r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Mudbox 2016: modele wyciągane i skręcane

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Mudbox, czyli program do rzeźbienia modeli 3D firmy Autodesk, doczekał się kolejnego wydania. W wersji 2016 znalazły się trzy nowe narzędzia – niewiele, ale nie oznacza to, że nie są warte uwagi.

Pędzle wykorzystywane do rzeźbienia zyskały parametr, który pozwala wybrać spadek (falloff) osobno dla objętości i osobno dla powierzchni. Dwa tryby pracy uzupełniają domyślny sposób pracy, czyli tryb hybrydowy. Zachowanie spadku można wybrać z palety z parametrami pędzla, która znajduje się u dołu ekranu. Na bocznym panelu mamy możliwość bardziej precyzyjnego sterowania przez modyfikację krzywej reprezentującej spadek.

Efekty działania nowego pędzla „relaksującego” nie są wyraźnie widoczne na modelu, ale nie da się ich nie docenić przy animacji. Pociągnięcia tym pędzlem pozwalają wyrównać przestrzenie między węzłami siatki z zachowaniem oryginalnego kształtu modelu. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko artefaktów przy renderowaniu i animacji.

r   e   k   l   a   m   a

Pędzel pozwalający na wyciąganie materiału Grab zyskał możliwość skręcania, zgodnie lub przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Pozwala to tworzyć wszelkiego rodzaju spiralne obiekty, od lodów z automatu po przerażające rogi. Parametr ten można wykorzystać także przy modelowaniu wyrazu twarzy postaci, przez wykręcanie ust, zmianę pozycji oczu oraz obracanie uszu.

Mudbox 2016 jest już dostępny w naszej bazie programów dla systemów Windows i OS X. Wersja próbna pozwala na 30 dni modelowania i malowania.

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.