Microsoft chce globalizacji patentów

03.09.2009 14:24, Autor: Wojciech Cybulski (Nicolass), Kategoria: News
NewsImage

Microsoft, będąc w trakcie batalii sądowej z firmą i4i, postanowił poruszyć problem prawa patentowego, które zmusza firmy do składania tych samych wniosków do urzędów patentowych zlokalizowanych w wielu różnych krajach – zdaniem korporacji w dzisiejszym świecie takie procedury to przeżytek i czas najwyższy kwestie patentów umiędzynarodowić.

Jak zauważył na łamach firmowego bloga Horacio Gutiérrez, zastępca głównego prawnika Microsoftu, firmy z całego świata oczekują obecnie na rozpatrzenie 3,5 mln wniosków patentowych, z czego 750 tys. w samym tylko USA. Na przyznanie części patentów trzeba czekać latami, co niepotrzebnie naraża firmy na dodatkowe koszta i stanowi przeszkodę dla wzrostu innowacyjności. Zdaniem Gutiérreza taka sytuacja szkodzi biznesowi, zaś jedynym sensownym rozwiązaniem problemu byłoby utworzenie globalnego systemu patentowego. System taki powinien składać się z instytucji przyznającej patenty uznawane na całym świecie, zaś wszelkie spory winny być rozstrzygane przed jednym, międzynarodowym, niezawisłym sądem.

Zbudowanie globalnego systemu patentowego to wielkie wyzwanie. Realizacja tej idei wymaga przezwyciężenia barier politycznych, a także usunięcia wielu przeszkód proceduralnych, jednak jej wdrożenie przyczyni się do promowania innowacyjności, społeczeństwa opartego na wiedzy i może stać się kołem zamachowym gospodarki i zatrudnienia. - dodał wiceprezes Microsoftu.

W promowaniu umiędzynarodowienia patentów Microsoft nie jest osamotniony. Przedstawiona przez korporację wizja ma szanse się ziścić, gdy urzędy patentowe w USA, Japonii, Europie, Chinach i Korei rozpoczną współpracę w ramach tzw. paktu IP5. Ponadto sojusznikiem Microsoftu jest Światowa Organizacja Własności Intelektualnej (WIPO), która podobnie jak gigant z Redmond jest gorącym zwolennikiem zmodernizowania prawa patentowego i dostosowania go do dzisiejszego, globalnego rynku, w którym szereg produktów i usług ma zasięg ogólnoświatowy.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (86)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Squonk | 03.09.2009 14:54#1

No way MS!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
StawikPiast | 03.09.2009 15:06#2

No i bardzo dobrze, trzeba zreformowac system patentowy, przy okazji moze wywalic oczywiste rzeczy, zeby nie bylo takich troli patentowych jak chocby i4i czy strona glowna google.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
roffik | 03.09.2009 15:11#3

mam nadzieję, że nic z tego nie wyjdzie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SEpuLT | 03.09.2009 15:11#4

W tej kwestii mają dużo racji.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Psi | 03.09.2009 15:13#5

jestem za, bo to teraz wyprawiają z tymi patentami niektore firmy, to woła o pomstę do nieba.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mirkol | 03.09.2009 15:17#6

TAK - jeden patent respektowany na całym świecie (poza Chinami które pewnie się nie zgodzą;-). Ograniczenie biurokracji i składania tych samych wniosków kilkanaście razy

NIE - jeśli ma to być na wzór patentów USA, czy Australii, gdzie można opatentować byle "gówno". Patrz patent google, 4 artykuły wcześniej...

Avatar
des (niezalogowany) | 03.09.2009 15:21#7

globalne patenty = patenty w stylu USA...
Jestem przerazony.

Avatar
Sławek (niezalogowany) | 03.09.2009 15:25#8

WIPO jest za gorącym zwolennikiem Microsoftu. Pewnie to ta organizacja w przyszłości będzie rozstrzygać wszelkie spory/batalie patentowe. Da to Microosftowi ochronę, a nawet możliwość skarżenia wielkich gigantów. Obecnie Microsoft czuje się zagrożony przez organizacje, które patentów próbują się naprawdę ustrzec(w statucie mają napisane, że nie pozwą nikogo za naruszenie patentów ot tak, ale mają zebrane przez nich patenty słuszyć ochronie przed innymi pozwami). Microsoft chce pewnie to przełamać, by znowu zawładnąć rynkiem.

Avatar
Sławek (niezalogowany) | 03.09.2009 15:27#9

Wy nie widzicie? Największym trollem patentowym jest Microsoft, a Micorosft w dodatku chce narzucić wszystkim model prawa patentowego z USA. Żal. Tak poza tym. Jeżeli wprowadzą patenty na całym świecie, to następnym krokiem będzie wprowadzenie na całym świecie rządowej ochrony systemów ograniczania praw konsumentów(DRM-ów). Gdzie wtedy porządni ludzie uciekną? Na księżyc?

Avatar
Fredi (niezalogowany) | 03.09.2009 15:31#10

Najpierw niech Stany pozbędą się bzdurnych patentów na oprogramowanie.

Avatar
trymon (niezalogowany) | 03.09.2009 15:36#11

Taa, MS zapewne chciałby, aby wszystko jego patenty z USA respektowane były na całym świecie. Jakoś nie widzę tu promowania innowacyjności, skoro MS swoimi patentami straszy konkurencję na lewo i prawo.

Avatar
jj (niezalogowany) | 03.09.2009 15:38#12

Skutek bedzie dokladnie odwrotny tj. ograniczenie innowacyjności społeczeństwa i zachamowanie gospodarki i zatrudnienia. Bedzie tez powazny plus znaczne umocnienie Microsoftu jako monopolisty.

Avatar
pit808 (niezalogowany) | 03.09.2009 15:45#13

"... Na przyznanie części patentów trzeba czekać latami, co niepotrzebnie naraża firmy na dodatkowe koszta i stanowi przeszkodę dla wzrostu innowacyjności..."

Ten koleś chyba albo jest chory albo jest bezczelnym hipokrytą. Przecież to właśnie patenty nie pozwalają na innowacyjność. Bo to teraz wygląda tak że każdy lata z byle G po urzędach patentowych zamiast wspólnie pracować nad innowacyjnymi technologami.

Tam gdzie w grę wchodzi kasa, zaczynają się problemy. Koleś zapomniał powiedzieć że dzięki temu MS będzie miało kasę tylko za to, że go stać na prawników którzy latają i mącą. ZERO PATENTÓW W EUROPIE. Mało MS ma z OpenSource ???? Chce nam zgotować los niewolników, gdzie za każdy bzdet będzie trzeba oddać myto do kiesy MS ?

Ja mam nadzieje, że nikt nie da się nabrać na tą chorą zabaw. To że w USA mają SZOPKĘ z patentami to nie powód żeby zgotować to samo reszcie świata.

Liczę na to, że takich pozwów i paradoksów jak ten z WORDEM i XML będzie więcej i MS stanie się ofiarą własnej broni. "Mieczem wojujesz, od miecza zginiesz"

Niech MS się zajmie WIN7 i tym żeby nie stał się kolejnym bublem na miarę VISTY. Okaże się jeszcze, że i na tym OSie nie da się zarobić i firma "klęknie" a jedynym jej ratunkiem będą właśnie patenty ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
BartekBl | 03.09.2009 15:45#14

Dokładnie - MS mówi łączcie się, myśli - na naszych warunkach... miejmy nadzieję, że patenty na oprogramowanie nie dojdą jednak do Polski / Europy. (Mówię to jako programista...)

Avatar
Grzegorz (niezalogowany) | 03.09.2009 15:56#15

te patenty to jakaś głupota!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Rayearth | 03.09.2009 15:57#16

umiędzynarodowienie raczej przeszkadza GLOWNIE microshitowi ktory by powietrze i wode chcial patentowac zeby tylko kazdy musial placic. mam nadzieje ze to nie wejdzie w zycie.

Avatar
mr_x (niezalogowany) | 03.09.2009 15:57#17

Większej bzdury ze strony MS jak żyję nie słyszałem. Im już się całkiem pod maską poprzewracało.

Avatar
misiek440 (niezalogowany) | 03.09.2009 15:57#18

Jestem na nie.

Avatar
rr (niezalogowany) | 03.09.2009 15:59#19

nie, nie i jeszcze raz nie

Avatar
zofey (niezalogowany) | 03.09.2009 16:19#20

Tak. Patenty powinny być globalne. Pod warunkiem że będzie o nich decydowała instytucja w której zarządzie będą przedstawiciele Unii Europejskiej, Chin, Indii, Ligi Państw Arabskich, Rosji i USA (po 1). I niech patenty przyznają tym którzy rzeczywiście coś zrobili jako pierwsi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
methyl | 03.09.2009 16:26#21

Ja proponuję inne rozwązanie - całkowite usunięcie patentów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
StawikPiast | 03.09.2009 16:28#22

@Pit808

jakim to mieczem patentowym MS wojuje, podaj prosze przyklady konkretne. bo jakos ja ich nie znam.

Avatar
Anonimek (niezalogowany) | 03.09.2009 16:28#23

Drżyjcie firmy, Microsoft nadchodzi, żebyście mogły mu płacić kasę za patenty.
Nieważne co produkujecie, nieważne co sprzedajecie - Microsoft ma to wszystko opatentowane. A wy mu jesteście winne grube pieniądze, które wyciągnie z was za wszelką cenę.

100-procentowy monopol: cel dla Microsoftu na przyszłość.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
StawikPiast | 03.09.2009 16:33#24

@Methyl

To by byla totalna glupota. To jest praktycznie jedyna rzecz jaka pozostala cywilizacji zachodniej, wiec bylo by to zrzeczenie sie wiekszosci naszych wplywow. zauwaz ze w europie juz prawie nic sie nie produkuje bo jest za drogo a bez patentow chinczycy beda mogli legalnie wszystko skopiowac i wytwarzac

Avatar
racja (niezalogowany) | 03.09.2009 16:45#25

globalizacja patentow jest dobra, bo jak kowalski wymyslil cos w polsce, to nie znaczy ze jak ktos to kupil i pojechal do niemiec to juz nie jest cos co kowalski wymyslil i mozna to kopiowac do woli.

Avatar
nic nie widziałem, nic nie słyszałem (niezalogowany) | 03.09.2009 17:04#26

@StawikPiast

Choćby patentem na system plików FAT lub legendarnymi 235 patentami łamanymi przez Linuksa.

Jestem na tak jeżeli wykluczy się patenty na oprogramowanie i nieinnowacyjne rozwiązania.
System patentowy w Polsce do tej pory był jednym z lepszy, ale ostatnio coraz mniej mi się podoba co się dzieje w tej instytucji. Niekompetencja pewnych urzędników i spory z lobby międzynarodowych koncernów (często na ich korzyść, zamiast bronić narodowych interesów) bardzo podkopują pozycję tej instytucji w moich oczach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kijek | 03.09.2009 17:12#27

Chyba raczej czas najwyższy obalić te idiotyczne patenty.

Avatar
NIC (niezalogowany) | 03.09.2009 17:20#28

Pomysł dobry. Ale mam lepszy - znieść patenty... Historia mówi, że chyba nikt na patentach nic nie zarobił (w myśl zasady - po wygaśnięciu patentu hura! popularność rozwiązania +10000%).

Ale to nie może być instytucja patentująca jak w USA... Bo tam patentują byle co i to szkodzi gospodarce. U nas nie ma patentów i jest uczciwie.

W mojej ocenie jest nie do pomyślenia by ktoś tam wymyślił algorytm A, opatentował, a ja nie mając wiedzy o algorytmie A, napisał algorytm B który robi dokładnie to samo co A.

Avatar
shaq (niezalogowany) | 03.09.2009 17:21#29

W ogóle patent na firmę to nieporozumienie. Potem są przejęcia i patenty wędrują z rąk do rąk zwyczajnie.

Powinno być tylko na osobę lub grupę osób tych co wymyślili. Im powinny prawa przysługiwać, a reszta "sprzedawców" powinna im jedynie płacić za wykorzystanie.

Wtedy by było wspieranie kreatywności, a tak to jest wspieranie handlu nie swoją pomysłowością. !!!

Avatar
marines (niezalogowany) | 03.09.2009 17:23#30

postuluję o galaktyzację patentów. niby czemu istoty pozaziemskie miały by móc mieć wyszukiwarkę podobną do google?

Microsoft niech idzie w cholerę ze swoimi durnymi pomysłami...

Avatar
Paul (niezalogowany) | 03.09.2009 17:23#31

@StawikPiast jakim?? jeszcze się pytasz 356 (może więcej nie mam głowy do liczb) naruszeni patentowych ma Linux wg. MS
Na szczęście nie obowiązuje to w europie wiec Lin ma spokój a gdyby MS wprowadził w życie swój (jawnie i szczerze chory pomysł) to całe środowisko programistyczne miało problemy.
Scenariusz jest taki chcesz napisać program a tu nagle sie dowiadujesz że nie możesz bo MS opatentował system binarny (może przesadzam ale MS jeszcze nie raz nas zadziwi)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 03.09.2009 17:31#32

Jeżeli miałoby to wejść w życie to idea Opensource, czy Free Software nie ma wtedy prawa bytu.

Avatar
niki (niezalogowany) | 03.09.2009 17:54#33

Janse, MS bedzie nakazywac Kubie zeby stosowali sie do ich patentow a sam naklada na nich ograniczenia. Smieszni sa mam nadzieje ze tak nigdy nie bedzie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
methyl | 03.09.2009 18:01#34

@StawikPast
Co wyszłoby wiekszości na dobre, wszystko byłoby o wiele tańsze i wcale nie gorsze jakościowo.

Avatar
Trex (niezalogowany) | 03.09.2009 18:09#35

@methyl: owszem, ale wtedy nie opłacałoby się poświęcać pieniędzy na badania i naukę, bo po co marnować kasę na laboratoria, prąd, naukowców, skoro i tak "chińczyki" podpatrzą, skopiują i wyprodukują z pominięciem tych kosztów (zwykle niemałych)

Avatar
Bloom (niezalogowany) | 03.09.2009 19:21#36

@StawikPiast
http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&q=%22microsoft+pozwa%C5%82%22&...

Avatar
Bloom (niezalogowany) | 03.09.2009 19:24#37

Paul,
Teraz nie mówi się o tym wiele, ale w latach 90 Microsoft próbował zastrzec angielskie słowo "okna".
To tylko przykład, jak z ludzi myjących okna można zrobić przestępców.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
methyl | 03.09.2009 19:30#38

@Trex
i właśnie po to wynaleziono OpenSource.

Avatar
Hmmm (niezalogowany) | 03.09.2009 19:31#39

Nieoczekiwanie ich

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
eth0 | 03.09.2009 19:33#40

@Trex
Chinolce i tak zgapiają, bo ich patenty nie dotyczą;) Moje zdanie jest takie, że ogólnie patenty w stylu US to totalna porażka i blokowanie rozwoju oprogramowania. Produkt jeśli jest dobry to sam się obroni, nawet jak ma miliony kopii, to w końcu tylko kopie. Pomysł na coś to abstrakcja, to tak jak byś zakazał ludzkości myślenia, rozwiązywania problemów, owszem Ci co korzystają już z czyiś rozwiązań mają o wiele łatwiej, bo nie muszą wymyślać koła na nowo, no ale patentów jest tyle, że gdybyś mieszkał w USA i chciał napisać prosty notatnik, to zapewne musiał byś wynająć prawnika;) Skoro za patenty rządają pieniędzy to jasne jest, że będą sporne sytuacje i zjawiska jak firmy trole patentowe. Patenty chamują rozwój, to jest oczywiste, teraz należało by tą sytację naprostować, a w zasadzie wystarczyło by naprostować system patentowy w USA.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kijek | 03.09.2009 20:13#41

Idę opatentować Pismo Święte. Do zobaczenia.

Avatar
Kipisz (niezalogowany) | 03.09.2009 20:31#42

Proponuję patent na głupotę w wykonaniu M$. Pazerności ciąg dalszy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Damian_L | 03.09.2009 20:33#43

Globalizacja tak ale nie w wersji amerykańskiej. Globalizacja przydała by się innym dziedzinom patentów np przemysłowym.

Może globalizacja pozwoliłaby pozbyć się w końcu patentów na oprogramowanie.

Avatar
free_man (niezalogowany) | 03.09.2009 21:06#44

Jeśli dojdzie do tego to zakładam firmę Windows Seven, Windows XP i Windows XP i pozywam Microsoft o naruszenie nazw !!!!!!!!!!!!!!!

Avatar
sed (niezalogowany) | 03.09.2009 21:43#45

no tak w koncu ciezej jest przekupic kilka instytucji. Zawsze miscrosoftowi byloby latwiej dac jeden instytucji lapowe. A napewno taniej ;)

Avatar
akapit (niezalogowany) | 03.09.2009 22:27#46

Ten koleś nie jest chory, on jest prawnikiem. Jego grupa zawodowa wodzi sobie za nos nierozgarniętych informatyków, którym wydaje się, że są dzięki prawnikom chronieni przed utaratą zysków, które muszą maksymalizować, żeby opłacić... prawników.

;)

Avatar
cruz (niezalogowany) | 03.09.2009 22:42#47

Jak do tego dojdzie i zajmie się tym Microsoft i firmy z nim związane to ja idę się powiesić.

Avatar
quaten (niezalogowany) | 03.09.2009 22:54#48

co do niektórych, kompletnie nieznających tematu... patenty to nie tylko część kodu jakiegoś softu, ale również patenty dotyczące niemalże każdej dziedziny życia czy nauki... to poważne zagrożenie wolności... już dzisiaj niektóre firmy (CORPORACJE) próbują opatentować część kodu genetycznego człowieka... tak więc zanim postawicie się po jakiejś stronie, radziłbym zapoznać się choć w sposób podstawowy z tematem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheBlackMan | 04.09.2009 1:38#49

A ludzie się dziwią kiedy piszę że ta firma jest chora i niemoralna...

Aczkolwiek większość tzw. "korporacyjnego biznesu" wygląda właśnie w ten sposób.

Niedawno IBM stwierdził, że patenty nakręcają rynek otwartego oprogramowania...
http://osnews.pl/ibm-patenty-wspomagaja-rozwoj-otwartego-oprogramowania/

Pozostaje tylko dopisać wielkie "LOOOOL".

Avatar
max (niezalogowany) | 04.09.2009 2:52#50

"Ponadto sojusznikiem Microsoftu jest Światowa Organizacja Własności Intelektualnej (WIPO), która podobnie jak gigant z Redmond jest gorącym zwolennikiem zmodernizowania prawa patentowego i dostosowania go do SWOICH POTRZEB."

Nie powinno brzmieć tak?

Avatar
Tojuzbylo (niezalogowany) | 04.09.2009 7:36#51

Rozumiem
Taka nowa Międzynarodówka pod przywództwem i kontrolą ZSRR.
Tylko,że tym razem co jest a co nie jest patentem i komu go przydzielić o tym będzie decydował USA.
Piękna wizja nie ma co.
Ale chyba w chorych głowach.

Avatar
voyageur (niezalogowany) | 04.09.2009 8:36#52

globalne patenty? wolność intelektualna? wzrost innowacyjności? ich porypało, mało im jeszcze kasy?

Avatar
qaov (niezalogowany) | 04.09.2009 9:01#53

a tutaj artykół żeby się zapoznać z tematem patentów w USA
http://osnews.pl/krotka-historia-amerykanskich-patentow-na-oprogramowania/
"Wbrew pozorom, patentowalność oprogamowania w USA nie została wprowadzona w drodze ustawy, tylko serią decyzji sądowych." z w/w artykółu

@TheBlackMan zgadzam się.... LOL
wielki paradoks :D

ale patrząc na opinię IBM, można wysnuć wniosek o M$:
rozwój tego oprogramowania postępuje na warunkach posiadacza patentu, a jak już zdążyliśmy zauważyć M$ chce na wszystkim zrobić interes... Jeśli przejdzie to ja to cienko widzę.
Czyli będzie kto pierwszy ten lepszy?? a kto był pierwszy ?

Globalizacja patentów może być niezła, ale mogą istnieć podobne patenty, inaczej sformułowane w różnych krajach.
I co wtedy ?? jak jakieś pokrywać się będą ? wywoła to jeszcze większą burzę....

Avatar
Qiub (niezalogowany) | 04.09.2009 9:43#54

woboec powyzszego myslenia glownego prawnika M$u
samochody produkowal by tylko Ford, czekolade wedel, czolgi niemcy, a paliwo polacy... tok myslenia adekwatny do zarobkow :D


stany, stany fajowa jazda...

Avatar
Arrie (niezalogowany) | 04.09.2009 10:00#55

@TheBlackMan
[[[Pozostaje tylko dopisać wielkie "LOOOOL".]]]

...I śmiać się rozgłośnie z Blackmana, zadając sobie retoryczne pytanie: dlaczego Blackman ze swoim cudacznym sztandarem antykorporacjonizmu nie pojawił się pod notką dotyczącą patentu Google`a na ich stronę startową? Czyżby Google ze swoim patentem był - wg Blackmana - cacy? ;)

No, ale cóż: Blackman to chory* człowiek, zlitujmy się.
*"Nienawiść do Microsoftu to choroba" - Linus Torvalds

Avatar
exxpert (niezalogowany) | 04.09.2009 10:06#56

Widzac ze wiekszosc czytelnikow nie ma pojecia o niczym , 2 polowa to nastolatki ktore nic o zyciu nie wiedza a pozostale 10% ma jakies pojecie.

Historia wyglada tak mam na imie Jan kowalski wymyslilem fajna rzecz ale problem w tym ze mieszkam w POLSCE i nie stac mnie aby opatentowac cos bo procedura kosztuje 20.000 zl na kilka krajow unii (co i tak nei ma sensu bo nie obejmuje USA).

Mam na imie John Kowalski patentuje ta sama rzecz w stanach co kosztuje mnie ok 400$ .

Efekt jest taki jaki jest blokada jakiegokolwiek rozwoju w naszym kraju ze wzgeldu na prawo patentowe. Nagle okaze sie ze lamiesz jakis patent pomimo tego ze sam to wymysliles i byles pierwszy al en iebylo cie stac tego opatentowac.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
M@ster | 04.09.2009 10:15#57

@exxpert
Nawet nie musisz być tym pierwszym który "coś" wymyślił. Patenty są tak absurdalne że wpaść na coś takiego samemu przypadkiem wcale nie jest trudno. Same patenty nie są złe, tylko w przypadku softu przydzielają je na tak błahe rzeczy że głowa boli.

Avatar
gość (niezalogowany) | 04.09.2009 10:20#58

Gdyby MS jednocześnie walczył o wolny dostęp do zawartości internetu czy sklepów elektronicznych, to bym poparł.
Dlaczego zabronione zakupy w amerykańskim iTunes?
Dlaczego np. konsola XBOX360 na jednym rynku jest dużo droższa niż na drugim (nawet doliczając koszty transportu)?
Dlaczego Amerykanin może za darmo obejrzeć serial w sieci, a jak Polak chce obejrzeć to się zabrania?
Globalne patenty TAK ale TYLKO WTEDY jak ZNIESIONE GRANICE w sieci.

Avatar
bobi (niezalogowany) | 04.09.2009 10:56#59

Chca zmodernizowac i dostosowac do wspolczesnych realiow - WOW! A kiedy dostosuja do realiiow ceny i sposoby dystrybucji "wlasnosci intelektualnej"?????

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheBlackMan | 04.09.2009 12:56#60

@Arrie

[[[dlaczego Blackman ze swoim cudacznym sztandarem antykorporacjonizmu nie pojawił się]]]

To muszę się wszędzie pojawiać ?

Myślisz że mogę zakrzywiać czas i mam 48h na zbyciu każdego dnia żeby wpisywać się pod 5.000 komentarzy na 5 różnych portalach ?


[[[No, ale cóż: Blackman to chory* człowiek, zlitujmy się.]]]

Nie mamy argumentów to uciekamy się do ad personam ? Wracaj lepiej do piaskownicy.


[[[*"Nienawiść do Microsoftu to choroba" - Linus Torvalds]]]

Nie nienawidzę Microsoftu, bo on jest tylko częścią chorego systemu. Nie cierpię całego systemu, a nie samego Microsoftu.

Avatar
Arrie (niezalogowany) | 04.09.2009 13:51#61

@TheBlackMan
[[[Nie mamy argumentów to uciekamy się do ad personam ? Wracaj lepiej do piaskownicy.]]]

My? Pluralis maiestatis stosujesz? Ego urosło? Ho ho! ;)

Wysyłasz do piaskownicy Torvaldsa - to według jego definicji jesteś chory. Podyskutuj sobie z Linusem. (Choć wątpię, by miał na to ochotę - on nie jest oszołomem).

Avatar
szuwaks (niezalogowany) | 04.09.2009 14:11#62

@Arrie:
"Nienawiść do Microsoftu to choroba" - Linus Torvalds"

Ostatnio cytat Linus'a robi prawdziwą "furorę" wśród pewnej grupy użytkowników pewnego systemu operacyjnego...
Czyżby to ich antidotum na brak argumentów? Nie wnikam...
Oby nie zapomnieli, że:

Miłość do Microsoftu to choroba.

Avatar
szuwaks (niezalogowany) | 04.09.2009 14:19#63

@Arrie aka verr, nerr, natty etc...

Zapomniałbym ciebie (was?) pozdrowić...
Tak, tak to przez telekomunikację polską...

Avatar
Carabinero (niezalogowany) | 04.09.2009 14:26#64

Czyli z polskiego na nasz: M$ chce aby amerykańskie patenty obowiązywały na całym świecie, zapewne łacznie z ich jakże "trafionymi" patentami na oprogramowanie. Nie, dziękuję! Szczególnie że jeśli udałby się im taki numer to zaraz potem "wyeksportowaliby" następne swoje regulacje prawne. Szybko obudzilibyśmy się w prawdziwej Banana Republic of Poland, bo kombinacje typu "wolna amerykanka" prawna + polskie realia gospodarczo-finansowe stanowią raczej mocno wybuchowy oraz ciężki do przetrawienia koktail. I nie mam tu bynajmniej na myśli rzekomego "liberalizmu" Wielkiego Brata zza oceanu.

Jedno jest pewne. Obecny system patentowy przyjęty w większosci krajów świata nadaje się (w najlepszym razie) do guntownego remontu. Przez współczesne patenty naprawdę umierają ludzie. Kto nie wierzy niech poczyta o patentach na leki i blokowaniem przez bogate koncerny farmaceutyczne opracowywania środków typu "generic", niezbędnych do leczenia ofiar wirusa HIV w uboższych państwach. Tylko dzięki celowemu łamaniu patentów przez producentów z krajów rozwijających się typu Indie można było poddać kuracji tysiace chorych ludzi. Patenty w stylu anglosaskim to możliwość patentowania koła czy klawisza Enter dla sprytnych i potężne zyski dla garstki najzamożniejszych. Niestety dla pozostałej, "mniej fartownej" części ludzkości oznaczają one jedynie zahamowany rozwój gospodarczy, jeszcze większą biedę, droższą żywność (dzięki GMO), przepłacone leki i inne artykuły pierwszej potrzeby.

@StawikPiast
[jakim to mieczem patentowym MS wojuje, podaj prosze przyklady konkretne. bo jakos ja ich nie znam.]

Skoro komentujesz neta Ci raczej nie odcięli. Więc może zamiast ciągle dopytywać rusz szanowne cztery litery i sam sprawdź w Google, Bingo, Yahoo czy co tam wolisz? Słowa kluczowe "Microsoft+patent+claims+blackmail" itd. itp.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SSEE | 04.09.2009 14:52#65

@szuwaks
[[[Czyżby to ich antidotum na brak argumentów?]]]

Ten cytat po prostu idealnie nadaje się do zatykania jadaczek niektórych szczekaczy.

Avatar
Damcio (niezalogowany) | 04.09.2009 15:48#66

"co niepotrzebnie naraża firmy na dodatkowe koszta i stanowi przeszkodę dla wzrostu innowacyjności."
To patenty są przeszkodą dla innowacyjności, w myśl zasady ja coś zrobię, ty to udoskonalisz, ja przez pewien okres będę czerpał z mojego wynalazku profity, lecz kiedy ty mój udoskonalisz to ty będziesz czerpał profity z czegoś co jest doskonalsze, a to z kolei zmusza mnie do kolejnej innowacyjności, na pewno patent nie jest rozwiązaniem na brak innowacyjności.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szuwaks | 04.09.2009 16:05#67

@SSEE
Równie dobrze można się posłużyć tym:

"Miłość do Microsoftu to choroba"

Ten byłby nawet częściej powtarzany...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SSEE | 04.09.2009 17:04#68

@szuwaks
Nie podałeś autora cytatu, który przytaczasz.
Wartość cytatu = zero.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheBlackMan | 04.09.2009 18:24#69

@SSEE

[[[Ten cytat po prostu idealnie nadaje się do zatykania jadaczek niektórych szczekaczy.]]]

Torvalds w żadnym razie moim idolem (bo nikt nim nie jest), więc mogę się z nim zgadzać albo nie.

Microsoft to chora firma, tak samo jak z resztą większość korporacji robiących nie-etyczny "biznes".

Nie ma nic niezwykłego w nienawidzeniu zła.


[[[[Nie podałeś autora cytatu, który przytaczasz.
Wartość cytatu = zero.]]]

Proszę bardzo:

"Miłość do Microsoftu to choroba"
(c) 2009 TheBlackMan

Wartość cytatu = 9999999(9)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SSEE | 04.09.2009 19:15#70

@TheBlackMan
[[[Nie ma nic niezwykłego w nienawidzeniu zła.]]]

Nienawiść zatruwa nienawidzącego. Zawsze. Bez względu na obiekt nienawiści.


[[[Wartość cytatu = 9999999(9)]]]

Zobaczymy za 10, 20 lat. Na razie wartość twoich słów nadal jest żadna.

Avatar
Jędrek (niezalogowany) | 04.09.2009 20:41#71

@SSEE [[[[Nie podałeś autora cytatu, który przytaczasz.
Wartość cytatu = zero.]]]
[[[Ten cytat po prostu idealnie nadaje się do zatykania jadaczek niektórych szczekaczy.]]]

Cytaty ci się nie podobają , nie odróżniasz nienawiści od krytyki twojego ulubionego monopolisty . nabzdyczasz się przy byle głupocie , coraz gorzej z tobą tepsa proxy. Za dużo siedzisz przy komputerze w nikotynowym dymie i brakuje ci świeżego powietrza.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szuwaks | 04.09.2009 22:06#72

@SSEE
Skoro dalej tkwisz w zabawach typu - komu zero, komu dycha - to wiedz, że uzurpowanie sobie prawa do oceniania wartości czyichś słów, ma w twoim przypadku wartość równą temu właśnie przytaczanemu przez ciebie zeru...

Ale nie poddawaj się.
Wierzę, że stać cię na jeszcze jaskrawsze chwytanie się szczególików czy też wyrywanie zdań z kontekstu.
Czy może i ich ocenianie - komu "0"? Komu "10"?
Któż to wiedzieć może?
Mimo wszystko życzę dobrej zabawy panie sędzio...

@Jędrek
Daj spokój, nie ma sensu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SSEE | 04.09.2009 22:10#73

Jędruś, nie piskaj.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SSEE | 04.09.2009 23:46#74

@szuwaks
[[[Skoro dalej tkwisz w zabawach typu - komu zero, komu dycha...]]]

Facet, nie strugaj idioty. Słowa Torvaldsa coś znaczą, bo większość uznaje, że w pewnej dziedzinie jest on autorytetem. Słowa twoje, moje czy innych tutejszych komentatorów nie znaczą nic. Więc możesz sobie tworzyć własne niby-cytaty i powtarzać je do upadłego, a i tak nie będzie to miało dla nikogo żadnego znaczenia.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheBlackMan | 05.09.2009 0:02#75

@SSEE

[[[Nienawiść zatruwa nienawidzącego. Zawsze. Bez względu na obiekt nienawiści.]]]

Dlatego właśnie __nie__ nienawidzę Microsoftu i już dawno zauważyłem że sama nienawiść jest bezużyteczna.

Nienawiść to niekonstruktywne uczucie. Nie pozwala budować i skupia tylko na tym jak coś zniszczyć.

Z tego właśnie powodu przestałem aktywnie pisać posty na DP, bo ciągłe opluwanie chorych działań Microsoftu przy każdej okazji nie produkuje żadnego wartościowego "wkładu".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheBlackMan | 05.09.2009 0:04#76

@SSEE

[[[łowa Torvaldsa coś znaczą, bo większość uznaje, że w pewnej dziedzinie jest on autorytetem]]]

A widzisz, ja nie mam autorytetów. To że Torvalds coś powiedział nie znaczy że musiał mieć rację. W paru rzeczach nie zgadzam się zarówno z Torvaldsem jak i Stallmanem.

Avatar
cargo (niezalogowany) | 05.09.2009 12:27#77

Proponuję sobie obejrzeć
http://www.youtube.com/view_play_list?p=FF5EEB47DA38E5B0

Avatar
Jędrek (niezalogowany) | 06.09.2009 9:51#78

@cargo Proponuję sobie obejrzeć
http://www.youtube.com/view_play_list?p=FF5EEB47DA38E5B0

To trzeba obejrzeć.

Avatar
radek (niezalogowany) | 06.09.2009 11:08#79

o nie, nie! nie będę płacił Micro******* za klikanie myszką, ni chu chu! :)

Avatar
madmax (niezalogowany) | 07.09.2009 7:52#80

Obecnie urząd patentowy to jedna wielka globalna korupcja, zgodzą się na opatentowanie każdego wynalazku/pomysłu byle by tylko $$$ kasa $$$ szła... POLECAM PRZEJRZEĆ SOBIE W GOOGLACH -> NAJGŁUPSZE PATENTY -> To się dowiecie co mam na myśli :)
chyba nie temu miał służyć ten urząd, więc przez to że działa w taki, a nie inny sposób, właściwie na granicy prawa, dlatego powinien zostać on zlikwidowany !!!

BTW - MS go away, you have enough money !!!

Avatar
gs (niezalogowany) | 07.09.2009 8:44#81

a może by tak pozbyć się w ogóle prawa patentowego, przecież to przestarzały wymysł kapitalistów.

Avatar
caza (niezalogowany) | 09.09.2009 13:55#82

Patentom NIE

Avatar
Tomaszek (niezalogowany) | 09.09.2009 19:59#83

patent niszczy innowacyjność zamiast ja wspierać

Avatar
crazy19 (niezalogowany) | 14.09.2009 13:28#84

Popieram Methyla

Avatar
crazy19 (niezalogowany) | 14.09.2009 14:18#85

Popieram Methyla

Avatar
crazy19 (niezalogowany) | 14.09.2009 14:32#86

Patenty są szkodliwe, dlatego trzeba popierać opensource,podziękowania dla Jędrka za ten link http://www.youtube.com/view_play_list?p=FF5EEB47DA38E5B0 przerażające.....

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Program tygodnia
Firefox 10

Ocena: 9,0
icon
Polecamy
Recenzja ProLite T2233MSC

monitor specjalnego zastosowania
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av