PlayOnLinux 2.2.1

15.04.2008 17:05, Autor: qbap, Kategoria: News
NewsImage

Pojawiła się nowa wersja aplikacji PlayOnLinux 2.2.1, która w połączeniu z Wine pozwala uruchomić wiele gier stworzonych dla platformy Windows pod Linuksem.

POL zawiera w sobie gotowe skrypty tworzące najlepsze ustawienia dla konkretnych gier. Na starcie mamy do dyspozycji 10 gotowych skryptów, a dzięki społeczności skupionej wokół projektu kolejne skrypty... World of Warcraft, Max Payne, Diablo 2, czy klasyka Baldur's Gate, Star Wars.

W najnowszej wersji weliminowano błąd związany z obsługą czcionek stworzonych przez Microsoft, zaktualizowano brakujące tłumaczenia w języku francuskim i naprawiono pliki językowe. Ponadto w przygotowaniach jest pełna dokumentacja dla PlayOnLinux, dostępna aktualnie tylko w języku francuskim.

Zainteresowanych odsyłamy na stronę główna projektu. Gotowe skrypty instalacyjne jak i paczki deb i tar.gz dostępne są w dziale pobierz.

Źródło: PlayOnLinux
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (69)  

Avatar
Smolek (niezalogowany) | 15.04.2008 17:47#1

Sprawdzałem ten program w połączeniu z wine jest niewiele słabszy jak cedega w zasadzie różnica w chodzeniu gier jest nie zauważalna! A w cenie to już przepaść. POL wymiata!!!

Avatar
herflik (niezalogowany) | 15.04.2008 17:51#2

Że co ?? mniej jak dwa tygodnie temu wyszła jakaś wcześniejsza wersja ... Co to ma być ? oczywiście projekt jak najbardziej popieram ... w końcu pojawia się narzędzie do konfiguracji wine .

Avatar
Isis (niezalogowany) | 15.04.2008 17:52#3

A kaj paka RPM ??

Avatar
Slubiczanin (niezalogowany) | 15.04.2008 17:53#4

I wszystko byłoby OK! gdyby nie mały szczegół związany z uzyskaniem 3D w kartach R9550 :(
Co ja już wyprawiałem i ile tutoriali i envy i nic...

Avatar
GIBbeer (niezalogowany) | 15.04.2008 18:06#5

@Isis:
Masz tutaj http://www.playonlinux.com/en/download-rpm.html

Avatar
herflik (niezalogowany) | 15.04.2008 18:07#6

@Isis
http://www.playonlinux.com/pl/download-rpm.html

Avatar
lukas (niezalogowany) | 15.04.2008 18:10#7

Już kiedyś o tym czytałem, ale dopiero teraz się tym zainteresowałem ; ) Zainstalowałem IE, wszystko zrobił automatycznie, nawet dodał skrót na pulpicie.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 15.04.2008 18:21#8

Hehehe czyżby qbap zauważył mój wcześniejszy post w poprzednim temacie o POL w którym napisałem o tym że wyszła ta wersja ? :P
Prawdę mówiąc to bardzo dobry projekt. Z wersji na wersję jest coraz lepiej, wraz z wine naprawdę daje czadu. No i ogromnym plusem jest to że jest darmowy a nie tak jak cedega komercyjny( jak dla mnie to chyba POL dościga albo może już przeszedł możliwościami cedege ;]).

Avatar
grze_S (niezalogowany) | 15.04.2008 18:36#9

@Slubiczanin: O ile dobrze zrozumiałem chodzi Ci o kartę ATI Radeon 9550 tak? Mam tą kartę i u mnie akceleracja chodzi (z tym że trzeba się przyzwyczaić do kilku specyfików przy instalacji karty). Jeżeli masz system "Debiano podobny" najlepiej ściągnij sterowniki przez apt, a potem wpisz: "module-assistant prepare && module-assistant && "module-assistant a-i fglrx". Potem najlepiej skonfiguruj od nowa X.org'a, najlepiej przez "dpkg-reconfigure xserver-xorg" i wybierz tam odpowiedni sterownik. Po uruchomieniu komputera powinno wszystko działać :-)

Avatar
ja (niezalogowany) | 15.04.2008 18:37#10

strasznie to kijowe nic się na tym nie da puścić i nie mówcie że z windy pisze bo mam 2 systemy

Avatar
mateo (niezalogowany) | 15.04.2008 18:42#11

Proszę o usunięcie gry Soldier of Fortune z newsa. Ta gra ma wersję dla systemu Linux i jest dostępna w sklepach:

http://www.tuxgames.com/details.cgi?&gameref=19

Proponuję wstawić naomiast jako zastepstwo inna grę która nie posiada wersji dla tego systemu Linux np Diablo 2.

---------------------
Poprawione, dzięki.

Pozdrawiam
adam9870

Avatar
$! (niezalogowany) | 15.04.2008 18:42#12

Niech ktoś sprawdzi czy MuOnline działa, proszę!. Wtedy już całkowicie pozbędę się M$!
info: lilba [na] o2 [kropka] pl

Avatar
Skoruppa (niezalogowany) | 15.04.2008 18:43#13

ale.. cedega juz dawno zostala daleko za wine. Takie POL to tylko wygodne GUI dla userow. Nic nowego przeciez on wine nie daje.
Zawsze mozna to samo osiagnac samemu, oczywiscie mniej wygodniej ale zawsze ;)

Tak czy siak jest to jedyny taki projek, ktoremu po cichu kibicuje (np takiego winedoors strawic nie umialem) i zycze mu wsystkiego naj ^_^ bo skoro mozna wygodniej to czemu nie.

Avatar
tuxmaniak (niezalogowany) | 15.04.2008 19:12#14

@Slubiczanin: Ja też mam taką kartę...A wyłączałeś X-org przy instalacji sterów? Ja początkowo nie, i efekt był nijaki, za to po intslacji z wyłączeniem "X-ów" wszystko poszło gładko, i mam akcelerację 3D :).

Avatar
Skoruppa (niezalogowany) | 15.04.2008 19:48#15

$!: Dawno nie sprawdzalem, ale na pewno dzialalo. Na moim wiki masz napisane co i jak: http://wikigames.ubuntu.pl/index.php?title=Mu_Online

I jak teraz tak mysle, to moglbym przeniesc pare wpisow z wikigames do skryptu POL. Bylo bo ty wielkie ulatwienie dla uzytkownikow.

Avatar
anonimo (niezalogowany) | 15.04.2008 19:59#16

Linux i rozwijające się narzędzia dla niego to świetna sprawa. Gdyby nie był udostępniony na GPL to o takim czymś jak Wine czy PlayOnLinux moglibyśmy sobie tylko pomarzyć.

Avatar
seba-zzdw (niezalogowany) | 15.04.2008 20:15#17

Ciekawe czy bez wine i tego programu COKOLWIEK z windowsa by działało pod linuxem xD

Avatar
RainerX (niezalogowany) | 15.04.2008 20:21#18

jak sie wylacza x-org ?

Avatar
lukas (niezalogowany) | 15.04.2008 20:24#19

@Skoruppa, fajnie by było ; ). Jak zacząłem sie bawić tym programem, to nie wiem czemu, ale wlazłeś mnie do głowy ;D

Avatar
anonim (niezalogowany) | 15.04.2008 21:00#20

"Ciekawe czy bez wine i tego programu COKOLWIEK z windowsa by działało pod linuxem xD"

Aż żal komentować ...

Avatar
matiit (niezalogowany) | 15.04.2008 21:03#21

Nie wiem w ogóle czemu komentarz seby-zzdw przeszedł...
DNO
Niby po co by Linux (jądro) miał obsługiwać binaria EXE?
Nie rozumiesz się na czymś, nie potrafisz czegoś? Doucz się albo poproś Twojego nauczyciela/wykładowcę informatyki o wytłumaczenie.

Avatar
Methyl` (niezalogowany) | 15.04.2008 21:08#22

@seba-zzdw
ciekawe czy bez DirectX JAKAKOLWIEK gra działała by pod Windowsem...

Avatar
40-styRozbójnik (niezalogowany) | 15.04.2008 21:20#23

@seba-zzdw
HAHAHAHA to żeś dał żaru. Piękny samobój pokazujący stan twojej wiedzy informatycznej. Może czas zapisać się na kurs dla gimnazjalistów...?

Avatar
_koles_ (niezalogowany) | 15.04.2008 21:49#24

@40-styRozbójnik
"HAHAHAHA to żeś dał żaru. Piękny samobój pokazujący stan twojej wiedzy informatycznej. Może czas zapisać się na kurs dla gimnazjalistów...?"

Albo podstawówkowiczów ;)

Avatar
bys (niezalogowany) | 15.04.2008 22:03#25

sluchajcie,ja wam dam fajny sposob bez cudowania:
1zainstaluj win
2 skopiuj z windowsa katalog windows
3 przenies do win i zamien
4 mi dziala :-) a wam muscie sami sprubowac
ps sorrki za bledy-dysortografia
5 ciesz sie proramami windows pod linux:-)))
SPOSOB PODANY JEST JEDYNIE DO CELOW EDUKACYJNYCH I DLA OSOB POSIADAJACYCH ODPOWIEDNIE LICENCJE,PO SPRAWDZENIU DZIALANIA ,UPRASZA SIE O POWROD DO USTAWIEN PIERWOTNYCH W CELU IE LAMANIA LICENCJI

Avatar
_koles_ (niezalogowany) | 15.04.2008 22:09#26

@bys

Genialne :]

Avatar
Mariusz (niezalogowany) | 15.04.2008 22:18#27

To po co ja mam cedegę... :/

Avatar
seba-zzdw (niezalogowany) | 15.04.2008 22:25#28

yhy sami siebie żalicie... po co jest WINE chyba nie dla szpanu...

Poza tym napisałem ironiczne pytanie a nie wypowiedź...

Wracajcie na onet...

Swoją drogą tylko raz miałem styczność z linuxem i to mi starczy...

W podstawówce powinni uczyć chyba czytania ze zrozumieniem...

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 15.04.2008 22:28#29

@seba-zzdw
"Ciekawe czy bez wine i tego programu COKOLWIEK z windowsa by działało pod linuxem xD"

Nie. Podobnie jak pod Windowsem nic nie dziala linuksowego. Zaden to argument.
Ale tez nie problem, bo to uzytkownicy linuksa musza sie gimnastykowac zeby odpalic natywne programy z windowsa a nie na odwrot :D

Avatar
seba-zzdw (niezalogowany) | 15.04.2008 22:30#30

[ciekawe czy bez DirectX JAKAKOLWIEK gra działała by pod Windowsem...]

1 Pasjans Pająk
2 Warcaby
3 Kierki
4 FreeCell
5 Piki
6 Pasjans
7 Pinball
8 Raversi
9 BackGammon
10 Spaper

Teraz powinienem wyzwać od żala za dialog DirectX-em ale nie będę się zniżał do poziomu użytkowników linuxa...

Ehhh nawet pewnie nie wiecie co to jest ironia... Trudno szkolnictwo powinno być zreformowane :|

Avatar
lukas (niezalogowany) | 15.04.2008 22:33#31

@bys, mówisz, że wymuszenie na mnie zakupu licencji WinXP- nie pójdzie na marne? ;D

Avatar
bys (niezalogowany) | 15.04.2008 22:37#32

sluchajcie,po co tak plujecie na siebie jadem!! linux ma swoje plusy jak i windows,uwazam ze wspolnie osiagneli by wiecej niz kazdy osobno,ja osobiscie mam viste i linuxa,zaluje ze nie moge znalesc emulatora pod windolsa by programy z linuxa poszly,chetnie bym skozystal z takich programow jak kadu.MOIM ZDANIEM nawed MAC ma swoje zalety,wiec zamiast palac nienawiscia sprubujmy cos zrobic wspolnie!!!
ps

Avatar
anonim (niezalogowany) | 15.04.2008 22:42#33

Nezumi tylko ja jako user widowsa mam większy wybór softu


A jak ktoś nie ma pojęcia o WINE? nie odpali większości programów...

Swoją drogą wspominam moje konfigurowanie WiFi na linuxie... masakra niby trudne bo 1 raz (praktyka czynie mistrza) ale nie miałem sił zabawy z innymi programami... Na Windowsie nie potrzebuje żadnych emulatorów... Klikam install->next-next i po END i po płaczu z instalacją...

Niech dystrybucje linuxowe zmienią politykę i nie wpartrują się w wolny rynek albo niech nie czekają aż jakiś dystrybutor zrobi za nich wersje pod ich dystrybucje... niech programiści napiszą w końcu linuxa który nie będzie potrzebował emulatorów to dopiero wtedy linux zabłyśnie na rynku

Nigdy nie byłem źle nastawiony do linuxa... tylko widzę jakość tego systemu... Główny aspekt to bezpieczeństwo a wygoda gdzie?

Niech powstanie linux który nie będzie potrzebował emulatorów niech będzie tak wygodny jak linux wtedy zmienie zdanie co do tego systemu....

Myślicie że czemu linux ma taki nicki %?
Nie chodzi o to że M$ ma monopol... chodzi o to że ja Kowalski poczyta o jakiś emulatorach (choć nawet nie wie co to za słowo) i o wielu innych pierdołach związanych z instalacją byle czego to wiadomo się przestraszy i pójdzie kupić windowsa

Jeśli powstanie Linux który zagwarantuje mi taką samą wygodę jak Windows dostęp to tego samego softu z chęcią się przerzucę...

Avatar
_koles_ (niezalogowany) | 15.04.2008 22:45#34

seba-zzdw
"Wracajcie na onet..."

Chyba coś ci się pomyliło. My jesteśmy u siebie, ale ty kliknąłeś źle, chyba miał być onet...

Avatar
_koles_ (niezalogowany) | 15.04.2008 22:47#35

Kto przepuszcza komentarze tego pana (seba-zzdw)? Widać, że to dzieciak z podstawówki. Pewnie przyłapany na piractwie, teraz się mści, że musiał zapłacić za Windows.

Avatar
bys (niezalogowany) | 15.04.2008 22:56#36

@lukas pamietaj do celow edukacyjnych:-)

Avatar
bys (niezalogowany) | 15.04.2008 23:03#37

@anonim-sam,mialem problemy z instalacja wifi,ale uzywam linuxa jak i windowsa,najwiekszym problemem sa licencje,!!nie mozesz miec dostempu do programow windowsowskich bez emulacji na linuksie,gdyz zlamiesz podstawowe pkty licencji windowsowskich i innych producetow,a nie na tym polega idea wolnegooprogramowania,na windowsie tez przydal by sie emulator by mozna bylo kozystac z programow z linuxa

Avatar
40-styRozbójnik (niezalogowany) | 15.04.2008 23:23#38

Co jak co ale takiego kawalarza jak seba-zzdw to ze świecą szukać. Prawi śmiechu warte dyrdymały, strzela sobie samobóje, a najlepsze jest to jego wzruszające przekonanie o własnej wyższości i inteligencji. Może na chłopakach z osiedlowej piaskownicy jego "mądrości" robią jakieś wrażenie, ale na DP...? Cieniutko.

Avatar
Skoruppa (niezalogowany) | 15.04.2008 23:31#39

bys: Nie jestes pierwsza tak genialna osoba... wine jest kompatybilny z windowsowymi dll ale bez przesady. Az dziwo, ze to jeszcze dziala. Ja osobiscie z wlasnego doswiadczenia odradzam. Po co usuwac cos co jest zoptymalizowane i napisane dla wine czyms co nawet nie wiemy czym do konca jest?
Z tego co pamietam nic dobrego z tego nie wychodzi, niby dziala ale nagle pelno bledow sie robi, programy dobrze dzialajace nagle przestaja dzialac.

"Nezumi tylko ja jako user widowsa mam większy wybór softu " - bzdury gadasz i dobrze o tym wiesz :P Powiedz moze, ze masz wiekszy wybor komercyjnego i platnego oprogramowania. Bedzie to blizsze prawdy.

"Swoją drogą wspominam moje konfigurowanie WiFi na linuxie... masakra niby trudne bo 1 raz (praktyka czynie mistrza) ale nie miałem sił zabawy z innymi programami... Na Windowsie nie potrzebuje żadnych emulatorów... Klikam install->next-next i po END i po płaczu z instalacją..." fajne czyli nawet nie wiesz co instalujesz bo na bank nie czytasz umow licencyjnych. Ja instaluje przez dwuklik i nacisniecie guzika zainstaluj. Bez klikania next->next i potrzeby zamartwiania sie o licencje. Chyba wygodniejsze

"Niech dystrybucje linuxowe zmienią politykę i nie wpartrują się w wolny rynek albo niech nie czekają aż jakiś dystrybutor zrobi za nich wersje pod ich dystrybucje... niech programiści napiszą w końcu linuxa który nie będzie potrzebował emulatorów to dopiero wtedy linux zabłyśnie na rynku" - a teraz to mega bzdury gadasz! A co programisci linuksa maja dla Ciebie przepisac np photoshopa!? I jakos nie zauwarzylem aby jakikowleik linux a raczej dystrybucja potrzebowala jakiegokolwiek emulatora....

"[...]Główny aspekt to bezpieczeństwo a wygoda gdzie?" - Czy ja wiem.. jak dla mnie instalacja sterownikow, programow a nawet gier jest prostrza... gdyby tylko kazdy producent i wydawca poswiecil chwile i wydal swoj produkt na linuksa to by nie bylo zadnych zmartwien.

"Nie chodzi o to że M$ ma monopol... chodzi o to że ja Kowalski poczyta o jakiś emulatorach (choć nawet nie wie co to za słowo) i o wielu innych pierdołach związanych z instalacją byle czego to wiadomo się przestraszy i pójdzie kupić windowsa" - Czyli powiadasz, ze wejscie np w dodaj->usun zaznaczenia skype i wcisniecie instaluj jest taaaaaaaaaaaaaak baaaardoz truuudne, ze kazdy nie moze sie doczekac aby wejsc na windowsa szukac w internecie instalatora, potem go sciagnac, uruchomic i instalowac?

Avatar
bys (niezalogowany) | 15.04.2008 23:35#40

tu jest fajny emulator linuxa pod windowsa:-)) kadu jest juz moje hahaha http://cygwin.com/

Avatar
tester (niezalogowany) | 16.04.2008 0:59#41

seba-zzdw jak zwykle sypie ironicznymi, lekkimi i pelnymi polotu komentarzami, a plebs jak zwykle nie docenia. Do tego okrasza je wysublimowana interpunkcja, zeby utrudnic zrozumienie tresci. A jak pieknie powstrzymal sie przed "wyzywaniem od zala"! POzdrawiam i zycze sukcesow.

Avatar
Azi (niezalogowany) | 16.04.2008 1:41#42

@Nezumi

Znajdź choć jeden przykład, kiedy linux dał Ci się we znaki. GLOBALNIE rzecz biorąc. Mówią coś nazwy sasser itp ? jakoś nikomu do tej pory się nie udało wywalić żadnego profesjonalnego distra linuxa (abstarchując, żę są prowadzone przez profesjonalistów, ale podobno windowsy też to mają - powiedz mi, że newralgiczne pliki we windowsie mogą mieć prawa: do odczytu przez Ciebie; NIE do odczytu przez innych; do odczytu, BRAK MODYFIKACJI przez innych, brak prawa do zapisu, itd itd) Naprawdę ciężki temat, ale działa na wielu distrach i to skutecznie na tyle, że jeżeli normalnemu userowi się CHCE przejść przez instalację to niewiele już musie robić tylko używać - kiedy ostatnio sprawdzałeś katalog temp we windowsie ? pewnie znajdzie się tam coś interesującego dla włamywacza ;D

A tak patrząc na to wszystko - linux jest po protu piękny, tylko trzeba fresk zrobiony z granitu rozbić, który jest tworzony przez zjado-userów, lubiący łatwiznę ;) (i bojący napisać czegoś w jakiejkolwiek konsoli - cd c:usernoobs [enter], del .noobs ;) :)

P.S. Testuję nowo - stare distro, 1:30 w nocy, nie odpaliłem sieci jeszcze, czas spać, linux poczeka :)

Avatar
bys (niezalogowany) | 16.04.2008 2:52#43

@Skoruppa -nie uwazam sie za"geniusza",uwazam jedynie zamiast nosic zadarty nos,prubuje cos zrobic,nawed wiedza,jest to chyba lepsze niz ujadac na to czy na tamto,to lepsze lub tamto lepsze,jest to nie wazne,gdyz jest tyle punktow widzenia ile jest osob na swiecie,,i kazdy ma racje,dam ci przyklad,w jednym pomieszczeniu znajduje sie 5 osob,i te 5 osob widzi ze np spada obraz ze sciany,i kazdy z tych 5 osob mowi co widzialo,i kazdy powie cos innego inne szczegoly itp,itd,i najsmieszniiejsze jest to ze wszyscy beda mieli racje,dlatego wczesniej napisalem ze nie istotny jest podzial a jedynie polaczenie wiedzy z linuksa i windowsa czy tez mac czy innego systemu,wspulnie mozna dojsc dalej niz kazdy osobno,a przekomazanie sie ktory system jest lepszy to tylko i jedynie robienie komus na przekur,
sorrki za ortografie

Avatar
lukas (niezalogowany) | 16.04.2008 8:53#44

Z tym katalogiem, to najlepiej byłoby zrobić kilka testów w celu sprawdzenia stabilności i kompatybilności. Można też dodać pliki, których wine nie ma o ile takie są ; )

Avatar
seba-zzdw (niezalogowany) | 16.04.2008 12:19#45

ten anonim trochę wyżej to ja :D tylko chyba zapomniałem nicka napisać

[Pewnie przyłapany na piractwie, teraz się mści, że musiał zapłacić za Windows.]

Pfff MS nie blokuje pirackich windowsów xD

Wolałem zapłacić niż ściągnać linuxa... chociaż tak zrobiłem na początku xD

Avatar
Respev (niezalogowany) | 16.04.2008 12:36#46

[tu jest fajny emulator linuxa pod windowsa:-)) kadu jest juz moje hahaha http://cygwin.com/]

I co się tym hahasz? o_O Że co, że Windows potrafi uruchomić dobrze Linuksowe aplikacje, a Linuks Windowsowe nie do końca? Boże, aż żal mi pisać do trolla, który używa Internet Explorera, ale cóż...

GNU/LINUX = OTWARTY KOD. WINDOWS = ZAMKNIĘTY KOD

Chyba łatwiej napisać takiego Cygwina mając do dyspozycji OTWARTY KOD, niż Wine, mając zamknięty kod!

Avatar
Dano$ (niezalogowany) | 16.04.2008 13:54#47

@Skoruppa
""Nezumi tylko ja jako user widowsa mam większy wybór softu " - bzdury gadasz i dobrze o tym wiesz :P Powiedz moze, ze masz wiekszy wybor komercyjnego i platnego oprogramowania. Bedzie to blizsze prawdy."

Chcesz powiedzieć, że niby Linux ma więcej oprogramowania (choćby darmowego) od Windows, albo chociaż podobną ilość? Ykhm... ;)

Avatar
seba-zzdw (niezalogowany) | 16.04.2008 14:04#48

[aż żal mi pisać do trolla, który używa Internet Explorera]

a ty jesteś żalem z FireFoxem... na dodatek lis który jest na logu to naprawdę CZERWONA PANDA (kto przegląda strone mozilli to wie...)

[GNU/LINUX = OTWARTY KOD]

Zapomniałeś dodać że codziennie wychodzi po 100 nowych dystrybucji które są syfne i tylko część z nich jest warta uwagi

teraz mam czas na kilka komentów

o wyborze softu tu osoba napisała

[bzdury gadasz i dobrze o tym wiesz :P Powiedz moze, ze masz wiekszy wybor komercyjnego i platnego oprogramowania. Bedzie to blizsze prawdy.]

Po co mi programy nie komercyjne?

Wole php desinger proffesional niż jakiś notepad ++

wole PS-a od Gimp-a

wole windowsa od linuxa

[A co programisci linuksa maja dla Ciebie przepisac np photoshopa!? I jakos nie zauwarzylem aby jakikowleik linux a raczej dystrybucja potrzebowala jakiegokolwiek emulatora....]

noo.... nie dla mnie... dla wszystkich... jak ktoś już jest opcykany z linuxem to potrafi wszystko bez problemów a jak ktoś pierwszy raz widzi ten system?

[gdyby tylko kazdy producent i wydawca poswiecil chwile i wydal swoj produkt na linuksa to by nie bylo zadnych zmartwien.]

po co? czas=pieniądze...

Linuxowscy to garstka ludzi (biorąc pod uwagę liczbę userów windowsa)

[Czyli powiadasz, ze wejscie np w dodaj->usun zaznaczenia skype i wcisniecie instaluj jest taaaaaaaaaaaaaak baaaardoz truuudne, ze kazdy nie moze sie doczekac aby wejsc na windowsa szukac w internecie instalatora, potem go sciagnac, uruchomic i instalowac?]

Spróbuj cwaniaku zainstlować typowo windowsowski program pod linuxem bez emulatorów twoim dodaj-> instaluj...

PS.
[seba-zzdw jak zwykle sypie ironicznymi, lekkimi i pelnymi polotu komentarzami, a plebs jak zwykle nie docenia.]

buhahah :D

[Do tego okrasza je wysublimowana interpunkcja, zeby utrudnic zrozumienie tresci. ]

z polskiego jestem słaby a o zasadach inter punkcji nie wspomnę ty za nie używasz polskich znaków przez co też utrudniasz zrozumienie treści :P i bez ściem że ma się mongolską czy tam niemiecką klawiturę....


przeleciałem komenty z góry na dół i zobaczyłem że osoby które mnie najbardziej krytykują używają linuxa :D a gdzie obiektywna ocena?

Wy lubicie linuxa (lubicie pfff wy go czcicie i macie nad łużkiem zdjęcie pingwina...)
Ja lubie windowsa (ale go nie czcze -,- nie zasługuje na to że się wiesza bez powodu raz na jakiś czas :P)

Mamy podzielone zdania... na tym polega dyskusja ale wy narzucacie swoje "żalowe texty"

Nigdy pierwszy nie nazwałem nikogo żalem co nie można powiedzieć o was fanatycy... a że kłucić się lubię (bo jestem mocny w gębie xD) to korzystam z zaczepki...

Więc wy jesteście trolami zaczynając kłutni... Dla was linux to rzecz święta której nie można krytykować...

Oto wasze myślenie
"Plugawiec skrytykował mojego wielkiego pana pingwina o nie! muszę go wyzwać o żala i przy okazji wyzwać tego plugawego windowsa niech piekielne czeluści go pochłoną !!!"

albo jakoś tak w tym rodzaju :D

Mam pytanie :P czy stawiacie się kapliczki i modlicie się do pingwina? xD

Avatar
heymdall (niezalogowany) | 16.04.2008 14:22#49

Interface POL nieco przypomina mi Cedegę.
Nie miałem jeszcze okazji przetestować. Może być ciekawie.
Używam obu systemów - Windows do gier, a PCLinuxOS (zamiennie z Ubuntu) do multimediów i pracy. Choć pracuję na skomplikowanych programach symulujących modelowanie cząsteczkowe (a nie jestem programistą ani komputerowym geekiem) nie muszę sprzedawać nerki, by z legalnego programu korzystać za ciężkie pieniądze.
Są też dystrybucje scienific naładowane specjalistycznymi programami, aczkolwiek udało mi się osobno dokopać do źródeł każdego z nich, więc obyło się bez jakichś drastycznych zmian.
Uwierz mi, seba-zzdw, nie narzekam na Windows czy linuksa (bo każdy z nich ma swoje wady) - nie musze się modlić do fotografii Linusa Thorvaldsa czy Billa Gatesa ..
Mam to, co chcę i czego potrzebuję .. na tym polega wolność wyboru ..

Avatar
heymdall (niezalogowany) | 16.04.2008 14:32#50

@ seba-zzdw
"Ciekawe czy bez wine i tego programu COKOLWIEK z windowsa by działało pod linuxem xD"
zdziwiłbyś, się, ale jak wspomniałem wyżej: działa .. i to bardzo dużo rzeczy
Dla odmiany, proponuję sciągnąć RPM z amarokiem i próbować zainstalować pod Windows bez emulacji.
Niestety postawione pytanie było takiego sortu, że musiałem równie "mądrze" odpowiedzieć.
Co do pewnej maniery: nadużywasz słowa "żal" - sugeruje to w zestawieniu z oryginalną stylistyką i ortografią pewną (hmm) niedojrzałość.
Aż żal w pewnym momencie czytać - mam wrażenie, jakbym siedział w podstawówce a podpuszczony przez klasę cwaniaczek starał się zadawać pytania, na które ma gotową i niezbyt inteligentną odpowiedź dla rozbawienia publiki.

Avatar
seba-zzdw (niezalogowany) | 16.04.2008 15:53#51

[nadużywasz słowa "żal"]

że co że ja? przeczytaj se komentarze od góry do dołu i powiedz to samo tym fanatykom -,- pierwszy żal oni powiedzieli...

bynajmniej rozkręcam dyskusje :P linuxowcy zbyt sobie słodzą jakie te ich systemiki są genialne....

Dziwne że nikt nie mówi o chociażby Leopardzie który został złamany w 30 sekund a vista w 4 godziny (był ubuntu ale nie pamiętam jak szybko go złamali :P)
(chodzi mi CanSecWest)

Avatar
Respev (niezalogowany) | 16.04.2008 16:48#52

[Po co mi programy nie komercyjne? ]

To wywal firefoxa...


[a ty jesteś żalem z FireFoxem... na dodatek lis który jest na logu to naprawdę CZERWONA PANDA (kto przegląda strone mozilli to wie...)]

A co mnie to obchodzi? o_O


[Zapomniałeś dodać że codziennie wychodzi po 100 nowych dystrybucji które są syfne i tylko część z nich jest warta uwagi]

A co to ma do otwartości kodu i Cygwina? o_O


[Spróbuj cwaniaku zainstlować typowo windowsowski program pod linuxem bez emulatorów twoim dodaj-> instaluj...]

A po co mam to robić skoro mam odpowiedniki lub wersje natywne danej aplikacji?


[Więc wy jesteście trolami zaczynając kłutni... Dla was linux to rzecz święta której nie można krytykować...]

My odpowiadamy tylko na debilne argumenty takich ludzi jak ty.


[Oto wasze myślenie
"Plugawiec skrytykował mojego wielkiego pana pingwina o nie! muszę go wyzwać o żala i przy okazji wyzwać tego plugawego windowsa niech piekielne czeluści go pochłoną !!!"]

A oto twoje argumenty:

"G**** wiem o GNU/Linuksie, nigdy go nie zainstalowałem, uważam ten system za durny bo go nigdy nie instalowałem i myślę, że nie istnieje coś takiego jak środowisko graficzne i GUI, tylko sam terminal. Dlatego zawsze podaję durne argumenty królowania Windowsa nad Linuksem".

Avatar
40-styRozbójnik (niezalogowany) | 16.04.2008 18:17#53

Nie no szanowny kolego do tej pory myślałem że****************

"bynajmniej rozkręcam dyskusje" czy ty w ogóle znasz znaczenie słowa "bynajmniej"??? A w ogóle to po prostu zwyczajnie trollujesz buraku.

"Dziwne że nikt nie mówi o chociażby Leopardzie" Od kiedy jest to Linuks???

"Spróbuj cwaniaku zainstlować typowo windowsowski program pod linuxem bez emulatorów twoim dodaj-> instaluj..." Idiota. Brak słów. Odpal sobie na Windzie program przeznaczony na Linuksa czy Maca tylko klikając, bez emulacji. Na marginesie: czy ty w ogóle znasz definicję słowa "emulator/emulacja"? Bo Wine (---> PlayOnLinux) to nie emulator.

"jak ktoś już jest opcykany z linuxem to potrafi wszystko bez problemów a jak ktoś pierwszy raz widzi ten system?" Kretynizm. Chcesz bez nauki, bez doświadczenia usiąść przed Linem i ciach: wszystko umieć??? Każdy system trzeba poznać żeby móc odpowiednio się nim posługiwać. Nawet Windows.

"lubicie pfff wy go czcicie i macie nad łużkiem zdjęcie pingwina..." Bzdury pierdzielisz dysortograficzny baranie. Za to ty masz pewnie pościel w podobizny Gila Bejtsa. Żałosne...

"Mamy podzielone zdania... na tym polega dyskusja ale wy narzucacie swoje "żalowe texty" Nie, ty bazgrzesz trollowate brednie, a dyskusja jest np. z Nezumim.

Podsumowując: ************************************

Avatar
poryp (niezalogowany) | 16.04.2008 18:25#54

Seba zzdw -> nie pamietasz w jakim czasie zostal zlamany ubuntu, nie dziwie sie wcale, bo nie zostal zlamany. Co do umiejetnosci pisania po polsku - jesli chcesz w takim jezyku sie porozumiewac, to sie go po prostu naucz,Przy okazji, to ze ktos nie uzywa polskich liter, to moze znaczyc, ze czytal wi eki temu netykiete. Nie wiem jak wyglada teraz, ale mam nadzieje, ze nic sie nie zmienila. Tobie tez zalecam przeczytanie tego dokumentu. Doksztalcisz sie troche z j. polskiego.

Avatar
kam104 (niezalogowany) | 16.04.2008 19:05#55

Tak, polecam spoko sprawa z tym POL, na samym wine counter strike 1.6 nie chciał ruszyć (tzn. uruchamiał się ale nie było napisów Find server i pozostałych) a z PlayOnLinux chodzi bez problemu :)

Avatar
40-styRozbójnik (niezalogowany) | 16.04.2008 19:21#56

Widzę że cenzorzy w formie:). Prawidłowo.

Avatar
seba-zzdw (niezalogowany) | 16.04.2008 20:28#57

Widać kulturę tych fantyków... widzą krytykę czegoś co zasługuje na krytykę to wpadają w szał ehh...

Jak wy bluzgacie na windowsa ja milczę, a nie jadę was od żali...

[Od kiedy jest to Linuks?]
A czy ja pisałem że Leopard to linux (i tu kłania się czytanie za zrozumieniem czyli na oko chodzisz do podstawówki)?

[Bzdury pierdzielisz dysortograficzny baranie.]
Typowy użytkownik linuxa... 0 kultury...


[Za to ty masz pewnie pościel w podobizny Gila Bejtsa.]

szukałem nie znalazłem ;(

[Żałosne...]
ulubione słowo słowo linuxowców "żal" lub słowo "żalopodobne" buhahaha

po prostu jesteś (tu powinno być słowo "żałosny ale nie mogę się zniżać ponad poziom) dzieckiem neostrady, którą dostałeś w promocji, a że komputer dostałeś na komunie to zainstalowałeś linuxa bo dzieciom się nudzi :)


Podsumowując nie chciałem urazić użytkowników linuxa (no bo niektórzy używają bo muszą i się nie plują)


Są ludzie i ludziska... każdy dostosowuje swój komputer do własnych potrzeb... Ja potrzebuje szybkie skonfigurowanie wifi, szybkie odpalenie phpdesingera i opusa bez jakiś emulatorów...


Nauczcie się dzieci kultury i przyjmowania krytyki :)

PS. macie te wasze przecinki... swoją drogą to już wpadacie w kompleksy z tą ortografią :|

Avatar
Energizer (niezalogowany) | 16.04.2008 20:57#58

@seba-zzdw
Jak chcę sie pośmiać to wchodzę na dobreprogramy.pl i czytam Twoje komentarze pod artykułami :D
Na każde Twoje zdanie potrafię dać swój argument, który będzie zgodny z prawdą i mogę go potwierdzić wieloma przykładami, powołać się na odpowiednie źródła. Twoje są wyssane z palca.
Ja teraz korzystam z Windowsa, lecz wolę korzystać z Mandrivy.
Na Windowsie używam oprogramowania tj. OpenOffice.org, Mozilla Firefox, Adobe Reader, Frostwire, eMule, Pidgin, Skype, Winamp, Audacity, Allplayer, Burn4Free.
A co używam pod Mandrivą?
OpenOffice.org, Mozilla Firefox, Adobe Reader, Frostwire, aMule, Pidgin, Skype, Audacious, Audacity, Totem, Brasero.
I jest jakiś problem?
A to wszystko bez wine czy cedegi.

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 16.04.2008 21:37#59

@Azi - wszystko ladnie pieknie. Powiem tak - JEDYNYM powodem dla jakiego linuksa nie uzywam jest brak softu na niego. Nie tych zabawnych free duperelek w wersjach 0.09c tylko konkretnego, komercyjnego softu w ilosci DUZEJ i takim tez wyborze. Bez softu co mi po najwspanialszym systemie?

I to mnie wkurza - ludzie teraz zachwycaja sie nowym wine podczas gdy przeciez ten programik w istocie kopie grob linuksowi desktopowemu. Jak myslicie - ilu producentow powie "zrobmy wersje na linuksa" wiedzac ze tworcy wine beda sie i tak gimnastykowac zeby cos z windy chodzilo na linuksie? Zostana wiec olane wersje natywne, czyli cos co stanowi o sile systemu. Chyba ze ktos miluje sie w "alternatywach", to w porzadku - moze leciec na programach udajacych te komercyjne i probujacych je dogonic. Dla mnie strata czasu i energii, para w gwizdek...

Avatar
tuxmaniak (niezalogowany) | 16.04.2008 21:38#60

@seba-zzdw: "Podsumowując nie chciałem urazić użytkowników linuxa (no bo niektórzy używają bo muszą i się nie plują)"

A ci, którzy używają, bo chcą? Tych możesz obrażać bezkarnie?

Ja używam linuksa, bo chcę. I "się nie pluję".

Avatar
40-styRozbójnik (niezalogowany) | 16.04.2008 21:58#61

@seba-zzdw
Weź mi tu nie kadź o kulturze, bo sam łamiesz wszelkie podstawowe zasady. Ocenzurowano mój komentarz bo sens niektórych zdań był obraźliwy, nie zniżam się do pisania wulgaryzmów. Obrażasz wszystkich użytkowników Linuksa (w tym mnie, początkującego) od początku swojego bezsensownego bazgrolenia na łamach DP. Przykładowo spójrz na jeden z cytowanych przeze mnie fragmentów twojej wypowiedzi (tak, tak ten z pingwinkiem nad łóżkiem) to niby nie jest obraza???
Jesteś TYPOWYM trollem który nie ma pojęcia o temacie w którym zabiera głos, wypisuje niestworzone banialuki, prowokuje offtop i co chwila udowadnia swój umysłowy niedorozwój. Jak pisałem wcześniej, dyskusja (wymiana poglądów i racji) może być prowadzona z wieloma czytelnikami np. z Nezumim. Z tobą trollu nie ma o czym gadać.

Avatar
Respev (niezalogowany) | 16.04.2008 22:03#62

[ilu producentow powie "zrobmy wersje na linuksa" wiedzac ze tworcy wine beda sie i tak gimnastykowac zeby cos z windy chodzilo na linuksie?]

Wszyscy tak powiedzą, dlaczego? Wine NIGDY nie będzie doskonałe, a producenci nie będą mogli sobie pozwolić, by ich aplikacje działały niestabilnie.


@seba-zzdw - Dlaczego nie odpowiadasz na moje argumenty? Za mało wiedzy?


[Nauczcie się dzieci kultury i przyjmowania krytyki :)]

Jakiej krytyki? Na pewno nie konstruktywnej.

Avatar
ffox (niezalogowany) | 16.04.2008 23:27#63

Mam taką propozycję, aby filtrować komentarze pod kątem ortografii. Czasem aż trudno zrozumieć o co chodzi. Panowie i Panie, znajomość ojczystego języka świadczy o Was. Niestety bardzo źle. Oczywiście uwaga jest do tych, którzy robią błędy :-)

Avatar
MaxDamage (niezalogowany) | 16.04.2008 23:57#64

@seba-zzdw
Uwielbiam czytać Twoje komentarze na temat systemu operacyjnego, którego nigdy nie poznałeś. Jesteś największym eksperetem od Lunuxa na DP. Moje gratulacje! Nawet nie potrafisz argumentować tylko rzucasz ogólnikami. Jedno pytanie nie daje mi spać po nocach: jak Twoje komentarze przechodzą moderację?

BTW: Do którego gimnazjum chodzisz? Postaram się, żeby moje dzieci nigdy tam nie trafiły...

Avatar
seba-zzdw (niezalogowany) | 17.04.2008 20:38#65

[Twoje komentarze przechodzą moderację?]

Ma się swoje wtyki :)

A tak na serio to w Polsce każdy ma prawo do swojego zdania nieważne czy to duperele czy nie :P

Avatar
Cyr4x (niezalogowany) | 18.04.2008 0:26#66

@Nezumi
Jakoś korzystam na Linuksie z wszystkiego co darmowe (poza Nero, bo tu alternatywy nie widzę) i nie stwierdzam żadnych problemów. Jestem grafikiem i jakoś nie narzekam na brak softu. Jak się chce, to się może. Jest także wiele komercyjnych drogich aplikacji dostępnych na Linuksa. Jest Maya, jest Catia, jest Matlab, jest wiele innych.

Avatar
Energizer (niezalogowany) | 18.04.2008 20:41#67

@Cyr4x
Nero używasz do nagrywania płyt oczywiście (pytam bo nie wiem czy na linuksa jest też taki pakiet jak na windowsa).
Próbowałeś K3B czy Brasero?

Avatar
Danielo (niezalogowany) | 19.04.2008 12:58#68

Męczyć się pół roku żeby Ci system zadziałał w miare dobrze - o nie dziękuję, nie ma standardu
nie am WYGODY

popieram poprzednika wolę Windowsowe (next>next > Finish) niż 1200 opcji tak naprawdę potrzebnych ażeby moja konfiguracja sprzętu była kompatybilna z oprograowaniem którego nawet nie testowali

Drogi Linuxie ustal swój STANDARD i stań się PRZYJAZNY wtedy będziesz wielki !!!

Avatar
Energizer (niezalogowany) | 19.04.2008 19:34#69

@Danielo
Próbowałeś Mandrivy?
Tam wystarczy po instalacji systemu parę razy kliknąć żeby skonfigurować nośniki. Potem żeby zainstalować program wystarczy wpisać nazwę np. "audacious" i klikasz żeby Ci zainstalował i on sobie sam dociągnie z neta co trzeba i nawet nie musisz klikać ciągle next>next>finish :-)
Spróbuj, naprawdę warto.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av