Opera 9.6 Beta z podglądem RSS i lepszym klientem poczty

10.09.2008 17:20, Autor: qbap, Kategoria: News
NewsImage

Firma Opera Software udostępniła dzisiaj pierwszą publiczną betę swojej przeglądarki internetowej z gałęzi 9.6.

W najnowszej wersji wprowadzono szereg zmian wpływających na szybkość renderowania stron oraz wykorzystywanie minimalnych zasobów łącza podczas pobierania poczty za pomocą wbudowanego klienta. Do najważniejszych zmian autorzy zaliczają ponadto funkcję podglądu kanałów RSS/Atom przed dodaniem ich do subskrypcji i opcję Opera Link. Więcej informacji na temat wprowadzonych udoskonaleń i zmian znaleźćmożna na stronie domowej przeglądarki.

Przy tej okazji warto wspomnieć o nawiązanej dzisiaj współpracy firm NVIDIA Corporation oraz Opera Software mającej na celu zaimplementowanie w smartfonach i mobilnych urządzeniach internetowych typu MID funkcji przeglądania Sieci znanych z komputerów typu desktop, łącznie z obsługą JavaScriptu czy akcelerowanej grafiki wektorowej i wideo. W efekcie współpracy NVIDIA zaoferuje zoptymalizowaną przeglądarkę internetową Opera 9.5 w pakiecie zintegrowanego oprogramowania dla rodziny komputerów zawartych w jednym układzie scalonym NVIDIA Tegra, przeznaczonej dla rozwiązań Windows Mobile i Windows CE.

Najnowszą wersję przeglądarki Opera 9.6 Beta 1 można pobrać ze strony producenta, do której odsyłamy wszystkich zainteresowanych.

Źródło: Opera Software
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (99)  

Avatar
shpaq (niezalogowany) | 10.09.2008 17:24#1

Miło, miło. ;]

Avatar
anonim (niezalogowany) | 10.09.2008 17:27#2

Tak, ramu jak zarla tak zre.

Avatar
przemek1234 (niezalogowany) | 10.09.2008 17:28#3

Mogliby w końcu autosugestie dać!!!!!!!!!!

Avatar
on (niezalogowany) | 10.09.2008 17:30#4

Pewnie nadal wywala się Flash i nie wspiera w pełni Qt4.

Avatar
ja (niezalogowany) | 10.09.2008 17:33#5

@on

Zgadza się, flash się nadal wywala ;f niestety...

Avatar
Damian354 (niezalogowany) | 10.09.2008 17:35#6

Super,tylko czekałem na ten news;)

Avatar
Morphdreamer (niezalogowany) | 10.09.2008 17:36#7

"(...) opcję Opera Link."
To było już wcześniej, w 9.6 dodali możliwość synchronizowania historii wpisanych adresów i własnych wyszukiwarek :P

"Tak, ramu jak zarla tak zre."
Opera w zupełnie inny sposób zarządza używaną pamięcią. Jeśli tylko jest dostępna to przeglądarka rezerwuje ją aby szybciej wczytywać wcześniej odwiedzone strony itp. Jeśli taki sposób nie podoba Ci się to możesz to zmienić w opcjach (Zaawansowane -> Historia) oraz wyłączając tzw. "Turbo Mode". ;)

Avatar
Blackedeyed (niezalogowany) | 10.09.2008 17:37#8

@Przemek1234- co do Flash to mi się jakoś nie wywalał nigdy, ale QT4 owszem nie raz. Zobaczymy jak będzie z 9.6, potestuje i dam cynka.

Avatar
df (niezalogowany) | 10.09.2008 17:38#9

...narzekania zwolenników FF

Avatar
anonim (niezalogowany) | 10.09.2008 17:39#10

ale szybka przegladarka i lekka extra:)

Avatar
maestro (niezalogowany) | 10.09.2008 17:40#11

nigdy nie bedzie lepszej przegladarki od Opery. jako druga najlepsza wyjdzie safari oznaczone numerem 4.0
Firefox jest tragiczny podobie jak IE7 . a jesli chcecie zeby wszyscy wiedzieli co robicie na necie w jakie strony wchodzicie to kozystajcie z google chrome- ta przegladarka to niezly szpieg!! nawet kaspersky wykrywa ja jako trojana !

Avatar
anonim (niezalogowany) | 10.09.2008 17:43#12

"maestro"
Wyjdź lepiej.

Avatar
maestro (niezalogowany) | 10.09.2008 17:46#13

juz ide po Ciebie anonim hahah

Avatar
krzysztof (niezalogowany) | 10.09.2008 17:50#14

@maestro--> haha. Od razu widać, że maestro.

Avatar
Fernando Lucas (niezalogowany) | 10.09.2008 17:53#15

Opera@USB - Version :: Obermair Markus 2005-2008 :: whttp://www.opera-usb.com

Ja lubie wersje dla USB-Opera @USB 9.51,ma wiecej funkcji od standardowej a w połączenie z Sandboxie,jest odporna na wszystkie wirusy i
inne gady.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 10.09.2008 18:01#16

No cóż muszę powiedzieć że świetnych mają grafików którzy robią obrazki na strone :)

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 10.09.2008 18:07#17

ja miałem build 2410 a to jest 2424 ;] właśnie zupgradeowałem ;] zaraz wypróbuję ;] ze wcześniejszym buildem bywało troszkę kłopotów ;]

Avatar
Mayron (niezalogowany) | 10.09.2008 18:12#18

"Tak, ramu jak zarla tak zre."

A powiedz mi kolego po co masz RAM? Z tego co wiem to pamięć RAM ma się po to aby aplikacje oraz system mogły jej używać, prawda?

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 10.09.2008 18:14#19

wow... no to powiem co od razu zauważyłem ;] wcześniejszy build miał kłopoty z rss'ami ;] tutaj nie ma ;] był kłopot z marginesami - wyelminowany, strona się rozjeżdżała przy przewijaniu - kłopotu nie ma ;] działa lepiej od wcześniejszego buildu ;] to widac gołym okiem ^^
chodzi płynnie, zwinnie i zgrabnie ;] miękkociasny moze pomażyć o takich wynikach ;] poza tym nic złego nie stwierdzałem we wcześniejszym buildzie 9.60 i tu tez nie stwierdzam ^^ ale pożyjemy zobaczymy ;ppp

Avatar
Mayron (niezalogowany) | 10.09.2008 18:15#20

ACID3 85/100.

Avatar
fenixproductions (niezalogowany) | 10.09.2008 18:15#21

2Fernando Lucas
Jakim cudem wersja USB "ma więcej funkcji"?

Przecież to jest ta sama Opera, tylko wzbogacona o loader. Oidp już od wersji 7.56 można było używać Opery nawet na własnym CD. Szczegółowe instrukcje budowy są dostępne w sieci. Jedyne co Markus zrobił to zbudowanie loadera, który automatyzuje niektóre kroki.

Avatar
Lit-r (niezalogowany) | 10.09.2008 18:32#22

Dla mnie Opera skończyła się na 8.24. Później gorzej odsłaniała interesujące mnie strony. Szkoda trochę. Błędy odczytu strony były zbyt częste. Teraz jestem na FF.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 10.09.2008 18:52#23

Przesiadłem się jakiś czas temu i żadnych problemów.

Avatar
serter (niezalogowany) | 10.09.2008 19:09#24

Ram to mam 2gb opera to dno no i co z tego ze Firefoks żre więcej ja oczekuje żeby wszystko szło bez problemu łącznie z Video chce dodatków proszę bardzo a Widżety Opery to wielka pomyłka

Avatar
suchy (niezalogowany) | 10.09.2008 19:18#25

Nie specjalne te nowości ale zobaczymy

Avatar
TaQ (niezalogowany) | 10.09.2008 19:33#26

@serter
czlowieku - idz sie lecz... narzekasz na opere ze zre malo ramu? eh...
widgety - owszem - nie sa specjalniej potrzebne, ale osobiscie uwazam, ze to przemawia na korzysc przegladarki, bo firefox bez ilustam pluginow funkcjonalnoscia dorownuje ie6/7. a opera? od poczatku - obsluga gestow, latwiejszy dostep do nowej karty, speed dial, wygodnijszy menager pobierania plikow, zintegrowany klient poczty, mozliwosc przywrocenia zamknietej karty - czemu firefox jest taki biedny, skoro instalka wazy niemal tyle samo?
no i tak swoja droga - nie liczac drobnych zmian w interfejsie, nie jestem w stanie odroznic poszczegolnych wersji ff, kiedy opera od wersji 7.xx do 9.5x bardzo zyskala na funkcjonalnosci.

Avatar
Blackedeyed (niezalogowany) | 10.09.2008 20:14#27

@Serter - Prawda, te widżety to zbędny dodatek

Avatar
a32 (niezalogowany) | 10.09.2008 20:18#28

Najlepsza przeglądarka pod Słońcem - szybka, bezpieczna, ergonomiczna. FF jest już w tyle.

Avatar
Krzesicki (niezalogowany) | 10.09.2008 20:20#29

Podzielam zdanie Lit-r, tyle że ja z Opery zadowolony byłem prawie do końca, do wersji 9.27. Premiera 9.5 i beznadziejna wersja na Mac OS X, doprowadziły mnie do desperackiego posunięcia i od kilku miesięcy pracuję na Fx 3. Jedyna wada, to wolne w porównaniu z Operą pierwsze uruchomianie. Wreszcie jednak skończyły się problemy z niekompatybilnością witryn...

Avatar
sss (niezalogowany) | 10.09.2008 20:27#30

Firefox to pomylka zyciowa pseudoprogramistow ktorzy stworzyla ta pseudoprzegladarke.

Avatar
TroPtyN (niezalogowany) | 10.09.2008 20:32#31

@Lit-r:

"Dla mnie Opera skończyła się na 8.24. Później gorzej odsłaniała interesujące mnie strony. Szkoda trochę. Błędy odczytu strony były zbyt częste. Teraz jestem na FF."


Chciałeś powiedzieć raczej, że błędy w kodzie stron za bardzo dawały się we znaki, prawda?

Avatar
lukas (niezalogowany) | 10.09.2008 20:40#32

Operka tak, ale mini. Coś pięknego i bardzo przydatne ;) Na Biurku wolę Liska.

Avatar
Fernando Lucas (niezalogowany) | 10.09.2008 20:50#33

@fenixproductions,już na pierwszy rzut okiem
widać 3 dodatkowe przyciski w Opera@USB,jeden z nich działa jak AdBlock z Fx

Avatar
mario_ramirez (niezalogowany) | 10.09.2008 21:18#34

Świetna przeglądarka. Przesiadłem się na nią jakieś 8 lat temu gdy okazało się, że tylko dzięki Operze mogłem korzystać z Internetu na modemie telefonicznym nie czekając wieki na wczytanie strony ;)
Z innych zalet:
1. Genialny zoom, który zachowuje układ strony niezależnie od powiększenia (w Firefoxie dopiero w wersji 3 mamy podobną funkcjonalność, ale płynność +/- pozostawia, delikatnie mówiąc, wiele do życzenia).
2. Najszybszy i najprostszy (dla mnie) sposób na pozbycie się reklam: F12 -> Wyłącz obsługę wtyczek. Klikanie kilka razy "Zablokuj" przy każdej odwiedzonej stronie powoduje u mnie nerwicę ;)
3. Prostota definiowania indywidualnych preferencji dla poszczególnych witryn - chyba nie mozna tego lepiej wymysleć: PPM -> Preferencje dla witryny.
4. Instalka Opery (która wg. niektórych jest "kombajnem") zajmuje 8,2 MB, a mamy w tym: przeglądarkę, czytnik RSS i klienta poczty.
5. Szybkość Back/Forward nieosiągalna dla innych przeglądarek, przynajmniej na Windows. Na Linuksie chyba tylko Galeon mógłby stanąć w zawody.
Mógłbym tak długo... ;)

Avatar
patman (niezalogowany) | 10.09.2008 21:28#35

Opery używam od bardzo dawna, ale niestety, nie jako klienta poczty. Jak można budować gigantyczną strukturę katalogową z oddzielnymi plikami dla każdego listu? Przecież to jest marnotrastwo przestrzeni dyskowej. Czemu nie zastosowano jednego pliku, jak to ma miejsce w M$ Outlook? Jeśli nie potrafią zaprojektować bazy, mogę im pomóc, kwestia 10 minut.

Avatar
Feler (niezalogowany) | 10.09.2008 21:29#36

10+ powodów dlaczego nie korzystam z Opery:

1. Była płatna. (wiem , że to żaden powód , ale gdyby zniknął FF to pewnie znów kazaliby bulić )
2. Wiesza się na flaszkach
3. Nie wyświetla poprawnie niektórych stron stad punkt 4->
4. Ma bardzo małą tolerancję na błędy w kodzie strony. Pewnie dlatego używają jej głównie twórcy witryn, bo niby dlaczego jeszcze nie wymarła? (nie ludzie, to że tak działa to wcale nie zaleta i powód żeby krzyczeć że coś jest niezgodne ze standardem)
5. Zawiera zbędne wodotryski.
6. Widżety , porażka i żal.pl , po co to komu?
7. Nie wspiera rozszerzeń z Firefoxa
8. Niby są te widźety, ale daleko im do rozszerzen z FF , których jest kilka tysiecy a te z Opery można policzyć dosłownie na palcach
9. Jakość dodatków: skoro Opera ma ich z 10 to chociaż mogły być dobre, jednak jest odwrotnie. Nawet te wbudowane funkcjonalnością nie dorastają do tych z FF pisanych przez szarych ludzi.
10. Niszowa popularność (kilka biednych %)
11. Moja wersja FF uruchamia się i działa szybciej od Opery
12. Kombajn: za każdym razem trzeba wyłączać zbędne i mało funkcjonalne wodotryski. Jeszcze gdyby to wszystko było w jedym miejscu, a tak trzeba przekopywać się przez tony zakładek i dziesiątki menu.
14. Oera w przeciwieństwie do FF idzie w rozwoju jak żółw. Byli pierwsi , mieli rynek, ale ludzi w d..ie mieli a tu wyskakuje Mozilla ... O zgrozo, Google Chrome tez wyskoczylo!

Avatar
przemek1234 (niezalogowany) | 10.09.2008 21:38#37

Ale tej autosugestii jest brak.

Avatar
cd.. (niezalogowany) | 10.09.2008 21:40#38

@mario_ramirez :
1. sorry Vinnetou, podobnie i lepiej dziala FF
2. Widzę, że kilkanie mamy we krwi, a wystarczy w FF (AdBlock) wpisać maskę dla serwera i żadne reklamy nie pojawią się na aktualnej, jak i innych przeglądanych stronach, w przeciwienstwie do Opery ...
3.hahaha , gratuluję cierpliwości i klikania, wolę white-listy Noscripta. Opera najpierw uruchomi trojana z javy a pozniej to sobie mozesz ustawiac preferencje dla wityyny... ;)
4. Instalka zajmuje 7.8 MB i nie zawiera zbędnych wodotrysków. Są lepsze klienty poczty , programy do torrentow i inne niz te w Operze. :)
5. Hehe, zawartoś strony się zmienia a tu Opera wciąż wyświetla starą stronę. Żal.pl. Samo odświeżenie chyba potrwa krocej niz znalezienie skrótu "Odswiez"?. I tak za kazdym razem. :)

Daj jeszcze... ;)

Avatar
cd2.. (niezalogowany) | 10.09.2008 21:42#39

Zamiast poprawiać wodotryski zajęliby się stabilnością i prawidłowym wyświetlaniem stron. Wiem , wiem test acid przechodzi, tyle ze to nic nie znaczy bo ja tez potrafie napisac program ktory przejdzie acid 100/100 a nie wyswietli zadnej strony.

Avatar
fenixproductions (niezalogowany) | 10.09.2008 21:47#40

@Fernando Lucas
Niech Ci będzie. Chociaż "na moje" po prostu dodano przyciski do funkcji, które są wbudowane.

Inne "super nowe funkcje" tutaj:
http://operawiki.info/CustomButtons

Avatar
anonim (niezalogowany) | 10.09.2008 21:56#41

A ja se sknociłem Operę, odinstalowałem, wywaliłem wpisy rejstru, katalogi, zainstalowałem i wszystkie dane i ustawienia znowu istnieją. Jak całkowicie usunąć i zreinstalować Operę tak żeby po instalacji była w ustawieniach fabrycznych?

Avatar
5ut3n (niezalogowany) | 10.09.2008 22:19#42

@anonim

Wywal wszystko z katalogu:
%AppData%\Opera\

Avatar
anonim (niezalogowany) | 10.09.2008 22:22#43

@mario_ramirez

"2. (...) Klikanie kilka razy "Zablokuj" przy każdej odwiedzonej stronie powoduje u mnie nerwicę ;)"

Dlatego stosuje sie uniwersalne filtry, ktore autmatycznie blokuja typowe reklamy.

Avatar
BasTek (niezalogowany) | 10.09.2008 22:40#44

anonim:
C:\Documents and Settings\Nazwa Użytkownika\Dane aplikacji\Opera

C:\Documents and Settings\Nazwa Uzytkownika\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Opera

w tych folderach są ustawienia opery

Avatar
tempelton (niezalogowany) | 10.09.2008 22:47#45

Opera moze i bylaby dobra gdyby miala funkcje adblock..jak w firefoxie, niby jest tam opcja ,,blokuj wszystkie pop upy,, ale marnie to dziala ..za to jest kupa niepotrzbnych widzetow i wodotryskow dla opery..coz dlatego firefox jest niezastapiony

Avatar
Maciek (niezalogowany) | 10.09.2008 22:54#46

Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników: w jaki sposób i czy w ogóle jest możliwość zamknięcia programu ale z otwartymi kilkoma lub więcej kartami tak aby po ponownych uruchomieniu programu znów wszystkie były widoczne? Tak samo jak ma to miejsce u konkurencji czyli znane pytanie: "czy firefox ma-przywrócić aktualne karty przy następnym uruchomieniu-przycisk zapisz i zakończ" Napiszcie w jaki sposób można tak zrobić w operze

Avatar
anonim (niezalogowany) | 10.09.2008 22:59#47

@anonim
Trzeba wywalić katalogi z tych lokalizacji:

C:\Documents and Settings\xxx\Dane aplikacji
C:\Documents and Settings\xxx\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji

Avatar
Blackedeyed (niezalogowany) | 10.09.2008 23:09#48

@Anonim - aby usunąć ustawienia w XP w Operze kasujesz katalogi w C:\Documents and Settings\NazwaUżytkownika\Dane aplikacji\Opera\Opera\profile

Avatar
sss (niezalogowany) | 10.09.2008 23:41#49

Król jest tylko 1------->OPERA!

Avatar
anonim (niezalogowany) | 11.09.2008 0:01#50

A mi po przejściu ma Opere bardziej pasuje mechanizm Opery niz adblock, wole wiedzieć co blokuje.

Avatar
erresir (niezalogowany) | 11.09.2008 0:23#51

Widzety faktycznie zbędne, tak samo jak klient poczty i torrenta(ale czy ich obecnośc w przeglądarce w jakiś sposób utrudnia prace na niej?).
Mechanizm blokowania mi się podoba(wole wiedzieć co blokuje a adblock zawiera setki zbędnych filtrów i cieżko się w tym połapać).
Jest u mnie szybsza niż FF, po ustawienia liczby połączeń i wyświetlania na bierząco(nie rozumiem czemu domyślnie ustawione jest na 1s, przez to robi wrażenie wolnej jak ktoś nie wie co ustawić).
Ma to czego brakowało mi w FF czyli wiekszą konfigurowalność dostepną w menu(po instacacji wystarczy mi pare sec żeby ustawić co trzeba), nie musze w końcu grzebać w bebechach.
Interface w Operze chodzi u mnie płynniej(czy to możę wina w jezyka w jakim pisany był FF?), o szybszym uruchamianiu nie wspominając(ale to akurat mało mi przeszkadzało w FF).
Trzy lata siedziałem na FF, teraz jakoś ochoty wracać nie mam, flash i śmiga prawidłowo, w ogołe nie mam żadnych trudności z wyświetlaniem stron.
Pozyjemy zobaczymy, jeśli FF 3.1 mnie czymś miło zaskoczy to może się przesiąde, ale narazie się nie zanosi.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 11.09.2008 0:26#52

Feler

Według mnie Opera jest lepszą przeglądarką niż FF. Na temat rozszerzeń w FF to powiem, że są ale nie działają. Mam na myśli pewne przyzwyczajenie do rozszerzeń z poprzedniej wersji, których jeszcze nie ma w nowej, więc przeglądarka jest wciąż trochę nieużyteczna i leży odłogiem.
Nie można konfigurować FF w tak prosty sposób jak Operę, bo nie można np. przenosić elementów interfejsu w różne miejsca, co w Operze jest dość proste na wzór programu Total Commander.
Ogólnie używanie FF sprowadza się doprowadzenie go do funkcjonalności jaką oferuję Opera, ale po co się męczyć skoro wszystko może być już gotowe.
Oczywiście każda przeglądarka ma swoje zalety i wady, niech użytkownicy sami decydują, a jak jest konkurencja to możemy liczyć na lepszą jakość...

Avatar
mirek190 (niezalogowany) | 11.09.2008 0:36#53

Boze .....jak czytam czasami niektorych to nie moge sie od smiechu powstrzymac....co za glupty pisza....pewnie jakies dzieci i to jeszcze chyba z bardzo niska samocena. No ale dobra nie im bedzie, ja tylko takim to wspolczuje. Aha zapomnialem prawie po co pisze...

do Maciek
Tools/preferences/zakladka pierwsza general i tam sobie wybiez continue cos tam czyli mniej wiecej komtyulul ostatnia sesje czy jakos tak.

A i cos jeszcze hehe musze sie troszeczke udzielic.....
Instalka opery cllasic 9.6 beta zawsze instaluje cllasic ma 4.75 MB to chyba prawie 2 razy mniej niz firefok co heh ?? No aje to nic....ze ma w sobie menadzera poczty, rss, irc, torrent, adblok, no ale to nic....no ze jest zdecydowanie szybsza od jakiegokolwiek firefoxa ( ktorego zreszta uzywalem od 1.0, ale jak zobaczylem pierwsze bety opery 9.5 to jakos pozucilem nawet liska 3.0 )
Opera mnie oczarowala prostota i funkcjonlnoscia, szybkoscia.

cd.. napisal

2. Widzę, że kilkanie mamy we krwi, a wystarczy w FF (AdBlock) wpisać maskę dla serwera i żadne reklamy nie pojawią się na aktualnej, jak i innych przeglądanych stronach, w przeciwienstwie do Opery ...
3.hahaha , gratuluję cierpliwości i klikania, wolę white-listy Noscripta. Opera najpierw uruchomi trojana z javy a pozniej to sobie mozesz ustawiac preferencje dla wityyny... ;)
4. Instalka zajmuje 7.8 MB i nie zawiera zbędnych wodotrysków. Są lepsze klienty poczty , programy do torrentow i inne niz te w Operze. :)
5. Hehe, zawartoś strony się zmienia a tu Opera wciąż wyświetla starą stronę. Żal.pl. Samo odświeżenie chyba potrwa krocej niz znalezienie skrótu "Odswiez"?. I tak za kazdym razem. :)

ok

2 wcale nie trzeba klikac tez mozna dac maske i na zadnej innej stronie te reklamy sie nie pojawia. No ale po co sprawdzac lepiej mowic glupoty eee szkoda slow...

3 Trojana z javy ??? boze po jakich ty stronach skaczesz. zreszta f12 sie klania no ale to bie to mowic....

4 7.8 MB To hull instalka z multi ja preferuje ta 4.75 MB w ang. i wszystko jest tak samo tyle ze ang.

5 No bo trudno w preferencjach sobie ustawic jak czesto ma odswiezac strone ??

Takich podstawowych zeczy nie potrafisz znalesc a w dodatkach do ff jakos sie lapiesz hmmm ciekawe.

A latwosc konfiguracji paskow jast banalna klikasz tylko wyglad i sstawiasz sobie wszystko jak chcesz kazdy pasek i przycisk, nooo i jeszcze synchronizacja ustawien na server tez jest super.
Ktos pisal ze ma problem z flashem hmmm diwne wigdy nie mialem z nim problemow na operze chocby na takich stronach jak youtube czy joemonster.

Moze i konbajn ale ten konbajn mozesz zostosowac do potrzen z doslownie minute i uzywasz sobie to co chcesz reszte mozesz pwiazac z innymi programami jak masz ochote. No i ten kombajn na niecale 5 MB. A i irc mi sie czasami przydaje nie musze uzywac zewnetrznego mirc.
Jest to poprostu pozadny kawal kodu i niezwykle szybki i nigdy nie uwieze ze fox jest szybszy od opery widziale te przegladatki na niejednym kompie i oprera zawsze jest duzo szybsza a zwlasza bardzo zdecydowanie to widac na laptopach.
No to chyba tyle....

Avatar
r3ap3r (niezalogowany) | 11.09.2008 1:01#54

Widze, ze wielu osobom brakuje AdBlock'a, prosze tu macie moj adblock do Operki, znaczy sie plik urlfilter.ini. Plik ten co chwile uaktualniam:

http://rapidshare.com/files/144239925/urlfilter.ini

plik ten kopiujemy do:
%AppData%/Opera/profile, nastepnie przechodzimy do:
opera:config#Network|URLFilterFile
i tam powinna byc sciezka do tego pliku, jesli jej nie ma, to wskazujemy plik.
Enjoy;)

Avatar
pcc (niezalogowany) | 11.09.2008 1:22#55

do @Maciek: preferencje>>karta "ogólne" >> uruchamianie /np. "wyświetlaj okno stsrtowe"/

Avatar
MiL (niezalogowany) | 11.09.2008 10:34#56

Opera jest bardzo dobra. Gdyby jeszcze poprawili obsługę pamięci bo ta jest beznadziejna. Zuzycie pamieci rośnie cały czas a jedynym sposobem na to jest zamknięcie i uruchomienie Opery jeszcze raz.

Avatar
lucas (niezalogowany) | 11.09.2008 10:45#57

@Maciek
Narzędzia>Preferencje>Ogólne>Uruchamianie>kontynuuj przerwaną sesję. Swoją drogą opera miała to wcześniej niż ff

Avatar
MaxDamage (niezalogowany) | 11.09.2008 11:06#58

@serter
Nie podobają Ci się widżety? Chyba nikt nie zmusza Cię do korzystania z nich? A w ogóle porównujesz widżety do rozszerzeń z Firefoxa, a przecież one NIE mają zadania konkurować z tymi rozszerzeniami!

@sss
Firefox to pomyłka życiowa programistów? Gdyż, albowiem, ponieważ? Argumentacji swoich wypowiedzi uczą już podobno w 1 klasie szkoły podstawowej...

@patman
Więc sądzisz, że jeden duży plik podzielony na wiele małych zajmuje >znacznie< więcej miejsca na dysku? :P

@Feler
1. Gdybym ja był wróżką, to bym wiedział, że Opera nie była nigdy płatna. Kilka lat temu wyświetlała banner, który mogłeś usunąć opłacając Operę, choć nie musiałeś. Twój wybór...
2. Może jakieś konkrety gdzie się wiesza? I oczywiście zgłosiłeś to w bugtrackerze Opery? Więc podaj nr zgłoszenia z bugtrackera. Programiści Opery dbają o swoich użytkowników i na pewno zapoznają się z Twoim zgłoszeniem. To nie jest MS gdzie klienta ma się...
3. Jakich stron Ci nie wyświetla poprawnie. I znowu zgłosiłeś to na bugtrackerze?
4. Jeżeli strona jest niepoprawnie wykonana to jest właśnie powód do narzekań.
5. Jakie zbędne wodotryski zawiera? Dalej uprawiasz pomówienia? Może nie wiesz ale wszystko w Operze jest opcjonalne i bardzo konfigurowalne. Nie ze wszystkich świetnych funkcji musisz w Operze korzystać, nikt konkretnie Ciebie do tego nie zmusza. Coś Ci się nie podoba to zmień lub wyłącz to.
6. Zapytaj tych co ich używają, na pewno Ci odpowiedzą. Czy ktoś zmusza Cię do używania widżetów?
7. A czy Firefox wspiera widżety? Więc nie bredź..
8. Więc jesteś mutantem i masz wiele palców u dłoni...
9. Można prosić o konkrety? Bo trudno skomentować wypowiedź na niskim poziomie (brak uzasadnienia itp.)
10. To argument na plus czy minus? IE jest popularniejsze od Firefoxa więc jest lepsze? Jedz g. miliony much nie mogą sić mylić! ;)
11. Szybciej? Jakieś konkrety? To ile dokładnie sekund uruchamiają Ci się obie przeglądarki
12. Zauważ że instalka tego kombajnu w wersji tylko z jednym językiem zajmuje o wiele mniej od Firefoxa. A oferuje tak wiele. Zauważ też jak szybko działa GUI w Operze, a przecież to taki "kombajn"! Nie wiem też czemu słowo "kombajn" źle Ci się kojarzy?
14. Faktycznie Opera idzie w rozwoju jak żółw z silnikiem F1. Podam tylko jeden przykład, bo Ty nawet nie podałeś żadnego. Zgadnij w której przeglądarce były pierwsze zakładki?
P.S. Uważaj bo coś Ci jeszcze wyskoczy!

@cd
1. No comment
2. Może nie wiesz ale Opera też obsługuje "maski" do blokowania reklam itp. Więc teraz już wiesz! :P
3. Sprytnie przemilczałeś, że PRZED wejściem na daną stronę można wyłączyć skrypty, jave i co tam sobie jeszcze chcesz, lub po prostu nie znasz Opery, więc po co jednak zabierasz głos w dyskusji?
4. No comment
5. Nie rozumiem o co Ci chodzi. Jakieś konkrety?

@cd2..
Twórcy Opery nie maja dostępu do kodu danej strony, więc nie mogą poprawić w nich błędów. Gratuluje umiejętności programistycznych. Miesiąc temu Opera zatrudniała programistów, złóż swoje CV, może dostaniesz dobrze płatna pracę :]

@Maciek
Zainteresuj się funkcją SESJI Opery (w pierwszym menu)


A na koniec mała uwaga ogólna. Wielu krzykaczy próbuje się bzdurnie wypowiadać w danym temacie. Ale albo nie znają danego tematu, albo nie potrafią argumentować swoich opinii.

Jak widać napisałem ten komentarz z Firefoxa :P Znam dobrze obie przeglądarki.

Mądrości sobie i Wam życzę...

Avatar
patman (niezalogowany) | 11.09.2008 11:12#59

Śmieszą mnie wasze jęki przeciwko widżetom. Nie podoba się, to nie używa się. Co do wodotrysków, to które proponujecie? Jesteście tacy ambitni, to niech mi ktoś powie, dlaczego goły FF wygląda, jakby właśnie zjechał z linii produkcyjnej w roku 1995?

Avatar
Bartek (niezalogowany) | 11.09.2008 11:45#60

Witam! Mam taki problem, czasami jak kliknę "otwórz w nowej karcie" nie ma w ogóle żadnej reakcji. Muszę kliknąć drugi raz, żeby otworzyła się stronka... Ktoś się spotkał z takim problemem? Druga sprawa, nie mogę dodawać komentarzy na tej stronce, po kliknięciu na dodaj, przenosi mnie na główną stronę...

Avatar
Icceman (niezalogowany) | 11.09.2008 11:52#61

Uwaga ironia... Specilanie dla feller

10+ powodów dlaczego nie korzystam z FF:

1. jest darmowy. (wiem , że to żaden powód , ale gdyby zniknąła Opera to pewnie kazaliby bulić )
2. Firefox3 Wiesza się na flaszkach
3. Nie wyświetla poprawnie niektórych stron stad punkt, 4->
4.Akceptuje bledny kod co sprzyja jego utrzymywniu sie w sieci
5. Zawiera zbędne wodotryski, np wyswielta obrazki, links byl najlepszy a gesty na co to komu.
6. Rozszezenia kto gwarantuje ich bezpiecznstwo i dobra wydajnosc jesli chodzi o zasoby
7. Nie wspiera Wilgetow z opery
8. Niby są te roszenia, ale daleko im do wilgetow z opery , które moze nie sa uzyteczne ale sa bezpicznie i nie mula przegladarki
9. Jakość dodatków: skoro Firefox ma ich z 10 mln to chociaż mogły być zgodne ze soba i zaktulanym ff, jednak jest odwrotnie. Firefox zrzyna wsztko z opery..
10. Nie Niszowa popularność (kilkadzieiat biednych %)
11. Moja wersja opera uruchamia się i działa szybciej od FF
12. Maluch : za każdym razem trzeba wyłączać szukac przez 1h roszezn po czym je konfigurowac zeby miec to co ma opera 10s.
14. Firefox w przeciwieństwie do Opery idzie w rozwoju jak slon. Nie byli pierwsi , maja rynek, ale juz raz doszli do mozilli ktora uruchamila sie godzinami.. Teraz wypuscili wersje 3x ktorej nikt nie chce instalwoac i ma opinie gorsza od 2x? kto tu ma ludzi w d?



A teraz na serio:

1. Piszesz o kombajnie ? chodzi ci o? ze ma klinenta poczty ktory wazy 300 kb? i NIE zostaje zaladowany do pamieci puki go nie uzyjesz?

2. Piszesz o trylionie roszezen i ze sa bardziej konfigurwalne. masz racje jest ich trylion. Nie wiem po co mi japonska kiazka kucharska w ktrej moge zmienic 15 opcji skoro i tak jest nie zgododna z chinska ksiazka i ff3x...

Moim zadniem wole Bezpiczene, stabilne, wbudowane UZYTECZNE dodatki.

Ile zajmuje ff z 12 rozszeniami po 4 godznach od nie wylacznia go?

moja opera 80 mb.. przy 6 tabach


3. Bezpiczenstwo ? ze co? Jak tam active x? Raporty mowia jednozacznie co i dlaczego jest najlepsze na tym polu

4. wieszanie sie na flashasch moja sugestia do wszstkich zinstalujcie flasha (sam plugin) jescze raz... W operze to pomga od reki nie wiem jak FF wiem ze znjaomy wlasnie zrezygnowal z ff3 przez to...


5. Opera ma opea link dzieki ktoremy zisdajc na obcym komputerze w 10 s mam ja skonfigurwana z moimi ulubionymi i pelno presonalizacja :)

Zrobcie to samo na FF 15 min na roszezenie , potem pendrive i import export ustawien i ulubionch...

ja jednak wole wypic kawe w tym czasie....

6 Speed dial jaki to byla mila funkcja w chrome... juz oddawna w operze tyle lepiej konfigurowalne. FF ma to jako roszenie ale nie jeset wstanie dzilac tak dobrze jak to operowe...


Podsumowanie:

Opera jest szybsza, nie modulowa, nie ma funkcji tostera ktore moze miec ff

FF z modulami wyrownujacym funkcjionalsc a nawet ja podnoszaca jest juz dosc wolny i bywa niestablny

Kazdy wybierze kto chce ale podawajce jakies sensowniejsze argumenty a nie nie "opera oblusguje roszezen z ff"

Avatar
asd (niezalogowany) | 11.09.2008 11:55#62

No ciekawe, ciekawe

Poczekamy na stabilną wersje :)

Avatar
Ktosiek (niezalogowany) | 11.09.2008 11:58#63

hehe to ja sie wtrace w wojne Opery a Fx ;)
Opery jesze nie mialem szansy uzywać wiec wypowiem sie na jej korzyśc bo Fx-owi wiele jeszce brakuje... narazie uzywam Maxthona juz od najstarszej wersji i ma bardziej przydatne opcje dla mnie niz Fx jedyna wada jest ze uzywa okropnego silnika IE ... moze kiedys zainstaluje Opere zobaczymy...
Mathon ma te bajerki co operka jak "przeciagnij i upuśc" otwarcie zamknietej strony itp oraz dobre nawet blokowanie pop-upów itp...

Plusik dla operki za to ;)

Avatar
anonim (niezalogowany) | 11.09.2008 12:01#64

@MaxDamage: czemu nie komentujesz z Opery tylko FF? Praca? Akurat zainstalowalez zeby tylko zobaczyc co i jak? I jak tu wierzyc w takie wypowiedzi.

"Jakich stron Ci nie wyświetla poprawnie. I znowu zgłosiłeś to na bugtrackerze?"
A co ja developer, czy beta-tester?

".
Twórcy Opery nie maja dostępu do kodu danej strony,"
skoro nie maja to dalczego FF wyswietla poprawnie?
"

"A czy Firefox wspiera widżety? Więc nie bredź.."
hahaha, ale ubaw. Po co mialby wspierac, przeciez tam niczego nie ma. Pokaz mi jeden dobry widzet. lol.

"wejściem na daną stronę można wyłączyć skrypty, jave i co tam sobie jeszcze chcesz, lub po prostu nie znasz Opery, więc po co jednak zabierasz głos w dyskusji?"
no tak, za kadym razem bede wylaczac skrypty, zapodadaj jakis inny joke :/

Wybralem oczywiscie ciekawsze teksty do komentowania.

Z tych wszystkich wypowiedzi operowcow widze ze lubia duuuzo klikac , wciskac jakies combosy a'la Mortal Combat zanim wejda na strone itp.

Avatar
sirsimon (niezalogowany) | 11.09.2008 12:13#65

i świetnie :)

Avatar
MDW (niezalogowany) | 11.09.2008 12:29#66

docs.google.com pewnie nadal nie działa na Operze. Kiedy to się zmieni? Bez sensu trzymać FireFoxa tylko po to żeby używac docs.google.com. :(

Avatar
darek (niezalogowany) | 11.09.2008 12:32#67

nie wspiera poczy w interi. nadal wywala i żąda hasła.

Avatar
indiced (niezalogowany) | 11.09.2008 13:05#68

próbowałem Opery we wcześniejszej wersji...ogólnie jak dla mnie to Opera jest kobyłą...solidnie zrobioną ale kobyłą....

Avatar
anonim (niezalogowany) | 11.09.2008 14:38#69

Wystarczy zdefiniować filty i nie trzeba nic klikać :P

Avatar
Morphdreamer (niezalogowany) | 11.09.2008 15:52#70

anonim | IPHASH : MX-FR-UP-GS | 11.09.2008, 12:01
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.1b1pre) Gecko/20080910043000 Minefield/3.1b1pre

Z takimi bzdurami to możesz wyskakiwać najwyżej na onecie... KAŻDA twoja odpowiedź wybitnie potwierdza Twoją ignorancję.

"próbowałem Opery we wcześniejszej wersji...ogólnie jak dla mnie to Opera jest kobyłą...solidnie zrobioną ale kobyłą...."
Kobyłą?! To czym jest Firefox, który waży ponad dwa razy więcej, włącza się dużo dłużej i wolniej działa? Śmiechu warte :D

Ludzie, na prawdę nie rozumiem dlaczego przy każdym newsie o przeglądarce/systemie operacyjnym czy innym oprogramowaniu muszą pojawiać się takie dyskusje, skoro nie macie o czymś pojęcia lub nigdy czegoś nie używaliście to po co to komentujecie? Robicie tylko innym wodę z mózgu i 20 następnych osób musi Was poprawiać...

Avatar
FF (niezalogowany) | 11.09.2008 16:22#71

@Feler Całkowicie się z Tobą zgadzam!!
Nie znoszę tej "przeglądarki" (Wt)Opera, Strony wolniej wczytuje od IE 6, za to Firefoksik jest mega szybki i funkcjonalny
BTW a po co mi gesty myszy?! Zbędny bajer.
Ci co korzystają z Opery niech zobaczą statystyki przeglądarek :] Opera ma kilka marnych głosów....
To mój ranking przeglądarek: :]
Firefox :)
Safari
Internet Explorer
Flock
K-Meleon
Netscape ( jak by byla wspierana to bym tylko jej używał )
No i Opera :(

Avatar
Icceman (niezalogowany) | 11.09.2008 16:48#72

"BTW a po co mi gesty myszy?! Zbędny bajer"

FF w sumie masz racje Opera nie jest dla ciebie.

polecam ci links najszybsza przegladark na swiecie, bez "bajerow" i ma interfejs ktory swoja prostota bije nawet chroma na pewno Ci sie spodoba :P

Avatar
anonim (niezalogowany) | 11.09.2008 16:52#73

MDW | IPHASH : T4-NX-PK-Y7 | 11.09.2008, 12:29
Opera/9.52 (Windows NT 5.1; U; en-GB)
docs.google.com pewnie nadal nie działa na Operze. Kiedy to się zmieni? Bez sensu trzymać FireFoxa tylko po to żeby używac docs.google.com. :(

hmmm u mnie dziala....

http://rapidshare.com/files/144397422/pulpit.JPG.html

Avatar
Michal (niezalogowany) | 11.09.2008 17:16#74

Jedyna wada Opery, to taka, że nadal nie można robić przelewów i podpisywać zleceń na stronie banku BPH, gdyż nie rozpoznaje ona komponentu do podpisywania .... Duży problem.
A dywagowanie , ktora przegladarka jest lepsza nie ma sensu.
Każda ma wady i zalety (jak wszystko) . Koniec kropka... Pozdrawiam!!!

Avatar
anonim (niezalogowany) | 11.09.2008 17:27#75

Wszyscy mówią że to szybszy FF a to szybsza opera.
To i ja powiem, opera po ustawieniu wyswietlania na bierząco i liczby połączeń jest u mnie szybsza, głownie dlatego z niej włąsnie kozystam a nie z FF.
Bardzo mi przykro, przepraszam wszystkich zagożałych obrońców FF, sam 3 lata z niego kozystałem i lubie tą przeglądakę ale szybkośc to dla mnie pryjorytet.
Zainstalowałem obie przeglądarki ustawiłęm co trzeba i najzwyczajniej w świecie porówanłem na kilkunastu stronach.
FF wyleciał, Opera została, tak wyszło, bardzo mi przykro.

Czekam na FF 3.1, jak wyjdzie znowu porównam i zostawie to co szybsze, proste.

Bez żalu przesiadłem się na Opere dla szybkości i tak samo przesiąde się na FF 3.1 jeśli będzie szybszy.

Nie za duzo emocji panowie i panie?
Przeglądarka ma odpowiadać userowi jesli ktoś po wypróbowaniu Opery i FF wybiera i kozysta z jednej z nich to najwidzoczniej bardziej mu podeszła.

O co te wojenki?

Avatar
MM (niezalogowany) | 11.09.2008 17:44#76

od wersji 9.5x Opera to najlepsza przeglądarka ze wszystkich

Avatar
anonim (niezalogowany) | 11.09.2008 18:36#77

Używam Opery i nie zamierzam się przesiadać. Jest najlepiej konfigurowalną przeglądarką i do tego bardzo prostą w obsłudze, wszystko praktycznie można zrobic "na czuja".
Żaden FF3, ani IE8 mnie nie przekona... Choć na kompie mam zainstalowane wszystkie popularne przeglądarki (FF, IE, Google Chrome nawet... - ciekawość ;-) ) korzystam z Opery właśnie :)

Avatar
Feler (niezalogowany) | 11.09.2008 18:37#78

no i siedze na tej nowej operze :
-gdzie jest AdBlock ?, ta miernota wbudowana nie blokuje skryptow , ramiek i inne , do kitu z tym. Przezylem pierwszy atak reklamy z wp od kiedy wywalilem ostatnia opere! Zeby zablokowac googlesyndycation musialem zgadywac nazwe i zagladac do kodu strony. Ta Opera uruhcamia wszystkie skrypty szpiegujace uzytkownika (gemius np co by daleko nie szukac), a przeciez nie bede wylaczac wszystkich skryptow na stronie bo nie bedzie dzialac.
Paaaany, to paranoja przeciez.

-widźety pożal sie boze kazdy zajmuje miejsce na pasku zadan, smieca i brudza... n/c

-strony otwieraja sie bardzo wolno

- o zgrozo! nie dziala Google Docs!

- słownik to porażka (wogole go nie ma), a jak sie doinstaluje to nie sprawdza pisowni na bierzonco (stad te blendy)

-menerzer pobieran otwiera sie jako zakladka, przez co brudzi pasek z zakladakami , trzeba nim zonglowac , żal.pl

Pewnie znalazlbym wiecej wad oprocz tych ktore i tak wczesniej wypisalem , ale wlasnie wlaczam zakladke dodaj/usun w windzie i szukam tej za..nej opery . Zgin przepadnij!.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 11.09.2008 18:58#79

widzety na pasku zadań? Dlaczego u mnie tego nie ma?
I dlaczego działą mi google docs?
No i wreszcie dlaczego strony mi się szybko otwierają?(wyświetlanie na bierząco oczywiście sobie ustawili ci wszyscy którrzy mówią że wolno chodzi?)

Avatar
FF (niezalogowany) | 11.09.2008 19:29#80

@anonim (up)
No i wreszcie dlaczego strony mi się szybko otwierają?(wyświetlanie na bierząco oczywiście sobie ustawili ci wszyscy którrzy mówią że wolno chodzi?)

Ustawiłem. Kombinowałem nawet z liczbą połączeń z serwerem.
I tak slow chodziło

Avatar
anonim (niezalogowany) | 11.09.2008 19:50#81

@FF
To już nie wiem od czego to zalezy, u mnie szybciej śmiga Opera niż FF(a w nim też kombinowałem rozmaite rzeczy żeby go przyspieszyć).
Z żalem to stwierdziłęm bo sporo czasu spedziełem z liskiem, no ale szybkość jest dla mnie jedną z najwazniejszych rzeczy w przeglądarce.

Avatar
Feler (niezalogowany) | 11.09.2008 19:51#82

anonim, dzialaja ci google docs czy tylko sie wyswietlaja? probowales zmienic nazwe arkusza?

Avatar
lithax (niezalogowany) | 11.09.2008 21:02#83

@Feler
Ja na codzien nie korzystasm z google docs, ale z ciekawosci sprawdzilem, i rzeczywiscie probojac uruchomic google docs wyswietla sie komunikat, ze przegladarka nieobslugiwana i lista przegladarek. No ale: F12/Preferencje dla witryny/Sieć/Maskuj sie jako Fx i po klopocie. Jako, iz mowisz, ze problem jest z arkuszem to utworszylem sobie nowy arkusz... i dalej dziala, wpisalem kilka formul, zformatowalem sobie arkusz, pozmienialem kolorki, poprzyciskalem roznne przyciski- kazdy dzilal zgodnie z przeznaczeniem.
ZApisalem swoj arkusz, jeszcze troche sie pobawilem i przeszedl czas na sad ostateczny, czyli zmiane nazwy arkusza... ku mojemu zdziwieniu nic specjalnego sie nie stalo, nazwa sie zmienila i tyle, otwieranie arkuszy dziala mi takze. No to sie wzialem za googlowego worda... na pierwszy rzut oka bez zastrzezen.
Problemy dopiero sie zaczely, gdy chcialem zrobic prezentacje... no ale mysle, ze to kwestia czasu tylko.
Nie zglebialem suie w bardziej zaawansowane funkcje g docs (o ile sa :P) wiec moze jak sie robi bardziej skaplikowane rzeczy to moga byc jakies problemy... no ale nie jest zle ;]

Avatar
Feler (niezalogowany) | 11.09.2008 23:24#84

Czyli jednak przyznajesz ze mimo lepszego wyniku w Acid Opera dalej nie wyswietla poprawnie stron?
No proszę , używasz wersji 9.52 a ja uruchamialem to na 9.60 , kogo ty chcesz oszukać. Pewnie wersja 9.2 jeszcze lepiej obsługuje Google?

Aaaaaaa, juz wiem czemu: pasek przewijania przechwytuje zdarzenia dla myszki ktore mialy isc dla menu, dlatego nie dziala zmiana nazwy skoroszytu. Jezeli ktos jest zreczny to trafi miedzy kolejna opcja menu a paskiem przewijania to wtedy da sie zmienic nazwe :).

Toz to gruby blad programowy (kodu Opery) a nie wina Googla! Dobrze ze na googlach ostrzegaja przed Operą. Wiedzą co robią.

Avatar
Felerfox (niezalogowany) | 12.09.2008 7:15#85

"-gdzie jest AdBlock ?"

W Fx. A żeby zacząć go w nim używać, co trzeba zrobić? Podejrzewam, że to za trudne pytanie dla Ciebie, no ale może.

"-widźety pożal sie boze kazdy zajmuje miejsce na pasku zadan, smieca i brudza... n/c"

Jest opcja, żeby się nie pokazywały na PZ, więc to Ty tutaj brudzisz i śmiecisz.

"-strony otwieraja sie bardzo wolno"

Nieprawda.

"- o zgrozo! nie dziala Google Docs!"

Nie używam. Masz "szczęście".

"- słownik to porażka (wogole go nie ma), a jak sie doinstaluje to nie sprawdza pisowni na bierzonco (stad te blendy)"

Ten który sprawdza na bieżąco niczego Cię nie nauczył. I tak pewnie nie zrozumiesz tego wniosku, po prostu przestałeś samodzielnie myśleć.

"-menerzer pobieran otwiera sie jako zakladka, przez co brudzi pasek z zakladakami , trzeba nim zonglowac , żal.pl"

Bez żalu stwierdzam, że jesteś lebiega do potęgi entej. Nie zainteresowałeś się opcjami programu nawet w 1%. Jest to symptomatyczne dla użytkowników Fx. Istnieje tylko kilka procent świadomych użytkowników tej przeglądarki, zdecydowana większość, to niekumata masa.

Ok. 10% udział Opery na dobreprogramy.pl oznacza min., że "plewy" są odsiewane. Na bieżąco :).

Avatar
Arti (niezalogowany) | 12.09.2008 12:14#86

Jestem w małym szoku ale po zrobieniu w Operze tego co jest pokazane tu na filmiku Opera działa szybciej od Safari!!!!!!

http://pl.youtube.com/watch?v=RHRNEgHhAsc

Avatar
Feler (niezalogowany) | 12.09.2008 15:45#87

@Felerfox | IPHASH : 7L-0Y-W1-7P | 12.09.2008, 07:15 : HAHAHAHAHAHA!
Gdzie ta opcja jest? Przeleciałem 10 razy od góry do dołu i nie mogę znaleźć, jeżeli to ma być przeglądarka user-friendly to ja dziękuję, wysiadam.
Opcje programu nie są od interesowania się nimi, powinny być dostępne wszystkie w jednym miejscu i poukładane, a nie jakieś kombosy, dostosuj, ukryj, maskuj, po co to komu?

Co to znaczy być świadomym użytkownikiem? Podpisałeś klauzulę lojalności , albo może cię zastraszyli?

Rozumiem, jak się bierze coś co jest do wszystkiego i do niczego, to takie kwiatki później.

Życzę Operze rychłego zgonu, bo mimo swojego wieku jest tak niedopracowana że żal.pl.

Do normalnych ludzi: proszę nie popełniajcie błedu i nie instaluje Opery, bo chociaż to może i ładne ale nie działa jak trzeba i uruchomi każdego robala jaki dadzą na przeglądanej przez was stronie.
Można używać jakiś tam magicznych skrótów, ale wiedzą o niech tylko jej fanboye. Żeby to coś zaczęło działać trzeba wręcz zabierać się za edycję plików konfiguracyjnych! Toż to co najmniej chore! Czasy Linuxa mi się przypomniały.

Brutalna prawda jest taka, że Opera niestety , trzeba to dosadnie stwierdzić NIE WYŚWIETLA STRON POPRAWNIE! Za to ładnie z każdego portalu mruga reklamami , no bo to co ma wbudowane do blokowania to śmiech na sali. Ba , zamiast poprawiać kod to wzięli się za jakiś czytnik RSS klienta poczty, i inne wodotryski!

Avatar
ja (niezalogowany) | 12.09.2008 15:57#88

A wy jak zawsze pierdu pierdu - szarzy użytkownicy mają gdzieś wasze wielkie wymagania: temu to nie pasuje, ten narzeka. Stwórzcie własne przeglądarki i zobaczymy jacy bedziecie madrzy

Avatar
anonim (niezalogowany) | 12.09.2008 16:24#89

Instaluje, ustawiam ilośc połączeń i wyświetlanie, wklejam co trzeba do filtu reklam i kozystam.

Nie mam problemów z wyświetlaniem ston, multimedia działają jak trzeba, reklamy są blokowane.

Co do bezpieczeństwa i uruchamiania robali to sorry Feler ale nie wiesz co mówisz.

Najlepszym przykładem że po surfowaniu FF spy-bot ma co czyścić(dopiero noscript poprawia sprawe) a po operze jeszcze mu się nie zdażyło niczego znaleść.

Co do userfrendly to oczywiście lepiej jest to rozwiązane w FF gdzie żeby mieć dostep do bardziej zaawansowanych funkcji(ilośc połączeń,wyświetlanie itp) trzeba grzebać w plikach.
Jak nie potrafisz czegośc znaleść z poziomu PZ a potrafisz w pliku FF to ja nie mam pytań.

Avatar
Brian_OConner (niezalogowany) | 12.09.2008 16:57#91

I po kiego to ?

Dla mnie liczy się tylko FF 3 + IE 8

Avatar
lithax (niezalogowany) | 12.09.2008 17:43#92

@Feler
"Gdzie ta opcja jest? Przeleciałem 10 razy od góry do dołu i nie mogę znaleźć, jeżeli to ma być przeglądarka user-friendly to ja dziękuję, wysiadam."

PPM na widżet i masz 5 przyciskow w menu kontekstowym, 3 dotycza wlasnie sposobu wyswietlania.
1. Zachowuje sie jak normalne okno, ma wiec tez przycisk na pasku
2 i 3. Zawsze na wierzchu lub na spodzie- tutaj przycisku na pasku nie ma bo bylby zbedny i tolko by wlasnie miejsce zabieral

Mi sie wydaje, ze prosciej i bardziej intuicyjnie sie nie da... chyba, ze wolisz potem 10 razy przewijsc strone tysiacami opcji. Mi sie wydaje, ze prosciej i przejzysciej jest jak wszystkie opcje mozesz zmienic odrazu np. klikajac PPM i wybierajac co trzeba. Po co mam przeszukiwac jakies opcje,zjezeli chce zmienic ustawienia antyspamu, kiedy mogfe PPM na folder spam, po co szukac w opcjach opcje dot. wyswietlania strony-> PPM na stronie, preferencje dla witryny i mam, w dotatku moge dla kazdej inne. Dla mnie to bardzo 'user friendly'
Jesli chcesz zmienic interface to po co Ci opcje dot. dzialania przegladarki?, biezesz menu wyglad (albo dostosuj na najakims elemencie) i zmieniasz wszystko co zwiazane z wygladem, skorki, przyciski, panele etc. Jak interesuje Cie zmiana opcji dot. dzialania przegladarki to wchodzisz w preferencje, wybierasz odpowiedni dzial i masz opcje, ktorych potrzebujesz...

"Życzę Operze rychłego zgonu, bo mimo swojego wieku jest tak niedopracowana że żal.pl."

Ja jednak mysle, ze to ty jestes niedopracowany, nawet Cie nie bede probowal przekonac do opery, bo widocznie Cie przerasta- po prostu jak sie nie znasz to nie rob z siebie posmiewiska
-----------
"Do normalnych ludzi: proszę nie popełniajcie błedu i nie instaluje Opery, bo chociaż to może i ładne ale nie działa jak trzeba i uruchomi każdego robala jaki dadzą na przeglądanej przez was stronie.
Można używać jakiś tam magicznych skrótów, ale wiedzą o niech tylko jej fanboye. Żeby to coś zaczęło działać trzeba wręcz zabierać się za edycję plików konfiguracyjnych! Toż to co najmniej chore!"

Zapewniam Cie, ze dziala, magiczne skroty owszem sa i to samemu mozna sobie je robic edytowac usuwac, wiec nic na sile, masz jak lubisz. Zeby obslugiwac to wystarczy umiejetnosc czytania na poziomie podstawowym i 2 szare komorki. Jak widze Ty nie spelniasz wymagan minimalnych i jak cos sie troche inaczej rozwiazane to juz nie dojdziesz co i jak. 'Normalni ludzie' nie powinni miec rzadnych klopotow, a obecnosc tej magii moze sie oc najwyzej przydac, jak uzytkownik uzna, przydaloby sie cos robic latwiej/szybciej/bardziej odruchowo. A to ze mozna edytowac pliki konfiguracyje to mimo, iz dla przecietnego uzytkownik anie ma znaczenie, to stanowi pole do popisu dla starych operowych wyjadaczy, ktorzy moga zrobic z przegladarka wiecej- i nie wiem w czym tu wada.
-------------
"Brutalna prawda jest taka, że Opera niestety , trzeba to dosadnie stwierdzić NIE WYŚWIETLA STRON POPRAWNIE! Za to ładnie z każdego portalu mruga reklamami , no bo to co ma wbudowane do blokowania to śmiech na sali. Ba , zamiast poprawiać kod to wzięli się za jakiś czytnik RSS klienta poczty, i inne wodotryski!"

Rzeczywiscie tone w reklamach :/
http://img78.imageshack.us/my.php?image=reklamyjo7.jpg
Kazdy oceni... widocznie ta blokada, chociaz Cie smieszy to jest skuteczna, a to najwazniejsze :)

Boli Cie to, ze nie masz wbudowanego klienta poczty, rss, irc, bittorrent? A po co mam do internetu uzywac 10 programow?
Jak dla mnie to fajnie jakby dorzucili jeszcze porzadnego klienta ftp na przyklad.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 12.09.2008 17:43#93

Dla ciebie to, dla kogos co innego.
Każdy uzywa co mu pasuje i jest git.
Dobrze że jest wybór.

Avatar
Feler (niezalogowany) | 12.09.2008 19:09#94

lithax | IPHASH : OU-U2-4F-WZ | 12.09.2008, 17:43

Boli Cie to, ze nie masz wbudowanego klienta
poczty, rss, irc, bittorrent? A po co mam do internetu uzywac 10 programow?
Jak dla mnie to fajnie jakby dorzucili jeszcze porzadnego klienta ftp na przyklad.

A po co mi kulawy klient torrenta, niedorozwinięty klient poczty (komu klient poczty w czasach google?????), rss (tego ktoś używa?) , irc (to jeszcze zyje???)... n/c

Avatar
anonim (niezalogowany) | 12.09.2008 20:05#95

"rss (tego ktoś używa?)"
Nie bardzo sobie wyobrażąm przeglądanie sieci bez tego, nie mam czasu wbijać po kolei na każdą stronę z której newsy mnie interesują ani na każdą strone programu na którego nową wersję na przykład czekam.

"irc (to jeszcze zyje???)"
Nawet ma się nieźle.

"(komu klient poczty w czasach google?????)"

Uwierz mi że przy wiecej niż 3-4 kontach pozwala zaoszczędzić sporo czasu.
Po za tym interface gmail nie jest jeszcze tak funkcjonalny jakbym tego chciał.

Toorrenta nie używam.
btw czy te funkcje przeglądarki w jakiś sposób przeszkadząją w normalnej na niej pracy?
Siedzą sobie grzecznie w pasku i nie musisz przecież się ich tykać.

Avatar
Virtual_ManPL (niezalogowany) | 12.09.2008 21:39#96

nie jeczcie trolle...
obecnie Mozilla Firefox i Opera sa najlepszymi przegladarkami ;)
dodatkowo wymieniaja sie pozannymi bugami i informacjami...

Safari i Google Chrome w tyle...
a o IE nie wspomne ;)



ja tam nie moge sie doczekac Opery 10, bo bedzie na nowiutenkim silniczku xD

Pozdro

Avatar
anonim (niezalogowany) | 14.09.2008 1:49#97

Nom, tylko czekać na Operkę 10 ;)
Mysle że kiedy Mozilla wrowadza tracemonkey, google wypuszcza szybkiego chroma to i Opera zrobi coś żeby nie dać się prześcignąć jeśli chodzi o szybkość :P

Avatar
Feler (niezalogowany) | 16.09.2008 12:46#98

@anonim:Mysle że kiedy Mozilla wrowadza tracemonkey, google wypuszcza szybkiego chroma to i Opera zrobi coś żeby nie dać się prześcignąć jeśli chodzi o szybkość :P

Przykro mi bardzo ale szybkość Opery jest już dawno mitem.

I to dzięki takiemu małemu dodatkowi jak NoScript. Wszyscy tego używają lecz tak na prawdę nie wiedzą , że oprócz podstawowej funkcji ochrony PRZYSPIESZA! on wyświetlanie stron www.

Jak to się dzieje? W Operze albo włączamy java scripty i uruchamiają się wszystkie jakie twórca strony sobie nawkładał (czekamy wtedy wieki na stronę) albo je blokujemy i możemy sobie popatrzeć na piękny chaos na ekranie (za to wyświetlony równie szybko co w FF). W FF natomiast blokuję wszystkie zewnętrzne: np z DP: stat.pl, xenium.pl, google-analitics.com. i od razu czuć wiatr we włosach przy otwieraniu tego portalu.
:D

Różnica w szybkości ładowaniu stron może dochodzić nawet do kilkudziesięciu procent na korzyść Firefox. Przy czym strony te zachowują pełną funkcjonalność użytkową.

Rozumu i spostrzegawczości życzę.

Avatar
opera fan (niezalogowany) | 09.02.2009 23:05#99

no i po co te kłótnie ja używam opery i ff do konta internetowego,obydwie przegladarki są dobre

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av