r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Oprogramowanie Microsoft za darmo ale z reklamami?

Strona główna Aktualności

Jakkolwiek flagowe produkty takie jak Windows czy Office dostarczają wciąż wysokich przychodów, Microsoft w jednej ze swych wewnętrznych analiz (do której wgląd udało się uzyskać serwisowi CNET) pisze, że zyski z mniej popularnych aplikacji z roku na rok spadają.

Głównie chodzi tu o skierowany do zastosowań domowych, a coraz mocniej wypierany przez Office, pakiet biurowy Works oraz menedżera finansów osobistych Microsoft Money. Również popyt na rozwiązania nowe, lecz z wąską grupą odbiorców - na przykład aplikacja do sporządzania notatek OneNote - nie jest zbyt wysoki. W roku obrotowym 2004 sprzedaż powyższych produktów spadła średnio o 7 procent, a korporacja zarabiała zaledwie 2 dolary na jednej kopii Worksa w wersji OEM.

Jak podaje CNET, a co napisane jest w przytaczanym wewnętrznym raporcie, niski dochód uzyskiwany z mniej popularnych aplikacji jest powodem, dla którego Microsoft, póki co bardzo ostrożnie, rozpatruje możliwość udostępnienia niektórych aplikacji za darmo na zasadach licencji ad-ware, czyli zaopatrzonych w reklamy. Efekt? Z wyliczeń wynika, że rozdawany praktycznie za darmo Works przyniósłby znacznie większy dochód, niż dzisiaj, gdy licencję należy zakupić.

Microsoft potwierdził, że wspomniana analiza rzeczywiście została wykonana i istnieje, nie skomentował jednak nowej koncepcji, nie podano też żadnych dalszych szczegółów.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.