r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

NUKE 8 z funkcjami i usprawnieniami, które pokocha branża wideo

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

NUKE 8 to jedna z najbardziej oczekiwanych premier roku, na którą czekają najlepsi filmowcy odpowiedzialni za tworzenie najbardziej spektakularnych efektów specjalnych w hollywoodzkich produkcjach wysokobudżetowych. I choć nazwa programu jest prawdopodobnie obca większości to już filmy, które powstały przy pomocy świetnego narzędzia firmy The Foundry znane być powinny kinomaniakom na całym świecie.

Warto tutaj wspomnieć, że londyński program wykorzystywany był między innymi do produkcji takich filmów jak Avatar, Iron Man, The Curious Case of Benjamin Button, King Kong, Jumper, I Robot, Resident Evil: Extinction, Tron: Legacy czy Rise of the Planet of the Apes. Zanim NUKE stał się popularnym narzędziem musiał przejść całkiem długą drogę. Pierwsza wersja aplikacji pojawiła się w 1993 roku, a jej głównym zadaniem było renderowanie materiałów wysokiej rozdzielczości z kompozycji tworzonych w programie Autodesk Flame. W grudniu 2005 roku w aplikacji pojawiły się funkcje 3D, ale dopiero po przejęciu przez firmę The Foundry NUKE zaczął nabierać wiatru w żagle. Dobry marketing i świetne funkcje sprawiły, że branża pokochała NUKE'a jak Reksio szynkę.

NUKE 8 wprowadza sporo nowych funkcji. Jedną z ciekawszych jest umożliwienie artystom tworzenie różnego rodzaju animacji tekstów bezpośrednio w oknie podglądu. Funkcja jest na tyle ważna, że użytkownicy kompozytora NUKE 8 nie będą musieli przechodzić do zewnętrznych programów typu Adobe After Effects by przygotować różnego rodzaju elementy typograficzne w filmie. Poza tym wprowadzono kilka nodów odpowiedzialnych za korekcje i analizę kolorów. Wśród nich znajdziemy in-panel Color Wheel, Match Grade czy Pixel Analyzer and Scopes.

r   e   k   l   a   m   a

Programiści z The Foundry w nowej odsłonie NUKE 8 wprowadzili również kolejne narzędzia przeznaczone do zarządzania kontentem 3D. Nowe nody przeznaczone są m. in. do odwracania lustrzanego grafik, lepszej kontroli elementów w środowisku 3D, cachowania generowany cząsteczek w celu szybszego renderowania materiałów wideo oraz lepszą projekcję trójwymiarowych elementów na podstawie map generowanych z fotografii. Ponadto deweloperzy mogą teraz tworzyć własne narzędzia do przetwarzania grafik dzięki wprowadzeniu mechanizmu skrytykowania Blink Script.

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.