r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Microsoft o graniu na Windows 10. Priorytetem jest uniwersalność

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Jednym z elementów tegorocznego Game Developers Conference była prezentacja Phila Spencera z Microsoftu, który odpowiada w firmie za dział zawiązany z Xboksem. Opowiedział on nie tylko o wizji przyszłości konsoli, ale także wyjaśnił jak będzie wyglądać granie w dobie Windowsa 10, uniwersalnych aplikacji i wirtualnej rzeczywistości.

Jedną z najważniejszych informacji było ogłoszenie końcowej fazy prac nad integracją usługi Xbox LIVE z Windowsem 10. Microsoft zapewnia, że SDK trafiło już do partnerów firmy, można więc zakładać, że gry wykorzystujące znaną z konsoli platformę pojawią się już w momencie premiery nowego systemu operacyjnego. LIVE ma być obsługiwany poprzez uniwersalną aplikację, w założeniu nie będzie zatem niczym różnił się od konsolowej wersji. Universal Apps pozwolą także na zintegrowanie Xbox LIVE z Windows Store. O uniwersalnych aplikacjach w Windows 10 pisaliśmy bardziej szczegółowo kilka dni temu.

Z prezentacji można się było także więcej dowiedzieć na temat przyszłości gier w kontekście uniwersalnych aplikacji. Zapowiedziany został serwis Universal Development Center, dzięki któremu twórcy gier będą mogli możliwość łatwej publikacji efektów swojej pracy w Windows Store oraz dostęp do wyników gier na konkretnym sprzęcie, narzędzi programistycznych oraz reakcji społeczności. Możliwość opublikowania gry w Windows Store jako uniwersalnej aplikacji ma oczywiście niebagatelne znaczenie, szczególnie w kontekście wyników DirectX 12 na sprzęcie mobilnym.

r   e   k   l   a   m   a

Kwestia DirectX 12 także została poruszona przez Spencera. O możliwościach nowej wersji bibliotek donosiliśmy już sierpniu. Zaprezentowane zostały wyniki gry Fable Legends, która wykorzystując DirectX 12 obciążała zasoby komputera o 20% mniej, niż miało to miejsce w przypadku wcześniejszej wersji bibliotek. Wiadomość jest tym bardziej interesująca, że dziś Epic Games poinformowało o pracach nad grą Unreal Tournament wykorzystującej czwartą wersje Unreal Engine i DirectX 12.

Kolejna istotna wiadomość dotyczy tego, jak Microsoft zapatruje się na rozwój wirtualnej rzeczywistości. W styczniu opublikowano informacje o urządzeniu HoloLens, futurystycznych goglach dających możliwość doświadczenia nie tyle rzeczywistości wirtualnej, co raczej rozszerzonej. Spencer zauważył, że nowe urządzenie daje twórcom niespotykane dotychczas możliwości. Dlatego wkrótce, w ramach programu Windows Insider, zostanie udostępnione odpowiednie API. Więcej o HoloLens będzie okazja dowiedzieć się już w przyszłym miesiącu podczas konferencji Microsoft Build.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.