r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Nowe Allegro — dla ludzi mających duże monitory

Strona główna Aktualności

Nie sposób było dziś nie zauważyć, że największy polski internetowy portal handlowo-aukcyjny, allegro.pl, zmienił się nie do poznania. Nowy wygląd strony ma być łatwiejszy i czytelniejszy, sposób poruszania się po nim ma umożliwić szybsze dotarcie do poszukiwanego produktu i kupienie go z minimalną liczba kliknięć po drodze, ale jak zwykle w takich wypadkach, osoby przyzwyczajone przez lata sprzedawania i kupowania na Allegro mogą mieć problem z odnalezieniem się.

Projektantami kierowało przedstawianie 10 głównych działów towarów w sposób przypominający sklepy branżowe, gdzie duże (a nawet ogromne) zdjęcia pełnią rolę witryn sklepowych. Duże wizualizacje produktów na białym tle mają szybko przekierować potencjalnych nabywców do najbardziej interesujących obecnie towarów, z których część opatrzono hasłem zachęcającym do zakupów (mogły być gorsze), ale do pełnej mapy kategorii można się dostać jednym kliknięciem (lub przewinięciem na dół strony). Nie sposób przegapić ogromne, wszechobecne pole wyszukiwarki, które wyraźnie wzorowane jest na nowych szatach serwisu eBay (tych z ebay.com, ebay.pl wciąż wygląda po staremu). Na plus należy zaliczyć łatwy dostęp do wyboru działów, które chcemy przeszukiwać. Allegro stawia również nacisk na rozwijane menu z opcjami konta („moje allegro”), które ma ułatwić zarządzanie i zmianę ustawień, łatwiej też można operować na zawartości koszyka, którego wprowadzeniem serwis groził w sierpniu ubiegłego roku. Pojawił się także zapowiadany już, obowiązkowy formularz dostawy, więc przynajmniej w teorii odpada umawianie się z każdym sprzedawcą osobno.

O ile duże grafiki mogą przerazić posiadaczy netbooków, widok „kafelków” na liście ofert na większym monitorze może okazać się całkiem dobrym rozwiązaniem, szczególnie jeśli szukamy towarów z kategorii, gdzie liczy się wygląd. Ofert możemy wyświetlić 60, 120 lub 180 na jednej stronie. Na uwagę zasługuje też nowa kategoria „Strefa okazji”, gdzie znajdziemy różne promocje i jeśli ktoś jest miłośnikiem polowań na przeceny, powinien się tu czuć jak w domu. 7 lutego na kanale YouTube Allegro pojawiły się wypowiedzi pracowników firmy na temat nowej szaty graficznej:

r   e   k   l   a   m   a

Użytkowników ma wprowadzić do korzystania z tej wersji serwisu samouczek, ale na razie jeszcze można pielęgnować przyzwyczajenia i wrócić do tradycyjnego, dobrze już znanego układu strony. Więcej o zmianach i wersji mobilnej, można dowiedzieć się na stronie nowe.allegro.pl. Pozostaje poświęcić trochę czasu na przyzwyczajenie się do pustej przestrzeni… Na koniec dobra wiadomość — przycisk „Kup teraz!” na razie zostaje.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.