Blog (41)
Komentarze (510)
Recenzje (0)
@McDraculloGdzie jest Skąpiec?

Gdzie jest Skąpiec?

04.02.2012 15:45, aktualizacja: 04.02.2012 17:06

Kilka dni temu Google postanowiła pokazać, że nie zamierza dłużej akceptować nieuczciwego pozycjonowania swoich witryn. Firma zdecydowała się usunąć z wyszukiwarki najpopularniejsze porównywarki najniższych cen w Polsce, które wykorzystywały nieuczciwe pozycjonowanie. W najpopularniejszej wyszukiwarce świata zastosowane zostały specjalne filtry usuwające z wyników wyszukiwania strony skąpca, ceneo, nokautu. Dlaczego? Google twierdzi, że stosują one SWL do pozycjonowania odpowiednio wysoko swoich stron.

Jak obecnie wygląda pozycjonowanie?

Na ogólną ocenę ratingu w Googlach wpływ mają następujące czynniki:

  • popularność strony – współczynnik zależny od liczby wizyt w ciągu danego okresu czasu na stronie oraz średniego czasu spędzonego w witrynie.
  • link popularity – określany za pomocą liczby linków do danej strony, obecnie duże znaczenie mają przyciski „Lubię to!” i „Google+”. Link popularity ma obecnie największe znaczenie przy wyznaczaniu rangi strony.
  • budowa i zawartość strony – odpowiednia częstotliwość słów kluczowych występujących na stronie, oraz meta tagi określające słowa kluczowe, tytuł strony i opis strony.

Na czym polega SWL?

SWL to w skrócie – System Wymiany Linków – ma bezpośredni związek z link popularity. Aby nasza strona była bardziej atrakcyjna dla wyszukiwarki, odnośniki do niej muszą się znajdować na innych witrynach. Oczywiście w Internecie znaleźć można osoby lub firmy, które są w stanie na tym zarobić. Kupić od nich można odpowiednio dużą liczbę linków prowadzących do swojej witryny, bez zbędnych zabiegów polegających na wymianie linków z innymi webmasterami. W momencie, gdy ktoś korzysta z SWL‑i ręczne rozpowszechnianie linków do własnej strony jest nieopłacalne. Za kilka złotych można przecież kupić kilka tysięcy linków.

SWL jest oczywiście przez Google zabronione. Jednak nie blokują oni w swojej wyszukiwarce firm, które SWL – e proponują, a jedynie ich klientów.

Skutki

Skutki dla porównywarek cenowych nie będą natychmiastowe. Tym bardziej, że pomimo zablokowania takich porównywarek w wynikach wyszukiwania, cały czas linki do nich pojawiają się w postaci linków płatnych (reklam). Jednak może to mieć bezpośredni wpływ na sposoby pozycjonowania przez innych.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (20)