r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Nokia: Microsoft nie robi własnego telefonu

Strona główna Aktualności

Plotka o tym, że Microsoft planuje zrobić własny telefon, pojawia się raz na jakiś czas w sieci. Pewien wydawca oprogramowania do benchmarków znalazł nawet na liście urządzeń pozycję o nazwie „Microsoft Surface Phone” z Windows Phone 8 na pokładzie… pewnie więc gdzieś w pilnie strzeżonych laboratoriach w Redmond jest kilka prototypów. Poniżej widać propozycję wyglądu smartfona z linii Surface opracowaną w zeszłym miesiącu przez niezwiązanego z Microsoftem projektanta.

Stephen Elop, CEO Nokii, czyli osoba teoretycznie dobrze poinformowana o zamiarach swojego najbliższego obecnie partnera, twierdzi jednak, że nic o telefonie Microsoftu nie wie. Mało prawdopodobne jest, że Microsoft nie eksperymentuje, ale może rzeczywiście nie ma zamiaru wkraczać na rynek z własnym urządzeniem w najbliższym czasie.

W wywiadzie dla AllThingsD Elop przyznał także, że relacja z Microsoftem nie jest tak kolorowa, jak nowa oferta Nokii. Dla niego ważne jest, że Microsoft wdraża mapy fińskiej firmy oraz że krok po kroku udaje się stworzyć kolejne produkty, kiedy obie strony się starają. Mamy trudne chwile, ale kończymy co zaczęliśmy — twierdzi Elop. Niezwykle radosnym dla niego wydarzeniem było pojawienie się Nokia Maps na liście aplikacji polecanych użytkownikom iOS 6, którzy padli ofiarą nieudanego eksperymentu Apple'a. Usługi oparte na wykrywaniu położenia użytkownika są obecnie jednym z najważniejszych i najbardziej przyszłościowych produktów Nokii i za ich pomocą firma ma nadzieję pokonać konkurencję.

r   e   k   l   a   m   a

Elop nie wydawał się zawiedziony, że Nokii nie przypadł zaszczyt wyprodukowania tabletu Surface. Jego zdaniem, Microsoft skonstruował ten produkt aby fizycznie postawić poprzeczkę, którą muszą przeskoczyć inni producenci — sprzęt z Windows ma być przynajmniej tak samo dobry… lub lepszy. I ładniejszy, bo estetyki również zdaniem Elopa w świecie elektroniki konsumenckiej brakuje. Nokia nadal może wejść na rynek tabletów, ale z własnym produktem, a nie jako anonimowy producent stojący za marką Microsoftu. Zresztą, marka Surface nie jest, jego zdaniem, gwarancją sukcesu ani zapowiedzianego tabletu, ani ewentualnie telefonu.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.