Merlin.pl chce być polskim Amazonem, będzie miał własny czytnik i abonament na książki
Jedna z popularniejszych polskich księgarni internetowych, Merlin.pl, zapowiedziała, że zamierza wszystkich zaskoczyć i od razu zdradziła czym — projektem Merbook.
Pod tą nazwą kryje się ogromne przedsięwzięcie, tak organizacyjno-handlowe, jak i technologiczne. Księgarnia planuje bowiem wywołać rewolucję na polskim rynku książek elektronicznych, który to wciąż stanowi zaledwie 2% polskiego rynku książek w ogóle. Rozwiązanie Merlina ma być pionierskie i zdecydowanie zwiększy sprzedaż ebooków. Jakub Radkowski, Kierownik Działu Projektów Specjalnych z Merlin.pl, powiedział, że w dobie technologii i Internetu potrzebujemy innowacyjnego podejścia do literatury i czytelników, a my [Merlin.pl] wiemy jak to zrobić.
Merlin.pl planuje wprowadzić na rynek czytnik książek elektronicznych pod własną marką Merbook, zaprojektowany specjalnie dla księgarni. Towarzyszyć mu ma model sprzedaży książek bazujący na abonamencie. Merlin.pl chwali się, że jednym kliknięciem będzie można kupować tytuły z największej bazy e-booków, gdzie znajdą się dziesiątki tysięcy plików. Projektowi towarzyszyć ma aplikacja mobilna i niektórzy przypuszczają, że wdrożona zostanie przy współpracy z jednym z operatorów komórkowych. Entuzjazm skutecznie studzi perspektywa wyłączności platformy dla abonentów jednego operatora, ale na razie są to tylko przypuszczenia.
Stanie się to w pierwszej połowie przyszłego roku. Na razie Merlin.pl nie mówi nic na temat cen ani możliwości związanych z innymi materiałami, które można znaleźć w ofercie sklepu, jak filmy, gry, oprogramowanie czy muzyka. Jeśli Merlinowi zależy na mianie polskiego Amazonu, o tym również warto pomyśleć.