Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Betatest Battlefield 4

Gdy w połowie ubiegłego roku EA podało elektryzującą informację, że składając zamówienie przedpremierowe na Medal of Honor: Warfighter w Wersji Limitowanej dostaniemy dostęp do Bety Battlefield 4, w światku graczy wręcz się zagotowało. Chyba nikt się nie spodziewał tak szybkiego tempa prac deweloperów z DICE. Wizja nowej odsłony serii rodziła w dodatku nadzieję na produkt, który czerpałby garściami z BF2 i BF2142, z atrakcjami graficznymi, jakie zapewnia silnik gry, czyli stale rozwijany Frostbite. Oczekiwano, że w BF4 powróci też tryb dowódcy, który wspomagał działania kompanów, zrzucając im sprzęt czy zaopatrzenie, albo celnym ostrzałem artyleryjskim ułatwiał atak naszych jednostek. Miał się pojawić również tryb widza, wypatrywany szczególnie przez zwolenników rozgrywek turniejowych oraz tropiciele cheaterów.

Battlefield Bad Company 2 oraz Battlefield 3 raczej kiepsko według mnie nadawały do rozgrywek e-sportowych, na co narzekali ich organizatorzy, jak też sami gracze. Dopiero nadchodząca wielkimi krokami czwórka miała coś zmienić i po sprawdzeniu w akcji bety tytułu, moim skromnym zdaniem zmiany idą w dobrym kierunku. Wraca dość długo nieobecny tryb Commander, choć niestety w becie jest on jeszcze nieaktywny. Jest też Spectator, dzięki któremu możemy zwiedzić jako „duch” całą dostępną mapę. W wersji finalnej produktu ma na nas czekać do tego jeszcze kilka miłych niespodzianek.

Otwierające się oto dzisiaj na wszystkich testy tak naprawdę wystartowały już 1 października, przynajmniej dla tych, którzy zamówili w przedsprzedaży cyfrową edycję Specjalną Battlefield 4 przez Origin, są użytkownikami usługi Battlefield 3 Premium lub zarejestrowały swój egzemplarz Edycji Limitowanej lub cyfrowej Edycji Specjalnej Medal of Honor: Warfighter. Żeby móc się teraz przyłączyć do zabawy wystarczy pobrać klienta Origin, zalogować się na swoje konto (jeśli oczywiście już je mamy) lub stworzyć nowe, dodać betę do naszej biblioteki gier i zwyczajnie ruszyć na podbój Szanghaju, aby sprawić, żeby nasi przeciwnicy ochoczo ginęli za swoją ojczyznę.

Jak głoszą zapowiedzi EA, docelowo wymagania gry nie będą jakoś szczególnie wygórowane. Rzekłbym, że naprawdę niewiele większe niż wydanego dwa lata temu BF3. Zaskoczyć może fakt, iż beta potrzebuje 64-bitowej wersji Windows Vista SP2, Windows 7 z SP1 lub Windows 8, choć jak zapewnia dystrybutor pełna wersja Battlefield 4 ma też działać na systemach 32-bitowych. Cóż, wielu fanów czeka przeinstalowanie okienek. Electronic Arts twierdzi ponadto, że zagramy na dwurdzeniowych procesorach, ja jednak nauczony doświadczeniem ostrzegę, iż dopiero na co najmniej czterordzeniowym w miarę komfortowo się pobawimy. Proponuję do tego zaopatrzyć się w najnowsze sterowniki do kart graficznych. Obaj czołowi producenci, tak jak zwykle przed premią dużego tytułu, wydali specjalne sterowniki w wersji Beta, przygotowane z myślą o najnowszym BF.

AMD Catalyst 13-10 Beta

Nvidia GeForce 331-40 Beta

Bez Battleloga ponownie nie poszalejemy. Na szczęście dla nas system jest przejrzysty i prosty w użytkowaniu. Każdy weteran BF3 zaraz się tutaj odnajdzie, zaś nowicjusz szybko dojdzie, gdzie jest wyszukiwarka serwerów itp. Za pomocą BL możemy zaprosić innych graczy do znajomych, wspólnie zagrać na jednym serwerze, przejrzeć statystyki swoje lub innych czy zindywidualizować własne wyposażenie bojowe, kamuflaż czy np. nieśmiertelniki.

W becie znajdziemy niestety tylko jedną (!?!) mapę, znaną już wcześniej z alfy. Siege of Shanghai jest dostępna w dwóch trybach, Large Conquest i Domination, przy czym tak naprawdę ten ostatni to ten pierwszy, tylko bez pojazdów oraz rozgrywany na dużo mniejszym obszarze. Oczywiście mnie, jako dość starego gracza w Battlefielda, interesuje możliwie najszersza opcja, a więc wojenka toczona z pomocą śmiercionośnego bojowego sprzętu jeżdżącego, latającego plus pływającego. Wspomnijmy tutaj rzecz jasna możliwości zaawansowanego rujnowania otoczenia, jakie nam zapewnia technologia Frostbite 3 i mamy zabawę zapewnioną na długie jesienne, a nawet jeszcze zimowe wieczory.

Tak odnośnie demolki to praktycznie na środku mapy stoi sobie dość wysoki wieżowiec, na którego dachu jest do zdobycia baza C. Strzelając z czołgu, APC czy np. obkładając masą C4, niszcząc cztery kolumny na froncie budynku można spektakularnie i dość widowiskowo zawalić cały wieżowiec, uśmiercając wszystkich naszych przeciwników a czasem i przyjaciół, którzy nie dość szybko opuścili budynek. Na miejscu drapacza chmur powstaje rumowisko, które same w sobie jest dość ciekawym miejscem do obrony i czasem ciężkie do zdobycia. Co ciekawe, okolice zburzonej budowli pokrywają się realistycznie szarym nalotem, a unoszący się w powietrzu pył ogranicza pole widzenia.

Wszystkim sceptykom twierdzącym, że to Battlefield 3.5 mówię, iż to jednak nowa gra. Mamy inną detekcję trafień, inny bullet drop, czyli tor opadanie pocisków i wiele innych czasem drobnych zmian, które urozmaicają nam rozrywkę. Zmieniono system uzupełniania amunicji i tym samym ograniczono występowanie niepokonanych, kampiących pseudo Rambo, obłożonych mnóstwem skrzynek z amunicją. Ta gra premiuje ludzi grających zespołowo, którzy wiedzą, co to bliska współpraca. Miło mi stwierdzić też, że Battlefield 4 ma predyspozycje, aby go ogłosić godnym następcą swoich prekursorów. Wyraźnie widać, jak Szwedzi z DICE mocno do serca wzięli sobie uwagi społeczności, których dużą część uwzględniono. Gra jest lepiej wyważona, dzięki zmianom w ładowaniu magazynków/pocisków w pojazdach nieco inaczej wypada sposób walki, wymuszając używanie taktyki w miejsce radosnego szturmu. Miłośnicy indywidualizmu będą mieli spore pole do popisu, bowiem każdą broń można doposażyć w o wiele większym zakresie, niż to było dotąd: począwszy od różnych celowników, po zmianę kamuflażu oręża czy nawet pojazdów.

Oczywiście w Becie BF4 pojawiają się błędy wszelakie, ale muszę uczciwie przyznać, że jest ich dużo mniej w stosunku do wersji testowej Battlefielda 3 sprzed lat. Naturalnie twórcy pilnie wsłuchuje się w głosy graczy i starają, by dziwne zdarzenia nie miały więcej miejsca w finalnej wersji gry. Niektóre bugi są dość zabawne. Ot, czasem się zdarza, że wybierając odrodzenie w czołgu czy w innym pojeździe okazuje się, iż pojawiliśmy się w miejscu, w którym powinien być ścigacz, tylko zamiast tego lądujemy sobie w wodzie i czeka nas pływanie lub wybieramy odrodzenie w czołgu i odradzamy się na pustym placu :)

Nie zapominajmy, że to wciąż beta, mniej zaawansowana technicznie od pełnej, lecz mimo to polecam jej sprawdzenie bo mamy okazję poczuć przedsmak emocji, które na nas czekają po premierze pełnej wersji gry. Do 15 października za darmo każdy gracz może poczuć, dlaczego seria Battlefield cieszy się taką popularnością. Przez te niecałe dwa tygodnie możecie doświadczyć radości demolki otoczenia, jakiej nie ma żaden inny FPS. Zyskujecie możliwość zapoznanie się z wręcz nieograniczonym arsenałem, dostępnym dla graczy Battlefield 4. Przetestujcie więc i sami odpowiedzcie sobie na pytanie, czy warto kupić tę grę. Moje zdanie znacie, ale niech to będzie Wasz wybór.

Do zobaczenia na polu walki. Ja już tam będę.

PS.

Cały wpis powstał przy dźwiękach różnych wersji muzyki z Battlefielda, polecam szczególnie waszej uwadze kawałek w wykonaniu Advaita Nemlekara.

 

gry

Komentarze

0 nowych
dzikiwiepsz   12 #1 04.10.2013 11:36

Oczywiście Battlefield 4 musi też korzystać z tego badziewia Battlelog przez to tylko gra się dłużej włącza bo zamiast tylko dołączać do kolejnego serwera to trzeba całą grę na nowo uruchomiać, tak było w bf3 i widzę że w 4 jest to samo.

  #2 04.10.2013 11:39

Battlelog to akurat zajebista sprawa, nie to co call of duty gra dla dzieciakow co tak naprawde nic nie rozumieja ze statystyk itd...

porterneon   7 #3 04.10.2013 11:42

Ze zdjec widac, ze miales detale ustawione na "low". Szkoda bo w takich ustawieniach gra kiepsko sie prezentuje i nie widac jej potencjalu graficznego.

cyryllo   17 #4 04.10.2013 11:45

Nosz jak tu człowiek ma myśleć o pracy jak takie perełki produkują :P
Puki co BF3 jeszcze mnie kręci. Poczekam na pierwsze obniżki 4 :)

Zulowski   8 #5 04.10.2013 11:51

Ja podobnie jak @cyryllo
Na razie nie widzę sensu w BF4,
Wsiadłem na respie w czołg, wycelowałem w najbliższy przeszklony budynek, bach z armaty ...
ani zadrapania.
Levolution my ass...
Z kupnem BF4 poczekam aż stanieje, chyba że finalna wersja na prawdę zaskoczy.

TomisH WSPÓŁPRACOWNIK  13 #6 04.10.2013 11:57

@porterneon, myślę, że Pangrys Cię niebawem naprawdę zaskoczy ;) Odrobinę cierpliwości.

mordesku   8 #7 04.10.2013 12:13

Czy ktoś może mi wyjaśnić jak dodać tą grę do biblioteki, szukałem wszędzie. Widzę tylko baner na górze strony głównej Origina - niestety nie mogę w niego kliknąć.

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #8 04.10.2013 12:17

@porterneon
Tak jak pisał TomisH, pojawią się też inne wpisy gdzie będzie widać jak BF4 prezentuje się na ustawieniach Ultra. Różnica jest naprawdę porażająca ale wszystko w swoim czasie .

rradek   10 #9 04.10.2013 12:29

AMD kupiło sobie BF4 między innymi po to aby na ich kartach lepiej gra chodziła... a jak jest? Na NVIDII dużo lepiej BF4 śmiga hahaha... AMD strzeliło sobie kulkę w stopę !!!
Zresztą czego tu oczekiwać, NVIDIA zawszę była lepsza od Radełona

thegroke   2 #10 04.10.2013 12:36

@mordesku

EA jeszcze nie udostępniło open-bety. Miało być dzisiaj od 10-tej ale wymyślili sobie przerwę techniczną. Przełożono na 12-tą. W tej chwili jest 12:35 i dalej nic..

Tak to jest jak się zaczyna kod kompilować w tym samym dniu :D

aeroflyluby   15 #11 04.10.2013 12:53

@porterneon
nie testowałem - ale patrzac ze strony deweloperskiej - może specjalnie dali super-low tekstury z powodu i mniejszego rozmiaru i z tego względu, że po cholere w becie ultra tekstury, skoro testujesz grę a nie czy mur jest chropowaty :D

  #12 04.10.2013 13:25

Pangrys, mocno optymistycznie traktujesz zapewnienia DICE co do wymagań. :)
Fakt jednak jest taki, że aby choć zbliżyć się do ich radosnych zapewnień co do sprzętu na jakim ona może pójść, to musiałaby być kolosalna różnica pomiędzy betą a wersją finalną.

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #13 04.10.2013 14:04

@Gelert
Czterordzeniowce klasy i5, i7 czy nawet dość wydawały by się stare Phenomy przy przyzwoitej karcie graficznej klasy ATI 5770 pozwalają na płynną grę. Nie jest źle a wydaje mi się że powinno być dużo lepiej. Ale czas pokaże.

@mordesku
Na razie na Battlelogu wisi ogłoszenie

"We are preparing for the Open Battlefield 4 Beta. Until the Beta is live, you will not be able to access the Battlefield 4 section of Battlelog."

gowain   19 #14 04.10.2013 14:18

Sie pobiera :) Pojawiło się na Originie - zobaczymy co ta gra wyciągnie z mojego sprzętu :P

  #15 04.10.2013 14:31

Nie no i5, czy i7, do tego przyzwoita karta, super, ale gdzie i5, a gdzie minimalne wymagania gry, a przedewszystkim gdzie prędkość BF3?

Że polecę cytatem "Rzekłbym, że naprawdę niewiele większe niż wydanego dwa lata temu BF3." Otóż pozwolę się z Tobą nie zgodzić, wymagania bety BF4 są mega większe od wymogów BF3. Wczoraj jak graliśmy mówiłem z jakimi prędkościami mogę grać: pełny 64 slotowy serwer poniżej 20 klatek, serwer 32 slotowy pomiędzy 20 a 30, dla tych co jak Pangrys nie wiedza czym dysponuje: q9300, ATI HD7770 i 4 giga ramu, Win8, rozdzielczość 1280/960, ustawienia gry oczywiście na low. Dla porównania w BF3 mam pomiędzy 60 a 80 klatek.

Sorki, ale to nie są niewiele większe wymagania :)
Niestety nie każdy dysponuje prockiem z najnowszej linii, a optymistyczne założenia DICE, które próbujesz potwierdzić dają nadzieję takim jak ja na grę, a zatem zapewne zdecydują się na zakup i niestety boleśnie zderzą się z faktami.

Zatem trzeba przyznać otwarcie wymagania sprzętowe podane przez DICE do BF4 są z d..., na podanych przez nich minimalnych wymaganiach

System: Windows Vista SP2 32-bity
Procesor (AMD): Athlon X2 2,8 GHz
Procesor (Intel): Core 2 Duo 2,4 GHz
Pamięć: 4 GB
Dysk twardy: 30 GB
Karta graficzna (AMD): AMD Radeon HD 3870
Karta graficzna (NVIDIA): Nvidia GeForce 8800 GT
Pamięć graficzna: 512 MB

nie ma szans zagrać, natomiast wymagania maksymalne

System: Windows 8 64-bity
Procesor (AMD): Sześciordzeniowy
Procesor (Intel): Czterordzeniowy
Pamięć: 8 GB
Dysk twardy: 30 GB
Karta graficzna (AMD): AMD Radeon HD 7870
Karta graficzna (Nvidia): NVIDIA GeForce GTX 660
Pamięć graficzna: 3 GB

powinny być podane jako minimalne, natomiast "zalecane" wyraźnie opisane jako nowe platformy procesorowe zarówno po stronie Intela jak i AMD.
Na chwilę obecną wymagania to zwykłe oszustwo i nabijanie ludzi w butelkę.

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #16 04.10.2013 14:36

@Gelert

Znamy wspólnie gracza, który gra na starym Phenomie 965 i z ATI HD 5770 1GB i gra na średnich detalach przy rozdzielczości 1680x1050 i uzyskując przyzwoite FPS. Może dzisiejszy update poprawi optymalizację.

  #17 04.10.2013 14:47

Mam nadzieję, bo gra mi się podoba, natomiast optymalizacja póki co nie nastraja pozytywnie.

  #18 04.10.2013 15:41

Nadal trzeba skakać między Battlelogiem w przeglądarce a grą? No to podziękuję, tak samo jak podziękowałem BF3 z właśnie tego powodu...

gowain   19 #19 04.10.2013 16:11

Hmm, no i lipa... Podczas wczytywania gry wyskakuje coś takiego: http://img543.imageshack.us/img543/2158/k4zd.jpg

Karta graficzna to GF GTX650, a procek Intel Xeon e3-1230v2, więc teoretycznie powinno wszystko śmigać. Sterowniki do GF najnowsze (a i wersja beta też sprawdzane).

  #20 04.10.2013 16:18

moim zdaniem Battlefield 3 lepszy od bfa 4 :)

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #21 04.10.2013 16:25

Uruchamiasz grę z poziomu Battleloga ?

gowain   19 #22 04.10.2013 16:34

Tak, zresztą inaczej się chyba nie da.

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #23 04.10.2013 16:37

A spróbuj na innej przeglądarce i sprawdź czy masz wszystkie poprawki do Microsoft Visual C++ i .NET Framework .

gowain   19 #24 04.10.2013 16:49

Sprawdzone - kwestia przeglądarki to, to raczej nie jest, bo wywala podczas ładowania gry. Poprawki wszystkie są, mało tego system (win8) stawiany na czysto z miesiąc temu.

corrtez   12 #25 04.10.2013 17:16

To tylko beta wiec takie rózne bugi moge sie trafic. Oby nie w pelnej wersji...

  #26 04.10.2013 17:16

Battlefield 4 Open Beta> Laptop Samsung NP350V5C-S08PL; Intel i5 3210M; grafika zintegrowana AMD Radeon HD 7670M Intel HD 4000; 8 GB RAM; Windows 8 64bit. Demo działa, grywalne. Ustawiamy na Wysoka wydajność. Po uruchomieniu serwera, ustawiamy w Menadżerze zadań priorytet procesu Battlefield 4 na WYSOKI. Później w samej grze możemy ustawić grafikę na LOW i będzie grało. Sterowniki aktualizowane od producenta (SW Update Samunga).

Pyoter   2 #27 04.10.2013 17:26

Ja jestem zaskoczony tak wysokimi wymaganiami. Na Q6600 @3.3GHz, 6GB RAMu, GTX460 BF3 działał na 40 - 60 klatek, beta BF4 na 20 - 30, oczywiście wszelkie najniższe ustawienia, z rozdzielczością 1080. Wiem, że sprzęt stary, ale wg DICE nie powinno być problemów. Wygląda na to, że w najbliższym czasie nie pogram sobie w BF4.

SebaZ   16 #28 04.10.2013 17:28

@porterneon
W grach chodzi o grywalność, pomysł na fabułę i sposób rozgrywki, a nie o detale graficzne. Osobiście krew mnie zalewa, że teraz robi się gry ładne, ale krótkie i na masówkę. Ze świecą szukać ciekawych rozgrywek przy, których kiedyś spędzało się godziny przed monitorem. Nawet najlepsze produkcje teraz zajmują max kilka godzin. Jakoś nie uśmiecha mi się płacić 150-200zł tylko po to, żeby popykać 6-8h.

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #29 04.10.2013 18:04

@SebaZ
Dlatego uwielbiam multi w Battlefieldach. Mozna grać ta samą mapę ale zawsze będzie inna rozgrywka. To trzeba samemu przeżyć :)

SebaZ   16 #30 04.10.2013 18:37

@Pangrys
Mam Battlefielda 3 kupionego zaraz po premierze - przepłaciłem! Niestety nie urzekło mnie choć we wcześniejsze wersje grałem, a w multi wszystkich wersji CoD czy wszelkich MoH spędzałem godziny w sieci. To tam dowiedziałem się czym jest kooperacja, mikrofon, słuchawki czy podobne. No ale to gusta, a o nich się nie dyskutuje, i upodobania do gier, a może to moje preferencje się zmieniły, czyt. starzeję się?

cahiri0   4 #31 04.10.2013 19:13

@SebaZ
Akurat nie zgodzę się z tobą, bf3 pod względem gry zespołowej jest o wiele bardziej wymagający niż CoDy i MoHy, z bardzo prostego powodu ciężki sprzęt powoduje że pojedynczy żołnierz nie ma szans wygrania rundy.
@gowain,
gra nie chce współpracować ze sterownikiem twojej karty graficznej. Spróbuj odinstalować kartę graficzną usuń wszystkie pozostałości sterownika i zainstaluj na nowo może pomoże.

svistu.st   8 #32 04.10.2013 19:54

Co do BF4 to koleś zawalił EPIC'a jak ta lala :D

http://www.youtube.com/watch?v=dgckZKrnfas&feature=share&list=PLqZ8F9E39...

  #33 04.10.2013 21:02

to jest dopiero beta więc wymaganiami bym się nie przejmował zapewne będą niższe. wersja gry jest z przed kilku miesięcy i brak optymalizacji jest moim zdaniem normalny. na razie dla kart graficznych nvidii można pobrać sterowniki 320.49 i skoki fps powinny ustąpić(przetestowane u dużej ilości osób i działa).

  #34 04.10.2013 23:02

Call of Duty Ghosts i tak będzie najlepsze. B4 to słaba gra dla dzieci.

dendrytus   5 #35 05.10.2013 08:55

Ty @Pangrys weź się za pisanie kalendarza, a nie za granie.

SebaZ   16 #36 05.10.2013 09:17

Pangrys to i ekipa z loży szyderców to pomysłodawcy, a nie programiści kalendarza ;)

  #37 05.10.2013 12:56

I5 2400, 8GB DDR3 1333, GTX 550ti i na średnich detalach można pograć.
Nie zmienialbym jednak pola widzenia na więcej niż 60. U mnie przycinalo. Niemniej trzeba zainstalować beta sterownik. Co do wieszania, problemy z wczytaniem itp. - to przecież w końcu beta wiec nie ma co narzekać tylko wysyłać bugi do dice i uczestniczyć w rozwoju gry.

n33trox   6 #38 05.10.2013 13:17

Jedna, wielka pogoń za grafiką. I po komentarzach wnioskuję, że większość tutaj to akceptuje. Tak, jakby wszystko inne przestało się już liczyć. I znowu w recenzjach będę czytał, że "Battlefield 4, to przecież gra multiplayerowa, więc nie ma sensu po niej oczekiwać wypasionego singla." A gucio! Jak już dają tego singla, to powinien być on długi, rozbudowany, wciągający fabularnie, coś w stylu BioShocka, a nie "odwalimy singla byle jak, bo i tak nie będą w niego grać". Oczywiście, że nie będą grać w singla odwalonego byle jak.

Szkoda, bo dla mnie CoD czy BF to po prostu nudne strzelanki. Głównie przez brak dobrego singla. CoD tutaj w sumie nawet daje radę, ale BF to tragedia. Tak czy inaczej, przy takich grach, jak Half-Life czy BioShock, obydwie te pozycje wymiękają bez dwóch zdań. BF3 kupiłem ostatnio na humble bundle, pograłem z godzinkę w singla, wszedłem na kilka chwil do multi, stwierdziłem, że nuda.

No ale "de gustibus non est disputandum". Miłej zabawy życzę tym, którym się ta gra podoba :)

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #39 05.10.2013 15:48

@n33trox
A kto jeszcze gra w Singla ? :D

Single w Bad Company 2 i BF3 był słabiutki ale w tych grach liczy się tylko tryb Multi. To jest clou fenomenu Battlefielda. Niemal każdy zagorzały fan BF omija single szerokim łukiem bo nie po to kupował ta grę :D

n33trox   6 #40 05.10.2013 16:29

Ale to nie znaczy, że nie mogliby się tak postarać, że ludzie zaczęliby sobie cenić tego singla. Mówię tutaj o czymś bardziej rozbudowanym, może z jakimiś elementami RPG, z wciągającą historią, na jakieś 15-20 godzin, a nie takie bele co, jak jest teraz.

I nie mówcie mi, że się nie da. Gry Blizzarda (StarCraft/WarCraft) też kładą spory nacisk na tryb multi, a pomimo wszystko mają również rozbudowaną i w miarę ciekawą kampanię dla pojedynczego gracza. Uważam, że jeśli już dają tego singla, to powinni włożyć w niego serce, a jeśli mają to odwalać tak, jak teraz, to lepiej w ogóle z niego zrezygnować. Jeśli już coś robisz, to rób to dobrze, albo w ogóle tego nie rób.

  #41 05.10.2013 16:41

Single dają po to żeby zaniżyć wymagania gry ;p

@n33trox, nie porównuj sc2 do gier fps

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #42 05.10.2013 16:44

@n33trox

Pewnie masz racje z tym singlem ale to jest DICE :) Co prawda zapowiedzieli że Single w BF4 będzie wgniatał w fotel ale nawet jeśli to prawda, to i tak wielu graczy BF w niego nie zagra.
Bo tak.
Bo liczy się Multi.

Podobnie jak to było wczesniej, wiem że lepszy single ucieszy szereg piratów ciągnących swe scrackowane gry z chomików, torrentów czy innych źródeł. I znów zacznie sie hejt jaki to BF jest słaby/dobry na podstawie tylko gry w single :)

Songokuu   14 #43 05.10.2013 21:17

@Pangrys
Wysłałem ci zaproszenie do frjendsów :) na Battlelogu

mordzio   15 #44 05.10.2013 21:29

@Songokuu: A Ty przypadkiem nie masz innych zajęć?;)

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #45 05.10.2013 21:50

Wyślij jeszcze raz bo odrzuciłem przypadkiem

Songokuu   14 #46 05.10.2013 22:06

@mordzio
Oj tam oj tam :P
Czasem mi żona pozwoli :)

  #47 06.10.2013 17:59

Ja wiem, że to dopiero beta ale tak czy siak beta ma to do siebie, że chwile po niej dostajemy gotowy produkt.
A jeżeli gotowy produkt będzie wyglądać tak jak beta to ja podziekował za ten syf.

Procek i5 3.0
Ram 8GB
Dysk SSD
Karta Radeon 7850 2gb pamięci DDR5 OC
Ustawienia MEDIUM
Rozdzielczość - uwaga 1280x1024 !!

I tnie się jak emo w kącie zaś gość grający na tosterze ma 3krotnie więcej FPS niż ci grający na topowych konfigurajach.
Niewiele większe wymagania od BF3 ? Kpina bo w BF3 na ultra jest płynne 60fps

Pomijam, że jakimś cudem gdy zaczniemy mieć tyle FPS ile nasz config powinien wyciągnąć to rozgrywka jest wolniejsza aniżeli ruchy w betonowych butach. Jednostki są tak ociężałe, że w porównaniu ich do tych z trójki to tamci byli sprinterami...

Ja póki co podziękuję za BF4, być może za rok gdy wyleczą ten twór z chorób wieku dziecięcego.

blind-oln   8 #48 06.10.2013 19:15

"Wszystkim sceptykom twierdzącym, że to Battlefield 3.5 mówię, iż to jednak nowa gra. Mamy inną detekcję trafień, inny bullet drop, czyli tor opadanie pocisków i wiele innych czasem drobnych zmian, które urozmaicają nam rozrywkę."

No to mnie nie przekonałeś. Takie rzeczy to raczej na patch się nadają. Chyba trzeba będzie kupować co drugiego BattleFielda, by dostać nową grę, a nie mappack z poprawkami.

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #49 06.10.2013 19:53

Tylko że to nie mappack z poprawkami. Nowszy Frostbite, Levolution, tryb Commander oraz inna mechanika gry a dla ciebie to tylko mappack ?

LOL

To jakbyś powiedział że openSUSE 12.3 to to samo co openSUSE 12.0 ...

  #50 07.10.2013 15:43

Mój lapek za 1800 zł (A10 4600m, 7670m i 8 GB ramu) uruchomi BF3 na 35-50FPS na medium.
W BF4 beta na low mam może 18 FPS, więc gra jest koszmarem.
Zgadzam się, że BF4 beta ma nie tylko o niebo, ale cały wszechświat wyższe wymagania od BF3.
Kupię zatem BF4 na nowego PS4.

cahiri0   4 #51 08.10.2013 03:52

@Pangrys
Levolution my ass, strzel sobie z czołgu w dowolny wieżowiec do którego nie da się wejść, nawet tynk nie odpadnie. To że dodali kilka zaskryptowanych elementów którymi można się bawić albo je zniszczyć nie czyni tej gry zupełnie rewolucyjną.
Miałem pre-ordera zrobionego, ale odpuściłem sobie nawet nie ze względu na marną płynność bo to się poprawi. Wystarczy sobie przypomnieć jak beta bf'a 3 klatkować potrafiła. Ta gra nie jest warta w tym momencie pieniędzy jakie za nią żądają, przemyślę zakup jak premium edition będzie w okolicach 100-130zł.

  #52 09.10.2013 19:05

Witam, mam błąd podczas odpalania:
gdy wczytuje sie mapa po chwili wychodzi błąd, że "program przestał działać" i pozostaje mi wybrać zamknij...

Komp to:
i5 3210M
nvidia 635M
4 gb ram'u

Także wymagania jako tako są odfajkowane .. Proszę o odpowiedź

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #53 10.10.2013 19:43

Pokaż mi jakiekolwiek zestawienie że laptopowy chipset graficzny nvidia 635M ma taką samą lub lepszą wydajność niż GeForce 8800GT.
Teraz już wiesz gdzie leży problem.

  #54 11.10.2013 08:04

ja mam podobny problem
procek i7 3630QM 4 gb ramu grafa geforce gt 650m 2 gb i podczas ładowania gry wystepuje błąd "program przestał działać"

  #55 11.10.2013 09:37

Gram na phenomie 965 be 8 gb ram i radek 7770 1 gb oc od wczoraj gram na ultra przy rozdzialce 1600x900 i smiga na mapach 64 slotowych okolo 50 fps, dwa dni wczesniej przy miejszej rozdzialce na low sie cielo.

  #56 13.03.2014 15:24

Witam,
Minimalne wymagania systemowe do Battlefield 4 (które na pudełkowej wersji premierowej wpisane są tylko jako "wymagania systemowe" bez słowa "minimalne") to ściema. EA oszukuje użytkowników. Mój system ma nieco lepsze niż minimalne wymagane parametry (Intel Core Duo 3,0 Ghz, GPU HD 4870) a gra tnie się tak, że nie da się w nią grać żadną miarą. Oczywiście nawet na najniższych ostawieniach graficznych. BF3 chodzi, ale na BF4 już nie starcza.. Polska EA dała też plamę z oznakowaniem płyt CD - każda ma numer I (trzeba je rozpoznawać po numerach seryjnych).
W dodatku Empik nie chce przyjąć reklamacji i oddać mi pieniędzy za grę pudełkową zakupioną u nich, bo uwaga uwaga: "gra jest rozpakowana" i odsyłają mnie do producenta choć nie mają takiego prawa :D
W Polsce na takie chamstwo pozostaje tylko sąd (?)

  #57 22.03.2014 11:56

Dlaczego jak kupiłem sobie bf4 pobrałem wchodzę na kampanię i wyskakuje mi Program Battlefield 4 Przestał Działać???? PLIS POMOCY!!!!!!!!!!!!!!

  #58 07.02.2016 19:03

Czy jak kupię bf4 Premium a mam zwykłego to jak dokonam zakupu bf4 Premium to stracę to co mam w bf4 zwyklym?