r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Nowy OpenGL jeszcze w tym roku

Strona główna Aktualności
OpenGL

to otwarta specyfikacja biblioteki programistycznej do generowania grafiki, używana często przez gry komputerowe czy wygaszacze ekranu. Od pewnego czasu biblioteka nie rozwija się zbyt szybko, przez co sporo straciła na rzecz DirectX.

Tymczsem pracę nad projektem przejęła grupa Khronos i wszystko wskazuje na to, że prace ruszyły ostro do przodu. Dzięki współpracy z twórcami kart graficznych, takimi jak Nvidia, udało się wyposażyć nowy OpenGL w obsługiwane przez sprzęt funkcje DirectX 10.

Kolejna wersja OpenGL o nazwie kodowej Longs Peak, która ma służyć głównie uporządkowaniu kodu, powinna ukazać się latem tego roku. Kilka miesięcy później spodziewać możemy się premiery trzeciej wersji biblioteki, która wprowadzi znaczące zmiany w funkcjonalności.

Jest to dobra wiadomość zwłaszcza dla osób, które nie planują migracji na Vistę, która jako jedyna pozwala na używanie dziesiątej wersji DirectX. Jeśli OpenGL będzie się dalej rozwijać, jest szansa, że będzie chętniej używana przez twórców oprogramowania.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.