Nowe MacBooki Pro jednak dają radę na baterii: Apple i Consumer Reports wyjaśniły nieporozumienie

Nowe MacBooki Pro jednak dają radę na baterii: Apple i Consumer Reports wyjaśniły nieporozumienie

Nowe MacBooki Pro jednak dają radę na baterii: Apple i Consumer Reports wyjaśniły nieporozumienie
Mariusz Błoński
10.01.2017 22:46

Wraz z grudniową poprawką dla systemu MacOS Sierra Apple usunęło wskaźnik pokazujący pozostały czas pracy na bateriach dla MacBooka Pro. Przyczyną podjęcia takiej decyzji były skargi użytkowników, którzy narzekali, że wskaźnik ten pokazuje niedokładne szacunki.

Jednak nie był to koniec problemów Apple'a związanych z bateriami. Niedługo później prestiżowy Consumer Reports opublikował wyniki swoich badań nad czasem pracy na bateriach. Wykonano je na trzech różnych modelach MacBooka Pro, a wyniki były zadziwiające. Okazało się bowiem, że na pojedynczym ładowaniu komputery pracowały od 3,75 do 19,5 godziny. Uzyskane rezultaty tak bardzo odbiegają od typowych wyników takich badań, że wielu miłośników produktów Apple'a zaczęło podejrzewać błędy w oprogramowaniu lub w procedurach testowych.

Apple i Consumer Reports wspólnie przeprowadziły śledztwo w tej sprawie. Wykazało ono, że wystąpiły oba rodzaje wspomnianych błędów. Eksperci Apple'a zwrócili uwagę, że testerzy z Consumer Reports wyłączyli na czas testów pamięć podręczną przeglądarki Safari. Możliwość wyłączenia cache'u to opcja dla twórców witryn internetowych. Bez pamięci podręcznej przeglądarka za każdym razem pobiera np. pliki graficzne odwiedzanych stron, co związane jest ze zwiększonym zużyciem energii. W normalnych warunkach pliki te przechowywane są na dysku i gdy odwiedzamy po raz kolejny tę samą witrynę, komputer ładuje je właśnie z cache'u przeglądarki. Testerzy wyłączyli cache, by – wielokrotnie odwiedzając niewielką liczbę witryn – symulować odwiedzanie przez użytkownika większej ich liczby.

Wydaje się to słusznym podejściem, warto jednak zauważyć, że użytkownicy nie korzystają z laptopa w taki właśnie sposób. Wyłączanie funkcji, która pozwala na zaoszczędzenie energii może nie oddawać rzeczywistych warunków, w jakich komputer jest wykorzystywany przez właścicieli. Pracownicy Consumer Reports być może powinni przemyśleć swoje procedury testowe i sprawdzać sprzęt w konfiguracjach bardziej zbliżonych do tych, jakich używają konsumenci. W wydanym oświadczeniu koncern z Cupertino poinformował, że gdy poproszono Consumer Reports o ponowienie testów z włączoną pamięcią podręczną Safari wyniki badań były takie, jak należało się spodziewać i można było pracować na bateriach tak długo, jak obiecuje producent MacBooków Pro.

Drugi z odkrytych problemów leżał wyłącznie po stronie Apple'a. To błąd występujący podczas pobierania ikon. Apple już go naprawiło, co powinno pozytywnie wpłynąć na wyniki kolejnych testów.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (36)