Opera porzuca architekturę PowerPC

30.08.2010 21:00, Autor: Wojciech Cybulski (Nicolass), Kategoria: News
NewsImage

Zła wiadomość dla użytkowników komputerów z procesorami PowerPC - firma Opera Software właśnie ogłosiła, że zamierza w najbliższym czasie zaniechać rozwijania przeglądarki internetowej Opera na tę architekturę.

Komputery zgodne z architekturą PowerPC pracują w większości pod kontrolą systemu Mac OS lub specjalnych dystrybucji Linuksa. Kilka lat temu firma Apple zrezygnowała ze stosowania procesorów PowerPC w Makach, przez co popularność architektury w zastosowaniach domowych zaczęła gwałtownie spadać. Obecnie osoby korzystające z Opery w wersji PowerPC stanowią jedynie 0,1% wszystkich użytkowników tej przeglądarki. Firma zdecydowała więc, że zaprzestanie rozwijania tej wersji Opery i skupi się na bardziej popularnych architekturach. Najnowsze kompilacje Opery 10.6x będą więc ostatnimi, jakie będą dostępne na architekturę PowerPC.

Warto przypomnieć, że na podobny krok zdecydowała się niedawno Mozilla. Przedstawiciele fundacji ogłosili, że Firefox 4 będzie pierwszym wydaniem przeglądarki Mozilli, które nie będzie dostępne w wersji na architekturę PowerPC. Dla właścicieli starszych Maków nadchodzą więc ciężkie czasy - czy ulegną oni presji i zmienią swoje komputery na nowsze, z procesorem zgodnym z architekturą x86?

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (83)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PhxQ | 30.08.2010 21:07#1

jest Safari po co jakaś Opera... Firefox to rozumie ale Opera ;D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
invader92 | 30.08.2010 21:21#2

Zignorujcie Zanfira, bo inaczej "zara bedzie wojna".

Wycofują się z PPC, ponieważ się nie opłaca. Sądzę, że tyle w temacie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
oner | 30.08.2010 21:21#3

@p0391

Wybacz, ale już całkowicie pomijając komentarz tamtego użytkownika, jego sens, "racje" to... Poczułem się jakoś tak, hm, zażenowany? Brrr, Naprawdę, aż mi głupio było tego słuchać. Sam to nagrałeś? :O

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
oner | 30.08.2010 21:23#4

"zara bedzie wojna"

I tak będzie, tu zawsze jest wojna. Nowy czy co? :o

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 30.08.2010 21:25#5

Po części jest to zrozumiałe. Przestają wspierać wszystko co jest stare. Technika na wymarciu.

Avatar
MarekkeraM (niezalogowany) | 30.08.2010 21:29#6

Jestem otwarty na wszystko i wszystkiego próbuję ale sorry w porównaniu z konkurencją to Opera nadaje się tylko do odinstalowania. Naprawdę nie życzę im źle ale niestety takie realia.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 30.08.2010 21:33#7

Szykują się na wprowadzenie akceleracji sprzętowej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zulowski | 30.08.2010 21:36#8

Ciekawe czy to aż taki problem, by po prostu skompilować z innymi flagami pod inny procesor..

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 30.08.2010 21:37#9

@MarekkeraM

Nie takie realia tylko taka twoja opinia. Której, nawiasem mówiąc, wiele osób nie podziela.

Avatar
Kintoki (niezalogowany) | 30.08.2010 21:40#10

@Zulowski skoro mozilla też planuje porzucić PowerPc więc pewnie tak

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
invader92 | 30.08.2010 21:44#11

Opera dobrze się zaprezentowała na rynku mobilnym. Kompresja danych przed ich pobraniem (na serwerze) osobiście uważam za sporą innowację. Zwłaszcza w Polsce powinno to być docenione.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 30.08.2010 21:46#12

@ Zulowski

flagi dla kompilatora to najmniejszy problem. Częściej to braki w bibliotekach w stosunku do głównej architektury. Niepełna lub nieistniejąca pomoc dla programistów ze strony twórców bibliotek, systemu. Oraz modernizacja dużych modułów zależnych od architektury/OSa, co daje do myślenia devom czy im się to opłaca.

Avatar
WiiściarzSeven (niezalogowany) | 30.08.2010 21:52#13

Słaby news, przecież wszyscy doskonale wiedzą że ten krok przyczyni się do rychłego upadku Opery.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 30.08.2010 21:54#14

nie wiem ale dla mnie firefox i chrom przysłowiowo ssą,a z safari nie korzystałem to się nie wypowiadam tylko nie to jest tematem newsa a tematem jest
brak opery na power pc, wiec żegnaj apple żegnaj Amiga

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 30.08.2010 22:00#15

Zapominacie,że Mackintoshe mają bogaci,których stać wydać 1500-2500$ na nowy sprzęt,mało jest użytkowników PPC,bo wszyscy już pokupywali Intele :-) i Mozilli nie opłaca się robić przeglądarki dla małej liczby użytkowników

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Luc3k | 30.08.2010 22:13#16

Na PC używam Firefoxa. Na palmtopie Opera mini jest idealnie skrojona. Każdy znajdzie coś dla siebie na odpowiedniej platformie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PLI52KA | 30.08.2010 22:15#18

@invader4
I jest, i to jak bardzo, Polska jest w dziesiątce krajów z największą liczbą użytkowników Opery mini.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 30.08.2010 22:16#19

Z Operą jest tak samo jak z Linuksem. Każdy mówi, że jest najlepszy i że każdy go ma i zawsze te dwa produkty mają swoich fanatyków.

A tak naprawdę oba produkty mają bardzo mały udział w rynku, o ile Opera tam jakiś ma to Linux 0,4%. Najmniej jest Operoboyów i linuksiarzy a najbardziej ich słychać =[

Avatar
prozac (niezalogowany) | 30.08.2010 22:16#20

Jeszcze mogliby przestać wspierania Opery na Firefoxa i Chrome a zająć się tylko rozwojem swojego produktu.

Avatar
DudiQ (niezalogowany) | 30.08.2010 22:17#21

"do rychłego upadku" xD prosze cie, wycofuja z PPC zeby m.in skupic sie na popularniejszych architekturach, a ten brak 0,1% użytkowników nikogo nie zaboli. A ten wasz cudny FF poza dodatkami nic nie ma.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 30.08.2010 22:18#22

a mnie wisi opinia Czulla. Jestem szczęśliwym użytkownikiem Opery 10.70, która po tuningu spełnia 100% moich potrzeb i pobiera 20-150 MB RAM. Na chwilę obecną nie ma dla mnie lepszej, choć ma swoje wady. ALE NIE MA IDEALNEJ PRZEGLĄDARKI!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Molekularny zajad | 30.08.2010 22:20#23

Co ten mój naród kochany ma w sobie takiego, że tak uwielbia się o wszystko kłócić (ja też często - samokrytyka). Ale czasem trzeba dać na luz, przeglądarka to chyba najmniejszy problem w waszym życiu (tym bardziej ze macie wybór). Chyba, że jest inaczej, to wtedy tylko współczuć.

Avatar
abrakan (niezalogowany) | 30.08.2010 22:21#24

Dobra tam jakieś PPC. Tu jest ciekawie:
http://img72.imageshack.us/img72/2408/17902496.png

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 30.08.2010 22:26#25

I tak użytkownicy PowerPC dobrze mieli, wspierali ich całą jedną internetową wieczność (2-3 do 5) od przejścia Apple na Intele. Na dwa lata jeszcze im tego wsparcia starczy a potem jako przeglądarka na komputerze pokładowym samochodów w rajdzie Londyn - Brighton.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 30.08.2010 22:28#26

@Mayron: "Każdy mówi" - Szkoda, że ty od lat nie masz nic do powiedzenia.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wasacz | 30.08.2010 22:30#27

> na tą architekturę.

tę!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 30.08.2010 22:35#28

@Mayron
fanatyk w it, to taki zarzynacz. Sadomacho. Zmieniacz kompa dla swej jedynej przeglądarki. Ja raczej obstawiam na sektę rudego lisa. Pewnie Fennec również będzie popularny w tych kręgach. Choć będzie nieużywalny. No ale co tam. Zawsze można poprosić rodziców o kupno wypasionego smartphona, najlepiej iPhona (najlepszy sprzęt wg wyznawców Jabłka) z akumulatorem 50Ah do tego. Kompa do Fx już dostałeś?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
karolkuich | 30.08.2010 22:39#29

I nie ma się co dziwić... Taki Microsoft na przykład nie wspiera już zbytnio swojego najpopularniejszego systemu jakim niewątpliwie na razie pozostaje Win XP. Wszystko idzie do przodu...

P.S. Najlepszą przeglądarką na świecie jest... ???

Ta, której używacie... :) I taka jest prawda... :)

Avatar
Opiii (niezalogowany) | 30.08.2010 22:41#30

Czego się czepiacie Opery? Ja np wywaliłme Firefoxa, bo za wolny. Popracowałem na Operze parę miesięcy i źle tego nie wspominam (dobra i szybka przeglądarka). Teraz na stałe postanowiłem pracować z Chrome.

Avatar
tttom (niezalogowany) | 30.08.2010 22:58#31

"> na tą architekturę.

tę!"

Od jakiegoś czasu obie formy są poprawne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 30.08.2010 23:03#32

@Wasacz: "Tą/tę" - Kiedy norma gramatyczna walczy z uzusem o pietruchę, jestem po stronie uzusa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mbocian | 30.08.2010 23:03#33

Szkoda, że PowerPC odchodzi po mału do lamusa (jeżeli chodzi o zastosowania domowe). W latach 90. zapowiadał się jako świetna platforma, która miała wyprzeć x86 razem ze specjalnym OS/2 dla PowerPC, ale cóż, PowerPC trafił potem na krótko do Maków, a OS/2 oprócz tego, że był w fazie beta (dla PowerPC), to i tak nie zdobył popularności, choć podobnie jak PowerPC był lepszy od konkurenta (czyt. Windows).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DanKar (redakcja) | 30.08.2010 23:06#34

@Wasacz: Dziękujemy za uwagę! :-) Błąd poprawiony.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 30.08.2010 23:07#35

@master zonk

Nie mam nic do użytkowników Opery i zawsze staram się szanować ich wybór, tak jak i pozostałych userów innych browserów.

Ale idąc takim rozumowaniem jak twoje, cytuję:

"Ja raczej obstawiam na sektę rudego lisa"

Tak samo by można było określić użytkowników Opery np: Sekta czerwonego O.

Zmieniać kompa dla Firefoxa? - kolejna twoja bzdura wyssana chyba z palca, jakoś nie widzę takiej potrzeby u siebie.

A wracając do tematu: to powiem krótko:

Jeżeli coś się nie opłaca, to przestaję się to wspierać i produkować, dlatego zapewne do takich wniosków doszli twórcy przeglądarek Opera i Mozilla, kończąc wsparcie dla tej architektury.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mariusz7575 | 30.08.2010 23:11#36

Cóż, Apple zmieniając architekturę wyrolował swoich użytkowników ;P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kamil_w | 30.08.2010 23:30#37

zła wiadomość dla 0,1% użytkowników, dobra - dla 99,9%.
Ja tu widzę logikę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 30.08.2010 23:33#38

@gulczkwas11
"brak opery na power pc, wiec żegnaj apple żegnaj Amiga"

A była Opera dla Amigi?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 30.08.2010 23:36#39

@kamil_w
"zła wiadomość dla 0,1% użytkowników, dobra - dla 99,9%.
Ja tu widzę logikę."

Na czym opiera się ta logika? Na tym, że 99,9% użytkowników zaszkodziłaby dodatkowa wersja programu przeznaczona dla 0,1%?

Avatar
@KonradK (niezalogowany) | 30.08.2010 23:40#40

Na tym, że devy skupią się na reszcie.
I status najlepszej przeglądarki zostanie utrzymany :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cuckoo | 30.08.2010 23:53#41

@KonradK, programiści Opery będą mogli bardziej się skupić nad przeglądarką dla 99% użytkowników :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 31.08.2010 0:29#42

chyba nie, ale o jakimś porcie 8 rozpisywali się w necie, ale to nie ważne bo nowej wersji i tak nie będzie ;-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SSEE | 31.08.2010 1:53#43

fffatman napisał(a):
[[[@Wasacz: "Tą/tę" - Kiedy norma gramatyczna walczy z uzusem o pietruchę, jestem po stronie uzusa.]]]

Oho, ujawnił się kolejny Wielki Językoznawca... ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maciej_S | 31.08.2010 2:23#44

@tttom
"Od jakiegoś czasu obie formy są poprawne."

Obie formy są DOPUSZCZALNE w mowie potocznej. W mowie oficjalnej oraz w piśmie poprawnie jest póki co wyłącznie "tę".

@SSEE
Nie udawaj, że się na czymś znasz.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 31.08.2010 4:22#45

"Tą" to można w łeb dostać, mówiąc potocznym językiem...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
command-dos | 31.08.2010 6:49#46

Widzę, że mało kto tu rozumie fakt, że brak rozwijania programów pod inne architektury sprawia je uboższymi, a co za tym idzie mniej potrzebnymi. Część ludzi przestanie w końcu wspierać te technologie i pozostanie jedna "słuszna". Brak konkurencji w końcu sprawi, że produkt (np. procesor na architekturę x86) nawet marnej jakości kupi rzesza ludzi, bo nie będzie miała żadnego wyboru. I tak bez starań o wydajność, jakość producenci nabiją kasy. Nie wydaje Wam się, że za tym stoją ogromne pieniądze i duże firmy? Komu zależy na upadku ppc? Microsoft? Intel? Nigdy nie rozumiałem tych, co ganią korzystających z mniej powszechnych rozwiązań - przecież to, że jest konkurencja, jest szansa że ich (bardziej) popularny produkt także musi dotrzymać tempa rozwoju, przez co będą go mieli taniej i to w lepszej jakości. Ale z tego co widzę, to myślenie boli... Żeby nie było, Makówkę tylko widziałem, a Opery nie używam, ale sam fakt porzucenia architektury "innej" przez programistów Opery i Mozilli daje trochę do myślenia...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
oprych | 31.08.2010 7:29#47

@command-dos
A ktoś zabrani Ci robić przeglądarkę na PowerPC??
Firmy nie są instytucjami charytatywnymi, dla 0,1% (to mniej niż błąd statystyczny) po prostu się nie opłaca, z tego powodu na linuksa także jest stosunkowo mało płatnego oprogramowania.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
parasite85 | 31.08.2010 7:39#48

Z opery korzystam niezmiennie od lat (równocześnie w systemie mam co najmniej FF i IE, a nawet ostatnio czasami gości chrome). Przeglądarka super. Jeśli chodzi o news'a to znowu firmy uśmiercają pewne rozwiązania....cóż - widocznie tak być musi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SSEE | 31.08.2010 7:46#49

@Maciej_S
[[[Nie udawaj, że się na czymś znasz.]]]

Oto skutki braku snu...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
blackberrystorm | 31.08.2010 8:04#50

Dopóki Apple wspiera PowerPC to ta architektura bedzie żyła....Te komputery są idealne do internetu...Dopóki będzie Safari...to PowerPC będzie żył...

Avatar
TrillMe (niezalogowany) | 31.08.2010 8:31#51

"la właścicieli starszych Maków nadchodzą więc ciężkie czasy" - niby dlaczego, przecież stare wersja przeglądarki bedzie im chodzic dobrze, to jakby narzekać że office 2003 nie miał tego i tamtego. Zupełnie nietrafiony komenatrz autora

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 31.08.2010 8:39#52

Wszystko co stare przemija.
Lecz szkoda mi PowerPC, bo architektura jest wprawdzie ciekawa - dlaczego konosle są oparte na tej architekturze?


A jeśli chodzi o przeglądarki na PowerPC i system GNU/Linux, to nie martwcie się. Poradzą sobie. Przecież nie problem przekompilować Chromium na tą architekturę skoro jest też GNU/Linux na nią. Także nie wiem czym się przejmujecie. Są również ine rozwiązania. Dopóki jest GNU/Linux na PowerPC to przeglądarki będą dalej.

A czy Opera nie będzie wspierać, to się mało kto zmartwi. A to dlatego, że mało osób używa tego orpogramowania.

Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 31.08.2010 8:39#53

Wszystko co stare przemija.
Lecz szkoda mi PowerPC, bo architektura jest wprawdzie ciekawa - dlaczego konosle są oparte na tej architekturze?


A jeśli chodzi o przeglądarki na PowerPC i system GNU/Linux, to nie martwcie się. Poradzą sobie. Przecież nie problem przekompilować Chromium na tą architekturę skoro jest też GNU/Linux na nią. Także nie wiem czym się przejmujecie. Są również ine rozwiązania. Dopóki jest GNU/Linux na PowerPC to przeglądarki będą dalej.

A czy Opera nie będzie wspierać, to się mało kto zmartwi. A to dlatego, że mało osób używa tego orpogramowania.

Pozdrawiam

Avatar
JanyPL (niezalogowany) | 31.08.2010 9:38#54

W ślad za firefoxem

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 31.08.2010 9:46#55

@KonradK
"Na czym opiera się ta logika? Na tym, że 99,9% użytkowników zaszkodziłaby dodatkowa wersja programu przeznaczona dla 0,1%?"

Jak takiś cwany to wyłóż kasę na tą dodatkową nie rentowną wersję dla 0,1% :)

Avatar
werdsolko (niezalogowany) | 31.08.2010 10:55#56

łasica :D

Avatar
nisko (niezalogowany) | 31.08.2010 11:02#57

No chyba Firefox to nie problem, bo sobie każdy może skompilować sam...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 31.08.2010 11:19#58

Przecież nowsze wersje Opery i tak nie działają na PowerPC. Nie wiem, na czym ją testowali (pewnie PowerMac z dwoma dwurdzeniowymi G5), i czy w ogóle, bo na G4 niesamowicie muli. Wpisuję adres strony, a zaczyna się pojawiać się po kilku sekundach, literka po literce.
Ostatnia w miarę działająca wersja to seria 9, w 10 nie ma mowy o normalnym używaniu.

@Johny Mnemonic - to policz sobie, ile wydasz na macintosha i na porównywalnego peceta w ciągu 5 lat używania, włączając elektryczność, to okaże się co tańsze.

@command-dos - za śmierć PowerPC odpowiedzialny jest jego producent, czyli IBM. Nie opłacało im się rozwijać procesora na desktopy, nie byli w stanie opracować wersji energooszczędnej na laptopy, żyją z produkcji wersji na serwery i superkomputery, a ostatnio konsole. Intel mógł wskazać drogę rozwoju na 10 lat do przodu, więc był bardziej perspektywiczny. I tańszy.
Od tych 10 lat minęło 5, zostało zaledwie 5...

@wozniak.daniel - Operę używa mnóstwo ludzi. W Polsce ma kilkanaście procent, w Rosji nawet 40%. Wyjątkiem są USA, tam połowa mieszkańców nie jest w stanie nawet pokazać na mapie Waszyngtonu, a Norwegia - gdzie to jest? W Afryce? Nie, pewnie Ameryce Południowej. A może gdzieś w Europie. Pewnie rządzi tam jakiś dyktator, co marzy o podboju świata...
Przypomina mi się jeden z odcinków MacGyvera, w którym spotyka partyzantów znad Bałtyku walczących z komunizmem - biegali z kałasznikowami i wysadzali tory kolejowe.
Albo całkiem nowy film - XXX. Powstrzymał łódź podwodną, którą wypuścili terroryści z Pragi, płynęła rzeką (z Pragi!) do morza z ładunkiem trującego gazu. Chyba chciała zaatakować USA.
W innym filmie był dyktator znad Bałtyku, co znalazł żonę amerykankę i postanowił się zmienić, bardziej dbać o swój lud.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Malanowski | 31.08.2010 11:38#59

Stary sprzęt musi odejść takie są prawa rynku, tak jak dla Windowsa XP czas się skończył tak dla PowerPC, już też końcy się architektura x86 bo jest x64. Nie można siedziec na gratach nawet jeśli chodzą teraz trzeba mieć procka x64, jeśli Windowsa to Windows 7 64bit ew. w najgorszym wypadku Vista 64bit. Jeśli Linux to najnowszy Ubuntu albo Open Suse alebo coś podobnego. Jeśłi Mak to tez najnowszy i wszystko już na architekturze x64 taka prawda. GRATY NA ŚMIETNIK!!!

Avatar
DudiQ (niezalogowany) | 31.08.2010 11:51#60

@MaRa
"Wpisuję adres strony, a zaczyna się pojawiać się po kilku sekundach, literka po literce."
Z tego co wiem, to jest to tylko jakis błąd, który został juz zgloszony i ma byc poprawiony w wersji 10.62, ktore ma byc wydana takze na PowerPC.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 31.08.2010 12:29#61

@MaRa
"Operę używa mnóstwo ludzi."
Hehe.

Obrońca Opery się znalazł. Nie mam nic przeciwko.
Lecz zauważ, że te twoje "mnóstwo", to jest za mało. IE, FF, Chrome, Safari. To są przeglądarki, których używa mnóstwo osób.

Czy USA Ci coś zrobiło? Zobacz na swój kraj. Wszyscy tylko potrafią narzekać i zawsze twierdzą, że są biedni itp itd. Potrafią tylko przegladać się biernie. Dlaczego nic z tym nie zrobią. Sąsiad sąsiadowi zazdrości i mówi: "penwie ukradł, że tyle ma" i tylko psioczy na niego, zamiast wziąć się samemu do roboty i pokazać, że tez go stac.

Zanim coś napiszesz popatrz się na swoje otoczenie i swój naród!

Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
G.Gn7Ex | 31.08.2010 12:38#62

http://www.dobreprogramy.pl/Nieznaczny-wzrost-popularnosci-Linuksa,Aktualnosc,19...

Tak więc przestańcie ********* o tym "0,1% Linuksa" !!

Avatar
makpałerpisi (niezalogowany) | 31.08.2010 13:14#63

No to będę musiał porzucić Operę. Pa!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jjst | 31.08.2010 13:42#64

Dobry spisek. Ciekawe kto zapłacił Operze i Mozilli za zaprzestanie wsparcia. Apple, Intel, a może ktoś inny..?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SSEE | 31.08.2010 13:48#65

@G.Gn7Ex
[[[Tak więc przestańcie ********* o tym "0,1% Linuksa" !!]]]

Ojej, komuś się pomyliło i napisał 0,1% zamiast 1,0% (czy nawet 1,12). Niewielka różnica. :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_operating_systems

Avatar
zxzcccc (niezalogowany) | 31.08.2010 15:30#66

Słitaśna dobrze gada.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 31.08.2010 15:52#67

@wozniak.daniel
tak, widzę. 50 procent analfabetów informatycznych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
adi_rucio | 31.08.2010 17:09#68

Po co Opera, jak jest Safari 5. Jest nowoczesna i szybka.

Avatar
MP (niezalogowany) | 31.08.2010 19:25#69

A ja zapraszam do przypomnienia sobie komentarzy niektórych fan(atyk)ów Opery przy newsie o tym, że Firefox 4 nie będzie dostępny dla Maców z architekturą PPC. Było święte oburzenie. Teraz, kiedy Opera porzuca PPC jest pełnia zrozumienia wśród tych samych komentujących.
Obłuda.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 31.08.2010 19:47#70

@sWeeT-Dżola ;)
'"Na czym opiera się ta logika? Na tym, że 99,9% użytkowników zaszkodziłaby dodatkowa wersja programu przeznaczona dla 0,1%?"

Jak takiś cwany to wyłóż kasę na tą dodatkową nie rentowną wersję dla 0,1% :)'

A co to ma do rzeczy? Pytałem usera kamil_w, dlaczego zaniechanie prac nad Operą dla PPC jest dobrą wiadomością dla reszty użytkowników tej przeglądarki.
Użytkownicy Opery nie płacą za opracowywanie programu, więc większość nie zaoszczędzi pieniędzy na zaniechaniu prac nad wersją dla PPC.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaxDamage | 31.08.2010 20:07#71

@KonradK

Zaniechanie prac nad architekturą, której nikt nie używa (0,1%) i którą właściwie porzucił sam producent sprzętu sprawi, że więcej czasu i programistów, a więc zasobów przeznaczy Opera na rozwój wersji swojej przeglądarki, którą używa 99,9% ich klientów. Czy na prawdę KonradK jesteś, aż tak ograniczony że nadal tego nie rozumiesz, czy po prostu udajesz?!


Mądrości sobie i Wam życzę...

Avatar
mar220 (niezalogowany) | 31.08.2010 21:05#72

@wozniak.daniel
a od kiedy chrome i safari ma więcej użytkowników niż opera?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 31.08.2010 21:09#73

@wozniak.daniel - to i tak są dziesiątki milionów ludzi na świecie. Produkty Opery są bardziej popularne niż General Motors.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
KonradK | 31.08.2010 21:15#74

@MaxDamage

Wiem. Wcześniej słyszałem takie wyjaśnienia i przyjąłem do wiadomości. Ale sWeeT-Dżola ;) wysunęła całkiem inny argument.
Możliwe że, nie zauważyłeś, że odnoszę się do jej argumentu.
Albo po prostu musiałeś dodać swój oceniający komentarz, bo inaczej sam udławiłbyś się swoim chamstwem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 31.08.2010 22:06#75

@MP
Też to zauważyłem. Hipokryzja jak cholera.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 31.08.2010 22:57#76

@master zonk

"tak, widzę. 50 procent analfabetów informatycznych."

Tylko dlatego że te 50% userów ośmieliło się używać innej przeglądarki niż twoja oh ah Opera.
Zrozum wreszcie to że jest obecnie wybór na tym rynku i każdy używa tego co mu pasuje i nie daje to Tobie ani mnie, ani innym, prawa do stwierdzenia że userzy FF, IE, Safari, Chrome to są analfabeci informatyczni.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 01.09.2010 0:03#77

@Pablo79
a czy ja napisałem 98pr? Opera ma jakieś 2procent. Więc nie bulwersuj się. Nie miałem ciebie na myśli. Objaśnię. Połowa użytkowników jest analfabetami informatycznymi (jak również i ja, bo nie korzystam z bankowości online etc.) i jest nieświadoma alternatyw. Czy ta połowa miała kiedykolwiek styczność z Safari, Avant, Lunascape, Operą itd? Wątpię. Korzystają najczęściej z masówki tj. systemowej, wciskanej na siłę od Google, rozbannerowanego na wszystkich stronach Ff. Pewnie połowa userów Ff nie ma pojęcia o istnieniu rozszerzeń. Połowa drugiej połowy wie o nich bdb, ale uważa, że w Operze nie ma adblocka itd. Reszta to świadomi użytkownicy, którzy w pełni wybrali ulubioną przeglądarkę. Użytkownicy Opery, są w 100 pr świadomi swego wyboru, ponieważ opery nie dają do każdej paczki chipsów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
oprych | 01.09.2010 11:59#78

@master_zonk6
"Użytkownicy Opery, są w 100 pr świadomi swego wyboru, ponieważ opery nie dają do każdej paczki chipsów."

Kurcze coś w tym jest :P Na szczęście trafiłem na tą paczkę z Operą :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Szuri21 | 01.09.2010 18:31#79

Nie dramatyzować. Przynajmniej teraz Opera bedzie się mogła skupić bardziej na rozwoju przeglądarki. Tak przynajmniej piszą.

Ale póki co nie jest źle.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
B_S_E | 01.09.2010 20:53#80

Opera to moja ulubiona przeglądarka, ale czcionki nadal wyglądają tragicznie co dobrze widać na tym vortalu (szczególnie przy „Komentarze (79)” gdzie liczba jest tak zniekształcona, że aż człowiek nieraz zastanawia jaka to jest w ogóle liczba...............)
- Po 2 nie wiem jak u was ale u mnie nie działa słownik nie mam pojęcia dlaczego (za ewentualne błędy przepraszam),
Korzystałem z FF (obecnie tylko na opensuse) z IE (jak każdy) z Safari (super przeglądarka jednak pod Windows ma tendencje do …. Nie wiem jak to napisać, ale u mnie w nieskończoność ładowała stronę co bardzo zamulało procka i za każdym razem trzeba było ręcznie klikać STOP by „odmulilo”- nie dotyczyło to wszystkich stron) no i z Opery do której podchodziłem ze 3 razy i dopiero za ostatnim się do niej przekonałem, dlaczego? Czysta ciekawość i nadzieja, że może trafie na produkt, który będzie mi pasował, no i trafiłem.
Co do tematu - decyzja podjęta przez Opera, a wcześniej FF dla większości użytkowników nie ma żadnego znaczenia. Dla mnie powinni się zając takimi drobnymi problemami jak czcionki bo na wszechobecnie opluwanym IE 8 wyglądą normalnie……….. ;/

I prośba do jakiegoś użytkownika opery niech sprawdzi czy u niego są podobne problemy co do wyświetlania czcionki co u mnie z góry dziękuje.

Do porównania:

http://img840.imageshack.us/img840/4558/porownanie.png

Pozdrawiam Maciej

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 01.09.2010 22:05#81

nie. U mnie ten problem nie występuje. Faktycznie u ciebie wygląda to tragicznie.

Avatar
Virtual_ManPL (niezalogowany) | 03.09.2010 16:55#82

Az przypomnial mi sie post jednego uzytkownika Opery, jak to Fx mial zamiar porzucic PowerPC...
a tu piaskiem w jego oczy ;)

Avatar
BeWuP (niezalogowany) | 06.09.2010 0:09#83

Graty na śmietnik, jak to ktoś już powiedział przede mną. Zamiłowanie do marnowania czasu na starocia jest w branży komputerowej iście zadziwiające. Ja osobiście dziwię się, że Opera jest dostępna jeszcze na Linuksa...

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Program tygodnia
GIMP 2.6.12

Ocena: 8,8
icon
Polecamy
Test ultrabooka Acer Aspire S3

Centymetr przyjemności
Dolina Charlotty
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av