r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Opera TV Snap przerobi kanały z serwisów wideo w aplikacje dla Smart TV

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

W przeciwieństwie do telewizorów „3D”, tzw. „smart TV” – odbiorniki, które można bezpośrednio podłączyć do Internetu, i uruchamiać na nich aplikacje instalowane z utrzymywanych przez producenta sklepów, sprzedają się całkiem nieźle. Z perspektywy twórców internetowego wideo dotarcie do ich użytkowników nie było jednak zbyt łatwe: w praktyce trzeba było pisać aplikacje pod konkretne platformy, inne dla Samsunga, inne dla LG. Mniejsi wydawcy nie mieli szans, by się tego podjąć, a więc ich oferta, choćby i ciekawsza od oferty dużych kanałów VoD, pozostawała niezauważona. Dzięki nowej technologii Opery ma się to zmienić – przynajmniej na urządzeniach mających dostęp do Opera TV Store, takich jak np. telewizory Sony z serii Bravia.

Koncepcja TV Snap jest prosta: umożliwić każdemu przekształcenie jego kanału w serwisie wideo w aplikację HTML5, możliwą do zainstalowania na telewizorze. Pierwszym serwisem, który na to pozwala, jest francuski Dailymotion. Wystarczy, że użytkownik będący Motionmakerem, albo oficjalnym dostawcą treści tego serwisu (uzyskanie tego statusu nie jest trudne) zaloguje się na stronie www.opera.com/tvsnap, a aplikacja zostanie dla niego wygenerowana automatycznie.

Aneesh Rajaram z Opery tak opisuje nową usługę: wideo okazało się najpopularniejszą kategorią aplikacji dla użytkowników Smart TV, i nie ma w tym nic dziwnego, jako że większe ekrany telewizyjne mogą przybliżyć widzów do ich ulubionych treści w Internecie. Opera TV Snap pozwoli markom i właścicielom treści bez wysiłku pozyskać nowych odbiorców, przynosząc większy wybór popularnych treści wideo widzom.

Rynek odbiorców takich treści jest niemały – jeszcze w marcu tego roku Frode Hernes z Opery Software oceniał, że na świecie działa już od 30 do 50 mln telewizorów, bazujących na technologiach norweskiego producenta, a wśród producentów zainteresowanych Operą TV wymieniał Panasonica, Toshibę i Sharpa. W tym roku też Opera chce uruchomić dla telewizyjnych aplikacji działających na jej platformie własną sieć reklamową.

Te wszystkie posunięcia, w sytuacji gdy konkurencja nie ma niczego podobnego w swojej ofercie, mogą uczynić Operę TV wiodącym rozwiązaniem dla Smart TV, zwalniającym producentów sprzętu z konieczności budowania własnych systemów niekompatybilnych z niczym innym platform. Próby wykorzystania oprogramowania znanego z urządzeń mobilnych nie przyniosły tu zbyt dobrych wyników – kto bowiem chciałby czekać kilkadziesiąt sekund, aż mu się po naciśnięciu przycisku na pilocie uruchomi telewizor z Androidem?

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.