Nie będzie wycofania podpisu pod ACTA - relacja z debaty w KPRM

06.02.2012 21:45, Autor: Tomasz Janusz (tomick), Kategoria: News

Zakończyła się debata ws. ACTA, która trwała ponad 7 godzin. Przedstawiciele organizacji pozarządowych, masowo zarządzających prawami autorskimi, prawnicy oraz internauci spotkali się ze stroną rządową, aby wyjaśnić możliwie wiele wątpliwości związanych z kontrowersyjną umową. W debacie wzięło udział około 140 osób, a także internauci, którzy mogli zadawać pytania poprzez Facebooka, Twittera oraz dedykowany kanał IRC.

Na propozycję Jakuba Śpiewaka z fundacji Kidprotect.pl, aby rząd wycofał swój podpis spod ACTA i ostatecznie zacząć konsultacje od nowa Premier odpowiedział, że [...] polski rząd nie wycofa swojego podpisu pod żadnym dokumentem, bo jakaś grupa tego żąda. Taki rząd może się od razu podać do dymisji. My rozmawiamy. ACTA mają bronić kultury zachodu przed piractwem. Jeśli pytacie mnie kiedy i czy zmienimy zdanie, to odpowiem - nie wiem. To zależy od tego jak bardzo przekonujące będą argumenty. [...] Będzie to, o czym już powiedziałem - brak ratyfikacji tak długo, jak długo będą wątpliwości. Nie ma możliwości wycofania podpisu spod ACTA, gdyż prawo międzynarodowe takiej rzeczy nie przewiduje: można ratyfikować lub też nie - dodał Premier.

Wiele kontrowersji wzbudziła wypowiedź Michała Komara z ZAIKSu: Prawa autorskie to jest własność. Teraz się dowiaduję, że własność jest ograniczeniem wolności. To nie jest tak, że wielkie firmy dysponujące prawami autorskimi dyktują coś na rynku. Na samym początku jest twórca - chcecie go pozbawić należnych wpływów? Pozbawcie siebie tych wpływów. Magda Zena Sadurska (która swoją drogą jest jedną z najdzielniejszych uczestniczek debaty - pozdrawiam ;) zwróciła się do Michała Komara: Jestem naukowcem, artystką, jestem też twórcą. Dwa lata temu zwróciłam się do ZAIKS-u o ochronę swojej twórczości, ale dostałam odpowiedź, że moja twórczość jest zbyt mało znacząca, żeby zostać objęta ochroną ZAIKS. Nie ma mojej zgody, żeby pan mnie reprezentował - zakończyła. W podobnym tonie wypowiedział się inny dziennikarz: Ja też tworzę dzieło i nie zostałem uznany przez ZAIKS. Choć moje filmy były emitowane przez telewizję, ale były one kwalifikowane jako reportaże a nie dokumenty, bo za dokumenty trzeba mi płacić tantiemy [...]. W odpowiedzi Komar próbował przekonywać, że ZAIKS przyjmuje pod ochronę wszystkie utwory a Magda Zena Sadurska coś sobie zmyśliła.

Przedstawiciel Polskiego Towarzystwa Informatycznego stwierdził, że gdyby ACTA obowiązywała w latach 60. i 70., to Internet by nie powstał. Eurodeputowany PO, Paweł Zalewski odpowiadał na pytania dotyczące ratyfikacji umowy przez Parlament Europejski: Jesteśmy tutaj dlatego, że umowa, która w dużej mierze umowa ACTA została odebrana jako umowa, która w największym stopniu zagraża prawom obywatelskim. Ta umowa budziła kontrowersje w komisji handlu międzynarodowego, dotyczyły głównie tajności negocjacji. Polski rząd występował o jawność.

Premier dał do zrozumienia, że nie jest zwolennikiem przeprowadzenia referendum ws. ACTA. Co do referendum. Na pytanie "Czy jesteś za, czy przeciw ACTA?" - znam odpowiedź. Takie dzisiaj są nastroje. Spotykamy się po to, żeby wysłuchać siebie wzajemnie. Wychodzimy z etapu wzajemnej brutalności. Jesteśmy w tym momencie, że możemy sobie powiedzieć, że nikt na razie nie ma racji. My mieliśmy być może zbyt dużo arogancji, wy zbyt dużo agresji i nieufności. Wiem też, że dzisiejsze spotkanie nie wystarczy. Spotkało się to z ostrą odpowiedzią jednego z uczestników: Pan boi się prawdziwej demokracji, boi się pan referendum. My chcemy referendum, a nie debat i polemik. Społeczeństwo ma prawo wyrazić swoje zdanie.

Premier zapowiedział udostępnienie wszystkich dokumentów, które stworzyły RP na temat ACTA. Według mojej wiedzy, nie ma żadnego powodu, aby którykolwiek z polskich dokumentów, który towarzyszył negocjacjom w sprawie ACTA - czy to jest ekspertyza, analiza czy instrukcja negocjacyjna - był opatrzony klauzulą tajne czy poufne.

Sami „przedstawiciele” Internautów wyrażali swoją wątpliwość, czy są odpowiednią grupą, która miałaby reprezentować interesy odbiorców. Zasugerowali oni, aby rząd konsultował się ze wszystkimi zainteresowanymi poprzez Internet. Michał Boni zapowiedział, że niedługo będzie można wyrazić opinię o każdych proponowanych artykułach, podobnie jak to ma miejsce w przypadku prac Komisji Europejskiej.

Z ciekawym pytaniem zwrócił się do Premiera jeden z Internautów, którym udało się zarejestrować przez stronę MAC: Jeśli Donald usłyszy jakąś piosenkę, zachwyci się nią i będzie się chciał tym zachwytem podzielić, przyniesie do pracy, puści Bogdanowi i Michałowi - to czy Bogdan i Michał to złodzieje, a Donald jest piratem?

Premier zadeklarował, że zostanie obniżony minimalny okres retencji danych, i to mimo obaw, że może to wpłynąć na skuteczność policji: W tej sprawie mamy kierunkową decyzję, że z tych 24 miesięcy zjedziemy albo na sześć - to jest minimum europejskie - albo na dwanaście [...] - dodał Donald Tusk.

Aby oddać sprawiedliwość, trzeba przyznać, że nie tylko tematy związane z Internetem były poruszane. Prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych wyraził obawę, że ACTA zablokuje sprzedaż części zamiennych do aut, które są produkowane przez niezależnych producentów.

Jutro na stronie MAC znaleźć się ma pełny zbiór zobowiązań strony rządowej, jakie były omawiane podczas debaty. Zapowiedziane zostały kolejne spotkania z Internautami.

W trakcie debaty pojawiła się wiadomość od naszych południowych sąsiadów. Czeski rząd, podobnie jak w Polsce postanowił wstrzymać proces ratyfikacji ACTA. Czeski rząd nie chce w żadnym przypadku dopuścić do sytuacji, w której w jakikolwiek sposób zostałyby zagrożone swobody obywatelskie i swobodny dostęp do informacji. Dlatego też proces ratyfikacji ACTA zostanie wstrzymany, a rząd podda go dogłębnym analizom.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (159)  

Avatar
wacekju (niezalogowany) | 06.02.2012 21:51#1

Zamydlą, przeczekają i cichcem podpiszą. Ot co.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przybylski | 06.02.2012 21:53#2

Ja nie chce takiego rządu.....

"Premier odpowiedział, że Polski rząd nie wycofa swojego podpisu pod żadnym dokumentem, bo jakaś grupa tego żąda"

To jest zamach na obywateli RP !!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
drobok | 06.02.2012 21:56#3

To niech rząd poda się do dymisji, wątpię by ktokolwiek z świadomych użytkowników internetu (bo przecież premier nazwał się użytkownikiem internetu) go wybierze.

Oglądałem to na polsat news, ale oczywiście musieli puścić reklamy, wiadomości, prokuratora w sprawie dziecka itd ...

Swoją drogą dobrze by było jakby premier się przejechał na tych dodatkach do acta :)

Avatar
.wu (niezalogowany) | 06.02.2012 22:00#4

tia... mądrala z ZAiKS pokazał klasę i o to co w tym wszystkich chodzi - żeby mafia się nachapała :/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jawnuta | 06.02.2012 22:01#5

i co z tego że sie poda jak i tak podpisał.i kto miał by być premierem?też by nie wycofał.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
angeobscur | 06.02.2012 22:04#6

Mężczyzna który skłamał, Donald Tusk, obiecując trzykrotnie, pierwszy punkt ich programu, że poobniża podatki powinien stanąć przed narodem i powiedzieć że skłamał i że wychodzi z tego interesu, mało tego w momencie powinien wysłuchać swoich obywateli nie nie podpisywać ACTA. W tym momencie nasz Premier chce pokazać jak bardzo Polska, Nasz naród jest przywiązany do UE i jak wiele może dla niej zrobić. Ale UE nie widzi tego że ACTA jest akceptowana zza plecami polaków.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
corrtez | 06.02.2012 22:04#7

ZAIKS jest smieszny uznaja tylko to co daje im kase reszta niech sie wypcha... Zreszta jak kazdy posrednik, jesli zarobi to jest git jak ma placic to juz kombinuje...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TomTar | 06.02.2012 22:06#8

Jak już tak co niektórzy krytykują Tuska, to warto przypomnieć że wszystkie partie polityczne oprócz chyba SLD Były za ACTA.
Poza tym co niektórzy za bardzo się podniecają. Rozumiem, że jak ACTA wejdzie w życie to nastąpi Armagedon, zagłada świata.
Mi osobiście ACTA lata i powiewa. Są ważniejsze sprawy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
antiferno | 06.02.2012 22:13#9

http://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/591292,premier_rumunii_emil_boc_p... tusk nie ma honoru żeby zrobić cos takiego :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Shaki81 | 06.02.2012 22:14#10

No cóż mamy demokracje. Ale wydaje mi się, że demokracja w naszym kraju polega na tym, ludzie myślą swoje a rząd robi swoje. Normalnie super.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MoD | 06.02.2012 22:17#11

"moja racja jest najmojsza"!

Avatar
jonki (niezalogowany) | 06.02.2012 22:18#12

Polacy to dla Tuska "Jakaś Grupa"
To kogo on reprezentuje?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Tobi74 | 06.02.2012 22:18#13

@TomTar
zmienisz zdanie jak ceny pójdą w górę, a z rynku znikną tanie leki, części zamienne od niezależnych producentów i wszystko co można nazwać podróbką, lub produktem nie licencjonowanym. ACTA to nie tylko internet, to również produkty codziennego użytku .....

Avatar
nie dla ACTA (niezalogowany) | 06.02.2012 22:18#14

To ja proszę o ustąpienie rządu. Nie po to wybieramy jednych spośród nas aby potem te osoby nas nie reprezentowały. Skoro rząd czuje się, że nie może reprezentować opinii publicznej czyli swoich wyborców, to niestety musi się podać do dymisji. W tym przypadku mamy właśnie taką sytuację.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomilipin | 06.02.2012 22:19#15

Konsultacje, debaty, a i tak donald zrobił swoje. Właśnie splunął i zaśmiał się nam w twarz. Tak działa demokracja w tym kraju.
Oby referendum doszło do skutku, jeśli to w ogóle możliwe.

Avatar
Piotr1984 (niezalogowany) | 06.02.2012 22:23#16

@TomTar: przestanie ci to powiewać, jak się nagle dowiesz od mechanika swojego samochodu, że tańsze części zamienne zostały już wycofane z rynku i że musiał zamontować oryginalne kilkakrotnie droższe. to samo dotyczy rynku IT. skończy się dostęp do np. tańszych zamienników tuszów do drukarek, matryc LCD, itp. nie ma znaczenia, że większość tego pochodzi z Chin. polski rząd zatroszczy się o to, aby takie podróbki nie trafiały na nasz rynek. z tego ucieszą się tylko celnicy i firmy mające monopol na sprzedaż oryginalnych części zamiennych. to samo dotyczy alternatywnych metod leczenia, tańszych odpowiedników leków i wielu innych dziedzin.
media manipulują, zawężając dyskusję nt. ACTA wyłącznie do rozmów o piractwie w internecie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Tobi74 | 06.02.2012 22:23#17

"Taki rząd może się od razu podać do dymisji. "
noo chyba już najwyższy czas żeby się podali do dymisji, bo jak na razie to nic dobrego nie zrobili, oczywiście oprócz napychania sobie kieszeni

Avatar
Luke1987 (niezalogowany) | 06.02.2012 22:26#18

''Bo jakaś grupa tego rząda''??
Tą ''grupą'' Pan Tusk nazywa jakieś 90% Polski???

Szkoda było kasy na te dzisiejsze ''falsyfikacje''!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przybylski | 06.02.2012 22:26#19

Ciekawe co będzie z częściami zamiennymi do samochodów....
Tak sobie jeszcze o tym myślę, i im więcej myślę mam wielkie obawy co nas czeka w przyszłości.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Banan | 06.02.2012 22:32#20

Po 30 min tej debaty już miałem dość. Nie mogłem dłużej tego słuchać.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomick (redakcja) | 06.02.2012 22:36#21

@Banan :) Żałuj, bo czasami było bardzo ciekawie. Ale tak.. ja jestem po nieco ponad 7h debaty i już czułem, że mi uszy odpadają ;)

Avatar
ash_ (niezalogowany) | 06.02.2012 22:38#22

No i zrobili debatę, odparli kilka argumentów, sporo PR-u, resztę strzepnęli, maja gdzieś głos narodu. Zrobią tak, jak dyktują im Ci, którzy płacą więcej. A lobbyści płacą więcej niż podatnik. Viva la republica-corporatia!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fervi.doctor | 06.02.2012 22:40#23

@tomick
Ja 2h 30 minut, masakra :D

@Przybylski
Jak to co? Odpalasz Firefoksa, a tam "Strona zablokowana przez ACTA" i wyłączasz Firefoksa. I tak cały czas :D

Avatar
rozbawiony ACTA (niezalogowany) | 06.02.2012 22:40#24

To zaskakujące jak młodych Tusk zrobił w konia.Zrobił też całą resztę . Ale to dopiero początek . Oby doprowadziło to do jakiejś grubszej rozróby ... bo tylko wtedy nadejdą zmiany, na lepsze mam nadzieje . Pozdrawiam .

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wrobel7 | 06.02.2012 22:44#25

http://referendumacta.pl/ - kto ma możliwość, niech zbiera podpisy pod wnioskami o referendum.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
G.Gn7Ex | 06.02.2012 22:49#26

@Do większości powyżej

A gdzie wyście byli [cenzura] 9 października gdy ten antypolski [cenzura] zdobywał prowadzenie i na końcu wygrał ten cały wyścig prosiaków do koryta?!
Teraz się obudzili dopiero? No to teraz będzie on was/nas grabił, pluł w twarz i kłamał w żywe oczy jeszcze przez ponad 3.5 lata! :-(

Avatar
ZordoN&AlfA (niezalogowany) | 06.02.2012 22:50#27

"Polski rząd nie wycofa swojego podpisu pod żadnym dokumentem, bo jakaś grupa tego żąda. Taki rząd może się od razu podać do dymisji." A co powinien rząd zrobić sprzedając swoich obywateli ? Podać się do dymisji ! Jeśli dla Tuska obywatele jego państwa to jakaś grupa to lepiej żeby się poddał do dymisji, będzie lepiej dla niego ... choć i tak już jest skończony.

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 06.02.2012 22:55#28

a czymże są ACTA wobec tego wszystkiego, co ci POpaprańcy już zrobili odkąd naród wybrał ich na 4 lata niewoli, a ile jeszcze czeka ten kraj? Zobaczycie jak wszystko walnie gdy zakończą się igrzyska Euro'12, dopiero wyjdzie na jaw w jakiej biedzie jest ten kraj tylko nasuwa się pytanie: skąd będą chcieli ściągać dalsze pieniądze skoro już zabrali wszystko co tylko się dało :(

Tak więc jak już nieraz mówiłem: zanim następnym razem wrzucicie kartkę w wyborach albo referendum lub też dacie się spławić jakiemuś urzędasowi, pomyślcie nad tym wszystkim co już się wydarzyło - tylko tyle będziemy mieli ile sobie wywalczymy, choćby po trupach, innej rady już nie ma!

P.S. 7 godzin na antenie... przypomniało mi się jedno zdanie z kabaretu "Laskowik-Smoleń" - "... to kosztuje, takie piep..nie w TV".

Avatar
Gunthers (niezalogowany) | 06.02.2012 22:55#29

@przybylski
"Ja nie chce takiego rządu....."
Nie musisz chcieć. Po prostu następnym razem nie głosuj na nich. Tak to się odbywa w demokratycznym kraju.
"To jest zamach na obywateli RP !!"
Nie. To nie jest zamach na obywateli. Rząd nie jest od spełniania zachcianek. Niestety. Ja rządy spełniają zachcianki to się kończy jak w Grecji.
Mimo to życzyłbym sobie, aby ten rząd wykazywał większą wrażliwość. Bo na dzień dzisiejszy mnie osobiście utwierdza w decyzji jaką podejmę w najbliższych wyborach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bucic | 06.02.2012 22:56#30

Koniecznie obejrzyjcie to!
http://fora.tv/2012/01/17/How_Money_Corrupts_Congress_and_a_Plan_to_Stop_It

Najważniejsze jest w tym wykładzie to, że pokazuje metody działania, które mogą przerwać ten łańcuch. Omawiany problem w żadnym razie nie ogranicza się do kongresu Stanów Zjednoczonych, ale o tym już mieliście okazję się przekonać.

Jeżeli nie znacie angielskiego, zwróćcie się do kogoś, kto zna i wam ten wykład "streści". Na koniec:
http://kwejk.pl/obrazek/899525/islandia.html
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,11087589,Rzad_Hiszpanii_ogranicz...

DA SIĘ!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
silvax | 06.02.2012 22:56#31

jak to gdzie? niektórzy jeszcze nie mogli ;< ahh te grudniowe klimaty

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Tedeus41 | 06.02.2012 22:57#32

Az mi was zal nie wiecie po co te debaty? przyciesz acta i tak zostanie ratyfikowana przez sejm a Bronek podpisze to pewne!!!
Debaty są po to by może milion ludzi nie wyszedł na ulice albo i więcej, no bo kto wyjdzie za 3/4 miesiące NIKT!!!! I racje ma ten co pisze ze sami go wybraliśmy wiec nie biadolmy

Avatar
kita do góry (niezalogowany) | 06.02.2012 22:58#33

Zrozumcie jesteśmy w unii i teraz rząd mamy w Brukseli a Tusk to tylko sołtys musi robić co mu każą

z resztą jak sie USA uprze to i tak będziecie mieć RFID pod skórą będziecie jeść GMO i będziecie cicho siedzieć NWO a jak nie to nas armia amerykańska wyzwoli taka straszna prawda...

Avatar
cleophas13 (niezalogowany) | 06.02.2012 22:59#34

ta debata to tylko cyrk przebierańców

Avatar
Adada (niezalogowany) | 06.02.2012 23:01#35

" Polski rząd nie wycofa swojego podpisu pod żadnym dokumentem, bo jakaś grupa tego żąda. Taki rząd może się od razu podać do dymisji. "
jestem za, niech obywatele podobnie jak w Irlandii przejma władzę :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TomTar | 06.02.2012 23:01#36

@Tobi74
Co ty bredzisz człowieku. A co mają podwyżki cen do ACTA. Juz teraz mamy podwyżki, poza tym jeżeli chodzi o leki to już teraz masz zamienniki. Możesz kupić tańszy lek, który ma praktycznie taką substancję leczniczą co lek droższy. Nikt nie kradnie znaków graficznych i zastrzeżonych. A jeżli jedna firma kradnie znak graficzny innych to już dzisiaj ma proces.

Avatar
Szczęsław Kusiciel (niezalogowany) | 06.02.2012 23:05#37

Nic nowego. Premier Donald Tusk po raz kolejny wydmuchał obywateli bez wazeliny. Zwykła ściema, kłamstwo, oszukiwanie i działania PR.

Avatar
Antiloop (niezalogowany) | 06.02.2012 23:08#38

Trzeba być konsekwentnym i jak powiedzieliśmy 'A' to powiemy 'B' i 'C', a nie jak szmaciarze i smarkacze się zachowywać. Cóż droga trudna i kręta ale chyba mamy już doświadczenie w tych sprawach. Szkoda tylko że ci którzy walczyli o wolność słowa i o to żeby nam maluczkim żyło się lepiej dostatniej, zapomnieli już o tym, jak mordy wyżarte i kaza nabita aż się ulewa. Nie gimnastykują się jak dolecieć do 1-go. Wg mnie - dość i basta! I żaden politykier, ale to żaden bo wszyscy oni kłamią i krętaczą nie powinien z nami iść, bo jak do tej pory ich to gówno obchodziło!!!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
vapo | 06.02.2012 23:18#39

Moim komentarzem do tej sprawy będzie zdjęcie gabinetu "ministra cyfryzacji":
http://bi.gazeta.pl/im/8/9158/z9158688X,Minister-Michal-Boni-w-swoim-gabinecie.jpg

;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bartekdko | 06.02.2012 23:21#40

Czy ten człowiek nie widzi że ludzie tego nie chcą dawać pełne referendum i wypad z dziadowskimi pomysłami,
Polacy to naprawdę cierpliwy narób mam nadzieje że dożyję dnia kiedy powstaniemy i pokażemy co to znaczy prawdziwa Polska

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
StawikPiast | 06.02.2012 23:21#41

Co do samochodow i czesci zamiennych to bedzie dobrze. Przynajmniej Chinczycy ie beda mogli na bezczela jak to teraz robia zadac od producentow samochodow oplat licencyjnych za oryginalne czesci. Z takim pozwem wyskoczyl jakis Chinski producent podrobionego Fiata Panda. A takie akcje beda coraz czestsze, bo Chiny rosna w siłę i będą się ze swoimi podrobkami pchac wszędzie.

Avatar
impotent (niezalogowany) | 06.02.2012 23:23#42

@TomTar
ACTA nie sprowadza się tylko do Internetu, o czym najwyraźniej nie wiesz. Chodzi o produkty podrabiane. Na podstawie tego złodziejskiego układu mafia korporacyjna będzie mogła blokować tańsze zamienniki leków na rzecz swoich drogich wynalazków. Nie od dziś wiadomo, że korporacje blokują wiele wynalazków - badania nad medycyną przeciwko nowotworom, prace nad tanimi źródłami energii, a to jedynie najciekawsze przykłady. Światem nie rządzą obywatele ale korporacje i służące im grupy lobbystyczne orbitujące wokół każdego ośrodka władzy na świecie.

Tusk udowodnił podczas tej debaty, że jest małym człowiekiem bojącym się odpowiedzialności. Nie chce rozpisać referendum, bo będzie musiał wtedy uznać jego wynik - a nastroje społeczne są wszystkim znane i jest prawie pewne, że wynik referendum (jesli nie zostanie ono zafałszowane) będzie negatywny dla ACTA. Rząd PO został zaprzysiężony w listopadzie. Obywatele cierpią od grudnia. Biurokratyzacja życia publicznego jest kosmiczna. Ceny rosną z tygodnia na tydzień, rośnie bezrobocie. Rośnie też zatrudnienie w administracji publicznej - a tam pracę ma się z partyjnego klucza lub po znajomości. Praworządność w naszym państwie to fikcja. Do władzy powinno zostać dopuszczone młode pokolenie, a nie popłuczyny po starym systemie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bucic | 06.02.2012 23:31#43

http://bi.gazeta.pl/im/8/9158/z9158688X,Minister-Michal-Boni-w-swoim-gabinecie.jpg
PO = rząd specjalistów
Przecież to było wciskane do łbów dzień w dzień.

Avatar
Muminnnek (niezalogowany) | 06.02.2012 23:32#44

I nic nie da to ludzie znów wyjdą, ale raczej już nie będzie pokojowo. A wtedy ... wtedy będzie to co będzie. Szczerze to jak zbierając teraz petycje AntyACTA to teraz niech zrobi ktoś jeszcze petycje o dymisje rządku D.Tuska. Ciekawe co w tedy będzie mówił ... mi się osobiście wydaje że osoby które to by organizowały nagle byłby wielkimi przestępcami. ... Może nawet pofatyguję się sam z tym hm.... Jak nie słucha obywateli, którzy mówią gdzie jest problem by "PRZEDSTAWICIELE POLSKIEGO NARODU!" coś z tym zrobili, to obywatele sami muszą pozbyć się problemu.

PS. Brać przykład z Irlandii.
Nie możliwe ? PRZEKONAJMY SIĘ !

Avatar
yori (niezalogowany) | 06.02.2012 23:37#45

DE jak Debata 7 h i co ? hehehe

1. Rząd jest w lesie i ścina choinki scyzorykiem DEBATA KRYZYSOWA...
( merytorycznie nie ma nic po za obietnicą ) ZROBIMY POWOŁAMY
2. DEBATY NIET
3. RATYFIKACJA TAK
4. INTERNETOWE TROLLE Podzielimy na grupy i zrobimy im pranie mózgu najlepiej na grupy pseudo eksperckie
Następne spotkanie po euro czyli nigdy :))) hehehe
5.

Avatar
DeithWX (niezalogowany) | 06.02.2012 23:48#46

Jakaś grupa? Jakaś grupa zwana Naród? Gdzie mam podpisać, żeby wywalili ich na zbity ....

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Golo73 | 06.02.2012 23:52#47

To niestety było do przewidzenia! :-( A cała to tzw. "debata" to tylko zwyczajne "mydlenie oczu" społeczeństwu! Szkoda słów! Trzeba wziąć się do konkretnych czynów, oczywiście zgodnych z prawem! Tylko referendum!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
raxid | 06.02.2012 23:56#48

Niektórzy z was mają żal że wielu z internautów głosowało na PO lub PSL. Tylko że PiS i obecni posłowie SP z europarlamentu także popierało ACTA opowiadając się za nią w europarlamencie. Janusz Palikot zaś opowiadał się za nią na twitterze. A SLD opowiedziało się przeciw niej prawdopodobnie tylko dlatego że nie posmarowano jej łapek. Zresztą można sprawdzić co się działo za rządów SLD. Sprawę rozwiązałaby demokracja bezpośrednia http://pl.wikipedia.org/wiki/Demokracja_bezpośrednia ale ludzie zazwyczaj budzą się dopiero gdy coś tracą i nie biorą pod uwagę że to będzie się powtarzać w przyszłości. Mimo to wierzę że te protesty pójdą dalej niż tylko sprzeciw przed utratą czegoś..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bucic | 07.02.2012 0:04#49

Obejrzałem fragmenty debaty. Po jakimś czasie zacząłem omijać wypociny premiera, bo nie dość, że niedobrze się robi, to jeszcze odwraca kota ogonem i nie odpowiada na pytania albo chrzani coś o tym, że mu przykro.

Druga sprawa, fundamentalna. Każdy z uczestników tej "debaty" powinien zadawać premierowi jedno i to samo pytanie - "Czy ja jestem wg pana idiotą?!". To jedyne adekwatne pytanie w przypadku "debaty" po fakcie. Nie po fakcie? Na upartego - w trakcie faktu, ustanawiania ACTA. Tylko idiota może powiedzieć, że ta debata odbyła się "przed".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Signomi | 07.02.2012 0:07#50

Rzad właśnie popełnił polityczne samobójstwo, ale jeszcze o tym nie wie.

Avatar
Zimorodek (niezalogowany) | 07.02.2012 0:16#51

Dyktatorowi Tuskowi ACTA jest na rękę - pozwoli mu na cenzurę internetu pod pretekstem walki z piractwem. Po ciężką chol**ę ACTA? Skoro w Polsce kradzież ścigana jest z urzędu (od tego jest policja i prokuratura).


PS
Starzy internauci pamiętają dwukrotna próbę ocenzurowania internetu przez bandę Tuska. Dzięki ACTA łaj***ki plan Tuska się powiedzie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
krasnal500 | 07.02.2012 0:20#52

to jest wszystko takie tajne że ludzie myślą że dotyczy to tylko internetu... (bo tak to zostało przedstawione)

nie wiedzą że to co na ryneczkach sobie kupują po wprowadzeniu acta może zniknąć i wtedy ludzie powiedzą - co się stało wszystko takie drogie

do sklepu się pójdzie po jakiś zamiennik a tu nie mam i teraz płac kilka złoty więcej (gdzie zamiennik może być tak samo dobry - nie chodzi mi tylko o części moto)

naprawdę przydałoby się jak najszybciej zwalić obecny rząd

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 07.02.2012 0:39#53

Trzeba było być, a potem narzekać.
To było wstępne spotkanie, by Premier mógł poznać poglądy ludzi, i wyrobić sobie wstępne zdanie, a nie jakaś ostateczna debata. Po prostu świat się zmienia, a on się w tym wszystkim gubi. Bystry gość, i niegłupi, ale nie wie dokąd to wszystko zmierza.
ACTA to był jeden z ponad tysiąca dokumentów, potraktował rutynowo i nie wiedział, że może wzbudzać jakiekolwiek kontrowersje. Z analizy prawnej wynika, że aktualne przepisy obowiązujące w Polsce są bardziej rygorystyczne, bodajże tylko Szwecja po ratyfikacji musiałaby wprowadzić nowy przepis.
Jest problem, i to nielichy, bo z jednej strony powielanie w Internecie drastycznie obniża zyski NIEKTÓRYCH twórców (a przecież z czegoś trzeba żyć), a z drugiej inni twórcy korzystają na tym powielaniu własnych dzieł, wielu też twórców nie jest chronionych przez organizacje powołane do tego. Jest też grupa odbiorców, których nie stać na zakup, co prowadzi do wykluczenia.
Wkrótce ZAIKS ma mieć upublicznione dane finansowe.
Powstają szkolne podręczniki dostępne w sieci, by nie ograniczać szans edukacyjnych. Jest opracowywany system publikacji prac naukowych.
Właściwie padły wszystkie najistotniejsze argumenty każdej ze stron.
Na zakończenie pokłóciłem się z Premierem - próbowałem zasugerować, że to nie konflikt grupy twórców chcących zarobić z grupą odbiorców ich treści pragnących nie płacić, bo zdecydowana większość Internautów też jest autorami jakiś treści. Internet stymuluje kreatywność.
Chyba nikt tam nie załapał co miałem na myśli, więc wyjaśniam - Internet to sieć łącząca umysły ludzi, z pominięciem przekazu niewerbalnego (mowy ciała). Czyli powstaje globalna świadomość, ludzkość staje się jednym umysłem, składającym się z wielu niezależnych umysłów. Następuje zmiana percepcji w kierunku czegoś, co ludzie dawniej zwali iluminacją, przebudzeniem (kiedyś w buddyzmie, taoizmie i zen osiągnięcie tego stanu wymagało wieloletnich medytacji, w Internecie to niejako stan naturalny). Tu wszyscy są twórcami i odbiorcami idei, więc trudno zastosować do takiego tworu prawa autorskie. Ale oczywiście na tym etapie rozwoju ludzkości jeszcze artyści sami muszą się wyżywić, choć wkrótce dzięki rozwojowi techniki ten problem rywalizacji i walki o przetrwanie zniknie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
-=RaFaL=- | 07.02.2012 0:41#54

Pozdrowienia dla hejterów którzy wieści noszą "to wyście na nich głosowali to teraz macie" próbują zrzucić na kogoś winę za to całe bagno, ale powiadam wam to nie miejsce na to.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 07.02.2012 0:42#55

Mnie strach ogarnia na myśl co to się stanie, gdy amerykańskie patenty zaczną obowiązywać w Polsce, nie wspominając już o innych dziedzinach życia.

Avatar
mcrabbit (niezalogowany) | 07.02.2012 0:45#56

a jeżeli ja zapłaciłem za oryginalną grę 150 zeta to dlaczego nie jestem w stanie zrobić legalnej kopii tejże gry na własny osobisty użytek? czyżby dlatego że MPAA RIAA czy inny Złodziej na tym nie zarobił?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Rabbit81 | 07.02.2012 0:47#57

a jeżeli ja zapłaciłem za oryginalną grę 150 zeta to dlaczego nie jestem w stanie zrobić legalnej kopii tejże gry na własny osobisty użytek? czyżby dlatego że MPAA RIAA czy inny Złodziej na tym nie zarobił?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
OnlyHuman | 07.02.2012 0:57#58

"(...) Polski rząd nie wycofa swojego podpisu pod żadnym dokumentem, bo jakaś grupa tego żąda. Taki rząd może się od razu podać do dymisji."

Jeżeli on tak tłumaczy zdanie obywateli na temat ACTA to ja się zapytam jakim cudem ten ktoś został premierem ?
Nie wiem dlaczego ale jak słyszę o ACTA to mi się ta nazwa kojarzy od razu z USA i "Nowym Porządkiem Świata" ... Może coś w tym jest ?

Avatar
Zaikare (niezalogowany) | 07.02.2012 1:11#59

Po pierwsze, nie rozumiem waszego oburzenia z powodu tego zdania: "Polski rząd nie wycofa swojego podpisu pod żadnym dokumentem, bo jakaś grupa tego żąda. Taki rząd może się od razu podać do dymisji.".
Jeżeli rząd miałby za każdym razem zmieniać decyzje, bo jakaś grupa ma coś przeciwko temu, to w jakim celu byłby ten rząd?
Tak samo nie podoba mi się tytuł Newsa. Ja jego wypowiedź rozumiem tak, że może zmienić zdanie, gdy argumenty będą przekonywujące.

Druga sprawa, ten cały hejt, w którym używa się słowo Żyd w obraźliwym tonie , pseudo-cenzury, czy słów typu zagrożona demokracja. Ludzie, wyluzujcie ... taką agresją nic nie zdziałacie. Potrzeba tu kulturalnej rozmowy na poziomie. Bez wyzwisk, bez zrzucania na innych winy. Hello, to nie piaskownica! Trzeba usiąść i zacząć dyskutować, jak to robią cywilizowani ludzie.

Jeżeli chodzi o demokracje bezpośrednią ... wybaczcie, ale uważam to za beznadziejny pomysł. Decyzja zwykłych ludzi, doprowadzi nas do ... katastrofy? Większość, to nie eksperci. Co gorsza, większością da się dosyć łatwo manipulować, grać na emocjach, wpływać na decyzję pod wpływem chwili. Ktoś umieści odpowiedni obrazek na kwejku dzień przed wyobrem i boom! Większość zagłosuje nieodpowiedzialnie.

Przyznaję, nie oglądałem debaty i nie o niej się wypowiadam. Jedynie o treściach, które zostały umieszczone w tym newsie, oraz wypowiedziach niektórych użytkowników.

Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 07.02.2012 1:16#60

@Rabbit81 - był poruszony ten temat. Na razie nie ma planów zabraniania używania programów do obchodzenia zabezpieczeń legalnie posiadanych nośników.
@OnlyHuman - był poruszony temat możliwości nadużywania ochrony praw autorskich do wprowadzenia państwa policyjnego. Nie ma takich planów, po prostu z jednej strony jest interes internautów, z drugiej twórców (przynajmniej niektórych) i nie za bardzo wiadomo jak to pogodzić, bo nie ma mowy o odbieraniu komukolwiek praw autorskich.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 07.02.2012 2:04#61

"Polski rząd nie wycofa swojego podpisu pod żadnym dokumentem, bo jakaś grupa tego żąda."
Polski rząd pospieszył się z podpisaniem dokumentu, wątpliwości co do faktycznych zamiarów ACTA były dużo wcześniej, jeszcze przed podpisaniem papierka. Od rządu wymaga się myślenia, a nie tylko wyżerania z koryta.
--
"Nie ma możliwości wycofania podpisu spod ACTA, gdyż prawo międzynarodowe takiej rzeczy nie przewiduje"
To w końcu można czy nie? Skoro nie można się z tego wycofać to na jakiego było się tak z tym spieszyć?
--
"Taki rząd może się od razu podać do dymisji."
Proszę bardzo, droga wolna. Rząd ma działać nie na szkodzę obywateli, a dla ich dobra. Skoro nie potrafi, pozostaje tylko dymisja. Póki co mamy zwiększony VAT, drogą benzynę, ACTA i do tego lipną sytuację na rynku pracy. Co zostało zrobione dla dobra obywateli, pytam? NIC!
--
"My rozmawiamy."
Tak oczywiście, szkoda że dopiero po wydaniu wyroku na obywateli. Po fakcie każdy głupi potrafi rozmawiać, nie trzeba być w rządzie. Od ludzi w rządzie wymaga się dużo więcej niż od poczciwego Kowalskiego.
--
"ACTA mają bronić kultury zachodu przed piractwem."
Tak? O proszę? A myślałem, że podstawowym założeniem ACTA była walka z podróbkami.. czyż nie był to głowy cel tej badziewiastej umowy? Widzimy teraz co było prawdziwym celem wdrożenia ACTA.
----
Podsumowując: podpisanie ACTA było szybkie, bo komuś zależało na zgarnięciu grubej kasy za podpisanie tej umowy. Jest to jedyne słuszne tłumaczenie, czemu tylko organizacje antypirackie brały dział w rozmowach na temat ACTA. Skoro umowa dotyczy także przekazywania danych osobowych, to czemu GIODO nie brał udziału w pierwotnych rozmowach? Polacy zostali sprzedani, kiedyś w podstawówce z dumą na niewielkiej twarzy recytowałem ślubowanie pierwszaków "Kto Ty jesteś, polak mały...". Dzisiaj jako dorosły człowiek wstydzę się, iż żyję w takim zacofanym kraju. W kraju, którym nie potrafi się rządzić, w kraju który działa na niekorzyść obywatela, w kraju który próbuje ograniczać prawa człowieka i jego wolność wyboru. Wstyd i hańba, pewne jest to, że na PO nigdy więcej nie zagłosuję - gdyż do dnia dzisiejszego nic nie zostało zrobione dla dobra obywateli, liczy się tylko dobro przedsiębiorstw - ale to obywatele odprowadzają największą kasę do skarbu Państwa. Ktoś chyba o tym zapomniał lub przespał zajęcia WOS'u w szkole podstawowej - szkoda, że niedouczeni ludzie rządzą naszym krajem. Amen.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
NRN | 07.02.2012 2:39#62

"Jesteśmy tutaj dlatego, ze umowa, która w dużej mierze umowa ACTA została odebrana jako umowa, która w największym stopniu zagraża prawom obywatelskim. Ta umowa budziła kontrowersje w komisji handlu międzynarodowego, dotyczyły głównie tajności negocjacji."

Polska trudna język być... Ktoś mi przetłumaczy sens tego zdania zagadki? Aktualnie widzę to tak: "Jesteśmy tutaj dlatego, że umowa, (...) umowa (...) została odebrana jako umowa (...). Ta umowa budziła kontrowersje (...).". No chyba jakaś kultura wypowiedzi tam jednak obowiązywała? W przeciwnym razie, na mocy ACTA ten człowiek powinien zostać oskarżony o podrabianie języka polskiego! :P

Avatar
mateusz.p (niezalogowany) | 07.02.2012 2:52#63

ludzie, sejm musi spłonąć, stolica musi się zmienić a cały rząd ulec przebudowie, inaczej nic się nie zmieni, dopóki u władzy stoją wciąż ci sami którzy od lat wsadzają ryj w koryto

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szusztof | 07.02.2012 3:50#64

Graś też nie POdrobił podpisu na dokumentach spółki Agemark, w której zarządzie on zasiadał, a prokuratura ujawnia że podpisy są autentyczne. Złamał on tym samym ustawę antykorupcyjną.
Teraz Tusk robi co innego, i mówi co innego. Oni wszyscy uważają, że są królami i bezkarnie mogą bez zezwolenia społecznego robić co im się POdoba. Co z tego że ich będziemy później rozliczać, jak będzie co jeszcze rozliczać, bo jak tak dalej będzie to już już nie będziemy mieli, a za podpisane umowy będziemy płacić i tak, jak na przykład umowa na gaz rosyjski podpisany przez Pawlaka na kilkanaście lat i cenach za niego najdroższych w Europie. To jest wszystko jedno oszustwo.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Aquila | 07.02.2012 5:12#65

A ten pan w sandałach to kogo reprezentował? I co tym chciał zademonstrować? :>

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tadeusz242 | 07.02.2012 5:23#66

Nie będzie wycofania podpisu pod ACTA i bardzo dobrze Polacy mówią ZŁODZIEJOM komputerowym STOP.

Avatar
Dziwne_to (niezalogowany) | 07.02.2012 5:56#67

"Premier odpowiedział, że Polski rząd nie wycofa swojego podpisu".

Oczywiste. Premier już myśli dziś o tym co będzie robił za 3 lata.
Co jak co, ale koncerny pamiętają i potrafią się odwdzięczać.

"Premier dał do zrozumienia, że nie jest zwolennikiem przeprowadzenia referendum ws. ACTA. Co do referendum. Na pytanie "Czy jesteś za, czy przeciw ACTA ?"- znam odpowiedź."

Patrzcie - niby premier, a podstawowych spraw nie rozumie.
Sz. P. Premierze - referendum nie jest po to, aby się Pan czegoś dowiedział, ale po to abyś to Pan WYKONAŁ.
Proste prawda.
W przeciwnym razie szwajcarzy nie robiliby tyle referendum.

Resumee:
Czyich interesów broni rząd?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 07.02.2012 6:07#69

@Aquila

To był gościu z Kongresu Nowej Prawicy, Olaf Wojak.
http://technologie.gazeta.pl/internet/1,113840,11096656,Wtem___Paczalem_w_ACTA__...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
januszek | 07.02.2012 6:35#71

Ja nie paczyłem ;)

Avatar
pixpix2 (niezalogowany) | 07.02.2012 6:35#72

@MaRa
http://www.isoc.org.pl/201202/acta

PS. A co będzie jeśli koncern opatentuje część DNA człowieka?
I każe mi płacić lub odpracować za "korzystanie" z patentu?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 07.02.2012 7:22#73

"Nie będzie wycofania podpisu pod ACTA i bardzo dobrze Polacy mówią ZŁODZIEJOM komputerowym STOP."

Mówią również TAK INWIGILACJI i CENZURZE. Widać tęsknotę za starymi, "dobrymi" czasami. ;) Ale nie Polacy, tylko ich "reprezentanci".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
True_Lukass | 07.02.2012 7:30#74

Niewiele dała ta debata, bo z obu stron nie ma chęci porozumienia. Tylko tyle. Swoją drogą, co się dzieje z moderacją na dp? Nazywanie urzędującego premiera "skur****nem" chyba jednak nie powinno się zdarzać...

@raxid
Gdzieś już ostatnio trochę obśmiałem ideę demokracji bezpośredniej, nie za bardzo chce mi się powtarzać. Ten system działał tam, gdzie grupa mających głos była bardzo mała i sztucznie ograniczona. Jak sobie wyobrażasz głosowanie "ludu" w setkach spraw każdego dnia? Pewnie przez internet? Nie chciałbym żyć w takim kraju.

Avatar
Mirek65498 (niezalogowany) | 07.02.2012 7:35#75

"bo jakaś grupa tego żąda. Taki rząd może się od razu podać do dymisji"

super określenie jesteśmy jakąś grupą - brak szacunku dla obywateli! Chyba nie ma wyjścia trzeba żądać dymisji rządu - potrzebny nam przewrót na wzór Islandii (o którym notabene nić się nie mówi w mediach głównego nurtu). Ogólnie odczucia mam takie, że zaczyna sie nam dyktatura, totalitaryzm.

Avatar
matiasek (niezalogowany) | 07.02.2012 7:59#76

Czyli teraz nie będzie tanich części zamiennych do samochodów. Producent podyktuje cenę, a my będziemy płacić jak za zboże. Kupujesz porównywalne jakościowo (ba nawet czasami od tego samego producenta co oryginał) części i jesteś przestępcą. Trzeba będzie hulajnogą poginać do pracy.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 07.02.2012 8:02#77

Zatem pozostaje tylko i wyłącznie Trybunał Stanu !

Avatar
xyz0 (niezalogowany) | 07.02.2012 8:03#78

W takim przypadku NIE WOLNO JEJ RATYFIKOWAĆ! Niech pan premier i rząd nie rżną głupa!

Avatar
drakon66_0 (niezalogowany) | 07.02.2012 8:13#79

Nie ważne kto na kogo glosowal. Każdy popełnia błedy. Ważne że jako społeczeństwo obywatelskie nie mozemy przystawac na wszystko co zrobi rząd. Rząd dostał mandat od obywateli ale to nie znaczy czy moze robic to co mu sie podoba.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sokoleokopr | 07.02.2012 8:27#80

Witam, czyli wiemy na kogo nie głosujemy w następnych wyborach ;( a narzekaliście na poprzedników - macie za swoje. D. Tusk przyjął cwaną strategie "strajkujących internautów" uznał za złych "złowrogów" i jako bohater dumnie wyznał że nie da się zastraszyć. Tylko że nikt go nie straszył a wszyscy go prosili zresztą nie tylko jego teraz zobaczycie że nagle wszyscy posłowie nabiorą wody w gębę i nikt nie będzie chciał rozmawiać. Jak to mówią polak głupi przed szkodą i po szkodzie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mifczu | 07.02.2012 8:35#81

Rząd liczy na to, że przekona obywateli, że w ACTA nie ma zapisów które można tam wyczytać i. Powodzenia, mam nadzieję, że do wyborów ludzie nie zapomną tej zniewagi. To będzie najlepszy dowód, że żaden rząd nie może sobie robić jaj z postulatów obywateli.

Avatar
Ukulele (niezalogowany) | 07.02.2012 8:36#82

Ale Premier dobrze mówi, a banda innych osób oczekuje nonsensów.

Avatar
dsfsa (niezalogowany) | 07.02.2012 8:52#83

Najlepszym momentem, aby powiedzieć rządowi nie będzie Euro 2012. Bojkot tej imprezy lub ewentualne demonstracje. W sumie Nasz Narodowy to jedna wielka ściema. Stadion wybudowany za 2mld (na Ukrainie podobny stadion można wybudować za niecały 1mld - tania siła robocza, w Niemczech za nieco ponad 1 mld - droższa siła robocza). O autostradach nie chce nawet wspominać, koszt 1 km autostrady w PL (kraj nizinny) jest porównywalny z budową 1km przez Alpy austriackie (drążenie tuneli przez lite skały). Acta to tylko wieżchołek góry. Rząd defakto już wprowadził ustawe umożliwiającą cenzurowanie Internetu, tylko nie było o tym głośno (ciekawe dlaczego media nie podchwyciły tematu - pytanie retoryczne)

Avatar
perełka1 (niezalogowany) | 07.02.2012 8:53#84

Zaiks widocznie zapomniał jak to było w dawnych czasach, które PO woli wracają (Estrada + jedyna, ukochana Partia), martwi mnie również poziom tego spotkania ("specjaliści" na blogach, a w realu gubiący wątek, spinający się, lekki analfabetyzm i warcholstwo), jedyne co wyszło, to podsumowanie autora tej tragifarsy z kamerami (rzetelność, uczciwość, bez własnych komentarzy, polane cytatami pasującymi do rzeczywistości), pierwszy artykuł na tym portalu na plus, wnoszę o odznaczenie w postaci "złotej ostrogi" dla @tomick i wielki bal z tej okazji, najlepiej w TVN (wypłacalność i gwarancja kamer)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
januszek | 07.02.2012 8:53#85

@sokoleokopr: Dajże spokój, przecież i tak na tle wszystkich innych poprzednich rządów na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat Donald Tusk jest najbardziej wrażliwy społecznie :)
Czy ktoś wyobraża sobie taką debatę jakimiś innym politykiem? Bo ja nie :) Taka praca... ;P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DustInMadness | 07.02.2012 8:54#86

Premier przecież wyraźnie powiedział, że ZAWIESIŁ ratyfikację umowy - czyli umowa będzie ratyfikowana, tylko nie od razu. Cała ta debata to taki listek figowy dla rządu, że niby społeczeństwo ma coś tu do powiedzenia, że były konsultacje. Dotychczas to rząd musiał przekonywać obywateli, a teraz sprytnie odwrócono pałeczkę i premier może zawsze zawsze powiedzieć, że argumenty społeczeństwa go nie przekonały i ODWIESZA ratyfikację.
Najzabawniejsze jest to jak premier tłumaczy dlaczego podpisał umowę - w zależnosci od sytuacji "nie było protestów - podpisałem" albo "były protesty, szantaż - podpisałem". Ciekawe czemu nasze stanowisko negocjacyjne jest takie tajne? Czyżby rząd bał się, że "wielki sukcs polskiej prezydencji" wyjdzie na światło dzienne?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MystiQ | 07.02.2012 9:04#87

@True_Lukass
Demokracja posrednia - piekne okreslenie. Owszem to co sie teraz dzieje jasno pokazuje ze bezposrednio nie mamy na nic wplywu. Ze Obywatele posrednio kieruja losem swojego panstwa przez wybranych politykow, piekna idea niczym wyciagnieta z ksiazki Karola Marksa. Niestety jak pokazuje zycie na gorze mamy samych... (tutaj ciag niecenzuralnych slow ktore i tak nie beda adekwatne do zachowan politykow) ...dla ktorych jestesmy tylko miesem wyborczym zauwazanym na kilka miesiecy przed wyborami. Nie da sie byc na tyle naiwnym zeby wierzyc w to co mowia politycy. Gdyby taki Tusk powiedzial ze jutro na pewno wstanie slonce i zapewnia o tym wszystkich obywateli ze bedzie swiecilo do konca jego kadencji zaopatrzylbym sie w mnostwo baterii i swieczek bo oznaczaloby to koniec swiata.
Sprawa ACTA to czubek gory lodowej i wszyszlo przy tej okazji sporo faktow dotyczacych kulis zarzadzania krajem, naszego poddanstwa wobec USA oraz wiele innych ciekawych rzeczy. To jest tak ze niby kazdy o tym wiedzial ale kiedy potwierdzaja to tego typu fakty to niektorym otwieraja sie oczy.

Avatar
wwer (niezalogowany) | 07.02.2012 9:21#88

Wszyscy kochamy Donalda, taki wspaniały patriota. Widac ze za jego czasów Polska to silny i mocny naród. Kraje zachodnie jak i wschodnie szanują nas. Praca tylko czeka na studentów, a irlandia moze nam zazdroscic tak preznie rozwijającej sie gospodarki. Bravo donaldzie bede glosowal na ciebie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kkthx | 07.02.2012 9:23#89

Ma ktoś całe nagranie debaty ?
Bo mnie ona omineła a chce ją ogladnąc i sie z nia zapoznac ?

Avatar
krzysiek (niezalogowany) | 07.02.2012 9:32#90

Skoro nawet PTI jest przeciw ACTA i ten pan podał konkretne tego powody, to niezrozumiały jest upór rządu w tej kwestii , no chyba, że tylko chodzi o zachowanie "twarzy" , a nie dobro obywateli.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
piotroo | 07.02.2012 9:43#91

Przecież to mydlenie oczu!_!_!_!_!_!_!_!_!_!

Nie dajcie się omamić takimi spotkaniami. Premier Tusk ZASUGEROWAŁ, ze nie chce referendum w tej sprawie, gdyż wie jaki będzie wynik.

Premier Tusk chce mieć w dalszym ciągu głos decydujący w kwestii ratyfikowania tego dokumentu.!_!_!_!_!_!_!_!_!

Oznacza to dalsze przepychanie ACTA w nocy i tylnymi drzwiami.



SPRAWĘ TRZEBA CAŁY CZAS PILOTOWAĆ

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sokoleokopr | 07.02.2012 10:08#92

@januszek

Kolego nic na siłę, podejrzewam że przy innych rządzących nie było by w ogóle tematu. Cały czas mydlą nam oczy, najpierw podatki,paliwo teraz internet, sorry za dużo tego. Absolutnie nie wyobrażam sobie aby w poprzednim rządzie a nawet jeszcze wcześniej za Pana Kwaśniewskiego poseł nie wiedział co podpisuje, są granice dobrego smaku. Jeżeli ktoś robi coś źle to trzeba wypić to piwo - dlaczego nie potrafią tego zrozumieć, najpierw obiecują później jest jak zwykle -zresztą dał słowo.

Avatar
goscacac (niezalogowany) | 07.02.2012 10:13#93

nie podniecajcie sie, nawet jesli nie wejdzie acta beda inne regulacje. i bardzo dobrze bo internet to smietnik. fajnie by bylo gdyby pozamykali wszystkie nielegalne serwisy, wystartowali bysmy od zera z nowymi zasadami i moze jakas kultura osobista. brak pirackich tresci ale tez bez absurdow w stylu podklad muzyczny w tle czy link do teledysku.

Avatar
gucio1961 (niezalogowany) | 07.02.2012 10:14#94

Ja juz postanowiłem konczy sie umowa na internet kończe z internetem 100zl miesięcznie zaoszczędze napewno niekupie żadnej plyty z muzyką czy programem cz tez filmem i niech sobie namnie zarabiają buchacha.Jak widac tak sie niszczy Polskie w każdej dziedzinie powodzenia do najblizszych wyborach.Tusk juz wie co go czeka.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheBlackMan | 07.02.2012 10:35#95

Wklejam najnowsze przemówienie rzecznika rządu:
----------------------

Drogi narodzie !

Możemy konsultować i debatować tę sprawę, ale i tak ostatecznie będzie po naszemu !

Do wyborów dalego, więc teraz możecie nas najwyżej cmoknąć w pompkę. Do zobaczenia na następnych wyborach, kiedy tak was zrobimy w bambuko za pomocą naszych reżimowych mediów, zaciemnimy obraz za pomocą kaczyńskiego, smoleńska, krzyża, porwań niewinnych dziewczynek i innych tanich chwytów, że ZNOWU nas wybierzecie !

Budujmy razem lepszą przyszłość, w której my będziemy opływać w luksusach, a wy będziecie nieustannie dymani.

Z wyrazami pogardy,
Wasz kochany rząd.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
januszek | 07.02.2012 10:54#96

@sokoleokopr: Posłowie partii, która sprawowała rządy zanim zajęła się tym PO też publicznie tłumaczyli się z tego, że nie czytają co uchwalają. Robił to także jeden były premier z SLD... ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MystiQ | 07.02.2012 10:58#97

@TheBlackMan
Dodalbym jeszcze:
Dziekujemy ze nas wybraliscie. Nasz geeniusz obludy oraz zaklamania jest coraz bardziej doceniany przez naszych mentorow czyli USA. Plujemy wam w oczy a wy mowicie ze deszczyk pada, okradamy was narzucajac irracjonalne podatki (% vat, akcyza na benzyne, abonament RTV) a wy mowicie ze to dla waszego dobra w koncu zamykamy wam gęby przewspaniala ustawa narzucona nam przez naszych amerykanskich przyjaciol a wy mowicie ze to ochrona wlasnosci intelektualnej. Przewspanialych idiotow sobie wytresowalismy a wiec glowa w dol internauci - zlodzieje, kierowcy - niewdziecznicy i dymac 67 lat na emeryture ktorej doczekaja nieliczni z naszym stanem sluzby zdrowia!!! A my tymczasem sprzedamy co sie jeszcze da USA wyslemy zolniezy niech gina my za to dostaniemy cieple posadki. I co z tego ze nas nie wybiora, wtedy bedziemy zyc juz z odsetek lapowek jakie dostajemy teraz.
Od tego pisania musze isc sie napic do poselskiego baru w bialym palacu i co z tego ze siadam za kolkiem mam immunitet.
Cieple pozdrowienia dla tych ktorzy nie maja za co kupic opalu, niech chleja szybciej umra i emerytury placic nie trzeba bedzie.
Z pozdrowieniami czlonek rzadu.

Avatar
goodspirit (niezalogowany) | 07.02.2012 11:00#98

http://www.youtube.com/watch?v=JTzyP6CAAbY

Ja się pytam, kiedy wreszcie ludzkość otworzy oczy??? heh

Avatar
rerek (niezalogowany) | 07.02.2012 11:00#99

Przecież zaraz stanie Donald i wam zaśpiewa "Jest super, jest super" i znowu wygra w kolejnych wyborach ;) To tak jest jak naród głosuję nie aby żyło się dobrze, ale aby ktoś inny nie wygrał...

"Taki rząd może się od razu podać do dymisji."
Powinni to zrobić dawno temu, ale wątpliwe - w końcu jak już dopuszczono do koryta zwanego Sejmem, to trzeba się nawpierdzielać na maksa.

Avatar
no login (niezalogowany) | 07.02.2012 11:01#100

Wierzę, że nie dopuścimy do tego, że ACTA przejdzie. Ale jeśli tak się stanie, to ja po prostu przestanę kupować wszystko, poza jedzeniem. Zdam się na drugi obieg: antykwariaty, lumpeksy (choć to wszystko pewnie zlikwidują...). Tak czy siak, jeśli np. 5 milionów Polaków nagle zacznie kupować tylko żarcie, to państwo leży - to też jest nasza siła. Konsument może wywrócić gospodarkę do góry nogami i jeszcze przy tym zaoszczędzi :)

Avatar
madmax2012 (niezalogowany) | 07.02.2012 11:03#101

"Nie ma możliwości wycofania podpisu spod ACTA, gdyż prawo międzynarodowe takiej rzeczy nie przewiduje: można ratyfikować lub też nie - dodał Premier." Mistrz-bajeru znowu kłamie.
Najlepszy fragment to dla mnie " polski rząd nie wycofa swojego podpisu pod żadnym dokumentem, bo jakaś grupa tego żąda." - u nas władza widocznie zawsze mądrzejsza od obywateli... - TO CO KIEDY WYCHODZIMY NA ULICĘ ŻE BY POKAZAĆ ŻE MAMY WIĘKSZY HONOR NIŻ DONALD DOSTAJE NA LEWO W ŁAPĘ KASY ? ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Saskatchewan | 07.02.2012 11:19#102

@tomick: Znalazłem kilka błędów, ale po siedmiu godzinach siedzenia na takiej debacie nie da się ich uniknąć :-).

"Przedstawiciele organizacji pozarządowych, prawnicy, organizacji masowo zarządzających prawami autorskimi oraz Internauci spotkali się ze stroną rządową (...)"

- Źle to brzmi - byłoby lepiej, gdyby po "prawnicy" zostało powtórzone "*przedstawiciele* organizacji".
- Internauci, to nie narodowość ;) - z tego co wiem, piszemy małą literą. Powtarza się to jeszcze kilka razy w tekście.

"W debacie wzięło [udział] około 140 osób[,] a także Internauci [znowu mała litera: internauci]"

"jak długo będą wątpliwości.." - Dwie kropki.

"Teraz się dowiaduje, że własność jest ograniczeniem wolność" - Zjedzony ogonek przy "ę" i na końcu powinno być "wolności".

"Pozbawcie siebie tych wpływów.." - Dwie kropki.

"a Magda Zena Sadurka coś sobie zmyśliła" - Sadurska.

"gdyby ACTA obowiązywała w latach 60. i 70.[,] to Internet by nie powstał"

"ze umowa, która w dużej mierze umowa ACTA została odebrana jako umowa, która w największym stopniu zagraża" - Trochę zakręcone zdanie ;-) (pisał już o nim NRN) i jest "ze" zamiast "że". W następnym zdaniu też czegoś brak, ale być może ten człowiek rzeczywiście tak to powiedział i tylko go cytujesz :-/.

""Czy jesteś za, czy przeciw ACTA ?"- znam odpowiedź" - spacja przed znakiem zapytania, zamiast przed myślnikiem.

"My chcemy referendum[,] a nie debat i polemik"

"Według mojej wiedzy[chyba brakuje przecinka] nie ma żadnego powodu"

"Czeski rząd, podobnie jak w Polsce postanowiły wstrzymać" - "postanowił".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
UatuVedin | 07.02.2012 11:30#103

Oglądałem, z tym ze na podanych kanałach przez mac.gov.pl były straszne problemy, ja akurat zadałem sobie trud obejrzenia tego na gazeta.pl, w każdym razie tek karteczki tylko mnie ubawiły;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomick (redakcja) | 07.02.2012 11:44#104

@Saskatchewan: Dzięki za zwrócenie uwagi. Większość poprawiłem, ale zakręconego cytatu postanowiłem nie poprawiać :)

Avatar
bestt@ (niezalogowany) | 07.02.2012 12:01#105

"Bo jakaś grupa tego żąda" - za kogo on się uważa żeby tak mówić?! Nie do wyobrażenia jest to że ktoś taki co hasło ma na naklejce wciska kit że to jest dobre!

Avatar
hellypton (niezalogowany) | 07.02.2012 12:17#106

"Premier odpowiedział, że [...] polski rząd nie wycofa swojego podpisu pod żadnym dokumentem, bo jakaś grupa tego żąda."

Coś mi się przypomina:

"Każdy prowokator czy szalenie, który odważy się podnieść rękę przeciwko władzy ludowej, niech będzie pewny, że mu tę rękę władza ludowa odrąbie"

Historia się POwtarza...

Avatar
Wielki Szu (niezalogowany) | 07.02.2012 12:26#107

"Polski rząd nie wycofa swojego podpisu pod żadnym dokumentem, bo jakaś grupa tego żąda."

To chyba najlepsze podsumowanie istoty polskiej "demokracji". Co z tego, że "jakaś grupa" w postaci Narodu może mieć odmienne zdanie i warto by to sprawdzić w ramach referendum? Rząd i tak zrobi swoje. Powstaje tylko jedno pytanie. Jeśli Polskę uznać za przedsiębiorstwo to rząd będzie niewątpliwie jej kierownictwem, a "szary lud" pracownikami różnego szczebla, od biurowych po "fizoli". Kto jednak jest WŁAŚCICIELEM tego bajzlu? Wiemy już, że wbrew konsytytucji nie jest to Naród. Ale w takim razie kto??


TomTar
[@Tobi74
Co ty bredzisz człowieku. A co mają podwyżki cen do ACTA.]

Sugeruję nieco bliższe zapoznanie się z tym co naprawdę regule ACTA, nie tylko sztucznie nagłaśnianych w mediach wątkach cenzury internetowej. ACTA jak sama nazwa wskazuje będzie skupiać się przede wszystkim na zwalczaniu "podróbek" naruszających patenty i prawa autorskie. A tak się dziwnie składa, że najwięcej światowych patentów na niemal wszystko (zapewne z klawiaturą i kołem włącznie jak dobrze poszukać) mają amerykańskie firmy. Ściganie będzie wytwarzanie i posiadanie tanich leków (generic), nieoryginalnych części zamiennych do maszyn i urządzeń (od elementów do ciężarówek i samochodów, przez zamienniki worków do odkurzaczy po OEMowe baterie do aparatów foto i komórek. Z czasem poszybują w góre ceny żywności (patenty na ziarna i sadzonki). "Podróbkami" będą także wszelkie nowoczesne produkty opracowane w innych krajach, działająće na podobnej zasadzie. Zdewastuje to gospodarczo kraje mało innowacyjne technologicznie które podpiszą umowę (vide Polska), uniemożliwi im to de facto rozwój i sprowadzi do roli prymitywnych wykonawców "prac zleconych" przez zagraniczne firmy, w stylu afrykańskim. Po wejsciu w życie ACTA stworzy nam setki tysięcy kolejnych bezrobotnych, zniszczy całą masę przedsiębiorstw.

[Juz teraz mamy podwyżki, poza tym jeżeli chodzi o leki to już teraz masz zamienniki. Możesz kupić tańszy lek, który ma praktycznie taką substancję leczniczą co lek droższy.]

NA RAZIE jeszcze możesz ...

[Nikt nie kradnie znaków graficznych i zastrzeżonych. A jeżli jedna firma kradnie znak graficzny innych to już dzisiaj ma proces.]

Zgadza się, obecnie ściga się jedynie za tego typu "drobiazgi". Jednak ACTA umożliwia również ściganie kogoś, kogo produkt działa w zbliżony sposób, na podobnej zasadzie. Przykłądowo narusza ogólnikowy patent zarejstrowany dziesiątki lat temu gdzieś za oceanem. I to w takim trybie, że sam oskarżony będzie musiał udowodnić swoją "niewinność", nigdy na odwrót. Polska policja będzie "w trybie uproszczonym" zamykać polskie firmy po zwykłym donosie przedsiębiorcy zza oceanu, który "poczuł, że narusza się jego prawa". Polskie sądy będą zmuszony dokonywać ekstradycji polskich obywateli do USA. Oskarżeni Polacy będą musieli się bronić korzystająć z usług koszmarnie drogich amerykańskich prawników, jednak gdy wygrają sprawę dostaną jedynie symboliczne, polskie odszkodowania w złotówkach.

Jeszcze jedno, umowa NIE będzie działać w drugą stronę. USA już zapowiedziało, że jej nie ratyfikuje. Jako, że za oceanem nie mają tworu w rodzaju UE - nie wejdzie więc ona u nich w życie. Oznacza to, ze całkowicie bezsilny będzie Polak, którego własność intelektualną czy patenty zdecyduje się naruszyć ktoś za oceanem. Tak jak w starym dobrym socjaliźmie będą więc "równi i równiejsi" wobec ACTA.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
40rozbojnik | 07.02.2012 12:27#108

Nasi namaszczeni rządzący zapominają że nie są carami, królami czy kacykami. Nie mają władzy absolutnej, są TYLKO (lub aż) przedstawicielami narodu i społeczeństwa. Ale niestety tylko z definicji: najpierw kiełbasa wyborcza, Smoleńsk, Kaczyński, wydupy hipokryty Palikota. A potem róbmy swoje! Wyborcy i reszta społeczeństwa to tylko "jakaś grupa"...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
xernos | 07.02.2012 12:36#109

Kolejna debata która ma pokazać że rząd naprawił swój błąd i konsultacje społeczne się odbyły ... Skoro jak tookreślili nie moga wycofać podpisu to może dymisja całego rządu .

Niewie co podpisuje, robi bałagan w każdej z ustaw jakichsię tknie, nie słucha opinii specjalistów i wyborców, niewalczy z kryzysem a na dodatek nie czyta tego co podpisuje i działa emocjonalnie.

Niezapomnę tego PO i PSL i mam nadzieję że pozostali też niezapomną i przed wyborami tak nastawią społeczeństwo że po tych partiach zostanie kilka niedobitków w przyszłym rzaądzie najlepiej w granicy błędu statystycznego ...

Pzdr.

Avatar
Bloom (niezalogowany) | 07.02.2012 12:39#110

@True_Lukass
"Niewiele dała ta debata, bo z obu stron nie ma chęci porozumienia." Tutaj nie ma marginesu na kompromis. Możemy powiedzieć "tak" albo "nie". To jest umowa handlowa napisana przez obcy kraj. Albo bierzemy wszystko, albo odrzucamy wszystko - nie możemy się spotkać po środku drogi! Jeżeli to nie jest ograniczenie demokracji, nie jest ograniczenie samostanowienia naszego kraju, to co to jest?

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 07.02.2012 12:46#111

To pierwsze zdjęcie pod tym linkiem mnie rozłożyło :) http://tuskwatch.pl/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
corrtez | 07.02.2012 13:02#113

Ah szkoda gadac......

Avatar
yori (niezalogowany) | 07.02.2012 13:16#114

D.TUSK:" znajdujemy się w doborowym towarzystwie " Nie wypadało, nie podpisać...
Premier Rumunii Emil Boc właściwie nie wie, dlaczego podpisano traktat ACTA....

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
raxid | 07.02.2012 13:23#115

@True_Lukas to nie musi być 100% demokracji bezpośredniej. Wystarczy ułatwić dostęp do referendów i rozszerzyć jego możliwości.

@Zaikare większość nie będzie głosować bo nie będzie im się po prostu chciało, w tym większość nieodpowiedzialnych. Nie wiem czy wiecie ale ludzie unikają tego czego nie rozumieją. Wyjątek jest tylko wtedy gdy się ich do tego zmusza. A i wtedy oglądają się na bardziej obeznanych w temacie.

Nie wiem czy jesteście tego świadomi ale obecnie nawet posłowie nie mogą głosować odpowiedzialnie, bo po prostu zostaną wyrzuceni z partii. To kto podejmuje decyzje, to dowództwo partii.

A tak w ogóle to gdzie są eksperci i odpowiedzialność w demokracji pośredniej. Możecie mi ich wskazać? Bo zaczynam myśleć że ze mnie ignorant.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
piotroo | 07.02.2012 13:38#116

Ależ Wy jesteście NAIWNI_!_!_!_!_!_!
ACTA będzie obowiązywało !_!_!_!_!

To samo mieliście z wejściem do Unii Europejskiej.
Podobno gdybyśmy nie weszli, nie bylibyśmy EUROPEJCZYKAMI - jak mawiały plakaty ze znanymi aktorami, którzy za pieniądze zrobią wszystko.

Wychodzi na to, ze taki zaściankowy LPR miał rację.
To samo czeka nas z ACTA. Będzie i tyle.
Nie da się cofnąć podpisu !_!_!_!_!_!_!_!_!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dzikiwiepsz | 07.02.2012 13:53#117

czy aby za chwilę nie będziemy słyszeć towarzyszu tusk zamiast panie premierze tusk ???

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ajas | 07.02.2012 14:03#118

Premier dał do zrozumienia, że nie jest zwolennikiem przeprowadzenia referendum ws. ACTA.Czyli tylko referendum ponieważ nic się nie zmieni,bo mają gdzieś nasze zdanie i opinie.Oraz tak jak napisał impotent ACTA nie sprowadza się tylko do Internetu, o czym najwyraźniej nie wiesz. Chodzi o produkty podrabiane. Na podstawie tego złodziejskiego układu mafia korporacyjna będzie mogła blokować tańsze zamienniki leków na rzecz swoich drogich wynalazków. Nie od dziś wiadomo, że korporacje blokują wiele wynalazków - badania nad medycyną przeciwko nowotworom, prace nad tanimi źródłami energii, a to jedynie najciekawsze przykłady. Światem nie rządzą obywatele ale korporacje i służące im grupy lobbystyczne orbitujące wokół każdego ośrodka władzy na świecie.TYLKO REFERENDUM.

Avatar
Michael85S (niezalogowany) | 07.02.2012 14:10#119

Po stronie obrońców ACTA same pajace. Naczelny premier i jego krętackie tłumaczenia i próby kolejnego oszukania ludzi, Boni vel. "Konfitura", ZAiKS nie płacący podatków (okradający nas wszystkich) i DJ Hołdys w którego firmie "piracono" na potęgę - jakoś pan "uczciwy" bujał się 6 lat po sądach i nie chciał uznać swojej winy!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
True_Lukass | 07.02.2012 14:28#120

@raxid
Wszystko pięknie, powiedzmy jedno referendum na miesiąc, w ważnej sprawie. Ilu obywateli pójdzie? 10%? Po roku może 5%? Nie sądzę, żeby to była dobra droga.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
G.Gn7Ex | 07.02.2012 14:40#121

["polski rząd nie wycofa swojego podpisu pod żadnym dokumentem, bo jakaś grupa tego żąda."]
Np proszę... a ja zawsze myślałem, że demokracja to władza ludu, gdzie decyduje większość... Skoro w kraju rządzi bogata mniejszość to w takim razie za nic w świecie nie można i nie da się tego nazwać demokracją a tylko i wyłącznie jest to OLIGARCHIA.

Czy NARÓD to "jakaś grupa" której nie warto brać pod uwagę?
No to nic, tylko pogratulować szacunku do obywateli.

@Gunthers
"Rząd nie jest od spełniania zachcianek."
Już padła gdzieś tu dobra odpowiedź, od czego rząd jest a raczej powinien być...
Rząd ma działać na korzyść państwa i obywateli a nie na ich szkodę oraz wyłączną korzyść innych państw.
Donald Tusk pomylił państwa - powinien wracać do Niemiec.

@TheBlackMan, MystiQ
Trafiliście w samo sedno - nic dodać, nic ująć.
Zawsze to jakaś lepsza odmiana od czytania komentarzy trolli typu Nazir50 itp.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
raxid | 07.02.2012 14:52#122

@True_Lukass masz na myśli to że teraz jest piękniej? W ostatnich wyborach nie było ani 10% ani 5%. Zresztą duża ilość rozpisanych referendum w ciągu roku funkcjonuje chociażby w Szwajcarii. Kraj który nie brał udziału w żadnej wojnie światowej i nie podpisało ACTA. Wniosek? Nie taki diabeł straszny jak go malujesz :). W ogóle możesz mi powiedzieć na co się powołujesz mówiąc 5% 10%.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
killer6 | 07.02.2012 15:02#123

Teraz oburzenie, a niedawno jak się cieszyli, że do władzy nie doszedł "Kaczor". W pierwszej kadencji mało bałaganu zrobił, że na niego drugi raz głosowali? Dzięki ACTA zamiast się rozwijać będziemy się cofać.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bucic | 07.02.2012 15:57#124

Jeszcze jedno. Rozkłada mnie na łopatki, jak masy psioczą na korporacje a 90% z nich używa Gmaila, który skanuje wiadomości i klei się do innych usług Google, które zostało sklasyfikowane w rankingu dot. prywatności stworzonym kilka lat temu jako "wrogie" z dostępnych ocen: "przyjazne", "mało przyjazne" prywatności.

NIE TYLKO ACTA!
To hasło powinno się powtarzać ciągle, bo jest ryzyko zbytniego skupienia ludzi na samym ACTA, kiedy równolegle rozgrywają się równie śmierdzące sprawy. Że o de facto niedziałającej demokracji nie wspomnę...

Avatar
AdamN (niezalogowany) | 07.02.2012 16:08#125

Dlaczego musimy płacić podatek przeznaczony na prawa autorskie przy zakupie każdego czystego nośnika danych: USB, HDD czy płyt DVD lub CD skoro nie mamy praktycznie prawa z nich korzystać ? Niech w takim razie rządy zniosą te opłaty w liczone w ceny.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 07.02.2012 16:24#126

http://www.jestemprzeciwacta.pl/

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
xpingus | 07.02.2012 16:55#127

chcieliście Dona Tuska to teraz macie i nie płaczcie, trzeba było na niego nie głosować!

Avatar
~adzia (niezalogowany) | 07.02.2012 17:03#128

To głąby kapuściane nie wiedzą że skoro się podpisują to bat na ich tyłek. Trzeba być niesamowicie ograniczonym umysłowo tak postępując.

Avatar
Savpether (niezalogowany) | 07.02.2012 17:56#129

Trzeba będzie znowu na ulice wychodzić i tyle w tym temacie, zamiast tutaj bez sensu pisać, dołączajcie się do organizowania demonstracji na większą skalę niż były, ponad to zamiast płakać, podpisujcie petycje o referendum, jak zbierzemy odpowiednią liczbę głosów to rząd będzie chciał, czy nie będzie musiał zrobić referendum na którym zrezygnujemy z ACTA. Trzeba walczyć, a nie płakać. Zamiast siedzieć w domu wyjdźcie na ulice nikt tego za Was nie zrobi, a przez Waszą obojętność wielu może stracić.

Avatar
pixpix2 (niezalogowany) | 07.02.2012 18:40#130

"Polski rząd nie wycofa swojego podpisu pod żadnym dokumentem, bo jakaś grupa tego żąda."
a o górnikach już zapomniał???

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Clank | 07.02.2012 19:04#131

Haha co za ci*le, nawet kłamać nie umieją (Michał Komar)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 07.02.2012 19:19#132

@Nazir50 (niezalogowany), @goscacac (niezalogowany) - ja jestem przeciwny ograniczaniu Internetu, a nie mam niczego nielegalnego, ponad 250 oryginalnych płyt z filmami DVD. Jeśli gdzieś w Internecie jest dziki zachód, to po co zaglądacie w te zakamarki? Sąsiadowi do sypialni też zaglądacie, bo nie jest jaki powinien?
@Wielki Szu (niezalogowany) - powinno być w ten sposób, że obywatele są akcjonariuszami, parlament to rada nadzorcza, rząd to zarząd. W praktyce właścicielami są banki.
USA nie tyle nie ratyfikują, co zastanawiają się nad formą ratyfikacji, czy wystarczy tylko podpis prezydenta, czy zgodę musi wyrazić kongres. Jeśli nie ratyfikują, to USA nie będą stroną umowy, więc ich nie będzie dotyczyć, nie będą mogli się powoływać na nią. Chyba, że zrobią taki myk, że zainstalują siedzibę/oddział danej firmy w kraju, który jest objęty ACTA.
@Bucic - Gmaila używa ten kto CHCE, nikt nie zmusza do tego. Natomiast przepisy dotyczą wszystkich.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Subversive | 07.02.2012 19:28#133

@proxi
"skąd będą chcieli ściągać dalsze pieniądze skoro już zabrali wszystko co tylko się dało"

Dalej od nas. Słyszałem o podatku od grubości zelówek ;-)

Avatar
dyzio1103 (niezalogowany) | 07.02.2012 19:43#134

Proponuje pospolite ruszenie ale w wersji 2012, Internauci Wszystkich Krajow Laczcie sie!!!
Haslo stare ale Duzy moze wiecej - w grupie sila.
Tylko z Glowa!!

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 07.02.2012 20:20#135

@Subversive
No tak, o tym nie pomyślałem :) aczkolwiek mam nadzieję że to tylko nie potwierdzona plotka, mam buty na wysokim podbiciu a biorąc pod uwagę obecne mrozy nieźle by się odkuli na zmarzniętych ludziach :)

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 08.02.2012 3:10#136

@MystiQ

Racja, wystarczy obejrzeć film Zeitgeist Addendum, by zobaczyć przejrzeć i ujrzeć nowoczesną formę niewolnictwa, jak się robi pieniądze, jak się organizuje rewolucje i usuwa niewygodnych Staną ludzi. CIA+milion dolarów=tani przewrót.

Nigdy nie było demokracji. Nigdy. Harujemy na 53 superkorporacje, żołnierze giną nie za naród, nie za kraj, a za interesy 53 superkorporacji i tyle w tym temacie, szkoda, że już nie długo będzie potrzeba wielu wyrzeczeń i przeleje się wiele niewinnej krwi by obalić system ten chory system wyzysku ludzi.

Niedoinformowanym radze zainteresować się tematem jak działa zmodernizowane niewolnictwo i jak tworzy się pieniądze.

Avatar
tak tylo pytam (niezalogowany) | 08.02.2012 9:14#137

A TAK MIMOCHODEM: kto z was, komentujących, zapoznał się z zapisami ACTA, przeczytał solennie od deski do deski, przemyślał i pogłowił się nad nimi? znajdzie 5?....

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SSEE | 08.02.2012 11:35#138

@tak tylo pytam (niezalogowany)
[[[kto z was, komentujących, zapoznał się z zapisami ACTA, przeczytał solennie od deski do deski, przemyślał i pogłowił się nad nimi]]]

Ty chyba jakiś niedzisiejszy jesteś... Wiedzieć, o czym się mówi/pisze? To przecież takie staromodne...
;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rosiak112 | 08.02.2012 12:04#139

Jest demokracja, ale premier i tak "weźmie wszystko na siebie" - przecież jedno przeczy drugiemu...
Albo demokracja, albo sam rządzi...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
raxid | 08.02.2012 14:28#140

@Anonim nie będzie potrzebny żaden rozlew krwi. Udowodniła to wcale nie tak dawno Islandia. http://circ.nowyekran.pl/post/51223,islandia-media-o-tym-milcza

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Morpheus_X | 08.02.2012 14:35#141

A TAK MIMOCHODEM: kto z was, komentujących, zapoznał się z zapisami ACTA, przeczytał solennie od deski do deski, przemyślał i pogłowił się nad nimi? znajdzie 5?....

ja przeczytałem. Przyznaję się bez bicia, że dopiero gdy wybuchła cała chryja jakieś 2 tygodnie temu - czyli nie wykazałem się zbytnim refleksem. Ale jak już przeczytałem i przemyślałem, to włos mi się zjeżył na głowie. ACTA bowiem, misie kolorowe, umożliwi rządzącym i organom ścigania kryminalizację DOWOLNEGO obywatela RP posiadającego komputer lub smartfon/tablet pod zarzutem piractwa - wystarczającym dowodem są logi z serwerów które jak wszyscy wiedzą można dowolnie edytować. Acta sugeruje dodatkowo przeprowadzanie rajdów policyjnych na mieszkania "podejrzanych" w sposób "uniemożliwiający zniszczenie dowodów" - a więc taki rajd musi mieć postać grupy SWAT wywalającej drzwi, wrzucającej granaty błyskowe, kującej wszystkich obecnych i rekwirującej sprzęt komputerowy (bo skasowanie kilku filmów zajmuje tylko sekundy/minuty).

ACTA umożliwi masowe skazywanie przeciwników systemu, opozycjonistów jako piratów, hackerów i pedofilów. W końcu co za problem wrzucić na skonfiskowany dysk parę kompromitujących plików - nawet tylko po to, aby nie pogarszać statystyk wykrywalności i nie musieć przepraszać poszkodowanego w wypadku pomyłki policyjnej.

Jak ACTA przejdzie schodzę do podziemia.

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 08.02.2012 16:35#142

Najgorsze jest właśnie to że wielu ludzi nie wie jak wielkie zagrożenie płynie z ACTA i że ono nie dotyczy wyłącznie piractwa i Internetu - otóż była o tym audycja 2 dni temu na jednej z ogólnopolskich stacji radiowych (nie komercyjnej) i bardzo obeznana osoba w tym temacie uświadomiła wielu słuchaczom iż dotyczy to także tanich zamienników drogich leków! :(

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Morten | 08.02.2012 16:58#143

A ciekawe ilu z was tu biadolących zabrało babci dowód bo donaldunio tak kazał?

Avatar
aekielski (niezalogowany) | 08.02.2012 17:24#144

Powoli szykujmy się na pożegnanie z Linuksem. Wolne oprogramowanie zniknie z internetu lub będzie w śladowych ilościach, jeszcze mniejszych niż obecnie. W internecie będzie rządzić komercja.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
True_Lukass | 08.02.2012 17:31#145

@raxid
Na czym się opieram? Szacunek - skoro na wybory raz na kilka lat chodzi jakieś 40-60% (zwykle bliżej tej dolnej granicy), to zgaduję, że referenda błyskawicznie by się ludziom znudziły... Tym bardziej, że zwykle są o wiele mniej malownicze, niż obrzucanie się błotem podczas kampanii wyborczej. To smutne, ale tak u nas jest.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bucic | 08.02.2012 17:55#146

"Z chwilą pojawienia się wielkiego popytu na informatyzację - czytaj automatyczne przetwarzanie informacji - tym segmentem dóbr publicznych zainteresowały się firmy informatyczne podporządkowując proces informatyzacji interesom własnym. Teoria "liberalizmu" usprawiedliwiła i sankcjonowała faktyczną kolonizacje informacyjną państwa przez sektor prywatny. Innymi słowy dobro publiczne jakim jest informacja podporządkowano interesom prywatnym. W ten sposób, na poziomie informatycznej struktury państwa, doszło do symbiozy azjatycko-sowieckiego modelu przepływu informacji w administracji publicznej z skrajnie liberalnym dogmatem firm domagających się - skutecznie - aby władze zrezygnowały z funkcji nadzorczych sprawowanych dotychczas przez nią nad infrastruktura informacyjną państwa. "
http://www.computerworld.pl/news/366892_2/Cofamy.sie.do.przodu.html

Dalej:
"W kwietniu 2010 r. ONZ opublikował raport "United Nations E-Goverment Survey 2010. Leveraging e-goverment at a time of financial and ekonomic crisis"[1]. Stanowi on analizę postępów we wdrażaniu rozwiązań e-government. Polska od poprzedniego rankingu z 2008 r. spadła o 12. pozycji i jest na 45. miejscu, przedostatnim wśród krajów UE. W raportach ONZ – u najważniejszym parametrem – decydującym o miejscu państwa w rankingu - jest stopień integracji systemów informatycznych państwa. Co to oznacza, że systemy informatyczne są zdezintegrowane ?"
http://mediologia.pl/component/content/article/34-news/218-czarna-ksiga-procesu-...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bucic | 08.02.2012 18:14#147

"Polska degraduje się cywilizacyjnie, ponieważ rządza nami niedokształceni liberałowie, którzy nie mają pojęcia o świecie współczesnym"
"Raport pokazuje jednak, że liczba innowacyjnych produktów od kilku lat spada. W 2011 było ich 77, rok wcześniej - 91, a w 2007 - 110. "
http://mediologia.salon24.pl/371482,po-czyli-cofnij-sie-do-tylu

"Większość ekspertyz zlecono osobom związanym z Wojskową Akademią Techniczną oraz Polskim Towarzystwem Informatycznym. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że często były to osoby, które miały nadzorować wykonanie projektu lub były zaprzyjaźnione z ważnymi politykami. Tak było np. z umowami, które zawarł z CSIOZ Jerzy Nowak, wiceprzewodniczący Rady Informatyzacji Państwa. Obie kwoty były nieco niższe od 14 tys. euro, co pozwala ominąć ustawę o zamówieniach publicznych. Jerzy Nowak to bliski przyjaciel ówczesnego wiceministra MSWiA Witolda Drożdża, odpowiedzialnego za informatyzację kraju.

Znajomym byłego wiceministra Drożdża jest także Bolesław Szafrański, wykładowca WAT i działacz Polskiego Towarzystwa Informatycznego. Minister Kopacz powołała go do Rady do Spraw Programu Informatyzacji Ochrony Zdrowia. Miała ona sprawować nadzór m.in. nad przetargami organizowanymi przez CSIOZ.

Jednak Szafrański jest także właścicielem firmy Milstar, która dostała od CSIOZ zlecenia warte ponad milion złotych na doradztwo przy opracowywaniu Systemu Informacji Medycznej. Kontrolerzy z Ministerstwa Zdrowia zwrócili uwagę m.in. na umowę z sierpnia 2009 r., która dotyczyła zlecenia bez przetargu prac przy projektach systemu e-Recepta, Systemu Analiz Statystyki i Raportów oraz systemu Internetowego Konta Pacjenta. Wartość zlecenia wynosiła blisko 170 tys. zł."
http://autorzygazetypolskiej.salon24.pl/385391,bagno-po-ewie-kopacz

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bucic | 08.02.2012 18:14#148

Wygląda więc na to, że rozprawkę z tym syfem trzeba by było rozpocząć od:
1. Stworzenia mapy powiązań między politykami i firmami.
2. Stworzenia platformy realnych możliwości wpływania na proces informatyzacji Polski (i nie tylko) choćby przez wysunięcie na czoło takich organizacji jak http://www.fwioo.pl/article/9/witamy/ czy http://nowoczesnapolska.org.pl/nasze-projekty/ Na dobry początek.

Co do pierwszego podpunktu - coś podobnego istnieje dla powiązań w Stanach!
http://maplight.org/

Avatar
Maniek_Wlkp (niezalogowany) | 08.02.2012 22:39#149

O! Lemingi się budzą i zaczynają widzieć w jakim świecie żyją? Lepiej późno niż wcale, chociaż 10 kwietnia 2010 był datą bardziej do tego odpowiednią.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
supernovaGIZMO | 08.02.2012 23:04#150

10 Dziesięć przykazań

Jam jest Pan Bóg twój, który cię wywiódł z ziemi egipskiej, z domu niewoli.

1. Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną.
2. Nie będziesz wzywał imienia Boga twego nadaremno.
3. Pamiętaj, abyś dzień święty święcił.
4. Czcij ojca swego i matkę swoją.
5. Nie zabijaj.
6. Nie cudzołóż.
7. Nie kradnij. <--------------------------------
8. Nie mów fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu swemu.
9. Nie pożądaj żony bliźniego swego.
10. Ani żadnej rzeczy, która jego jest.

Avatar
GŁUPI JASIO (niezalogowany) | 08.02.2012 23:38#151

>Opublikowano "zobowiązania" rządowe.< Czy jest ktoś w Polsce kto jeszcze wierzy nie tylko w zobowiązania rządu, ale nawet w ustawy opracowywane przez rząd?. Zobowiazania z uśmieszkiem politowania trafiaja do kosza, a ustaw po prostu nie da się zrealizować. Bo takie to są te ustawy. A w ACTA nie wierzą nawet sami pomysłodawcy zza oceanu. Ale może ktoś głupi się na to nabierze i wpadnie im troszkę kasy...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bucic | 09.02.2012 11:43#152

@GŁUPI JASIO
Zobowiązania wobec zwykłych ludzi nie działają. Zobowiązania wobec wielkich firm działają świetnie i są wypełniane wręcz nadgorliwie.

Avatar
Taka jedna (niezalogowany) | 09.02.2012 14:11#153

Rząd nie wycofa swojego podpisu, bo jakaś grupa tego chce? No to ta grupa (czyli większość wyborców) nie wybierze następnym razem tego rządu, bo tak.

To nie my powinniśmy się ich bać tylko oni nas, bo tak naprawdę to my mamy nad nimi większą władzę.

Avatar
taki drugii (niezalogowany) | 09.02.2012 22:21#154

zawsze mówiłem że ta Unia to nam bokiem wyjdzie :P

Avatar
roon (niezalogowany) | 10.02.2012 14:05#155

11 luty jutro, protest przeciw ACTA, nie zapomnijcie pójść, zwłaszcza jak głosowaliście na PO, bo was najbardziej oszukał.

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 10.02.2012 15:42#156

Popieram wszelkie formy protestów przeciwko ACTA itp. ale już za późno, to nic nie da :(

Avatar
dżordż busz (niezalogowany) | 11.02.2012 23:08#157

Taki rząd sobie wybraliście właśnie WY :) Co narzekacie? Wyłączać komputery i na 14 godzin do roboty za 5zł/h! Macie co chcecie!!! I KONIEC marudzenia!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lazlow87 | 12.02.2012 12:17#158

Zgadzam się dżordż busz. Jak chcieliście tak macie. A widząc jak rząd pracuje to poczekają i podpiszą umowę i dopiero będzie wielki lament. A za 4 lata to i tak znowu barany się znajdą które zagłosują na nich.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mm150 | 15.02.2012 23:14#159

Tusk-my przejrzymy Twoje ACTA!!!!!!!

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Recenzja MSI WindTop AE2410

Powiew świeżości?
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av