r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Mozilla odpiera zarzuty Microsoftu w sprawie WebGL

Strona główna Aktualności

Mozilla postanowiła odpowiedzieć na niedawne zarzuty Microsoftu w sprawie WebGL i bezpieczeństwa podczas korzystania z tego API grafiki 3D dla stron internetowych.

Zdaniem pracowników Mozilli problem nie leży bezpośrednio w bezpieczeństwie WebGL, jak twierdzi Microsoft. Przypomnijmy, że zespół Security Response Center z Redmond, zbadawszy WebGL, uznał go za źródło trudnych do naprawienia luk bezpieczeństwa. Mogą one być łatwo wykorzystane przez cyberprzestępców. Jak zauważył jednak Mike Shaver z Mozilli, wtyczka Silverlight z API Direct 3D dla systemu Mac OS X korzysta z OpenGL, czyli specyfikacji uniwersalnego API do generowania grafiki. Oznacza to, że Microsoft mógłby bez większych trudności zastosować zabezpieczenia dla Silverlighta w stosunku do implementacji WebGL na potrzeby Windows.

Na blogu Shavera możemy przeczytać jednocześnie, że obawy w stosunku do WebGL są uzasadnione. Nie oznacza to jednak, że jedynym sensownym rozwiązaniem byłoby porzucenie API. Należałoby skupić się raczej na jego rozwoju i zapewnieniu maksymalnego bezpieczeństwa użytkownikom. Myślę, że nie ma wątpliwości co to tego, że Internet potrzebuje funkcji 3D, podsumowuje Shaver. Być może jednak problemem jest nie tyle bezpieczeństwo WebGL, co walka o rynek? Microsoft rozwija 3D w ramach Silverlighta 5, z kolei Adobe dodał w lutym API Molehill wprowadzający wyświetlanie akcelerowanej grafiki 3D we Flash Playerze.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.