Microsoft wprowadzi ekran wyboru przeglądarki

Microsoft zapowiedział dzisiaj, że w przyszłym tygodniu rozpoczną się testy okna wyboru przeglądarki dla systemu Windows. Będą mogli w nich wziąć udział zewnętrzni testerzy z Europy.

Z powodu oskarżeń o praktyki monopolistyczne Microsoft został zobowiązany przez Komisję Europejską do udostępnienia w europejskich kopiach systemu Windows możliwości wyboru przeglądarki internetowej. W grudniu zeszłego roku doszło do ugody, na mocy której firma z Redmond zobowiązała się spełnić żądania Komisji. Podczas instalacji systemu użytkownik będzie mógł wybrać przeglądarkę internetową spośród kilku losowo wybranych propozycji.

Testy rozpoczną się w przyszłym tygodniu w trzech europejskich państwach: Anglii, Belgii i Francji. Użytkownicy będą sprawdzali działanie okna losowo prezentującego kilka przeglądarek internetowych, które będzie można zainstalować w systemie Windows. Usługa będzie dostępna przez aktualizację oprogramowania w Windows Update. Skorzystać będą z niej mogli właściciele Windows XP, Vista i Windows 7. Jeśli użytkownik będzie już posiadał przeglądarkę Internet Explorer przypiętą do pasku zadań, aktualizacja automatycznie usunie ją.

Według zapowiedzi Microsoftu, możliwość wyboru przeglądarki w systemie Windows zostanie wprowadzona w Europie na początku marca tego roku.

© dobreprogramy

Komentarze

  #1 19.02.2010 14:55

Można jechac po MS ale to jest przesada.Ich system mogą mieć swoja przeglądarke.Jak nie pasuje to Mozilli i innym to niech dorobią do swojej przeglądarki system..zobaczyny co im wyjdzie z tego.

Maciej_S   6 #2 19.02.2010 14:59

Nie do końca rozumiem. Dlaczego aktualizacja usunie automatycznie Internet Explorer 7 i dlaczego akurat wersję 7? Jeśli mam ustawione aktualizacje automatyczne, to przeglądarka Internet Explorer 7 zniknie mi z komputera ot tak?

Wasacz   5 #3 19.02.2010 15:00

Jest jakiś sposób na zablokowanie tej aktualizacji?

marekl   2 #4 19.02.2010 15:02

Dziwne, że KE nie doczepiła się jeszcze Apple'a za dołączanie do swojego systemu Safari... Hehe ;]

  #5 19.02.2010 15:05

Autor wpisu trochę to niejasno napisał. Pewno chodzi o to, że odinstaluje Ie7, ponieważ jest nowsza Ie8, jeśli będzie wybrane Ie to właśnie tą przeglądarkę otrzyma.

Maciej_S   6 #6 19.02.2010 15:13

Wydaje mi się, że sens to by miało podczas instalacji systemu. Jeśli ktoś już pracuje na komputerze to oznacza, że dokonał wyboru. Taka aktualizacja tylko niepotrzebnie namiesza i napsuje krwi.

TheUsh   7 #7 19.02.2010 15:13

@marekl:
Prócz Apple'a jeszcze proponuję przyczepić się do dystrybutorów Linuksa, bo w dystrybucjach przecież też prawie zawsze mamy zainstalowaną standardowo jakąś przeglądarkę.

  #8 19.02.2010 15:24

Nie podoba mi się to. I tka używam Firefoxa. M$ jaki jest, taki jest, ale ma prawo dodawać do swojego systemu swoją przeglądarkę. Mniej obeznani użytkownicy zapewne zgłupieją jak przeczytają nagle informacje że wyinstalowano im przeglądarkę i że mają wybrać sobie nową z listy. Większość z nich nawet często nie wie jaką ma przeglądarkę. A co ze skrótami? Linkami? Paskami zakładek itd? Plikami cookie jeżeli ktoś korzysta z zapisanych haseł? Z tego miejsca chce Podziękować KE za kolejne przemyślane decyzje i wpier%&^&$nie się gdzie nie trzeba.

master_zonk6   7 #9 19.02.2010 15:27

Okno wyboru przeglądarek powinno zawierać kwestie takie jak funkcjonalność, poziom bezpieczeństwa, dodatkowe atuty itd. w prosty sposób. Nowy użytkownik znajdzie swoją przeglądarkę, bo będzie wiedział, że ma wbudowaną blokadę reklam (najważniejsze), posiada bezpieczny menadżer haseł, posiada klienta poczty. Podsumowując nowy użytkownik wybierze... Operę. Tak. Opera posiada na starcie wszystko, czego nie mają inne, a co trzeba do nich doinstalować. A tego początkujący nie potrafi.

  #10 19.02.2010 15:28

Panom i paniom z KE możemy podziękować za "atrakcyjne" ceny produktów MS ;D.

  #11 19.02.2010 15:34

@masterzonk

Obawiam się że zaraz dzola napisze w ten sam sposob o IE, ehh klakierzy hehe.

@Maciej_S zgadzam się, porządek z tą kwestią będzie po SP1 dla 7, kiedy poprawka ta będzie już zainstalowana w świeżym preinstalowanym systemie, gotowym do pierwszego odpalenia

andrzej31   2 #12 19.02.2010 15:34

Tak a teraz niech sie jeszcze dopisza chromowcy mozillowcy.... a i oczywiscie dzola ktora bedzie bronic IE-:)

mjt55am   3 #13 19.02.2010 15:36

Wybór przeglądarki to dobry pomysł każdy ma jakąś swoja która mu pasuje ja używam Firefox bo ma te dodatki które mi pasują szkoda że IE nie ma tych dodatków.

mystic1   2 #14 19.02.2010 15:36

Już przyszedł...

  #15 19.02.2010 15:37

@marekl
To jest niepotrzebne bo większość użytkowników Mac OS i Linuksa świadomie wybiera przeglądarkę, a użytkownicy Windowsa wybierają pierwszy lepszy program zainstalowany w systemie zwany Internet Explorer.

Garhuy   5 #16 19.02.2010 15:39

@TheUsh
1. Można ją usunąć w przeciwieństwie do IE, która ma zależności w postaci Explorera
2. Możesz zainstalować system BEZ przeglądarki, nawet w Ubuntu jest taka możliwość

sWeeT-Dżola ;)   6 #17 19.02.2010 15:41

I tak każdy oleje moduł wybierania przeglądarki ;) Ci normalni użytkownicy którzy potrzebują przeglądarki szybkiej i niezawodnej bez zbędnych komplikacji i tak będą używać IE8 :)

Reszta - dzieci, fanboys, opensourcowcy zainstalują alternatywę :)
A IE i tak sobie spokojnie dalej będzie królować popularnością wśród przeglądarek i nic tego nie zmieni. A jak wyjdzie IE9 ze wspomaganiem GPU to czarno widzę alternatywy.

Używałam lata firefoxa. Ostatnio Chrome i tak najbardziej mi odpowiada IE8 :)

  #18 19.02.2010 15:45

Nie mowilem-:) ( p.s jestem z tych nienormalnych-:). )

  #19 19.02.2010 15:46

A może niech UE wymusi poprawkę, która usunie cały system z dysku, żeby użytkownik mógł się jeszcze raz zastanowić, czy chce naprawdę instalować Windows? Już tych nierobów z unii całkiem po (piiiiiiip) ło!

ktośtam   4 #20 19.02.2010 15:48

"Używałam lata firefoxa. Ostatnio Chrome i tak najbardziej mi odpowiada IE8 :)"
I niech każdy używa tego co mu odpowiada i nie próbuje na siłę nawracać pozostałych.

Ferrari   5 #21 19.02.2010 15:49

Rok 2004

IE 5 - 21.0%, IE 6 - 71.0%, Opera - 2,9%, Firefox - 0,6%, Win98 - 32.9%

Teraz IE 5 jest na wymarciu, IE 6 powoli schodzi z rynku, w Polsce rządzi Firefox, a cały czas zwiększa swoją pozycję Chrome.

Z tym nic nie mają wspólnego procesy antymonopolowe. Po prostu deweloperzy wcześnie odkryli, że długo nieaktualizowany IE 6 ogranicza rozwój sieci, a starsze wersje całkiem go blokują.

Użytkownicy komputerów też zauważyli, że IE nie jest najlepszą przeglądarką. Wprawdzie IE 6 miał więcej przydatnych funkcji niż pierwsze wersje Firefoksa, FF przebił obsługą kart, bazą rozszerzeń i prostotą obsługi. Technologicznie obie przeglądarki przewyższała Opera z innowacyjnymi pomysłami. Używanie IE wiązało się z trojanami i wirusami.

Cały proces antymonopolowy jest niepotrzebny. Producenci sprzętu i tak instalują inne przeglądarki oprócz IE. Ekran wyboru powinien pojawić się tylko po czystej instalacji Windowsa. Nie chcę żadnej poprawki, mimo że mam IE 8!

Po prostu konkurencja zmusza twórców przeglądarek do działania!

Marcin_S   4 #22 19.02.2010 15:49

Usuwanie IE nie jest zbyt mądrym pomysłem, ponieważ (niestety) wiele aplikacji korzysta z jego bibliotek.

xomo_pl   12 #24 19.02.2010 15:53

"Jeśli użytkownik będzie już posiadał zainstalowaną przeglądarkę Internet Explorer 7, aktualizacja automatycznie usunie ją z systemu."

zajrzałem do żródła newsa (neowin) i nic tam nie ma o usuwaniu IE7... :

"Users who currently have Internet Explorer selected as the default browser will see an introductory screen providing them with information about the update. If Internet Explorer was “pinned” to the Windows 7 taskbar, the browser choice screen software update will automatically unpin it as shown below."

podsumowując nic nie zostanie usunięte a tylko w przypadku win7 ie zostanie odpięty od paska przez aktualizację a w przypadku gdy ie jest ustawione jako domyślny browser zostanie wyświetlone okno z możliwością wyboru przeglądarki.

------------
Osobiście mam wyłaczone automatyczne aktualizowanie (tylko system informuje o nowych akt. ale ja decyduje co i kiedy pobieram) i nie będę marnował łącza na tą debilną "łatkę(?)"...


master_zonk6   7 #25 19.02.2010 15:54

sWeeT-Dżola ;)
Zainstaluj Operę :)

  #26 19.02.2010 15:57

@ dzola
od jakiegoś już czasu trwają prace nad wspomaganiem GPU w Firefoksie, także nie sadze, ze wprowadzenie go również w IE pomoże tej przeglądarce :]

mystic1   2 #27 19.02.2010 15:57

"Używanie IE wiązało się z trojanami i wirusami."
A używanie innych przeglądarek nie wiąże się z trojanami i wirusami? W FF to nawet ostatnio w dodatkach trojany były :O.

  #28 19.02.2010 15:58

"A jak wyjdzie IE9 ze wspomaganiem GPU to czarno widzę alternatywy" no nie wiem, tylko Direct2D kiedy alfa Mozilli ma
WebGL i jest w stanie renderować grafikę 3D.

Kecarg   5 #29 19.02.2010 16:00

@master_zonk6:
Rozumiem, że pracujesz dal Opera Software? sWeeT-Dżola używa IE8 bo taką przeglądarkę wybrała a tobie nic do tego.

Dziadek64   4 #30 19.02.2010 16:05

Groteska.

  #31 19.02.2010 16:06

A to przeglądarka internetowa też jest rybą wg uni heheheh

Kacapy jak dawniej CCCP :)))

  #32 19.02.2010 16:07

co za pierdoly opowiadacie? jakie losowanie? za tydzien w Anglii, Francji itd bedzie juz dostepne na poczatku marca w calej europie... uzytkownik moze wybrac sobie przegladarke a nie ja wylosowac.....

przybylski   5 #33 19.02.2010 16:09

sWeeT-Dżola napisała: "Reszta - dzieci, fanboys, opensourcowcy zainstalują alternatywę :) "

Dlaczego nazywasz ich dziećmi , fanboysami ??
Może to właśnie Ty jesteś fanboy'em MS bo tyle razy w 1 poście wymieniłaś IE8 ,i tak ją bardzo chwalisz ,że wszystko na to wskazuje.

Mądrości sobie i wam życzę.

kkthx   5 #34 19.02.2010 16:17

Przesada.

KE niszczy to co bylo i dzialalo bardzo dobrze.
KE jest glupia.

Pierw ślimak jest ryba,
A teraz TO

Padaka

  #35 19.02.2010 16:18

@markel, czemu dziwne? Windows ma ponad 90% udziału w europejskim rynku (w Polsce 98-99%), więc nie jest czymś nadzwyczajnym akurat to, że Ms-em zainteresował się KE. Gdyby to Apple miał taki wynik (a nie przekroczył 10% światowych udziałów - w Europie nie ma chyba nawet 1%), wtedy on by pewnie dostał "gazetą po głowie", dla opamiętania ;).

@TheUsh, co do Linuksa, patrz powyższe podmieniając Apple na Linux, plus: "prawie zawsze mamy zainstalowaną standardowo jakąś przeglądarkę" - no właśnie, jakąś przeglądarkę (bodajże przeważnie jest to Fx), którą można bez jakichś problemów usunąć całkowicie, zainstalować lub dodatkowo doinstalować inną, wolny wybór, nikt Tobie nie narzuca własnego widzimisię. W przypadku Windowsa takowa "standardowa" przeglądarka jest integralną częścią systemu i oficjalnie nijak nie da się jej pozbyć, a jak się da to później coś nie działa, czyli użytkownik jest skazywany na posiadanie czegoś czego nie używa (nie jest mu potrzebne, ma swoją alternatywę) i nie chciałby mieć w systemie, ot takie "piąte koło u wozu" (nie mam na myśli "zapasówki" ;)).

Pozdrawiam

sWeeT-Dżola ;)   6 #36 19.02.2010 16:20

@przybylski
Ja na nikogo post (że używa FF, chrome czy opery) nie odpowiadam: co za szmelc używasz, dziurawy itd. :)

A większość użytkowników alternatyw właśnie tak atakuje innych używających czego innego. Ja zazwyczaj odnoszę się do newsa, bardzo mało kiedy do tego kto co używa ;)

  #37 19.02.2010 16:20

W głowie się nie mieści, żeby tyle hałasu było o taką pierdołkę.

  #38 19.02.2010 16:24

@ktośtam

zgadzam się w 100%

  #39 19.02.2010 16:30

Uprzejmie proszę, bardzo proszę REDAKCJĘ, ADMINóW, ZESPÓŁ, wprowadźcie ocenianie komentarzy takie, jakie funkcjonuje na PCLab (plusy i minusy), dużo lepiej się czyta i eliminuje komentarze które są nie na temat, lub posiadają znamiona trollowania. Myślę, że wielu użytkownikom przypadłoby to do gustu.

W obecnej formie, otwieram sobie jakiś topic o Chromie, bo patrze hmm 270 komentarzy (myślę kurcze jakaś ciekawa konwersacja). Wchodzę na temat a tam same bzdury, możę 1/4 odnosząca się do tematu, pozwalająca się czegoś dowiedzieć.

pozdrawiam

  #40 19.02.2010 16:30

Przecież to ryba jest, jakby tak przymknąć oczy i się skupić bo moja firma też sprzedaje ryby a więc należy mi się dotacja, aha krowy to też ryby...

synek03   6 #41 19.02.2010 16:32

sami tego chcieliście by usunęli IE a teraz znowu płaczecie. ja pierrr... w tym kraju nikomu nie dogodzisz :X

jest taka zasada, jak się nie podoba to możesz z tego nie korzystać albo przynajmniej nie trollować :X

  #42 19.02.2010 16:34

Bęben maszyny losującej jest pusty. Następuje zwolnienie blokady. :)

PiotrVista   4 #43 19.02.2010 16:34

@ Microsoft zapowiedział dzisiaj, że w przyszłym tygodniu rozpoczną się testy okna wyboru przeglądarki dla systemu Windows.
- A inni producenci systemów "open-soursowych" dlaczego nie wprowadzają okna wyboru przeglądarek.


Widzę że rośnie popularność Chrome dlaczego np: w Ubuntu nie ma jej i okna wyboru najpopularniejszych przeglądarek niby w synapticu można pobrać inne, to też na Windowsie można pobrać z internetu lub zawsze aktualną z Windows Update wygodniej by tak było a jeszcze z automatycznych aktualizacji.
Systemy "open-soursowe" ze środowiska Gnome mają Epiphany a KDE ma swojego Konqueror'a a Windows z Explorera i w czym tu problem.
Albo wszyscy albo nikt nie wspomniałem o MAC OS.

DanexStar   2 #44 19.02.2010 16:36

Dużo osób wyżej pisało, że usunięcie IE z systemu uniemożliwi działanie niektórych aplikacji, ale ja gdzieś czytałem, że właśnie te niezbędne biblioteki pozostaną w systemie a IE wyleci. ;)
Osobiście nie korzystam z IE, ponieważ nie mogę się do niego przyzwyczaić, jest taki niewygodny...

master_zonk6   7 #45 19.02.2010 16:41

@Kecarg
Czytaj uważnie. Jola napisała, że miała już Firefoksa, Chrome i jej nie odpowiadały. Tak więc zaproponowałem Operę, a ta przeglądarka to już inna branża niż FF i Chrome. A nóż widelec przejdzie jej miłość do IE ;)

sWeeT-Dżola ;)   6 #46 19.02.2010 16:48

@master_zonk6
Niestety Opera nie umożliwia mi logowania do konta bankowego a także nie mogę jej używać do obsługi oprogramowania Cloud firmy w której pracuje :)

Ale używam jej na smartphonie i spisuje się świetnie ;)

DemoniK   2 #47 19.02.2010 17:14

[...]Jeśli użytkownik będzie już posiadał przeglądarkę Internet Explorer 7 przypiętą do pasku zadań, aktualizacja automatycznie usunie ją.[...]

Gwoli ścisłości. Nie zostanie usunięta przeglądarka IE, ale jej "przypięcie" do paska zadań. Na Neowin (http://tinyurl.com/yc7w3om) są zrzuty ekranu.

[...]Internet Explorer 7[...]
Neowin nie pisze, że akurat ta wersja będzie brana pod uwagę, ale ogólnie Internet Explorer.

[...]do pasku zadań[...]
do pask_a_ zadań

MaRa   6 #48 19.02.2010 17:16

@sWeeT-Dżola ;) - proponuję zmienić bank. Co to za konto bankowe, które wymaga specyficznego typu komputera ze specyficznym oprogramowaniem...
Jakby co, to zawsze można ustawić Operę w tryb symulacji Internet Explorera, wtedy wyświetla strony tak jak IE i identyfikuje się jako IE. Wszystko pójdzie, prócz ActiveX.

  #49 19.02.2010 17:17

@sWeeT-Dżola ;):

Nie masz wrażenia w tym swoim IE, że zanim się strona załaduje przez kilka sekund (do kilkunastu w zależności od przepustowości łącza, a może pingu) od wpisania adresu do załadowania strony masz białe tło. Tak samo w Operze (tyle, że ona pokazuje stronę, gdy ta się w całości załaduje).

No chyba, ze masz 8, 16 albo 200 Mb/s (testowałem na łączach do 2 megabitów i to jak Explorer ładuje stronę jest uciążliwe).

Dlatego wolę FF, względnie projekty oparte na Chromium (bo Chrome to "dzieło szatana*" ;))))

*w tym określeniu chodzi mi o spyware, ale ty Dżolu jesteś chyba przyzwyczajona, do tego, że M$ zna nawet twoje hasła wpisywane do przeglądarki.

  #50 19.02.2010 17:19

wlasnie napisalem emaila do firmy http://www.hkjulong.com o specyfikacje cenowa tego tableta,czekam na odpowiedz.Jak dla mnie jest lepszy niz Ipad :d

MaRa   6 #51 19.02.2010 17:29

@bish - iPad to nie komputer, tylko uzupełnienie komputera, porównywanie go z komputerem nie ma sensu. A te chińskie wynalazki dobre są tylko w parametrach, jakość wykonania z reguły jest tragiczna, tylko fotki podretuszowane - przykładowo, można kupić iPoda za 400zł, albo chińską podróbkę za 100zł, tyle że podróbka się zaraz posypie, a ze słuchawek dobiega coś podobnego do skrobania kredą po tablicy, przynajmniej do czasu aż słuchawki się nie rozkleją.
Sprzęt Apple ma parametry "wystarczające" (zupełnie jak Rolls Royce), i to wystarczy.
Nikt nie rozumie, czemu komputery iMac mają taką "słabą" grafikę, do peceta karta kosztowałaby może 200zł. Ale taka grafika w zupełności wystarczy, i tak tam wszystko łazi pod OpenGL, mocniejsza podwoiłaby tylko pobór prądu. Więc ktoś kombinuje, że za te 3,5 tysiąca złoży sobie lepszą maszynę, parametry ma niezłe, choć wydawany dźwięk przypomina suszarkę do włosów albo odkurzacz, a monitor się kiwa przy każdym podmuchu (Samsung produkuje takie śliczne kiwające się na boki monitory za 600zł).
Komfort używania i parametry to zupełnie co innego.

  #52 19.02.2010 17:36

@MaRa hmm nie moge sie z toba zgodzic,wiem ze to nie komputer bardzo dobrze lecz zapominasz o jednym wlasnie ta firma wytoczyla apple proces o kopiowanie ich produktow.pozatym wydaje mi sie iz bezsesu kupowac IPADA ktory praktycznie ma slabe parametry a jedynie marke firmy,wole zaplacic 200euro chinczykom i miec wmiare mobilny tablet niz jak 600euro /cena ze strony apple/ i praktycznie nie miec nic.Dla mnie nie istotna jest marka firmy lecz funkcjonalnosc,nie zawsze to co jest rozleklamowane jest lepsze od tego co sie nie relklamuje.Ja wlasnie wyslalem emaila do nich o podanie specyfikacji cenowej o dobranych przezemnie funkcach.na ebayu takie cos mozna juz kupic za 112 dolarow,czytalem opinie na grupach dyskusyjnych angielskich,niemieckich i powiem ci ze ludzie sobie chwala ten produkt.

command-dos   13 #53 19.02.2010 17:46

@kkthx - zapomniałeś dodać, że marchew to owoc, jajko z dwoma żółtkami to nie jajko, no i o produkcie bananopodobnym... Nie lubię ms'u, ale to ich produkt i mogą do pudełek pakować nawet krowie odchody jak im się zachce. Ktoś się decyduje na zakup produktu przy określonych warunkach i basta, a KE nic do tego... Lekkie przegięcie...

ORZECHgda   5 #54 19.02.2010 18:00

Niedługo to będzie możliwość wyboru kalkulatora..
KE to ma nieźle na bani..

ktośtam   4 #55 19.02.2010 18:02

Chyba na złość wszystkim zacznę używać IE.
Po co KE wtrąca się tam gdzie nie powinna - MS jest producentem i na tym koniec. Może czas wymusić, żeby Mercedes w produkowanych przez siebie autach montował kierownice od Forda?
Ci bardziej świadomi użytkownicy i tak będą korzystać z alternatywnych przeglądarek a tych nieuświadomionych takie okno wyboru wprowadzi w zakłopotanie i po co?

  #56 19.02.2010 18:03

dla mnie w dobie XXI wieku żeby przeglądarka była integralną cześcią systemu to przegięcie ,słowa nie zmienię....

MaRa   6 #57 19.02.2010 18:14

@bish - iPad to nie tablet, to coś w rodzaju książki. Służy do tego, do czego zostało zaprojektowane - czytania książek i gazet, przeglądania internetu. Podobnie jak telewizor, może mieć nawet przeglądarkę i Skype, ale nie zastępuje komputera.
Można mieć taniej sprzęt o lepszych parametrach niż Apple, ale Apple projektuje się z myślą o wygodzie użytkownika. Po prostu przyjemnie się używa ich produktów, tam nic nie może irytować, ma być maksymalnie proste, to nie jest sprzęt do grzebania i konfigurowania.
Natomiast elektroniczny sprzęt mało znanych marek zazwyczaj ma fatalną jakość wykonania (miałem do czynienia z dwoma laptopami made in china), choć na fotografiach nie widać tego, prawdopodobnie są retuszowane. Albo jakaś firma celuje w sprzęt dobrej klasy i za odpowiednią cenę (nawet w Polsce produkuje się sprzęt audio HighEnd za kilkadziesiąt tysięcy), albo robi byle co byle taniej, atutem dla klienta ma być cena. Znane firmy starają się zachować odpowiedni poziom wykonania, mają procedury kontroli oraz poprawy jakości itp.

  #58 19.02.2010 18:22

przykro mi @MaRa ale nie podzielam twojego punktu widzenia.Ja nie potrzebuje laptopa gdyz juz mam,nie potrzebuje PC bo tez mam,szukamalem cos takiego by nie tachac laptopa a w samolocie chce przeczytac ksiazke,obejrzec film,czy w razie potrzeby szybko kupic karte danego kraju sim 3G i miec dostep do neta,pozatym w tym Ipad nic nie ma.nawet glupiej kamerki nie zamontowali.Inaczej bylo by gdyby Ipad mial system mac os,ale tak to przerosniety ipod.pozatym wedlug mnie lepiej cos sie czyta na 11 calowym wyswietlaczu niz na 9calowym z apple.jeszcze raz podkreslam ja nie potrzebuje komputera potrzebuje urzadzenie mobilne ktore umozliwi mi:ogladanie filmu,sluchanie muzyki,przeczytanie ksiazki ,polaczenie sie z skype,szybki dostep do neta.i to wszystko

  #59 19.02.2010 18:24

@MaRa uwazasz ze ".. iPad to nie tablet, to coś w rodzaju książki.."to wejdz na strone apple ipada to sam zobaczysz czy ipad to tablet czy nie:-)sama firma apple mowi ze to tablet:-)

  #60 19.02.2010 18:33

To za wczesnie laptopa kupilem :) A tak chcialem zobaczyc to okno wyboru przegladarki, byle tylko moc wybrac cokolwiek innego niz IE... Na prawde trzeba byc zaslepionym na MS, zeby ich przegladarki uzywac... Ale coz uzytkownicy wiedza lepiej i kazdy wybiera przegladarke dla siebie ;)

  #61 19.02.2010 18:34

@MaRa pozatym nie zapominaj o jednym nie podwazalnym fakcie jakim jest iz nawed twoj tv ktory jest markowy ma podzespoly z chin.czyli wnetrze chinskie a wyglad np amerykanski:-)

Ferrari   5 #62 19.02.2010 18:41

Załóżmy, że Microsoft dostarcza system bez przeglądarki nawet w wersji OEM. Tutaj konflikt się nie kończy, bo producenci sprzętu muszą coś zainstalować. M$ będzie naciskać, aby wgrali IE.

Pan Heniek złożył komputer (albo zakupił bez systemu). Nabył oryginalnego Windowsa. No dobrze, wszystko działa, ale gdzie jest Internet???

KE mocno ingeruje w wolny rynek. Teraz zacznie się od Movie Makera, Painta, WordPada i gier, a skończy na Kalkulatorze, Defragmentatorze Dysków i Eksploratorze Windows. ;)

Jeszcze w 2005 roku mieliśmy prawo wkurzać się i potępiać M$ za dominującą pozycję na rynku przeglądarek - dlatego, że nic nie robił, nawet nie naprawił podstawowych błędów (obsługi PNG, braków w obsłudze JavaScript, HTML, CSS) w jakiejś aktualizacji. Konkurencja zmusiła.

  #63 19.02.2010 18:46

@Ferrari nie czytales oswiadczenia MS?Ze podczas intalacji nowego windowsa masz miec mozliwosc instalacji przegladarki do wyboru.

  #64 19.02.2010 18:49

To jest nius o ie a nie o jakimś aple czy ipodah poco te trole takie wątki wtrącają tutaj .

  #65 19.02.2010 18:54

@Radstar zebys mial wiekszy punkt widzenia a nie klapki na oczach,a trol to ty jestes:P

  #66 19.02.2010 19:13

@ble ble ble Bęben maszyny losującej jest pusty. Następuje zwolnienie blokady. :)

Ciekawe co wylosują , ślimaka , rybę , marchew czy banana?


@PiotrVista @ Microsoft zapowiedział dzisiaj, że w przyszłym tygodniu rozpoczną się testy okna wyboru przeglądarki dla systemu Windows.
- A inni producenci systemów "open-soursowych" dlaczego nie wprowadzają okna wyboru przeglądarek.

Dlatego że ponieważ inne systemy obsługują użytkownicy , natomiast Windowsy w większości ZU.


@ TheUsh Prócz Apple'a jeszcze proponuję przyczepić się do dystrybutorów Linuksa, bo w dystrybucjach przecież też prawie zawsze mamy zainstalowaną standardowo jakąś przeglądarkę.

A niech się czepiają . XD

@Radstar To jest nius o ie a nie o jakimś aple czy ipodah poco te trole takie wątki wtrącają tutaj .

Po prostu robią sobie jaja z poważnego tematu. XD


PS. Dzięki jaśnie oświeconej komisji europejskiej , po raz dziesiąty możemy się pośmiać z powodu niezwykłego pomysłu na ułatwienie podjęcia decyzji zwykłemu użytkownikowi Windowsa. Zwykłemu użytkownikowi wybór przeglądarki jest potrzebny jak dziura w moście.
Życzę miłego dyskutowania o niczym.

  #67 19.02.2010 19:28

@oqulvaalekylk z przegladarka jest jak z wyborem kobiety,jeden lubi gruba drugi szczopla,jeden woli bladynke inny szatynke.Wiec poco te cale marudzenie ktora jest z przegladarek lepsza,kazdy wie co mu bardziej pasuje,a dzieki KE masz wybor i o to jest cala ta walka.Mozesz dokonac wyboru co ci pasuje i na czym ci lepiej sie [racuje.Bo niby dlaczego ma mi byc nazucane cos czego nie uzywam i co mi nie odpowiada pod roznmi wzgledami.

  #68 19.02.2010 19:33

@Ferrari
Ty porównujesz win98 do przeglądarek?!

  #69 19.02.2010 19:36

wedlug mnie najlepszym rozwiazaniem bylo by gdyby Ms sprzedawal czysty system bez jakis tam dodatkow typu przegladarki,notatniki itp itd.po zainstalowaniu systemu sam uzytkownik po polaczeniu sie z upgreitem mial by mozliwosc dociagniecia odpowiadajacych jego oczekiwania dalszych programow.I KE nic by nie powiedziala,gdyz kazdy z nas mialby mozliwosc wyboru ,a tak co roz sa sprawy przeciwko MS i niepotrzebne placenie kar itp.

szpon5   6 #70 19.02.2010 19:39

A jeśli użytkownik zainstaluje tą aktualizację i wybierze do instalacji Internet Explorer, jak on już jest w systemie. Co wtedy się stanie, pojawi się komunikat z informacją, że już masz tą przeglądarkę? A może IE zainstaluje się od nowa (tylko nie wiem po co) hehe.

GL1zdA   7 #71 19.02.2010 19:41

Na takie właśnie akcje idą nasze podatki.

  #72 19.02.2010 19:44

@szpon5 wedlug mnie tak powinna wygladac instalacja windowsa.po instalacji systemu automatycznie powinien otwierac sie menager ustawiania internetu jak rowniez prosba po placzenie z aktualizacjami,gdy laczyl bys sie z aktualizacja zaznaczal byc co chcesz,explorera,wmp,notatnik czy cos innego i dopiero wtedy sciagasz to co ci pasuje.pozatym wedlug mnie powinno byc cos takiego ze inni produceci moga umieszczas swoje alternatywy,jak np vcl,czy inny program.wilk syty i owca cala,a tak po instalacji systemu programy instaluja sie ktore i tak nie wykozystam a jedynie smieca system i zajmuja miejsce na dysku.takie moje zdanie

  #73 19.02.2010 20:17

Mialem nadziej ze Microsoft pracuja ludzie madrzejsi. Na miejscu Microsoftu wycofalbym wszystkie produkty Micorosftu z Europy. Niech sobie linuksa zaloza, albo golebie pocztowe posylaja.

  #74 19.02.2010 20:19

A na wszystkich Macach jest od razu snow leopard, albo coś innego od appla. Może KE się tym zajmie?

MaRa   6 #75 19.02.2010 20:26

@Bish - to nie kwestia czy marka znana czy nie, czy z Chin czy nie. Są firmy, które starają się produkować porządne rzeczy, z reguły drogie, choć i im zdarzają się wpadki lub błędy konstrukcyjne, są też firmy (zazwyczaj z Chin) produkujące totalne dziadostwo, ale tanio. Po drodze pośrednik narzuci 100% marży i nalepi swój znaczek.
Budowanie wizerunku marki trwa całe lata, zdobywanie doświadczenia konstrukcyjnego również. A "tani" producenci często nawet nie potrafią porządnie odlać plastików. Na fotce się podretuszuje i nie widać różnicy, ale jak się weźmie do ręki to jest. Stosują najtańsze podzespoły elektroniczne (kondensatory elektrolityczne o niskiej trwałości, szumiące rezystory węglowe w torze audio), gniazda przylepią klejem silikonowym do płytki i później wpadają do środka itp.
Jak się kupuje np. Sony, Philipsa czy Apple to ma się pewność, że producent postarał się przyzwoicie to wykonać. Firma nie musi być znana, np. niemiecki Loeve jest w Polsce praktycznie nieznany, a produkuje drogie telewizory najwyższej klasy.
Natomiast jest mnóstwo chińskich manufaktur, które produkują rzeczy sprzedawane później pod różnymi dziwnymi markami, ale z jakością bywa różnie, zazwyczaj tragicznie. Charakterystyczne są wyśrubowane parametry, jak miniaturowe głośniki o mocy 150W, odtwarzacze MP4 czytające wszelkie możliwe formaty, mierniki o dokładności 0,5% itp.

MaRa   6 #76 19.02.2010 20:28

@Radek USA - nikt nie będzie płakał za Microsoftem, francuska Mandriva produkuje lepszy system.

  #77 19.02.2010 20:35

MaRa buchavhachachachachachacha... No to mnie rozbawiłeś tym lepszym systemem

  #78 19.02.2010 20:57

MaRa. Ja moge uzywac kazdy system, bo system zakladam z tylko z przymusu. Wlasciwie pracuje w Pakiecu Adobe i Sony Creative Software. Jak to bedzie dzialc na innych systemach, nie ma problemu z przejsciem.

fffatman   6 #79 19.02.2010 21:19

@shkielet: Ponieważ użytkownik ma swoje ustawienia i przyzwyczajwnia internetowe, z których pragnie bez kłopotu korzystać niezależnie od systemu? I MS to uszanuje poniewaź pozycja rynkowa IE nie jest tak mocna aby poświęcać popularność Win na ołtarzu IE. Tak samo, jeżeli kiedyś, w przyszłości, wzrośnie linie w biurach a windzie spadnie, pojawi się MSO ma linę (no dobra, wtyczka do Ff pod lin do sieciowego MSO).

@blackedeyed: Bo IE nie zostanie usunięty tylko usunięty sprzed oczu, na wypadek, gdyby się klientowi odmieniło. Problem w czem innem - nadal pozostaną wrota infekcji systemu czyli kontrolki i biblioteki.

@marekl: Nie ma powodu aby KE miała się przyczepić do Apple o Safari, prędzej o iTunes (i się czepia).

@TheUsh: Kpisz czy o drogę pytasz?

@WeeT-Dżola ;): "każdy oleje moduł wybierania przeglądarki ... normalni ... będą używać IE8 ... Reszta - dzieci, fanboys, opensourcowcy zainstalują alternatywę" To ciekawe, co prawisz, co na to najnowsze statystyki?

@Pharun: Patrz wyżej.

@Marcin_S: Bo to są do d aplikacje - patrz zresztą wyżej, MS niczego nie usunie.

@Ferrari: Od 2004 upłynęły w necie 1 a. i 2 wieczności (Wieczność w internecie trwa 2-3 do 5). W 2004 już nie używałem IE (Opera od 2002, ob. Ff) a jeszcze nie Google'a (nawet nie pamiętam jak się nazywało szukanie MS, wtedy, chwilowo zależny byłem od Yahoo!)

@zomo_prl: Wszak cały czas tłumaczę IE zniknie sprzed oczu a nie ze systemu, stare zagrożenia pozostaną.

@mystic1: 1. Nie. 2. Już nie ma (jeden z trojanów był fałszywym alarmem). 3. Ff jak każdy open source łatany jest na bieżąco, a IE?

"jak wyjdzie IE9" to Amerykanie będą już na Marsie.

@CCCP&kkthx: W wielu językach (np. w angielskim ale i w języku Biblii) wszystko, co żyje w wodzie, ze szczególnym uwzględnieniem morza, jest rybą - morski ślimak też.

@Countach: OS to pier....., to tylko uruchamiarka, przeglądarka to wszystko, co najważniejsze.

@PiotrVista: A co to jest Epiphany? Bo nie mam.

@sWeeT-Dżola ;): Musiałaś długo szukać takiego banku ... zmień go.

@command-dos: Na wniosek Portugalii marchew wpisano na listę owoców, ten sposób Portugalczyk (a jest ich po Europie jak Polaków) może kupić legalnie dżem owocowy, który nie jest z owocfów a z marchewki (już taki żydowski gust mają), bez tego zapisu, lokalne jurysdykcje mogłyby uznać ten produkt tradydyjnie za fałszerstwo i zakazać obrotu. Takie obejście ale prawo pełne jest tego. Ciekawe, że nikt nigdy się nie czepia norm europejskich na śrubki do samolotów? Byłoby taniej bez norm, spadło by 1000 samolotów i drogą selekcji rynkowej zostałyby tylko najlepsze.

@Ferrari: Nie muszą, przeglądarka nie jest konieczna do łaczenia maszyny z netem.

  #80 19.02.2010 21:28

Dobrze ze to tylko w Europie. W USA kupie pewnie pod koniec roku juz Windows 7 z SP1 nowe wydanie bez tych bajerow. Nie potrzebuje u gory kolorowego gadzetu, z sloneczkiem czy innymi pierdulkami z liska. IE8 mi wystarczy przy szybkim laczu.

SSEE   5 #81 19.02.2010 21:57

fffatman,
Co miała znaczyć wzmianka o "żydowskim guście"?
Komentarz został zgłoszony do moderacji.

  #82 19.02.2010 22:17

@ fffatman
Masz u nie respect za zebranie pytań z wszystkich komentarzy i odpowiedzenie na nie po swojemu na koniec... aczkolwiek zupełnie nie wiem jak to ma sie do moich pytań RETORYCZNYCH, ale co ja będę pytał ^^

  #83 19.02.2010 22:22

@SSEE
czy żydowski gust kogos obraza? moze Ciebie? przymiotnik żydowski jest słowem tabu?
Nie wiem co miał na myśli i w sumie co za różnica, Twoj komentarz nic nie wnosi, jakiś cenzor jestes?

Pablo79   8 #84 19.02.2010 23:00

@sWeeT Dżola

I tak każdy oleje moduł wybierania przeglądarki ;) Ci normalni użytkownicy którzy potrzebują przeglądarki szybkiej i niezawodnej bez zbędnych komplikacji i tak będą używać IE8 :)

Reszta - dzieci, fanboys, opensourcowcy zainstalują alternatywę :)
A IE i tak sobie spokojnie dalej będzie królować popularnością wśród przeglądarek i nic tego nie zmieni. A jak wyjdzie IE9 ze wspomaganiem GPU to czarno widzę alternatywy.

Dziewczyno nie pisz bzdur. Bo wszelakie profesjonalne testy szybkości i wydajności przeglądarek internetowych pokazują że ten twój ukochany IE8 jest na pierwszym miejscu ale od końca listy. Nawet ja wykonałem bardzo amatorski test szybkości wczytywania stron za pomocą stopera (tak jak zresztą ty w blogu) no każda testowana strona a było ich kilkanaście, szybciej wczytywała się szybciej pod przeglądarką Firefox 3.6, różnice pomiędzy Fx 3.6 a IE8 były wręcz miażdżące na korzyść Fx 3.6.

Normalni użytkownicy wybierają taką przeglądarkę jaka im pasuje ale na pewno nią nie jest IE8 dla każdego. I przestań trollować, no chyba że jest to twoje hobby. A sądząc po stylu tej twojej wypowiedzi to można odnieść wrażenie że to ty jesteś dzieckiem jeszcze.

IE9 to na razie pieśń przyszłości, test acid3 32/100 w wczesnej wersji testowej jakoś nie powala. No ale żyje nadzieja że wreszcie MS stworzy przeglądarkę która będzie obsługiwać nowoczesne technologie sieciowe, będzie wspierała wszystkie obecne standardy sieciowe, no i wydajność zostanie znacząco podniesiona.
Powtórzę wykorzystanie GPU do renderowania stron przez IE9 to ciekawe rozwiązanie, oby tylko nie wyszło tak żeby uruchomić IE9 trzeba będzie dysponować kartą graficzną z górnej półki cenowej.

Pablo79   8 #85 19.02.2010 23:16

@master zonk

Gdyby nie było Firefoxa, to raczej wróciłbym do IE8 niż do korzystania z Opery.
Bardzo dobrze że chcesz promować Operę, ale nie wciskaj jej na siłę wszystkim, a już na pewno nie uda ci się ten manewr ze sWeet Dżolą.

Co do ekranu wyboru przeglądarki

Ano jedno pytanie czy Operze po złożeniu i pozytywnym rozpatrzeniu skargi na MS w sprawie przeglądarki IE, wzrosła znacząco popularność - nie, i pewnie nie wzrośnie też po ukazaniu się tego okienka wyboru.

Norwedzy którzy jak dotąd nie potrafią przeprowadzić szerokiej akcji marketingowej swojego produktu polecieli do Komisji Europejskiej ze skargą na to że MS umieszcza w swoim systemie przeglądarkę internetową. Ma do tego święte prawo, tak samo jak Opera do umieszczania w swoim browserze wszystkich funkcji jakie zdoła wymyślić.
Idąc tokiem myślenia Norwegów to można by też im zarzucić że zintegrowali na stałe klienta poczty M2 z przeglądarką Opera. A nie dali możliwości jego usunięcia oraz okna wyboru aplikacji do poczty e-mail (np: Thunderbird, Increditmail, Poczta systemu Windows Live itp).

DemoniK   2 #86 19.02.2010 23:28

@MaRa
[...]
@sWeeT-Dżola ;) - proponuję zmienić bank. Co to za konto bankowe, które wymaga specyficznego typu komputera ze specyficznym oprogramowaniem...
[...]

@fffatman
[...]
@sWeeT-Dżola ;): Musiałaś długo szukać takiego banku ... zmień go.
[...]

Wow, chłopaki. Serio dobieracie bank do przeglądarki? Ale to nie jedyne kryterium, prawda? ;)

Szybka lista banków i zalecanych/obsługiwanych przeglądarek:

[...]
mBank: IE i FF
EuroBank: IE i FF
Lukas Bank: IE, FF i Opera
Alior Bank: IE, FF, Opera, Safari, Google Chrome
Polbank: IE i FF
Bank Millennium: IE, FF i Opera
[...]

Jak nic zakładać konto w Alior Banku ;)

Pozdrawiam i polecam chwilę odpoczynku...weekend się zbliża.

  #88 19.02.2010 23:47

Oco wy sie klucicie z tym slowem "zydowski gust" sam jestem zydem ze strony babki i wcale nie czuje cie przez to obrazony.

  #89 19.02.2010 23:53

@MaRa a na co mi posrednicy?mam internet od tego:-)szukam czegos na necie potem wysylam emaila i dostaje taniej,wolnos jest super:-)wiele razy kupuje w internetowych sklepach i taniej mam nawet z kosztami przesylki,z poza uni tez mozna tanio kupic i to bez oplat typu clo,ale trza troche poczytac i pomyslec:P,wiekszosc moich znajomych kupuje w sieci towary.Nieraz u siebie w sklepie zainteresuje mnie jakas rzecz,ogladam ja sprawdzam,a puzniej szukam w sieci tanszego sklepu.I tyle,nie potrzebuje posrednikow.

  #90 20.02.2010 00:04

@MaRa poniektorzy zaraz zaczna krzyczec ze kupowanie w sieci jest niebezpieczne a w szczegolnosci placenie kartami viza.Powiem tak,znalazlem sposob na nie narazanie sie na dodatkowe straty,mam karte viza lecz nie place nia w sieci,w banku za 15zl wziolem sobie karte viza na przedplate i jak cos chce sobie kupic w sieci to patrze cene potem przelewak kase z konta lub z normalnej vizy na ta vize z przedplata i dopiera ta karta place.jest to o wiele bezpieczniej bo nawet gdy ktos mi skradnie dane to zawsze moge wymienic karte viza na przedplate i nic nie trace.jest to moj sposob na bezpieczny zakob w sieci.

  #91 20.02.2010 00:05

Najsmiesniejsze jest to, ze w dnu wydania plyty przez Microsoft. Opera, Mozilla, Chrome i inne juz nie beda aktualne.
Bo pewnie bedzie juz Mozilla 3.8, 3.9 lub 4.0 hahaha.
I tak ci bywalcy tych Gadzetow, beda sciagac z neta a nie z dysku.

Ferrari   5 #92 20.02.2010 00:37

"Nie muszą, przeglądarka nie jest konieczna do łaczenia maszyny z netem"

W takim razie wyjaśnij, jak pani sekretarka lub Maciek z Klanu wejdzie na Naszą Klasę bez przeglądarki internetowej. Zostaje jeszcze telnet, chyba że coś pominąłem. Dałem tylko taki przykład, gdyby M$ przystał na wstępne zalecenia KE.

"czy Operze po złożeniu i pozytywnym rozpatrzeniu skargi na MS"

Później dołączyła Mozilla i zrobiła jeszcze większe "Halo".

Nie zachęcam do IE, najbardziej polecam:
* Firefoksa - za prostotę interfejsu i bogatą bazę rozszerzeń
* Chrome - za szybkość startu i pracy, innowacyjne rozwiązania
* Operę - za szeroką gamę funkcji i innowacyjne rozwiązania

Pamiętacie akcje klikania w linki referencyjne, aby zdobyć punkty i mieć Operę bez reklam? Prawie jak z L******

Użytkownik mógł wybrać formę reklamy - mały pasek mi nie przeszkadzał. Później i tak zdobyłem klucz (patrz wyżej). Akcja chyba miała zachęcić nowych marketingiem wirusowym. Zainteresowanych mało, bo wtedy jeszcze pisało się strony pod IE. Szczególnie te amatorskie nie działały lub w ogóle źle się wyświetlały w innych przeglądarkach - problem dotyczył głównie JS (dopiero potem konkurenci wprowadzili document.all i inne wynalazki MS, wraz z w HTML).

Zatem - niech Microsoft wprowadzi ekran wyboru przeglądarki, ale opisana w newsie poprawka jest zbędna. Z tym, że IE ma być częścią systemu, jak dotychczas. Przy pierwszym starcie wyświetli się znana strona:

browserchoice.eu

Można ją już obejrzeć - nie tylko w IE. Losowanie działa i nawet dość dużo pozycji ;)

Jeśli nie będzie chciał innej - spoko. Jeśli nie chce IE - dostęp można wyłączyć.

Ferrari   5 #93 20.02.2010 00:42

Co do interfejsu IE - dlaczego domyślnie:
1) jest wyświetlany pasek menu
2) przy ikonkach po prawej stronie jest tekst

Przez to jest mniej miejsca na przeglądanie stron i na karty.

Zalecenie: wyświetlać tylko ikony i domyślnie ukryć pasek menu

  #94 20.02.2010 00:57

Opera jest do kitu !!!. Kupilem tydzien temu najnowszy monitor dotykowy, palcem w ikonki mozna klikac i otwierac programy pod Windows 7. I tylko w Operze jadac koleczkiem myszy, z gory na dol, pozostaja na ekranie slady jakis czarnych lini. Pojechalem do sklepu spawdzic na innych monitorach i wyszlo to samo. Tego nie ma w IE8, Mozilla, Chorme, czy Safari.

Monitor Dell
http://accessories.us.dell.com/sna/products/Displays/productdetail.aspx?c=us&...

  #95 20.02.2010 07:53

Nic dziwnego opera to szajs

SSEE   5 #96 20.02.2010 09:01

@pff3 (niezalogowany)
[[[czy żydowski gust kogos obraza? moze Ciebie? przymiotnik żydowski jest słowem tabu?]]]

Zależy od kontekstu. Zazwyczaj to zwykły przymiotnik i nic więcej. U fffatmana został najwyraźniej użyty w znaczeniu „dziwaczny” (dżem nie z owoców, a z marchewki - fffatmanowi nie mieści się to w głowie). Zauważ, że nie użył wyrażenia „polski gust”, „angielski gust” czy „węgierski gust”. Zastanów się, dlaczego tak zrobił? Sadzę, że to po prostu objaw ksenofobii (być może także antysemityzmu). A to raczej nie jest postawa zgodna z Regulaminem Vortalu DP (III 5 c). Teraz rozumiesz?

master_zonk6   7 #97 20.02.2010 10:46

@Radek USA
Twoja inteligencja mnie poraża...

Diabell_83   3 #98 20.02.2010 13:06

Pytam CO TO DA? Zaawansowany użytkownik i tak wie o możliwości wyboru przeglądarki, a zielony człowieczek, nawet nie będzie wiedział co lepsze, więc i tak weźmie Internet explorer.

PiotrVista   4 #99 20.02.2010 13:19

fffatman | 19.02.2010 21:19
Pytałeś:
PiotrVista: A co to jest Epiphany? Bo nie mam.

Odp: Epiphany to domyślna przeglądarka internetowa środowiska GNOME i jest domyślną przeglądarką GNULinuksa Debian Lenny stabilna.



Nathan7   3 #100 20.02.2010 14:33

@SSEE
Oczywiście, czepiaj się dalej. Akurat nie uważam, żeby jakiś żyd obraził się za określenie żydowski gust, bo niby czemu? A gdyby użył wyrażenia "polski gust" w znaczeniu dziwaczny, to byś stwierdził, że obraził wszystkich polaków??? Oskarżasz człowieka bezpodstawnie o ksenofobię i antysemityzm. Cudownie.

  #101 20.02.2010 14:57

@PiotrVista
No i co z tego, że domyślna, jak mogę ją odinstalować CAŁKOWICIE. IE jak odinstaluję to zostają jego elementy.

  #102 20.02.2010 15:26

w Ameryce ludzie sa widocznie madrzejsi niz w europie bo sami potrafia wybrac przegladarke bez pomocy rzadów, w europie polityce doszli do wnioskow ze nie potrafimy zainstalowac sami przegladarki innej niz IE, co ciekawe doszli do wniosku ze nawet prezydenta unii nie potrafilbysmy wybrac

  #103 20.02.2010 20:58

Europa to kraina głupców i oszołomów.
Nie jestem fanem M$, ale...
Jesli ktos napisał system, włozył w niego pracę i pieniadze, zamyslił sobie ze beda w nim takie a nie inne funkcje...to dlaczego ktoś ma mó dyktować ze ich ma w nim nie być? Tym bardziej że M$ nie zmusza do korzystania ze swojej przegladarki, mozna zassać i zainstalowac każda inna - system nie blokuje tej mozliwości...
A tak BTW - co z różnymi edycjami Linuxa, co z MacOS?
Idąc tokiem rozumowania komuchów europejskich (przepraszam za polityke) to Linux nie ma prawa bytu bo nie da sie natywnie uruchomic aplikacji z innych OS i standardowo jest instalowany w niektórych , MacOS powinien byc całkowicie zakazany ze wzgledu na brak wyboru jakichkolwiek aplikacji nie zatwierdzonych :D przez Apple...
Tak naprawdę to komputer nie powinien mieć możliwosci pracy pod jakimkolwiek OS, bo kazdy zawiera juz jakies zainstalowane funkcje...ba, Bios tez powinien być zakzany, przeca nie każdy daje te same mozliwości
Moze juz czas wypisać się z tego domu wariatów?
To klient, uzytkownik i tak decyduje co ma zainstalowane w systemie i z jakich aplikacji korzysta. Unii wara od mojego kompa, niezaleznie w jakim OS pracuje....

  #104 20.02.2010 21:45

a dlaczego nie ma wyboru sytemu operacyjnego przy pierwszym uruchomieniu? Dlaczego na komputerach Apple nie mogę zainstalować innego systemu ale musze go zakupić z MacOS?
Dlaczego w innych systemach bedacych na rynku mam zainstalowane juz jakies funkcje, a w kazdym jest przeglądarka internetowa zaimplementowana domyslnie?
Wiem, MS ma dominujacą pozycje na rynku, ale nikt nikogo nie zmusza do zakupu i używania konkretnego systemu operacyjnego (wiem, jest kanał OEM - ale to inna bajka i tym tak naprawdę powinna zająć sie Unia)
Dominujaca pozycja nie wzieła sie z niczego. Sa to działania samego MS (OEM), niewiedza uzytkowników (za to MS juz nie może i nie powinno odpowiadac), dostepność aplikacji na dany system, mozliwości, wygoda, przyzwyczajenia i wiele innych.
Aby uciać ew. przytyki. Nie jestem zwolennikiem MS, nie popieram ich wielu działan, wiele rzeczy nie podoba mi się w ich produktach. Jestem zmuszony w pracy działać na Windows, w domu mam Linuxa.
Ale na Boga i wszystkich Świetych - to jest tylko produkt, nikt nie zmusza do jego uzywania wiec tym bardziej nikt nie powinien narzucać producentowi tego typi ograniczen. Tym bardziej ze producent nie ogranicza ani nie blokuje mozliwości korzystania z produktów firm trzecich, w tym przeglądarek internetowych. W przeciwieństwie do np. Apple.
Wiec...
Jesli Unia chce być taka dobra dla mnie to:
1 - niech mnie uswiadomi i pomoze wybrac system operacyjny najlepszy dla mnie a nie zmusza niezależnego producenta do decydowania za mnie.
2 - niech wymusi na wszystkich producentach sprzętu zakaz preinstalowania jakiegokolwiek systemu operacyjnego lub nakaze preinstalowanie wszystkich dostepnych systemów wraz z wyborem ich funkcji i da wybór uzytkownikowi z którego bedzie korzystał i za który zapłaci.

  #105 20.02.2010 23:54

No własnie , z microszkopa w 7 mieli dac wolny wybor na przegladarke i nie mialo byc ie8 a tu itak ta dziurawa i za razem wolna jak mucha w smole przegladarka jest hm ... chyba nie naucza sie chlopaki i dalej beda wciskac nam gnioty typu vis i ich ie 8

pycio0343   2 #106 21.02.2010 12:03

I tak nie lubie IE

Nathan7   3 #107 21.02.2010 14:13

Zupełnie zgadzam się z ono i waku

  #108 21.02.2010 18:26

Internet explorer jest jak chrześcijaństwo na stałe w pasku zadań istnieje w 90% komputerów

msnet   13 #109 21.02.2010 19:44

KE chce na siłę uszczęśliwić użytkowników Windowsów. A już nie od dziś wiadomo, że uszczęśliwianie na siłę prowadzi do czegoś zupełnie odwrotnego. Windows to produkt Microsoftu i ta firma ma prawo decydować co dodaje do swojego OSa. Przecież jak tak dalej pójdzie, to można się przyczepić do każdego programu, jaki z Windowsem dostajemy, a jest tego bardzo dużo. Najpierw się doczepili do WMP, teraz do IE. Co będzie następne? Pewnie wezmą pod lupę Zaporę systemu Windows (no i będziemy mieć okno wyboru firewalla), potem się doczepią do Defendera, defragmentatora... A wreszcie nie spodoba im się to, że jedyny domyślny graficzny interfejs użytkownika w Windowsie to Exlorer... Te i inne wymysły KE (nie związane z komputerami) świadczą o tym, że pracują w niej ludzie, którzy powinni się leczyć (na nogi, bo na głowy już jest za późno).

msnet   13 #110 21.02.2010 19:46

Jeszcze jedno - żeby nie było niejasności... IE (każdą wersję) uważam za syf i używam Opery (obecnie w wersji 10.50). Ale to jest mój własny wybór. Każdy niech używa tego, czego chce.

Zulowski   7 #111 21.02.2010 22:42

@sWeeT-Dżola ;)
Podaj login, hasło, i stronę banku, przetestuję w Operze ;))))

  #112 05.03.2010 08:13

właśnie dostałem taką aktualizację w pakiecie porannych update-ów, ale sama się nie zaznaczyła, więc została nie zainstalowana i teraz wisi mi jako dostępna, nie wybrana do instalacji - nie wiem, co mam robić, bo jak kliknę okno wyboru i OK, to mi się zainstaluje (czego zrobić nie chcę), a jeśli nie, to mi wisi w pasku na dole i się przypomina. w ogóle to mi ona wisi, ale nie lubię, jak mi się robi wodę z mózgu.

wis38   1 #113 07.03.2010 17:39

Radzę tego nie instalować. Niestety ja to zrobiłem i teraz nie wiem jak tego się pozbyć. To jest po prostu zbiór linków ubrany w szatę graficzną i to wszytko. Kto wie jak się tego pozbyć, nie widzi tego ani Revo ani CCleaner.

  #114 12.03.2010 18:57

@wise odinstaluj aktualizację KB976002. Powodzenia

  #115 16.09.2010 16:37

JAKIE OGRANICZENIA MA LUPA W MS PAINT

  #116 07.01.2011 11:54

Korzystam z kilku przeglądarek na Windows7, - Safari; Google Chrome; Explorer9 beta 32 bit. i 64 bit.
Przed kilku miesiącami otrzymałem powiadomienie od IE, że można korzystać z kilku przeglądarek.
Jak do tej pory wszystko działa w jak najlepszym porządku i oby tak dalej.

  #117 07.01.2011 12:01

Korzystam z kilku przeglądarek na Windows7, - Safari; Google Chrome; Explorer9 beta 32 bit. i 64 bit.
Przed kilku miesiącami otrzymałem powiadomienie od IE, że można korzystać z kilku przeglądarek.
Jak do tej pory wszystko działa w jak najlepszym porządku i oby tak dalej.

Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.