r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Nowe niedrogie tablety z serii TAB3 od Lenovo na #MWC16

Strona główna AktualnościSPRZĘT

Lenovo ogłosiło właśnie na MWC, że wkrótce do sprzedaży trafią 3 modele tabletów z serii TAB3. Jak widać, korporacja przebudowuje nieco swoje portfolio urządzeń tej klasy. Charakterystyczna cylindryczna obudowa i wynikające z niej cechy zostały zarezerwowane dla Thinkpada X1. Przeznaczone dla biznesu oraz zastosowań domowych TAB3 z Androidem 6.0 będą zatem wyglądały bardziej konwencjonalnie, ale będą także miały niezawyżone ceny.

Lenovo TAB3 10 Business

Tablet jest kierowany do osób, które mają zamiar wykorzystywać je w pracy, nie pociąga to jednak za sobą stricte „biznesowej” ceny. Urządzenie będzie można nabyć za 200 dolarów. Niestety, również specyfikacja dość mocno odstaje od tego, czego można by się spodziewać po „tablecie dla profejsonalistów”. Co go więc takim czyni, skoro nie technikalia? Przede wszystkim integracja z Android for Work, który w samych założeniach miał pozwalać na korzystanie z prywatnych i służbowych zastosowań na jednym urządzeniu. Po co zatem ktoś miałby kupować do takich celów nowy quasibiznesowy tablet, wiedzą zapewne głównie pracownicy firmy Lenovo.

Nie oznacza to jednak, że TAB3 10 Buisenss ze swoim 10-calowym wyświetlaczem i wodoodpornością nie znajdzie amatorów. Wodoodporność to może zbyt wiele powiedziane: urządzenie ma klasyfikację IP52, co oznacza, że jest ono po prostu odporne na zachlapania, nie ma jednak mowy o bezstresowym korzystaniu z urządzenia na przykład w wannie. Rozdzielczość wyświetlacza IPS wyniesie 1080p, w środku znajdzie się czterordzeniowy procesor taktowany z częstotliwością do 1,3 GHz, tylko 2 GB RAM-u i 32 GB pamięci wewnętrznej. Dostępny będzie slot na kartę pamięci, a także bardziej zaawansowany wariant za 300 dolarów z 3 GB RAM-u i 64 GB pamięci. Nie mogło oczywiście zabraknąć kamer o rozdzielczości 8 i 5 megapikseli.

Lenovo TAB3 8 i TAB3 7

TAB3 8 i 7 to z kolei urządzenia, które sam producent określa, jako przeznaczone dla rodzin. Oprócz tego, że występują one w różnych wariantach kolorystycznych, co z pewnością ma uczynić je bardziej „domowymi”, niż czarny 10 Business, dodatkowym atutem w takich zastosowaniach ma być także obsługa wielu kont użytkowników. Ponadto głośniki obsługujące Dolby Atmos mają sprawić, że tablet świetnie nada się także do oglądania filmów.

r   e   k   l   a   m   a

Pod względem specyfikacji, poza oczywistą różnicą w postaci wielkości wyświetlacza i jego rozdzielczości wynoszącej w „siódemce” 1024×600 pikseli i 1280×700 w „ósemce”, oba urządzenia będą prezentowały się niemal identycznie. Do dyspozycji użytkownika będzie zatem czterordzeniowy układ MediaTek o częstotliwości taktowania do 1 GHz, 1 GB RAM-u i 16 GB pamięci wewnętrznej. W przypadku TAB3 7 cena wyniesie 129 dolarów i dostępna będzie ponadto obsługa LTE, za co w TAB3 8, którego standardową wersję będzie można nabyć już za 100 dolarów, trzeba będzie dopłacić 50 dolarów.

Nowe tablety Lenovo prezentują się dość nietypowo. Niezbyt zaawansowana specyfikacja techniczna sprawia, że atrybuty takie, jak zastosowania biznesowe czy domowe zostały im przypisane nieco na siłę. W ten sposób jednak udało się osiągnąć ofertę z bardzo atrakcyjnymi cenami, a to zapewne wystarczający argument, aby nowa seria TAB3 cieszyła się dużym zainteresowaniem. Lenovo TAB3 8 oraz TAB3 trafią do sprzedaży w czerwcu, na TAB3 10 Business przyjdzie poczekać o miesiąc dłużej.

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.