r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Obsługa Sprzedaży ObSp 16.02.A

Strona główna Windows Firma Programy handlowe i magazynowe
Pobierz program Asystent pobierania włączony zabezpiecz pobieranie

Obsługa Sprzedaży ObSp pozwala na sprawne wystawianie faktur i zarządzanie magazynem w firmie praktycznie każdej wielkości.

Galeria programu

Możliwe jest m.in. wystawianie i ewidencjonowanie dokumentów sprzedaży (faktury VAT, paragony itp.), wprowadzanie dokumentów zakupu, prowadzenie gospodarki magazynowej, ewidencjonowanie kontrahentów, prowadzenie kasy oraz kontrolowanie i rozliczanie należności. Program dostosowany jest nie tylko do obsługi transakcji krajowych, ale także wewnątrzunijnych i poza wewnątrzunijnych. Dzięki edytorowi XML możliwa jest zmiana wyglądu faktur. ObSp jest zintegrowane z innymi programami firmy Varico, co pozwala na pełną wymianę danych.

Uwaga!

  • Z wersji testowej możesz korzystać przez 60 dni bezpłatnie.
  • Podczas trwania okresu testowego użytkownikowi przysługuje prawo do skorzystania z pomocy technicznej doradców serwisowych.
© dobreprogramy

Recenzje użytkowników

dość intuicyjny, możliwość zmiany wyglądu wydruków, dostęp do szerokiej pomocy obsługi programu, szybkość działania
wolny wydruk na drukarce igłowej, blokada okienek programu - praca tylko w jednym oknie, brak możliwości importu danych z innego programu niż Varico

Obsługa Sprzedaży (ObSp) jest programem poznańskiej firmy Varico. Producent posiada już w swoim dorobku oprogramowanie dla księgowości (KPiR) uproszczonej oraz pełnej (KsH). Zajmuje się także ogólnym zaopatrzeniem przedsiębiorstw w rozwiązania informatyczne, ale w obecnych czasach staje się to powoli normą. Przejdźmy do najważniejszego czyli do oprogramowania.

Program ObSp służy głównie do wystawiania dokumentów sprzedaży i prowadzenia magazynu. Występuje w 5 wersjach: ObSp Start, ObSp Usługi, ObSp Magazyn, ObSp Wielomagazynowa, ObSp Ekspert. Szczegółowy opis znajdą Państwo w tym miejscu. W skrócie można te wersje rozróżnić następująco:

ObSp Start - program pozwala na wystawianie faktur W PLN, dodatkowo można wykonać zestawienie
ObSp Usługi - program oprócz funkcjonalności programu w wersji Start dodatkowo posiada obsługę Kasy i Banku - czyli możliwość przypisywania płatności do dokumentów, moduł dłużników
ObSp Magazyn - jak nietrudno się domyśleć posiada moduł do obsługi magazynu
ObSp Wielomagazynowa - dochodzi możliwość prowadzenia kilku firm/magazynów
ObSp Ekspert - moduł umożliwiający obsługę obcych walut oraz obsługa sprzedaży zaliczkowej i ratalnej, także uproszczona produkcja

Jak widzimy wybór jest dość spory i każda firma MSP powinna znaleźć tu coś dla siebie. Warto jednak zwrócić uwagę, że wystawianie FV w obcej walucie jest dostępne dopiero od najwyższej wersji Ekspert, a co za tym idzie, jeśli chcemy wystawiać FV w obcej walucie, a nie chcemy magazynu jesteśmy i tak zmuszeni kupić wersję najdroższą.

Poruszyliśmy temat cen także warto przyjrzeć się w jaki sposób firma Varico wycenia swoje produkty. Firma Varico, jako jedna z nielicznych, przedstawia w bardzo jasny sposób koszt programu. Dlaczego o tym wspominam. Często kupując oprogramowanie tańsze, nie jesteśmy powiadomieni o tym, że oprócz zakupu licencji musimy wykupić także możliwość aktualizacji programu, obsługi technicznej itd. Varico nie ma takich problemów i musimy wykupić komplet. Dla osób, które nie znają się na oprogramowaniu wydaje się to idealne rozwiązanie, jednak dla osób, które mają doświadczenie w tym temacie wsparcie techniczne nie zawsze jest potrzebne (takie rozwiązanie ma m.in. INSERT), a niejako płacić za całość musimy, przynajmniej przy pierwszym zakupie. Każda licencja zakupiona w Varico ma w cenę wliczoną obsługę techniczną przez telefon/zdalnie oraz możliwość aktualizacji programu w przeciągu roku. Po roku możemy przedłużyć gwarancję na kolejny rok. Oczywiście nie jest to obowiązkowe, ale w przypadku programów księgowych jeśli chcemy mieć stawki VAT i dokumenty zgodne z obowiązującym prawem trzeba takiego zakupu dokonać. Cena za przedłużenie gwarancji jest naliczana w sposób następujący: po pierwszym roku płacimy 50% ceny zakupu programu, po drugim roku i kolejnym dostajemy 70 % rabatu - należy zwrócić uwagę na programy, które kupujemy w cenach promocyjnych - wtedy rabat naliczony jest od ceny standardowej, a nie od promocyjnej!

Przyjrzyjmy się teraz samemu użytkowaniu programu. Skupimy się na rozmieszczeniu opcji i dostępnej funkcjonalności.
Warto zwrócić uwagę, że program posiada kilka możliwości dotarcia do danej opcji np. wystawić dokument sprzedaży możemy na 3 sposoby.
Albo przebijamy się przez menu operacje/sprzedaż/krajowa/złotówkowa, albo przycisk sprzedaż u dołu strony, albo po prostu przycisk F6. Program dzięki temu jest dość przyjazny jednak przydałaby się większa możliwość konfiguracji menu, która jest bardzo uboga - czepiam się, ale konkurencja ma lepiej rozwiązane menu dając możliwość personalizacji ekranu w programie. W dużej mierze jest to oczywiście kwestia przyzwyczajenia.

Dużym minusem jest brak możliwości płynnego przełączania się między danymi opcjami - przykład - jeśli jesteśmy w danym miejscu (wystawiamy FV) nie mamy możliwości sprawdzenia jak wygląda lista dłużników ponieważ program ma zablokowane okna z innego menu. Z jednej strony to zabezpieczenie przed zmianą danych, z drugiej strony najnowsze programy, które ukazują się na rynku, umożliwiają pełnowymiarową pracę w oknach. Producent chciał ominąć tą niedogodność i w jednym oknie umieścił skróty (przyciski) do przydatnych opcji. Z jednej strony jest to udogodnienie z drugiej dla nowego użytkownika ekran straszy skomplikowaniem.

Sama praca w programie wydaje się intuicyjna - poza ilością przycisków w jednym miejscu, przydałaby się opcja "zaawansowane" aby ukryć nieużytkowane funkcje. Całość składa się z przycisków które po naciśnięciu uruchamiają dana opcję. Program nie zatwierdzi nam FV jeśli nie wypełnimy wszystkich ważnych i potrzebnych informacji. Ważne, że program przypomina o błędnym wpisaniu NIP itd. Przechodząc do zestawień dokumentów itp. - do każdego dokumentu możemy wrócić i zmienić jego zawartość. Oczywiście na całość możemy ustawić odpowiedni dostęp i przypisać prawa użytkowników.

Wydruki w programie realizowane są w technologii XML - możemy w ten sposób zmieniać wygląd każdego dokumentu - minusem jest długi czas wydruku na drukarkach igłowych.

Program ObSp umożliwia także szereg zestawień - możliwości ustawienia filtrów jest dość spora jednak program nie pozwala na definiowanie swoich parametrów tak jak niektóre programy konkurencji gdzie konfiguracja przypisanych parametrów dosłownie do każdej zmiennej jest nieograniczona. Tu mamy z góry nastawione filtry - wydają się one wystarczające, ale dla kogoś kto szuka specyficznych zestawień tego tu nie uświadczy.
Całość systemu korzysta z bazy PostgreSQL, która obecnie jest coraz częściej używana wśród programistów. Przystosowany do najnowszych systemów typu Windows 7 64bit. ObSp potrafi przesyłać dane pomiędzy programem księgowym firmy Varico czyli KPiR i KsH , ale co ciekawe nie jest oparty na tej samej bazie tylko każdy z programów ma swoje oddzielne źródło. Wymiana odbywa się tylko w jedną stronę ObSp->KPiR/KsH. Program nie działa na Windowsach starszych od XP.

Podsumowanie:

Dla kogo jest program ObSp Windows - nieduże firmy bez większych wymagań, które chcą pracować na stabilnym programie i mieć dostęp do serwisantów przez cały rok. Firmy poszukujące: wystawiania i ewidencjonowania dokumentów sprzedaży (faktury VAT, paragony itp.), wprowadzania dokumentów zakupu, prowadzenia prostego magazynu, ewidencjonowania kontrahentów, prowadzenia kasy oraz kontrolowania i rozliczanie należności mogą spokojnie sięgnąć po ten program. Kogoś kto szuka bardzo rozbudowanego systemu z możliwością konfiguracji całości odsyłam w inne miejsce.

Na koniec materiał Video ze strony producenta. Wystawienie dokumentu sprzedaży. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6qWEs_QJ7MI

03.03.2011 10:53 | Recenzja do wersji 2.01.C
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

0 nowych
  #37 19.05.2016 12:35

Bardzo mi się podoba i odpowiada ten program. Mam poczucie, że płacę za to, czego używam, a nie skomplikowane funkcjonalności, których boję się dotknąć, żeby wszystkiego nie zepsuć.

  #36 22.04.2016 15:29

Od wielu wielu lat używam (jeszcze do końca tego roku) programów firmy: Varico - w biznesie możesz na nas liczyć (BTW. fajna nazwa firmy jak na 2016 rok. Rodem z lat 90-tych). Aby się nie rozpisywać za wiele powiem tylko tyle, że jeżeli na poważnie traktujesz swoją firmę lub biuro rachunkowe to unikaj liczenia w biznesie na Varico (wbrew nazwie). Ten program to zabawka tworzona przez amatorów dla amatorów na 1-2 stanowiska pracy. Ile ja nerwów na ten szajs straciłem i nadal tracę to szkoda pisać. Wsparcie techniczne świadczone przez amatorów, gdyż takich zatrudnia ta firma co chwilę (Poza Rafałem Ł. to nie ma tam nikogo, kto by pracował dłużej niż ja używam ten program).

  #35 14.03.2016 16:04

Tak jak już wcześniej wspominali inni, tak powtórze i ja - Vista to szajs :P to wersja przejściowa, niedopracowana. Jak dla mnie nie powinna być w ogóle w sprzedaży.. większość programów niej źle pracuje. No ale pomijając to - program jest całkiem ok, ale warto też poszukać w innych programach. Ja na p.w. programie chwilę pracowałem, ale przesiadłem się jednak na inny - http://www.systim.pl . Także popróbujcie też na innych i wybierzcie jeden najlepszy.

Varico   2 #34 13.04.2015 13:08

@wojtek758: W ramach licencji 4 Inclusive pomoc dla naszych Klientów jest bezpłatna. Prosimy o szczegóły za co zażądano od Pana 200 zł. Chętnie się do tego odniesiemy. Wszystkie korzyści dla naszych Klientów wynikające z licencji 4 Inclusive są precyzyjnie opisane na stronie: http://varico.pl/licencja-4-inclusive/. Nie polecamy pracy na systemie Windows Vista jako na najmniej dopracowanej wersji z dostępnych obecnie. Jeśli jednak przekaże nam Pan szczegóły chętnie pomożemy aby system pracował stabilnie. Zalecamy jednak przejście na Windows 7 lub wyżej. PS. Nasz program do prowadzenia Podatkowej Księgi nazywa się KPiR.
Zespół Varico

  #33 14.02.2015 17:34

Bo chyba tak firma Varico traktuje swoich klientów.
Kupiłem Obsp 2.14.A i posiadam aktualną gwarancję, za dwa dni jest termin na złożenie deklaracji VAT-UE a ja nie mogę wyeksportować danych do Kpir firmy Varico, też na gwarancji, ponieważ wersja Obsp 2.14.A ( z grudnia 2014r.) została tak spreparowana żeby nie mogła współpracować z nowym rokiem podatkowym.
Taka sama sytuacja była z wersją 2.10.A z grudnia 2013r.
Wersja Obsp 2.12.A z lipca 2014r. bez problemu współpracuje z nowym rokiem podatkowym 2015.

Serdecznie pozdrawiam zespół VARICO

wojtek758   7 #32 16.12.2014 22:36

Pracowalem na tym sofcie kiedys. Moge to skwitowac jednym slowem- pomylka. Pomoc 200 zl. Oj Panie .. Varico sie wam we lbach poprzewalalo. Wiem ze zaden programista do dzis nie ogarnol tego co sie dzieje na viscie. Kozystalem z KP Varico .. malo nie zVariowałem

  #31 29.04.2013 22:28

z vista co jakis czas przestaje dzialac kpir. I boom 200zl za "pomoc"

Varico   2 #30 16.04.2013 13:46

@użytkownik97
Dziękujemy za dotychczasową współpracę z Varico i wyrażenie opinii na temat naszej pracy. Odpowiadając na Pana/i zarzut możemy napisać, że przyczyn wolnej pracy programu może być wiele, od konfiguracji serwera do niepoprawnej instalacji programu. Najlepiej będzie, gdyby zwrócił się Pan/i o pomoc do Działu Wdrożeń i Serwisu Oprogramowania Varico. Nasi pracownicy odpowiedzą na wszystkie Pana/i pytania, związane z instalacją sieciową naszego oprogramowania. Proszę pamiętać, że nabywając nasz program przysługuje Panu/i Unikalna Gwarancja, która uprawnia do wielu świadczeń, a w tym przede wszystkim do pomocy technicznej i nowych wersji programu.

  #29 25.03.2013 12:57

ta firma to jest tragedia , przez wszystkie lata używania OBSP mamy z nimi problemy , przez jakiś czas program działał nieźle ale po ostatniej aktualizacji działa tak wolno że praca stała się niemożliwa i oczywiście mają to gdzieś i jeszcze bezczelnie przysyłają oferty nowych produktów , ale poprawić to co skopali nie mają czasu .

  #28 13.01.2013 16:37

a wchodziliście na tą stronę żeby pobrać wersję próbną: http://www.varico.pl/bezplatny-start ? powinno działać

  #27 08.01.2013 15:58

kolejny raz nie działa strona i nie można pobrać ich programów

  #26 22.06.2012 21:35

Program intuicyjny i łatwy w obsłudze. Fajnie że w cenie programu dostałem gwarancję z serwisem technicznym i aktualizacjami. Już kilku dłużników zapłaciło za fakturę zaległą po otrzymaniu SMS z programu. Świetna sprawa. Polecam

  #25 05.06.2012 18:07

Program jest ciekawy, ale warty porównania z internetowym programem Systim - wydaje mi się że ten drugi jest lepszy (choć to oczywiście kwestia gustu) - http://www.systim.pl
Jest również bezpłatny (przynajmniej dla mniejszych firm) a ma też dużo dodatkowych funkcji i wsparcie producenta.

  #24 30.04.2012 22:13

Nowość w ObSp - możliwość wysyłki SMS do klientów bezpośrednio z poziomu programu!!!

Dowiedz się więcej: http://varico.pl/o-firmie/aktualnosci/794-wysylka-sms-z-programu-obsp

Varico   2 #23 20.04.2012 16:34

@zawiadziony

Przykro nam, że nie jesteś zadowolony z wersji dla Windows. Tworząc ją staraliśmy się przenieść jak najwięcej funkcji z wersji Classic (dosowej), by ułatwić naszym użytkownikom "przesiadkę" na nowy program. Ogromną zaletą jest zachowanie układu okien, menu, klawiszy funkcyjnych - nie trzeba było zmieniać przyzwyczajeń.
Prawdą jest, że pojedyncze funkcje z DOS nie są dostępne w wersji dla Windows.
Z kolei w wersjach dla Windows jest masa nowych opcji, jak np. moduł SMS więcej informacji znajdziesz na naszej stronie http://bit.ly/HXVHj9

Jeśli oczekujesz szybkiej (lub bardziej szczegółowej) odpowiedzi to najwygodniej będzie zrobić na naszym profilu: http://www.facebook.com/VaricoPL lub wyślij maila na marketing@poznan.varico.com

Pozdrawiamy
Zespół Varico

  #22 14.03.2012 10:43

Ciekawe dlaczego niektóre funkcje z wer. DOS nie działaja WIN ?

Varico   2 #21 27.01.2012 14:30

@Użytkowni
Rozumiem, że jest Pan(i) użytkownikiem pełnej wersji programu. Dziękujemy za dotychczasową współpracę z Varico i wyrażenie opinii o naszej pracy. Bez znajomości szczegółów, trudno jest odpowiedzieć precyzyjnie na Pana zarzuty. Pana komentarz w Varico traktujemy bardzo poważnie, jako reklamację.

Każde zgłoszenie od naszych użytkowników traktujemy indywidualnie, zgodnie z naszą Polityką (szczegóły: http://bit.ly/xddo2z). Zgłoszone błędy są poprawiane zgodnie z przyznanymi priorytetami i ich uciążliwością dla użytkowników. Proszę o kontakt mailowy na adres pr@poznan.varico.com, wtedy przekażę Panu pełną informację o statusie zgłoszonych uwag.

Zakładam, że pracował Pan na ObSp dla Windows w wersji 1.X. Jak pisałem we wcześniejszym komentarzu, przyczyn wolnej pracy programu może być wiele. Proszę o kontakt mailowy na powyższy adres z informacjami o wersji programu, konfiguracji systemu i komputera. Aby precyzyjnie porównać czasu trwania operacji, powinniśmy zmierzyć czasy ich wykonania na poprzedniej i obecnej wersji programu, zakładając, że zostaną wykonane na identycznych danych. Posiadając te informacje, będziemy mogli Panu udzielić pełnego wsparcia technicznego i znaleźć przyczynę wolnego (w Pana przypadku) działania programu.

Początek roku podatkowego to dla firm takich jak nasza najgorętszy okres w roku. Prawdą jest, że kontakt z naszymi pracownikami może być utrudniony. Jest mi niezmiernie przykro, że nie otrzymał Pan odpowiedzi na wysłane maile.
Niezadowolenie z obsługi przez naszych Doradców Technicznych można wyrazić w naszej anonimowej ankiecie badania satysfakcji: http://bit.ly/xYz95p Jej wyniki są regularnie omawiane i na tej podstawie ciągle poprawiamy sposób naszej pracy.

Przepisanie danych na nowy rok (np. kontrahenci, towary, stany magazynowe) jest możliwe - cała operacja została przejrzyście opisana w naszej Bazie Wiedzy: http://bit.ly/AuqY9b Prosimy o wykonanie operacji i w przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o telefon do naszego Centrum Klienta Biznesowego.

Życzymy rozwoju Pana biznesu i samych sukcesów w 2012 roku.

W imieniu zespołu Varico
Rafał Łożyński

  #20 26.01.2012 11:05

Ten program i ta firma to rozpacz - latami nie poprawiają zgłaszanych błędów , nie mają pojęcia o SQL - program w tej wersji działa o wiele wolniej niż stara wersja a miało być znacznie szybciej - oszustwo , kontakt z serwisem tragiczny - nie odpisują na maile , nie potrafią zrobić żeby nowy rok rozpoczynać od zera - z czystą bazą i stanami z inwentury pomimo oficjalnej informacji że na 2012 tak będzie - oszustwo - wycofali się z tego ... masakra

  #19 06.01.2012 00:35

Bardzo dobry z intuicyjną obsługą program. Nowoczesny i tani i co najważniejsze. Dodatkowo w cenie aktualizacje i życzliwa pomoc. Nie zamieniłabym go na inny.

  #18 21.12.2010 13:50

Ale dolina, ten wielki napis na FV to troche dolina... gdzie ta pełna funkcjonalność programu skoro FV nie mogę wydrukować? Oszustwo moim zdaniem... nie pozwala to na prawdziwą pracę jak inne programy np. faktura 2010, insert, optima, wapro itd... szukajcie tam, bo tutaj ktoś chyba przesadza... dajcie wersje full na 30 dni i bedzie dobrze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.