Oprogramowanie szpiegowskie groźniejsze od spamu

Oprogramowanie szpiegowskie groźniejsze od spamu

14.10.2005 18:21

Ponad osiemdziesiąt procent pracowników korzystających zkomputerów w pracy jest świadomych zagrożenia, jakie stanowioprogramowanie szpiegowskie - wynika z badań przeprowadzonych przezTrendMicro, producenta oprogramowania antywirusowego. Na problemy zespyware najbardziej narzekają Amerykanie, a problemów z nimzwiązanych doświadczyło niemal 40 procent użytkowników. W Niemczechi Japonii, gdzie odsetek ten wyniósł odpowiednio 23 i 14 procentproblem spyware w większym stopniu dotyczy małych i średnichprzedsiębiorstw niż korporacji. Poziom wiedzy o oprogramowaniu szpiegowskim jest ciągle za niski.We wszystkich krajach ankietowani pracownicy podkreślali, że czująsię niedostatecznie poinformowani przez dział IT na temat sposobówobrony przed spyware. Co ciekawe, tylko 45 procent ze wszystkichrespondentów którzy deklarowali świadomość istnienia problemu jakimjest spyware przyznało, że ich komputer został kiedykolwiekzainfekowany. Świadczy to o tym, jak trudno jest zidentyfikowaćoprogramowanie szpiegowskie, które najczęściej działa bez wiedzyużytkownika. Analitycy Trend Micro zauważają, że pracownicy są przewrotni: zjednej strony narzekają na poziom zabezpieczeń przed programamiszpiegowskimi, z drugiej - dość mocno na nich polegają. Świadczą otym deklaracje użytkowników, którzy przyznają, że w pracy nie musząprzestrzegać reguł bezpiecznego korzystania z Internetu, ponieważmogą liczyć na pomoc działu IT. W ten sposób ignorują fakt, żekażdy pracownik współodpowiada za bezpieczeństwo całego systemuinformatycznego firmy i jest zobowiązany do rozsądnego korzystaniaz narzędzi internetowych. Autorzy raportu Trend Micro podkreślają, że spyware różni się odinnych szkodliwych programów. Przede wszystkim stanowi poważnezagrożenie dla bezpieczeństwa informacji w firmie. Oprócz śledzeniazachowań użytkowników umożliwia kradzież danych, logików i haseł,co może narazić przedsiębiorstwo na poważne straty. Dlatego osobyodpowiedzialne za infrastrukturę informatyczną oprócz dbałości ozapewnienie jak najlepszej technologii ochrony muszą zrozumieć jakistotna jest edukacja użytkowników. Badania zostały przeprowadzone w lipcu 2005 roku, w formie ankietyonline. Wzięło w nim udział 1200 pracowników firm w USA, Niemczechi w Japonii, począwszy do małych i średnich przedsiębiorstw a namiędzynarodowych korporacjach kończąc.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)