r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Nowości od Google

Strona główna Aktualności

Firma Google oferuje od niedawna dwie nowe, ciekawe usługi: Google Base i Google Analytics. Pierwsza z nich to swoista baza danych pozwalająca na swobodne publikowanie różnego typu informacji, które będą potem dostępne w wyszukiwarce. Użytkownik może utworzyć własny schemat wprowadzanych danych, lub wykorzystać jeden z predefiniowanych, takich jak profile osobiste, newsy, opisy produktów, przepisy i inne. Możliwe jest także zautomatyzowanie wprowadzania dużej ilości danych poprzez XML. Serwis jest w fazie beta i na stan dzisiejszy Google nie planuje publikowania reklam na stronach Google Base, nie jest też limitowana ilość wpisów, a całość dostępna jest za darmo.

Bezpłatny jest także pakiet do analizy ruchu na stronach WWW nazwany Google Analytics, jednak pod warunkiem, że ruch na naszej stronie nie przekracza 5 milionów odwiedzin miesięcznie. Ograniczenie to nie dotyczy stron działających w programie reklam AdWords. Używanie statystyk jest bardzo proste, wystarczy zarejestrować się na stronie i dodać do kodu naszej strony podane przez Google linijki kodu JavaScript. Narzędzie jest bardzo rozbudowane, a fakt oferowania go za darmo może być zagrożeniem dla wielu firm sprzedających takie usługi.

Po raz kolejny firma Google pokazuje swoją kreatywność w tworzeniu nowych usług, a także dążenie do opanowywania coraz kolejnych obszarów związanych, także pośrednio, z reklamą. Zastanawiające jest jednak to, co można zrobić z taką ilością informacji o użytkownikach zbieranych z coraz większej ilości darmowych serwisów Google.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.