r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Mozilla szuka nowego wizerunku. Każdy może pomóc skroić dla niej szaty

Strona główna AktualnościINTERNET

Fundacja Mozilla zamierza zupełnie zmienić swój wizerunek. Celem, jak zwykle w takich sytuacjach, jest uproszczenie przekazu i podkreślenie ważnych dla Mozilli wartości. Tym razem Fundacja chce przede wszystkim wyeksponować swoją otwartą naturę i ideę równości w Sieci, dlatego zwróciła się o pomoc do społeczności. Jednocześnie Fundacja podkreśla, że to nie chodzi o crowdsourcing.

Na wstępie warto przyjrzeć się temu, jak powstała marka Mozilla. Jest to jedna ze starszych marek, kojarzonych z Internetem, będąca połączeniem nazwy przeglądarki Mosaic (rozwijana w latach 1993-1997) i Gozilla. Mozilla przeprowadziła ankietę, z której wynika, że jedynie 30% internautów wie, czym się zajmuje organizacja, poza wydawaniem Firefoksa.

Na razie Mozilla przedstawiła jedynie strategię i 7 wizji na specjalnej stronie Mozilla Open Design. Warto przyjrzeć się temu, jak organizacja chce być odbierana – jako otwarta, dbająca o prywatność, niezależna lub niosąca kaganek oświaty użytkownikom Internetu. Z siedmiu narracji można wybrać swój ulubiony motyw przewodni i skomentować go lub zaproponować zmiany. Dwa przykłady możecie zobaczyć poniżej.

r   e   k   l   a   m   a

Na podstawie informacji zebranych wśród członków społeczności Fundacja zamierza zebrać najważniejsze wskazówki i przekazać je agencji odpowiedzialnej za wizerunek. Mozilla prosi, by przy ocenie przykładowych narracji internauci patrzyli w przyszłość, a nie do korzeni Fundacji.

Agencja przedstawi kilka koncepcji związanych z logotypem, projektem strony, materiałami promocyjnymi i tym podobnymi elementami identyfikującymi markę. Spośród nich społeczność będzie mogła wybrać swojego faworyta lub zgłaszać uwagi, choć nie będzie miała decydującego głosu. Proces ma być w pełni transparentny i otwarty, żadna decyzja nie zostanie podjęta za zamkniętymi drzwiami i bez uzasadnienia.

Za kilka dni dowiemy się, jaka narracja wydaje się najodpowiedniejsza społeczności i co najbardziej kojarzy się z Mozillą. Kolejnym krokiem będą prace koncepcyjne i już w lipcu powinniśmy zobaczyć nowe logo. We wrześniu wprowadzone zostaną ostatnie poprawki. Projekt powinien zakończyć się w listopadzie i od tego momentu zacznie się wdrażanie nowego wizerunku Mozilli.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.