Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Neutralność wypowiedzi

Dziś, około 13.40, normalnie się zdenerwowałem. Klikając jakiś tam link jakiegoś tam do artykułu przeczytałem jakiś tam komentarz... No i wszystko byłoby ok... ale...

Szanujmy się, ludzie!

Mimo tego że używam, co używam, należy mi się poszanowanie. To że używam jakiejś tam dystrybucji Linuksa nie znaczy, że muszę cierpieć to co gadają o tym systemie inni. Odwrotna sytuacja - nie zmuszam nikogo, żeby porzucił Windowsa - nie! A inni - czego nie lubię, nawet moi kumple, "Linuksiarze", obrzucają tych pierwszych, jakiej luki nie miałby tam Windows. Dość tego! Dość trolowania! Nie życzę sobie wojen między jakimś tam Windowsem, Linuksem, czy jeszcze Makiem, czy jeszcze inną głupotą...

Ludzie! Zachowujcie neutralność!

Jeżeli już jesteś fanatykiem Windowsa czy Linuksa, i nie umisz powstrzymać palców, to zamiast pisania np. takich tekstów:

Linuks/Windows to największy badziew, jaki kiedykolwiek powstał. Wiecie co Windowsiarze/Linuksiarze, idźcie się udusić!

Polecam takie teksty:

Nie lubię Windowsa/Linuksa, *Tutaj następuje wymiana aggumentów, byleby nie robić z argumentów burdelu*, jednakże mam nadzieję że strona przeciwna zaakceptuje mój pogląd.

Przepraszam za tak krótki wpis, ale w moim kraju mam prawo krytykowania złego zachowania innych. Najlepiej krótko i treściwie.

I prośba do ludzi którzy to przeczytali - jeżeli macie pokazać wadę systemu, którego nie lubicie, starajcie się zachować neutralny punkt widzenia, czyli przy argumentacji że np. jądro Windowsa jest niestabilne, to nie piszcie, że to z Linuksa jest najlepsze. 

Komentarze

0 nowych
Meszuge   16 #1 08.02.2010 14:58

"... nie znaczy, że muszę cierpieć to co gadają o tym systemie inni".

Nie, nie musisz. Ale chyba jedynym skutecznym sposobem jest - nie czytać.

Nie lubię wypowiedzi rasistowskich. Jednak wszystko, co mogę zrobić, to nie "wchodzić" na pewne strony, fora czy blogi i ich nie czytać.

Neutralny   3 #2 08.02.2010 15:59

@Meszuge:
Tu nie chodzi tylko o mnie - tu chodzi o wszystkich użytkowników portalów pokroju DP.

A zresztą ja... chyba jestem masochictą intelektualnym, bo lubię się czasami zdenerwować. :P

  #3 08.02.2010 16:07

@ Neutralny

Zgadzam się. Popieram. Zamawiam bloga na temat "Netykiety".
Przepraszam, moja skromna polszczyzna nie pozwala mi na poprawne układanie zdań i łączenie ich w spójne artykuły do blogów.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta

Bardzo proszę ując problemy "trollowania", "attention whores" i temu podobnych.


Jakie są możliwoszci podnoszenia jakości komentarzy? Any ideas?

Saeros   6 #4 08.02.2010 19:55

Jestem za. Sam o tym sobie myślałem w kontekście pewnych utarczek ze znaną nam sWeet-Dżolą.

Sam zazwyczaj skrajnie się z nią nie zgadzam i napisałem raz może nazbyt mocny komentarz o niej, ale czytając inne "najazdy" na nią ruszyło mnie na pewne refleksje i doszedłem do wniosku, że to absolutnie niepotrzebne. Zwłaszcza że dziewczyna może i trolluje, ale jednak nigdy nie użyła wobec nikogo z nas jakiś obraźliwych epitetów.

Pomyślałem też o tych wszystkich nietreściwych wypowiedziach nt. systemów czy przeglądarek. Mnie tam wychwalanie tego czy tamtego raczej nie interesuje, bo sam mam mix Linuksów, Windowsa i różnych przeglądarek i nawet mi się nie chce pisać o zaletach/wadach wyżej wymienionych. Niemniej jednak, moim zdaniem dużo przyjemniej czytałoby się zamiast "Linux/Windows/Opera/Firefox/(wpis dowolny) jest THE BEST" jakiś merytoryczny, może nawet subiektywny komentarz, w którym komentujący wyraziłby, owszem, swoje zdanie że produkt X jest wg. niego najlepszy, ale poparł to konkretnymi argumentami.

W ten sposób możliwe że szybciej przekonałby osobę, która czyta komentarze a nie jest zdecydowana na dobór programu.

Pomijam już iście onetowe komentarze. Urzekł mnie jeden jaki zauważyłem przeglądając opinie pod jednym z programików do obróbki/katalogowania zdjęć. Brzmiał jakoś tak (nie chce mi się specjalnie szukać tych wypocin aby dokładnie zacytować):

"**** programik. KOCHAM ADRIANKA!!!!!!!11 :* :* :* "

Podsumowując, przyłączam się do apelu o rozwagę i poszanowanie innych :)

corrtez   12 #5 08.02.2010 20:17

Ja też jestem za. Troche szacunku i zrozumienia dla innych by nam wszystkim sie bardzo przydało. :)

Neutralny   3 #6 08.02.2010 20:41

@GitMajonez:
Jeżeli nie zapomnę - napiszę. :)

Ciekawy temat.

nintyfan   11 #7 08.02.2010 20:46

http://tnij.org/fs23

Użytkownicy Windows chyba jednak nie mają takiej grupy dyskusyjnej.

Neutralny   3 #8 08.02.2010 20:58

@nintyfan:
Łooo... pojechali po bandzie.
Z takimi to dopiero lepiej nie zadzierać...

Albo robimy rewolucję!
Co się będziemy parać! W demokratycznym kraju każdy ma prawo do tego żeby być szanowanym!

n-pigeon   5 #9 09.02.2010 11:02

"Nie lubię Windowsa/Linuksa, *Tutaj następuje wymiana aggumentów, byleby nie robić z argumentów burdelu*, jednakże mam nadzieję że strona przeciwna zaakceptuje mój pogląd."

Po właśnie takich kulturalnych wypowiedziach tworzy się burdel, ponieważ mimo że można zaakceptować często czyiś pogląd to czasami ten dogląd jest błędny i próby kulturalnego wytłumaczenia jak sprawa stoi w rzeczywistości, są odbierane jako agresja na wolność użytkownika będącego w błędzie.

Najlepszą sytuacja jest kiedy nikt nie krytykuje, to nie ma o co dyskutować, jak jest o co dyskutować, to nadmiar kofeiny u niektórych osobników może się szybko ujawnić.

Nic na to nie poradzimy i trzeba z tym żyć, mimo wszystko widać kiedy dyskusja jest kulturalna i rzeczowa, większość to jednak walka z trollami i/lub zbyt nerwowymi użytkownikami.

Prawdziwy problem to Trolle (np. słit dżoła), tacy ludzie to prawdziwe trolle ponieważ specjalnie, podkreślam, specjalnie, wyśmiewają się, obrażają i prowokacyjnie wypowiadają się na temat preferencji osobistych innych. Trollem nazwałbym również osobę siejącą FUD lub nie prawdziwe nie rzetelne informacje, często wyssane z palca.

n-pigeon   5 #10 09.02.2010 11:06

@nintyfan

Oj żebyś się nie zdziwił.

Neutralny   3 #11 09.02.2010 18:43

@n-pigeon:
Szczerze mówiąc, to masz nawet rację... Ale jak kogoś język świerzbi...

Aha, i teraz sam sobie zaprzeczyłeś, podałeś nick osoby, której nie lubisz i nazwałeś ją obraźliwie... Jeżeli piszesz o jakimś zjawisku, pisz o jego przedstawicielu anonimowo.

Gitma-Dżones ;<   4 #12 10.02.2010 02:25

Ta Anonimowa Osoba pracuje na MC. Kto w to wierzy? ;<

Zupełnie nietendencyjnie każde zdanie kończy się:

"Linux jest fe"
"Windows XP - staroć kupuj nowy seven"
"Windows Seven"
"IE8"
...

Nie, nu jak się podoba i lubi to, jest ok, ale częstotliwość powtarzania budzi pewne przemyślenia: o co tu chodzi?

I przymus taki rodzi potrzebę bronienia się. Chce się każdy post kończyć słowami: "Ja nic nie kupię, i seven mam, softly mówiąc, gdzieś. Co więciej, chcę żeby nikt nie kupował SEVEN, żeby zwrócili do sklepów a microsoft nie miał kasy na to żeby płacić komuś za zaśmiecianie postów w internecie".

Tu nie chodzi że ktoś jest zły bo coś tam używa, tu są jakieś manipulacje. Czy teraz cały marketing będzie oparty na plotkach, pseudofanach komentujących cudowne produkty i t.p?

Dimatheus   22 #13 10.02.2010 15:34

Naturalny - zgadzam się z Tobą w 100%. Czasami czytając komentarze pod artykułami, blogami czy programami na usta ciśnie mi się jedno słowo: żenada!! Po prostu poziomu niektórych wypowiedzi nie sposób ocenić, a znajdują się dużo niżej niż poziom krytyki ;P Dlatego też w niektórych tematach nauczyłem się nie czytać komentarzy - w końcu po co się denerwować. W polityce mamy bardzo niski poziom wymiany zdań, debat - wystarczy włączyć program informacyjny i ma się dość. Ale żeby na dobrych programach działo się podobnie - naprawdę serce zbiera żal... :P

Pozdrawiam,
Dimatheus

  #14 10.02.2010 16:17

Zgadzam się całkowicie co do jakości komentarzy. Niestety ludzie kłócą się o wszystko i każdy chce żeby jego pogląd był najwłaściwszy. Czasami jak widzę o co się niektórzy kłócą to naprawdę powstaje u mnie wrażenie bezsensu (np. walka licencji: GPL vs. BSD - tak jakby każdy nie mógł używać tego co mu odpowiada...).
Cóż... najlepiej jest chyba w ogóle nie mówić wprost o swoich preferencjach tylko podawać same argumenty. Albo nic nie pisać...

n-pigeon   5 #15 10.02.2010 16:20

@Neutralny

O trollach trzeba mówić głośno i je tępić. Ten użytkownik sam sobie taką opinie wyrabia, ja stwierdzam fakty i przedstawiam konkretne przypadki.

lifer010   3 #16 10.02.2010 16:42

@Neutralny masz rację, szacunek to podstawa! Denerwują mnie "przepychanki systemowe". Nic nie jest idealne. Trolle były, są i będą. Widząc trolowego posta, przymykam oko i myslę .. z dziećmi dyskutować nie będe i mam z głowy :)

Neutralny   3 #17 10.02.2010 19:57

@Dimatheus:
Bo to Polska. :)

Na przyszłość - Neutralny. :)

n-pigeon   5 #18 10.02.2010 20:03

Nie wiem czy będąc biernym jest się z czego chwalić.

  #19 08.05.2013 20:02

pomocny tekst