Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Windows Server 2012 R2 — czyli jak męczyłem się z Wi-Fi

Witajcie wszyscy, słowem wstępu, wpis ten piszę, ponieważ chcę sobie zamieścić gdzieś Archiwum, a nóż może komuś się przyda. ;) Zapewne będą komentarze, że można to znaleźć w sieci, fakt jest faktem można, ale że lubię rozwiązywać sam problemy, tak, więc nie skorzystałem z tej możliwości. ;) Na początku powiem wam tak szczerze, że trochę mi to zajęło, aby dojść do tego, żeby udało mi się uruchomić Wi-Fi na czystym Windows Server 2012 R2. Moja przygoda z tym systemem zaczęła się od uczelni, tak tak niestety na roku nie mieliśmy zbyt dużego wyboru specjalizacji, do wyboru Bazy Danych, Sieci, Projektowanie Aplikacji Internetowych i jednogłośnie to Projektowanie Aplikacji Internetowych będzie moją specjalizacją. Przygodę z Windows Server 2012 R2 zacząłem niedawno jakoś pod koniec Października, mieliśmy pierwsze zajęcia z tego systemu, a mianowicie Bazy Danych i właśnie z tego powodu zacząłem się uczyć tego systemu, bo raz, że mamy nie do zdarcia magistra który raz, że jest cholernie wymagający, to dwa u niego można mieć tylko jedną nieobecność. Tak, więc łatwo nie jest i właśnie po tym krótkim opowiadaniu dojdźmy do sedna wpisu, jaki mam zamiar napisać. :) Tak, więc Let's GO. ;)

Na początku zaprezentuje wam na poniższym screenie, że karta Wi-Fi nie jest aktywna i nawet nie da się jej włączyć metodą PPM i wybraniem opcji włącz. :P Tak fajnie i łatwo się nie da, próbowałem i nic z tego nie wyszło. ;)

Kolejnym krokiem będzie użycie skrótu klawiszowego Flaga+X lub klikamy na Menu START PPM. Pojawi się nam takie okienko:

W tym okienku klikamy na Programy i Funkcje.

Następnie po kliknięciu na tę opcję pojawi nam się takie okienko:

W powyższym oknie wybieramy opcję Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows, po czym mamy kolejne okno:

Po wciśnięciu Dalej pojawi się kolejne okno:

W tym oknie mamy dwie opcje Instalacja oparta na rolach lub oparta na funkcjach i Instalacja usług pulpitu zdalnego. Wybieramy pierwszą opcję, czyli Instalacja oparta na rolach lub oparta na funkcjach, po czym przechodzimy do następnego kroku.

W tym oknie wybieramy sobie swój serwer, w moim przypadku, że mam ten system zainstalowany lokalnie na innym Laptopie to nic tutaj nie zmieniałem, tak, więc przechodzimy do kolejnego kroku.

I tutaj zaczyna się zabawa. ;) Tak, więc zaznaczymy opcję Active Directory Federation Services. Ale po sugestiach użytkowników, nie ma konieczności instalować Roli serwera, aby dodać funkcjonalność Usługi bezprzewodowej sieci LAN. Można ten krok pominąć, aczkolwiek ja tak zrobiłem, stąd zostało to zamieszczone.

I przechodzimy do kolejnego, punktu wciskając Dalej.

W tym oknie wyszukujemy opcji Usługa bezprzewodowej sieci LAN jak w poniższym Screenie

Zaznaczamy tę opcję i przechodzimy dalej, pojawi się kolejne okno.

Następnie klikamy Dalej i przechodzimy do kolejnego punktu, czyli Potwierdzenie, chyba nie muszę tego tłumaczyć. ;)

W tym oknie możemy zaznaczyć opcję, Automatycznie uruchom ponownie serwer docelowy, jeśli będzie potrzebne, w celu uruchomienia ponownie systemu w moim przypadku jest to Laptop.

W tym oknie jedynie sprawdzimy, czy instalacja usług była poprawna, czy też nie.
Jak widzimy, w poniższym Screenie instalacja powiodła się, nie pojawiły się żadne błędy, więc jest dobrze. :)

I teraz Uruchamiamy ponownie komputer. :)

Po uruchomieniu ponownie komputera pojawi nam się okno Pulpit nawigacyjny.
Jak widzimy mamy na czerwono oznaczone w Serwer Lokalny/Wszystkie serwery
Usługi, no właśnie, dlaczego tak się dzieje, ponieważ mamy nieuruchomione Usługi, które mamy niewłączone. :) Dlatego przechodzimy dalej, klikając na opcję Usługi. :)

Po kliknięciu na tę opcję, o której przed chwilką napisałem Usługi, pojawi nam się kolejne okno.

W tym oknie klikamy PPM na Autokonfiguracja sieci WLAN, pojawi nam się menu, w którym aktualnie aktywna jest Uruchom usługi. Oczywiście gdy wybierzemy Uruchom usługi, to po ponownym rozruchu systemu nie będziemy musieli ponownie wykonać tą czynność, ponieważ jest ona automatycznie uruchamiana wraz z uruchomieniem systemu. :)

Po wybraniu opcji Uruchom usługi, dana usługa nam zniknie to, oznacza, że usługa Autokonfiguracja sieci WLAN jest już włączona. Jupii :)

A teraz sprawdźmy, czy nasza karta Wi-Fi działa, jak widać na Screenie działa. Ze względu na to, iż w moim przypadku mam sieć ukrytą, aby mieć połączenie internetowe poprzez Wi-Fi będę musiał je skonfigurować manualnie. Do tego może zrobię osobny wpis. Kto wie, pożyjemy, zobaczymy. :)

P.S.
Jeśli się spodoba seria, tego typu poradników, to myślę że będę to kontynuował dalej, oczywiście w czasie jak się będę uczył Baz Danych z tym systemem na uczelni. :)
Aaa i jeszcze wiem wiem że Screeny są z Listopada, ale w tym czasie robiłem Screeny, lecz nie miałem kiedy wpisu zrobić nie miałem weny, a dzisiaj ni stąd ni zowąd wena mnie naszła i oto jest wpis. :)  

windows internet porady

Komentarze

0 nowych
DarkPeter   6 #1 08.12.2014 22:03

Ładna tapeta :)

xomo_pl   20 #2 08.12.2014 22:06

świetny wpis :) przyda się na ewentualność gdyby naszło mnie (mniej lub bardziej dobrowolnie) na wgranie Windows Server na lapka :)

Swoją drogą fajnie by było zapytać kiedyś kogoś odpowiedzialnego w MS po co to tak utrudnili...

bachus   19 #3 08.12.2014 22:06

@Neo: W2k2R2 jeszcze kilka razy Cię zaskoczy ;-)
p.s. będzie, że się czepiam, ale popraw proszę: "dalej kontynuował" i "mgr."
@xomo_pl: utrudnił? W jakim sensie "utrudnił"? Jak często widzisz potrzebę połączenia przez sieć bezprzewodową w docelowym zastosowaniu serwera? W jakim celu ładować dodatkowe usługi "z pudełka"?

Autor edytował komentarz.
Neo   11 #4 08.12.2014 22:16

@DarkPeter Dzięki wielkie, też mi się podoba. :)
@xomo_pl A dziękuję, dzisiaj mnie naszła wena i jak pisałem ten wpis to byłem jak w transie same słowa mi przychodziły do głowy, może to będzie dobre przygotowanie do pisania pracy inżynierskiej. :)
@bachus A no własnie mnie już zaskoczył właśnie z tym Wi-Fi :)

P.S
Już poprawiłem te słowa, teraz jest już dobrze, czy jeszcze coś poprawić, nie ukrywam że sprawdzałem niby ten tekst w Wordzie, ale również sprawdzałem go w Language Tool. :) Więc jak są jakieś błędy, albo coś przeoczyłem, to piszcie śmiało poprawię te błędy. :)

Autor edytował komentarz.
barylka1986   4 #5 08.12.2014 22:24

@Neo Chyba pierwszy kontakt z serwerowymi edycjami MS. Wiele, rzeczy jest powyłączanych i nie przystosowanych do użytku domowego co wynika z faktu, że te systemy nie są kierowane do użytkowników domowych.

bachus   19 #6 08.12.2014 22:26

@Neo: tak z ciekawości - czemu instalujesz W2k2R2 jako główny system a nie np. zwirtualizowany? Nie będzie Ci wygodniej robić migawek dla łatwego powrotu przy jakiś komplikacjach, czy np. odpaleniu dwóch serwerów w celu "zabawy" w klastry etc.?

xomo_pl   20 #7 08.12.2014 22:30

@bachus: oczywiście, że te rzeczy nie są potrzebne od razu ale żeby ich włączenie wymagało wykonania kilkunastu czynności to nie jest normalne.... na dobrą sprawę to powinno działać tak, że admin powinien po kliknięciu na nieaktywną WiFi otrzymać zapytanie czy chce ją aktywować i jeśli odpowie tak to system powinien to włączać po prostu automatycznie doinstalowując to czego ewentualnie nie wgrał...

Jac0b   6 #8 08.12.2014 22:44

@NeoO ile się nie mylę to nie trzeba specjalnie instalować roli serwera aby dodać mu funkcjonalność, którą jest obsługa sieci WiFi - chyba, że się mylę?

bachus   19 #9 08.12.2014 22:49

@xomo_pl: no to trzeba się zdecydować - bo przez to Windows jest krytykowany od lat, że każe mi się robić jedno a w "tle" robi drugie. Pamiętaj też, że to jest system serwerowy: "łizardy" były w dawnej linii w SBS (Small Business Server), że praktycznie po instalacji system był gotowy do działa. W2K2/W2KR2 to zupełnie inny produkt, niż dotychczasowe i nalezy też pamiętać, że w uproszczeniu mówiąc GUI (które nie jest domyślnie instalowane - w czasie instalacji jest opcja wyboru) jest nakładką na PowerShell - bardzo duża ilość funkcji jest dostępna tylko z poziomu PS, co bardzo stresuje administratorów MS "starej daty", gdzie wszystko dało się kiedyś "wyklikać". Mam przeczucie, że następny wpis będzie: "jak ściągnąć Firefoksa używając IE wbudowanego w W2k2R2", bo to też może początkowo zadziwić ;-)

Autor edytował komentarz.
xomo_pl   20 #10 08.12.2014 23:36

@bachus: nie dziwię się, że ws12 nie jest lubiany bo środowisko do pracy ma być przewidywalne a tu nagle admin zamiast wyklikać szybko jak do tego przywykł wszystko musi iść do powershella.

"to trzeba się zdecydować - bo przez to Windows jest krytykowany od lat, że każe mi się robić jedno a w "tle" robi drugie."
tylko to przecież nie wyklucza stosowania trybu instalacji gdy potrzebne na żądanie - zamiast przechodzić przez kilkanaście okien takie coś jak dodanie karty itp powinno być robione automatycznie przez system jak to opisałem....

Jak tak wygląda postęp w/g MS to ja dziękuję :)

  #11 08.12.2014 23:38

Gdzie mogę znaleźć taką fajną tapetę?

bachus   19 #12 09.12.2014 00:20

@xomo_pl: może tak... z Windowsem z opcjami serwerowymi mam styczność od początku trawnia "gatunku". Na chwilę obecną W2k2/W2k2R2 uważam za najlepszy produkt - coś, co kiedyś było koszmarem w dużych środowiskach (kikadziesąt/kilkaset serwerów) w W2K2 to bajka (co oczywiście jest moim subiektywnym zdaniem). Nigdzie też nie napisałem, że W2k2 "nie jest lubiany w środowisku". No a przykład z wifi, ze jest wyłączony - to bardzo dobrze, to system serwerowy a nie stacja robocza. No a jak ktoś chce to zrobić na szybko:
Import-Module ServerManager
Add-WindowsFeature -Name Wireless-Networking

Autor edytował komentarz.
Jac0b   6 #13 09.12.2014 06:37

@bachus Instalacja Exchange 2013 z poziomu PS to bajka ;) Muszę się z Tobą zgodzić co do dwóch kwestii - W2k12R2 to póki co najlepszy system serwerowy jaki wypościli oraz z tym, że trzeba pomału bardziej oswajać się z PS - z resztą kiedy tak nie było. Prostym przykładem w starych liniach był adprep chociażby.

looq   3 #14 09.12.2014 07:34

Przyda się, w wolnej chwili przetestuje.

xomo_pl   20 #15 09.12.2014 08:39

@bachus: "Nigdzie też nie napisałem, że W2k2 "nie jest lubiany w środowisku""

tak to: " bardzo duża ilość funkcji jest dostępna tylko z poziomu PS, co bardzo stresuje administratorów MS "starej daty"" odebrałem ;)

". No a przykład z wifi, ze jest wyłączony - to bardzo dobrze, to system serwerowy a nie stacja robocza." oczywiście - zbędne komponenty powinny być instalowane na życzenie... tylko sposób tej instalacji jest trochę kuriozalny ;)

FaUst   11 #16 09.12.2014 08:41

Zapytam o to samo co @bachus - po kiego grzyba Win2K12 jako główny system, lepiej postawić wirtualkę, zawsze to łatwiejsze w opanowaniu i ujarzmieniu ;)

Autor edytował komentarz.
GBM MODERATOR BLOGA  19 #17 09.12.2014 08:48

@FaUst: Po kiego grzyba w ogóle instalować Win2K12? :PPPP






[/troll]
:P

Autor edytował komentarz.
  #18 09.12.2014 08:53

Polecam stronę win2012r2workstation.com tam masz wszystko napisane co i jak trzeba zrobić w Windowsie 2012 r2 żeby pracował tak jak chcesz. Pozdrawiam serdecznie.

  #19 09.12.2014 09:29

@Neo popraw proszę opis z tą instalacją roli serwera. Tak jak @Jac0b napisał - nie musisz instalować roli serwera aby zainstalować funkcję systemu. Usuń ten fragment aby nie wprowadzał ludzi w błąd.

I tak jak @bachus napisał: Add-WindowsFeature -Name Wireless-Networking
załatwia sprawę - nie potrzeba tylu screenów :)

Axles   16 #20 09.12.2014 10:52

No faktycznie trochę to ukryli, a a "starych" serwerowych windowsach tak pochowane to nie było, ale z drugiej strony jak cząsto potrzebne wifi na W2k12 ?
Te usługi co musiałeś ręcznie włączyć to ustawiły się jako automatycznie uruchamiane czy za każdym razem tak trzeba :)

Jac0b   6 #21 09.12.2014 13:24

win2012r2workstation.com , strona fajna ale nie bardzo rozumiem koncepcję systemu serwerowego jako stacja robocza. Równie dobrze można rejestrem z Windows 8 zrobić Windows Server...

Swoją drogą ciekawe kogo stać na to aby wydać 2500zł netto (w kanale OEM oczywiście) na system serwerowy tylko po to aby zrobić sobie z niego Windows 8... Bo oczywiście zakładamy, że piszemy o legalnych wersjach systemów z pominięciem wersji Evaluation (i nie mam tu na myśli autora, który ma licencję z MSDNAA zapewne)

Autor edytował komentarz.
Neo   11 #22 09.12.2014 16:57

Dobra wybaczcie że dopiero teraz odpisuję, ale postaram się odpowiedzieć na wszystkie wasze komentarze. :)

@barylka1986 Tak dokładnie tak, pierwszy raz mam kontakt z serwerowymi edycjami systemu MS. Główny powód tego, jest taki że będę miał z tego systemu kolokwium i egzamin, dlatego musiałem go zainstalować.

@bachus Czemu, powiem Ci tak u siebie w domku mam Stacjonarny komputer, laptopa z którego właśnie piszę i mój stary laptop który się kurzył i nie był użytkowany, dlatego na nim zainstalowałem ten system. Fakt jest faktem zwirtualizować można system, ale po co miałem robić Wirtualkę, jak miałem laptopa który się tylko kurzył. :P A tak to przyda mi się do uczenia się. ;)

@Jac0b tak nie ma takiej konieczności, ale ja tak zrobiłem i to zamieściłem. Bo każdego screena robiłem tak krok po kroku. :)

tapeta Taką fajną tapetę możesz znaleźć wszędzie, akurat ta tapeta którą ustawiłem, to jest zwyczajne zdjęcie. Takie zdjęcia można wszędzie znaleźć. ;)

@looq Cieszę że się przyda ten poradnik, jak napisałem na samym początku, ten poradnik też jest dla mnie jako Archiwum, żebym nie szukał tego gdzieś. :) A korzystając z bloga, mam taki poradnik pod ręką że tak to ujmę. :)

@FaUst odpowiem Ci tak samo jak bachusowi, miałem laptopa który sobie leżał i się kurzył oraz nie był używany. Tak więc stwierdziłem że po co ma się kurzyć, jak mi może pomóc w nauce :) i właśnie stąd instalacja Windows Server 2012 R2 na tym laptopie. :)

Autor edytował komentarz.
bachus   19 #23 09.12.2014 17:09

@Neo: aaa, teraz rozumiem.

Neo   11 #24 09.12.2014 17:10

@GBM Wiesz zapewne jak bym nie miał potrzeby instalować Win2k12, to pewnie bym go nie zainstalował, ale ze względu na to że będę miał z tego kolokwium a mgr mamy przegiętego, to ni stąd ni zowąd byłem zmuszony zainstalować ten system. :)

Anonim dzięki wielkie zapewne komuś się przyda, ale jeśli chodzi o moją osobę to jak pisałem na początku wolę sam do czegoś dojść i mieć satysfakcję niż skorzystać z gotowych rozwiązań, czy poradników. :)

eklime fakt jest taki że nie ma takiej potrzeby, ale ja tak robiłem więc zamieściłem, aczkolwiek najwyżej napiszę że nie jest to obowiązkowe. :)

@Axles widzisz co ja bym bez Ciebie zrobił, zapomniałem tego dopisać. :)
Masz rację, te usługi które uruchomiłem w tym poradniku ustawiły się na automatyczne uruchamianie. :)

@Jac0b racja to jest licencja MSDNAA, zgadzam się z Tobą w 100% przeciętnego Kowalskiego który pracuję za najniższą krajową nie stać aby wydać 2500 zł na system serwerowy, jedynie tylko większe korporacje, albo osoby które zajmują się tego typu Administracją stać na ten system, a ja ze względu na to iż jestem studentem i teraz właśnie na specjalizacji Projektowanie Aplikacji Internetowych, mam administrację Baz Danych z poziomu Win2k12 musiałem zainstalować ten system żebym miał narzędzie do nauki i przygotowanie się do Kolokwium i Egzaminu. :)

Neo   11 #25 09.12.2014 17:13

@bachus: A no właśnie przynajmniej mi ten laptop pomoże w nauce i przygotowaniu się do Kolokwium i egzaminu. :) Ale kolejnym problemem jaki mi się trafił to podłączenie się do Pulpitu Zdalnego na Win2k12 :) ale poradziłem sobie z tym i myślę że zrobię o tym wpis kolejny do Archiwum ;) ale to niebawem. :)

bachus   19 #26 09.12.2014 17:17

@Neo: a ściągałeś coś już Internet Explorerem? ;-)

Neo   11 #27 09.12.2014 17:20

@bachus: Jeszcze nie, ale pewnie niedługo dojdę to tego punktu. :) Jak na razie jestem w tym punkcie że jak chce coś ściągnąć to ściągam u siebie na Laptopie a później przez Pulpit zdalny przenoszę, to co ściągnąłem na Win2k12. :)

Autor edytował komentarz.
Jac0b   6 #28 09.12.2014 17:35

@bachus hehe dobre z tym IE, złoooo... ;)
@Neo powodzenia na kole ;) pisz bloga będziemy dyskutować o 2k12

Neo   11 #29 09.12.2014 17:37

@Jac0b: Dzięki wielkie, na pewno będę pisał tutaj o moich zmaganiach z Win2k12. :)

FaUst   11 #30 09.12.2014 18:27

@Jac0b: Oj tak, potwierdzam z tym IE :D

Neo   11 #31 09.12.2014 19:38

@FaUst: Ale wy tajemniczy jesteście. :P Aż chyba przyśpieszę do tego punktu. :P

TomaszK-Poz   8 #32 09.12.2014 20:33

@xomo_pl: To nowe podejście MS - dać minimum, resztę admin musi świadomie włączyć. Jak się nie wie co i jak, to jest to upierdliwe, ale coś za coś

  #33 09.12.2014 20:36

Windows Server + Laptop + Wifi = kisne motzno

Neo   11 #34 09.12.2014 20:41

@TomaszK-Poz: W moim przypadku ta upierdliwość w MS mi nie przeszkadza, lubię kombinować i dochodzić do czegoś sam. :) Dlatego fajnie że tak jest. ;)

Jac0b   6 #35 09.12.2014 20:42

@Neoo Daj znać jak ogarniesz z IE :)

Neo   11 #36 09.12.2014 20:53

@Jac0b: Spoko spoko, postaram się ogarnąć z IE. :P

jarodebombel   7 #37 09.12.2014 21:44

Trzeba się będzie przeprosić z WinServ 2K12 i powalczyć z wifi. Dzięki za wpis. przyda mi się.

Neo   11 #38 09.12.2014 22:17

@jarodebombel: Proszę bardzo, cieszę się że wpis jest pomocny.

xomo_pl   20 #39 09.12.2014 22:42

@Neo: heh ja też lubię kombinować by coś samemu zrobić ale ilość kroków potrzebna do włączenia głupiej karty WiFi to lekka przesada xD

@TomaszK-Poz to nowe podejście MS to odkrywanie często koła na nowo.... zupełnie niepotrzebnie...

koneton   6 #40 09.12.2014 23:04

@TomaszK-Poz: Nowe? Już 2000 Server tak miał, więc nic nowego w tym podejściu nie ma. Admin powinien być świadomy tego co robi.

TomaszK-Poz   8 #41 09.12.2014 23:07

@Neo: Do czasu jak np. w Reporting Services będziesz otrzymywał uporczywy komunikat o wygaśnięciu czegoś tam i google Ci nie pomoże....a klient będzie stał za plecami i mówił: :"poprzedniej firmie nie udawało się i im podziękowaliśmy"

Autor edytował komentarz.
Jac0b   6 #42 10.12.2014 07:04

@@TomaszK-Poz-Poz Dlatego klient nie powinien stać za plecami. To bardziej deprymuje niż pomaga.

Neo   11 #43 10.12.2014 16:47

@koneton zgodzę się z Twoim ostatnim zdaniem, to robi to w pełni świadom.

@TomaszK-Poz Racja jak jak na razie uczę się tego systemu lokalnie, bo mam ten system na uczelni i właśnie raporty również będziemy mieli.

Damianek439   6 #44 16.12.2014 15:52

Moi bracia w Fapie !
Z radością ogłaszam Wam że to nie partnerka Neo.
Dzięki mojej trudnej,żmudnej i mokrej pracy udało mi się uzyskać to o czym każdy z WAS marzył. Oto i ONA !!

http://tnij.org/sfy4al6

Życzę powodzenia w blogowaniu, graniu, fapaniu... <3
Ps. Przyjmuję podziękowania ;)

Neo   11 #45 16.12.2014 16:24

@Damianek439: Haha, a nie mówiłem dla chcącego nie ma nic trudnego. :P
Ja mam jej zdjęcie w pełnej rozdzielczości, nie FullHD, czy też HD :) gdzieś kiedyś znalazłem to zdjęcie i mi się spodobało. :) Zresztą Azjatki...to.....mmmmm <3 ;)

Autor edytował komentarz.
Damianek439   6 #46 16.12.2014 22:23

@Neo: Dałbyś :(

Neo   11 #47 16.12.2014 22:29

@Damianek439: Hehe pomyślę :P nad tym. ;)

Dimatheus   21 #48 10.01.2015 19:18

Hej,

Też się bawiłem z uruchomieniem WiFi na Windows Server, gdy na DP trwał konkurs z zadaniami serwerowymi. W końcu bez sensu ciągnąć kabel, jak można korzystać po WiFi.

Pozdrawiam,
Dimatheus

  #49 29.04.2016 11:20

Windows server 2012r2 to mały pikuś...spróbuj to samo na windows server 2016 ....makabra, nie ma możliwości uruchomienia wifi nawet po uruchomieniu tej usługi

Neo   11 #50 08.05.2016 08:18

@jerry_630904 (niezalogowany): nie miałem przyjemności, ale na pewno sprawdzę. :)