Minecraft już skończony - premiera w piątek

Niezwykle popularna sandboksowa gra komputerowa Minecraft osiągnęła status Gold i stała się skończonym, finalnym produktem. Taką informację opublikował na Twitterze twórca Minecrafta, Notch.

Do tej pory fani Minecrafta grali w produkt nieskończony, będący cały czas w fazie testów. Minecraft zadebiutował 17 maja 2009 roku w wersji Classic - późniejsze wydania gry to Survival Test, Indev i Infdev. 28 czerwca 2010 Minecraft osiągnął status Alpha, zaś wersja Beta została udostępniona 20 grudnia 2010 roku. Finalna wersja Minecrafta będzie miała swoją premierę w najbliższy piątek, 18 listopada podczas konferencji MineCon.

Symboliczne wydanie finalnej wersji Minecrafta nie byłoby możliwe bez wsparcia graczy, który zdecydowali się kupić 4 miliony kopii będącego cały czas w fazie rozwoju produktu. Oczywiście gra będzie cały czas dalej udoskonalana i trafi na konsole i smartfony. Podczas MineCon zaprezentowana zostanie także finalna wersja Minecrafta na Xbox 360.

© dobreprogramy

Komentarze

rets   3 #1 15.11.2011 19:31

Zdziwiłem się, że na dp ukazał się ten news.
Ale cieszę się, że premiera odbędzie się w piatek, ale i tak mamy do dyspozycji wersje RC. ;)

tfl   8 #2 15.11.2011 19:41

Minecraft to przyklad prawdziwego potencjalu drzemiacego w internecie.

4lpha   7 #3 15.11.2011 19:45

Minecraft to przykład zmarnowanego potencjału.

Przez to, że gra została zrobiona w Java, jest niegrywalna na starszych komputerach. Przy ustawieniach "Advanced OpenGL: ON" i Far Renderingu gra ma niedopuszczalne wymagania.

Dejlo   2 #4 15.11.2011 19:49

@sunbeam96
Dokładnie, w grze drzemie potencjał, którego Notch nie potrafił wykorzystać.
Wymagania to już wogole śmiech na sali - sprzęt ciągnący Dooma 3 na full detalach bez zająknięcia, na ktorym grywalny jest Crysis II wymięka przy prostym w sumie sandboxie...

  #5 15.11.2011 19:51

Fakt. To, że Minecraft jest napisany w Java, to wielki problem dla starszych komputerów. Może kiedyś znajdzie się firma, osoba albo twórcy sami przepiszą na inny język, który pozwoli uruchamiać Minecrafta na starszych komputerach, lecz także wymagania się zmniejszą. ^^

  #6 15.11.2011 19:53

Do finalnej wersji to jej jeszcze sporo brakuje. Założę się z NPCe zachowują się jak zwierzęta (łażą w kółko bez celu), gra ma masę bugów i jeszcze długo po "finalnym" wydaniu będą do niej dodawane rzeczy (płatne DLC hahahaha) żeby połatać to wszystko.

I zgadzam się z sunbeam96 że zmarnowany został potencjał (potencjał gamingowy, nie marketingowy i maszynkowy do pieniędzy). Od bety praktycznie nie było dobrych, w pełni przemyślanych rozwiązań.

Liberator   5 #7 15.11.2011 20:10

Nie rozumiem ludzi którzy tracą czas na grę w to barachło z grafiką z epoki procesora łupanego i poziomem rozgrywki poniżej średniej z 1980 roku. I do tego płacących za tą wątpliwą przyjemność... Chociaż po przeróżnych "produkcjach" filmowych wrzucanych na YouTube i prezentujących osiągnięcia graczy, po narracji słychać że 99% grających w to ludzi to osoby w przedziale wiekowym 10-13.

  #8 15.11.2011 20:11

zgadzam się.. gdyby gra była napisana na innej platformie.. mam lapka 2x2.4 3gb ram i ledwo ciągnie tą grę (optimine +optifog) i wszystko ustawione na min
a pozatym gra niczego sobie

tfl   8 #9 15.11.2011 20:13

@sunbeam96 i Dejlo

Oczywiscie- 4 miliony klientow gry w wersji beta musza sie mylic.

  #10 15.11.2011 20:13

Gra została napisana w javie. Kręci procesor do maksymalnych osiągów. Szkoda prądu na taką zabawę!

tomkap   2 #11 15.11.2011 20:16

Minecraft na DP? Wiedz że coś się dzieje! Ale gra jest spoko

Mati86   5 #12 15.11.2011 20:25

@Liberator nie lubie Minecrafta i sam nie rozumiem tego dziwnego fenomenu ale pisząc "i poziomem rozgrywki poniżej średniej z 1980 roku." chyba się zagalopowałeś... właśnie wtedy gry MIAŁY grywalność... teraz masz piękną grafikę, niesamowity dźwięk i... beznadziejną grywalność... gry przechodzisz w max. 3 godziny... do tego save w dowolnym momencie... no proszę Cie... jak mi jeszcze ktoś napisze że aktualne gry mają klimat to rzucę kartoflem :)

pilarek   5 #13 15.11.2011 20:25

@tfl

Oprócz 4 milionów legalnych użytkowników są również piraciarze. :)

Gra jest super, a na multiplayer jeszcze lepsza. :D

ra-v   7 #14 15.11.2011 20:28

Oglądam filmiki na YT i nie wiem o co chodzi.

@Liberator | 15.11.2011 20:10
Ale przecież w SWoS, HL, CS, Q3, ET do dziś grają choć to już starocie.

4lpha   7 #15 15.11.2011 20:29

@tfl | 15.11.2011 20:13
4 miliony nie nie muszą wiedzieć co to Java.
Nie patrzą grze "pod maskę".

Pomysł fajny, ale wykonanie do bani.
W Java robi się gry na telefony komórkowe.


A Dejlo podał świetny przykład, bo na jednym z moich komputerów NFS: Most Wanted działa i śmiga na full detalach, a Minecraft z renderingiem ustawionym na far strasznie przycina.

pawcio1212   6 #16 15.11.2011 20:30

@Liberator
zagraj zobacz w inne gry też tak robisz
grafika ma odstraszać bo on ratuje grę na serwerach ale i tak za słabo
jeśli znalazłeś tylko filmy z przedziału 10-13 to się nie dziwie że tak słabo ci się to podoba
jest sporo osób które robią dobre filmy a nawet nie chodzi o sam film ale o to jak grają plus polecam ci obejrzeć na YT
Bashcraft - Legenda Hobo
oceń i wróć

kraaaz   2 #17 15.11.2011 20:34

Ostatnio zastanawiałem się co to ten popularny Minecraft i skusiłem się na obejrzenie kilku filmów na YT. Do samej gry nic nie mam - ot każdy gra w co chce, ale zszokowało mnie to co tu napisaliście. Nie mówcie mi, że za grę z przedpotopową grafiką i w dodatku w fazie testów trzeba cokolwiek płacić?! I w dodatku ktokolwiek chce za to płacić?! Myślałem, że jest to jakiś projekt open-source albo freeware stworzony przez hobbystów ;)

tfl   8 #18 15.11.2011 20:35

@sunbeam96

Dam ci inny przyklad. na jednym z moich komputerow ql z picmip 8, rozdzielczoscia 800x600, in browser, nie daje 76 klatek. Tymczasem minecraft, w fullscreenie i z najdalszym renderingiem chodzi az milo.

A potencjal, o ktorym pisalem to nie patrzenie pod maske, tylko robienie pieniedzy na prostych i dobrych pomyslach. Jak onemiliondolarpage.com, facebook, microsoft, minecraft.

skrzypek   8 #19 15.11.2011 20:46

To ma chociaż 3d, a Tibia? 2D, a ludzie umierają grając w to...

  #20 15.11.2011 20:52

W końcu wersja finalna :) Teraz tylko liczyć na to że notch nas nie wy**ma i nie każe dodatkowo płacić za dodatki ^^

  #21 15.11.2011 20:53

To ja dodam coś od siebie. Grałem jakoś 2-3 miesiące od ferii zimowych do chyba kwietnia. W tamtym okresie gra mnie wciągnęła, grałem na serwerach. Gra zaczęła mieć co raz to większy aptet na pamięć, a i zdałem sobie sprawę że bez sensu jest marnowanie czasu na stawianie klocków i usuwanie innych. Przy tej grze na prawdę marnuje się dużo czasu, człowiek się nie obejrzy a tu kilka godzin mięło. Gra co prawda wygląda trochę oldschoolowo, ale tylko tyle. Nie kupiłbym bety, a tym bardziej pełnej wersji.

Siarczyslaw   4 #22 15.11.2011 20:59

Pisze dla największego portalu o minecrafcie i jeśli uważasz że to tibia w 3d to jesteś w błędzie najpierw zagraj potem oceniaj : }

gowain   14 #23 15.11.2011 21:04

Ciekawi mnie czy większość, tych którzy piszą, że gra jest beznadziejna w ogóle spróbowali w nią zagrać?

Minecraft jest o tyle fajną grą, że jedyne co Cię w niej ogranicza to własna wyobraźnia. 4mln graczy to pokaźna liczba - grają w nią dzieciaki mające nawet 9 lat, jak i osoby już z pokaźniejszym wiekiem (np. 40). Fenomen tej gry polega właśnie na grywalności w multiplayerze - są pluginy z ekonomią, rangi graczy i wiele wiele innych ciekawostek.

Ci, którzy nie posmakowali, niech nie rugają na podstawie screenshotów czy filmików - bo do każdej gry się można przyczepić. Ja np. zdecydowanie wolę Settlersów II od najnowszych, bo gra straciła strasznie na grywalności i magicznym klimacie...

No ale o gustach się nie dyskutuje...

skrzypek   8 #24 15.11.2011 21:13

@Siarczyslaw
Albo Ty nie zrozumiałeś mojego przekazu, albo ja za słabo się wyraziłem, a już na pewno nie napisałem, że to Tibia w 3d...

Chodzi mi o to, że ta gra to jeden wielki pixel na pixelu i ludzie (dużo ludzi) za to płacą. To tamo tyczy się Tibi, tylko że tam to już kompletna porażka (według mojej osoby oczywiście, nie chce mi się z nikim spierać). A i owszem zagrałem, niczym mnie gra nie poruszyła i wyłączyłem.

  #25 15.11.2011 21:21

A co to wogóle jest ??? Kolejny złodziej czasu typu Sims czy Farmville?

  #26 15.11.2011 21:22

Minecraft jest jak alpaga i Disco Polo.

  #27 15.11.2011 21:23

@Sierczyslaw

Nie podniecaj się tak bo ci żyłka pęknie, a wogóle to płacą ci za to pisanie czy piszesz podczas normalnej pracy???

lukasamd WSPÓŁPRACOWNIK  17 #28 15.11.2011 21:25

Zagrałem, wciągnęło mnie ale na szczęście się opamiętałem i szybko odrzuciłem: niesamowite możliwości ale gra w Minecrafta nie ma żadnego sensu - całe to budowanie to sztuka dla sztuki. Rozumiem gry w sensie rozrywki, o ile mamy jakiś KONIEC, a w Minecrafcie tego nie ma: takie Simsy tyle że bardziej z klocków no i dla "chłopców"...

Wymagania to zupełnie inna kwestia która jedynie rozbawia: fakt, wygląda źle a wymaganiami przebija topowe pod tym względem tytuły. Nie jest to gra warta ani swoich pieniędzy, ani sprzętu którego wymaga.

kuhar   4 #29 15.11.2011 21:36

@lukasamd
W 1.0 (1.9) jest koniec: trzeba dostać się do The Endu i zabić Enderdragona. Pojawiają się wtedy napisy końcowe itd. Oczywiście można grać dalej.

Zulowski   7 #30 15.11.2011 21:49

@skrzypek
Ja twój przekaz zrozumiałem, zastosowałeś znaki interpunkcyjne, wszystko ładnie.
@Siarczyslaw się chwali, że "Pisze dla największego portalu o minecrafcie", a nie potrafi zrozumieć 1 zdania.
Trochę to naświetla sprawę o której wspomina @Liberator.

Zulowski   7 #31 15.11.2011 21:50

Szkoda, że nie można pograć za darmo, przetestował bym moją maszynę :)

Evil Coca Cola   4 #32 15.11.2011 21:51

Ludzie, ta gra ma taką grafikę nie dlatego że nie może mieć innej, tylko dlatego że taka grafika nadaje klimatu, zresztą, można pobrać texturepacka i macie całkowicie inny wygląd gry.
Minecraft to gra która jest inna od tych wszystkich nowych śmieci, teraz to gry tworzą pod grafikę a nie po to żeby była prosta i przyjemna, dlatego osobiście wolałbym pograć w pac-mana niż w jakieś call of duty czy coś.
Dla tych którzy nie wiedzą o co chodzi w minecraft powiem tyle, to zabawa w klocki lego z nieograniczonym zapasem klocków, a jak się w dzieciństwie nie bawiliście lego to współczuje.

DjLeo   13 #33 15.11.2011 22:00

Tak się składa, że niedawno kupiłem tę grę za śmieszne pieniądze. Również podobnie myślałem ale wtedy nie grałem w tę grę. Zastanawiałem się wtedy jak można grać w takie badziewie. Piksel na pikselu. Czasami zamula itd. Jednak po chwili gry zdałem sobie sprawę z jej fenomenu. Chciałem to sam sprawdzić dlaczego ta gra się tak podoba. A możliwości tworzenia w tej grze naprawdę ograniczają się do wyobraźni gracza. Odkrywanie eksploracja terenu i niespodzianki jakie na nas czekają oraz samo tworzenie i zdobywanie surowców jest wciągające. A gra na serwerach to już inna bajka. Jest fajnie ale jak dla mnie za dużo ograniczeń. Nie wspomnę o tworzeniu mechanizmów. A to jest chyba największa frajda w grze. Jeżeli moje dziecko miało by w coś grać to wolałbym aby to była ta gra a nie simsy czy tibia. Poza tym kto z nas nie lubi się bawić klockami :)

Lewandowski-pl   3 #34 15.11.2011 22:10

=D No proszę! Minecraft na DobreProgramy!
Nie mogliście wspomnieć o pl.minecraftwiki.net ? Pamiętam, jak rok temu zaczynałem z XBlockMove'm rozkręcać tą Wiki :P

neXt___   9 #35 15.11.2011 22:22

Kilka razy widzialem jak szwagier w to gra, a raz nawet proponowal mi gre, ale mu odmowilem. Moim zdaniem ta gra jest dla kogos kto absolutnie nie ma nic lepszego do roboty, a nie nadaje sie dla kogos kto np. szuka odskoczni w pracy. Wydaje mi sie, ze grupa docelowa glownego programisty to dzieci z podstawowki, gimnzajow, slabszych szkol srednich i ludzie bezrobotni :)

DawidDS4   5 #36 15.11.2011 22:23

Ciekawe co z oficjalną wersję na BADA.

gowain   14 #37 15.11.2011 22:37

@neXt___ to właśnie źle myślisz, znam masę osób w wieku 20-30 lat, którzy namiętnie grają w minecrafta i jest to właśnie idealna odskocznia od pracy (lub w pracy jak piszesz :P).

Jeżeli ktoś nie grał niech nie wypowiada się w stylu: to denna gra, nie nadaje się dla kogoś tam - zagrajcie i wtedy ewentualnie krytykujcie.

DjLeo   13 #38 15.11.2011 22:44

@gowain mnie właśnie kopanie paru dołków odpręża w przerwie od pracy. A 10 lat nie mam :)

Liberator   5 #39 15.11.2011 22:51

@Mati86
Ok, przyznaję że lata 80 i 90 to najlepszy klimat w grach, użyłem po prostu złego sformułowania... chodziło o to że zacofane toto bardzo. A ze współczesnych gier... Dla mnie taki np. Oblivion był bardzo klimatyczny, ale to prawda, prawdziwie świetnych gier pokroju Baldur's Gate, Neverwinter Nights czy innych klasyków próżno dziś szukać, gry zamieniły się po prostu na tytuły dla casuali które można ukończyć w 4-6h. A co do Minecrafta - miałem wątpliwą przyjemność w to zagrać i naprawdę... odrzuciło mnie, a jeszcze fakt że trzeba za to płacić zwala z nóg.

Liberator   5 #40 15.11.2011 22:56

@Mathek9090
Grafika to akurat mało ważny szczegół, skoro taki miał być zamysł twórcy to ok. Chodzi o złą optymalizację i zamysł płacenia za używanie tego, mimo że długo było w fazie testów. Zwykle beta testy gier online są za free. Ba, nigdy nie słyszałem żeby trzeba było za takowe płacić. A co do grafiki - o gustach się nie dyskutuje i tyle w temacie.

SzoteK   4 #41 15.11.2011 23:16

Pograłem, oceniłem i usunąłem. Mnie gra nie zachwyciła, ale nie mam nic do niej.
Jednak największym błędem było pisanie tej gry w Javie co objawia się ogromnymi wymaganiami w stosunku do oferowanej grafiki (serwer też potrzebuje bardzo dużej ilości zasobów bo też napisany w javie..)
i częstymi błedami, czasem trudnymi do rozwiązania... A wystarczyło nie utrudniać sobie życia i napisać tó w innym języku programowania, tak byłó by chyba lepiej dla wszystkich :)

Lewandowski-pl   3 #42 15.11.2011 23:16

Minecraft to akurat indywidualny przypadek beta(alfa)testów. Niewiele się raczej zmieni, jeśli chodzi o wydawanie aktualizacji. Głownie cena wzrośnie...
To nie były typowe beta testy, trwające określony czas, by osiągnąć coś, co jest z góry założone. Twórcy gry nie wiedzieli do końca, jak będzie wyglądał Minecraft 1.0 i kolejne. To wychodziło samo z siebie. Po prostu na bieżąco rozwijana gra. Tak, jak nigdy nie kończy się rozgrywka w MC (pomijając tryb Hardcore i wątek z The End), tak nigdy nie skończą się prace nad MC (w domyśle, że póki gra nie będzie porzucona, będzie rozwijana).
A to, że gra jest płatna, to można przynajmniej odfiltrować potencjalne dzieci neo, które grają na piratach na serwerach Hamachi tylko po to, aby griefować (niszczyć lub chamsko stawiać bloki, jakby ktoś nie wiedział).
Dla mnie betatesty będą trwać, póki Mojang nie zrezygnuje z rozwijania Minecrafta (choć to się zobaczy, mi się tam podobało to, że czasami coś nie działało, w końcu niektóre błędy urozmaicały grę, dodawały coś innego, surrealistycznego, jak np. boostery (które swoją drogą podobno są przywrócone w wersji RC2)).
Ja tam kupiłem grę rok temu, jeszcze za czasów Alphy, i jestem zadowolony =]
Trochę mi nie pasuje magia, która będzie wprowadzona oficjalnie w MC 1.0, no ale... wygląda na to, że większość graczy jest zadowolona.

Ave Minecraft aka Cave Game! =)

  #43 15.11.2011 23:17

@Liberator - no widzisz, a moim zdaniem Oblivion to krok wstecz w stosunku do Morrowinda. Tak samo Gothic III w stosunku do II i I.

I nie chcę Cię atakować czy krytykować Twojego zdania, każdy ma prawo myśleć jak chce i każdemu co innego się podoba. Ja kupiłem Minecrafta i nie żałuję. Nie ma to jak po pracy odskoczyć trochę od monotonii i coś zbudować, zwiedzić jaskinie, poskakać po górach z klocków. A grafika jest tu plusem, osobom pamiętającym czasy Atari i C64 łezka się w oku zakręci. Do tego ma klimat i to coś co miały dawne tytuły - grywalność.
Choć faktem jest, że nie każdemu przypadnie do gustu - jest to tytuł mocno specyficzny. Ja na przykład nie trawię FTPów i też nie rozumiem jak można wydawać kasę tylko po to aby wciskając klawisz "do przodu" i "strzał" zabijać kolejnych ludzi. Jakby wojna lub śmierć były zabawą. Nie rozumiem też osób, które tak mocno krytykują Minecrafta za brak fabuły (albo co gorsza liniowości, bo i z takimi wypowiedziami się spotkałem u znajomych) albo mechanikę (brak save itp.). Ale jak ktoś się przyzwyczaił do ułatwień i prowadzenia za rączkę to teraz trudno mu jest myśleć...

Swoją drogą poważnie zastanawiam się nad trybem Hardcore. Ktoś na tym gra? Jak jest z siłą i wytrzymałością mobów?

  #44 15.11.2011 23:20

Ale ci co marudzą na jave akurat rację mają. To do gier się nie nadaje. X3TC działa mi płynnie na lapku i zintegrowanej grafice (procek i5 2,66MHz, 8GB DDR3), a minecraft na widoczności Normal przycina (wersja 1.9). Nie wmówicie mi, że to normalne.

Lewandowski-pl   3 #45 15.11.2011 23:22

@Szotek, gra w Javie, bo twórca, Notch, głównie w tym programuje. Wszystkie jego wcześniejsze gry były w Javie. Wiem, że wygrywał różne konkursy na gry w Javie czy coś takiego :P

No szkoda, że Java. No ale... to jest Minecraft. Z drugiej strony, co innego jest wieloplatformowe? Jest jakiś język, który jest tak bardzo uniwersalny? W przypadku Javy większość kodu jest taka sama dla Linuxa i Windowsa (jak to wygląda w Macu to w ogóle nie wiem).

DawidDS4   5 #46 15.11.2011 23:32

@Lewandowski-pl html5 i flash, choć nie do końca to drugie z wiadomych powodów

  #47 15.11.2011 23:45

Grałem w wiele tytułów, w bardzo wiele począwszy od czasów amigi, konsole, handheldy, pc, gry na telefonach komórkowych oraz emulatorach gier ze starszych maszynek i automatów. 5 lat spędziłem weekend w weekend noc w noc na grze The Manager (amiga i pc) gra była niesamowita ponieważ na jednym komputerze mogło zagrać do 4 osób, na początku było trochę ustawiania a później zabawa szła pełną parą z pośród obecnych managerów piłkarskich żaden nie przyciągnął mnie na dłużej niż na pól sezonu a w The Manager graliśmy we 4 zjeżdżając się z odległych dzielnic miasta. Niesamowicie zbalansowana, intuicyjna po CM 3 robiłem dwa podejścia pod managery piłkarskie i odepchnęły mnie chłodne kalkulacyjne nieintuicyjne interfejsy i grzebanie w gąszczu statystyk i opcji- najgorsze to chyba ustawianie treningu i taktyki. Gram w tą grę do dzisiaj i jest to mój żelazny tytuł (gra chodzi na XP jeszcze), pamiętam klimat megalomanii, setlersów 1, aoe2, heroesów 3, sporo czasu wycieła mi również gra Gran Turismo 1 ze względu na nowatorskie podejście( żeby zagrać trzeba było najpierw zdać licencję i pomimo, że ta gra dzisiaj jej grafika mnie nieco śmieszy to wtedy miałem poczucie takiej namiastki realizmu, to o czym napisałem wcześniej plus ustawienia parametrów samochodów oraz ich ilość. Dosyć późno zabrałem się za serię HL i łyknąłem wszystko począwszy od dwójki, CS tak dla odskoczni, uwielbiam L4D za ich proceduralne generowanie przeciwników i rzeczywiście ten system sprawdza się w ten sposób że jednak żadna potyczka nie jest taka sama. Dostałem wręcz świra jak dowiedziałem się, że te wszystkie modele i obiekty z gier source można wykorzystywać niemal dowolnie w GMOD i to kolejny żelazny tytuł, COD 2 fajny COD 4 na nim poprzestałem ponieważ uważam, że kolejne po nim to okradanie graczy- ach gdyby był tylko tryb kooperacji w 4- ce dla tego singla byłoby już miodnie. BF2 za rozmach plansz i namiastkę wojny pod tym względem uważam, że jest nawet lepsze od CODa4. Metal Gear Solid Peace Walker na psp za COOP ale to co zrobił ze mną MINECRAFT ta gra jest dziełem sztuki, ta gra odpręża od stresu często włączam ją tylko po to by patrzeć by słuchać albo rozmyślać o życiu. Dwa lata, a ja zachwycam się nią jakbym odkrywał ją na nowo i cały czas mam masę pomysłów na swoją plansze czy swój SAVE. Gram ja, gra mój dzieciak, grają moi chrześniacy. Potrafię grać do rana kiedy wszyscy śpią i nie jestem wstanie się zatrzymać, a może jeszcze to wykopię, a może nowa szklarania, a może jeszcze tu wyrównam teren. TA GRA TO JEST JUŻ GRA MOJEGO ŻYCIA + Infiniminer (respect za pomysł dla MC). ostatnio zagrałem w BF3 11 minut i wróciłem do kopania. Twórca gry trafił w gusta trafił w potencjał pixel artu. Nawet jeśli wyjdą jakieś klony MC, będą gry lepsze , lepsze Crysisy i BFy to ja sobie będę kopał i kopał a raz od święta rzucę okiem czy coś się w grach zmieniło na lepsze. Te gry nie mają klimatu - udźwiękowienie, grafika, realizm ok ale w dobie silników graficznych wyskakuje taka gra jak Minecraft, która jest zaprzeczeniem całej branży gier video tego w którą stronę podąża z kwadratową strukturą do niej nie da się podejść ot tak z marszu, myślę że to proces od momentu powstania gry i następne pokolenia graczy nie wyczują jej klimatu i ją odrzucą ale ludzie , którzy załapali się na magię procesu tworzenia społeczności Minecrafta tak szybko nie odejdą od tego tytułu. To jest coś niespodziewanego, coś co zaskakiwało w całej fazie testów i dobrze, że gra nie trafiła na steam albo nie została rozdrobniona gdzieś po drodze a MS SONY I VALVE nie zmiałkczyli tego tytułu- bardzo dobrze się stało, że fenomen Minecraft został pominięty przez branżę a Notch wiedział jakim pomysłem dysponuje i nie sprzedał go tak jak to robią garażowi twórcy na Independetnt Games którzy po wygraniu łowieni są przez takie valve dostają prace a pomysły są implementowane do gier source patrz Narbacular Drop a później Portal i Portal 2. Na zakończenie. Moi mili idę kopać. Czy się to komuś podoba czy nie (ta gra) ja jestem nią usatysfakcjonowany- w tym życiu.

  #48 16.11.2011 00:44

@Zulowski jest wersja demo na sieci :)

  #49 16.11.2011 01:23

No prosze, prosze co ja widzę. Dziwi mnie tylko fakt że ludzie chcą płacić za pixele wielkości 15 calowego monitora..

@skrzypek
Nie porównuj Tibi do tej płatnej pixelozy. Tibia gdyby była w 3D straciłaby klimat, poza tym porównaj screeny z aktualnej Tibi do MineCrafta. Oczywiście przewagę ma tibia. Minecraft jest na takim etapie pod względem grafiki jak Tibia 14 lat temu gdy pojawiła się jej pierwsza wersja, a mamy 2011 rok...

Do Lewandowski-pl post #37
Cool story bro. Powinieneś robić jako wróżka w TVN.

Sprzedam obraz jpg z pixelami, za połowę ceny minecrafta.

@Rodzice
Jeśli wasze dziecko wpatruje się całymi dniami w pixele, to wiedz że coś się dzieje.


Razi   5 #50 16.11.2011 01:25

Nie narzekajcie już tak na Javę, to archaizm że programy Javowe są b. wolne, różnica między tymi w Javie, a C++ już wcale tak duże nie są, a tych co testują takie same algorytmy poprzez "time java test" (z javy) i "time ./test" (z np. C++) można wyśmiać.

U mnie ta gra ma średnio 20-30 FPS, a zużycie CPU na poziomie 20-40%, więc wina strony programowej to nie jest, tylko sprzętowej grafiki, czyli GPU. Klon w C++ zżera mi natomiast ponad 60% CPU, jest więcej FPS, ale grafika znacznie uboższa (m.in. brak przeźroczystości liści, słabsze oświetlenie).

Grafika jest pozornie prosta, w rzeczywistości elementów czasem rysuje się więcej niż w nowoczesnych produkcjach.

Może napiszę trochę o benchmarkach "języków programowania" na blogu, jak znajdę czas.

  #51 16.11.2011 01:26

Wiecie jaka jest prawda o MineCraft?
Autor tych pixeli był chyba 20 lat w śpiączce i jak się wybudził to postanowił zrealizować pomysł sprzed 20 lat.

  #52 16.11.2011 07:22

Grafika pokazuje, iż ważniejsza od niej jest grywalnosc :-) poza tym, dzięki Javie jest dostępny na większość platform.

  #53 16.11.2011 07:53

@Liberator
,,A ze
współczesnych gier... Dla mnie
taki np. Oblivion był bardzo
klimatyczny,''
Pozwól, że się nie zgodzę.
Oblivion według mnie był stertą bzdur. Fakt polepszyli grafikę, zmienili silnik. Ale jedyne co mnie zdenerwowało to to: że nie musiałeś czytać NIC. Questy zaznaczane były na mapie.
Jest to moja osobliwa ocena i nie zamierzam Ciebie krytykować, gdyż mam swój honor ( w języku smoków: ZIN) i szanuje każde zdanie.

W Morrowind aby zrozumieć sens zadania trzeba było czytać WSZYSTKO. Co było bardzo klimatyczne.
Pod względem soundtracku cenię Skyrim.
Oto moje zdanie:

Lewandowski-pl   3 #54 16.11.2011 07:55

@Razi, chętnie poczytam :)

@DawidDS4, miałem namyśli coś ze zwykłych języków programowania.
HTML5 odpada, bo to jest jeszcze technologia we wstępnej fazie rozwoju, jeszcze sporo czasu minie, zanim będziemy mogli wszyscy używać go jako standardu.
Flash, widzę, że sam wiesz, dlaczego nie. 1. Pewnie gorzej by chodziło, niż na Javie. 2. Nie do końca wieloplatformowe...

  #55 16.11.2011 08:42

Minecraft fajna gra chodzi o wyobraźnie człowieka mój komp sięga 45-50 fps

  #56 16.11.2011 09:23

Dobra moi drodzy hejterzy... zawsze jak coś się stanie popularne to wylęga się chmara takich ludzi jak wy. Mam 28 lat, pracuję, kobietę mam i jakoś w minecrafta grałem wiele godzin. Zostawiłem sobie go właśnie na finala. Ta gra jest jak lego - jesli nie masz wyobraźni lub czujesz się zbyt dorosły żeby ją posiadać to twoja strata. Jako dzieciak kochałem lego i cieszę się, że dzisiaj bezwstydnie mogę się tym bawić w zakamuflowanej postaci.

  #57 16.11.2011 09:38

Mnie zastanawia tylko w którym miejscu ta gra gubi pamięć. Niby w Javie jest GC, który powinien pamięć trzymać w ryzach ale ta gra z każdą minutą chce coraz więcej ram-u. Notch zamiast skupiać się na pierwszym DLC powinien teraz popracować trochę nad zachowaniem aplikacji.
Poza tym jak to jest, że ta gra zje ramu więcej niż maksymalny rozmiar zdefiniowany w parametrze -Xmx1024m??

Toshiyuki   2 #58 16.11.2011 09:52

Mnie nie wciągnęła, może za stary jestem na to.

  #59 16.11.2011 10:36

Dziwne macie problemy, w dzisiejszych czasach kiedy 4 gb pamięci to absolutny standard wy martwicie się że minecraft alokuje 1 gb do pracy (w poprzednich wersjach sporo wyciekało ale w najnowszej nie zauważyłem), klatek na sekundę ponad 100, na dosyć starym procu Q8400 (40% zużycia podczas gry). Przy 2 modach i teksture packu w podwyższonej rozdziałce (ale HD nie przejdzie). Na linuksie oczywiście, w żadnym innym języku wieloplatformowość w tym stylu by się nie udała.

Gra chodzi całkiem sprawnie aczkolwiek przy takiej grafice optymalizacje by się przydały.

I nie dobijajcie mnie z komentarzami, że piksele, to nie battlefield czy wiedźmin, ta gra ma być kwadratowa z założenia.

  #60 16.11.2011 10:43

Na kompie zajmuje za wiele cennego czasu i jakoś chyba wyrosłem z gier które wymagają tyle czasu by do czegoś dojść. Stawiam na szybką rozrywkę multi lub oskrybtowaną akcję :D Za to pochwalę minecraft za wersje na urządzenia mobilne. Na telefonie nei testowałem ale na tablecie prezentuje się super. Jeszcze niech pojawi się opcja przetrwania to może zakupię. (ekstra sprawa gdy czekam ... nie lubię czekać nic nie robiąc. Wolę w wolnym czasie bawić się klockami)

TheBlackMan   7 #61 16.11.2011 11:13

Minecraft to moje błogosławieństwo i przekleństwo jednocześnie. Nie potrafię żyć bez tej gry.
Wszystkie MMORPG przy tym wysiadają, stopień mocy uzależniania jest duuuużo większy.

A co do JAVA i wydajności.

Rozmawiałem z wieloma programistami JAVA, którzy twierdzili że w JAVA da się napisać oprogramowanie tak samo wydajne jak w C/C++...

** TO BAJKI **

Może w TEORII się da. Ale w PRAKTYCE nigdy się to jeszcze nie udało na większą skalę.

NIGDY nie widziałem jeszcze desktopowej aplikacji w Javie, która działałby równie wydajnie jak podobna aplikacja w C/C++. Minecraft jest tego doskonałym przykładem.

Może należałoby napisać jądro Minecrafta w C/C++, a API modów/pluginów w Javie. W końcu przy ilości modów, która już powstała do Minecraft (setki jak nie tysiące), nie jest możliwe zerwanie kompatybilności wstecznej.

  #62 16.11.2011 11:14

Gra jest naprawdę ciekawa, pobudza wyobraźnię, a kiepska grafika i brak jakiejkolwiek fabuły wcale nie przeszkadza. No i działa na każdym systemie na którym jest dostępne JRE ! Chociaż nie ukrywam, że w grze przydał by się tryb Adventure z questami i fabułą... Optymalizacja i debug silnika też mile widziany.

TheBlackMan   7 #63 16.11.2011 11:15

PS.

Dla ciekawskich:
Tak, mam legalnego Minecrafta. Kupiłem jeszcze gdy był w wersji Alpha. Za taką grę mógłbym zapłacić nawet 200 zł, bo prostu jest tego warta.

  #64 16.11.2011 11:36

Zawsze znajdzie się jakiś M$/C# fanboy, który niby przypadkiem pisze o wydajności Javy.

Napisz cwaniaku renderer świata Minecraft z kilku milionów voxeli w c++ i zobaczymy ile razy będziesz szybszy od lwjgl.

Wekmyr   4 #65 16.11.2011 11:45

@D3: a słyszałeś o czymś takim jak akapit? Bo twój komentarz to ściana tekstu nie nadająca się do czytania.

@Razi: Bardziej śmieszy brak wykorzystania atutu Javy jakim są prawdziwe wątki. Bo śmieszy obłożenie proca 25%, kiedy może gra wycisnąć więcej z maszyny a nie robi tego ( i przez to się tnie).

  #66 16.11.2011 11:47

Moje skrome zdanie jest takie, że największym mitem jaki był tutaj przytoczony jest przenośność jawy.
Zapewne większość z was nie zgodzi się z tym co napisałem, dlatego postaram się to nieco uzasadnić.


Z Wikpedii:
Przenośność oprogramowania – możliwość przenoszenia napisanego programu komputerowego na inną platformę sprzętową lub do innego systemu operacyjnego.

Przyjżyjmy się teraz na jakim sprzęcie można uruchomić Minecrafta?
Otóż istnieje tylko jeden rodzaj komputera, a mianowicie maszyna wirtualna JAWY. Tym samym można stwierdzić że, każda aplikacja możliwa do uruchomienia na wirtualizowanym PC jest przenośna. Co za tym idzie jedynym + jawy jest to że działa na sporej części telefonów komórkowych... oj racja to jest inna srawa...

Z poważaniem

  #67 16.11.2011 11:48

Wszyscy którzy narzekają na to że gra działa tragicznie mają prehistoryczny komputer, albo netbooka na atomie/optimusa dzięki któremu gra działa na integrze(mi po ręcznym ustawieniu na gt520M gra działa bez zająknięcia).

@Adi_
A ja naiwny myślałem że procesory 2,66 Mhz wyginęły przed 2000 rokiem...
A tak po za tym minecraft nie podziała na zintegrowanej, podobnie jak wszelkie nowsze konsolówy

Lewandowski-pl   3 #68 16.11.2011 12:09

@Rybok, --_--
jest juz Survival i to od daaawna. Caly platny Minecraft do niedawna opieral sie wylacznie na przetrwaniu. Dopiero niedawno dodano tryb Creative, ktory byl znany z wersji darmowne, Classic.
Wiec skoro mowisz, ze czekasz na przetrwanie, to ja nie wiem, czego oczekujesz...
(bez pl znakow, bo z telefonu :\ )

  #69 16.11.2011 12:22

Komp 2GHz 1 rdzeń i 1 gb ram i ciągnę tą grę na short fast i advance na 30-50 fps'a

  #70 16.11.2011 12:48

Wszystkim którym gra działa marnie polecam zainstalować 64bitową wersję javy (oczywiście jeżeli na naszym kompie hula również taki system.).

Axles   12 #71 16.11.2011 13:38

Minecraft ... zakupiłem rok temu i dalej moja fascynacja do tej gry od tamtego czasu nie zmalała. To dynamicznie rozwijana, piaskownica bez końca, w której nie ogranicza nas teoretycznie nic prócz własnej wyobraźni. Zgadzam się w pełni z poprzednikami którzy widzą w tej grze potencjał, tak jak @D3 chociażby.

Co do wymagań, nie po to komputery rozwijają się wyjątkowo szybko, nie po to kupujemy do domu maszyny z 4GB, 6GB a nawet 8GB RAM, z odpowiednio mocnymi CPU i GPU żeby stały niewykorzystywane bo nam szkoda tego 1GB zalokowanej pamięci. W obronie gry dodam jeszcze, że to jednak są konkretne ilości danych, weźmy na to 200 kratek widoczności obejmuje nasza postać, to daje wygenerowany kwadrat ~400x400 (200 z każdej strony od postaci) do tego dochodzi 50 kratek wgłąb ziemi + wszystko co wystaje znad nazwijmy to 'poziomu morza' czyli drzewa, góry, budowle jakieś 20 kratek. To daje nam już na starcie 11 milionów bloków i każde następne które się generują gdy postać się rusza, czyli około 30 tysięcy na jeden mały kroczek postaci. Tak więc pisząc o javie jaka ona to zła i mało wydajna zastanówcie się który silnik poradziłby sobie lepiej z taką ilością danych i czy byłoby to warte.

Ta gra to prócz zabawy i wielkiej frajdy również nauka. Do dyspozycji mamy wszystkie rodzaje bramek logicznych z których można tworzyć działające mechanizmy, a nawet urządzenia. Kto wie czy Wasze dziecko dzięki akurat temu bodźcowi nie odkryje w sobie pasji którą będzie wykonywało w dorosłym życiu?

Na koniec link do filmiku o Minecrafcie który ma mnóstwo odsłon: http://www.youtube.com/watch?v=cPJUBQd-PNM niemniej jednak pokazuje on przygodę jaką każdy z nas może przeżyć w tej grze gdy tylko spróbuje :)

PS. Jest w internecie gdzieś legalne demo tej zacnej gry, jakby ktoś był zainteresowany to pomogę znaleźć.

Ta gra to unikat wśród dzisiejszych gier, nie oceniajcie jej po wyglądzie, bo nie wygląd świadczy o grze, a jak sama nazwa wskazuje - grywalność.

kstarski   5 #72 16.11.2011 13:46

Nie rozumiałem fenomenu tej gry dopóki nie pogrzebałem na youtube.
Niestety wydaje mi się, że to zupełnie nie dla mnie :P

O4i   9 #73 16.11.2011 13:52

Jedynemu krytykowi gier, który się liczy w dzisiejszych czasach ta gra się podoba. :P
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/2680-Minecraft
Co by nie mówić Minecraft6 ma rewelacyjny edytor terenu, a gra sprawia mnóstwo frajdy, w przeciwieństwie do nowych topowych produkcji, które granie jest właściwie drugą pracą, gdzie przebicie się przez menu i ustawienia początkowe + tworzenie postaci potrafią zajmować kilkadziesiąt minut po, których odechciewa się już właściwego grania.

O4i   9 #74 16.11.2011 13:53

*generator terenu

  #75 16.11.2011 14:09

ty liberator tych pikseli w minecraf jest więcej niż iq całej twojer rodziny razem wzięte

  #76 16.11.2011 14:09

Żal mi ludzi bez wyobraźni. Jak dla mnie gra jest super bo można tam robić naprawdę kosmiczne rzeczy i jedynym ograniczeniem jest właśnie wyobraźnia. Jeśli masz słabą wyobraźnie to wiadomo, że gra nie podpasuje. Mi najbardziej podoba się to, że to gra skupiająca się na tworzeniu a nie jak większość obecnego badziewia na niszczeniu, zabijaniu i pokazywaniu kto jest lepszy w szybkim klikaniu myszką i naciskaniu klawiszy. Tutaj, żeby zrobić coś lepiej od innych trzeba się natrudzić.
Osobiście nie grałem jeszcze w sieciową wersję tylko w pirackiego singla, ale zawsze lubiłem zabawy klockami LEGO a tu zasada jest taka sama oprócz tego, że masz nieograniczoną ilość klocków i multum ich rodzajów. Gram w to na razie jakieś 2 miesiące, ale myślę, że jeszcze długo mi się nie znudzi, a mam zamiar przerzucić się na grę sieciową i wtedy dopiero zacznie się zabawa :)

Razi   5 #77 16.11.2011 14:52

@Wekmyr:
Aplikacja nie może modyfikować danej i jednocześnie jej używać przy wyświetlaniu. CPU musi zaczekać na zakończenie rysowania, by móc przeliczyć dalej. Proces buforowania dla minecrafta byłby wybitnie nieopłacalny ze względu na koszt pamięci. Nie ma sensu by CPU pracował, gdy efektów nie widać, fizyka jest na tyle prosta, że może być wykonana pomiędzy rysowaniem klatek. Jeśli zużycie nie wynosi 100%, to znaczy że pozostały czas jest przeznaczony na rysowanie.

Robinxon   1 #78 16.11.2011 15:19

Heh, pamiętam jeszcze dzień, w którym po raz pierwszy zagrałem w Minecrafta. Było to gdzieś w połowie lutego. Tak się wciągnąłem, że grałem nieprzerwanie przez 6 godzin. Nawet nie zdawałem sobie sprawy, że tyle czasu minęło. I to właśnie uwielbiam w Minecrafcie. Wciąga jak bagno. Po kilku dniach gry postanowiłem go kupić. Od tego czasu wiele się zmieniło, ale frajda z rozgrywki pozostała. I oby nigdy nie zanikła.

Seba199626   1 #79 16.11.2011 15:40

@SamPłacęRachunki - Szkoda prądu na taką zabawę ? Nie wiesz co gadasz,minecraft mimo swojej grafiki jest naprawdę zajefajną grą :D Ja gram w minecraft godzinami i nigdy nie nudzę się :)

max1234   6 #80 16.11.2011 16:47

Minecraft próbuje przekonać ludzi, że tu nie jest najważniejsza grafika, tylko GRYWALNOŚĆ. Ja akurat tę grę lubię i wprawdzie nie gram w nią całymi godzinami, ale podoba mi się w niej to, że rozwija wyobraźnię, która może się przydać w przyszłości :)

Liberator   5 #81 16.11.2011 17:19

Cóż, podejście do tej gry jako do treningu wyobraźni jest... sensowne. Jednak trochę kosztowna to sprawa. Co do ludzi których poruszyło nazwanie Obliviona klimatycznym: mówiłem o grach współczesnych. Morrowinda przeszedłem wielokrotnie wraz z dodatkami, to samo się tyczy Daggerfalla i Areny... Ciekawe czy moi adwersarze grali w te tytuły czy zaczęli od Morrowinda :P I owszem, dialogi a raczej ich brak to była największa wada Obliviona. A co do Minecrafta - jeśli twórcy myślą serio o rozwoju tytułu to powinni przepisać engine. Po prostu: zrezygnować z javy. Java jest dobra do aplikacji bazodanowych czy obliczeń rozproszonych, ale nie do gier 3D...

  #82 16.11.2011 18:57

@Lewandowski
Chodzi mi o wersje mobilną pod androida ... mam darmową wersję i można tylko sobie budować nie ma mobów, narzędzi niczego:P

Wekmyr   4 #83 16.11.2011 20:00

@Razi: Nie zrozumiałeś mnie (bo nie sprecyzowałem). 25% u mnie to jest zajęty na maxa 1 rdzeń. Czyli jest co liczyć. Problem jest że 75% nic nie robi a jeden rdzeń aż się krztusi z obłożenia.

  #84 16.11.2011 21:11

Liberator, twoja pierwsza wypowiedź była żałosna i pokazywała, że to jednak ty mieścisz się w tym przedziale. Jestem prawie pewien, że ten wniosek wyciągnąłeś nie grając w tę grę (jak większość komentatorów piszący posty na podobny poziomie). Po drugie: w grafice tej gry i nie ograniczonych możliwościach tkwi błyskotliwość tej gry. Co do twojej ostatniej wypowiedzi, z tym o Javie to się akurat zgadzam :P

  #85 16.11.2011 23:19

niech graja, wolnosc i demokracja. niech graja i nic innego nie robia, kiedys spojrza wstecz i zaplacza.

G.Gn7Ex   5 #86 17.11.2011 00:25

Nie spodziewałem się, że kiedykolwiek znajdę tu oficjalnego newsa o Minecraft.
Tą grę na początku tego roku polecił mi starszy kolega, który sam do tej pory zdołał już wybudować okazałe miasteczko :-)
Już po tym jak zacząłem grać w piracką wersje 1.2 to ta gra mnie wciągnęła tak, że miałem już plany i marzenia wzniesienia własnej wirtualnej metropolii! Do tego, udało mi się nią skutecznie "zarazić" kilku innych znajomych.
Obecnie mam tą grę kupioną i tak naprawdę żałowałbym, jakbym jej nie kupił - warto było wydać ok 60-70 zł na nią.
Ale ci, którzy cenią ponad wszystko wodotryskową grafikę i markę nad grywalnością tego nie zrozumieją....

Owszem, nic nie jest bez wad, tak więc uważam że w MC mogłoby być jeszcze lepiej jeśli chodzi o wydajność, ale mam nadzieję, że i to dopracują no i połatają nie co.
Ale i tak jest świetnie. Obecnie gram w multiplayer na pewnym
serwerze gdzie gracze bez premium się nawet nie połączą.

freeq52   7 #87 17.11.2011 12:02

Jak czytam co poniektóre komentarze, to mam wrażenie że niektórzy userzy DP są wręcz zmuszani do grania w Minecrafta :D Ludzie, nie pasuje - nie grać. Sam osobiście przy tej grze spędziłem z kilkanaście godzin i głównie cenię ją za pomysł i potencjał. Jakby nie patrzeć, gra trochę podważyła definicję gier typowo sandboxowych.

Co do grafiki - jak widać to nie ona jest najważniejsza. Liczy się grywalność i jeszcze to "coś", co przyciągnęło te parę milionów ludzi.

A to, czy jest to marnotrawienie czasu itd. - nikt nikomu w kalendarz nie zagląda...

Axles   12 #88 17.11.2011 12:24

Piractwo jest złe i aby temu zapobiec, bo po tym artykule z pewnością ktoś będzie chciał spróbować tej gry, podaję linka do ograniczonej czasem 90 minut wersji demo - http://dl.pcgamer.com/minecraft_pcgdemo.exe
Po takim czasie będziemy wiedzieli czy gra jest dla nas czy nie.

Liberator   5 #89 17.11.2011 15:16

@Xeniu (niezalogowany)
Nie będę dyskutował tutaj kto jest żałosny bo to widać na pierwszy rzut oka. Wolę dyskusję merytoryczną popartą argumentami. A w grę jak już wcześniej napisałem grałem. Ostatni wniosek - gdyby grę napisano od podstaw na jakiejś bardziej pasującej do gier platformie programistycznej (nie mówię tu o specyficznej grafice, ta sobie może zostać) i uwolniono od opłat na zasadzie wprowadzenia mikropłatności bądź uczynienia z produkcji freemium - byłoby nieźle. A tak, jaki jest Minecraft każdy widzi.

Liberator   5 #90 17.11.2011 15:18

@Axles
Dobrze się stało że dodałeś tu ten link - również nie popieram piractwa! A gadanie że ściągnięcie pirata w celu przetestowania zamiast ściągnięcie dema to tak jak powiedzenie że lepsza jest kradzież nowego auta przed jego zakupem niż jazda testowa w salonie.

  #91 17.11.2011 15:44

gra super, co prawda szkoda ze jest w java, bo tak to by mogła działać dużo dużo szybciej :)
ale co do aktualizacji to nie mogę się doczekać :)

Ppolaczek   2 #92 17.11.2011 19:45

Ja powiem tak:
Gra jest Zajebista jak dla mnie, można bardzo dużo w niej zrobić.
Co do Javy nie mam zarzutów, komputer 3 lata kupiony, 0 lagów.
Na początku grałem na piracie, wbiłem i powiedziałem:
"Jezu, co to za G*wno!" Po jakoś 5 dniach zaczełem kumać i się wciągnałem w tą grę a na końcu kupiłem orginała.

  #93 17.11.2011 20:34

Ja bym sie tak nie zachwycał bo do skonczonej gry to tam jeszcze daleko :D wypuszczaja gre w wersji 1.0 ale równiedobrze mogła by to być kolejna beta :D teraz bedą wypuszac nowe patche zamiast nowych wersji bety i tyle :p
No ale gra jest zajebista xD byle Notch rozwijał gre ciagle zaskakując czymś nowym i jednoczesnie nie psuł tego co juz zrobił :P

  #94 18.11.2011 07:17

Nie rozumiem co wy macie do Javy?
Mi na kompie 1,4GHz 1GB ramu i karcie 256mb gra smiga aż miło i prawie nie muli z frapsem.
A na tym kompie mi Youtube w HD muli.

mateusz2317   2 #95 18.11.2011 10:12

Ludzie piszą, że mają świetne kompy i im się Minecraft tnie. Wiecie dlaczego? Bo nie grali w tą grę więcej niż 5 minut. Przecież wiadomo, że na początku gra tnie okropnie ponieważ generuje się świat, gdzie nie przejdziesz tam najpierw musi się wygenerować otoczenie. Jak już drugi raz idziesz w to miejsce to gra jest bardziej płynna.

Axles   12 #96 18.11.2011 11:43

No to o tym wcześniej pisałem właśnie, że zaraz po zalogowaniu na start pobiera nam się 11000000 słownie: jedenaście milionów (stojąc w miejscu bo podczas poruszania jest znacznie więcej) wszelkiej maści klocków z których zbudowany jest świat.

Axles   12 #97 18.11.2011 11:46

@Liberator
"Dobrze się stało że dodałeś tu ten link - również nie popieram piractwa!"
Dałem by było wygodniej graczy, bo jeśli chodzi o piractwo Notch (twórca Minecrafta) określił je słowami:

"Piractwo to nie kradzież. Jeśli ukradniesz samochód, oryginał jest stracony. Jeśli skopiujesz grę, jest ich po prostu więcej na świecie. Nie ma czegoś takiego jak stracona sprzedaż. Czy negatywna recenzja oznacza to samo? A co z przesuniętą datą premiery?" – komentuje Notch podczas Game Developers Conference. Jego zdaniem, piraci to nie złodzieje, a potencjalni klienci. Bardzo oryginalny pogląd...

Liberator   5 #98 18.11.2011 12:43

Faktycznie, bardzo oryginalny... Ale gość nie jest pierwszym o tak ekscentrycznym poglądzie, wszak to Bill Gates stwierdził że jeśli już piractwo istnieje - to niech przynajmniej piracone będą jego produkty, a nie konkurencji.

  #99 18.11.2011 22:26

Gra fajna , nie wiem co do niej macie , nie musi mieć super grafiki , wystarczy że jest wciągająca i ciekawa . Oczywiście że gdyby ją porównać z takim Battlefieldem 3 , to nie miała by szans , ale jednak coś w niej jest że tyle osób w to gra . Pozdrawiam i jeżeli nie graliście to nie oceniajcie , bo po zdjęciach z internetu dużo się o niej nie dowiecie ...

  #100 19.11.2011 18:33

Gram w minecrafta już ponad pół roku, i szczerze nie żałuję, że kupiłem go w fazie bety. Mocnym punktem tej gry jest rzeczywiście grywalność, dzięki której gra zyskała popularność pomimo grafiki. Koncepcja sześciennego świata nie jest zła, daje wiele możliwości i wymusza użycie wyobraźni. Mechanizmy z redstona są genialne i wymagają myślenia, tak jak ktoś tam wspominał można nawet stworzyć prymitywny komputer w oparciu o te "przewody". Gra tak naprawdę nie ma przedziału wiekowego, grają w nią dzieci, nastolatki, studenci, nawet matki i ojcowie. Minusem gry jest oczywiście wymieniana wcześniej Java, ale tak już zostało od początku gry.

  #101 20.11.2011 15:49

update zrobiłem do 1.0.0 i tak jak grałem z kumplami na serwerze to same bugi widać jak nie zacinała się gra co nigdy się nie zdarzało błedy z drzwiami problemy częste na wejście na serwer problemy w 3 świecie itp już mniej błędów było w becie

  #102 22.11.2011 03:20

@Axles

Sam jestem przykładem takiego pirata. Najpierw zagrałem w scrackowaną wersję, a dwa dni później kupiłem oryginał. Z szacunku dla twórców.

  #103 01.12.2011 18:06

Jestem posiadaczem Minecrafta lubię inne gry mam np COD black ops call of syty mi się nudzi a do Minecrafta zawsze wracam.

  #104 20.12.2011 22:06

Witajcie, kamraci! Kto ma link z fajnym klonem minecrafta, niech przyśle mi go na e-mail: messenger500@wp.pl Dziękuje z wszystkie nadesłane linki!

  #105 13.01.2012 22:57

Minecraft był epicką grą. Powtarzam BYŁ. Ta gra wciągnęła mnie na wiele godzin. Jednak mój internet nie pozwalał na grę na multi-player, więc opanowałem świat na singlu. Jednak mojang zniszczył tę grę. Moim zdaniem starsze wersje minecraft-a były wiele lepsze. Teraz gdy wyszło 1.0.0 i doszła magia, koniec gry, ender i wszystkie te "nowości", gra się popsuła. Minecraft był inny od wszystkich dostępnych rpg-ów. Jednak mojang zrobił wszystko, by te różnice (było ich wiele) zniknęły.
Porównywano tę grę do Tibi. Kiedyś przy wersji 1.5, nigdy bym tak nie powiedział, ale jak wyszedł update 1.0.0, to jakby wyszła nowa tibia.

  #106 13.06.2013 15:52

minecraf nawet niezły ale jestem baba i nieumiem instalowac

Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.