r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Microsoft chce sprzedać jeszcze 25 milionów „starych” Xboksów, tyle samo tabletów Surface

Strona główna Aktualności

Tyle piszemy o nowej wersji konsoli Microsoftu, a ta „stara”, czyli Xbox 360, jeszcze trochę z nami zostanie. Ba, na targach E3 będzie nawet związane z nią bardzo ważne ogłoszenie. Podobnie duże nadzieje producent pokłada w tabletach Surface, mimo że tym bardzo daleko do sukcesu.

W rozmowie z Official Xbox Magazine Yusuf Mehdi, wiceprezes Interactive Entertainment Business, zdradził, że z 8-letnią konsolą jeszcze jakiś czas się nie rozstaniemy. Firma z Redmond marzy o sprzedaniu jeszcze przynajmniej 25 milionów sztuk i przeskoczenia symbolicznej poprzeczki na poziomie 100 milionów Xboksów 360 aktywnie używanych na całym świecie. Nie jest to punkt w planach budżetowych Microsoftu, a jedynie optymistyczne przewidywania — Mehdi zdaje sobie sprawę z tego, że najwyżej połowę kupią nowi klienci — reszta to osoby, które już miały Xboksa 360, ale z różnych przyczyn go straciły. Tym samym stara wersja konsoli będzie jeszcze przez kilka lat koegzystować z Xboksem One.

Mehdi podzielił się także oczekiwaniami dotyczącymi sprzedaży Xboksa One. Jako że każda generacja przebija sprzedaż poprzedniej o około 30%, eksperci spodziewają się, że One kupi 400 milionów osób… poszukujących konsoli. Podobnie jak w przypadku PS4, spodziewają się, że inne rozrywkowe aspekty urządzeń (Blu-ray, komunikacja) mogą zaważyć na jeszcze większym zainteresowaniu klientów.

r   e   k   l   a   m   a

W sprawie ogłoszenia na E3 wiele nie mówił — jedynie że będzie i że utrzyma konsolę pełną energii jeszcze przez kilka lat. Phil Spencer z zarządu Microsoft Game Studios stwierdził, że zaskoczy wszystkich i chciałby już o tym mówić, ale nie może. Na łamach Gamespot zapowiedział, że będzie to ogłoszenie na miarę zeszłorocznej prezentacji Minecrafta na konsole Microsoftu.

Nie tylko Xboksowi 360 Microsoft wciąż wróży sukcesy na rynku. Podczas właśnie rozpoczętego 2014 roku fiskalnego firma zamierza sprzedać 25 milionów tabletów Surface. Tu już nie ma mowy o optymistycznych założeniach — taki jest plan. Wczesne szacunki mówią, że Microsoft póki co dostarczył do sklepów 900 tysięcy tabletów, ale podobno sprzedaż przyspieszyła… oficjalnych wieści na ten temat na razie jednak brak. Wiadomo za to, że firma zamierza zająć pierwsze miejsce na rynku tabletów dla biznesu i spróbuje swoich sił w edukacji. Planowane jest także poszerzenie zasięgu geograficznego tabletu oraz wydanie 8-calowej, tańszej wersji — prawdopodobnie w czerwcu.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.