r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

MultCloud: zapanuj nad chmurami

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Kolejne firmy prześcigają się w oferowaniu coraz bardziej rozbudowanych chmur internetowych. Wybór nie jest łatwy, wiele osób decyduje się więc na skorzystanie z kilku z nich. Co zrobić w sytuacji, gdy chcemy przesyłać wiele danych między różnymi usługami, a zarazem z jakichś powodów nie możemy tego zrobić na własnym komputerze? Tu pomoże nam webowa usługa MultCloud.

Platforma jest darmowa, wymaga od nas jedynie rejestracji. Po założeniu konta całością możemy sterować za pomocą witryny internetowej, co ma wiele zalet. Dzięki usłudze możemy przesyłać najróżniejsze dane między chmurami wielu producentów. Aktualnie obsługiwany jest m.in. Droobox, Google Drive, OneDrive, Copy, SugerSync, Box, a także Amazon Drive. W dowolnym momencie możemy dodać także konta FTP(S), SFTP i WebDav. Co ważne, dodawać możemy wiele kont tego samego typu. Trudno więc witrynie tej odmówić obsługi najpopularniejszych usług.

Po dodaniu kont stają się one widoczne w panelu głównym i pasku bocznym. Teraz możemy przystąpić do kopiowania danych. Najpierw przechodzimy do interesującej nas usługi, a następnie z menu kontekstowego wybieramy opcję kopiowania. Później wystarczy dane wkleić do innego miejsca, w tej samej, lub innej chmurze. To wszystko, możemy zamknąć przeglądarkę – dane są kopiowane w tle w ramach kolejki zadań, nie musimy więc koniecznie instalować aplikacji klienckich, nie musimy również do przesyłania danych wykorzystywać własnego łącza internetowego. Wspomniane menu kontekstowe pozwala nam na dodatkowe operacje: tworzenie nowych folderów, dodawanie nowych plików z komputera, zmianę nazw, a także usuwanie. MultCloud służy więc nie tylko do przeglądania chmur, ale ich obsługi z poziomu przeglądarki.

r   e   k   l   a   m   a

Dla wielu osób samo kopiowanie danych nie będzie wystarczające: w niektórych przypadkach potrzebujemy bowiem automatyzacji zadań. Tę znajdziemy w zakładce „Transfer”. Konfigurując nowe zadanie możemy wybrać, z jakiego miejsca do jakiego mają być kopiowanie pliki i kiedy – harmonogram pozwala na wybór odpowiednich dni w miesiącu i tygodniu, a także trzykrotne wykonywanie operacji kopiowania w ciągu jednego dnia. Skonfigurować możemy również zachowanie usługi przy napotkaniu takich samych plików: nadpisywanie (biorąc pod uwagę rozmiar i czas), pomijanie, a także zmiana nazwy są do naszej dyspozycji. W razie potrzeby ustawimy także wyjątki zależne np. od rozszerzenia. Gdy operacja się zakończy, MultCloud może nas o tym powiadomić mailem. Domyślnie transfer jaki możemy wykorzystać jest limitowany do 2 TB na miesiąc, ale wystarczy udostępnić informacje o MultCloud w jednej z sieci społecznościowych, abyśmy otrzymali pakiet nielimitowany.

Szybkość usługi jest różna, w zależności od obciążenia sieci, a także chmury źródłowej i docelowej. Niemniej jednak jest ona bardzo ciekawa i może przydać się wielu osobom do np. tworzenia kopii zapasowej danych z serwera w kilku chmurach internetowych – całość jest darmowa zarówno dla użytkowników domowych, jak i do użytku komercyjnego. Producent chwali się, że jego platforma jest bezpieczna dzięki stosowaniu szyfrowaniu przy transmisji i autoryzacji korzystającej z OAuth, poza tym żadne nasze dane nie są zapisywane na jego serwerach. Jednego czego nam zabrakło to weryfikacja dwuetapowa do panelu MultCloud.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.