r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

NVIDIA wyjaśnia, czemu zawsze grafika w grach PC będzie lepsza niż na konsolach

Strona główna AktualnościROZRYWKA

Wkrótce premiera Xboksa One oraz PlayStation 4, AMD cieszy się, że w obu tych urządzeniach siedzą układy firmy, a tymczasem NVIDIA przypomina, iż nigdy przecież konsole nie dorównają możliwościami mocarnym PC w temacie wyświetlania grafiki. Odpowiedzialny między innymi za rozwój technologii Tony Tamasi uświadamia graczy w kilku punktach, dlaczego tak właśnie według niego już ponadto będzie zawsze.

Tamasi zauważa, że czasy się zmieniły i tak jak kiedyś PS2 faktycznie oferowało więcej niż przeciętny komputer, tak obecnie, przy wielomiliardowych inwestycjach w badania nad nowymi układami graficznymi oraz opcjami upchnięcia jak najwięcej techniki na możliwie najmniejszej powierzchni, PC zwyczajnie jest (i będzie) górą. NVIDIA wydaje na ten cel rocznie więcej, niż Sony czy Microsoft byliby w stanie kiedykolwiek wyłożyć na rozwój. Niemniej ważną kwestią jest zapotrzebowanie na prąd. Konsole muszą sobie radzić przy ograniczonym dostępie do watów, by nie hałasowały zbytnio w salonie, co w przypadku komputerów jest sprawą drugorzędną. Tutaj liczy się przede wszystkim efekt wygenerowany przez zjadające sporo energii elektrycznej karty graficzne, nierzadko pracujące w tandemie. Optymalizacje dokonywane pod zamknięte systemy XO czy PS4 niewiele w sumie zmieniają, bo część z zastosowanych rozwiązań przyśpieszy także gry na PC. Podobieństwo architektury ułatwi też przepisywanie projektów na komputery.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.