Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Okiem Pangrysa czyli naprawdę świetny dysk SSD Plextor M6 Pro

Od dobrych kilku lat, japońska firma Plextor śmiało zaczyna rozpychać się na rynku półprzewodnikowych dysków SSD. Uczciwie trzeba przyznać, że robi to skutecznie i wprowadza modele, które pozytywnie się wyróżniają na tle konkurencji. Serca konsumentów w szczególny sposób podbił Plextor M5 Pro, który okazał się dyskiem o dużej niezawodności i trwałości. Czas jednak jest nieubłagany i nadeszła chwila by poznać jego następcę.

Plextor M6 Pro, bo o nim mowa, jest już obecny od ponad roku na polskim rynku i naprawdę trudno znaleźć negatywną opinię od niezadowolonego użytkownika. Z tym większą ciekawością chciałem się przekonać czy istotnie ten dysk jest tak dobry jak o nim piszą i czy godnie zastępuje poprzednika..

Budowa

Kartonik, w jaki jest zapakowany dysk, od razu sugeruje, że mamy do czynienia z produktem raczej z górnej półki. Ma on kolor hmm... miedziany, do którego jeszcze nawiążę później, stylizowany na szczotkowane aluminium, i skrywa drugi czarny kartonik, w którym znajdziemy dysk i dodatkowe akcesoria. Na dodatkowe wyposażenie składa się przewód sygnałowy SATA, adapter do montażu w zatoce 3,5 cala, ramka dystansowej, śrubki montażowe, płyta z oprogramowaniem (NTI Echo 3, PlexTool i NTI Backup Now EZ 3 służący do migracji danych) oraz instrukcja obsługi. Plextor ma standardowe obecnie rozmiary 2,5-calowego dysku typu slim, czyli o grubości 7 milimetrów. Do montażu w niektórych laptopach wymagane może być użycie czarnej ramki dystansowej zwiększającej grubość dysku do 9,5 milimetra.

Wizualnie dysk odrobinkę zaskakuje i nie można go żadną miarą pomylić z SSD innych firm. Korpus M6 Pro jest wykonany ze szczotkowanego aluminium, co wygląda naprawdę świetnie gdyby nie... kolor. Być może dla użytkowników wszelakiej maści notebooków i innych przenośnych urządzeń, taki kolor dysku nie stanowi żadnego problemu, ale dla niektórych właścicieli PC, którzy starają się by sprzęt stanowił wizualnie spójną całość, kolor dysku może trochę zniechęcać. Nie jest on, bowiem według zapewnień producenta miedziany, ale jak dla mnie jest raczej... różowy :)

Co prawda na niektórych zdjęciach nie wygląda źle, ale otwarcie przyznam, że to tylko wina oświetlenia i kiepskiego fotografa.
Niestety, może się okazać, że jednak moje marudzenie na kolor jest trochę irracjonalne i wskazuje na to, że się całkowicie nie znam i jestem z wymierającego gatunku. Nie wiem czy wiecie, ale obecnie najlepiej sprzedający się i najbardziej poszukiwany przez użytkowników (o zgrozo, płci męskiej) telefon, to model IPhone 6S w kolorze... właśnie różowym. Przepraszam, oczywiście miałem na myśli kolor miedziany ;)

O tempora, o mores!

Technologie

Plextor użył solidnego i sprawdzonego kontrolera Marvell 88SS918, synchroniczne kości pamięci Toshiby A19 nm. MLC NAND oraz 512 MB pamięci podręcznej Hynix DDR3-1600. Takie kości znajdziemy w najnowszych dyskach konkurencji i są tylko dowodem, że Plextor dokonał doskonałego wyboru. Oczywiście same kości to nie wszystko, ważne jest również oprogramowanie. Tutaj M6Pro nie ma, czego się wstydzić. Całością możemy zarządzać za pomocą wygodnego i intuicyjnego programu PlexTool. Nawet największy laik bez trudu da radę uaktualnić firmware (oczywiście pod Windows) czy sprawdzić kondycję dysku.

Najważniejszym rozwiązaniem, o którym warto wspomnieć jest PlexTurbo. To technologia typu SSD Smart Cache opracowana i rozwijana przez firmę Plextor, wykorzystuje wolne zasoby pamięci systemowej (DRAM) do buforowania danych. Dzięki temu eliminowane są zbędne cykle zapisu komórek pamięci flash NAND na dysku SSD, co po prostu przekłada się na przedłużenie jego żywotności. Trzeba też nadmienić, że dzięki PlexTurbo mamy automatycznie zabezpieczenie przed utratą danych z pamięci podręcznej RAM w razie awarii zasilania lub nieoczekiwanej awarii systemu. Plextor się chwali, że dzięki temu dyski SSD z ich logiem charakteryzują się najniższym rocznym wskaźnikiem awaryjności w branży, a średni czas pracy bezawaryjnej wynosi aż 2,4 mln godzin.

Mnie, jako końcowego użytkownika, niezmiernie cieszy fakt aż 5 lat gwarancji, jakiej udziela na ten dysk japoński producent i - co trzeba zaznaczyć, - całkowity brak limitów zapisów (TBW).

Można ?, można! :)

Pojemność to według producenta to całe 256 GB, ale niestety realnie mamy do dyspozycji tylko 238 GB, co i tak jest dość dobrym wynikiem. I tu znów nachodzi mnie smutna refleksja czy kiedyś doczekam czasów, gdy producenci zaczną podawać rzeczywistą użyteczną pojemność dysku.

Oj tak, rozmarzyłem się :D

Specyfikacja

  • Pojemności: 256GB
  • Kontroler: Marvell 88SS9187
  • Wymiary: 100mm x 69.85mm x 6.8mm
  • Waga: 70g
  • Gwarancja: 5 lat
  • Szacowany czas eksploatacji: Średni czas między awariami (MTBF) – 2,4 mln godzin
  • odczyt 545 MB/s i 490 MB/s zapis
  • Maksymalny losowy odczyt/zapis plików 4 KB (IOMETER) do 100,000 IOPS
  • Losowy odczyt/zapis plików 4 KB do 86,000 IOPS
  • cena ok. 549,00 zł
  • [/list]

    Platforma testowa

    No cóż, tutaj się za wiele nie zmieniło od ostatniej recenzji :)

    • Płyta Główna:ASUS Z97-Pro Gamer;
    • Procesor: Intel® Core™ i7-4790K 4,00 GHz;
    • Chłodzenie: Zalman CNPS14X;
    • Ram: 16 GB (2x 8192) DDR3 HyperX Savage 1866 MHz;
    • Karta graficzna: Club 3D AMD Radeon R9 285 2GB;
    • Zasilacz: XFX Core 550W 120mm 80+;
    • SSD: HyperX Savage 240GB SATA III;
    • HDD: Seagate SATA III SV35 1TB;
    • Obudowa: SilentiumPC Regnum L50 Pure Black;
    • OS: Windows 8.1 Pro 64-bit;
    • Monitor: BENQ 24" GL2460 (1920x1080);

    Benchmarki

    Podsumowanie

    Obecnie dużo się mówi o rychłej śmierci 2,5 calowych dysków SSD ze względu na wąskie gardło, jakie stanowi sam interface SATA, który pozwala na transfer nieprzekraczający 600 MB/s. Zachłystujemy się możliwościami nowoczesnych dysków M.2 czy PCI, które to zaczynają osiągać niespotykane dotychczas prędkości odczytu i zapisu sięgające nawet kilku tysięcy MB/s. Zapominamy jednocześnie, że na rynku jest naprawdę dużo notebooków i PC starszych generacji, które mogą nam jeszcze długo i bezawaryjnie służyć, jeśli tylko wymienimy stary i przestarzały HDD na obecnie już klasyczny 2,5 calowy dysk SSD. I tutaj warto pomyśleć właśnie nad recenzowanym Plextorem. Jest to nośnik, którego zakup na pewno ucieszy każdego użytkownika, który będzie miał pewność, że kupił dobry, niezawodny sprzęt o naprawdę przyzwoitych osiągach a jego sprzęt zyska tzw. "drugą młodość".

    Plextor M6 Pro bardzo łatwo kupimy za ok. 550 zł, co jest dość przyzwoitą ceną za dysk tej klasy, ale konkurencyjne konstrukcje o niemalże tych samych parametrach i podobnej pojemności możemy dostać nieco taniej. Nietrudno będzie też znaleźć dyski nawet o nieco lepszych parametrach, ale przyznajcie, kto z Was zwróci uwagę na to, że plik 4 GB zapisze się na dysku o 1 sekundę dłużej niż na konkurencyjnym dysku SSD na SATA III ?

    Jeżeli nadal uważacie, że jest to dla Was za drogi dysk, a chcielibyście go zobaczyć w swym komputerze, to gorąco polecam zacząć pisać na Blogu DP. Co miesiąc wybieranych jest pięć najlepszych wpisów, a jedną z nagród, którą można wybrać jest właśnie opisywany tutaj Plextor M6 Pro :)

    Ja polecam.

    Zalety

    • 5 lat gwarancji bez limitu zapisu danych
    • bogate wyposażenie dodatkowe
    • PlexTool
    • MTBF wynoszący aż 2,4 miliona godzin

    Wady

    • Kolor
    • Jeszcze raz kolor
    • Prędkość zapisu mogła by być odrobinę większa

    Chciałbym bardzo gorąco podziękować firmie PLEXTOR za dostarczony sprzęt do testów.
     

    sprzęt porady

    Komentarze

    0 nowych
    bachus   20 #1 31.10.2015 21:05

    Świetny dysk, tylko ten kolor... nie będzie mi pasować do torebki ;-)

    macminik   16 #2 31.10.2015 21:20

    Po poprzedniej aktualizacji firmware w tym dysku, regularnie co dwa tygodnie wszystko ginęło, łącznie z podziałem na partycje. Napisałem do supportu a oni kazali mi odpalić jakiś tam program który jest na Win. Napisałem, ze mam tylko OS X wiec co proponują... Nie odpowiedzieli. Na szczęście ostatnia aktualizacja, chyba 1.05 załatwiła problem i działa jak narazie swietnie.

    Kaworu   13 #3 31.10.2015 21:29

    "czy kiedyś doczekam czasów, gdy producenci zaczną podawać rzeczywistą użyteczną pojemność dysku" - podają. Tylko, że w systemie przedrostków SI z mnożnikami 1000 nie 1024. 256GB = 238,418GiB. Zauważ, że nawet na screenie z Windowsa podana pojemność to 256058060800B. ;)

    Autor edytował komentarz.
      #4 31.10.2015 21:35

    @Kaworu: Dokładnie,jest subtelna,aczkolwiek zauważalna różnica międzi gigabajtem a gibibajtem:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Gigabajt

    GBM MODERATOR BLOGA  20 #5 31.10.2015 21:45

    Dysk zacny, naprawdę ;)

    Bardzo dobra recenzja, firma Plextor jest na pewno zadowolona :)

    Kriss_De_Valnor   11 #6 31.10.2015 23:57

    Dzięki za test! Ja jeszcze "jadę" na M5 Pro ale rozglądam się za dobrym SSD do laptopa siostry. Cieszę się że M6 Pro jest również udany :)

    GBM MODERATOR BLOGA  20 #7 01.11.2015 00:09

    @Mr-Pan: Trollu kochany, przecież Ty już się zbłaźniasz tekstem:

    "I oczywiście po testach oddaliście dysk SSD"

    A co? Rozumiem, że @Pangrys ma sobie zostawić ów dysk? A co z pozostałymi testerami? ;)
    Widać, że jeszcze w życiu nic nie testowałeś, albo po prostu hejtujesz dla idei (lub nie, więc przyznaj kto Ci płaci ;>) plując jadem nienawiści. Może zacznij, wtedy sam zrozumiesz jak to wygląda w praktyce...

    Ale tutaj warty uwagi fakt, podkreślający regułę - najwięcej pyszczą Ci, którzy nie robią nic. Tutaj hejtujesz, a sam nie prowadzisz bloga, nie robisz testów... I Ty hipokryto masz czelność oceniać sposób robienia testów przez innych ;-)

    Eh.. jak to Jurek Owsiak mówi "psy szczekają, karawana jedzie dalej". Więc nie ma się co przejmować głosami takimi jak Twoje komentarze.. Zero konstruktywnej i sensownej opinii...

    Mr-Pan   7 #8 01.11.2015 00:11

    @Kriss_De_Valnor: Będziesz miał udany jak trafisz na wersje z fw 1.03! Słuchaj "testerów" jednodniowych o niezawodności tego modelu. Nie bez powodu na Allegro M6PRO v.1.03 był sprzedawany za grosze. Jak już na gwałt chcesz kupić to tylko w wersji 1.02 (na boku opakowania jest podana wersja firmware).
    Nie bez powodu darmowi klakierzy testerzy otrzymują wersje v.1.02 jak Pangrys.

    Autor edytował komentarz.
    bystryy   10 #9 01.11.2015 00:16

    Kilka rzeczy w kwestii formalnej.

    1. Plextor od kilku lat jest tajwański
    2. To świetny dysk (kupiłem za własne pieniądze)
    3. M5P po aktualizacji oprogramowania działa niemal identycznie jak M6P w codziennych realnych zastosowaniach
    4. Kolor obudowy, cóż, po włożeniu do skrzynki zapomniałem o nim.
    5. Najbardziej rajcowne jest kopiowanie plików między dwoma takimi dyskami :)

    Autor edytował komentarz.
    Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #10 01.11.2015 00:20

    @Mr-Pan: Płaci ci ktoś za kłamstwa ?? Ile ci za to płacą ??

      #11 01.11.2015 00:21

    @Mr-Pan vs @Pangrys
    Panowie nie ma co się kłucić o zachwalanie napędów SSD. Producenci jak jeden mąż w firmware wpisują detekcje testów i czas rozruchowy, aby benchmarki ładnie wychodziły (tylko ich nikt nie ściga jak VW za silniki). Zatem recenzja jak nie jest powtórzona po dłuższym użytkowaniu to jest... hmmm... mało wiarygodna.

    Mr-Pan   7 #12 01.11.2015 00:25

    @GBM: "Może zacznij, wtedy sam zrozumiesz jak to wygląda w praktyce... Tutaj hejtujesz, a sam nie prowadzisz bloga, nie robisz testów"
    A co ja mam jak ty 17 lat sikutku, żebym się bawił w jakieś blogi i pseudo testy syntetyczne i macanki.
    "Zero konstruktywnej i sensownej opinii..." dostałeś opinie, której nie przedstawi żadnej szalikowiec z zasłoniętym pyskiem. Ty sobie pomacasz przez dzień góra dwa, a ja używam od roku. Więc zamilcz!
    Jaki test ? Mówisz o zapuszczeniu kilku benchmarków. Śmiech na sali.

    "Bardzo dobra recenzja, firma Plextor jest na pewno zadowolona :)"
    Klakier pogania klakierem, ważne, aby firma/producent był zadowolony. Tak wyglądają obiektywne testy i newsy na DP.

    Autor edytował komentarz.
    GBM MODERATOR BLOGA  20 #13 01.11.2015 00:36

    @Mr-Pan: "dostałeś opinie, której nie przedstawi żadnej szalikowiec z zasłoniętym pyskiem." - podpisz się swoim prawdziwym imieniem i nazwiskiem, wraz z możliwością kontaktu z Tobą - wtedy zgodzę się z Twoim zdaniem. Póki co to kolejny wyraz hipokryzji z Twojej strony. (Abstrachując, że te "opinie" to jeden wielki jad, niźli jakiekolwiek konstruktywnie złożone argumenty)

    "A co ja mam jak ty 17 lat sikutku, żebym się bawił w jakieś blogi i pseudo testy. "
    Primo, miło mi, że komplementujesz moją urodę pod kątem wieku (aczkolwiek zaczynam się trochę bać takich czynów z Twojej strony). To bardzo podbudowujące, ale tylko gdy usłyszę to z ust płci pięknej :) Aczkolwiek no pomyliłeś się o te 5 lat za wcześnie ;)
    Po drugie - widzisz, komentujesz i hejtujesz jakbyś co najmniej takie testy trzaskał nie raz, a także, że doświadczenie w testowaniu sprzętu bije od Ciebie po stokroć. Bzdura. Pochwal się swoim dorobkiem w kwestii testów sprzętu - wtedy będziemy mogli wejść w konstruktywna polemikę ;-)

    "Ty sobie pomacasz przez dzień góra dwa, a ja używam od roku. Więc zamilcz." Nie wiesz tego ile takiego Plextora "macam" i podobnym mu sprzętów. Ale oczywiście zakładasz to z góry, bo Ty wiesz najlepiej... Eh, trochę cebulackie, zwłaszcza ten chamski tekst w postaci "Więc zamilcz." - co, może żyłka trochę odżyła i ciśnienie podniosłem, bo nie zgadzam się z Twoją "najsłuszniejszą linią"? ;)

    Śmiechem na sali są Twoje komentarze, bogate o jad, hipokryzję i sam dokładnie wiesz, jaką głupotę ;)

    Berion   14 #14 01.11.2015 00:38

    U mnie na Linuksie osiągam ~250 w zapisie i to całkiem dużych plików. Fw 1.05 (fabryczny był 1.04). Ale póki co żadnych danych nie tracę, a aż tak na prędkości mi nie zależy.

    I tak, to nie jest miedziany. To jest miedziano-różowy z naciskiem na różowy. Tetrachromicy nawet tak mówią. ;)) GenderSSD.

    @Mr-Pan: Ale fabryczny fw aktualnie produkowanych jest 1.04.

    Autor edytował komentarz.
    Hrustus   8 #15 01.11.2015 00:50

    @Pangrys: Jak ten SSD radzi sobie z trawieniem takich ilości jadu wylewanych przez @Mr-Pan?

    Chyba się nie zadławił? ( ?° ?? ?°)

    Mr-Pan   7 #16 01.11.2015 00:53

    @Berion: Mam nadzieje, że stwarza problemów jak to robił v1.03 (dysk tracił dane wraz z całym systemem lub uśmiercał całkowicie SSD).
    Dziwna sprawa, że po miesiącu od wydania v1.04 pojawiła się szybka aktualizacja do v.1.05
    "This firmware revision improves:
    Enhance unplanned power cycle
    protection under few specific usage
    conditions"

    Autor edytował komentarz.
    Berion   14 #17 01.11.2015 01:00

    @Mr-Pan: Na razie wszystko działa, korzystam prawie codziennie od bodajże sierpnia. Przyjechał z 1.04, ale zaktualizowałem ponieważ czytałem właśnie o jakimś felernym fw, który nawet zabijał SSD i do dziś byłem przekonany, że to właśnie wersja 1.04. Więc pierwsze co zrobiłem to aktualizacja.

    Autor edytował komentarz.
    TestamenT   12 #18 01.11.2015 02:21

    Ciekawe ile przyjdzie poczekać aż ssd 240GB będą w cenie około 200zł. Bo jak na razie mam na oku Crucial BX100. Podobno jest to przyzwoity dysk.

    Autor edytował komentarz.
      #19 01.11.2015 04:33

    @Mr-Pan: Ile mi ten ssd zdrowia napsul to tylko ja wiem :( wlasnie przez fw 1,03 w serwisie x-kom wymienili na nowy ale z takim samym fw 1,03. Twierdzili ze mieli duzo reklamacji tego Plextor i nic nie moga poradzic :((
    @Pangrys jak sie nie znasz to sie nie odzywaj trolu a nie obrazasz ludzi. twoj smieszny tescik wola o pomstwe do niebios po prostu beznadzieja i kupa.

    macminik   16 #20 01.11.2015 09:33

    @Pangrys: popatrz, ja dostałem dysk za free (wygrany na DP) a Tobie się dostało :-)

    Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #21 01.11.2015 09:57

    @TestamenT: Mój syn ma Cruciala M500 240GB i przynajmniej od roku nie ma z nim najmniejszego problemu. A sam BX100 jest całkiem przyzwoity i wart zakupu :)

    @macminik: No właśnie :)

      #22 01.11.2015 12:54

    @Pangrys: Jak to mozliwe?

    Kraefezze   4 #23 01.11.2015 14:00

    Widzę że w oknie właściwości dysku mas 256 miliardów bajtów, więc dysk rzeczywiście ma 256 GB. Gorzej z tym, że Windows dzieli nie przez 1000 tylko przez 1024. Mac pokazałby 256 GB.

    Berion   14 #24 01.11.2015 15:03

    @Kraefezze: Przez tysiąc jest absurdalne bo nie przystaje do rzeczywistej pojemności. Ciekawe czy w czasach kiedy np. komórka będzie w stanie przyjąć wartości więcej niż tylko niż dwie, nadal marketingowcy będą tak niszczyć świat. ;]

    Jaro070   16 #25 01.11.2015 19:10

    @Pangrys

    Dysk kosztuje 550 zł, a w zaletach masz wpisane "Cena". Za 379 zł można kupić Cruciala MX200 250 GB, który jest praktycznie tak samo szybki. Moim zdaniem dopłacanie ~170 zł za dodatkowe 2 lata gwarancji i brak limitu TBW, to trochę dużo.

    Jaro070   16 #26 01.11.2015 19:12

    @Mr-Pan: Jeżeli skończyły Ci się tabletki na uspokojenie, to jutro rano otwierają apteki. Kup kilka opakowań, bo czytając Twoje komentarze można odnieść wrażanie, że dużo ich potrzebujesz. :P

      #27 01.11.2015 19:27

    Czytam z rozkoszą! Akurat mamy Święto Zmarłych, więc - pozabijajcie się...

    Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #28 01.11.2015 20:01

    @Jaro070: Masz rację, miałem to usunąć i przegapiłem. Ja osobiście kupiłbym HyperX Savage :P

    To tak a ppropo`s "opłaconego" tekstu ...

    Pablo_Wawa   9 #29 01.11.2015 23:15

    @Pangrys: myślałem, że jesteś bardziej techniczną osoba, a nie laikiem, bo tylko totalny ignorant może napisać taki tekst "Pojemność to według producenta to całe 256 GB, ale niestety realnie mamy do dyspozycji tylko 238 GB, co i tak jest dość dobrym wynikiem". Wybacz, ale kwestia podawania pojemności dysków twardych w gigabajtach (GB) a nie gigibajtach (GiB) jest znana od ponad 15 lat (polecam lekturę https://pl.wikipedia.org/wiki/Gigabajt). I KAŻDY dysk twardy o pojemności 256 GB będzie miał ok. 238,4 GiB - tu nic nie brakuje, nie ma żadnej REALNEJ ani POZORNEJ pojemności - są po prostu używane INNE jednostki pojemności. Wypadałoby to wiedzieć i nie kompromitować się takimi tekstami, jak zacytowany.
    A co do meritum, to ja już wolę kupić sobie dużo tańszy i wcale nie gorszy parametrami dysk SSD Samsung 850 EVO 250 GB w cenie ok. 370 zł (również mający 5-letnią gwarancją producenta). Albo model Samsung 850 PRO 256 GB w cenie ok. 580 zł z 10-letnią gwarancją producenta.

    Autor edytował komentarz.
    Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #30 02.11.2015 06:47

    @Pablo_Wawa: Zawsze tak narzekam, bowiem my wiemy jak to jest ale męczy mnie po raz kolejny tłumaczenie klientowi, dlaczego kupił dysk 1 TB a ma dostępne tylko np. 931 MB :)

    Ot taka dygresja.

    Jaro070   16 #31 02.11.2015 08:54

    @Mr-Pan:
    " Masz gów*o do powiedzenia w temacie, a zabierasz jak zawszę głos. "

    Przepraszam, nie wiedziałem, ze potrzebuję Twojego błogosławieństwa żeby wypowiadać się w Internecie.

    "HyperX SSD" i już wiesz, że masz do czynienia z totalnym amatorem"

    Akurat Savage z kontrolerem Phison S10 jest całkiem dobrym dyskiem.

    "Nie bez powodu na Allegro M6PRO v.1.03 był sprzedawany za grosze."

    Podasz link, czy tylko potrafisz krzyczeć?

    Autor edytował komentarz.
      #32 02.11.2015 13:43

    @Mr-Pan: Nie rozumiem. Dysk dobry, test może bardziej konsumencki niż techniczny (jakbym chciał tabelki, to mam od tego PCLab), a tu taki hejt. Zacząłeś od podważania jakości dysku, który w powszechnej opinii (przekopałem się prze PCLab, Benchmark, PurePC) jest bardzo dobrym produktem. Jednym z najlepszych w swojej klasie. Ok, to jestem w stanie zrozumieć - może opłaca Cię konkurencja żebyś hejtował. Ale atakownie autora, wyzwiska, wycieczki osobiste? To obrzydliwe, podłe i zwyczajnie niesprawiedliwe. Bardzo. Mam nadzieję, że moderator to zauważy.

    Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #33 02.11.2015 14:03

    @Odyniec_Stary: Komentarz na twoim poziomie ...

    Odyniec_Stary   10 #34 02.11.2015 15:04

    @MisioPysio78 (niezalogowany): Przekopałeś się przez najpopularniejsze polskie portale, które zrobiły test zaraz po premierze, kiedy to jeszcze nie było problemów z firmware Plextora. Nawet biorąc pod uwagę fora, to jest i tak niewielki promil użytkowników. Prawdziwa zabawa zaczyna się, gdy zaczniesz szukać na zagranicznych portalach. Jest dużo zgłaszanych przez użytkowników przypadków niestabilnego działania, lub wręcz całkowitej utraty danych. Częstotliwość wydawania kolejnych wersji firmware świadczy, że coś jest na rzeczy.

    W takiej sytuacji wpis o treści: "Plextor M6 Pro, bo o nim mowa, jest już obecny od ponad roku na polskim rynku i naprawdę trudno znaleźć negatywną opinię od niezadowolonego użytkownika." jest kłamstwem, lub nieznajomością tematu.

    Autor edytował komentarz.
    Pablo_Wawa   9 #35 02.11.2015 17:36

    @Pangrys: sam z premedytacją robisz dodatkowe zamieszanie w tej kwestii, a potem się dziwisz, że laicy - bazujac na tego typu fałszywych stwierdzeniach wyczytanych w internecie (tu: na bądź co bądź technicznym portalu) - mają fałszywe pojęcie o tej sprawie. Przyznam, że nie ogarniam logiki Twojego postępowania.

    Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #36 02.11.2015 17:42

    @Pablo_Wawa: Być może robię źle ale ilu znasz ludzi z tzw. ulicy, którzy wiedzą, że 1 GB to 1024 a nie 1000 MB ?

    Wiem, że powinniśmy edukować ale znaczący odsetek społeczeństwa po prostu nie chce tego zrozumieć. Ja już nie mam sił walczyć a Ty ?

    PS
    Odyniec i MrPan wygrali u mnie opcję "ukryj komentarze użytkownika" . Nie mam czasu i ochoty oglądać ich "tfurczości". Szkoda czasu :D

    Autor edytował komentarz.
    Pudel89   8 #37 02.11.2015 22:35

    Ciężko tu ocenić sytuację ale może od początku:
    1. Zarzuca Ci się niekompetencje np tu "Plextor M6 Pro, bo o nim mowa, jest już obecny od ponad roku na polskim rynku i naprawdę trudno znaleźć negatywną opinię od niezadowolonego użytkownika" -> proste, że trudno jest znaleźć w "polskim" internecie o nim opinie bo jest dla Polaków zbyt drogi. Moim zdaniem brak śledzenia for zagranicznych w wypadku bycia redaktorem TECH to rzecz karygodna
    2. Mr-Pan Cię ostro krytykuje, a wynika to z punktu 1. Czy ma prawo? Ano ma ale poziom jest pożal się boże...
    Jest dosadny, zgadzam się z nim w kilku punktach ale hmm, to wygląda jak dyskusja z wariatem.
    3. Ocena z Twojej strony ilości GB na dysku to mocno szkolny błąd. Faktycznie tu trzeba się zastanowić bo w takiej kwestii lepiej pisać to w formie wzmianki a nie pseudo-oceny.
    4. MTBF. I ja i Ty wiemy czym jest ten parametr. Dla Ciebie, dla mnie, dla każdego tutaj KONSUMENTA jest bzdurnym parametrem. Nie ma realnego sposobu oceny tego parametru więc i można tam wpisać 3 i więcej milionów.

    Podsumowując: Dałeś ciała z niezawodnością. Gdyby nie to, to nikt by Ci tu pewnie nie wygarnął innych błędów.
    Pozdrawiam :)

    Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #38 02.11.2015 23:03

    @Pudel89: Pewnie masz rację ...

    Co do opinii, znam wiele osób, które wygrały bądź kupiły ten dysk i są z niego zadowolone. Znam firmy, które zakupiły te dyski do upgrade swych maszyn i nie słyszałem o nich złego słowa.

    Jeżeli słyszysz wokół same pozytywy to jaki byś wydał werdykt ? A co do innych zagranicznych serwisów ... Pamiętasz jak kilka lat temu wszyscy zachwycali się i chwalili rodzinę dysków SSD firmy OCZ ?? Wszystkie serwisy wydawały ochy i achy a tak naprawdę było to najbardziej awaryjne ścierwo z jakim miałem do czynienia. I nieważne czy to był Vertex czy Agility ...

    Może robię błąd, ale wolę opierać się na opinii i relacjach osób, które znam. Taki już jestem.

    Co do oceny ilości GB na dysku :) Dokładnie takie same zdanie umieściłem w recenzji Kingstona i wtedy jakoś nikomu nie rzuciło się w oczy :)

    Nie jestem doskonały i co najważniejsze, wszechwiedzący ale nie będę też dyskutował z kimś, kto nie potrafi dyskutować i urządza sobie osobiste wycieczki.

    PS
    Nie jestem Redaktorem a jedynie Współpracownikiem i nie biorę za to żadnego wynagrodzenia i jakoś nie zauważyłem by kiedykolwiek DP mi za coś zapłaciła :D

    Odyniec_Stary   10 #39 02.11.2015 23:57

    @Pangrys: Nie masz przede wszystkim argumentów i wiedzy, ale za to bronisz się niczy młokos, który nie potrafi się przyznać do błędu.

    Cały ten wpis nadaje się do śmieci, i gdyby portalowi DP zależało na jakości publikacji, to dawno by go tu nie było.

    Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #40 03.11.2015 06:06

    Inteligentny człowiek zauważy od razu, że nie jest to artykuł a wpis na Blogu.
    Blog odzwierciedla stanowisko tylko autora wpisu a nie Redakcji DP o czym wie niemal każdy czytelnik tego portalu. Oprócz was dwóch .

    I sprawdźcie czym się różni Blog od głównej strony portalu bo coś chyba wam umknęło.

    Pomyślcie czasem zanim znów coś takiego skrobniecie. :)

    GBM MODERATOR BLOGA  20 #41 03.11.2015 07:59

    M@Mr-Pan "Widzę, że dużo wypowiedzi poleciało do kosza! Czystki w komentarzach, bo @Pangrys znowu w donoszenie się zabawia lub sam usuwa. "

    Najlepiej spekulować oczywiście... natomiast prawda jest taka, że sam osobiście kilka komentarzy zgłosiłem - bo poziomem naprawdę sięgały dna... Ciekawe czy tacy pyskaci bylibyście wraz z @Odyniec_Stary w realnym świecie... ;)

    Odyniec_Stary   10 #42 03.11.2015 09:34

    @Pangrys: Blog może odzwierciedlać stanowisko jego autora, ale jeśli jest napisany w sposób niechlujny i z podstawowym brakiem wiedzy w danym zakresie, to nie nie powinien zostać opublikowany. W ten sposób możesz sobie pisać na prywatnym blogu, gdzie sam sobie jesteś szefem.

    W każdym razie spotyka się to z aprobatą ze strony redakcji, więc na zerwanie współpracy ze "współpracownikiem" nie ma co liczyć


    .@GBM

    "Ciekawe czy tacy pyskaci bylibyście wraz z @Odyniec_Stary w realnym świecie... ;)"

    Nie mam oporów przed nazwaniem kogoś idiotą, jeśli nim jest.
    I zrobię to bez zakrywania twarzy szalikiem.

    GBM MODERATOR BLOGA  20 #43 03.11.2015 09:37

    @Odyniec_Stary: Cóż... teraz możesz oczywiście tak mówić... jak każdy przez Internet. Tylko jak przychodzi co do czego... to wychodzi jak zawsze (btw. HotZlot już nie raz potwierdził regułę) ;-)

    Odyniec_Stary   10 #44 03.11.2015 09:40

    @GBM: Ty również możesz mówić, że ja tak mówię...

    Jak przyjdzie co do czego to się nie dowiesz, bo mam większe horyzonty myślowe niż prymitywne bójki szalikowców.

    GBM MODERATOR BLOGA  20 #45 03.11.2015 09:47

    @Odyniec_Stary: Meh... kończąc offtop... jeśli z "szalikiem" pijesz do mojego avataru to polecam najpierw dokładnie się przyjrzeć by zobaczyć kołnierz ocieplający (aniżeli wmawiany przez Ciebie szalik), którym osłonięty jestem na zdjęciu ;-)

    Btw. swoje horyzonty myślowe w prymitywny sposób zaprezentowałeś w komentarzach wyżej i innych miejscach na portalu. Także nie zaprzeczam, że na pewno ów horyzonty masz większe od reszty społeczeństwa, a nawet i wymienionych przez Ciebie "szalikowców" ;-)

    ariiell   12 #46 03.11.2015 10:50

    @Odyniec_Stary: "@Mr-Pan: U mnie zawsze masz 100 % poparcia. Głupota i niekompetencja nie mogą wygrać!"

    Głupi głupiego zawsze będzie wspierał.

    Idźcie trolować gdzie indziej. Czepiasz się o czyjś wpis, pisząc że "nadaje się do śmieci, i gdyby portalowi DP zależało na jakości publikacji, to dawno by go tu nie było". A skoro tak, to co z pozimem Twoich komentarzy?

    Dodatkowo to recenzja dysku, który używał Pangrys. To jego opinia (czyt. nie twoja). I on może polecać sprzęt, który testował. A Tobie może się on nie podobać.
    A no właśnie, a jak Twoje wrażenia z korzystania z tego dysku? Umknęło mi czy miałeś z nim inny kontakt niż czytając recenzje itp.

    Odyniec_Stary   10 #47 03.11.2015 11:18

    @ariiell:

    "Głupi głupiego zawsze będzie wspierał. "

    A głupi głupiemu wypomni.

    Obrońca uciśnionych się znalazł.


    "Dodatkowo to recenzja dysku, który używał Pangrys. To jego opinia (czyt. nie twoja). I on może polecać sprzęt, który testował."

    Zapuszczenie kliku benchmarków, brak rozeznania z faktycznymi problemami z tym modelem dysku. Do tego ośmieszanie się w przeliczaniu jednostek GB, oraz zachwalanie wskaźnika MTBF jako jeden z plusów tego SSD.

    Raczej nie jest to reklama, lecz zwykła nieudolność. Mogę cofnąć zarzut o artykuł na zamówienie. W każdym bądź razie już mu chyba niczego nie wyślą do testów ;)

    "A no właśnie, a jak Twoje wrażenia z korzystania z tego dysku? Umknęło mi czy miałeś z nim inny kontakt niż czytając recenzje itp."

    Nie muszę mieć tego dysku fizycznie w łapie, by wiedzieć o jego problemach. Wystarczy umiejętność wyszukiwania informacji i otwarty umysł.

    Ale gdyby już przyszło mi naskrobać jakiś test, to ostrzeżenie dla potencjalnych użytkowników byłoby w nim zawarte.

    U pangryska mamy takie coś: "Plextor M6 Pro, bo o nim mowa, jest już obecny od ponad roku na polskim rynku i naprawdę trudno znaleźć negatywną opinię od niezadowolonego użytkownika."

    Po czym we wpisie #52 naskrobał:

    "Co do opinii, znam wiele osób, które wygrały bądź kupiły ten dysk i są z niego zadowolone. Znam firmy, które zakupiły te dyski do upgrade swych maszyn i nie słyszałem o nich złego słowa"

    Ile to "wiele" już nie sprecyzował. Przy czym kompletnie zlewa resztę świata, jakby rynek zbytu dla Plextora zaczynał się i kończył na Polsce.

    Autor edytował komentarz.
    Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #48 03.11.2015 11:32

    Napisał chłopak, który nie odróżnia Bloga od Portalu :)

    Areh   17 #49 03.11.2015 14:10

    @Odyniec_Stary:
    "Wyglądasz jak jeden z tych bandytów "narodowców" wszczynających burdy na manifestacjach. "

    Idąc tym tokiem myślenia, to ty wyglądasz jak niedomyta świnia.
    Znam GBM osobiście i uwierz mi, do szlikowca to mu daleko, a jakbyś przeczytał wcześniejsze komentarze (ale ze zrozumieniem), to wiedziałbyś że to nie szalik. Poza tym, aż tak płytki jesteś żeby czepiać się avatarów? Innych argumentów zabrakło?

    ariiell   12 #50 03.11.2015 16:40

    @Odyniec_Stary "Ale gdyby już przyszło mi naskrobać jakiś test, to ostrzeżenie dla potencjalnych użytkowników byłoby w nim zawarte. "
    Sam wymieniłeś podstawową różnicę między portalem a blogiem użytkowników - tych którzy piszą własne, subiektywne opinie. ;)

    "Ile to "wiele" już nie sprecyzował. Przy czym kompletnie zlewa resztę świata, jakby rynek zbytu dla Plextora zaczynał się i kończył na Polsce."
    Och. A czego oczekujesz od sprecyzowania słowa "wiele"? Może Pangrys ma umieścić listę swoich znajomych, którzy posiadają ten dysk? Dodatkowo jeszcze dodać nr telefonów, żebyś mógł zweryfikować podaną przez niego informację?

    Ok. Mógł Pangrys uwzględnić we wpisie klauzulę "opieram się na własnych doświadczeniach i opinii użytkowników, którzy korzystają z tego modelu". Osobiście uważam to za zbedne.

    @Mr-Pan Jako "bezargumentowiec" nie będę kopała się z koniem. Chociaż pewnie do Twojej wizji "moich" gumofilców by to pasowało.

    GBM MODERATOR BLOGA  20 #51 03.11.2015 19:57

    @Areh: Dzięki i za dobre słowo i za poplucie monitora ze śmiechu, po przeczytaniu pierwszego Twojego zdania :D

    Apropo komentarzy naszych nowych trolli - niech już nikt ich nie karmi. Oby ich tylko permanentne bany dosięgły...

    Pudel89   8 #52 03.11.2015 19:58

    Wiecie co? Szkoda mi czasu na czytanie Waszych tekstów. Rozumiem gdyby to była dyskusja ale to jest zwyczajna pyskówka małolata z dorosłym z której powinien wyniknąć tylko pasek na czterech literach.
    To samo powinno DP zrobić z kilkoma osobami. Wycieczki personalne są tu zbyt głębokie przez co łamane jest wręcz polskie prawo. Moim zdaniem nauczką powinno być zablokowanie pewnych osób na portalu ze względu na notoryczne przekraczanie granic.

    Szern   7 #53 09.11.2015 11:09

    Aż mi szczęka opadła... Średnia (ale nie bardzo zła), subiektywna recenzja Pangrysa i kubły gnoju w komentarzach po obu stronach, normalna pyskówka... Panie i panowie: zimny prysznic, jesienny spacer, grzane wino i może uda się obniżyć poziom jadu do akceptowalnego poziomu...