Pierwszy antywirus w chmurze - za darmo, od Pandy

Panda Security uruchomiła właśnie ogólnodostępną wersję beta programu Panda Cloud Antivirusa - pierwszego, bezpłatnego antywirusa pracującego w rewolucyjnym dla tego typu oprogramowania modelu chmury, który - jak twierdzi producent - redukuje obciążenie komputerów o połowę względem tradycyjnych programów zabezpieczających.

Tradycyjne oprogramowania antywirusowe przechowuje sygnatury szkodliwego oprogramowania lokalnie komputerze użytkownika, przechwytuje dane na wielu płaszczyznach (ściągane pliki, dane na dysku, uruchamiane procesy...) i skanuje je przy pomocy szeregu algorytmów (porównanie sygnatur, heurystyka, analiza behawioralna...). Cały proces korzysta w znacznym stopniu z zasobów komputera, takich jak pamięć oraz moc obliczeniowa.

Antywirus Pandy pracujący w chmurze przenosi część z tych zadań na zewnętrzne serwery. Architektura tego rozwiązania opiera się na bardzo lekkim, zajmującym niezwykle mało zasobów agencie instalowanym na stacjach roboczych oraz farmie serwerów przechowujących sygnatury wirusów. Panda Cloud Antivirus łączy lokalne mechanizmy detekcji ze skanowaniem danych w czasie rzeczywistym przez usługi pracujące w chmurze. Brzmi faktycznie rewolucyjnie, szczególnie jeśli wierzyć w zapewnienia Pandy o zajmowaniu przez klienta jedynie 17 MB pamięci RAM i zredukowaniu o 50% obciążenia komputera związanego z pracą konwencjonalnych antywirusów. Póki co, produkt pracuje wyłącznie na platformach 32-bitowych.

© dobreprogramy

Komentarze

  #1 29.04.2009 17:49

Wydaje sie.... dosc ciekawe!

  #2 29.04.2009 17:52

na platformach 32-bitowych z trzema gigabitowymi łączami do transferu danych?:D

  #3 29.04.2009 17:58

'przenosi część z tych zadań na zewnętrzne serwery' aha i wszystko jasne

  #4 29.04.2009 17:58

Ciekawe, co się stanie jak łącze padnie. Albo serwery.

  #5 29.04.2009 17:59

Świetny program, tylko Vista i XP SP2/3 i tylko x86 :(

  #6 29.04.2009 18:03

A wie ktoś kiedy na 64-bit będzie wersja?

  #7 29.04.2009 18:04

Pozwolę sobie wkleić bezpośredni link do binarki, bo niektóre z przeglądarek będących w fazie beta (Opera 10, Safari 4.0) mają kłopoty z pokazywaniem linku http://acs.pandasoftware.com/cloud/CloudAntivirus.exe Bezpłatna rejestracja działa bez przeszkód.

  #8 29.04.2009 18:07

ciekawe jakiego łącza wymaga ... :-/

  #9 29.04.2009 18:14

Może jeszcze przenosi skanowane dane na zewnętrzne serwery?
Bajer-frajer ;)

  #10 29.04.2009 18:16

a jak wygląda licencja? można stosować w firmach?

  #11 29.04.2009 18:17

to ktoś jeszcze uzywa pandy? nie ma chyba bardzie zasobożernego antyvira od pandy

  #12 29.04.2009 18:20

Tylko ciekawe jak bardzo to łącze zamuli.

  #13 29.04.2009 18:22

brak dostępu do internetu = brak możliwości wykrycia wirusa? :) faktycznie trzeba będzie mieć niezłe łącze no i musi być sporo serwerów po drugiej stronie. antywirus na komputerze skanuje w czasie rzeczywistym, ciekawe ile czasu tutaj trzeba czekać na przeskanowanie pliku (wysłanie jakiś danych, przeanalizowanie ich i pobranie z powrotem). przy instalacji programu antywirus skanuje mi na bieżąco plik i wstrzymuje instalacje jak wykryje wirusa a jak będzie tutaj? będzie trzeba czekać z kontynuowaniem instalacji aż przyjdą dane z "chmury" czy po zainstalowaniu programu przyjdzie informacja że właśnie zainstalowałem trojana? :D

  #14 29.04.2009 18:22

Ta Panda nie ma żadnych opcji konfiguracyjnych. A pozatym skanowanie całego dysku (ja mam 60GB) trwa dobre 4 godziny.

  #15 29.04.2009 18:24

udalo sie komus go uruchomic na windows 7 ???

  #16 29.04.2009 18:27

zanim zaczniecie krytykować to najpierw proponuję przetestować nie zachowujcie się jak to stado ***** z wiejskiej w wawie

  #17 29.04.2009 18:32

Tak i po miesiącu każdy oszołom w Internecie będzie znał na pamięć cały rozkład twojego dysku z wyszczególnieniem, jakie pliki i gdzie są trzymane, co i jak często jest uruchamiane. Witam w świecie totalnej inwigilacji. Jak dla mnie dzięki nawet ze służbowych kompów nie wypuściłbym na zewnątrz nazw plików ani ich lokalizacji w trakcie skanowania.

  #18 29.04.2009 18:35

Ja tam używam AVG i jakoś nie zauważam aby mi komputer obciążał, więc po co taki badziew który łączy się przez neta.

  #19 29.04.2009 18:37

I każdy mój plik zostanie przesłany na 'zewnętrzne serwery' celem przeskanowania? No to ja dziękuję, postoję!
Swoją drogą w dobie procesorów o coraz to większej liczbie rdzeni niespecjalnie widzę potrzebę przenoszenia skanowania w chmurę. Tym bardziej, że trzeba wziąć pod uwagę opóźnienia wprowadzone przez sieć.

  #20 29.04.2009 18:48

Mo niestety ... na ADSL 1Mb/s to raczej nie poszaleje, ale chyba przeciętny polak z założenia nie jest tutaj klientem docelowym :P

  #21 29.04.2009 18:59

Ok a gdzie jest język Polski ,tam jest tylko Angielski niemiecki i hiszpański

  #22 29.04.2009 19:00

Hehe ale to przenoszenie już ma od dawna Norton Internet Security 2009 :) Więc co tu nowego? :)

  #23 29.04.2009 19:01

skoro na serwery to z lacza netu korzystac pewnie nie bedzie sie przy tym dalo...ale to przeciez nowy pomysl wiec pocztki beda trudne ae gratulacje za nowe pomysly.i poczatek za free...wiem wiem to beda testy..ale co tam :-)

  #24 29.04.2009 19:03

Strasznie to proste i mało funkcji ma jakoś. :> Ale potestuje zamiast Avasta.

  #25 29.04.2009 19:17

szkoda, że na Win7 jeszcze nie ma :)

  #26 29.04.2009 19:21

wow u mnie chodzi fajnie, kurcze nie spodziewałem się takiego działania, ciekawe rozwiązanie

  #27 29.04.2009 19:21

Obciążenie procka i RAM-u ciekawe, ale jak to będzie z obciążeniem sieci?

  #28 29.04.2009 19:21

A co z użytkownikami laptopów którzy używają np iPlusa bądź komórki jako modem?

  #29 29.04.2009 19:33

Czyli moje wszystkie dane, wyfruwają z mojego komputera do chmurki typu EC2, gdzie są skanowane przez specjalne antywirusy na wirtualnych hostach? Takie rozwiązanie nie brzmi bezpieczenie, poza tym obciąża łącze (które, choć z roku na rok cora szybsze, nadal nie odstaja od standartow w innych krajach). Dane pewnie beda przed wysylka szyfrowane, wiec procesor uzytkownika tez bedzie mial zajecie.

Obecnie sprzedawane komputery mają procesory z 2-4 rdzeniami, z ktorych polowa przez wiekszosc czasu i tak nie jest obciazona; pamięć RAM jest na tyle tania, ze niezbyt zamozny user moze sobie pozwolic na 2GB kości znośnej jakości. Nie widzę więc powodu, by dane skanować przez zew. jednostki, skroro lokalnej mocy obliczeniowej jest pod dostatkiem.

W obu przypadkach (cloud AV/ local AV) dane muszą być odczytane z HDD, to też 'mielenia dysku przez antywirusa' się nie ominie.

  #30 29.04.2009 19:51

Z tego co zrozumialem to MOJE dane będą wysyłane na ICH serwer. I jeszcze bede im za to płacił by mogli sobie dowolnie wszystko przeglądać. RMS ma rację.

  #31 29.04.2009 19:53

o takim szajsie jeszcze nie słyszałem, do tego trzeba mieć po 200MB transferu w 2 strony. Podobne rozwiązanie opery sprawdza się doskonale na telefonach komórkowych ale nie nadaje sie kompletnie do antywirusow !!

  #32 29.04.2009 19:59

a co po drodze miedzy pc a serwerem . hakerzy nie spia.

  #33 29.04.2009 20:20

W polsce mamy tak intensywnie rozwiniętą technologie że możemy sobie tego antywirusa za przeproszeniem w **** wsadzić, przyznać się, kto ma upload większy niż 512kb/s

  #34 29.04.2009 20:24

hmmm no zobaczymy co z tego wyjdzie...

  #35 29.04.2009 20:28

Zamieniłem sobie mojego triala Panda Internet Security na to cudo no i faktycznie, duużo mniejsze zużycie zasobów. Ciekawe jak ze skutecznością. Jak na razie minus jest taki że jest to sam antywirus (oczywiście jak na antywira ochrona jest kompletna, tzn. broni przed spyware, rootkitami i innymi śmieciami), brak natomiast firewalla, ale dla mnie się dobrze składa, chciałem przetestować Outposta Free ;)

P.S. Może aż tak to na łączu internetowym nie polega, na stronie Pandy jest napisane że ta usługa łączy tradycyjne lokalne skanowanie z tym w chmurze.

  #36 29.04.2009 20:34

Możliwe że opis programu jest podobny do faktycznego ( Ale tak naprawdę nic nie ma za darmo ) coś kosztem czegoś ewentualnie kogoś - może to ty jesteś tym szczęśliwym internautą ?

  #37 29.04.2009 20:40

ludzie nie wiecie jak ten program działa a się wymądrzacie

  #38 29.04.2009 20:43

Faktycznie zajmuje tylko 17MB, szkoda tylko, że jest skórka, a nie natywne okno systemowe. Mam 1mbit/s, podczas skanowania nie przesyła cały czas danych a jak przesyła to to są kilobajty nie bóg wie ile.. Nie wiecie a się wypowiadacie, tak najlepiej. :/

  #39 29.04.2009 20:49

@ID+ - tak masz rację, właśnie siedzi tam już armia informatyków i czeka na Twoje dane
@velo - wyślij twórcom tego programu swój komentarz, na pewno zaprzestaną tego projektu i jeszcze Tobie podziękują, że byli tak naiwni i nie uwzględnili tak oczywistych faktów

  #40 29.04.2009 21:15

Straszny interfejs... zero możliwości ustawień... żal.pl...

  #41 29.04.2009 21:40

Prostota, rozwiązanie oryginalne, ale czy praktyczne ?
Przetestowałem chwilę u siebie i szczerze ? Nieco bardziej obciąża procesor niż ESET Smart Security. Tym samym system operacyjny wolniej reaguje na polecenia.

  #42 29.04.2009 22:08

Arek ma rację... Włączyłem skanowanie całego dysku i użycie sieci jest minimalne, sprawdzam cały czas w firewallu "bytes sent / received" i są to śmieszne wartości, po przeskanowaniu 10% dysków 1 megabajta nie przekraczają. Gadu Gadu to przy tej Pandzie torrent ssący na maxa ;P

  #43 29.04.2009 22:31

Tak sobie testuję tego antywira i mogę powiedzieć jedynie że wydaje się mieć dwie wady:
1. powolny w skanowaniu wszystkich dysków na żądanie (mam system jak znajomy powiada - 4*4*4 - czterordzeniowy procesor podkręcony do 4 GHz i 4 dyski spięte w RAID, a skanowanie zabrało 3 godziny, dla porównania NOD32 4.0 robi to w nieco powyżej godzinę)
2. antywirus przy takim skanie stara się być mądrzejszy od użytkownika - pokazuje co zneutralizował i czego nie był w stanie. Wolałbym aby najpierw spytał czy zneutralizować. Dla przykładu antywir "zneutralizował" instalke programu Wakoopa Tracker, MKVToolnix i PDF reDirect. jako pocieszenie - i tak ilość "false positives" jest DUŻO mniejsza niż Kaspersky i porównywalna z ESET NOD32 4.0 (też trzy pliki). Można to odkręcić: http://www.cloudantivirus.com/help/01/en/nnv_en.htm#55.htm ale wolałbym "najpierw pytaj potem rób" niz "najpierw rób a potem pytaj czy nie przywrócić". Co ciekawe wykrył wszystkie wirusy które mam "w hodowli".

Małą wadą jest także przymrażanie odtwarzania z napędu DVD podczas skanowania - start jest wyraźnie dłuższy.

Co do obciążenia systemu to jest bardzo dobrze. Generalnie jest to jeden z antywirów typu "zainstaluj i zapomnij". Łącza nie obciąza prawie wcale (widzę po wpisach wielu "kompetentnych inaczej" speców od antywirusów, hehe), procesor podczas skanowania - jeden rdzeń około 8% obciążenia, żużycie RAMu podczas skanowania na żądanie 29 mega, w normalnym działaniu w tle 21 mega. Akurat na mojego netbooka będzie jak ulał. Zatem dziękuję załodze dobrychprogramów.pl za poinformowanie mnie (i innych) o tym antywirze.

  #44 29.04.2009 22:44

PRogram darmowy antyvirusowy Avira nie bierze zazwyczaj 11mb ramu, a najmniejsza ilosc z jaka sie spotkalem to jedynie 6mb !!(suma 3 procesow aviry!!). Moj komputer mozna zaliczyc do klasy sredniej AMD 6400, 3 gb ramu patriot cl4, 320gb dysku. Avira powtorze bierze mi na nim jedynie 11mb ramu !. Panda 17mb przy tym, ze obciaza ci lacze i pewnie przez te polaczenia latwiej bedzie mozna sie do cudzego kompa wlamac...

  #45 29.04.2009 23:21

smierdzi inwigilacja

  #46 29.04.2009 23:28

To jest chyba anty antywirus. Moje dane na zewnętrzny serwer :) dobre ale pryma aprilis już chyba był.
Powodzenia życzę tym co będą i korzystają z tego anty(robala)wirusa kiedy ich dane polecą w eter.
No i za jakiś czas w wiadomościach usłyszmy o nowej aferze z ujawnionymi danymi milionów internautów ;) Ale będzie jazda :)
ps. proponuję to zainstalować na komputerze w banku i mamy e-konta przez internet :) wystarczy wyszukiwarka google i swoje nazwisko

  #47 29.04.2009 23:34

Beta...

  #48 30.04.2009 00:12

a wzieliscie pod uwage fakt ze klient ktory instralujecie moze przeszukiwac plik na waszym kompie a wyniki porownywac z tymi na kompie w chmurze?

  #49 30.04.2009 06:18

Na serwery nie są wysyłane dane z dysku, a jedynie sygnatury plików, procesów i zachowań. Dlatego przez sieć jest wysyłane niewiele danych i nawet jeśli ktoś podsłucha transmisję, to raczej niewiele mu to da.

  #50 30.04.2009 08:20

Szkoda ze 95% komentarzy tutaj to są ludzi co nie maja zielonego pojęcia o tym a się wypowiadaja :/ i przez to zniechęcają innych...
a co do pomyslu wydaje się być bardzo ciekawy, zobaczymy po pewnym czasie jak bedzie z wykrywaniem zagrożeń ;)

  #51 30.04.2009 09:02

@Jony & Zigu

Otóż to, najlepiej na przedmiocie dyskusji znają się ci którzy mają "świeże spojrzenie". Czyli "nie znam produktu, nie instalowałem, ale chętnie podyskutuję". Brakuje jeszcze tylko odwiecznego polskiego "gdzie jest spolszczenie", zwłaszcza wśród produktów freeware.

Zaś co do Pandy Cloud Antivirusa to tu http://www.thetechherald.com/article.php/200918/3565/Review-Panda-Cloud-Antivirus jest szczegółowa recenzja i analiza, z wszystkimi zaletami i wadami tego produktu. Może po jej przeczytaniu niektórym w główkach trochę się rozjaśni, choć raczej bym na to zbyt usilnie nie liczył. Po przeczytaniu rewelacji, że Panda po odcięciu od sieci nie działa czy że pcha skanowane pliki w sieć już nic chyba mnie nie zaskoczy.

W każdym razie ciekawa inicjatywa. Wydaje się, że w tym roku będą spore przetasowania na rynku antywirusów bo już za kilka miesięcy Microsoft będzie oferował własnego darmowego antywira. jaki on by nie był wymusi to na innych graczach zmianę modelu biznesowego. Sądzę zatem, że inni będą musieli zaproponować coś nowego aby jeśli nie przyciągnąć nowych użytkowników to przynajmniej zatrzymać starych.

  #52 30.04.2009 09:45

Witam, popieram w pełni wypowiedź "Galaktycznego Edka". Zamiast wypisywać mądrości na podstawie krótkiej notki, warto sprawdzić program lub przeczytać konkretną recenzję.
1. Program nie wysyła plików, a tylko "hashe" (jak na to wskazał "Jony")
2. Program jest w wersji beta dlatego pojawiły się tylko 3 języki (notabene pokrywające chyba z 70% świata)
3. Nie jest potrzebne ogromne łącze (odsyłam do punktu 1)
4. Norton wcale nie wprowadził tego jako pierwszy. Ten model Panda testuje od kilku lat (najpierw ActiveScan 2.0., potem produkty komercyjne, jednak tylko przy skanowaniu na żądanie)... zamiast czytać i powtarzać (bez weryfikacji) reklamowe hasła producentów, warto obiektywnie spojrzeć na rynek...
5. Itp. itd ;)

Mi osobiście się podoba, szczególnie szybkość działania i sposób podejścia do tematu. Jak każde rozwiązanie to ma swoje wady i zalety...

  #53 30.04.2009 10:19

Nie wiem czy ktoś spojrzał na to z innej strony, ale zadajcie sobie pytanie czemu pierwsza wersja programu jest darmowa?? a no po to żeby znaleźć naiwniaków, którzy to przetestują, bo sami twórcy nie są wstanie sprawdzić jak się antywirus zachowa przy większej liczbie użytkowników. Ale jak się coś wysypie to do kogo będziecie mieli pretensje?? bo twórcy powiedzą "to jest program darmowy, na osobnych warunkach, instalowany na własne ryzyko"

  #54 30.04.2009 10:45

@Aquer - no ja np. zdaję sobie z tego sprawę i w domu na kompie gdzie nie trzymam ważnych danych (i tak robię regularnie kopię na dvd-rw) zainstalowałem ten program. Osobiście chcę się przyczynić do rozwoju tegoż, bo pomysł jest ciekawy. Nawet jak coś się wysypię to trudno, najwyżej się skończy formatem (dla mnie to nie problem, dwie partycje, kopia na dvd więc luz). Także naiwniakiem sie nie czuję ;)

  #55 30.04.2009 11:38

Połowa z was ma manię prześladowczą, albo problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Antywirus korzysta z zewnętrznej bazy danych, a jeżeli wykryje jakikolwiek złośliwy kod, to wysyła jego PRÓBKĘ na zewnętrzny serwer, nie cały plik. Wszystkie AV Pandy działają częściowo na tej zasadzie, i to znacząco obniżyło zużycie procesora i podniosło skuteczność. Radzę najpierw wypróbować, potem komentować.

Pozdrawiam

  #56 30.04.2009 14:20

Do Galaktyczny Edek

NOD skanuje szybciej bo pomija rożnego rodzaju pliki - sprawdź to. Bardzo interesujący temat.

http://www.thetechherald.com/article.php/200918/3565/Review-Panda-Cloud-Antivirus

  #57 30.04.2009 14:59

Mnie się pomysł bardzo podoba! Odpowiadając na posty co niektórych:
Aquer: "ale zadajcie sobie pytanie czemu pierwsza wersja programu jest darmowa?? a no po to żeby znaleźć naiwniaków, którzy to przetestują, bo sami twórcy nie są wstanie sprawdzić jak się antywirus zachowa przy większej liczbie użytkowników. Ale jak się coś wysypie to do kogo będziecie mieli pretensje?? bo twórcy powiedzą "to jest program darmowy, na osobnych warunkach, instalowany na własne ryzyko"
A co Twoim zdaniem robi MS z W7??? Myślisz, że jak wyłoży Ci się system zabierając ze sobą jakieś dane to ktoś z MS popełni samobójstwo jak na honorowego programistę przystało?
Ludzie! Ja to widzę tak: mamy kompletnie za free bardzo dobry produkt działający na zasadzie zainstaluj i zapomnij. Ja używam kompa do pracy a nie się nim bawię. Nie potrzebuję 1000 dziwnych opcji w menu, potrzebuję prostego i działającego programu. Podoba mi się również sama idea. Spójrzcie na recenzje w sieci jak błyskawicznie reaguje na nowe zagrożenia i jak szybko dzięki chmurze właśnie radzi sobie z nowymi. Wg wspomnianych już recenzji WERSJI BETA skuteczność i obciążenie systemu na poziomie NOD32! Moim zdaniem Panda wraca do gry na rynku AV z głośnym hukiem. Nasuwa się tylko jedno pytanie - czy tym posunięciem nie zjedzą własnego ogona (chodzi o wersje płatne dla użytkowników domowych bo kto będzie potrzebował ich antywira z firewallem jak ma Cloud AV i Outposta Free???)

  #58 30.04.2009 15:36

Możliwe, że to wyznaczy nowy trend dla firm antywirusowych.
Spójrzcie na taki motyw, że jak wykryją jakies nowe zagrozenie, aktualizuja tylko swoja chmurkę, żaden klient nie musi sciagać nowych sygnatur.

  #59 30.04.2009 15:44

@ROSS

Dzięki za podrzucenie sugestii. W takim razie mam jeszcze jeden powód mniej aby używać NODa. Mówiąc szczerze wydaje mi się, że jego programiści osiedli na laurach.

@greku

Z tymi betatestami to nie do końca tak. Sama Panda opisuje to tak http://www.cloudantivirus.com/help/01/en/nnv_en.htm#05.htm

What happens when the Beta phase is finished?

Once the Beta period has finished, the detection capacity of the antivirus will reduce considerably as it will no longer have access to our Collective Intelligence servers.

From then on, you can get the free version and benefit special conditions when you buy the full service.

I jednocześnie przy okienku rejestracyjnym: Enter your email address to start downloading and to receive free license keys for you and your friends once Panda Cloud Antivirus comes out of beta.

Jednym słowem - betatesterzy dostaną licencję na pełną wersję gdy okres fazy beta się zakończy. Warto zatem się zarejestrować nawet gdy obecnie nie używa się Panda Cloud
Antivirusa.

W każdym razie mnie się Panda spodobała. Skanuje dokładnie i bez wpadek, jest też lekka dla systemu. Z opisu działania wynika, że skuteczność mało że już teraz wysoka to będzie jeszcze będzie rosnąć w miarę przyrostu użytkowników (podobna zasada jak w przypadku Gmaila - im więcej użytkowników tym skuteczniejsze filtry antyspamowe bo ich filtry też oparte są o "chmurę"). Jeśli ktoś potrzebuje antywira "solo", bez firewalla to Panda jest bardzo mocnym zawodnikiem. I tu się zgodzę z Tobą - Panda z hukiem wraca do gry.

  #60 30.04.2009 16:48

@Zulu

Też tak sądzę, że będzie to nowy trend, bo inni też podążą tym tropem. Tak jak na początku wystarczały same sygnatury rozprowadzane z serwera i aktualizowane raz na tydzień (sic! ba! pamiętam takie czasy u progu lat dziewięćdziesiątych gdy do niektórych instytucji były przesyłane na dyskietkach, raz w miesiącu, najzwyklejszą pocztą. Naprawdę!), później doszła heurystyka, analiza behawioralna, tak teraz dochodzi chmura. A jak to działa jest wytłumaczone tu: http://blog.cloudantivirus.com/2009/04/29/new-protection-model-explained/

  #61 30.04.2009 16:59

Antywirus to zbędna aplikacja, niepotrzebnie obciążająca system. A w chmurze, to już w ogóle - nie dość że system to i łącze obciąża.

  #62 30.04.2009 18:50

Konkurencja po części też wykorzystuje już kolektywną inteligencję, jednak Panda ma przewagę technologii, zakresu użycia i ilości próbek w bazie danych. Zdaje mi się, że w tym roku wyznaczyli nowy trend w dziedzinie rozwiązań ochrony systemu i tym samym podnieśli bardzo wysoko poprzeczkę konkurencji.

  #63 30.04.2009 20:43

Raiss masz racje, tylko że teraz sama musi sie mocno trzymać. bo upadki z wysokosci bola. a konkurencja troche pobedzie w tyle

  #64 30.04.2009 21:26

3/4 komentarzy, które tutaj są należałoby skasować - nie można nic konkretnego się z nich dowiedzieć - to czysty spam. Pozdrawiam człowieka, które je zatwierdza.

  #65 01.05.2009 21:02

Już widzę jak testuje jeden z moich 2GB plików ISO. Poza tym jeśli testowanie z uzycie zewnętrznych serwerów nie nadaje się ten program dla osób nie posiadających internetu i tych którzy posiadają interet i chcieliby z niego normalnie korzystać.
Obciążenie procesora 50% w dół, a obciżenie łącza 90% w górę nie mówią juz o RYZYKU związanym z odczytem naszych plików przez osoby niepowołane. Bo jaka mam pewność że pewnego dnia adminowi w Pandzie nie strzeli do głowy skolekcjonowanie moich dokumentów czy e-maili?

Dziękuję, nie skorzystam.

  #66 02.05.2009 11:13

Admin#1 - ale z Ciebie lamer... idz Ty sie chlopie zorientuj o co chodzi a pozniej pisz takie bzdury.
Myslisz ze Panda wypuscila ten program w celu iwigilacji? Jakby jakakolwiek szanujaca sie firma zrobila prgram ktory dziala w sposob opisany przez Ciebie to nie dosc ze by na 2gi dzien splajtowala to jeszcze by ja do sadu zaciagneli za lamanie prawa.

Pomysla czasami zanim takie idiotyzmy wypiszesz.

Dziekuje, korzystam.

  #67 03.05.2009 23:14

dr0ck - tutaj wyszło jak postrzegają ludzie programy zabezpieczające... utarło się u nas, że najlepszy jest Avast i Eset a psy wieszają na Pandzie... ciężko niektórym to wybić z głowy...

  #68 05.05.2009 01:42

"Panda [...] Redukuje obciążenie komputerów o połowę względem tradycyjnych programów zabezpieczających"

Co z tego jak i tak jest... bardzo słaba, z pandy tygrysa zrobić, ciężka sprawa.

Może niedługo zamiast chmurek będą robić słoneczka żywcem z gg...

  #69 05.05.2009 11:46

Oj Endman... jak ja lubię takich "specjalistów". Nie sprawdzi, nie przetestuje, ale gada... rozumiem, że masz innego antywirusa i musisz ciągle sobie udowadniać, że to właśnie on jest najlepszy... ale dlaczego od razu być negatywnie nastawionym do inicjatyw innych firm? Mam Windowsa, ale czy to znaczy, że pod każdym newsem o nowej dystrybucji Linuxa będę mówił jaki to syf i porażka? Ehhh....

To co mi się rzuciło w oczy:
1. Panda Cloud Antivirus po instalacji robi duży skan inicjujący (w tle), dlatego jak ktoś w międzyczasie włączy skanowanie na żądanie, to trwać to może godzinami. Nie jest to w sumie wina programu, ale użytkownik może nie wiedzieć co się dzieje....
2. Interfejs bardzo sympatyczny i moim zdaniem spełnia swoje zadanie w 100%. W końcu antywirus ma chronić, a nie być narzędziem dla zajawkowiczów... bo niby czym się tu jarać... od tego są gry i programy graficzne ;)
3. Boli nieco brak opcji "wykluczeń", a zatem Panda może wyciąć niektóre cracki, traktując je jako narzędzia hakerskie... jeżeli dodadzą opcję wykluczeń, to będzie rewelacja i mi nic więcej nie potrzeba...
4. Co tu dużo gadać inicjatywa zacna i zapewne za pół roku inny producent wprowadzi coś podobnego przekonując, że robi to jako pierwszy ;)

  #70 06.05.2009 19:45

Muli na Windows xp

  #71 06.05.2009 21:51

Testuję i na razie jest nieźle.

  #72 15.05.2009 21:11

Mam Xp i nie muli. Pawel podaj lepiej parametry kompa

  #73 29.05.2009 21:08

mi AVG zużywa 12-15 RAMu

  #74 02.07.2009 22:13

dziwne podejście macie niektórzy... albo bardzo słabe kompy jeżeli Panda Cloud Wam coś zamula... a jeśli chodzi o skuteczność to nieźle sobie radzi i w pełnej wersji dopiero będzie coś więcej wiadomo..

  #75 02.07.2009 22:51

tym co muli komputer niech poda parametry. Moze komp jest za sałaby

  #76 19.08.2009 12:40

Mam pytanie na Win 7 nie da się zainstalować ale juz w trybie zgodności z Vista już tak ale czy tak zainstalowany antywirus będzie dobrze spełniał zadanie ?

  #77 24.08.2009 14:18

chodzi pod win 7 ,trzeba zainstalować w trybie zgodności z wistą , działa bez zastrzeżeń ,obsługa prosta jak konstrukcja cepa .

  #78 06.09.2009 12:01

Mam obecnie Kasperskiego 9, wcześniej pełną avirę, system przeskanowany - było ok:)
Panda jak na razie znalazła mi wirusa w pliku swishmax.exe (zakupiony i oryginalny) - prawdopodobnie chodzi o sprawdzanie klucza licencyjnego przy starcie swisha!
Bez żadnej akcji z mojej strony wyczyściła ten plik:(

Tak więc raczej odradzam!

  #79 20.09.2009 17:16

ten swishmax pechowy jest, norton go zawsze kasowal:) a chmurka pandy fajna, bardzo lekka

  #80 05.07.2010 19:52

jak pobrać natywirusa

  #81 01.08.2010 10:20

Urzywam od miesionca,syper.Awast,Awira,Norton,AVG i reszta odpali.

  #82 13.02.2013 17:54

Muszę przyznać, że zaskoczył mnie przesył danych, jaki zaobserwowałam. Dzienny przesył wynosi 60-80GB (w obie strony), czasem przekracza 100GB! Faktycznie pracuje szybko i zajmuje mało miejsca, jednak przeglądanie internetu zostaje lekko spowolnione (na IE strona potrafi się czasem otwierać 10-15 sekund, trochę lepiej wygląda na Chromie, nie widać zbyt dużej różnicy w długości otwieranych łączy). Panda w chmurze nie jest zdecydowanie dla osób z internetem mobilnym. Poza tym same plusy - szybko, funkcjonalnie i bardzo sprawnie.

  #83 09.04.2013 08:56

Moze i pierwszy ale jedyny prawdziwy AV w chmurze to Webroot

Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.