r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

PPSSPP w wersji 1.0: emulacja kieszonkowej konsolki Sony lepsza niż oryginał

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Zrobić dobry emulator relatywnie współczesnej konsoli do gier to wielka sztuka. Zrobić emulator konsoli, który będzie lepszy od oryginalnego sprzętu to wyczyn, który do tej pory udał się tylko twórcom Dolphina, emulatora Nintendo Wii. Teraz do grona tego wypada dodać PPSSPP, emulator kieszonkowej konsolki Sony PSP, który doczekał się właśnie wydania w wersji 1.0.

Podobnie jak w wypadku Dolphina, także i tutaj programiści za swój cel postawili sobie nie tylko uruchamianie konsolowych gier na innych platformach, ale też zadbanie o to, by gry te projektowane na ekrany o niedużej rozdzielczości wyglądały dobrze na współczesnych monitorach czy wyświetlaczach urządzeń mobilnych. PPSSPP potrafi więc nie tylko uruchomić tytuły z PlayStation Portable w rozdzielczości 1080p, ale też przeskalować tekstury, zapewniając należytą ostrość obrazu.

Wczoraj udało się osiągnąć milowy kamień na drodze prac nad emulatorem PSP. Wydana wersja 1.0 przynosi przede wszystkim wiele poprawek w kompilatorze JIT, obsłudze koprocesora arytmetycznego i pamięci masowej UMD, zapewniając kompatybilność z dziesiątkami niedziałających do tej pory gier. Na procesorach x86 kompilator JIT wykorzystuje już wreszcie rozszerzenia SSE, dzięki czemu udało się o około 30% przyspieszyć szybkość emulacji.

r   e   k   l   a   m   a

Użytkownicy Windows ucieszą się również z możliwości renderowania grafiki za pomocą backendu Direct3D 9. Do tej pory PPSSPP stosował tylko OpenGL, którego wydajność na „okienkach” bywała dyskusyjna. Teraz grać będzie można nawet na starszym sprzęcie. Poprawki w kodzie pozwoliły też na zmniejszenie opóźnień w generowaniu dźwięku w wersji dla Windows oraz na Androidzie. Wprowadzono sporo łatek do samego potoku rysowania, eliminując problemy, które pojawiały się na urządzeniach mobilnych z GPU Adreno i PowerVR. Poprawiono też obsługę trybu Ad Hoc (pozwalającego konsolkom na wzajemną komunikację ze sobą), choć do stabilnego jego działania sporo jeszcze brakuje. Z kolei w wersjach dla Linuksa i OS X zastosowano wreszcie do obsługi multimediów bibliotekę SDL2.

Przydatnym ulepszeniem jest możliwość tworzenia indywidualnych konfiguracji dla poszczególnych gier i możliwość łatwego przełączania się między dpadem i analogowym sterowaniem, jak również usunięcie (w wersji dla Windows) konieczności instalowania bibliotek MSVCRT. Ciekawostką może być obsługa Google Cardboard, czyli gogli wirtualnej rzeczywistości, które robi się z kartonu i smartfonu.

Więcej o tym bardzo udanym, opensource'owym projekcie (PPSSPP rozwijany jest na licencji GPL v2) dowiecie się z jego strony. Z naszej bazy programów możecie pobrać już wersję na Windows oraz na Androida. Oczywiście aby uruchomić grę, należy posiadać oryginalny nośnik UMD i przerobioną konsolkę PSP z Custom Firmware, pozwalającym na zgranie obrazu ISO.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.