Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Zagrywki Play w omamianiu klienta

Ostatnio sobie uświadomiłem, że w Play telefon mam już czwarty rok. Od samego początku korzystam z opcji pre-paid, mimo usilnych prób operatora ku zmianie tego stanu rzeczy. Niestety bezskutecznych - telefonów z biura obsługi nie odbieram, bo niby po co? Nie odczuwam potrzeby kontaktów z nimi, jeżeli oni je odczuwają niech wpadną na ciepłą herbatę. Mimo pozornej niechęci do tego operatora, nie zamierzam go zmieniać - poznałem go na tyle, że wiem czego się po nim spodziewać. Wiem, których telefonów nie odbierać. Wiem, jak ta firma mniej więcej działa i jakie ma furtki w regulaminach. Przez te 4 lata w tej sieci wiele się zmieniło - firma uruchomiła nowe częstotliwości, zwiększyła zasięg i wielokrotnie zmieniała ofertę. Jednak przez te lata zauważyłem, że pewne schematy działania ludzi zarówno od ofert, jak i marketingu i szeroko pojętej komunikacji z klientem powtarzają się nagminnie - chciałem więc je tutaj przedstawić. Pewne zagrywki mogą się pewnie powtórzyć u innych operatorów - w końcu operatorzy przesadną innowacyjnością się nie wykazują.

Manipulacje liczbami

Nie tylko Play uwielbia tego typu zagrywki. Puszenie się ilością klientów pre-paid nie uwzględniając kart, które leżą w szufladzie, a są aktywne, bo mają roczną albo nawet nielimitowaną ważność konta nie jest niczym nowym. Choć pojawiały się w międzyczasie próby jakiegoś ujednolicenia systemu podawania aktywnych kart SIM dalej jest to spore pole do popisu i pokazania ile ma się klientów włącznie z klientami widmo.

W najbliższym czasie będziemy mieć również licytowanie się ile procent populacji jest w zasięgu LTE. Aktualnie Play podał, że około 70% populacji znajduje się w zasięgu LTE.

Obecnie mamy 1193 miejscowości w zasięgu LTE powyżej 1 tys. mieszkańców, w tym 334 miast powyżej 10 tys. mieszkańców.

Nie jest przypadkiem, że zaledwie 1/4 miast z listy posiada powyżej 10 tysięcy mieszkańców - po prostu prościej jest załatwić sobie pozwolenie radiowe, dołożyć sprzętu do jakiejś istniejącej lokalizacji GSM obwieszczając, że kolejna miejscowość jest w zasięgu LTE i hucznie zwiększyć ilość tych miejscowości na firmowym blogu. Jest to znacznie łatwiejsze niż uruchomienie LTE w Katowicach. Nikt natomiast już w tej marketingowej propagandzie nam nie powie, że ta jedna stacja LTE na miasteczko przy użyciu aktualnie dostępnej dla LTE częstotliwości - 1800MHz zazwyczaj oferuje bardzo marne pokrycie terenu i mówienie w takim wypadku, że "miejscowość X jest w zasięgu LTE Play" jest sporym nadużyciem. Dla bardzo dociekliwych, polecam stronę BTSearch - tam bardzo ładnie prezentowane jest aktualne rozmieszczenie wszelkiego rodzaju stacji sieci komórkowych. Odwiedzając na mapie kilka miejscowości z listy miast z LTE w Play, których nazwę słyszycie pierwszy raz w swoim życiu można tę prawidłowość dostrzec. Reasumując - nie sądzę aby 70% populacji kraju było w zasięgu sieci LTE.

Manipulacje słowami

Play swego czasu wplątał się w sporą przepychankę między nimi samymi, innymi operatorami telekomunikacyjnymi w Polsce oraz Międzynarodowym Związkiem Telekomunikacyjnym (ITU) czuwającym nad międzynarodową regulacją i standaryzacją sieci telekomunikacyjnych. Zaczęło się od tego, że ITU pozwoliło nazywać sieci HSPA+ jako sieci czwartej generacji - 4G, z czego Play niezwłocznie skorzystał. Mogli, więc to zrobili - zdania na ten temat były podzielone, natomiast znakomita większość była zdania, że jest to jawna kpina z klienta - podczas gdy w Orange osiągałem około 30Mb/s, w 4G w Play nałożony był limit kilka megabitów na sekundę. Mimo iż HSPA+ to w zasadzie lekkie rozwinięcie poprzedniej technologii, a dopiero LTE wydaje się zasługiwać na miano sieci 4G, to Play do dziś dzień swój limitowany pod względem prędkości określa mianem 4G. Żartowano wtedy sobie - skoro sieci 3G nazywają jako 4G, to jak nazwą LTE? 5G? Nie, sieć LTE nazwano jako... 4G LTE dołączając jednak pod spodem stosowne wyjaśnienie stosowanej przez nich nomenklatury. Bawi mnie to do dziś.

Często używane miano "najszybciej rozwijającej się sieci komórkowej w Polsce" też jest sporym nadużyciem - wystarczy sprawdzić wydawane okresowo dokumenty Urzędu Komunikacji Elektronicznej gdzie można sprawdzić wszystkie pozwolenia radiowe wydawane operatorom komunikacyjnym w kraju w danym miesiącu aby zobaczyć, że bywały okresy, że Play praktycznie nie zdobywał żadnych pozwoleń radiowych na nowe stacje, co w zasadzie równa się temu, iż był najwolniej rozwijającym się operatorem w Polsce. Równolegle Orange modernizował sieć w całym kraju w ramach Networks! a Plus budował LTE i łączył sieć z Aero2.

Likwidacja pakietów i zastępowanie ich nowymi, pozornie korzystniejszymi

Sytuacja ta w mojej karierze w Play występowała kilkakrotnie. Likwidowano jakiś pakiet, po czym wprowadzano nowy, który oferował więcej. Więcej megabajtów, więcej SMSów, więcej minut. Wadą natomiast było to, że był odpowiednio droższy. Przykładowo 600 SMSów za 6zł zastąpiono nielimitowanymi SMSami za 10zł. Nie chodzi mi nawet o te 4zł, tylko po prostu o sposób komunikacji z klientem, który z danej oferty będzie korzystał - przecież lepiej jest mieć nielimitowane, prawda? Prawda jest taka, że nie jest to korzystne dla klienta, tylko dla operatora - niewielki odsetek ludzi będzie przekraczał te wspomniane 600 SMSów, ale płacił i tak będzie więcej. To samo dzieje się w przypadku rozmów i pakietów internetowych. Po prostu nie lubię jak mi się wmawia rzeczy niestworzone. Jak Orange likwidował pakiet, rzecznik wypowiedział się, że to z powodów biznesowych. Czyli chodzi o kasę. Play natomiast powiedział mi, że to dlatego, abym mógł skorzystać ze znacznie lepszego, nielimitowanego pakietu. A to, że droższy, to się wytnie.

Uszczęśliwianie na siłę dodatkowymi, płatnymi pakietami

Standard przy podpisywaniu umowy w Play - przez miesiąc lub trzy dostanie pan darmowy pakiet lub dwa, ale potem musi pan go wyłączyć, bo potem będzie on płatny. Pytanie brzmi, kto po kilku tygodniach o tym pamięta? Nawet jeżeli 10% klientów zapomni i przypomni sobie w momencie zobaczenia rachunku, to dla operatora zysk będzie znaczny - metoda ta więc bazuje po prostu na zapominalskich abonentach.

Brak chęci do zatrzymania klienta, póki nie złoży on oficjalnie wypowiedzenia umowy

Ostatnio byłem ze znajomą w salonie Orange, gdzie przedłużała umowę. Po krótkiej rozmowie, zadzwonieniu gdzieś przez sprzedawcę w salonie otrzymała zadowalające ją warunki, znacznie lepsze niż dla nowych klientów. Po przyjściu do salonu Play w celu przedłużenia umowy otrzymamy warunki mniej więcej takie, jak dla nowych klientów. Większość pewnie się zgodzi i nie będzie im się chciało zmieniać operatora czy w inny sposób kombinować z obniżeniem kosztów. Niewiele osób jednak wie, że składając wtedy wypowiedzenie umowy uruchamiamy automatycznie pewne procedury, na skutek których otrzymamy telefonicznie lub listownie "propozycję nie do odrzucenia" znacznie tańszą niż to, co oferowano wcześniej przy zapewnieniach, że "taniej się już nie da, bo system". Cóż, system jest bezwzględny i bezduszny - dopiero po wpłynięciu wypowiedzenia umożliwia on zaoferowanie klientowi lepszych warunków i żaden człowiek nie ma na to wpływu - tak działa Play i tyle. Ironia po prostu polega na tym, że najbardziej "ludzki" w przekazie marketingowym operator ma najbardziej nieludzki i totalitarny system utrzymania klienta ;)

Zmiana operatora telekomunikacyjnego to jednak często upadek z deszczu pod rynnę

Nigdzie się z Play jednak nie wybieram, bo na szczęście klientów pre-paid traktuje znacznie lepiej niż klientów abonamentowych oferując im co trochę różnego rodzaju promocję - chociażby taką, że do końca roku gadam bez limitu. Z tego też powodu jestem w stanie przeboleć ich kulawy, oparty na niewiedzy i ignorancji klienta marketing wraz z rzecznikiem prasowym, który myśli, że ma 20 lat. Jednocześnie zdaję sobie sprawę, że wpis tego typu można zrobić zapewne o każdym operatorze - chyba nie ma człowieka, kto z tego typu firmą problemów nie miał - dobreprogramy z Orange walczyły, a jak uciekły do T-Mobile, to potem chciały wrócić. Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma...

 

internet urządzenia mobilne inne

Komentarze

0 nowych
marqs37   10 #1 08.12.2014 21:29

Świetny wpis, a wnioski jeszcze lepsze. Zgadzam się z tobą w 100% dlatego sam siedzę na prepaid.

msnet   18 #2 08.12.2014 21:43

Mój staż w Play to prawie 5 i pół roku, a to, co mnie u nich trzyma to wyłącznie cena. Cała reszta "leży i kwiczy"... Mam u nich od początku abonament (przeszedłem z Plusa z numerem, o czym pisałem w jednym z moich wpisów blogowych). Ostatnio przedłużyłem umowę dostając za 44 zł miesięcznie (32 zł przez pierwsze 3 miesiące) nielimitowane połączenia do wszystkich sieci (ze stacjonarnymi włącznie), darmowe SMS/MMS do wszystkich sieci komórkowych oraz 2 GB pakiet danych. Oczywiście niska cena i krótki okres umowy (15 miesięcy) wynika tylko z tego, że nie brałem telefonu (posiadaną obecnie Nokię Lumię 1520 i jej trzech poprzedników kupiłem na wolnym rynku).

dkjas   4 #3 08.12.2014 21:45

"Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma..."
W pełni trafna pointa. W tej chwili jestem w Play, wcześniej korzystałem z usług 2 innych dużych operatorów. Nigdzie nie jest różowo. Z obecnej sieci jestem zadowolony najbardziej. Nie oznacza to jednak, że obyło się bez mniejszych lub większych problemów w czasie trwania umowy/wcześniej korzystania z pre-paidu. Na szczęście wszystkie niedopowiedzenia/błędy/kruczki zostały już dawno rozwiązane i w tej chwili mogę spokojnie dzwonić, pisać i nie zastanawiać się nad przejściem z numerem gdzie indziej. Tego również wszystkim życzę ;)

bravo   16 #4 08.12.2014 22:01

Super tekst!
Sieć bardzo się zmieniła od czasów gdy weszła z wielkim "szumem" na rynek. Aktualny CEO bardzo "przerobił" funkcjonowanie firmy, niestety negatywnie. Zbliżył funkcjonowanie operatora do schematu znanego z tzw. wielkiej trójki i powstała wielka 4. Niestety. Wiadomo, że firma musi zarabiać, ale niektóre zagrania są co najmniej dziwne. Jak już zostało napisane, oferta kartowa jest jeszcze dość dobra. Niestety już popsuto dobre oferty, dodając nowe, o gorszych parametrach. Użytkowników starych taryf zmusza się pośrednio do przejścia na mniej atrakcyjne, przez np. leprze pakiety internetowe w nowych. Coś się daje, a coś się zabiera i jeszcze wmawia, że to jest to samo albo lepsze. Dlatego trzymam się Fresha jak tylko długo się da :-)

neXt___   11 #5 08.12.2014 22:03

Jestem w Play od marca 2010, ale nigdy nie wiązałem się z nimi umową - prepaid daje mi większą niezależność i elastyczność. Mimo wielu telefonów, SMS-ów ze strony operatora, wolę co miesiąc doładować sobie konto kwotą rzędu 20 czy 30 złotych i mieć spokój, niż jakbym miał się martwić czy akurat danego miesiąca będę w stanie opłacić telefon.

Zgadzam się z tym, że Play często bawi się słowami, zdarzało im się zmieniać oferty na względnie lepsze, które okazywały się mniej korzystne. Chociaż zdarzają im się też pozytywne zmiany w pakietach - niedawno zostały obniżone koszty mobilnego Internetu; za 200MB, które jest dla mnie wystarczające, zapłaciłem bodajże 3 złote. Ponadto, bardzo mile wspominam sytuacje, w których musiałem się kontaktować - właściwie zawsze udawało mi się załatwić sprawę w przeciągu 24 godzin do wykonania pierwszego kontaktu do obsługi, a kilkukrotnie dostałem rekompensatę w postaci 10 złotych do wydania na rozmowy i SMS-y.
Jeśli chodzi o konieczność anulowania usług, zdecydowana większość firm praktykuje takie rozwiązania - ze świecą szukać tych, które przypominają o możliwości przerwania usługi.
Być może, w innej sieci jest taniej, może lepiej, ale mi w Play dobrze i nie czuję potrzeby przechodzenia do konkurencji.

Jedyne co mnie naprawdę bardzo, ale to bardzo mocno denerwuje w Play to to, że nie ma żadnych powiadomień o kończących się pakietach (prócz pakiecie Internetu). Wielokrotnie się na tym naciąłem, bo najzwyczajniej w świecie zapominałem, że już minął miesiąc od aktywacji. Jasne, przecież mogę ustawiać przypomnienia o konieczności przedłużenia pakietu, ale uważam że krzywda by im się nie stała, gdyby ów powiadomienie było wysyłane. No, ale oni akurat mają interes w tym, abym zapominał o przedłużaniu, więc nie dziwię im się.

bravo   16 #6 08.12.2014 22:18

@neXt___: Co do "rekompensat", to również dostawałem takowe, jednak problem z siecią nadal występował. Chodziło o to, że było takie miejsce w mieście, że byłem notorycznie wywalany z sieci i nie mogłem się zarejestrować. Dostawałem odmowę i praktycznie nie miałem zasięgu. Reklamacje były składane i uwzględniane, dostawałem złotówki lub minuty, ale nadal nic się nie zmieniało. W końcu powiedziałem im, że nie chcę już tych rekompensat, tylko nich naprawią sieć! W odpowiedzi dostałem informację, że w tym miejscu nie ma zasięgu i reklamacja niezasadna (czy jakoś tak) :-) Naprawili to dużo później...

Autor edytował komentarz.
xomo_pl   20 #7 08.12.2014 22:26

@Mk13 cokolwiek by o LTE w wykonaniu PLAY nie mówić to zawsze działa (co prawda zasięg full to tylko w centrum ale LTE mam w całym mieście (Częstochowa)) a prędkość fakt początkowo było to do 15mb ale już teraz jest nawet do 30mb/s więc nie jest źle.

Jedyny ich problem to coraz gorsza oferta nie tyle dla stałych klientów ale dla wszystkich. Stałych traktują po macoszemu bo dobrze wiedzą, że warunki wszędzie są podobne a ludzie są wygodni i nie chcą latać pomiędzy operatorami.
Sam mam w play tel już 7 rok i nie narzekam czy to na jakość połączeń czy netu a co najwyżej właśnie na coraz gorsze oferty. Widzę, że nowo wprowadzane oferty znów nie skupiają się na pakiecie danych a na tym by oferować dużo minut, które przynajmniej dla mnie są zbyteczne... dlatego ucieszyłem się z możliwości zakupu Z3 z dual sim co sprawi, że będzie można bez problemu mieszać ofertami - podstawowy abo (nie lubię ofert na kartę) w play + osobny net tam gdzie najtaniej (bo LTE jest u wszytkich opów więc to nie problem) i myślę, że to jest dobry sposób na to co robi play....

BTW oferowane 3 lata temu oferty były najlepsze: 1GB netu + 80zł na połączenia i smsy za 45zł miesięcznie z telefonem...

freyah   15 #8 08.12.2014 22:31

Super wpis :) Ja do niedawna byłam klientką Orange- korzystałam z Orange free na kartę ze względu na 1 GB internetu po doladowaniu za 25 zł. Oprócz tego nie było nic, ani tańszych minut, ani korzystnych pakietów sms. Przniosłam się do Mobile Vikings. Za doładowanie 19 zł dostaję 2GB internetu i darmowe sms do wszystkich- co prawda na miesiąc, ale satysfakcjonuje mnie to o wiele bardziej niż oferta Orange.

Jac0b   6 #9 08.12.2014 22:39

W Play jestem już ładnych parę lat i generalnie jestem zadowolony. Opisane przez autora przepychanki i podejście zauważyłem u każdego z operatorów, a u każdego miałem usługi.
Reasumując - po przeczytaniu tekstu odniosłem wrażenie, że autor miał na myśli, że Play jest słaby, Orange lepszy ale jednak zostaje w Play...

sr57be45   5 #10 08.12.2014 22:54

@Mk13 Nie prawda że przy rezygnacji schodzą poniżej tak aby zatrzymać klienta. Tata przechodził z Play do Nju (tylko rozmowy), no niestety po słowach czy oferta będzie tak jak w nju nie dzwonili więcej ;)

Mk13   15 #11 08.12.2014 23:00

@sr57be45: http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?p=766721#p766721 tutaj masz oferty które oferują po rezygnacji. Dostępne są tylko od grupy utrzymaniowej telefonicznie, nie mają ich sprzedawcy w salonach.

Autor edytował komentarz.
cabis   10 #12 08.12.2014 23:38

Też mam Play ale ofertę rok ważności konta bo rzadko doładowuję a większość komunikacji idzie przez internet dlatego dual sim i Aero2 daje radę ;) Teraz testuję ich pakiet za 10zł (tak wiem że bardziej opłaca się ten za 5zł).

sr57be45   5 #13 08.12.2014 23:41

@Mk13: A pół roku temu "niemożliwe", ale 29zł to stała opłata, w nju od 9zł gdy mało rozmów, do 20-30zł gdy więcej.

kaisuj   10 #14 08.12.2014 23:42

A mnie wkurza, że od jakiegoś czasu Play namolnie wydzwania i próbuje wciskać jakieś ubezpieczenia, pakiety zdrowotne i inne tego typu rzeczy, kompletnie nie związane z usługami telekomunikacyjnymi. A gdy kiedyś stwierdziłem na odczepne, że ja się nie ubezpieczam, to mnie jeszcze pouczali, że to nierozważnie z mojej strony. Ale cenowo są bezkonkurencyjnie.

DjLeo MODERATOR BLOGA  17 #15 08.12.2014 23:52

Cała prawda w tym wpisie.... ale to nie tylko u operatorów komórkowych tak jest. Mi w UPC jak chciałem zrezygnować też zaproponowali lepsza ofertę. Cóż prawda jest taka, lepszy klient niż jego brak.

Autor edytował komentarz.
Mk13   15 #16 09.12.2014 00:06

@kaisuj: Rynek się nasycił więc operatorzy walą na ślepo w nowe usługi - bankowość, ubezpieczenia itd. Plus to chyba prąd nawet sprzedaje. Będzie tylko gorzej mam wrażenie.

xomo_pl   20 #17 09.12.2014 00:11

@kaisuj: no ja też miałem ten problem jak podpisałem z nimi umowę rok temu wraz z XZ1- próbowali mi wciskać potem namolnie ubezpieczenia ale wystarczyło kilka razy ich bardziej dosadnie ale z kulturą spławić i więcej nie dzwonią...

PosangelHalias   5 #18 09.12.2014 00:22

no cóż ja przeszedłem do nju i jestem zadowolony bardziej niż z Play
marna ta ich oferta kiedyś pamiętam to oni szybciej oferowali tańsze rozmowy niż konkurencja a dziś w sumie to nic specjalnego ... nie mowie, ze maja tragiczną ofertę jednak można wybrać lepiej (lub gorzej)
jak już wspomniałem osobiście wybrałem nju jednak podobno Virgin tez jest ciekawy

Snajpiq   4 #19 09.12.2014 00:34

Masz rację. Jednakże różnie jest z operatorami. Posiadam abonament w Play od kilku lat, a ostatnio przy przedłużaniu umowy korzystne warunki otrzymałem dopiero po jej wypowiedzeniu i na dwa dni przed jej końcem. Pozdrawiam!

pocolog   11 #20 09.12.2014 00:36

Ostatnio wysyp dobrych wpisów :)

  #21 09.12.2014 00:56

Chciałbym zauważyć, że "najszybciej rozwijająca się sieć" jest trafnym określeniem. Play jako pierwszy podpisał umowy ze wszystkimi operatorami na roaming krajowy co oznacza, że korzysta z największego zasięgu. Gra słowami jeżeli czepiać się szczegółów jest wszędzie - podstawa dobrego marketingu, jednak czy tylko Play gra słowami? A czy pamiętacie "nielimitowane rozmowy w T-mobile" po których okazywało się, że T-mobile w Polsce i T-mobile w Austrii to dwie różne sieci i operatora naliczał opłaty roamingowe? Idę dalej... Play liczył oferty i wyliczył, że nielimitowane odbieranie połączeń w roamingu nie jest opłacalne - i zmienił regulaminy. Pracował nad usługą TelePlay - chyba najtańsze połączenia roamingowe wśród operatorów. Nigdy nie stosował simlocków, muszę nawet pochwalić, że po 21 miesiącach wymienili mi baterię w telefonie bez zająknięcia (gwarancja standardowa to 6 miesięcy). Mogę porównać Play z Orange - jakość obsługi zdecydowanie przemawia na korzyść Play u klienta indywidualnego, w Orange u klienta biznesowego. A czego jeszcze możemy spodziewać się po operatorze sieci Play? Z technicznego punktu widzenia zauważalny jest powrót do klienta indywidualnego i odpuszczenie rynku biznesowego - widać to w dostępnym sprzęcie oraz ilości reklam a także w zmianach wewnątrz struktury agencyjnej. Na całe szczęście nie weszli jeszcze w żadne układy z bankami jak Alior Sync czy mBank... z Orange i Plus GSM Solorza. Nie ma idealnych rozwiązań, ale Play idealnie odnajduje się w marketingu to trzeba przyznać.

pakeroso   8 #22 09.12.2014 01:09

U każdego operatora jest tak samo - wciskanie kitu, ukrywanie kosztów i uszczęśliwianie na siłę.
Chwalą się telefonami i modemami za złotówkę, a nie powiedzą już, że z abonamentem telefon ten wyjdzie drożej niż za gotówkę ze sklepu, a za wypożyczenie modemu też jest doliczany comiesięczny abonament.
Z kolei wciskanie LTE wygląda tak "w pana miejscowości oficjalnie nie ma zasięgu, ale mieszka pan tak blisko, że z dodatkową anteną na dachu zapewne da się złapać".
U mnie w T-mobile co rusz dzwoni jakiś mega natręt próbujący wcisnąć mi dodatkowe usługi i droższy abonament, którego w zasadzie nie da się przekonać, że ja tego nie potrzebuję i jest mi dobrze tak jak jest.

MrBeckham666   18 #23 09.12.2014 02:01

pamietam jak umowa z orange z neostaradą i tele się skończyła jak złożyłem rezygnacje nagle zaoferowali 6 Mb/s a jak dzwoniłem miesiac temu i pytałem czy da rade wiecej to mówili że na mojej lini wiecej nie wyciągne bo nie bedzie synchronizacji gdzie przy 1 Mb/s według routera synchro łapało bez problemu.

najlepsza to u nich jest pomoc techniczna moja babcia zna się lepiej.

Autor edytował komentarz.
ilili   8 #24 09.12.2014 02:50

w Plus ten argument "Brak chęci do zatrzymania klienta, póki nie złoży on oficjalnie wypowiedzenia umowy" zaskutkował natychmiastowym obniżeniem abonamentu o 90%, wprowadzeniem minut wymiennych na sms i obniżeniem kosztów internetu... Teraz tylko do mnie wydzwaniają i próbują mnie namówić na 2x, 3x czasem 4x mniej korzystne warunki...

Mirobal   8 #25 09.12.2014 06:18

Zgadzam się z autorem

chrobry   5 #26 09.12.2014 06:42

Bardzo dobry wpis, tak jak pisałeś wiele z tych zagrań można dostrzec u innych operatorów. Ja zastanawiam się mocno czy wciąż kontynuować współpracę z Orange (wcześniej z Idea), który zasypuje górą minut nie do wykorzystania i oferuje jednocześnie wyższy abonament. Sposób traktowania "wiernych" klientów jest daleki od moich oczekiwań. A ich Internet stacjonarny z magicznym słowem "do" np. 10 Mb/s to hit nad hity mijającego roku ;)

lordjahu   19 #27 09.12.2014 07:23

A ja zakończyłem wreszcie doładowania w Miksie w Plusie i zastanawiam się nad przejściem do Play na abonament - dostanę więcej i taniej niż w tym głupim Plusie ...

  #28 09.12.2014 07:24

Po latach w Plusie pozegnalem się z nimi. Najpierw chciałem przenieść numer ale cwaniaczki z Plusa odmówili, ze niby była różnica w danych adresowych.... I dobrze, ponieważ telefony były bardzo długo w sieci i wszyscy domokrazcy z ich cudownymi ofertami wydzwaniali natretnie...Nie warto przenosić numeru jak był na firmę i istniał w bazach teleadresowych. Teraz mam stara taryfę na Virgin Mobile ( działa na Play) i jest dużo lepsza od tych typu - mam wszystko....
I drugi numer na Klucz.NET (działa na Plusie) i ma bezkonkurencyjne ceny na rozmowy zagraniczne, tak ze często skype nie odpalam. Obydwie są prepaid i ważność kont przedłuża się o rok po dopasowaniu. Pakiety netowe tez można sobie do potrzeb dokupić. Miałem abonamentowe no limity a po włączeniu statystyk w fonie okazało się ze potrzebowałem około 20 % z pakietu. Nie chce juz abonamentow . Dla spamerów i rejestracji różnych usług mam 3 numer na kartę który podaje. Dzwoni po kilka razy dziennie ale juz nie odbieram....

FaUst   11 #29 09.12.2014 07:30

Każdy mógłby napisać taka epopeję o swoim operatorze. Przeszedłem już chyba wszystko: Era TakTak, Heyah, MixPlus, Era/T-Mobile na abonament, a teraz Play (w międzyczasie internet mobilny od Orange). Najbardziej mnie zirytował Orange, później T-Mobile. Do Plusa nic nie mam, a Play sprzedał mi "na raty" wliczone w abonament kamerkę GoPro. Raty które nawet przy obecnych ofertach są oprocentowane na max 2% ;). Nie mam do fioletowego gluta żadnych zastrzeżeń, zobaczymy jak w maju kiedy skończy mi się umowa. Jak nie dadzą ni ciekawego idę do Red Bull Mobile :)

osscar3   6 #30 09.12.2014 07:30

Przeszedłem do Play z T-mobile'a, a po 2 latach wypowiedziałem umowę i zostałem na prepaid - jedyna opłacalna forma.

Aktykuł bardzo dobry :)

Gruchi   5 #31 09.12.2014 07:38

Świetny wpis z którym zgadzam się w 100%. Sam korzystam dość długo z play pre-paid i mimo killunastu prób naciągnięcia mnie na abonament zawsze odmawiam. Aktualnie przenoszę się do virgin mobile ze względu na ceny oraz korzystniejszy dla mnie pakiet internetowy :)

Tmc   4 #32 09.12.2014 07:45

A ja mimo wszystko po zakończeniu umów (telefon , internet) w T-Mobile zamierzam przejść do Play choćby dlatego że mają o wiele większy wybór sprzętu. T-Mobile w tej kwestii to lipa co ciekawsze dostępne jest tylko dla biznesu np. oferta tabletów.

hiropter   9 #33 09.12.2014 07:49

To ja dodam kolejny hit od T-Mobile (możliwe, że u innych operatorów też już to funkcjonuje). Od jakiegoś czasu możliwe jest przedłużenie umowy już po roku czasu - z wymianą telefonu i zmianą w samej ofercie. Taką też możliwość zmiany oferty dostałem z biura obsługi. W skrócie wszystko nielimitowane oprócz dostępu do sieci na poziomie 0,5GB (w stosunku do obecnej obcięty o 0,5GB), plus jakieś minuty w roamingu (z których i tak bym nie korzystał bo za granicę nie wyjeżdżam).

Ogólnie oferta przyciąga lepszymi telefonami, które są dostępne w "promocyjnej" cenie. Cały haczyk polega jednak na samej formie przedłużenia umowy. Moja kończyła by się w listopadzie 2015 roku. Na koński łeb podpisana w listopadzie 2014 roku, skończyła by się w listopadzie 2016 (umowa na 24 miesiące). Jednak nie, moja umowy skończyłaby się w listopadzie 2017 roku, bo jak się dowiedziałem od Pani z infolinii (po około 30 minutach wyciągania od niej informacji jak to ma wyglądać), to jest przedłużenie umowy i mimo iż nowa taryfa będzie obowiązywać od dnia następnego, to sama umowa przedłuża się dopiero po zakończeniu obecnej. Pani przy okazji zapewniła mnie, że za rok znów będę mógł zmienić ofertę i wybrać nowy telefon... i tym samym ud**ić się w T-Mobile do 2019 roku.

Przyznam się, iż gdyby nie moja dociekliwość i chęć zmiany operatora przy najbliższej okazji, to pewnie bym się skusił...

bpecak   2 #34 09.12.2014 07:51

@msnet: hm ??? promocja ?? to ja ma w orange bez telefonu za 9,89 ( dostaje rabat 20 zł w orange open) i też dzwonie gdzie chcę i ile chcę.
miałam play na abonament to przed końcem umowy zerwałem ją, wpłaciłem kare i cieszę się że z tymi partaczami nie mam do czynienia.

kemar   4 #35 09.12.2014 08:07

Niestety przez te dziwne pakiety, chyba w każdej sieci, pre-paid jest coraz droższy. Gdzie te czasy jak Heyah wchodziło na rynek. Proste zasady, a teraz manipulują, kręcą, wciskają, masakra!...

lucyfer1986   6 #36 09.12.2014 08:11

prawda jest taka, że nie ma firmy idealnej, trzeba jedynie szukać najbardziej korzystnej dla siebie oferty, a nie firmy

  #37 09.12.2014 08:13

"Obecnie mamy 1193 miejscowości w zasięgu LTE powyżej 1 tys. mieszkańców, w tym 334 miast powyżej 10 tys. mieszkańców." I jaka w tym jest manipulacja, skoro dokładnie podali ile z tych miast ma powzyej a ile poniżej 10 tysięcy mieszkańców?

  #38 09.12.2014 08:18

Polecam w T-mobile taryfę Frii na kartę z darmowym internetem 50MB dziennie i dokupionymi pakietami 1000smsós (10zł) i 120minut (15zł) do wszystkich miesięcznie, pakiety same się przedłużają co miesiąc. Jak ktoś niewiele dzwoni to ten pakiet za 25zł powinien go zadowolić.

Chucki   2 #39 09.12.2014 08:32

Tylko pre-paid, a co do sieci, namówiłem całą rodzinę na play i rozmawiamy za darmo. 50 zł wystarcza na 3 miesiące rozmów i smsów, czasem tylko na internet zabraknie, który jest relatywnie drogi.

darek719   37 #40 09.12.2014 08:39

heheh, te gierki słowne to norma!

Color Mint   9 #41 09.12.2014 08:40

Mam telefon na kartę w Play około 4 lat i nie zadzwonili do mnie z ofertami ani razu. Nie zamierzam przechodzić na abonament bo praktycznie nie używam funkcji dzwonienia. Telefon mam głównie do korzystania z sieci. Jak już to dzwonią do mnie. Jestem bardzo zadowolony z zasięgu i jakości, akurat mi nic się nie sypie, sieć działa stabilnie. Byłem jakiś czas w Orange i nigdy więcej.

Raz na 3 miesiące płace 75 zł i mam 8GB transferu. Nie wiem czy jest jakaś lepsza oferta na takie potrzeby. Ile kosztują rozmowy nie wiem bo jak wspomniałem używam sporadycznie. Dla mnie Play działa jak trzeba.

Autor edytował komentarz.
Ali123   7 #42 09.12.2014 08:54

Ja też zastanawiam się nad przejściem z Orange do Play po zakończeniu umowy.Z tego co porównywałem mają telefony w lepszej cenie.

__Tux__   12 #43 09.12.2014 08:57

@dkjas: "Nigdzie nie jest różowo", ekhm ekhm (T-Mobile jest różowe) :-P .

oprych   12 #44 09.12.2014 08:59

Ostatnio przeglądałem oferty Play na przedłużenie umowy i okazało się, że nie mogę jej przedłużyć o 12 miesięcy bez tel., tylko na 18, to ja w takim razie mówię im dziękuje

Przemo78   6 #45 09.12.2014 08:59

ja mam od 12 lat Orange na kartę (wcześniej Idea). Kupiłem pakiet 1GB netu na 30dni... a Orange go blokuje twierdząc, że wszystko u nich działa. Kiedyś tak miałem i kazało się, że to jednak u nich była jakaś blokada.

kowi171   6 #46 09.12.2014 09:02

Jestem już 10 lat w plusie również na prepaidzie i po przeczytaniu Twojego artykułu stwierdziłem że metody wyciągania pieniędzy od klienta identyczne. Z tym, że w Plusie o wiele mniej korzystnych tymczasowych promocji, dlatego poważnie rozważam zmianę operatora.

msnet   18 #47 09.12.2014 09:21

@bpecak: Jeśli chodzi o Orange, to nie chcę ich nawet za darmo :)

robert.32   7 #48 09.12.2014 09:35

Byłem w Orange i zgodzę się z @msnet.

xywa11   9 #49 09.12.2014 09:40

korzystaliśmy w rodzinie z play przez 3 albo dwa lata, przedtem tylko z ery/t-mobile i ŻADNYCH problemów nie miałem dopóki była to karta na doładowania. Kiedy zaczęliśmy bawić się w umowy było trudny odejść i trzeba było składać tysiące podań itd.

bpecak   2 #50 09.12.2014 09:47

@msnet: bo masz taką umowę z play że pójdziesz z torbami :)

bpecak   2 #51 09.12.2014 09:48

@msnet: a zapomniałem że masz 4G już od kilku lat :) pewnie dlatego masz taki rachunek

behereit   6 #52 09.12.2014 09:50

Ja ostatnio miałem przypadek w Play taki, że poszedłem do salonu zapytać jak wygląda sprawa z wygaśnięciem umowy. Facet wyjaśnił mi że przejdę na pre-paid wtedy z automatu. Zapytał czemu nie chcę przedłużyć umowy (mam już 3 z rzędu u nich). Na moje stwierdzenie, że płacę 30 zł i mam 140 min i zero internetu obiecał "dorzucić" mi 500 MB jeśli zostanę u nich. Wyjaśniłem mu że przechodzę do Virgin bo dostanę 300 min i 4GB neta za 30 zł na co facet prychnął i rzucił "powodzenia". Najciekawsze jest to, że czekałem do końca aż jakikolwiek konsultant zadzwoni z ofertą na przedłużenie. Zadzwonili tydzień temu (umowa wygasa dziś). Dziękuję za takie podejście do stałego klienta.

glimi   5 #53 09.12.2014 09:54

Szkoda że play zmienił podejście do firm...kiedyś podczas wymiany telefonu płaciło się raz i koniec...a teraz nie dość że trzeba zapłacić za telefon to jeszcze doliczają 20zł co miesiąc za niego.

Autor edytował komentarz.
Agnes.87   5 #54 09.12.2014 09:59

Super wpis. :) Oczywiście, że ilu klientów tyle doświadczeń z operatorami, nie ważne z czy to Plus, T-mobile, Orange a może jeszcze inny. Każdy klient godzi się na to co mu w miarę odpowiada, zgadzając się tym samym na pewne 'niedogodności' ze strony operatora. Jednak, gdy dojdzie się do punktu kulminacyjnego naszej wytrzymałości szuka się drogi ucieczki. Niestety spora liczba tych ucieczek okazuje się wpadnięciem z deszczu pod rynnę. Widocznie taki los klienta... Operatorzy wiadomo, że całą swoją ofertę chcą przedstawić w jak najlepszych barwach, a każda zmiana regulaminu czy cennika jest "dla dobra klienta". W rzeczywistości liczy się tylko kasa i nie ważne czy wyciągnie się ją od obecnego klienta czy też nowego. Oczywiście przy nowym kliencie otwiera się możliwość większego zarobku i poszerzenia zasięgu swoich 'macek'. :D Nie zmienia to faktu, że gra toczy się o to samo - zysk, zysk, zysk.
Ja po kilku latach będąc użytkownikiem T-moblie, a właściwie to jeszcze i Ery, musiałam również stanąć przed decyzją zmiany operatora. Zasięg w T-mobile był wręcz znikomy. Teraz korzystam z prepaid Orange i bardzo dużych powodów do narzekań nie mam, choć też są pewne niedogodności.

kajzer121   8 #55 09.12.2014 10:02

Panowie jestem w Play 4 lata płacę 59 łotych 2 giga danych dzwonie do wszystkich i na stacjonarne non limit.. A i telefon mi dali w miarę niezły Lumia 1320.. Byłem wcześniej w plusie na kartę Masakra jakaś..!!

tymcio76   7 #56 09.12.2014 10:03

W zeszłym roku kończyła mi się umowa abonamentowa w Play. Dzwoni do mnie przemiła pani i mówi że ma nową świetną ofertę. Wysłuchałem i poprosiłem o telefon za kilka dni. W między czasie przeliczyłem sobie to co pani mówiła i okazuje się, że chciała mi wcisnąć droższy abonament owinięty w sreberko - mniej minut za większą kasą w ramach nowego abonamentu. Zostałem przy starej umowie, która się się zrobiła bezterminowa - to oczywiste, a pani grzecznie wytłumaczyłem, że jak będzie miała bardziej korzystną dla mnie ofertę to niech zadzwoni. Od tej pory ciszaaaa.....

Autor edytował komentarz.
tores1977   8 #57 09.12.2014 10:03

15.99€/mc brak umowy, rozmowy bez limitu, SMSy bez limitu, internet 20GB na miesiąc. Rozmowy do polski na stacjonarne darmowe, na komórki 0,22€ minuta

Karl Franz   4 #58 09.12.2014 10:03

z PLAY jestem już z 6 lat i muszę się w pełni zgodzić z autorem, moje odczucia są w zasadzie identyczne i zostaję w PLAY z tych samych powodów ("Zmiana operatora telekomunikacyjnego to jednak często upadek z deszczu pod rynnę")

A mój kontakt z operatorem znacznie się poprawił odkąd ich nr dodałem do zablokowanych :)

Szaman1701   2 #59 09.12.2014 10:08

Świetny artykuł, bardzo interesujący, choć sam niewiele mogę na ten temat powiedzieć, bo od 15lat(tak mi się przynajmniej wydaję) siedzę w T-Mobile, i jak jest jakaś zmiana to zawsze próbuję coś ugrać na "stałego klienta".

stande   4 #60 09.12.2014 10:11

Wychodzi mi że w Virgin Mobile to w porównaniu z Play jest raj.

Madafaker   12 #61 09.12.2014 10:18

Również jestem w Play od dobrych paru lat, od poczatku "karta" i absolutnie nie narzekam, nikt mnie nie "gnębi" oferując przejście na inne warianty / pakiety, w zależnosci od kwoty doładowania smsy gratis do wszystkich sieci, co jakiś czas rzucane dobre promocje lub bonusy np. z tytułu ropoczynajacego się roku szkolnego itp....każde doładowanie przedłuża o rok ważność konta...reasumując jestem zadowolony...

plastic1111   2 #62 09.12.2014 10:21

Bardzo pięknie przeanalizowany cukierkowy marketing. Masz całkowitą racje, dlatego niestety, ale dzisiaj użytkownik/klient musi być czujny na te pięknie obite bawełną deklaracje i slogany. Rozsadek przedewszystkim i własne wnioski niepoparte debilnymi reklamami nie dla idiotów

CzarnaZmija   8 #63 09.12.2014 10:36

widzę, że sporo komentarzy dotyczy kwestii przedłużenia umowy. Ja akurat mam sprawdzony (na sobie) schemat postępowania: przeglądam propozycje na stronie online, dzwonie do BOK ale zawsze mówię, że muszę się zastanowić (każde połączenie czy przeglądanie oferty na stronie www jest przez nich rejestrowane, wobec czego wiedzą, że klient jest zainteresowany ale i świadomy). Następnie zaczyna się seria ich prób kontaktu ze mną, zawsze wysłuchuje, mówię że nie do końca o to mi chodzi i dziękuję. Na samym końcu udaję się do głównego salonu Orange w moim mieście, wysłuchuję konsultanta i mówię, że trochę lipna ta oferta bo wiem, ze może mi zaproponować -30% na abonamencie i telefon z megazniżką dzwoniąc pod specjalny numer *cośtam. Wtedy on wie, że klient jest świadomy, dzwoni pod ten numer i tam można trafić naprawdę na oferty z kosmosu: ostatnio (ponad rok temu) dostałem coś takiego:
- abonament 50 zł (-30% przez cały okres trwania umowy_)
- HTC One S za 120 zł (który przy tym abonamencie kosztował > 800 zł)
- nielimitowane min/sms Orange
- 1000 min poza siecią
- 1 GB

wydaje mi się, że podobne oferty daje dział Utrzymania Klienta - muszę i tego sposobu spróbować.

teudas   6 #64 09.12.2014 10:39

Jestem w Playu ponad 8 lat. Ostatnio miałem zmienić na innego operatora ale przekonali mnie ceną Nexusa i tylko dlatego zostałem.

PiotrN72   7 #65 09.12.2014 11:23

Jednym słowem ten marketing to taka mała" ściema"

kociol   9 #66 09.12.2014 11:33

Wszyscy robią takie numery trzeba mieć oczy szeroko otwarte i tyle. A z własnego doświadczenia wiem że Play nie taki zły umorzył mi kiedyś prawie 1000 za przekroczony internet. A co do telefonów na kartę to
nie wyobrażam sobie przejść na pre-paida pilnować tego czy pieniądze są czy nie a czasami trzeba zadzwonić już!

lucas__   13 #67 09.12.2014 11:47

A juz myślałem, że będzie wpis o jakimś wielkim przekręcie, a tu kilka dosyć łagodnych uwag o marketingu play ;p

Axles   16 #68 09.12.2014 11:57

Świetny wpis zwłaszcza akapit "Uszczęśliwianie na siłę dodatkowymi, płatnymi pakietami" jest wkurzający, nowa umowa, nowe funkcje na np. 3 miesiące i rozmowa z kobieciną, że nie chcę tego i by mi wyłączyli, oczywiście się nie da teraz wyłączyć, ustawić w automacie by się wyłączyło też, to proszę by mi zadzwonili miesiąc przed końcem proporcji oczywiście to nie wchodzi w grę.
Czyli jak pisze autor, chamskie liczenie z ich strony, że zapomni się o tym, a dla Play to dodatkowa kasa.

Kończy mi się niebawem umowa, będę wypowiedzenie składał, a przynajmniej w celu wywalczenia lepszych warunków. Gdyby się tak zdarzyło, że pismo z wypowiedzeniem poszło, nikt by do mnie nie zadzwonił, albo nie zaoferował czegoś ciekawego to co w takim momencie dzieje się z moim numerem telefonu? Nie ukrywam, że mam go od chyba kilkunastu lat, był w Orange później przeniosłem go do Play, czy po rozwiązaniu umowy numer jest mój i mogę na prepaid przejść z nim?

  #69 09.12.2014 11:58

@msnet: Hm! NjuMobile (czyli Orange) daje to samo za 39 zł/m-c z 30-dniowym okresem wypowiedzenia, a T-Mobile (z 500 MB pakietem) za 29 zł/m-c przy umowie na pół roku...

qbaz   11 #70 09.12.2014 12:03

Mam podobne doświadczenia. Dostałem lepszą ofertę dopiero gdy złożyłem papiery "rozwodowe". I zostałem ;)

  #71 09.12.2014 12:14

@FaUst: Sprawdz Mobile Vikings.

  #72 09.12.2014 12:15

@PosangelHalias: mobilevikings.pl

ste-fan   11 #73 09.12.2014 12:44

prawda i tylko prawda ! Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma... !!!

msnet   18 #74 09.12.2014 12:56

@Anonim (niezalogowany): Niech sobie NjuMobile będzie tańszy, ale to Orange, a to znaczy, że ma u mnie kiepski zasięg (podobnie jak T-mobile). Poza tym 500 MB to dla mnie trochę za mało.

FaUst   11 #75 09.12.2014 13:09

@piotrwielki (niezalogowany): Prepaid odpada - stałe koszty są dla mnie ważniejsze a w RBM mam abonament bez zobowiązań.

Luke_l   5 #76 09.12.2014 14:03

Jak czytam, że Play lepiej traktuje klientów pre-paid, to mnie ogarnia pusty śmiech. Kiedyś jak wszedł Play fresh, to jako pierwsi mogli się pochwalić rokiem ważności konta. Dziś jako jedyni tego nie mają. U konkurencji, co prawda rok ważności konta jest jako dodatkowa płatna jednorazowo usługa (w Plusie nawet 10 zł), ale jest! A w nowych taryfach Play próżno tego szukać. Dlatego od dłuższego czasu siedzę na starej taryfie "Play Fresh Darmowe rozmowy i smsy w Play " i coraz poważniej zastanawiam się nad przeniesieniem numeru.

Mk13   15 #77 09.12.2014 14:18

@Luke_l: Play ma rok ważności konta, taryfa nazywa się Play na Kartę Rok Ważności Konta i możesz sobie ją zmienić w Play24.

Madafaker   12 #78 09.12.2014 15:03

@Luke_l: Nie wypisuj bzdur !!

Oczywiście że jest rok ważności konta, każde doładowanie prZedłuża ten okres...

Mk13   15 #79 09.12.2014 15:14

@Axles: Przy wypowiedzeniu zaznaczasz, że chcesz zachować numer przechodząc na kartę.

Voltar   8 #80 09.12.2014 15:40

przy abonamencie nie lepiej, zawyżanie opłat za 1 miesiąc (bo mniejszy upust), doliczanie niezamawianych opłat za internet, nieodliczanie rabatu za efakturę... ale i tak PLAY wychodzi najlepiej cenowo w porównaniu z konkurencją...

tomek4ever   8 #81 09.12.2014 16:00

W plusie nie inaczej, tylko co jakiś czas przychodzą smsy w stylu "aby udzielić atrakcyjnej oferty musisz zgodzić się na rozmowę z konsultantem wysyłając sms o treści bla bla bla", nie wysyłając żadnego smsa i tak dzwonią...
Pota tym w plusie też oferują tydzień nielimitowanych do plusa za darmo, potem opłata co miesiąc i trzeba zrezygnować. Można płacić 25 złotych i ma się nielimitowane do wszystkich sieci na miesiąc.

M@ster   16 #82 09.12.2014 17:27

Zasadniczo z operatorami, bankami i kij jeden wie z kim jeszcze jest tak że jakbyś poszukał w necie to na każdego coś się znajdzie. Człowiek musiał by w ogóle zrezygnować z nowoczesnych usług jeśli chciałby się nie denerwować ;)

  #83 09.12.2014 17:38

A do mnie był dzisiaj tel. od konsultanta w sprawie kontynuacji sieci "firmowej" (a w zasadzie domowej) mojego taty. Ja jestem osobą kontaktową powiedzmy. No i co? Jak rok temu: obniżenie abo o 50 zł, dorzucenie ogromu neta i takie skrojenie, jakie jest potrzebne na danego domownika... Sorry, ale wcześniej był Plus, T-Mobile i oni nigdy nie dzownili sami, nigdy też nie kroili oferty pod konkretne zastosowania. Ja Play zdecydowanie polecam.

Luke_l   5 #84 09.12.2014 18:29

@Mk13 i Madafaker: Oczywiście po zalogowaniu się do Play24 jest możliwość zmiany na tą taryfę, ale zwróćcie uwagę na fakt, że widnieje ona jako oferta archiwalna i wśród nowych ofert brak jest taryfy na kartę z rokiem ważności konta.

Axles   16 #85 09.12.2014 19:01

@Mk13: Ale, że niby gdzie zaznaczyć na Play24 bo nie rozumiem, pisałem o rezygnacji poprzez wysłanie pisma pocztą tradycyjną by postraszyć ich a jakby nieposkutkowało to w ostateczności karta.

Mk13   15 #86 09.12.2014 19:29

@Axles: Jak się składa wypowiedzenie w salonie Play to mówi się im, że chce się zachować numer, oni wpisują na wypowiedzeniu dyspozycję przejścia do play na kartę i po prostu przechodzi na kartę z końcem umowy. Jak jest w przypadku gdy się śle pocztą - nie wiem, ale też pewnie wystarczy napisać, że po końcu umowy chce się przejść na pre-paid.

Mekotron   10 #87 09.12.2014 19:52

@Mk13: Bardzo dobry wpis, mam podobne doświadczenia. właśnie wczoraj podpisałem umowę wiązaną w T-mobile na kwotę, 21,15 zł i druga umowa 9,15 zł na okres 22 miesięcy.
Obie umowy to: non limit: komórka, stacjonarne, sms/mms. internet 250MB
druga umowa bez internetu.
posiadając aero2/Upc wi-free rekompensuje sobie te 250MB.

Autor edytował komentarz.
jarodebombel   7 #88 09.12.2014 21:46

Zgadzam się z poglądami autora. Może rozważę zmianę operatora. Orange mnie już wkurza...

underface   14 #89 09.12.2014 23:17

myślę, że ten wpis jest mega uniwersalny. Zresztą tytuł powinien brzmieć
X lat z telefonem w sieci ... - moje ulubione zagrywki operatora - na przykładzie sieci Play.
Zresztą jeśli tylko ktoś potrafi posługiwać się j.polskim jako tako i czytanie ze ze rozumieniem mu nie straszne to uważam, że play ma najklarowniejszą i spójną ofertę abonamentową (tą od jesienie br.). Co do innych operatorów to wystarczy przytoczyć tutaj przygody dp z Orange, a ostatnio z T-mobile.

mars73   1 #90 10.12.2014 15:01

Byłem w Erze na kartę. Dopóki się nie sprzedali T-Mobile było całkiem OK. Podwojenie ważności konta bez limitu czasowego - super promocja. Póżniej T-Mobile stopniowo wprowadzali ukryte opłaty - sprawdzenie ważności konta itp. ZMIENIŁEM NA PLAY abonament - Formuła "S" 200 min do wszystkich łącznie ze stacjonarnymi, sms-y do Play za darmo. Umowa mi się skończyła już w maju - w chwili obecnej przeszła w czas nieokreślony te sama warunki. JESTEM BARDZO ZADOWOLONY 19,9 9ZŁ

Autor edytował komentarz.
underface   14 #91 10.12.2014 22:29

@mars73: jak już to formuła S, bo m miała/ma 400 min

ikomnet   6 #92 15.12.2014 17:19

Play tylko dlatego, że ma roaming krajowy we wszystkich dużych sieciach komórkowych. Ręczne wybieranie sieci i nie ma miejsca, gdzie nie miałbym zasięgu, czy internet by kwiczał... Co do roamingu w Orange to podobno z końcem tego albo następnego roku mają się rozstać z play... gdzieś czytałem...

  #93 14.04.2015 17:44

nie mam play juz 2 lata a teraz dzwoni do mnie firma windykacyjna o nie zapłacone faktury?
a moje 1 pytanie to jak to się stało że przeniosłem nr do innej sieci i mi na to pozwolili pomimo zaległych faktur i to nie z ostaniego miesiaca kiedy było przejście tylko sprzed jeszcze 6 miesiecy przed przeniesieniem nr:)

a po 2 to przez cały okres bycia na abonamencie wydaje mi sie 2 razy zapłaciłem podwójnie faktury bo oczywiście na infolinii za kazdym razem się okazało że zapłaciłem ale to jest jakaś zmiana między umowami

NIE POLECAM PLAY