Mozilla aktualizuje swoje flagowe produkty

10.12.2010 9:57, Autor: Anna Rymsza (Xyrcon), Kategoria: News
NewsImage

Mozilla udostępniła poprawione wydania dwóch swoich flagowych produktów. Nową stabilną wersję przeglądarki Firefox oznaczoną numerem 3.6.13, a także Thunderbirda, darmowego klienta e-mail zaktualizowanego do wersji 3.1.7.

W najnowszym wydaniu przeglądarki internetowej Mozilli programiści skupili się na poprawie bezpieczeństwa i stabilności programu, poprzez naprawę błędów znalezionych w poprzednich wersjach. Na liście poprawek znajdziemy usprawnienie zarządzania pamięcią oraz poprawioną obsługę czcionek osadzonych. Pełna lista poprawionych błędów znajduje się na stronie fundacji.

Prace nad linią 3.1 Thunderbirda, z której pochodzi wersja 3.1.7 programu, również skupiły się wokół naprawy różnych wykrytych błędów. Podobnie, jak w Firefoksie, poprawione zostało zarządzanie pamięcią oraz obsługa czcionek osadzonych. Listę zmian w tej wersji również znajdziemy na stronie fundacji.

Thunderbird 3.1.7 jest dostępny do pobrania dla systemów Windows, Linux i Mac OS X w kategorii PROGRAMY -> Internet i komunikacja -> Klienty poczty e-mail. Przeglądarkę Firefox 3.6.13 dla systemów Windows, Linux i Mac OS X w kategorii PROGRAMY -> Internet i komunikacja -> Przegądarki stron WWW.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (62)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wirrus | 10.12.2010 10:04#1

a kiedy będzie aktualizacja Firefoksa 4.0 beta7?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rocanon | 10.12.2010 10:08#2

Dla mnie Thunderbird to najwygodniejszy klient poczty pod Windowsa i Linuksa. Bezproblemowo obsługuje kilka skrzynek.
To samo Firefox- dla mnie the best, to chyba kwestia przyzwyczajenia.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
valchall | 10.12.2010 10:11#3

Z taką prędkością rozwoju Chrome już niedługo zwinie większość użytkowników Liska. Już teraz widać tendencję, która przeglądarka zyskuje jak największą liczbę użytkowników.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
marsellus wallace | 10.12.2010 10:14#4

Jeszcze tylko 87 wersji i będzie FireFox 4.0;]
FireFox the best, jest najlepszy!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TestamenT | 10.12.2010 10:26#5

Ja jak na razie pozostaje wierny Firefox od lat i póki co to żadna inna przeglądarka nie spełnia moich oczekiwań.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
arre | 10.12.2010 10:39#6

Czy wiadomo już w przybliżeniu, kiedy odbędzie się premiera FF 4.0?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
marsellus wallace | 10.12.2010 10:42#7

@WinLin
Ogarnij się człowieku, bo po raz kolejny wypisujesz bzdury.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pakierhakierxd | 10.12.2010 10:47#8

Ja wolę Firefox od wolnego internet explorera :)
Google chrome też może być ale minus to brak wtyczek :P
a z tego często korzystam w Firefoxie :)
Opera wg mnie jakoś wolno działa ;p

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pakierhakierxd | 10.12.2010 10:47#9

Dla mnie Firefox najlepszy :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
marcin'82 | 10.12.2010 10:49#10

Spokojnie, zaraz się pewnie dowiemy, że tylko pakiet NIS 2010 jest w stanie zapewnić bezpieczeństwo komputerowi. Bardzo dobrze, że łatają dziury. Lepiej grzebać w kodzie i ujawniać dziury niż siedzieć na cukierkowym IE XX i otrzymywać potajemnie aktualizacje bezpieczeństwa z wyłączeniem zgody użytkownika.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
valchall | 10.12.2010 10:49#11

@pakierhakierxd nie wypisuj bzdur.
Z 3 popularnych przeglądarek
Firefox, Opera, Chrome wszystkie mają rozszerzenia.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wszerad | 10.12.2010 10:52#12

Firefox 4 beta8 będzie lada dzień, na liście błędów do załatania jest już tylko jedna pozycja jeżeli się nie pojawia nowe to może nawet jutro zobaczymy nową betę. A w beta 9 pracę będą prowadzone nad addon barem, stroną startową, paskiem postępu, menedżerem dodatków, panoramom. Natomiast 10 to już ostatnie poprawki w wyglądzie i innych mniej ważnych elementach. Szkoda, że panel pobierania, ustawienia prywatności dla każdej strony, profile zostaną wprowadzone po wydaniu stabilnej wersji FF.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Grand34 | 10.12.2010 11:35#13

A firefox 4 beta 8 miała wyjsć oficjalnie 8 grudnia awięc juz mają 2 dni do tyłu ciekawe czemu.
A co do firefox serii 3xxx to powinni juz dawno przestać to badziewie wypuszczać tylko wziąsć się za wersje 4 z grubej rury i ją wkońcu wypuścić bo rok ją konbinują i dalej bety tylko i wieczne błędy a szkoda pozdrawiam wszystkich.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
valchall | 10.12.2010 11:44#14

Oficjalna wersja 4 ma wyjść w styczniu 2011 roku, ale jak znam życie i mozille to będzie miała poślizg tylko ciekawe jaki.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wszerad | 10.12.2010 12:01#15

W wersji 9 mają do załatania jedynie 48 bugów ale zapewne będzie wysyp nowych jak tylko dodadzą jakąś nowa funkcje.

Avatar
ady (niezalogowany) | 10.12.2010 12:54#16

@Grand34: wsparcie to wsparcie, nie porzuca się użytkowników poprzednich wersji. Poza tym jak widać, pracują nad 4x, a 3xxx tylko łatają ;) A jak mają ciągle błędy, to daj im czas żeby je załatać.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Grand34 | 10.12.2010 13:34#17

@ady mnie chodziło oto że firefoź 4 wczesniej sie nazywał 3.7 wyszedł juz w 2008 roku w kwietniu i na te czasy do firefoxa inne przeglądarki dzieliła kosmiczna przepaść i dopiero w tym roku po 2 latach przerwy w kwietniu zaczeli znów robić 3.7 obecnie 4 a poprostu mogli na tamtym projekcie pociągnąć serje 3xxxx a nie tą chałowata co teraz jest a wersje 4 mogli od początku zrobić już na silniku JS tak jak to zrobili w wersji4.6 wyszły w 2 wersjach ze starym silnikiem sprzed 2 lat i nowym JS dwie równorzędnie wersje wyszły o takim oto sposobem obecna serja 3xxx nie miała by miejsca i nikt nie miałby do nich pretensji o wypuszczanie dziadostwa a oni w obecnej wersji 4 wymieniają silnik sprzed 2 lat w wessji 4.6 na JS awięc może jeszcze im sie odwidzieć i ile jeszcze tych bet a może znów odwali im i zmienią silnik? mozilla upada i leci na łeb na szyję nawet M$ ie9 potrafił zrobić nowa fajną przeglądarke leką a firefox 4 cuż dalej jest ocieżały odpalanie jej czuję sie jakby to była pancerna przeglądarka czyż nie mam racji pozdrawiam.

Avatar
kostek(77) (niezalogowany) | 10.12.2010 13:59#18

u mnie FF po aktualizacji działa wspaniale wyraźnie przyśpieszył i stał się stabilniejszy ,niestety Thunderbird jak się sypał tak się nadal sypie wole dużo lżejszego pegasusa maila

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 10.12.2010 14:21#19

@Grand

Ktoś tu chyba przesadził z dopalaczami...
Pomieszanie z poplątaniem w Twoich informacjach, bez sensu i zrozumienia tematu :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kkamilek3 | 10.12.2010 14:40#20

blahaha a już myślałem że przetestuje wersje 4.0 ale nie bo to FF.
Blahaha

Avatar
ady (niezalogowany) | 10.12.2010 15:05#21

@Grand34: zrozum, że najwyraźniej nie mogli. :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 10.12.2010 16:09#22

wy sobie czekajcie, a ja dostanę prezent na gwiazdkę 2010 w postaci nowej Opery. Może też dostaniecie, ale na gwiazdkę 2011 i to jak dobrze pójdzie hehe

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
n-pigeon | 10.12.2010 16:18#23

FF 4 jest mega :D a już myślałem nad migracją do chrome, ale 4 jest świetna kocham grupowanie zakładek ;) i ta szybkość!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 10.12.2010 16:29#24

@n-pigeon
jest tak przemyślane, szybkie i intuicyjne jak w Operze? Czy trzeba kleić durnia i bawić się na nowej karcie w segregację?

Avatar
MP (niezalogowany) | 10.12.2010 16:30#25

@zonk
Cieszymy się twoim szczęściem. Widocznie byłeś grzeczny. A skoro tak to być może dostaniesz coś jeszcze, np. klocki albo samochodzik. Święta są super, prawda?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Dimatheus | 10.12.2010 16:32#26

Hej,

Czas zatem na kolejną aktualizację programów... :) A każdy winien instalować to, co mu najbardziej odpowiada - chyba po to przygotowany został taki wybór aplikacji. :)

Pozdrawiam,
Dimatheus

Avatar
FF później cała reszta (niezalogowany) | 10.12.2010 18:04#27

Mozilla nie ma sobie równych, to bezkonkurencyjny produkt :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 10.12.2010 18:30#28

@FF później cała
reszta
masz rację. Zlepić w 2 lata program. To jest dopiero wyczyn i Mułzilla nie ma sobie równych. Przegonili nawet Microsoft. Cóż jaki programista taki program.

Avatar
FF najlepszy (niezalogowany) | 10.12.2010 18:55#29

opera to dopiero lipa...:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
roobal | 10.12.2010 19:23#30

Jakoś nie zauważyłem tej niestabilności w 3.6.12, zresztą u mnie Firefox rzadko kiedy traci stabilność :)

Pozdrawiam!

PS. Opera to fajny system operacyjny, szkoda tylko, że brak w nim porządnej przeglądarki stron internetowych ;)

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 10.12.2010 19:30#31

Kiedy Redakcja zamierza wprowadzić Captche, żeby nie trzeba było czytać tych samych bzdetów bota o nazwie master_zonk?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 10.12.2010 19:55#32

@ roobal
Opera w przeciwieństwie do mułzilli coś robi. Np. dzisiaj wydano dwa buildy. A wy dalej żyjcie w przekonaniu, że dostaniecie Firefoxa 4 na wiosnę.

PS
Opera wyświetla wszystkie strony prawidłowo. Firefox ma problemy z poprawnie napisanymi stronami. Jeśli sknocimy stronę pod Muła, to rzecz jasna na Operze będzie wyświetlana z błędami.

Avatar
MP (niezalogowany) | 10.12.2010 20:14#33

@zonk
Webmastah z ciebie. W twoim świecie równoległym pewnie jest tak jak mówisz. Tutaj robisz za spamera, upierdliwego insekta-kaznodzieję, który smrodzi pod każdym newsem.
Mułzilla? Frajerfox?? Pisz śmiało dalej, miło się czyta, jest śmiesznie, ty sobie robisz dobrze - wszyscy są zadowoleni.
Refleksja (trochę gorzka) jest taka, że niektórym osobnikom tak niewiele potrzeba, aby poczuli się lepsi, wystarczy używać takiej a nie innej przeglądarki internetowej (sic!).
Pewnie nic nie zrozumiałeś, prawda?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mjt55am | 10.12.2010 20:35#34

master_zonk6 znów cukrujesz Operze .Każdy wybiera przeglądarkę jaką lubi i mu pasuje . Firefox jest dobrą przeglądarką ja doceniam ją za funkcjonalność i łatwość i jest bardo intuicyjna wiadomo gdzie co znależ i jakie dodatki. Opera zaś ma nie za bardzo .

Avatar
timor18 (niezalogowany) | 10.12.2010 20:39#35

master_zonk6
jakby taka opera była dobra to by już miała 50% rynku przeglądarek ale niestety jest inaczej :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
roobal | 10.12.2010 20:47#36

@master_zonk6

Ja tam na FF4 nie czekam w ogóle, jak będzie to będzie :)

Pozdrawiam!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 10.12.2010 20:58#37

@master_zonk6 zieeeew, ale przynudzasz, wymyśl coś innego ;)

Avatar
dangers (niezalogowany) | 10.12.2010 21:12#38

zonk co tak przezywasz ze jeszcze nie wyszła czwóreczka, powinienes sie cieszyc i modlic aby jak najpozniej wyszla bo zmiecie na dzien dobry operke :)

Avatar
nie znam się (niezalogowany) | 10.12.2010 21:24#39

sorry kompletnie się nie znam co mam zrobić aby wrócić do poprzedniej wersji (3.6.12 ) pasowała mi a teraz pobrał automatycznie po odpaleniu mozilli i nie dał się zatrzymać ...a na stronach moziilli już chyba nie ma 3.6.12....oświećcie mnie proszę bo jestem laikiem

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 10.12.2010 21:26#40

@MP for U ;)

http://limi.net/articles/firefox-ux-team-update-23/

Avatar
Rafolsky (niezalogowany) | 10.12.2010 21:38#41

master widze ze najbardziej przzezywasz premiere czworeczki bo dobrze wiesz ze zje opere na dzien dobry

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Krzywarp | 11.12.2010 0:07#42

@master_zonk6

Kilka dni temu ktoś mi mówił, żebym nie spamował na stronie opisującej Operę i pospamował pod FF albo Chrome, a sam spamuje sobie w najlepsze pod newsem dotyczącym FF :). Kto to był??? Hmmmm ;)

Avatar
pawlak.. (niezalogowany) | 11.12.2010 2:02#43

Dalej jest ze jak sie wysyla z TB to procek idzie na maxa ???

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
valchall | 11.12.2010 9:14#44

Master_zonk gadasz jak durny fanboj.
Zgadzam się z tobą, że Opera pod względem funkcjonalności i konfigu robi miazgę z większością przeglądarek a co dopiero z lisem.
Firefox dzięki rozszerzeniem ma miano mocnej przeglądarki, ale skoro Opera posiada obecnie również rozszerzenia to może naprawdę zagrozić pozycji innych przeglądarek.
Pewnie się powtórzę, ale wystarczy zobaczyć na Chrome, które co miesiąc skubie jakiś tam % użytkowników liska.

Pożyjemy zobaczymy co z tego wyjdzie.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 11.12.2010 11:23#45

@valchall

"Zgadzam się z tobą, że Opera pod względem funkcjonalności i konfigu robi miazgę z większością przeglądarek a co dopiero z lisem."

"co dopiero z lisem??" Znaczy się Chrome i IE są bardziej konfigurowalne niz nawet goły Fx?? a to dobre :D


@MP

http://limi.net/articles/firefox-ux-team-update-23/

Avatar
xD (niezalogowany) | 11.12.2010 16:19#46

Panowie wiecie może kiedy wyjdzie ten firefox 4.0 ?

Avatar
MP (niezalogowany) | 11.12.2010 18:11#47

Cholera, komentarze z OperyMini to loteria... Podejście drugie:
@klm2
Dzięki za linka. Dobrze wiedzieć co i jak. Roboty im troche jeszcze zostało, ale wygląda na to, że ogłosili jakąś mobilizację ;-) W sumie nie ma się co spieszyć. Czwórka będzie gotowa... jak będzie gotowa. Na Fx 3.6.x nie narzekam.
Aha, popieram pomysł oceniania komentarzy. Szybko możnaby spacyfikować ględzących od rzeczy trolli.
Pzdr.

Avatar
zanfir26 (niezalogowany) | 11.12.2010 19:38#48

Witam muszę przyznać że firefox 3.6.13- o wiele szybciej wczytuję jaką kolwiek stronę niż google chrome 8 czy 10 a nawet opera 11 o wiele wolniej wczytuję strony do firefoxa 3.6.13 udała im się ta wersja zastanawiam się czy oni coś w silniku nie kopali i stuningowali bo różnicy na niezłym kompie i szybkim necie między wersją 3.6.13 a 4.beta7 niema żadnej a przecież tamta ma akcelerację jak to jest możliwe?
tak że firefox nawet wersja 3.6.13 pobiła juz i zostawiła w tyle opere 11 i chrome 10 tamte lepiej wypadają tylko w testach a w praktyce są w tyle za firefoxem jedyny to IE9 wczytuję również szybko strony i poprawnie co firefox.
pozdrawiam wszystkich.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
valchall | 11.12.2010 19:50#49

IE nawet nie biorę pod uwagę. Co do chroma to można dać znak równości ale lis to ciężka kobyła.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Krzywarp | 11.12.2010 22:02#50

@valchall

Ale jak tą kobyłkę dopieścisz, to służy wiernie i dzielnie :).

Avatar
zgred na maxa (niezalogowany) | 11.12.2010 23:08#51

Wyjdzcie troche do ludzi i prawdziwego swiata.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 11.12.2010 23:10#52

@xD

Przypuszczam, że wyjdzie, gdy będzie gotowy :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Chillout | 11.12.2010 23:48#53

Najlepsza przeglądarka na świecie! Program pocztowy też niczego sobie!
Pozdrawiam

Avatar
truti_off (niezalogowany) | 12.12.2010 0:10#54

Dziękuje Mozilla.
Od tak dawna nie zawodzi :) Jeden (FF) z top 5 programów. Na zawsze hyhy.
Dobranoc.

Avatar
Virtual_ManPL (niezalogowany) | 12.12.2010 17:20#55

Najlepsza przegladarka jak dla mnie ;)
Zadna inna nie daje takich mozliwosci rozbudowy i konfiguracji.

Avatar
Mikez (niezalogowany) | 12.12.2010 19:53#56

@master_zonk6,

chodzi Ci o zarządzanie kartami w wersji beta Opery 11? Zgodzę się, że jest jeszcze bardziej intuicyjne od Panoramy, ale nowa funkcja Fx ma jedną przewagę - po utworzeniu grup masz je wszystkie pod jednym przyciskiem, małą ikonką na pasku, schowane. W Operze grupy zostają na pasku kart i jak ktoś pracuje z dużą ich ilością, i ma utworzone np. pięć grup, to i tak ma zawalony cały pasek kart.

Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi, ja ciągle używam Fx 3.6 ze względu na używane przeze mnie rozszerzenia, które nie są jeszcze kompatybilne z najnowszą betą. Obie funkcje zarządzania kartami znam więc tylko z tutoriali udostępnionych przez twórców Firefoxa i Opery.

Avatar
j@ck (niezalogowany) | 12.12.2010 22:08#57

@Mikez & @@master_zonk6,
grupowanie kart (jeszcze z kolorkami, bajerami, z/roz-wijaniem, przenoszeniem etc.) mam już chyba od 2 lat w lisku (niebezpośrednio, --> wtyczka TabKit).

A co do wyświetlana stron -- w _każdej_ przeglądarce jakieś strony wyświetlają się źle (tak było, jest i będzie, od początku aż do końca świata (czyli 2012?...). Pamiętam jeszcze ten sam problem, gdy królowały stary IE i Netszkapa.

Jak na razie korzystam głównie z liska, czasem z Opery (i wyjątkowo z IE -- jest kilka takich serwisów, chyba dostały w łapę od Billa G., że tylko w IE działają).
Ale nie wypowiadam się jednoznacznie, która jest najlepsza -- wszystko zależy od kryteriów oceny.

Pozdr.
j@ck

Avatar
j@ck (niezalogowany) | 12.12.2010 22:11#58

PS.
@Grand34:

Masz straaaaaaaaasznie długie zdanie! (coś koło 20 orzeczeń -- chyba rekord, o innych częściach nie wspominając...)
:)))

Ale i tak pozdro!

j@ck

Avatar
bob* (niezalogowany) | 12.12.2010 22:13#59

Na moim wiekowym Dell-u 3.6.13 muli się niemiłosiernie - przesiadłem się na Operę ...

Avatar
MARKOPOLO374 (niezalogowany) | 13.12.2010 13:04#60

IE,OPERA ,GOOGLE CHROME TO CHŁAM. LISEK FF - SUPER !!!!!

Avatar
Podpal sieć (niezalogowany) | 13.12.2010 16:40#61

Foxik najlepszy :)Mozilla Fundacja dalej rozrabia :)

Avatar
zbigu (niezalogowany) | 14.12.2010 15:13#62

@ bob*
przeczytaj zatem oceny K-meleona, też tam pisałem. z powodu posiadanego systemu na jednym z lapków robiłem przegląd przeglądarek. lis chyba przechytrzył reszte, każdego w innym zakresie.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av