NUKE 8 z funkcjami i usprawnieniami, które pokocha branża wideo

NUKE 8 z funkcjami i usprawnieniami, które pokocha branża wideo

Kuba Pawlak
06.12.2013 12:27

NUKE 8 to jedna z najbardziej oczekiwanych premier roku, na którą czekają najlepsi filmowcy odpowiedzialni za tworzenie najbardziej spektakularnych efektów specjalnych w hollywoodzkich produkcjach wysokobudżetowych. I choć nazwa programu jest prawdopodobnie obca większości to już filmy, które powstały przy pomocy świetnego narzędzia firmy The Foundry znane być powinny kinomaniakom na całym świecie.

Foundry 2013 | Showreel

Warto tutaj wspomnieć, że londyński program wykorzystywany był między innymi do produkcji takich filmów jak Avatar, Iron Man, The Curious Case of Benjamin Button, King Kong, Jumper, I Robot, Resident Evil: Extinction, Tron: Legacy czy Rise of the Planet of the Apes. Zanim NUKE stał się popularnym narzędziem musiał przejść całkiem długą drogę. Pierwsza wersja aplikacji pojawiła się w 1993 roku, a jej głównym zadaniem było renderowanie materiałów wysokiej rozdzielczości z kompozycji tworzonych w programie Autodesk Flame. W grudniu 2005 roku w aplikacji pojawiły się funkcje 3D, ale dopiero po przejęciu przez firmę The Foundry NUKE zaczął nabierać wiatru w żagle. Dobry marketing i świetne funkcje sprawiły, że branża pokochała NUKE'a jak Reksio szynkę.

NUKE 8 wprowadza sporo nowych funkcji. Jedną z ciekawszych jest umożliwienie artystom tworzenie różnego rodzaju animacji tekstów bezpośrednio w oknie podglądu. Funkcja jest na tyle ważna, że użytkownicy kompozytora NUKE 8 nie będą musieli przechodzić do zewnętrznych programów typu Adobe After Effects by przygotować różnego rodzaju elementy typograficzne w filmie. Poza tym wprowadzono kilka nodów odpowiedzialnych za korekcje i analizę kolorów. Wśród nich znajdziemy in-panel Color Wheel, Match Grade czy Pixel Analyzer and Scopes.

Programiści z The Foundry w nowej odsłonie NUKE 8 wprowadzili również kolejne narzędzia przeznaczone do zarządzania kontentem 3D. Nowe nody przeznaczone są m. in. do odwracania lustrzanego grafik, lepszej kontroli elementów w środowisku 3D, cachowania generowany cząsteczek w celu szybszego renderowania materiałów wideo oraz lepszą projekcję trójwymiarowych elementów na podstawie map generowanych z fotografii. Ponadto deweloperzy mogą teraz tworzyć własne narzędzia do przetwarzania grafik dzięki wprowadzeniu mechanizmu skrytykowania Blink Script.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)