r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Nowe pomysły w sporze o format e-booków

Strona główna Aktualności

Wydawcy opowiadają się za uniwersalnym formatem dla e-booków - nie zdecydowali jednak jeszcze, za jakim. Tymczasem Adobe proponuje własne rozwiązanie.

Podczas tegorocznych targów BookExpo America najwięksi wydawcy książek porozumieli się co do potrzeby wprowadzenia ujednoliconego formatu dla e-booków. Powodem takiej decyzji jest narastająca wojna między producentami czytników elektronicznych książek - m.in. firmą Apple i Amazon. Obie promują alternatywne rozwiązania i własne formaty e-booków, dlatego użytkownicy iPadów czy czytników Kindle mają utrudnioną drogę do przenoszenia książek między urządzeniami. Naszym największym marzeniem jest, aby wszystkie urządzenia były niezależne od firmowego oprogramowania - powiedział w wywiadzie dla agencji Reuters David Shanks z Penguin Group.

Na początek należy wybrać format, który zadowoli zarówno czytelników jak i ochroni prawa autorskie pisarzy. Jedną z największych przeszkód jest bowiem piractwo, które zdaniem wydawców może znacznie wzrosnąć po wprowadzeniu jednego formatu dla e-booków. Być może właśnie dlatego jak dotąd nie zdecydowano się na określone rozwiązanie. Podczas BookExpo nie ustalono ani uniwersalnego formatu dla e-booków, ani nie określono nawet, kiedy wydawcy mają zamiar zmierzyć się z problemem.

r   e   k   l   a   m   a

Być może rozwiązaniem, które wydawcy wezmą pod uwagę będzie nowa platforma przeznaczona do publikowania, którą zaprezentowała dziś firma Adobe. Digital Publishing Platform to rozwiązanie, które ma ułatwić przenoszenie magazynów, gazet i książek na potrzeby tabletów czy smartfonów. Jako przykład działania technologii pokazano aplikację zawierającą magazyn Wired dla iPada. Podstawową zaletą nowej platformy jest możliwość wyświetlania tego samego materiału na różnych urządzeniach z różnymi ekranami. Dzięki temu w prosty sposób będzie można przygotować publikację na potrzeby tabletu, telefonu komórkowego czy netbooka. Platforma firmy Adobe pozwala również na zamieszczanie interaktywnych reklam wewnątrz materiałów.

Digital Publishing Platform będzie dostępny w ramach InDesign w pakiecie CS5. Pracownicy Adobe nie podali dokładnej daty wprowadzenia nowej platformy - ma to mieć miejsce pod koniec tego roku. Na stronie firmy można obejrzeć krótki film promujący usługę.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.