r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

OpenGL 4.2 - lepsza grafika na wielu platformach

Strona główna Aktualności

Organizacja Khronos Group udostępniła specyfikację OpenGL 4.2 - nowa odsłona API stawia na multiplatformowość i lepsze wykorzystanie mocy układów graficznych.

OpenGL 4.2 dysponuje szeregiem nowych mechanizmów związanych z operacjami na shaderach, które mają skutecznie zredukować wykorzystanie pamięci i zmiejszyć ilość informacji wymienianych między GPU i CPU. Ponadto specyfikacja umożliwia między innymi przekształcanie i sprawne replikowanie obiektów oraz modyfikowanie podzbiorów skompresowanych tekstur bez potrzeby ponownego pobierania zbiorów przez układ graficzny. Wszystko po to, by zwiększyć wydajność renderowania pikseli i poprawić ogólną wydajność API. Dla twórców oznacza to możliwość tworzenia lepszej grafiki na wiele różnych platform przy wykorzystaniu tych samych zestawów instrukcji. OpenGL 4.2 jest siódmą aktualizacją tego API w ciągu ostatnich 3 lat. W tym czasie konkurencyjny DirectX został zaktualizowany tylko raz - z DirectX 10.1 do DirectX 11. Khronos Group już zapowiedział, że tempo prac nad kolejnymi wydaniami OpenGL zostanie zachowane. Oczywiście wydana właśnie specyfikacja zakłada kompatybilność wsteczną i wpisuje się w politykę stopniowego wprowadzania nowych funkcji do aplikacji i gier.

Pełną specyfikację OpenGL 4.2 można pobrać bezpośrednio ze strony domowej projektu. NVIDIA udostępniła już sterowniki zapewniające obsługę nowego API na kartach GeForce 400 i 500 oraz w wybranych modelach Quadro Plex i Quadro.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.