r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Microsoft bliżej ludzi - czyżby?

Strona główna Aktualności

W amerykańskiej telewizji rozpoczęła się emisja interesujących spotów Microsoft, w których ani razu nie pojawia się logo firmy. Klipy przedstawiają Billa Gatesa razem z komikiem Jerrym Seinfeldem w - wydawałoby się - normalnych sytuacjach życiowych. W pierwszym klipie Jerry wpada na Billa kupującego buty w sklepie z tanim obuwiem, w drugim dwójka bohaterów postanawia zamieszkać w typowej amerykańskiej rodzinie.

Klipy są wykonane faktycznie nieźle, widać że Gates świetnie czuje się przed kamerą i jest niezłym aktorem. Problem jedynie w tym, że klipy - które z zamierzenia miały zmienić wizerunek Microsoft jako firmy zdającej sobie sprawę z potrzeb i problemów zwykłych ludzi - wydają się osiągać według wielu komentatorów dokładnie odwrotny efekt.

W jednej ze scen Jerry mówi do Gatesa o ich oderwaniu od rzeczywistości. Sugeruje, że Gates żyje w jakimś księżycowym domu orbitującym nad Seattle niczym kosmiczny statek-baza, a Jerry posiada tyle samochodów że mógłby utknąć we własnym korku. Scena podkreślają problem integracji bohaterów - przez co i Microsoftu - ze zwykłymi ludźmi, rzecz w tym że zabawne klipy ukazują fiasko tych wysiłków. Jest to prawdopodobnie dopiero wstęp do znacznie szerszej kampanii wizerunkowej, niemniej już na wstępie wysyła ona mocno mieszany przekaz.

Klipy udostępnione zostały na stronie domowej Microsoft Windows. Czy mimo autentycznie zabawnego wykonania jest to faktycznie dobry wstęp do kampanii wizerunkowej oceńcie sami. Po zakończonym w ten weekend zlocie naszych czytelników widać, że Microsoft radzi sobie z wizerunkiem całkiem nieźle i bez Billa - niecodzienne prezentacje, które poprowadzili podczas imprezy Patryk Góralowski i Mariusz Jarzębowski z polskiego oddziału zostały przyjęte naprawdę entuzjastycznie, otrzymały najwyższe noty i w opinii wielu z uczestników autentycznie poprawiły wizerunek firmy - okazało się, że nawet Microsoft może być trendy. Ciekawe, czy podobny efekt uda się osiągnąć spotami z Billem.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.