Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Zakres odpowiedzialności, czyli: my i oni

Tzw. „komuna” nauczyła Polaków kilku rzeczy. Niektórych tak skutecznie, że działają one nadal, mimo że komuny nie ma już od lat dwudziestu. Jedną z nich jest trwałe wpojenie obywatelom, że sami są odpowiedzialni w zasadzie za wszystko, co ich spotyka. Było to normalne i oczywiste w czasie, gdy państwo (urzędy, instytucje, politycy, urzędnicy, służby publiczne itd.) nie odpowiadało właściwie za nic. No, może poza umacnianiem przyjaźni polsko-radzieckiej.

Ale, jak wspomniałem, komuny nie ma, a my nadal, jak gęsi karmione kluchami, łykamy wszystko to, co na wciskają – w swoim, bo przecież nie w naszym interesie. A następnie sami wciskamy kolegom, dzieciom, kochankom, współpracownikom, podwładnym.

Zgwałcili cię? Po co chodziłaś nocą do parku?! Okradli cię? Tylko dureń nosi przy sobie tyle kasy! Ukradli ci samochód? Tylko idioci nie montują blokady kierownicy! Wyważyli ci drzwi i okradli mieszkanie? Przecież tylko debile nie mają najnowszych zabezpieczeń antywłamaniowych!
I wreszcie: włamali ci się do komputera i skradli jakieś poufne informacje, odważne fotki twoje i żony, które robiliście tylko dla siebie, dane kont e-mail, numery kart kredytowych, dane logowania do portali internetowych? Tylko samobójca, albo kretyn, nie używa najnowszych i najdroższych firewalli, programów antywirusowych, antyspyware, ochrony prywatności, antydialerów, szyfrowania, kodowania…

Co? Nie mam racji? Nie tak żyjemy? Nie tak nam się wydaje? Nie to uważamy za normalne?

W ciągu ostatnich pięćdziesięciu lat świat dokonał niewyobrażalnego skoku technologicznego, ale komunistyczne myślenie pozostało bez zmian, a czasem mam nawet wrażenie, że ma się coraz lepiej.
Ja wiem, że wielu ludziom bardzo trudno będzie to zrozumieć, ale prawda jest taka, że za gwałt odpowiada, a przynajmniej powinien odpowiadać, gwałciciel, za kradzież złodziej, za włamanie włamywacz. Bez względu na to, czy włamał się do altanki na działce, czy do komputera.

Beny_pl napisał niezły tekst Etyka informatyki, ale to kropla w morzu. Zajęci idiotycznymi wojenkami o przeglądarki i systemy, które co trochę ktoś sprytnie podsyca, nie mamy czasu zastanowić się, że może warto podjąć jakieś wspólne działania i na przykład za swoje pieniądze zacząć się wreszcie domagać zapewnienia minimum bezpieczeństwa? Również w sieci! Także danych na prywatnych dyskach twardych! W domu!

Polska ma jedne z najwyższych podatków na świecie. Nie wiem, ile dokładnie wynoszą w tym roku, ale na pewno jak zwykle przekraczają mocno 90%. Kiedy mówię o domaganiu się czegoś za swoje pieniądze, to mam na myśli właśnie podatki, a nie nędzną resztkę tego, co mi zostało. I co muszę ekstra wydawać na rozmaite zabezpieczenia, bo przecież w tym kraju nikt za nic nie odpowiada - właśnie mimo tego, że zapłaciłem te fantastyczne podatki.
 

inne

Komentarze

0 nowych
DawidDS4   5 #1 20.02.2010 19:31

"Co? Nie mam racji?"

No niestety nie, nie wiem w jakim towarzystwie się obracasz, ale w moim gronie jest inaczej.

Sidhmor   7 #2 20.02.2010 19:33

Ciekawe podejście, tylko niestety nie dostrzegam tu pomysłów na rozwiązanie problemów o których piszesz. Tu nie chodzi tylko o kasę, ale najzwyczajniej w świecie co chcesz zrobić?? Gonić każdego dwunastolatka który bez problemu włamie się do zabezpieczonego kompa? Niby jak?

Ile ludzi się awanturuje i usilnie domaga się anonimowości w sieci i na ślepo walczy z google? Jak złapać anonima? Jak trafisz na kogoś lepszego od tego dwunastolatka to zwykle namierzenie go jest zwyczajnie niemożliwe. Poza tym za dosyć dobrej klasy zabezpieczenia nie musisz płacić.

Gothicman24   4 #3 20.02.2010 19:45

Nie do końca się z tym zgadzam. Jest jeszcze coś takiego jak ostrożność i przezorność. Te leżą już w naszej kwestii. Dzięki im znacząco zminimalizujemy szkody wyrządzone przez odpowiedzialnych - gwałciciela i złodzieja;)
Prostsze od gaszenia "pożarów" jest zapobieganie im;)

Meszuge   16 #4 20.02.2010 19:52

@Sidhmor
"... niestety nie dostrzegam tu pomysłów na rozwiązanie problemów o których piszesz..."

Ja nie mam gotowych pomysłów. Obmyślonych zawczasu cudownych strategii, genialnych rozwiązań. Może tym się właśnie różnię od przeciętnego Polaka, który zawsze wie najlepiej, jak uzdrowić gospodarkę, jak trenować reprezentację, jaką prowadzić politykę zagraniczną... :-)

Natomiast uważam , że jest coś zupełnie nienormalnego, absurdalnego i groteskowego, płacić ogromne podatki i godzić się na to, że w razie czego leczenie trzeba będzie opłacać z własnej kieszeni, jakby po raz drugi.
I dokładnie ten sam model myślenia funkcjonuje we wszystkich innych dziedzinach życia z komputerami, informatyką i Internetem włącznie.


@DawidDS4
W Twoim gronie jest inaczej? A mógłbyś zdradzić, gdzie to jest? Gdzie ludzie za swoje podatki dostają to, co im się należy? W różnych dziedzinach życia ze służbą zdrowia włącznie?

  #5 20.02.2010 19:55

Ogólnie rzecz biorąc, powinniśmy żyć w świecie, w którym to ww. zabezpieczenia nie byłyby potrzebne, bo by nikt nie chciał nas okraś, pobić, itd. ale według mnie, komunistyczne myślenie, jest właśnie tym, że ktoś coś za nas zrobi! Trzeba pamiętać, że sieć jest monitorowana, mało tego PO chce wprowadzić cenzurowanie stron www. Wszystko zależy ile chcemy swobody, a ile bezpieczeństwa, dlatego bardzo się cieszę, że państwo nie ogranicza mnie zbytnio kosztem właśnie tej swobody!

Trzeba zwrócić, uwagę, że pewne zabezpieczenia nie powodują zaniku patologi, ba dzięki takim zabezpieczeniom, narzędzia i metody są udoskonalane!

A to czy ktoś chce się zabezpieczać dodatkowo, to już kwestia indywidualna, zresztą większość zabezpieczeń jest marna, i daje złudne poczucie bezpieczeństwa - jeżeli ktoś będzie chciał ukraść samochód, to to zrobi.

MaRa   8 #6 20.02.2010 20:01

Ludzie się rozwijają dzięki przeciwnościom losu.

DawidDS4   5 #7 20.02.2010 20:04

@Meszuge

"W Twoim gronie jest inaczej? A mógłbyś zdradzić, gdzie to jest? Gdzie ludzie za swoje podatki dostają to, co im się należy? W różnych dziedzinach życia ze służbą zdrowia włącznie?"

We wszystkich to niestety nie...

P.S. Śląsk

MaRa   8 #8 20.02.2010 20:18

Poza tym.
Trochę zniekształcony obraz komunizmu. Nie chcę tutaj go chwalić i ukrywać się przed prokuraturą, ale w tamtych czasach ludzie nie byli tak materialistycznie nastawieni, nie gonili za kasą (bo i tak półki w sklepach były puste, nie było za bardzo co kupić), mieli różne zainteresowania. Większość klubów (sport, żeglarstwo, szybownictwo, modelarstwo, harcerstwo itd. itp.) była darmowa lub za symboliczną opłatą. Instruktorami byli pasjonaci. A teraz nikt nie ma żadnej pasji, każdy patrzy jak najwięcej wyciągnąć.
Jeśli nikt się nie wtrącał do polityki, to władza nie wtrącała się do jego życia.
A te wszystkie ruchy robotnicze to dlatego, że to prości ludzie, ledwo skończyli podstawówkę i jakieś przeszkolenie zawodowe, zarabiali drugie tyle co człowiek po studiach i chcieli więcej, bo to były pany.
Padło toto z powodu nieudolności rządu, w Partii wspinali się na szczyt różni karierowicze co pojęcia nie mieli o swojej robocie. A oddolnie robotnicy całymi dniami chlali wódkę w robocie, poudawali że pracują, a wydajność była niemal zerowa, jeszcze wszyscy znosili z pary do domu różne rzeczy (kombinerki, papier toaletowy, mydło, długopisy). Bo zapewnienie pracy było obowiązkiem państwa.

  #9 20.02.2010 20:33

No za czasów komuny, to wystarczało jedno jedyne zabezpieczenie, - książeczka członkostwa w partii. No ale nie będę przesadzał bo nieco rozumie rozczarowanie. Osobiście uważam, że nie ma co zbytnio narzekać, tylko brać się do roboty! Ostatnimi czasy wydawnictwo naszych podatków VAT, dochodowego polepszył się! Bardziej bym się przyjrzał ZUS;owi i ich jakże pięknych filiom

borzole   4 #10 20.02.2010 20:37

No i widzisz Meszuge, tu wykazałeś wyjątkowo polskie myślenie, od którego się tak odcinasz. Żądasz gruszek na wierzbie, bo uważasz, że Ci się należą. O ile polityków można zmienić, podatki obniżyć, technologię usprawnić to rozboje i napady są kwestią ludzką (nie zależnie od kraju).
Chcesz żyć w raju? Ok, każdy by chciał, ale w życiu trzeba rozpychać się łokciami, dostawać po ****, podnosić się i wyciągać wnioski z doświadczenia.
Czego Ty oczekujesz?
- Jednego policjanta na każdego obywatela? Nie wykonalne.
- Przemówić do rozumu 20-letniemu dresowi? Nie wykonalne.
Nie chodzi się ciemną uliczką, tak jak nie wkłada się ręki do ognia. Nie uważam, że to "debilizm", ale zwyczajne lekceważenie niebezpieczeństwa.

W kwestii samych podatków: obudź się! Żyjemy w Babilonie i będziemy, dopóki nie wychowamy świadomych polityków. Osób, które od dziecka uczone będą poprawności myślenia. To chyba nie nastąpi w tym 1000-leciu i nie z tym gatunkiem.

  #11 20.02.2010 20:40

Cóż ciężki tekst jak dla mnie, bo i jest w nim troche prawdy a zarazem nie ma. Powiem tak: winny jest oczywiście ten kto coś zrobił - zgodnie ze starym porzekadłem, że nie myli się tylko ten, kto nic nie robi. Zatem moje zdanie jest takie:

W pewnych przypadkach wyłącznie winny jest złoczyńca (kradzież, gwałt), ale zależnie od sytuacji - okazja czyni złodzieja, a wyzywający ubiór gwałciciela, choć NIC nie usprawiedliwia ich czynów.

Tak samo można powiedzieć o internecie i zabezpieczeniach: nowicjusze mogą nie wiedzieć, co może się stać - sam opanowywałem wszystkie zagrożenia przez ładne 8 lat, a poza tym wielu ludzi ma problemu z opanowaniem tego lub po prostu uznaje, że nie padną ofiarami kradzieży danych czy phisingu, co oczywiście jest błędnym myśleniem. Niemniej nie mozna zwalać na nich całej winy.

Jeśli zaś chodzi o otrzymanie od państwa ekwiwalentu za podatki (bezpieczeństwo, praca, opieka medyczna) to fajnie sobie pomarzyć :)

Fanboj O   7 #12 20.02.2010 21:00

Ja też płacę podatki.
I też mi się nie podoba jak się dzieje na tym świecie.
Niech ktoś coś poprawi, ulepszy, odwróci los.
Bo powinno być lepiej.
Bo tak jak jest teraz jest niefajnie.
bla, bla, bla
I jeszcze te wstawki o mentalności rodaków.
Takie wpisy to nadają się na portal-symbol: żal.pl

Karach   3 #13 20.02.2010 23:02

"Nie mam racji? Nie tak żyjemy? Nie tak nam się wydaje? Nie to uważamy za normalne?"
Nie. Nie. Tak. Może. ;)
Komentarz borzole jest jak najbardziej na miejscu - Twój tok myślenia wydaje się właśnie bardzo komunistyczny. To że płacisz te zasrane i złodziejskie (bo nie można tego inaczej nazwać) podatki, nie zwalnia Cię z posiadania zdrowego rozsądku. W dzisiejszych czasach nawet moja babcia (poważnie!) wie, że nierozważnie jest mieć komputer bez programu antywirusowego. A ponieważ nie chciała wydawać kupy szmalu na drogie zabezpieczenia, poprosiła mnie o zainstalowanie darmowego odpowiednika. I wyobraź sobie, że takie są. Nikt nie zmusza Cię do kupna drogich programów (mam tu na myśli komputery prywatne - w firmach, gdzie informacja jest niezwykle ważna i cenna, jest oczywiście inaczej).
Zdrowy rozsądek obowiązuje wszędzie. Jeśli decydujesz się na spacer nocą po parku - weź ze sobą kij albo jakiś gaz. Jeśli chcesz mieć komputer - spraw sobie program antywirusowy. ;)

  #14 21.02.2010 00:15

Popieram! Niech rząd finansuje prywatnym firmom wydawanie łatek bezpieczeństwa! W końcu taki Microsoft musi wydać trochę pieniędzy, by łatka łaskawie mogła powstać, a on ją w końcu wydać.

Sponsorowanie przez państwo zapór ogniowych i antywirusów, to już większy debilizm.

tomekdkm   3 #15 21.02.2010 00:40

Tak właśnie się zastanawiam, co miał wnieść twój wpis. Bo jedyne co mi przychodzi do głowy, to: jak rzekł kiedyś pewien polityk "to jest oczywista oczywistość". Oczywiście że masz racje to o czym piszesz, ale przykłady no nie były trafne, np "Zgwałcili cię? Po co chodziłaś nocą do parku?!" Słuchaj, ja wiem jedno w dzisiejszym świecie nie brakuje idiotów, i można być zgwałconą w biały dzień jak i w nocy; następnie "Okradli cię? Tylko dureń nosi przy sobie tyle kasy! - nie zawsze ma się kasę przy sobie (karty płatnicze, itp. ) i się jest okradanym z innych rzeczy np. telefonu i czy taka osoba naprawdę jest durniem? chyba zgodzisz się ze mną że nie! Mogę przytaczać kolejne przykłady na to, że są nie trafne, ale nie ma sensu. Słuchaj wiadomo o co ci chodzi, ale użyłeś takich słów co powoduje, że ten wpis nie odzwierciedla w poprawny sposób, bardzo ważnych problemów.

Extraordinarykid   6 #16 21.02.2010 05:55

Jak czytam twoje wypowiedzi, to czasami odnoszę wrażenie, że " komuna " Cię skrzywdziła ;)

Zawsze czepiasz się komuny, bez względu na zawartość treści, lub też nazywasz innych komunistami, bo miewają swoje poglądy, które oczywiście kojarzą Ci się z komunizmem.

Do rzeczy.
Z tego wszystkiego wywnioskowałem, że za nasz publiczny wkład chciałbyś mieć dodatkowe zabezpieczenie.
Za pewne wielu by chciało.
Ale jak zabezpieczyć kogoś, skoro i tak każda próba pomocy wiąże się " napaścią obywatelską ".
Ludzie nie dają sobie pomóc.
Nie wybiorą tego co dobre, ale uznają za dobre to, co sami chcą mieć, bądź realizować.

Ja w kwesti zabezpieczeń widzę coś takiego:

" Agencja rządowa, ktora jest naprawdę uczciwa, nie ma zamiaru inwigilować nikogo, instaluje na Twoim komputerze zajebisty program antywirusowy, wprowadza blokady wszelkich witryn ze szkodliwą i okropna treścią, zabezpiecza Twój komputer przed możliwością instalowania nielegalnie nabyte oprogramowania, uniemożliwia atakowanie innych i ogólnie monitoruje Twoje poczynania w sieci, aby zapewnić Ci bezpieczeństwo, oczywiście nie ma wglądu do Twoich korespondencji, danych i tym podobnych .. "

Pytam się ja Ciebie: Kto się na to zgodzi ?!
- Nikt ! Każdy uzna to, za sposób inwigilacji, za zło i szkodliwość użytkownika.
A prawda jest taka, że ludzie nie chcą bezpieczeństwa, tylko wszystkiego za darmo.
Na nic się nie chcą godzić, albo Ci, którzy są gotowi na kompromis, blokowani są przez takich, którzy by tylko chcieli, ale sami od siebie nie potrafią nic dać ..

Piszesz o podatkach. A jaki masz plan na własne zabezpieczenie się ? Masz go ?
Pewnie, że nie.
A jak już go ktoś opracuje, to i tak go zbluzgasz i będziesz dalej narzekał.
Dlatego, jak masz drogie zabawki i nietuzinkowy sposób bycia, to radź sobie, bo większość społeczeństwa nie narzeka..
To tylko jednostki " mówiące w imieniu innych ".
Nie zawsze słusznie ...

Meszuge   16 #17 21.02.2010 08:36

@Extraordynarykid
"A prawda jest taka, że ludzie nie chcą bezpieczeństwa, tylko wszystkiego za darmo."

Ja wcale nie jestem taki pewien, czy ludzie faktycznie nie chcą, nie są zainteresowani bezpieczeństwem i poczuciem bezpieczeństwa, ale o tym dyskutować mi się nie chce.
Natomiast hasło "wy to chcielibyście wszystko za darmo" jest patologią, jakimś kuriozalnym wynaturzeniem.

Na jakiejś stronie widziałem wyliczenie, ile który naród pracuje na swoje państwo. Okazuje się, że Polak na polskie państwo pracuje 10 miesięcy w roku. A jednocześnie wierzy, jest przekonany, że nie ma prawa niczego się domagać, niczego żądać, bo to byłoby "za darmo".
ZA DARMO!!! Płać jedne z największych na świecie podatków, ale nie próbuj się czegokolwiek domagać, bo to byłoby - za darmo?!

Ja zwykle wskazuję na komunę, albo polskie wady narodowe. Jak wolisz nazwij to losem, Bogiem, przypadkiem... Ważniejsze jest stwierdzenie faktu (Polacy są przekonani i wierzą, że za swoje podatki nie mogą, nie mają prawa niczego się domagać), niż spekulacje na temat historycznej przyczyny ich obecnego występowania.

borzole   4 #18 21.02.2010 11:02

@ Meszuge
A czego właściwie się domagasz, bo straciłem jasność?

januszek   19 #19 21.02.2010 12:13

@Meszuge:
Zrozumiałem, że Twoim zdaniem czy sie stoi czy się leży to firewall się od Państwa należy - co moim zdaniem idealnie wpisuje się w ideologię wyznawaną przez wielu obywateli PRL ;)

  #20 21.02.2010 13:54

podejrzewam, że meszuge chce, abyśmy przekazali na niego 1% podatku, to tylko boi się o tym jawnie powiedzieć... :D

  #21 21.02.2010 13:54

@Meszuge Nie wiem, ile dokładnie wynoszą w tym roku, ale na pewno jak zwykle przekraczają mocno 90% - Podatek dochodowy od osób fizycznych w 2009 i 2010 wynosi 18% jeżeli zarobisz do 85 528 , jeżeli ponad to 32%.

Extraordinarykid   6 #22 21.02.2010 14:43

Nie twierdzę, że podejście Polaków jest inne.
Nie można jednak tutaj wszystkich określać mianem " ciemnych ", którzy nie wiedzą, albo co gorsza, ślepo wierzą w to, co się im mówi i nie domagają się swego.
Wielu ludzi wie, jak w życiu sobie radzić i potrafią osiągnąć to, co słusznie im się należy.

Tutaj jednak rozważamy kwestię informatyczną.
Wielu ludzi w Polsce wciąż nie ma bezpośredniego dostępu do internetu, książek nie czytają - ogółem mówiąc, mają wszystko w dupie.
Jak takim pomóc?
Jedynie publiczne kampanie, nawoływania i reklamy w telewizji.
Nic innego nie da się wykombinować/
A skąd na to wziąć pieniądze ?
Podatki i tak duże, nie ma co się rozdzierać.
A rząd ?
Oni wolą podnieść opłaty, albo całkiem ujebać dostęp do czegoś. I po sprawie - problemu nie ma.
Ludzie, nie wszyscy, ale wielu, nie wiedzą, gdzie leży problem, a tym bardziej pojęcia nie mają, że są możliwości.
Idą " za tłumem ".

Co twoim zdanie powinien człowiek w Polsce powiedzieć?

" ..Mam w domu dwójkę uczących się dzieci, komputera nie mamy, dostępu do internetu też nie .. "

Człowiek się nie odważy, bo każdy wie, że w Polsce nikogo nie obchodzą problemy, na które nie wpadł Jurek Owsiak lub ktoś z kręgu 460 Pajaców..

Innie się nie odważą, reszta nie ma za co, a jeszcze innym to na rękę ..

Meszuge   16 #23 21.02.2010 17:42

@rakso

Powiedzmy, że teoretycznie zarabiasz kwotę X. Od kwoty X Twój pracodawca odprowadza na ZUS 48%, albo 51% (albo coś koło tego) w zależności, czy jesteś pracownikiem sfery budżetowej czy nie.
Z tego co zostanie, płacisz podatek dochodowy w podawanej przez Ciebie wysokości.
Z tego co zostanie, przy każdym zakupie i regulowaniu płatności płacisz podatek VAT.

tfl   8 #24 21.02.2010 18:35

@Meszuge

W sprawie tych podatkow... Miales kiedykolwiek w rece swoj pasek?

  #25 21.02.2010 21:45

@tfl
jak ktoś chodzi do gimnazjum, to pasek dają tylko na świadectwo :D (a czasem przydał by się na d...)

MaRa   8 #26 22.02.2010 10:47

@Gryffinian - wcale okazja nie czyni złodzieja ani ubiór gwałciciela. Gwałciciel może w nocy niewiele widzieć, a czasem zaczai się też na 80-letnią staruszkę, jemu wszystko jedno.

Ale ja nie znam choć jednej strony internetowej, która z sensem mówi o bezpieczeństwie internetowym. Jeśli jakieś powstają, to sponsorowane przez twórców antywirusów, typu - sięgnij do portfela, zainstaluj najnowszy Internet Security i nie myśl o niczym.

MaRa   8 #27 22.02.2010 10:53

@Extraordinarykid - to niezupełnie tak z ludźmi, którym coś "się słusznie należy i potrafią po to sięgnąć". Ludziom tylko się wydaje, że sami coś osiągnęli, przez co czują się lepsi od innych. Wielu cywilizacjom tak się wydawało, a teraz zostały po nich ruiny i pustynie, ku przestrodze następnych pokoleń.
Ale to temat na inna dyskusję.

  #28 22.02.2010 11:07

Meszuge przestań narzekać! Wkółko tylko coś ci przeszkadza, coś ci uwiera... Tak jak już moi przedmówcy już tu wspominali że mimo iż w swoich tekstach odcinasz sie od bycia komunistą to twoje teksty są płaczem skrzywdzonego komunisty (via Extraordinary Kid) który nie potrafi sie z tym pogodzic że komuny już nie ma i nie bedzie... Dorośnij do jasnej cholery! :/

Meszuge   16 #29 22.02.2010 11:16

@margo.net

Dzięki za podpowiedź. Na pewno jej poszukam. Dotąd mi to pewnie nie wpadło do głowy, bo Ziemkiewicz kojarzy mi się tylko z fantastyką.

Meszuge   16 #30 22.02.2010 11:24

@januszek

Nie, jednak nie o to mi chodzi. Ale podam przykład, to może zrozumiesz.

Polacy płacąc podatki finansują jednocześnie tzw. wymiar sprawiedliwości: sądy, sędziów, prokuraturę, prokuratorów itd. Jednocześnie nie potrafią i boją się korzystać z tych społecznych i obywatelskich narzędzi. Jednak zamiast się nauczyć, swoje lęki i brak umiejętności podnoszą nieomalże do rangi cnoty: "Ja tam po sądach się włóczył nie będę!" - Znasz to?

Dla większości Polaków, także tych z wyższym wykształceniem, sądy nie służą do załatwiania,określonych spraw i rozwiązywania pewnych problemów. Nie! Sądy służą do "włóczenia się". Cokolwiek to znaczy...

MantisGhost   4 #31 23.02.2010 00:39

ja tu widzę niespójności z jednej strony bluzgasz tych którzy się zabezpieczają z drugiej mówisz żeby to robić. No dobrze komunistyczne myślenie. Nie znam się na komunie to nie moje czasy i jedyne co mi się z komuną kojarzy to parę wydarzeń historycznych kartki na jedzenie oraz cenzura. Ale muszę powiedzieć, że w tej kwestii takie myślenie nie jest do końca złe. Bo powiedzmy sobie szczerze żaden rozsądny człowiek nie powierzy bezpieczeństwa swoich danych jakiejś 3 osobie czy też programowi. Najlepsze zabezpieczenie to własny mózg i liczenie tylko na siebie.

Extraordinarykid   6 #32 23.02.2010 01:25

Podatki, sądy i te inne..

Co one mają wspólnego z zabezpieczeniami komputera ?
Bo o tym mowa, prawda ?

Spójrzmy na to z tej strony.
Nie każdy płaci wszystkie podatki ( są ludzie, którzy dorabiają " na czarno " ), tak samo nie każdy ma legalne dane na komputerze.
Zatem chronić patologię? Za pieniądze wspólne ?
Ja osobiście nie życzę sobie, aby rząd, czy ktokolwiek inny, zabezpieczał komputery rodzin pełnych małolatek rodem z NK, które mają na komputerze nielegalną kopię PS'a tylko do retuszu fotki na NK.

A taki mamy teraz cyberświat i nie ma szans, aby było inaczej.
Zatem czego tutaj brakuje ?
Jak człowiek ma coś cennego, to zadba o to sam, nie licząc na innych ( ! bo nie warto ! )..
Dając jednym, trzeba dać innym.
A niektórym nie warto.

A jeżeli ten wpis ma na celu wyegzekwowanie darmowej ochrony, to prawdopodobnie po to jest masa pakietów zabezpieczających, policja i inne organy ścigania ..

Meszuge   16 #33 23.02.2010 08:26

@ Extraordinarykid
"Ja osobiście nie życzę sobie, aby rząd, czy ktokolwiek inny, zabezpieczał komputery rodzin pełnych małolatek rodem z NK, które mają na komputerze nielegalną kopię PS'a tylko do retuszu fotki na NK".

A ja bym sobie życzył. Natomiast problem nielegalnego oprogramowania, to już zupełnie inna kwestia.
To tak, jakbyś twierdził, że policja nie powinna chronić obywateli, bo niektórzy z nich są nieuczciwi.

Extraordinarykid   6 #34 24.02.2010 05:33

"To tak, jakbyś twierdził, że policja nie powinna chronić obywateli, bo niektórzy z nich są nieuczciwi."

Nie dokładnie to miałem na myśli.

Załóżmy, że w domu Kowalskiego stoją 3 komputery, z tego 2 nielegalnie zasilone przez piracki Windows, Photoshopa itp.
Ochrona wszystkich 3 pochłonie o wiele więcej wkładu, niż tego jednego, któremu się należy..
I nie do końca jest tak samo z ochrona obywateli.
Złych się nie chroni - dokładnie !
Ich się zamyka.

I nie piszmy o skrajnościach.
W Polsce, aby rząd zapewnił bezpieczeństwo naszych komputerów, danych i całego naszego cyber-życia, potrzebnych jest wiele zmian.

Przede wszystkim najpierw niech zapewnią równy dostęp do podstawowych dóbr technologii informacyjnej wszystkim.
Niech podłączą do internetu tych, którzy nie mają możliwości, a z pewnością wykorzystają taki przywilej godnie i z rozwagą.
Kiedy już wszyscy będziemy mieli dostęp do tych dóbr, to może wtedy jakoś się ludzie skrzykną i pójdą o krok dalej - po zabezpieczenie.

Póki co, nie widzę przyszłości takiej, o jakiej sobie tutaj piszemy.

Meszuge   16 #35 10.12.2011 06:41

@Extraordinarykid

Skrajne przykłady łatwiej zrozumieć.