r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Microsoft chce przejąć Yahoo! za 44,6 mld dolarów

Strona główna Aktualności

Microsoft poinformował, że złożył zarządowi Yahoo! oficjalną propozycję przejęcia wszystkich akcji będących w obiegu po cenie 31 dolarów za akcję, co razem daje sumę ponad 44,6 miliarda dolarów i premiuje aktualnych akcjonariuszy ceną wyższą o 62% w stosunku do wczorajszego zamknięcia. Oferta umożliwia akcjonariuszom Yahoo! wybór, czy za sprzedane akcje wolą otrzymać gotówkę, czy ekwiwalent w akcjach firmy Microsoft.

Mamy ogromny szacunek dla Yahoo! i razem jesteśmy w stanie zaoferować nowy, ekscytujący zestaw rozwiązań dla klientów, wydawców i reklamodawców - mówił Steve Ballmer, dyrektor zarządzający Microsoftu. Wierzymy, że to połączenie podniesie wartość firm w oczach akcjonariuszy, a klientom i partnerom zapewni lepszy wybór i większą innowacyjność.

Microsoft oczekuje, że przejęcie mogłoby zakończyć się jeszcze w drugiej połowie tego roku. Firma liczy, że zdobędzie wszelkie niezbędne zgody ze strony władz. Ze swojej strony opracowała już szczegółowe plany integracji i zagospodarowania struktur oraz pracowników Yahoo!. Jeśli transakcja rzeczywiście dojdzie do skutku, będzie zdecydowanie największym przejęciem w historii Microsoftu i dokona trwałych zmian na szerokim rynku internetowym. Rozwijający swoje usługi internetowe Microsoft jest najbardziej zainteresowany w potencjale, jaki Yahoo! posiada w takich dziedzinach jak wyszukiwanie informacji, użytkownicy oraz reklamy on-line. Obie firmy razem będą mogły realnie konkurować z Google, które wygrało w ubiegłym roku przetarg na zakup DoubleClick, potentata na rynku reklamowym.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.