r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Mobilne Windows zniknęło z rynku, nie ma już nawet własnej kategorii w raportach

Strona główna AktualnościBIZNES

Już nawet bez własnej kategorii – tak szybko odchodzą w zapomnienie mobilne systemy Windows. Ale nie tylko Microsoft ma kłopoty, coraz gorzej wypada też na rynku Apple. Z nowego raportu firmy Strategy Analytics wynika, że ludzkość coraz bardziej pogrąża się w monopolu Androida. Klienci głosują portfelem, nawet iPhone nie sprzedaje się już tak dobrze jak kiedyś.

W trzecim kwartale 2016 roku na świecie sprzedanych miało być ponad 375 milionów smartfonów. Rok wcześniej w tym samym okresie sprzedało się ich 354 miliony, branża może więc zacierać ręce. O ile oczywiście produkuje smartfony z Androidem, najlepiej w Chinach, bo lwią część tego wzrostu przejęli właśnie Chińczycy. Wśród sprzedanych urządzeń 328,6 mln stanowiły urządzenia z zielonym robocikiem, podczas gdy 45,5 mln przypadło na iPhone’a.

Takie wyniki sprzedaży zaowocowały skurczeniem się udziałów iOS-a do 12,1% i wzrostem udziałów Androida do 87,5%. Tym co najbardziej rzuca się w oczy w przedstawionych wynikach jest jednak zniknięcie kategorii Windows. Mobilne telefony Microsoftu wrzucono do kategorii Inne, wraz z BlackBerry, Tizenem, Sailfishem i resztą drobnicy. Urządzeniom w tej kategorii Inne pozostało już łącznie tylko 0,3% rynku.

r   e   k   l   a   m   a

Eksperci z Strategy Analytics podkreślają, że sukces Androida odbywa się kosztem wszystkich innych platform. Apple straciło przede wszystkim ze względu na słabe wyniki w Chinach i Afryce, BlackBerry i mobilne Windows praktycznie zniknęły wskutek strategicznych przesunięć producentów, podczas gdy wschodzące platformy, takie jak Tizen, osłabły za sprawą ograniczonego portfolio produktowego i skromnego wsparcia ze strony niezależnych deweloperów.

Nie oznacza to jednak, że przyszłość Androida jest tak zielona, jak sam zielony robocik. Strategy Analytics podkreśla, że sytuacja może się zmienić za sprawą gry, jaką Google podjęło ze swoimi sprzętowymi partnerami, wprowadzając na rynek linię smartfonów Pixel. Do tej pory najwięksi gracze na rynku smartfonów, na czele z Samsungiem, nie musieli czuć się zagrożeni przez Google’a. Smartfony z serii Nexus nigdy nie były pomyślane jako produkt masowy, raczej jako urządzenia dla deweloperów. Z Pixelami jest zupełnie inaczej, mają one odebrać klientelę tym wszystkich producentom kosztownych, flagowych smartfonów z Androidem.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.