Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Moje potyczki z operatorem czyli kłopoty z Telewizją Netii

Od kilku lat jestem w miarę zadowolonym klientem Netii. Kiedyś, jak wielu z Was, byłem klientem Swiętej pamięci nieboszczki Telekomunikacji Polskiej i mój stopień zadowolenie z ich usług nie był zbyt wysoki. Głównym powodem mojego niezadowolenia był fakt, że na mój nr telefonu, mimo że numer telefonu był zastrzeżony, co chwilę wydzwaniali różni dziwni akwizytorzy z egzotycznymi ofertami lub politycy, którzy z taśmy obiecywali lepsze jutro ...

Najczęściej o drugiej nad ranem...

Jakoś na początku roku 2000, nastąpił przełom. Netia dociągnęła kable do mojego osiedla i wreszcie mogłem rozważyć przejście do innego operatora, z czego oczywiście skwapliwie skorzystałem. Pożegnałem wyjątkowo chłodno firmę TP SA i radośnie podpisałem umowę z konkurencją. Rachunek spadł mi o połowę i aż po dziś dzień nie zdarzyło się by zadzwonił ktoś do mnie z niezamówiona ofertą ani też żaden polityk nie próbuje mnie wkurzyć rozmową z taśmy by przekonać do jakiejkolwiek opcji. Przez ten czas miałem tylko ze dwie lub trzy awarie łącza i co trzeba przyznać, były naprawdę szybko usuwane.

Później skorzystałem z oferty internetu NET24 o zawrotnej wówczas prędkości 640 kb/s. Tutaj trzeba uczciwie przyznać, prędkość łącza było zawsze lekko powyżej deklarowanej prędkości, więc i tu nie miałem żadnych powodów do narzekań. Co więcej, gdy Netia zaczęła przejmować klientów TP SA po uwolnieniu lokalnych pętli abonenckich, podniesiono mi prędkość łącza bez dodatkowych kosztów. Nigdy Netia nie dała mi powodu do niezadowolenia.
Co więcej, naprawdę próbowali pomóc mi w konfiguracji słynnego modemu SpeedTouch 330 (czarny) pod openSUSE. Konsultant nakierował mnie na stronę gdzie znalazłem działające rozwiązanie. Byłem naprawdę zadowolony z ich usług...

Aż do ubiegłego roku ...

Na początku roku 2012 przy okazji negocjacji związanych z nową umową abonencką, zaproponowano mi Telewizję Netii wraz z podniesieniem prędkości łącza. Oferta tzw. No Limit, czyli prędkość ograniczona tylko możliwościami kabla. Jako że to ADSL to na kablu miedzianym nie da się wyciągnąć więcej niż 25Mb/s, co w praktyce z przyczyn czysto technicznych, zwykle jest ograniczane do ok 16-17 Mb/s co okaże się w końcu dość kluczową informacją:) Ale o tym później.

W pakiecie miałem dostać usługę Telewizji Netii z ich Netia Playerem w najbogatszym pakiecie z paczką HBO i HBO HD w zestawie przez pierwsze trzy miesiące za 1 zł na próbę. Po zakończeniu okresu promocyjnego mogłem zrezygnować z usługi bez żadnych problemów.
Smego Netia Spota dostałem wcześniej ale leżał w szafie i czekał aż wreszcie znajdę chwilę czasu na konfigurację.

Oferta brzmiała nader ciekawie, więc stwierdziłem, że istotnie warto spróbować. Sam Netia Player jest całkiem użytecznym sprzętem. Nie tylko jest dekoderem TV, ale jest również całkiem sprawnym odtwarzaczem multimedialnym z bajecznie prostą obsługą. Z pendrive`a spokojnie i płynnie odtworzył słynny filmik FullHD w formacie avi Big Buck Bunny, z wyświetlaniem, którego niejeden odtwarzacz miał dość spory problem.

Netia Player sprzężony z Netia Spotem (routerem Netii) widział udostępniona zawartość moich komputerów z grupy domowej, więc bez problemów mogłem na TV odtworzyć dowolny plik multimedialny z moich komputerów. Było to na tyle proste, że mój wówczas ośmioletni syn, nie miał z tym najmniejszych problemów. Mogłem też korzystać z takich serwisów jak Ipla, YouTube, TVNMeteo oraz wielu innych serwisów, było coś, co mają tylko najnowsze modele TV, do których mój się nie zalicza :) Tak naprawdę do wad Netia Playera można zaliczyć tylko dość kruchy i malutki pilot, który o dziwo działa zaskakująco sprawnie.

Sam pakiet Telewizji Netii był całkiem fajny i muszę przyznać, że byłem bardziej zadowolony z oferty i mimochodem zauważyłem ze jest w lepszej, jakości niż pakiet HD od mojego dotychczasowego operatora kablowego. Polubiłem telewizję Netii i wtedy mógłbym z czystym sumieniem polecić ją każdemu.

Ale niestety, nie mogę tego zrobić ...

Na początku maja zaczęły mi się lekki zacinki obrazu, o dziwo zdarzały się zazwyczaj w środku dnia a nie wieczorem. Usterka zaczęła się stawać coraz bardziej problematyczna i coraz mocniej rzutowała na komfort a raczej jego brak w korzystaniu z tej usługi. Zrobiłem to, co każdy użytkownik winien zrobić, czyli zgłosiłem awarię.
Konsultant stwierdził, że jest to wina mojej za wysokiej prędkości łącza (!) czyli około 16 Mb/s i obniżył mi za moja zgodą prędkość do 11Mb/s . O dziwo, mimo że zacinki się zdarzały to jednak dość rzadko i w całkowicie losowych godzinach. Nadszedł koniec promocji i nadszedł czas decyzji.

Zbliżało się święto kibica, czyli EURO 2012 i cieszył mnie TVP HD, który niestety nie był dostępny u mojego operatora kablówki. Niestety, usterka występowała coraz częściej i średnio raz na tydzień bombardowałem Netię telefonicznie, za pomocą formularzy na ich stronie i mailami z ponagleniem by wreszcie usunęli awarię. Dowiedziałem się tylko, że to awaria ogólnopolska i nie mogą ustalić przyczyn awarii. W między czasie wymienili mi oba urządzenia Netii (Spot i Player) na nowe egzemplarze. Oczywiście czasem zdarzał się konsultant, który twierdził, że pewnie to wina mojego komputera, bo pewnie jest na nim piracki system lub jest niezabezpieczony i pewnie pobieram i wysyłam mnóstwo danych zapychając łącze...

Wysyłałem, zdjęcia pudełka Windows 7, z pudełkiem Nortona 360 z leżącą na wierzchu najnowszą fakturą za usługi Netii, wysłałem też screeny z Windows Update oraz msconfig by sami ocenili, co mi zamula łącze. Wkurzyło mnie traktowanie jak debila i zacząłem robić screeny mierząc prędkość łącza i dokumentując każdą awarię. Dowcip polegał na tym, że wysyłałem screena z dokładnym opisem, jaki program TV w danej chwili oglądałem i z jakiego OS w danej chwili korzystałem:) Były to Windows Vista, Windows 7, Windows 8 Release Preview, openSUSE, Mint, Ubuntu i PCLinuxOS. Po wysłaniu takich kilku screenów, przestali sugerować winę leżącą po stronie mojego komputera.

Link do filmu

Apogeum mojej wściekłości nastąpiło, gdy usterki stały się tak uciążliwe, że uniemożliwiły mi obejrzenia meczu Euro Holandia -Niemcy ... O dziwo, zaraz po meczu usterka znikła a telewizja działała idealnie. Nie mniej nadal byłem dość upierdliwym klientem i nie dałem się zbyć byle czym. Namolnie, dzień po dniu męczyłem Dział Techniczny Netii telefonami i mailami, kiedy usuną awarię. Przyznam szczerze,że owe lagi/zacinki, zdarzały się sporadycznie i na różnych kanałach, niekoniecznie na kanałach HD.

Nadszedł czas na rezygnację ...

Po jakimś czasie zauważyłem też, że dość drastycznie wzrósł mi ping w grach sieciowych i spadła mi prędkość łącza. Oczywiście z wrodzoną czystą złośliwością, dość skrupulatnie wszystkie pomiary szybkości łącza wykonywałem nie tylko na popularnej stronie www.speedtest.pl ale na nieco mniej znanej i przeznaczonej raczej tylko dla klientów Netii http://tester.netia.pl/ i podsyłałem Netii wraz z pytaniem, kiedy u licha wreszcie naprawią mi usługę. Nie omieszkałem tez załączyć kilku filmików by lepiej zobrazować problem.

Któregoś pięknego letniego dnia, moja cierpliwość i spolegliwość znikła bez śladu. Rozsierdzony do granic możliwości, wysłałem dość ostrego maila do Działu Technicznego w którym prosiłem o określenie, kiedy do diabła to naprawią. Szczególnie że operator kablówki złożył mi nader kuszącą ofertę na TV.

Odpowiedź była szybka i co najważniejsza konkretna. Dała mi też bardzo potężny argument do ręki.

Dzień dobry Panu, dziękuję za kontakt z Netią.

Odpowiadając na zgłoszenie informuję, że zaniżony transfer na Pańskim łączu, jak również wadliwe działanie usługi telewizyjnej i internetowej było procesowane przez dział techniczny jako zgłoszenie numer CTT XX/XX/XXXXXX. Dokładnie sprawdzono działanie sieci, w ostatnim czasie wymieniono router NetiaSpot. W rozmowie z naszym technikiem w dniu wczorajszym potwierdził Pan poprawę działania łącza. Został Pan również poinformowany, że dalsza poprawa parametrów linii może okazać się niemożliwa i gdyby korzystanie z usług było niemożliwe lub uciążliwe - będziemy zmuszeni stwierdzić brak technicznych możliwości poprawy funkcjonowania usług ze strony Netii.

Pozdrawiam serdecznie

Centrum Obsługi Technicznej

PS Uwaga burze!!!
Przypominamy, że w trakcie burzy, router i telefon należy odłączyć od linii telefonicznej i zasilania. Tylko w ten sposób można zapobiec ich zniszczeniu! Więcej na http://burze.netia.pl

Tutaj już nie odpuściłem, człowiek z Centrum Obsługi Technicznej przyznaje, że jest brak technicznych możliwości poprawy funkcjonowania usług ze strony Netii. W rozmowie telefonicznej, inny konsultant z Działu Technicznego, przyznał po cichu, że Telewizja Netii, najlepiej działa na łączu z prędkością powyżej 14 Mb/s. Uzbrojony w tą wiedzę uderzyłem do operatora z wypowiedzeniem usługi.

Pod koniec marca br skusiliśmy się na ofertę Netii „TELEWIZJA NA PRÓBĘ”. Niestety tuż przed zakończeniem okresu próbnego, zaczęły się kłopoty z prawidłowym odbiorem iTV. Nasze zgłoszenie CTT XX/XX/XXXXX zostało otwarte 31 maja br.

Mogliśmy nie podpisywać umowy, ale zapewniono nas, że usterka jest ogólnopolska i szybko zostanie usunięta. Ze względu na zbliżające się EURO 2012 i zapewnienia waszych konsultantów o szybkim usunięciu awarii, postanowiliśmy zaufać i poczekać na usunięciem awarii. Daremnie.

Okazuje się, że do prawidłowego działania usługi iTV potrzebna jest usługa internetu o prędkości, co najmniej 14 Mb/s, co niestety u nas rzadko ma miejsce, o czym niestety nie zostałem wcześniej poinformowany.

Ba, wręcz wcześniej nam obniżano prędkość usługi internetowej by poprawić nam działanie iTV. W zgłoszeniach zamieszczaliśmy screeny z popularnej usługi SPEEDTEST oraz tester.netia.pl gdzie nasz transfer mieścił się w przedziale od 2 Mb/s do niecałych 11 Mb/s.
Uzyskaliśmy też taką informację od p. S z Centrum Obsługi Technicznej.
„W nawiązaniu do przesłanej wiadomości informuję, że świadczona prędkość usługi internetowej jest maksymalna dla Pana linii telefonicznej.”

Niestety, po dziś dzień mamy problemy z waszą usługą iTV i korzystanie z niej nie jest zbyt
komfortowe i dlatego jesteśmy zmuszeni do wypowiedzenia umowy z Waszej winy.
Jednocześnie chcielibyśmy zauważyć, że wypowiedzenie następuje z waszej winy, bo nie jest możliwe świadczenie usługi iTV Netii na naszych łączach.

Jednocześnie prosimy o korektę cenową do płaconych przez nas faktur za niepełnowartościową usługę Telewizji oraz zniesienie tzw. Opłaty Wyrównawczej, w wysokości 425 zł brutto, bowiem umowę musi zerwać nie z naszej winy. To Netia nie może świadczyć pełnowartościowej usługi, o czym wcześniej nie zostaliśmy poinformowani.

Z poważaniem

Do powyższego wypowiedzenia dołączyłem kopie wszystkich moich maili do Działu Technicznego, screeny i filmiki.

Jak można było przewidzieć, operator początkowo nie bardzo chciał uznać mojego wypowiedzenia i próbował mnie obciążyć kosztami przedwczesnego wypowiedzenia oraz naciągnąć mnie na trzy miesiące okresu wypowiedzenia.

Dzień dobry ,

dziękuję za kontakt z Netią.

Odpowiadając na prośbę dotyczącą dotyczącą rozwiązania umowy informuję, że przyjęłam przysłane pismo.
Telewizję wyłączymy zgodnie z okresem wypowiedzenia, czyli 5 października 2012 r.

W związku z zerwaniem umowy terminowej naliczona zostanie Opłata Wyrównawcza, która wynosi obecnie 425 zł brutto.

Ze względu na procedury Netii, musiałem jeszcze raz wysłać pismo o rezygnacji usług i osobno wysłać reklamację na korektę cenową. Byłem pewien wygranej i po wymianie kilku maili oraz kilku dość ostrych rozmów telefonicznych Netia w końcu uznała moje argumenty i przychyliła się do mojego żądania i rozwiązała umowę, praktycznie z dnia na dzień.

Pozostała jeszcze kwestia korekty cenowej za usługę, z której nie do końca mogłem korzystać. Przyznam szczerze, że nie liczyłem na, wiele ale tu Netia mnie naprawdę bardzo pozytywnie zaskoczyła. Widocznie mieli mnie już serdecznie dość, bo reklamacje rozpatrzyli nie w czternastu dniach a w... czterech.

Dzień Dobry,

dziękuję za kontakt z Netią.

Odpowiadając na Pana zgłoszenie informuję, że dział reklamacji podjął decyzję dotycząca wystawienia korekty na kwotę 166,48 zł netto (204,77 zł brutto). Po uwzględnieniu korekty, na Pana koncie powstanie nadpłata w wysokości 204,77 zł.

I o dziwo, coś czego się naprawdę nie spodziewałem, oddali całość moich rachunków za Telewizję Netii czym mnie bardzo pozytywnie zaskoczyli.

Morał

Warto się wykłócać o swoje. Nie dajmy się traktować jak bezrozumne dojne krowy, którym można wcisnąć każdy kit. Bądźmy świadomymi konsumentami, i nie dawajmy sobie wciskać bzdur. Po prostu korzystajcie ze swoich praw. 

internet inne

Komentarze

0 nowych
Shaki81 MODERATOR BLOGA  38 #1 07.04.2013 21:06

"próbowali pomóc mi w konfiguracji słynnego modemu SpeedTouch 330 (czarny) pod openSUSE" - Kurcze a mi w zeszłym tygodniu w Orange powiedziało, że ich firma nie wspiera sprzętu i softu Apple:)
"cieszył mnie TVP HD" - przecież na Euro można było TVP HD z nadajników naziemnych oglądać, tak więc aż taki problem nie był.
"pewnie jest na nim piracki system lub jest niezabezpieczony" - typowa mentalność Polaka - jak ma kompa to na pewno jest na nim piracki system, ech... szkoda gadać
"Telewizja Netii, najlepiej działa na łączu z prędkością powyżej 14 Mb/s" - ale przecież prędzej Ci obniżono prędkość, bo przez za szybką prędkość miałeś te problemy. No paranoja normalnie.
Ale najważniejsze, że udało Ci się wygrać z Netią.

marcin86s   4 #2 07.04.2013 21:27

Współczuję konsultantom rozmawiającym z tobą...

macminik   16 #3 07.04.2013 21:36

Ja mam net z internetii i powiem, że to najbardziej śmieszna firma. Zostałem przejęty gdy lokalnego operatora przejęła internetia. Dowiedziałem się o tym sporo po czasie i poczułem się jak prosie sprzedane na targu. Ale do rzeczy. Przez pół roku jak się dzwoniło do nich, był komunikat, stale ten sam, że połączenie z działem technicznym może być utrudnione bo technicy są zajęci usuwaniem awarii. To tak na wszelki wypadek, bo jak ktoś słuchał tego przez 15 minut to miał dość. Ostatnio skończyła mi się terminowa umowa zawarta jeszcze z poprzednim operatorem i Internetia nie raczyła mnie poinformować, że mój rachunek wzrośnie do blisko 100 zł. Ok, postanowiłem zawrzeć umowę terminową z Internetią aby zbić koszty. Prędkość 11 Mbs (miałem 15 od starego operatora) i pakiet 20 Mbs. Wybrałem 20 bo cena zbliżona do tego co miałem dotychczas. Panie powiedziała że zmienione i kazała mi się zalogować i ustawić faktury na elektroniczne co miało być zrobione aby otrzymać zniżkę. Usiłowałem to robić przez 3 tygodnie kilka razy dziennie, ale zawsze dostawałem komunikat, że zmiany nie można zrobić bo trwają prace konserwatoreskie. Pewnie Bitwę pod racławicami konserwowali. No i że nie zmieniłem tego, dostałem rachunek bez zniżki. Zrobiłem awanturę i skorygowali mi ... chyba bo faktura z korektą jest tak nasrana cyferkami, że nie wiem o co chodzi. Na koniec gwóźdź programu. Łącze pracuje maksymalnie na 16 Mbs. Gdy zadzwoniłem panie stwierdziła, że u mnie szybciej się nie da.... No comments

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #4 07.04.2013 21:37

@Shaki81
"przecież na Euro można było TVP HD z nadajników naziemnych oglądać, tak więc aż taki problem nie był."

Tak nie do końca masz rację. Na dużym osiedlu na 9 piętrze zakładanie anteny i wiercenie dziur w ścianach jest odrobinę problematyczne i mało sensowne.

@marcin86s

Chyba muszę się z Tobą zgodzić :)

@macminik

U mnie też nie da rady szybciej ... Realnie mam właśnie ok 16Mb/s

Autor edytował komentarz.
gowain   19 #5 07.04.2013 21:57

@Pangrys "Na dużym osiedlu na 9 piętrze zakładanie anteny i wiercenie dziur w ścianach jest odrobinę problematyczne i mało sensowne. " - u mnie wystarczyła zwykła, mała, stojąca antena pokojowa - też 9 piętro i to właśnie dzięki takiej wysokości, obraz był czyściutki nawet bez włączania wzmacniacza :P

MrBeckham666   19 #6 07.04.2013 22:03

według mnie to brzmi troche przesadnie:D

mi jakoś oferty predkosci nie proponowali płace za 1/mb/s 59 zł:D

rachunki za telefon naliczają za każde zawarcie połączenia chyba 59 gr:D

przemor25   14 #7 07.04.2013 23:06

Ze względu na moje częste podróże korzystam z Internetu mobilnego w T-Mobile (20 GB za 5 dych - styknie ;) ) i nie zapomnę ostatniego tygodnia diody serwerowej jak net spadł mi do takiej prędkości, że na różnych speedtestach miałem większy upload niż download :D Wysyłałem screeny do działu technicznego, informowałem o awarii ale jedynie co to dostałem pismo o tym, że nie zarejestrowali na moim łączu żadnych problemów (ręce mi wtedy opadły). No to ich dalej bombardowałem skargami. Po 10 dniach dopiero naprawili problem ale chyba potem z zemsty za molestowanie działu technicznego telefonami (to tylko moja mała teoria spiskowa!) zablokowali mi stronę dobreprogramy :D

macminik   16 #8 07.04.2013 23:09

Je osobiście nie jestem zadowolony z internetii. Poprzednia firma miała biuro niedaleko, wiekszość problemów rozwiązywali przez telefon lub net a jak się nie dało szło się do biura. Awaryjność akceptowalna, góra 2 razy w roku po godzinie bo padał jakiś przekaźnik. Z internetią awarii brak, ale kontakt fatalny. Co ciekawe, biuro zostało to samo, personel ten sam a jak się idzie coś załatwić to się nie da i albo proszę dzwonić na infolinię albo logować się i przez swoje konto... to po cholerę te dziewczyny siedzą w tym biurze ??? Gdybym miał alternatywę, zrezygnowałbym w internetii a tak to mam jeszcze opcję neostrady ale ostatecznie wyjdzie raczej na to samo.

prap   3 #9 07.04.2013 23:23

"Warto się wykłócać o swoje. Nie dajmy się traktować jak bezrozumne dojne krowy, którym można wcisnąć każdy kit. Bądźmy świadomymi konsumentami, i nie dawajmy sobie wciskać bzdur. Po prostu korzystajcie ze swoich praw."

Eee. Czasem nie warto. Fajnie, że są ludzie którym się chce i których to kręci, ale jak się policzy czas który się poświęci na dochodzenie swoich praw no to czasem się to po prostu nie opłaca. I jeszcze te nerwy na kontakt z różnymi idiotami, i kasa na telefony do nich.

Też mam internet od Netii, miała być jakaś tam usługa dostępna online. Coś z filmami chyba. No i klikam linka i jakiś error, ale nie że nie może znaleźć strony tylko jakiś 5xx chyba, w każdym razie coś z ich strony z uwierzytelnianiem czy tam rozpoznawaniem, że request z ich sieci pochodzi a nie od innego dostawcy. Nie wiem i się już nie dowiem. No i dzwonię raz i drugi. Na same telefony, czekanie, rozmowy, przełączanie do "fachowców" straciłem prawie 1h a mam telefon na kartę. Opisuję problem, że błąd taki a taki, że pingi dochodzą. No i co? Proszę uruchomić ponownie komputer, proszę zrestartować ruter, a inne strony działają? Pan ładnie prosi to robię co każe, po pewnie do kolejnego punktu programu nie dojdę nie zaliczając checkpointa z restartem systemu po raz kolejny. No i co słyszę? Works for me. Nie wiem czemu u pana nie działa ale wszystko jest w porządku. No OK, skoro jest w porządku to git. Na szczęście nie zależało mi bardzo na tej usłudze. Zakląłem tylko zerkając na stan konta i stwierdziłem, że nie ma sensu się dalej w to bawić.

Czasem po prostu nie warto.

Ale koledze Pangrysowi gratuluję wytrwałości i, w sumie, szczęśliwego zakończenia sprawy.

LoliconSuspect   5 #10 08.04.2013 00:15

@Pangrys
Pamiętasz czasy gdy Netia oferowała internet 56k na zasadzie callbacku i infolinię techniczną pod 0-700? :)

macminik   16 #11 08.04.2013 14:43

A co internetii to jedna rzecz która mnie najbardziej rozwaliła. Wraz z zawieraniem umowy, pani na infolini powiadomiła mnie, że włacza mi pakiet bezpueczeństwa. Miesiąc gratis a po miesiącu 9 zł/miesięcznie. Mówię, nie dziekuję, niech pani odrazu wyłaczy bo nawet nie mam na czym tego pakietu zainstalować. Nie, pakiet musi być włączony ... po kilku dniach mam sobie sam wyłączyć. Ja rozumię, że to liczenie na to, że ktoś zapomnie, ale to sa takie praktyki .... jak ktos nie ma pomysłu na biznes to ma pomsł jak "zawinąć" trochę kasy.

lucas__   13 #12 08.04.2013 17:58

@macminik
Z tymi pakietami bezpieczeństwa to stary numer u wielu operatorów, ostatnio zwiększyłem prędkość neta w Multimedii, tam konsultant tez chciał mi wcisnąć pakiet bezpieczeństwa (antywirus), a także ubezpieczenie modemu lol. Modem mam od 3 lat ten sam ;p. No nic, mówię, że takie usługi mi nie są potrzebne. Po jakimś czasie pocztą przychodzi umowa, a razem z nią aktywowany pakiet bezpieczeństwa i ubezpieczenie. Jeszcze tego samego dnia dzwonię na infolinię i wypowiadam te usługi, zgłoszenie zostaje przyjęte. Jak się okazuje ten pakiet wciskają każdemu niezależnie od tego co im powiemy, dopiero po otrzymaniu umowy wychodzi, że trzeba go dezaktywować samemu. Na plus trzeba im przyznać, że net działa bez zarzutów. Ale takie praktyki to naciąganie klientów.

Autor edytował komentarz.
Over   9 #13 08.04.2013 20:38

Znając życie najsłabszym punktem Operatorów w PL są dawane każdemu klientowi najgorszej Chińszczyzny, a potem się zaczynają skargi etc...
A co do pikseli nie miałeś uszkodzonego jakiegoś transportstreamu? jak masz kabel gdzieś czymś przygnieciony to podobne są efekty w sieci UPC ;)

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #14 08.04.2013 22:28

Na trzech kablach sprawdzone :) Uwierz mi, sprawdziłem wszystko :D

Maxi_S   4 #15 09.04.2013 13:16

No to dość szybko się poddali. U konkurencji w trosce o dobro klienta zapięliby stabilizator i oglądałbyś same piksele - wszystko zgodnie z umową :->.
Problem tkwi w postawie wielu dostawców usług, którzy obrośli w piórka i zasłaniają się podpisanymi umowami, licząc na to że nie każdy będzie miał dość nerwów i ochoty by użerać się z nimi na gruncie prawnym. Umowy są tak skonstruowane, żeby klientowi zamknąć usta (widełki od-do, no limit - ile drut uciągnie itp.). Nieważne, że na początku było super a teraz jest dno, bo przecież w umowie napisano że.... "Na początku" oznacza okres próbny z możliwością wypowiedzenia umowy.

kwpolska   6 #16 10.04.2013 20:18

> pudełko Nortona 360

norton? seriously? to przecież największe gówno na rynku.

  #17 15.04.2013 09:22

Morał celny, ale trzeba mieć końskie zdrowie. Klient sam a z drugiej strony sztab fachowców od kiwania klienta.

  #18 15.04.2013 09:30

Jak Netia to tylko po kablu (ethernet), po adsl odradzam. Ja się załapałem na tą samą promocję ("Jaki masz kabel taki masz internet", P.S. już tej promocji nie ma) i mam łącze 100/25 Mbps z zewnętrznym stałym ip, za 59.90/miesiąc. Na internet naprawdę nie narzekam, inne usługi nie są mi potrzebne więc się nie wypowiem.

P.S. W kwestii niechcianych usług warto jeszcze wspomnieć o automatycznym włączaniu Netia Fon. Chyba ze 3 razy to wyłączałem w ustawieniach netiaspota a oni aktualizując zdalnie firmware w netiaspocie włączali mi to znowu.

  #19 11.06.2013 15:56

Witam Serdecznie.
Mam ten sam problem ,z którym Pan się spotkał.
Chciałbym zrezygnować z usługi a raczej pakietu HBO HD,z którego według netii mogłem dobrowolnie zrezygnować po okresie próbnym.Jak wiadomo nie ma takiej opcji.Dostałem od nich taką odpowiedź:
"Odpowiadając na Pani zgłoszenie dotyczące rezygnacji z usługi uprzejmie informuję, że niestety nie mogę go przekazać do realizacji. Niezbędne jest przesłanie zeskanowanego pisma bądź zdjęcia potwierdzającego rezygnację wraz z odręcznym podpisem na tymże dokumencie."
Mam do Pana prośbę.Czy mógłby Pan wysłać mi wzór takiego pisma,bo kompletnie nie wiem w jaki sposób to napisać.Jeśli nie będzie problemu to prosiłbym też o wzór w jaki sposób napisać pismo o korektę.
Bardzo proszę o pomoc i odpowiedź.
Z poważaniem
ROBERT KANIA
zenith71@interia.pl

  #20 17.07.2013 13:59

A na moje oko to ten norton 360 powodował te zacinki. Wystarczyło odinstalować to gówno i byłoby po problemie

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #21 19.07.2013 18:48

To niestety kolego masz złe oko i raczej nie wiesz o czym mówisz :) Na przyszłość użyj oryginalnego oprogramowania a będziesz miał inną opinię o Norton 360.

  #22 22.07.2013 19:24

Przestrzegam wszystkich przed zawieraniem umów z Netią, w których netia dodaje tzw usługi dodatkowe. Początkowo usługi są bezpłatne, po jakimś czasie naliczane są wysokie opłaty. Najistotniejsze jest to, że z usług dodatkowych nie da się zrezygnować, mimo, że netia pisze na stronie internetowej oraz w umowie, ze w każdej chwili klient może z nich zrezygnować. warunkiem rezygnacji z usług dodatkowych jest aktywacja usługi internetowej. Aktywację usługi internetowej klient sam nie może dokonać, zatem nie można dezaktywować usług dodatkowych, takich jak: bezpieczny internet, wirtualny dysk i HBO GO, obowiązkowo zamawianych do umów internetowych. Jest to celowe naciąganie klientów na dodatkowe opłaty, tak że należy z tym uważać.

  #23 09.10.2013 09:21

Ja z Netią jestem związana już 4 lata. Najpierw miałam tylko internet a teraz mam dodatkowo jeszcze tv.ta druga umowa jest już na mojego męża więc zaczynaliśmy 2 razy :) moje odczucia?? otóż NAJGORSZY jest początek potem już jest ok . Powiem Wam jeszcze że moja 1,5 roczna córka gdzieś schowała pilota,szukaliśmy go 2 dni po czym zadzwoniłam do Netii żeby spytać co teraz... dowiedziałam się że w ramach gwarancji dostanę nowy zupełnie za free :) a póki co mogę sterować tv klawiaturą komputerową która ma wejście usb. Ogólnie jestem zadowolona :)

  #24 04.11.2013 12:29

Netia to dno i sto metrów mułu. Technicznie nie ma zupełnej tragedii, ale też cudów nie oczekuję. Problemem jest BOK, który nie próbuje klientowi pomóc, ale go ZNIECHĘCIĆ, żeby już sobie dał spokój i poszedł :-). O zabawnym fakcie, że na takie samo zadane pytanie można dostać od dwóch różnych konsultantów różne odpowiedzi, nie ma nawet co wspominać....

  #25 09.11.2013 14:05

Najgorsze badziewie jakie może byc wiecznie się wyłącza dekoder i wiecznie im coś nie działa kurestwo totalne

  #26 26.11.2013 15:10

No to proszę kolegów jak jest: brać czy nie brać tv od netii?

  #27 28.11.2013 11:56

U mnie podobnie jest, HBO miałam na okres próbny, tylko konsultant mnie nie poinformował, w dodatku teraz nie mogę zrezygnować z tych programów niby będę płaciła 88zł za rezygnację. To już jest oszustwo, wysłałam reklamację.

Martin1984r   3 #28 19.12.2013 15:21

Witam, sam mam teraz potyczki z Netią, od pół roku posiadam usługi TV na łączu LLU , występują jakieś problemy, stop klatka, dzień śwista, brak synchronizacji, zanik dźwięku na pół sekundy, non stop coś, piksele itp. Po każdej zgłaszanej awarii zauważyłem obniżanie łącza z 18,5 Mbps na 14,3 Mbps, więc od razu powiedziałem ze się na to nie zgadzam, ale co technik na siłę mi wciska ze teraz lepsza synchronizacja. Zaczyna mnie to już wkurzać ze robią co chcą i jakiś dupek na linii mi obniża łącze i mi mówi ze do przegląda stron wystarczy. Nie wiem co mam już robić, nie po to brałem usługę TV aby mięć mniejsze łącze? Przy podpisywaniu umowy nie było nic na temat obniżania mi prędkości łącza, nie mam siły już się użerać z Tymi baranami i prowadzić dzienniczka co kiedy się stało... co z tego ze mam testować przez dzień, jak później znowu coś wyskoczy i tak naprawdę na nie które rzeczy już i tak przymykałem oko. Już nie wiem co mam robić z tym?

  #29 26.01.2014 22:45

Mam internet(bez tv) na LLU. I do grudnia było dobrze. Prędkość była stabilna ok. 10MB/s. Ale odkąd wprowadzili do oferty telewizję, to nagle zaczęły się problemy. Prędkość w ciągu dnia spada nawet do 1MB/s. Już miesiąc próbują coś robić. Przesyłają techników. Ale jak były problemy, tak są nadal. Szczególnie w weekendy. Skoro nie opłaca im się modernizować sieci, to trzeba będzie się z nimi pożegnać.

  #30 07.02.2014 00:10

LLU to jest łącze TP ,wiec tak naprawdę Netia ,ma gowno do powiedzenia i prędkość nie zależy od nich a od Tp,bo wszelkie zgłaszane usterki idą do Netii,a potem do Tp. I to,ze wprowadzili usługę Tv do oferty,a ktoś jej nie ma to na logike nie jest to powód obniżenia predkosci łącza tym bardziej ,ze telewizja nie jest od grudnia,a mniej wiecej od ponad dwóch lat. Co do usług dodatkowych to ludzie nie piszcie bzdur ,ze cos Wam włączyli bez Waszej zgody,tylko trzeba czytać dokładnie umowy,bo co jaki idziecie po kredyt to zgadzacie sie ślepo nie czytając umów?wierzycie na słowo? Wszystkie usługi dodatkowe mozna wyłączyć dzwoniąc na infolinię najprościej,albo na netiaonline. A i co do prędkości internetu to na umowie macie DO 20 mb ,a nie 20. Taki zapis jest u każdego operatora,który świadczy usługę internetowa,wiec zanim zawrzecie umowę, pytajcie o realna prędkość. Bo internet LTE ma do 100 mb i sa ludzie którzy maja tylko 1. Pozdrawiam

  #31 13.02.2014 14:48

Mam to samo , ta cała netia to żenada.

  #32 18.02.2014 22:54

Patrząc z perspektywy 8 miesięcy uważam że jest to straszny badziew (na szczęście dla mnie bo kilkudziesięciu zgłoszeniach awarii, ze względów technicznych leżących po stronie operatora udało mi się z tego zrezygnować).
Strasznie się "tnie" - występują stop-klatki, kilkusekundowe zapętlenia obrazu, asynchronizacja pomiędzy wizją i dźwiękiem, czasem stop-klatka startowała sama czasem musiałem zmienić kanał na inny i po chwili powrócić na poprzedni. Protokół jest strasznie podatny na zakłócenia i błędy występujące na linii - nie pomaga wzmacnianie linii i obniżanie prędkości (u mnie próbowano zjechać z 20 na 16Mb).
Oglądanie kanału HD zabiera z transferu 5 do 7 Mb !!! (priorytet na łączu ma TV)- jeżeli teraz chcieli byście nagrać na dysk inny program też w HD to zapomnijcie o próbie korzystania z internetu na komputerze przy łączu 20Mb lub wolniejszym. Podobny problem występował gdy ściągałem plilki z szybkich serwerów max możliwą prędkością - telewizję mogłem wyłączyć ponieważ nie dało się jej oglądać.
U mnie opisywane problemy występowały co kilkanaście minut i nasilały się w weekendy i podczas większych oglądalności programów - w większym nasileniu dla kanałów HD.
Podczas tych 8 miesięcy Netia zaliczyła chyba 6 razy "awarię masową" - całkowity brak wszystkich kanałów średnio od kilku do kilkunastu godzin.
Miałem możliwość jednoczesnego korzystania z NETII i UPC nie wiem dlaczego ale jakość obrazu HD z UPC jest wizualnie lepszy niż ten z NETII - dlaczego nie wiem może to wina samego NetiaPlayera ?

- dość fajne MENU / guide / lista programów dotyczące telewizji
- jeżeli istnieje kanał w HD nie transmitują go w jakości SD tak jak to robi nie wiadomo po co UPC ( wyjątkiem jest chyba polsat nadawany w obu jakościach - ale może przejściowo)
- TVP Regionalna - transmitują wszystkie regiony

  #33 25.02.2014 04:54

Widze, ze od Twojego tekstu minelo juz 1,5 roku, a problem z tv od netii dalej taki sam. Te wieczne scinki to jeszcze sa do przezycia, ale te "zapetlane" ok. 5 sekundowe sekwencje doprowadzaja mnie do szalu. Ostatnio zostawilem wlaczony tv w ktorym od ok. 20 minut leciala ciagle ta sama scena, a wlasciwie jedno wypowiedziane zdanie. Poszedlem sie zdrowo wypic z tej zlosci, wracam nad ranem, a tam dalej ta scenka:D

  #34 06.03.2014 12:40

Brawo!
Tylko takie zdecydowane i dokumentowane działania, prowadzą na właściwą ścieżkę realizacji warunków DOWOLNEJ umowy cywilnoprawnej.
Przykre jest tylko to, że usługobiorca musi tak dużo czasu poświęcać na udowadnianie złej jakości otrzymywanej usługi, po to, aby usługodawca w końcu "łaskawie" UCZCIWIE (ale przecie i późno i pod przymusem) wykonał swoje obowiązki. Jak na razie w Polsce, usługodawcy KONSEKWENTNIE realizują tylko i wyłącznie politykę POBORU pieniędzy. W tym i za usługi, które częściowo świadczone są wbrew warunkom umowy..

Gratuluję Panu konsekwencji, dokumentacji i w końcu sukcesu.

  #35 28.04.2014 17:22

Witam,moglibyscie podac miejscowosci w ktorych macie problemy z netia,bo złozyli mi oferte w bielsku białej,pozdro

  #36 08.10.2014 14:17

ta telewizja to ściema, kanały HD obcinają do 2-3Mbps przez co wyglądają jak jak nie HD, przynajmniej ja tak miałem i ani monter ani technik nie potrafił odpowiedzieć dlaczego tak jest. Dodam że samo łącze było świetne - 50Mbps. Także muszą po drodze obrabiać ten stream tv do niższej jakości, co w dobie 40" telewizorów i kontentu HD niestety nie przejdzie. Przynajmniej u mnie, skoro z talerza na balkonie TVN HD ma te przyzwoite 5,6Mbps

  #37 18.10.2014 14:33

W żadnym wypadku nie zamawiajcie z Netii telewizji. Ciągłe problemy z odbiorem programów, usterki usuwane po kilku dniach. Rozwiązanie umowy za porozumieniem stron nie jest możliwe, gdyż Operator twierdzi, że usługa telewizyjna działa prawidłowo. Nie polecam i szczerze odradzam wszystkim potencjalnym klientom.

  #38 23.01.2015 00:53

A mi dodatkowo coś naliczyli, można tak, czy można ich podać do sądu:
"Odpowiadając na zgłoszenie informuję, że na podstawie Pana wiadomości wyłączyłam usługę dodatkową Bezpieczny Internet oraz mając na uwadze naszą dalszą dobrą współpracę skorygowałam fakturę numer ... o kwotę 8,05 zł netto (9,90 zł brutto). Fakturę korygującą wystawimy w ciągu 14 dni i będzie ona widoczna w serwisie Netia On-line. Po jej uwzględnieniu do zapłaty na Pana koncie pozostanie 53,58 zł."
Ja bardzo chętnie bym ich podał do jakiegoś rzecznika konsumentów albo do sądu, co o tym myślicie?

  #39 08.04.2015 13:50

Netia ograbia staruszki zawierając umowę przez telefon a po trzech dniach umowy przy rozwiązaniu jej musiałem zapłacić 179,99zł z odsetkami ale co miałem latami się z nimi procesować,nigdy z tą firmą nie chcę mieć do czynienia a za brak uczuć wyższych jej pracowników uważam za bezduszne automaty

  #40 08.04.2015 16:54

A ja będę walczyć mam czas. Jak sprawa się wyjaśni dam znać

  #41 14.04.2015 18:27

ja mam ta oferte netii giga kablowka i wg mnie jest bardzo spoko ;) sama wybralam sobie wszystkie kanaly ktore chce i place nieduzo ;)

  #42 15.04.2015 12:13

szkoda, ze tak to wyszlo, ja akurat nigdy nie mialem wiekszych problemow z netem czy telewizja od nich - a tez jestem juz klientem od pewnego czasu.

  #43 16.04.2015 19:08

Oczywiście, że mają klienta w du... Od dziś już nie działają niektóre dyski podłączane do dekodera przez USB (np. WD My Passport) i wszystko, co było dotąd nagrane jest niewidoczne (ale sam dysk jest widoczny w opcjach) - wyobraźcie sobie gromadzone przez pół roku czy dłużej seriale i filmy - wszystko trafił szlag!!! A Netia co na to? Paniusia na Infolinii odsyła po pomoc do Internetu!!! KPINA JAKAŚ.

  #44 08.06.2015 14:07

ja z Netią nigdy nie mialam klopotów. mam tylko neta, ale na tv chyba tez się skusze, bo maja duzy wybor pakietow kanałów a do tego gadżet giganagrywarki jest calkiem spoko

  #45 29.06.2015 15:18

czy mozna zablokować im gęby żeby nie wydzwaniali kilka razy dziennie przez cały tdzień

  #46 07.07.2015 21:21

Ja na szczęście będąc ok 12 lat w Dialog/Netia nie miałem nigdy żadnych problemów. Przechodziłem chyba wszystkie etapy ich usług. W tej chwili łącze PON 100/50 do tego 2xNetia Player (jeden po ETH drugi WiFi) wszystko na modemie CORECESS CC3942ES +router TP-Link Archer C2.
Faktyczna prędkość pobierania na poziomie 9~11MB/s. Speedtestami się nie sugeruję :)

  #47 31.07.2015 15:02

mogę sie tylko podpisać pod wszystkimi pozytywnymi komentarzami- z Netii korzystam od ponad dwóch lat i jeszcze nigdy niemiałem żadnych problemów i niespodzianek a ,,muzyka dla firm" to świetna oferta dla wszystkich entuzjastów dobrej muzyki jak ja :P

  #48 07.08.2015 11:48

Witam mam netię od 3 dni jakość hd masakra tv bo kablu łącze 100 brak napisów do filmów 100 lat za murzynami .... lokalizacja Warszawa

  #49 07.08.2015 12:04

A ja wlaśnie rozważam czy wziąść giga kablówke od netii. chce jakas fajną tanią w miarę oferte na televizję...

  #50 25.08.2015 19:06

Mam internet i telewizję w Netii od 4 miesięcy. W poznaniu na Piątkowie. Do tej pory bez zarzutów a nawet mogę pochwalić jakość i cenę. Kupiłem od gościa, który chodził po bloku. Wytłumaczył mi, że Netia ma złą opinię na sieci dzierżawionej od Orange.. jakieś lsu czy coś takiego. Ale jak się podłącza na ich sieci to jest ok. A ich sieć jest u Nas na piątkowie na jeżycach .. koperniku i gdzies tam jeszcze. Ja tam nie załuję, że jestem u nich. mega fajnie

  #51 08.09.2015 18:04

Po sześciu latach szczęśliwie pożegnałem się z Netią. Cyrk na kółkach i odwracanie kota ogonem ze strony Netii! Maksymalne lekceważenie klienta. Podobnie jak u autora postu. Również zwrócili mi kasę. Nigdy więcej ! ! ! Obecnie mam dekoder naziemnej TV, a jakość obrazu i dźwięku o wiele lepsza. Nagrywam na pendrive'a, dysk zewnętrzny i wszystko działa. Odtwarzam gdzie chcę bez problemów (komputer, TV, itp.). Żadnej TV przez internet ! Ludzie nie dajcie się nabierać!!!

  #52 16.09.2015 10:08

Ja mam TV w netii, jak dla mnie jest wszystko okej. Jestem fanem pilki noznej, a teraz sa dostepne kanaly z la liga (eleven i eleven sport), wiec w sumie nie mam na co narzekac. Pozdrawiam!

  #53 16.09.2015 10:13

ja mam tv w netii, jest wszystko dobrze. jestem fanem pilki noznej, a teraz maja w ofercie nowe kanaly sportowe eleven i eleven sport, la liga gora! pozdrawiam

  #54 22.10.2015 14:16

Ja mam z koleji internet plus tivik za 1 grosz przez pół roku. Już 3 miesiąc leci, zero awarii jak dotychczas tak tez bardzo sobie netię chwalę i polecam :)

  #55 27.10.2015 10:15

mam internet w netii gdzie wjechałam jak w masło w tę promkę z telewizją i nagle okazuje się że mam też śmigający internet za groszaka. fajna sprawa. polecam i pozdrawiam ciepło wszystkich użytkowników. ;-)

  #56 30.10.2015 10:28

Szkoda, że oferta Telewizja Osobista + Internet 100 Mb/s + Pakiet HBO HD + HBO GO jest tylko dla nowych klientów. Dla starych nic poza Giganagrywarką za 1pln w okresie umowy i to po długich negocjacjach jak im wypersfadowałem, że przedłużający umowę nie ma żadnych korzyści

  #57 05.11.2015 22:37

mam tv z netii gdzie mam cały czas problem z obrazem który się zacina już miałem wymieniony dekoder i przez kilka dni było dobrze a teraz jest to samo od 18.00 do 23.00 nie da się nic oglądać...

  #58 15.11.2015 11:35

@marcin86s: Nie współczuj... rozmawiając ze mną mieliby o wiele gorzej.

  #59 14.12.2015 15:05

Przez cały rok Netia dokładała wszelkich starań, żebym gorzko pożałował, że kiedykolwiek cokolwiek im podpisałem. Trzeba przyznać, że plan wykonali w 300%.Naturalnie rozwiązałem umowę. Intuicja podpowiadała mi jednak, że nie jest to kres gehenny. Mimo zakończenia współpracy dalej chcą, żebym im płacił, a na pocieszenie sprzedali moje dane. Od Netii, głodu ognia i wojny zachowaj nas Panie!

  #60 15.12.2015 14:20

a ja mam dobre zdanie o netii, jeszcze nie mialem z nimi problemow, a mam u nich dwie uslugi (tv z internetem - dodam ze w nowej cenie!) wiec wogole nie mam na co narzekac ;)

  #61 20.01.2016 15:12

JAKOŚĆ OBRAZU HD W NETII WYRAŹNIE GORSZA OD UPC

  #62 28.01.2016 15:38

ja z moją gigakablówką nie narzekam na jakoś obrazu, wrecz przeciwnie! z upc nie mam porównania bo nigdy nie byłem ich klientem, ale z netią nie miałem jeszcze zadnych większych klopotów wiec nie mam zamiaru rezygnowac.

  #63 01.02.2016 20:14

Jest 2016 r a tu mam podobny problem co w temacie obydwa urządzenia wymienione a tu dalej tnie a jeśli chodzi o przesył danych to tj jak w linkach
http://www.speedtest.pl/test/123709402
http://www.speedtest.pl/test/123709673
http://www.speedtest.pl/test/123709792
http://www.speedtest.pl/test/123710320
http://www.speedtest.pl/test/123710705
http://www.speedtest.pl/test/123711112
http://www.speedtest.pl/test/123711600
http://www.speedtest.pl/test/123711778
tnie jak cholera i maje codzienne telefony nic nie dają nadmienie że mam ofertę max 20Mb co mi poradzicie mam internet telefon i tv

  #64 16.02.2016 17:16

@Andrzej Trawiński (niezalogowany): Ja mam co prawda ofertę max 50, ale moim zdaniem to super internet- w ogóle mi nie przerywa, cały czas ładnie śmiga, a dość intensywnie korzystam, więc niestety nie wiem, na czym polega Twój problem :(

  #65 23.03.2016 23:30

A ja mam podobne problemy jak opisane w początkowym artykule. Telewizja się ciągle zacina tak jak i internet. Byłem w internetii, przejęła to netia. Od połowy ubiegłego roku zaczęły się usterki. Telefony na infolinie - pani z drugiej strony poinformowała mnie, że mam zgłaszać każdą usterkę. Wyobrażacie sobie ile bym musiał zpłacić za telefon dzwoniąc codziennie? Gadka: proszę zresetować router, wyłączyć, włączyć itd.. Serwisant nie każe wyłączać bo przechodzi w automat. Kto to rozgryzie? No i dzisiaj 23 marca od 15 godz. jest telewizja, wszystko ok. Godz. 19 - już są stop klatki. Myślę do meczu może się poprawi, niestety w ogóle brak sygnału. Jest już 23.25 i dalej zero. Podziękowałem im za takie usługi i cieszę się że zostało mi parę dni wypowiedzenia, a za ten okres nie zamierzam im płacić.

  #66 06.05.2016 10:57

z waszych wypowiedzi wynika ze nie wezme netii dzieki ludzie

  #67 02.06.2016 21:04

@marcin86s: należało się matołom :P

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #68 03.06.2016 09:38

Weźcie pod uwagę, że wpis jest z roku 2013 :) Mogło się już trochę u nich zmienić.

  #69 21.07.2016 20:40

Moja historia, pod rozwagę:
- skuszony dość ciekawą ofertą Internetu(100Mbps) + IPTV (Netia player po WiFi) postanowiłem podpisać umowę i umówiłem się na montaż
- monter podłączył i sam Internet śmigał super ale nie IPTV - tu jakość była dużo gorsza niż się spodziewałem, a mianowicie sygnał pseudo HD tzn. niby w rogu był znaczek HD ale obraz to nie była "żyleta" jakiej się spodziewałem (a mam porównanie bo nie wypowiedziałem jeszcze wówczas umowy od starego dostawcy)
- pomiary "bitrate'u" z router'a Netii do Netia Player utwierdziły mnie że coś jest nie tak gdyż przesył był często w okolicach 2.5Mbps a powinien, według mnie być na poziomie stałym i to pomiędzy 5-6Mbps (tyle idzie z talerza SAT np. NC++)
- monter nie był w stanie odpowiedzieć dlaczego tak jest, nie był w stanie ani on ani ja uzyskać jednoznacznej odpowiedzi po kontakcie tel. z tzw. działem
technicznym
- nie odebrałem usługi i nie doszło do aktywacji, straciłem ok. 3godz. łącznie
- napisałem o tym na forum Netii i zapytałem dlaczego nie informują w ofercie że to pseudo HD jest i dlaczego nie podają stałego bitrate'u na główne kanały chociaż żebym wiedział wcześniej z jaką jakością będę miał do czynienia. Pan rzecznik Netii odparskął tylko na email prywatnie w stylu że czepiam się i że 99% użytkowników nie ma pojęcia co to video bitrate jest... no cóż ja wiedziałem akurat, mój pech...
- postanowiłem się upewnić że umowa nie doszła do skutku i skontaktowałem sie telefonicznie z BOK, gdzie potwierdzono że usługa nie jest aktywowana wobec czego umowa jest automatycznie rozwiązana (podpisałem wcześniej z tzw. przedstawicielem który to potem umówił na montaż dopiero) i wszystko jest okay i nic nie musze robić (tzn. wysyłać pismo o rozwiązanie etc.)
- po 3 miesiącach dostałem fakturę za sprzęt tj. 450zł za Netia player... Oczywista pomyłka pomyślałem i ponownie wykonałem telefon, informując że nie odebrałem przecież nic od Netii, a na pewno nie podpisałem żadnego odbioru więc nie wiem czemu mnie fakturują na 450zł
- Pani na infolinii wyjaśniła że to pomyłka i że jest już okay
- Po półtorej roku dostaję wezwanie do zapłaty od windykatora. Zgadnijcie za co ? Tak za Netia Player, 450zł.
-Zadzwoniłem kolejny raz do Netii, Pani poinformowała że sprawdzi i szybko oddzwoni...
-Jako że nie oddzwaniała zadzwoniłem raz jeszcze sam. Tym razem zapytałem na jakiej podstawie windykują i czy mają podpisany przeze mnie odbiór sprzętu. Pani powiedziała że nie, nie mają ale musi sprawdzić z magazynem co się stało z tym Netia Player'em... Zdębiałem i trochę skonfundowany stwierdziłem że mnie to za bardzo nie interesuje i to ich wew. sprawa jest ale dalej nie wiem dlaczego mnie windykują.. Suma summarum Pani łaskawie potwierdziła że może co najwyżej przyjąć reklamację która to zostanie rozpatrzona w 14 dni. Zażyczyłem sobie potwierdzenia na email ustaleń, numeru reklamacji aby przesłać do windykatora. Pani stwierdziła że to niemożliwe... Co najwyżej sms i faktycznie dostałem że reklamację przyjęto a tam ani numeru ani żadnej referencji w jakiej sprawie itp.
-No cóż pomyślałem skoro firma sprzedaje pseudo usługę to i pseudo BOK mają który nie ogarnia podstawowych spraw i jest totalnie przypadkowy, nie mają żadnych procesów, żadnej informacji zwrotnej, żadnego potwierdzenia ustaleń, żadnej ciągłości sprawy, przypadkowe osoby i przypadkowe odpowiedzi.. normalnie ręce opadają. choć oczywiście jest na początku rozmowy że "może być nagrywana w celach poprawy jakości obsługi..."
- Sprawa jest w toku i oczywiście nikt nie poinformował windykatora że klient złożył reklamację a ten dalej dzwoni...

Bardzo ciekawy business model i podejście do klienta prawda ?

  #70 17.10.2016 15:02

Chyba każdy miał problem z dostawcą internetu, moim zdaniem z tych dostępnych na rynku to netia jest w porządku, pod względem instalacji czy obsługi klienta

  #71 19.10.2016 21:28

Ja osobiscie mam netie od pol roku i dziala dobrze. Gram w gry, ogladam filmy i czatuje. Probowali mnie sciagnac gdzie indziej, ale odmowilem, nie ma co zmieniac jak jest dobrze. Dobranoc

  #72 15.11.2016 10:08

@netia_porażka (niezalogowany): Czy mógłbyś mi podpowiedzieć jak wykonałeś pomiar bitrate kanałów telewizyjnych przesyłanych przez netię?
Chciałbym mieć jakiś miarodajny parametr jakości sygnału telewizji z netii, którym mógłbym się podeprzeć przy reklamacji, bo też zauważyłem, że kanały "pseudoHD" z netii wyglądają gorzej niż kanały w jakości SD u mojego dotychczasowego dostawcy kablówki.