Niebawem uproszczone płatności Blikiem, już nie będzie trzeba tyle klikać

Niebawem uproszczone płatności Blikiem, już nie będzie trzeba tyle klikać

Niebawem uproszczone płatności Blikiem, już nie będzie trzeba tyle klikać
27.06.2016 15:36, aktualizacja: 12.07.2016 20:09

Mimo że pierwsze podejście do mobilnych systemów płatności okazało się raczej niewypałem, w wypadku BLIK-u może być inaczej. Narodowy Bank Polski wyraził zgodę na przeprowadzanie transakcji za pomocą rozwiązania Polskiego Standardu Płatności jednym kliknięciem, zarówno w aplikacji mobilnej jak i przez serwisy internetowe. A to właśnie upraszczanie procesów transakcyjnych jest kluczem do sukcesu, o czym świadczy powodzenie w naszym kraju zbliżeniowych kart płatniczych.

Płatność BLIK-iem reklamowana jest jako „prosta, szybka i bezpieczna”, ale czy na pewno taka prosta? Kupując w sklepie internetowym należy najpierw na stronie wybrać metodę płatności, następnie uruchomić aplikację mobilną banku, potem wygenerować 6-cyfrowy kod BLIK i przepisać go na stronie. Jeśli kwota przekracza 50 zł, konieczne jest przeprowadzenie autoryzacji kodem PIN w aplikacji. Mogłoby chyba być prościej – i będzie.

Obraz

Uproszczona wersja płatności jednym kliknięciem możliwa będzie po zaznaczeniu odpowiednich opcji w trakcie normalnej transakcji z kodem. Powiąże to profil użytkownika w sklepie internetowym czy terminalu z rachunkiem bankowym. Przy każdej następnej transakcji z danym sprzedawcą, po wybraniu płatności Blikiem, aplikacja mobilna banku sama wygeneruje wiadomość push do autoryzacji transakcji. Autoryzacja odbędzie się przez naciśnięcie OK lub podanie PIN-u, w zależności od ustalonych przez bank reguł.

Jak podaje blog cashless.pl, na nowy wariant płatności mobilnych wyraził zgodę Narodowy Bank Polski i już trwają prace wdrożeniowe. Co istotne, żaden ze sklepów internetowych korzystających z BLIK-a, ani też integratorów obsługujących transakcje, nie musi niczego zmieniać w oprogramowaniu, by obsłużyć uproszczone płatności – cała praca w tej kwestii pozostaje po stronie banku.

Obecnie w Polsce BLIK wspierany jest przez osiem banków, są to: Alior Bank, Bank Millenium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Orange Finanse oraz Getin Bank. Największym chyba minusem tego rozwiązania jest to, że jakość jego działania zależy od konkretnej aplikacji mobilnej – a wydaje się, że o wiele lepiej byłoby mieć jedną, uniwersalną aplikację BLIK, sprzęganą z interfejsem programowania banku.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (20)