Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Okiem Pangrysa czyli Niedobry Wujek Google

W sobotę rano mam chwile czasu by usiąść przy komputerze na dłużej, poczytać artykuły, których lekturę odkładałem na później itp. Mam też więcej czasu by odpowiedzieć szerzej na parę maili lub coś skrobnąć na blogu. Niestety charakter mojej pracy powoduje ze krążę po Polsce, mając nieliczne wolne chwile na przeglądanie interesujących mnie stron poprzez smartfona. Najczęściej mam czas, gdy czekam na klienta lub jak jestem w hotelu :)
Dlatego też proszę o wybaczenie ewentualnych błędów :)

Jakiś czas temu w oczy rzucił mi się artykuł o bezpieczeństwie a raczej jego braku w Google Play, czyli dawnego Android Market. Jako że wszyscy wokół mnie uparcie twierdzą, że Android jest całkowicie bezpieczny, to zaciekawiła mnie ta historia.
Całkiem niedawno wybuchła też mała afera z dwoma, na pierwszy rzut oka, programami czyli Superclean i DroidCleaner autorstwa Smart.Apps, dostępnymi w oficjalnym sklepie Google Play. Oba programy miały optymalizować pracę urządzenia z Androidem, ale niejako przy okazji okazywały się po prostu zwykłym malware. Może trochę bardziej niezwykłym, ale najgorsze jest to, że takich aplikacji w sklepie Google Play może się jeszcze kryć całkiem sporo.
Okazuje się, że to nie wszystko, jak zauważył jeden z developerów piszących aplikacje na Androida, dziwnym trafem na swoim koncie ma wszystkie dane osoby, która zakupiła jego aplikację. Developer widział imię i nazwisko, email i adres takiego klienta.

Powiążmy oba fakty, twórca malware, którego aplikacje znajdziemy w Google Play, nie dość, że infekuje nasze urządzenie jakimś szkodnikiem to twórca takiego softu może DOKŁADNIE wiedzieć, kogo zainfekował. Co więcej mógł uzyskać dane, które powinny być starannie chronione... wszak jak kupujemy np. TV nie musimy nikomu podawać danych osobowych to, po co takie dane przesyła Google ??

Po co włamywać się na komuś na kompa i żmudnie ustalać, kogo atakujemy?? Usłużne Google sam nam wyśle takie dane ... Sami pewnie domyślacie się jak bardzo takie informacje mogą się przydać komuś planującemu atak :) a dostaje je niemal w bonusie ...
Więcej o tym możecie przeczytać na Niebezpieczniku.

Tak jakoś się przyjęło, że najgorszą i najbardziej opluwaną firmą IT jest Microsoft. Słusznie czy nie, na firmę codziennie są wylewane wszystkie żale świata. Wielu osób, nawet na DP, co czasem zakrawa na fanatyzm i jakąś chorą obsesje, nie zaczyna swej wypowiedzi bez napomknięcia o rychłym upadku Microsoftu gloryfikując konkurencję. Niestety dla firmy z Redmond, w dużej części owe pretensje czy uwagi, są moim prywatnym zdaniem, całkowicie usprawiedliwione. Ot, taki los firmy, która niemal zdominowała rynek komputerów PC. Sam widzę nieczyste zagrywki amerykańskiego giganta, (przypomnę tylko sprawę ODF vs OOXML) oraz wiele podobnych spraw, ale pracując tyle lat w handlu, zauważam ze takie zachowania są niczym dziwnym w dzisiejszym świecie. O wiele brutalniej walczą miedzy sobą Samsung i Apple na rynku urządzeń mobilnych czy Samsung i LG na rynku telewizorów LCD i OLED... Po prostu jest to normalna walka na rynku pomiędzy konkurentami o portfel konsumenta. Takie czasy.

Jest i nasz Wujek Google, właściciel Androida, który jest oparty na jądrze Linuksa, co wystarczyło dość dużej grupie geeków orzec, że gigant z Mountain View jest OK. Uruchomienie kolejnych darmowych usług, bez których dziś nie wyobrażamy sobie życia tylko ugruntowało wizerunek dobrodusznego Wujka Google, który dla nas zwykłych userów robi wszystko i to niemal za darmo w odróżnieniu od tego niedobrego Microsoftu, który za niemal wszystkie swoje produkty żąda zapłaty i to trzeba przyznać, zazwyczaj dość niemałej.

Osoba nie ma uzasadnionego prawa do zachowania prywatności informacji, którą dobrowolnie przekazuje osobom trzecim

Google

Nie będę się już pastwił nad Googlem w świetle ostatnich doniesień jak to Chrome, będąca wszakże produktem Googla, podsłuchuje niemal każdy nasz ruch. Nie o to tu chodzi.

Nasz cyfrowy świat dość brutalnie obchodzi się z naszą prywatnością. Jeśli chcemy zachować prywatność to niestety jedynym sposobem jest odcięcie się od Sieci.
Niestety, nawet taki krok nie uchroni naszej prywatności ...

Dedykuję to do przemyślenia wszystkim miłośnikom Google czy Microsoft. Godząc się na korzystanie z urządzeń podłączonych do Sieci, musimy zaakceptować fakt, że naszą prywatność, w takim czy innym stopniu trafia szlag. Bez względu na to, jaka platformę wybierzemy. Choć, moim zdaniem, firma z Mountain View ostatnimi czasy, przechodzi samą siebie.

Każdy z nas musi sam wybrać mniejsze lub większe zło, co często przypomina wybór między przysłowiową cholerą czy dżumą. Efekt, niemal zawsze będzie ten sam.

PS.

Ja wybrałem MS i jego Windows Phone ale nie uważam by był to idealny wybór, po prostu inni są jeszcze gorsi ...
 

bezpieczeństwo urządzenia mobilne

Komentarze

0 nowych
mleczyk   2 #1 28.01.2014 09:04

Ja też uważam że Windows Phone to mniejsze zło niż Android. Sądzę, że nie wrócę już nigdy do Androida.

Frankfurterium   10 #2 28.01.2014 09:34

Każdy twórca aplikacji androidowej w manifeście określa, do jakich danych użytkownika i funkcjonalności telefonu chce mieć dostęp. Każdy użytkownik podczas instalacji aplikacji z Playa widzi tę listę. Ci pierwsi muszą prosić (inaczej aplikacja się nie skompiluje albo będzie sypała błędami), ci drudzy prawie zawsze bez czytania wciskają "Dalej". Jeżeli zgodzę się, żeby instalowany widget zegarka miał dostęp do poczty email, to chyba sam jestem sobie winien ewentualnych wycieków, co?

  #3 28.01.2014 09:37

A jestem ciekaw jak ma się właśnie śledzenie użytkownika Androida w przypadku zrootowania smartphona i zainstalowania, np: CyanogenModa? No niby wywala te wszystkie "niezbędne" aplikacje od googla, ale czy naprawdę wtedy wujek G nas nie śledzi?

  #4 28.01.2014 09:37

Google robi to sposób perfidny... I nie umie się przyznać. Na mac osx 10.7.5, apple samo może mi wyłączyć nawet elementy os'a, czy przeprowadzić inne cuda ale to każdy wie z góry, i apple nie udaje że nie kontroluje swoich userów.

  #5 28.01.2014 09:43

A jestem ciekaw jak ma się właśnie śledzenie użytkownika Androida w przypadku zrootowania smartphona i zainstalowania, np: CyanogenModa? No niby wywala te wszystkie "niezbędne" aplikacje od googla, ale czy naprawdę wtedy wujek G nas nie śledzi?

  #6 28.01.2014 09:45

Trochę niezrozumiałe jest dla mnie to ciągłe nazywanie Google "wujkiem" (nie mówię tylko o tym wpisie). To po prostu firma i tyle.
Skoro ludzie się przyzwyczaili do tego że dane usługi istnieją i zaczęli je traktować jako oczywistość i uważać, że są im niezbędne, to raczej nieuniknione że najwięksi dostawcy na rynku będą sobie pozwalać na zbyt wiele

corrtez   12 #7 28.01.2014 10:07

@Frankfurterium
W pewnym sensie masz racje pytanie czy te aplikacje potrzebuja takiego dostepu? Moim zdaniem prawie kazda aplikacja wymaga zbyt duzego dostepu do danych w telefonie by poprostu zbierac jak najwiecej info o uzytkowniku.

Ponizej jest przyklad:
http://www.theguardian.com/world/2014/jan/27/nsa-gchq-smartphone-app-angry-birds...

deRobak   2 #8 28.01.2014 10:08

Dlatego po 4 latach Androida nigdy więcej. WP8 i jestem w bajce.

gowain   19 #9 28.01.2014 10:13

@Frankfurterium tutaj nie o chodzi o to co udostępniliśmy, na co się zgodziliśmy. Deweloperzy mają dostęp do danych osób, które kupiły aplikację, taka swego rodzaju baza transakcji/faktur. To nie ma nic wspólnego z uprawnieniami. Poczytaj link, który zamieścił Pangrys w tekście.

misiek440v2   7 #10 28.01.2014 10:27

a ja wybrałem, Google i już dawno zgodziłem się na oddanie swojej prywatności, zresztą w przypadku Microsoftu też się ją oddaje, za to dostaje znacznie lepszy pakiet usług lepiej z sobą synchronizowany co przekłada się na wydajność oraz wygodę pracy. Zresztą Google zostało bardzo skrytykowane za powiedzenie prawdy (chcesz zachować swoją prywatność nie podłączaj nic do sieci) . Tyle co zostawiamy po sobie śladów i tak wystarczy

Np autor artykułu

Kiedyś myślał o kupnie omegi, gra w battlefilda , korzysta z allegro, można nawet dowiedzieć się ile ma lat i zapewne gdzie mieszka (przynajmniej orientacyjnie) , i w sumie takie informacje można znaleźć o prawie każdej osobie gdzieś tam udzielającej się w sieci , nie posiadają przy tym żadnych specjalnych narzędzi. Nie będę już mówił o użytkownikach NK czy FB bo tam sami zostawiają tyle danych że aż strach :D, sam nie raz sprawdzam ile można się o mnie dowiedzieć w sieci i wygląda to jak wędrówka w przeszłość , gdzie ja nie byłem gdzie nie zaglądałem a ślad zostaje :D

Więc gdzie jest ta prywatność?

eimi REDAKCJA  17 #11 28.01.2014 10:31

Oj oj oj, chyba Oracle jest o wiele mroczniejsze i bardziej nienawidzone od Microsoftu? Mroczny mistrz Doliny Krzemowej, itd? Co by nie mówić, Bill Gates jest raczej lubianym i szanowanym człowiekiem, a Larry... no Larry jest Larrym :)

Frankfurterium   10 #12 28.01.2014 10:34

@gowain
W takim razie jeszcze mniej mnie to dziwi. Obrót realną walutą, transakcja handlowa itd. Nasze dane nie trafiają do zupełnie przypadkowych ludzi. Dodatkowo Google nie może robić twórców w balona, zaniżając wyniki sprzedaży.

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #13 28.01.2014 10:39

@eimi
Oj tak, Larry deklasuje Hannibal Lectera, Darth Vadera i jest wg wielu najczarniejszym charakterem świata IT :)

koneton   6 #14 28.01.2014 10:44

Liczenie na prywatność, korzystając z usług sieciowych, chmurowych itp. jest rzeczywiście śmieszne. Moim zdaniem Microsoft nie jest mniejszym złem, po prostu w technologiach mobilnych jest daleko z tyłu za Google. Wystarczy spojrzeć na integrację chmurową na desktopie jaką narzuca MS w kolejnych produktach. Jeżeli chcemy chronić naszą prywatność to powinniśmy uciekać przed usługami/oprogramowaniem firm takich jak Apple, Facebook, Google i Microsoft (kolejność przypadkowa).

gowain   19 #15 28.01.2014 10:46

@Frankfurterium "obrót realną walutą, transakcja handlowa" - Idę o zakład, że przy darmowych aplikacjach działa to w ten sam sposób. Wg mnie wystarczyłoby jakieś maskowanie danych kupującego, albo dostarczanie samego adresu konta Google.

misiek440v2   7 #16 28.01.2014 10:53

koneton czyli wyłączyć 90% internetu :)

  #17 28.01.2014 11:14

Kolejny wpis typu "moja mała wojenka" ehhhh.... naprawdę? A ja teraz czekam na ujawnienie dokumentów z M$. "dziwnym trafem na swoim koncie ma wszystkie dane osoby, która zakupiła jego aplikację." Bo nikt nie wie nic o swoich klientach .... ta.... I jeszcze jakie "wszystkie"? Łatwo jest coś uogólnić ale jak już to trzeba się troszkę zagłębić, cyt z linka: "If you bought the app on Google Play (even if you cancelled the order) I have your email address, your suburb, and in many instances your full name.". Jak widać to są dane które są przypisane do konta Google Play. A odnośnie tych wojenek między firmowych był i sam M$ słynna sprawa zniszczenia Netscape.
A i tak sami użytkownicy usług sieciowych sami nie dbają o własną prywatność a można to zobaczyć na samym FB np.

  #18 28.01.2014 11:14

Czytając komentarze szlag mnie trafia. Uwagi typu czytaj umowy przed instalacją można w cztery litery wsadzić. Google Play chwali się bezpieczeństwem znajdujących się tam apek ale ma gdzieś, że zwykły kalkulator żąda dostępu do poczty klienta. Tak program w ogóle nie powinien tam się znaleźć i od tego jest Google Play jak d..a od srania żeby się tam nie znalazł. Jak ktoś lubi ryzyko to niech sobie instaluje apki z po za Googla Play. Korzystając ze sklepu firmowego mam pełne prawo wymagać bezpieczeństwa w całym zakresie.

Frankfurterium   10 #19 28.01.2014 11:17

@gowain

Komentarze na Niebezpieczniku twierdzą, że "problem" dotyczy jedynie płatnych aplikacji.

koneton   6 #20 28.01.2014 12:45

@misiek440v2 - ważne by mieć wybór. Zawsze można dawkować informacje jakie wypuszcza się w świat.

4lpha   10 #21 28.01.2014 15:36

Google było dobre i miłe kilka lat temu. Moim zdaniem ucieczka przed Google do Microsoftu jest... śmieszna i żałosna. Obie firmy wiąże Patriot Act. Nieważne czy MS, czy Gógl. I tak jesteśmy w DB NSA. Jeśli uciekać to do firm posiadających serwery poza terytorium podporządkowanym tej potwornej machinie.

No i jeszcze jedno, usługi Google są znacznie zintegrowane. Ale MS goni...

  #22 28.01.2014 16:10

Pangrys jest zwykłym fanboyem MS no i tyle :) mnie tam to nie przeszkadza, każdy używa co chce :]

Frankfurterium   10 #23 28.01.2014 16:30

@alli

Moim zdaniem człowiek ma fundamentalne prawo świadomego robienia rzeczy głupich i (dla siebie) niebezpiecznych. Nie lubię, kiedy programy za mnie decydują, co dla mnie najlepsze. Nie chciałbym, żeby taki Google z góry uznawał mnie za zbyt tępego na przeczytanie parunastu linijek tekstu i przez to blokował mi dostęp np. do kalkulatora, który podlicza równania podesłane pocztą internetową.

dendrytus   5 #24 28.01.2014 16:58

"Całkiem niedawno wybuchła też mała afera z dwoma, na pierwszy rzut oka, programami czyli Superclean i DroidCleaner autorstwa Smart.Apps,"

A dokładniej prawie rok temu.

djDziadek   17 #25 28.01.2014 17:36

Opisałem swego czasu takie "dziwne" wymagania aplikacji - komentarze pod tym wpisem również dały sporo do myślenia :)
http://www.dobreprogramy.pl/djDziadek/Ciekawe-wymagania-aplikacji-mobilnych,4279...

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #26 28.01.2014 18:20

@dendrytus

Masz rację bo wpis powstał dość dawno a niedawno go odkurzyłem i dokończyłem :) Przegapiłem to zdanie :)

dendrytus   5 #27 28.01.2014 19:19

Nie chodziło tylko o to zdanie.
Wszystkie linki stawiące podstawę tego wpisu są sprzed roku. Więc według mnie są mocno zdezaktualizowane,
Przecież nawet nie wiesz czy nadal dane są udostępnienie i czy dotyczy to wszystkich wersji androida.

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #28 28.01.2014 19:29

@dendrytus
Nie wiem czy są nadal, wiem na pewno, że były udostępniane, bo wielu developerów to potwierdzało. To co tu jest zdeaktualizowane skoro piszę w czasie przeszłym ? Taki fakt miał miejsce i temu chyba nie zaprzeczasz ?

dendrytus   5 #29 28.01.2014 20:58

Ale jakie to ma teraz znaczenie? Trzeba było pisać rok temu.
Miałoby znaczenie gdyby nadal istniała ta luka.
Jakoś nie widzę twojego artykułu o współpracy microsoftu z NSA.
Sklep microsoftu jako jedyny z oficjalnych sklepów nie stosuje NADAL szyfrowanego połączenia.
Możesz to sobie sprawdzić i to dzisiaj.

tomson66   8 #30 28.01.2014 21:11

Właściwie, to już mi wisi moja udawana prywatność. Ochrona pseudo prywatności stała się biznesem i z tej strony też was walą w d..ę Odłączyć kabel? bzdura. Wolność jest iluzją.

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #31 28.01.2014 21:16

To sam o tym napisz. I niech to nie będzie twój kolejny plagiat. Potrafisz chyba napisać coś od siebie ?

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #32 28.01.2014 21:16

Powyższy komentarz miał być do dendrytusa

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #33 28.01.2014 21:44
dendrytus   5 #34 28.01.2014 22:06

"Widzę że nic się nie zmieniło :) "
A ten link jest dowodem na co?
Może przeczytaj oba teksty jeden po drugim?

Ps.
Nie mogę popełnić plagiatu używając kopiuj/wklej mojego własnego tekstu.
ale ok.

ariiell   12 #35 29.01.2014 00:36

Co do prywatności i czytania umów - z reguły nikt tego nie robi. Większość ludzi po prostu nie ma na to czasu i też, obecnie, w pogoni za natychmiastowym zaspokojeniem swoich potrzeb - nikomu się nie chce.
Odnośnie wyboru smartphona, spory odsetek nawet nie zwraca uwagi na system. Liczy się dobry aparat, dostęp do ulubionej gry itp. ;) A ci co zwracają i tak wybiorą to co najlepsze dla nich - i raczej będą sobie zdawać sprawę z zalet i zagrożeń z tego wyboru płynących :)

ximian   1 #36 29.01.2014 08:19

Kocham to
Microsoft jest zły, ale trochę mniej - czyli nie morduje, a gwałci. Tak to można nazwać

ximian   1 #37 29.01.2014 08:24

I oczywiście nie zgodziłbym się z szanownym Pangrysem na temat prywatności w sieci, bo takową można (przynajmniej próbować) osiągnąć

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #38 29.01.2014 09:07

@ximian

Można próbować ale tak naprawdę czy się uda ? Żadna z powyższych firm nie ma czystych rąk i tak naprawdę czy używamy usług Apple,MS czy Googla, to efekt końcowy jest niemal identyczny ...

Tak a propo`s, dedykuję to miłośnikom Yandex :)

http://www.bbc.co.uk/news/business-13274443

dendrytus   5 #39 29.01.2014 09:27

Prywatność?
Świetny żart. Posiadacie pocztę bóg wie gdzie. Używacie pakietów biurowych opartych na chmurze, Używacie wirtualnych dysków. Wasze systemy operacyjne wysyłają LEGALNIE info z waszych OSOBISTYCH komputerów. Zostawiacie ślad czego szukaliście w internecie, co oglądaliście. I nagle problemem jest numer waszego telefonu czy gówniane SMS-y.

Jakimś cudem nie słyszałem oburzenia o funkcjach reklamowych w płatnym win8.1, jakimś cudem nie propagujecie osobistych chmur, jakimś cudem nie macie poczty na waszych kompach itd.itd.

ximian   1 #40 29.01.2014 12:30

@Pangrys
To zrezygnuj z usług firm

  #41 29.01.2014 13:28

@dendrytus
Tyle, że w Windows 8.1 ostatecznie w żadnej aplikacji nie wyświetlają się reklamy. Nawet w Skype Modern UI.
Po prostu nic nie wiesz o Windows 8.1
Kup sobie porządny tablet z tym systemem (wszystko oprócz acera iconii W3 i wszystkich z windows 8.0)

dendrytus   5 #42 29.01.2014 22:32

dendrytuskłamie (niezalogowany)

"Kup sobie porządny tablet z tym systemem (wszystko oprócz acera iconii W3 i wszystkich z windows 8.0)"

Musiałbym się ch*jem na łby pozamieniać, aby kupić tablet z windowsem.


"Tyle, że w Windows 8.1 ostatecznie w żadnej aplikacji nie wyświetlają się reklamy. Nawet w Skype Modern UI.
Po prostu nic nie wiesz o Windows 8.1 "

Tak? To do czego służy w win 8.1 to
http://nt.interia.pl/Programy/news-windows-8-1-z-reklamami,nId,1051538

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #43 30.01.2014 07:26

@dendrytus
Mega ROTFL

Czytałeś dokładnie tego newsa ? Sprawdziłeś datę publikacji ? Sprawdziłeś czy odpowiada prawdzie ?
Sprawdziłeś czy rzeczywiście są takie reklamy ?

Dlaczego nie protestowałeś jak w Ubuntu pokazywały się reklamy Amazona ?


I tyle w temacie, mój plagiatorze.

ximian   1 #44 30.01.2014 19:24

@Pangrys
Bo nie do końca pokazuje, po prostu pokazuje wyniki z Amazona

Niemniej nie odpowiedziałeś - (#41) - zrezygnujesz?

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #45 30.01.2014 19:58

@ximian

Nie odpowiedziałem bo nie było pytania ... Kolejny, kurde balans, który nie potrafi się wysłowić.

Gdzie tu widzisz pytanie ?

"ximian | 29.01.2014 12:30 #41
@Pangrys
To zrezygnuj z usług firm"

Jeśli to ma być pytanie wg ciebie to ... brak mi słów

Jeśli ci chodzi o pytanie z komentarza powyżej to ci nie odpowiem. Mógłbyś tego nie zrozumieć :)

ximian   1 #46 30.01.2014 21:34

@Pangrys
fakt, to odpowiedz czemu nie chcesz zrezygnować z "wielkich firm"?

Axles   17 #47 03.02.2014 09:51

Zrezygnować i dalej co, przejść do kogo?

ximian   1 #48 03.02.2014 22:57

Na inne usługi
Przykładowo ciekawym (teoretycznie) rozwiązaniem zastąpienia wyszukiwarki scentralizowanej - jest zdecentralizowana; czyli YACY

Gdzie każdy jest wyszukiwarką (nie wiem jak dokładnie to działa)

Mapy od dawna można zastąpić (ale same mapy)
http://map.project-osrm.org/

Jak coś moje XMPP: fervi@jabbim.pl
XMPP to protokół komunikacji, jeśli olejesz GG ;)

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #49 03.02.2014 23:28

@ximian vel fervi vel fervi.doctor

Sądzisz że ktoś nie zna XMMP skoro mamy go chociażby od DP ... ROTFL

Wystarczy aktywować w profilu :D

gowain   19 #50 03.02.2014 23:53

Ha! wiedziałem, że to fervi! Wiedziałem, wiedziałem - multikonta chyba są zabronione na dp...

ximian   1 #51 04.02.2014 00:46

@gowain
Cóż - tak, to ja
Przy okazji zrobiłem bardzo dobry teścik na zasadzie; na ile User Agent wpływa na postrzeganie przez innych ludzi

Ogólnie to lekkiego bana dostałem, za robienie złego PR Dobrych Programów (nie mogłem pisać postów ze swojego konta)

gowain   19 #52 04.02.2014 01:49

Ban za zły PR? Ciekawe... a nie czasami sam sobie odszedłeś, bo Ci się nie podobało?

ximian   1 #53 04.02.2014 08:12

@gowain
Po części tak miało być :P uzależnienie
Aczkolwiek przy okazji dostałem wsparcie z góry

Aj, szkoda, że się zdradziłem, tak śmiesznie było w niektórych wojenkach - szczególnie kiedy nie traktują cię jako "pingwinowego oszołoma", a "niedoinformowanego użytkownika Windows"

Quest-88   15 #54 04.02.2014 08:56

@ximian

>Rejestracja
>24.12.2013

Nie jest ci szkoda życia (jeśli jakieś masz)?

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #55 04.02.2014 09:13

@Quest-88\

A jaki jest sens życia trolla ? Skoro nie słucha go nikt w realu to przelewa swą frustrację w internecie. Szkoda tracić czas na taką osobę ...

ximian   1 #56 04.02.2014 09:30

@Pangrys
No proszę, przez tyle czasu prowadziliśmy dyskusję, a jak się dowiedziałeś kim jestem, to nagle szkoda czasu

Pangrys, litości ;(

Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #57 04.02.2014 10:53

fervi
Nie prowadziliśmy dyskusji bo i tak nie rozumiesz clou rozmowy. Widzisz pytania tam gdzie ich nie ma, walisz bzdurami i według ciebie to ma być dyskusja ?


ROTFL

ximian   1 #58 04.02.2014 13:38

Pangrys
Nie no spoko, postawa dość ciekawa
Panie Pangrys na kogo powinienem zagłosować, skoro nie lubię Tuska?
Na Kaczyńskiego

Ale ja nie chcę na Kaczyńskiego!
Trudno, nie masz u mnie wyboru

Problem w tym, że zawsze jest wybór. WP to słaby system - ale nie wnikamy
Tutaj połączyłeś 2 tematy z zada, że tak powiem, bo gadasz o bezpieczeństwie Androida i przechodzisz na szpiegowanie

Nie wnikam w bezpieczeństwo, bo to kwestia indywidualna

Ale co do szpiegowania - to Microsoft więcej użytkowników udostępnia niż Google (Yahoo to w ogóle porażka). Czyli to Google broni prywatności bardziej niż Microsoft - oj tam, przecież Fanboy będzie się kłócił

Ale skoro tak ci zależy na prywatności (jestem pewien, że nie) - to czemu nie zrezygnujesz z usług owych firm (i nie tylko tych)?