r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Nowa aplikacja IKO – więcej banku na Twoim smartfonie

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

PKO Bank Polski wprowadził nową wersję swojej aplikacji IKO na smartfony. Zapewnia ona wygodną nawigację, nowoczesne wzornictwo, dostęp do rachunku i salda przed zalogowaniem, a także bardzo praktyczną możliwość wykonywania operacji bezpośrednio z głównego ekranu.

Najnowsza wersja aplikacji to kolejny krok w stronę zapewnienia klientom banku „ze skarbonką” pełnych możliwości bankowości na urządzeniach przenośnych. Dlatego w nowej aplikacji znalazło się wiele nowych funkcji, znanych z pełnowymiarowej, przeglądarkowej wersji bankowości internetowej. Możliwości serwisu transakcyjnego zostały połączone z typowo mobilnymi, jak płatności BLIK. Celem PKO Banku Polskiego jest możliwość zarządzania finansami w każdym kanale komunikacji w ten sam sposób, a priorytetem jest wygoda.

Już od ponad siedmiu lat wprowadzamy rozwiązania na urządzenia mobilne, za pośrednictwem których bankuje dziś ponad 1,5 mln klientów Banku
– mwi Jacek Obłękowski, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego

Nowa koncepcja IKO czerpie pełnymi garściami ze zmieniających się trendów w projektowaniu aplikacji mobilnych, choć niestety nie widać tego w typografii, która skutecznie utrudnia odczytanie list. Programiści starali się wykorzystać także mechanizmy obsługi, charakterystyczne dla poszczególnych systemów operacyjnych. Na pierwszy plan wysunięte zostały najważniejsze funkcje bankowe, które dostępne są od razu po zalogowaniu. Można z tego miejsca sprawdzić saldo kont, przejrzeć historię, zlecić przelew i przejrzeć posiadane produkty.

r   e   k   l   a   m   a

Nowa aplikacja umożliwia klientom nie tylko korzystanie z już posiadanych usług bankowych, ale także szybki zakup wybranych produktów z oferty banku. Można na przykład szybko wziąć pożyczkę gotówkową z użyciem smartfonu.

Ponadto aplikacja oferuje ustawienia indywidualne, jak możliwość włączenia podglądu salda wybranego konta przed zalodowaniem do aplikacji.

Zmienił się także proces aktywacji aplikacji. Przede wszystkim nie trzeba już kontaktować się z infolinią banku, by potwierdzić tożsamość klienta. Teraz wystarczy, by aplikacja była instalowana na telefonie, w którym znajduje się karta SIM przypisana do numeru podanego jako numer kontaktowy w banku. Cały proces można więc wykonać samodzielnie o dowolnej porze.

Nowa aplikacja IKO dostępna jest na smartfony z Androidem (przynajmniej 4.0), iOS (przynajmniej 7) i Windows Phone 8.1. Po aktualizacji nie powinna być wymagana ponowna jej aktywacja. Na smartfonach ze starszymi systemami nadal będzie działać starsza wersja IKO.

IKO działa od marca 2013 roku i od tego czasu zyskał możliwość kupowania doładowań telefonów na kartę, obsługi zleceń stałych, kredytów i kart, a także wysyłania próśb o przelew do innego użytkownika aplikacji. Korzysta z niej 370 tysięcy osób, przy czym 85% to klienci PKO Banku Polskiego, 10% to klienci Inteligo, zaś 5% korzysta z portmonetki IKO. Od momentu wdrożenia użytkownicy wykonali ponad 4,2 mln operacji i założyli prawie 15 tys. lokat mobilnych. Najchętniej wykorzystywane funkcje to przelewy na numer rachunku bankowego i numer telefonu, a także wypłaty gotówki z bankomatów.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.