r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Office 2007 w Polsce od 525 zł

Strona główna Aktualności

Na początku stycznia pisaliśmy o przewidywanych cenach systemu Windows Vista w Polsce. Dzisiaj udało nam się uzyskać informacje na temat szacunkowych cen za nowego Microsoft Office 2007 jakie już niedługo powinniśmy ujrzeć na sklepowych półkach w naszym kraju.

Z cenników dystrybutorów wynika, że cena detaliczna najtańszej edycji pudełkowej nowego pakietu - Office 2007 dla Użytkowników Domowych (polskiego odpowiednika edycji Home & Student) z licencją na 3 stanowiska będzie oscylować w granicach około 430 zł netto (525 zł brutto). Przypomnijmy, że jest to całkiem nowa edycja zastępująca Office 2003 dla Nauczycieli, Studentów i Uczniów, z tą jednak różnicą, że zawiera programy Word, Excel, PowerPoint i OneNote (a nie jak wcześniej Outlook) ale może być zakupiona i użytkowana przez dowolną osobę na użytek domowy, a nie tylko przez nauczycieli, studentów i uczniów. Office 2007 dla Użytkowników Domowych będzie występować tylko w pełnej wersji tj. nie będzie można zakupić uaktualnienia (upgrade) z Office 2003 dla Nauczycieli, Studentów i Uczniów.

Ceny pozostałych edycji w wersjach pudełkowych mają kształtować się na analogicznym poziomie jak w przypadku Office 2003 i oscylować będą w okolicach: Office Standard 2007 - 1450 zł netto (1769 zł brutto) za pełną wersję i 870 zł netto (1060 zł brutto) za uaktualnienie, Office Small Business 2007 - odpowiednio 1630 zł netto (1989 zł brutto) i 1010 zł netto (1232 zł brutto), a Office Professional 2007 - 1800 zł netto (2196 zł brutto) i 1195 zł netto (1458 zł brutto). Ceny dotyczą wersji polskojęzycznych - anglojęzyczne będą o około 7,5% droższe.

Warto też podkreślić, że podane ceny są szacunkowe i, co za tym idzie, mogą być wyższe (w zależności od sklepu). W praktyce wiele sklepów będzie jednak prawdopodobnie sprzedawać nowego Office'a po jeszcze niższych cenach, a to za sprawą ostrej konkurencji cenowej pomiędzy firmami komputerowymi, skutkującej obniżaniem marż na najbardziej popularne produkty. Bardzo prawdopodobne więc, że paczkę z Office 2007 dla Użytkowników Domowych będzie można kupić już nawet za 499 zł brutto. Niewykluczone też, że producent wprowadzi jakieś promocje cenowe na naszym rynku.

To jednak nie wszystko. Sprzedawcy w polskich firmach komputerowych już dawno dostrzegli inne możliwości aby oferować klientom pakiet Microsoft Office taniej.

Jedną z nich to zakup zestawu składającego się z programu Works i uaktualnienia do wybranej edycji pakietu Office, który od strony funkcjonalnej i licencyjnej niczym nie różni się od normalnej, pełnej wersji pudełkowej, a jest tańszy o około 500 zł brutto. Jak to możliwe? Ponieważ koszt Worksa to około 170 zł netto (207 zł brutto), a różnica pomiędzy pełną wersją, a uaktualnieniem dowolnej edycji Office to średnio około 600 zł netto (732 zł brutto). Taniej jest więc kupić Worksa i upgrade do Office'a niż pełną paczkę z tym samym produktem. Operacja jest przy tym w 100% legalna ponieważ Works jest produktem uprawniającym do zakupu uaktualnienia do Office (także do wersji 2007), nie ma też formalnych przeciwskazań aby te produkty kupować jednocześnie.

Jeszcze taniej będzie można nabyć nowego Office'a w wersjach OEM przeznaczonych zasadniczo do dystrybucji wraz z nowymi komputerami (w praktyce można je nabyć także osobno). Niestety nie znamy jeszcze przybliżonych cen wersji OEM ale z informacji jakie udało nam się nieoficjalnie uzyskać wynika, że powinny kształtować się na zbliżonym poziomie jak w przypadku Office 2003 (najtańszy Office Basic 2003 OEM kosztuje obecnie około 575 zł netto / 702 zł brutto). Co ciekawe, w wersji OEM pojawi się także Office 2007 dla Użytkowników Domowych, przy czym jego zakup nie będzie raczej opłacalny ponieważ produkt w tej wersji ma kosztować niewiele mniej niż jego pudełkowy odpowiednik, a będzie posiadać licencję tylko na 1 stanowisko (a nie 3 jak w przypadku wersji pudełkowej) i tak jak każdy OEM będzie na stałe przywiązany do komputera na którym zostanie zainstalowany i aktywowany.

W przypadku firm zainteresowanych nowym Office 2007, posiadających większą liczbę stanowisk bardziej atrakcyjny może okazać się zakup licencji w ramach programów licencjonowania grupowego np. Otwartej Licencji Microsoft (tzw. Open) niż zakup wersji pudełkowych (ze względów cenowych) czy wersji OEM (ze względów licencyjnych). Ceny licencji w tym programie na edycje Standard i Small Business są niższe o około 7% od "pudełek", a ponadto tylko w ramach programów licencjonowania grupowego można nabyć takie edycje jak Professional Plus i Enterprise. O licencjach na Office 2007 pisaliśmy ostatnio w grudniu.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.