Opera kupuje startupa od mobilnej reklamy

Opera kupuje startupa od mobilnej reklamy

20.01.2010 13:04, aktualizacja: 20.01.2010 13:33

Firma Opera Software poinformowała o porozumieniu w sprawie kupna firmy AdMarvel, niewielkiego przedsiębiorstwa z San Mateo w Kalifornii, które zajmuje się technologiami reklamy mobilnej. Jak informuje TechCrunch, Opera kupiła startup za kwotę w okolicach 8 mln USD z opcją dodatkowych 15 mln USD, jeśli w ciągu dwóch lat uda się osiągnąć rygorystycznie narzucone cele finansowe. Podobnych akwizycji dokonał także Google (AdMob za 750 mln USD) oraz Apple (Quattro Wireless za 275 mln USD).

AdMarvel to firma założona w 2006 przez byłych pracowników VeriSign i Apple, która współpracuje z szerokim zakresem mobilnych wydawców, programistów, dostawców, reklamodawców, sieci reklamowych i agencji. Jej usługi działają za pośrednictwem mobilnego www, WAP, SMSów oraz wtyczek do aplikacji i pozwalają między innymi skutecznie dostarczać, monitorować i zarządzać reklamą online kierowaną do użytkowników mobilnych.

Kupno AdMarvela pozwoli Operze rozszerzyć portfolio produktów o usługi pozwalające wydawcom i partnerom na spieniężanie ruchu generowanego przez użytkowników mobilnych przeglądarek Opery. O szczegóły i znaczenie tego posunięcia postaramy się wypytać podczas jutrzejszej wizyty we Wrocławiu współzałożyciela i byłego CEO Opery, Jona Stephensona von Tetzchnera, który mimo przekazania obowiązków administracyjnych Lersowi Boilesenowi nadal pozostaje główną twarzą Opery. Przy tej okazji zachęcamy także do podsuwania innych sugestii pytań i tematów, które postaramy się poruszyć podczas spotkania.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)