Podwodny Windows ;-)

17.12.2008 16:15, Autor: JarekMk, Kategoria: News
NewsImage

Microsoft wydaje różne edycje systemów Windows. Nie wszyscy jednak wiedzą o istnieniu edycji przeznaczonych dla marynarki i najnowszych okrętów o napędzie atomowym.

Królewska Marynarka Wojenna zakończyła wdrażanie projektu Windows for Submarines. Oznacza to że brytyjska flota okrętów nuklearnych działa pod kontrolą systemu Windows XP. Infrastruktura okrętowa działająca pod kontrolą Submarine Command System Next Generation (SMCS NG) zarządzana jest przez wielofunkcyjne konsole z dwoma ekranami LCD, są one wpięte do okrętowej sieci LAN.

Wcześniej maszyny działały pod kontrolą systemu bazującego na Windows w wersji 2000, nowa wersja systemu bazuje na Windows XP. W brytyjskiej flocie pod kontrolą systemu Windows pracują również niszczyciele klasy Type-45.

Źródło: TheRegister
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (151)  

Avatar
rakoczyn (niezalogowany) | 17.12.2008 16:22#1

Już widzę, jak przegrzewa się reaktor, a na ekranach Blue Screen of Death ;)

Avatar
Shiefo (niezalogowany) | 17.12.2008 16:22#2

To już nawet nie jest zabawne - niedługo się dowiemy, że za kontrolę rakiet nuklearnych odpowiada Vista :-(

Avatar
Psajdak (niezalogowany) | 17.12.2008 16:24#3

Haha, no to powodzenia xD

Avatar
suchy (niezalogowany) | 17.12.2008 16:24#4

Blue screen podczas wypuszczania rakiety podwodnej;d

Avatar
user (niezalogowany) | 17.12.2008 16:25#5

:D :D :D

Avatar
Bartek (niezalogowany) | 17.12.2008 16:26#6

Ciekawe czy laguje się tak samo pod wodą jak i na lądzie :)

Avatar
josef (niezalogowany) | 17.12.2008 16:26#7

"Oznacza to że brytyjska flota okrętów nuklearnych działa pod kontrolą systemu Windows"

szczerze ? Zaczynam się bać. Nie chcę teraz faworyzować ŻADNEGO systemu, i NIE mówię, iż lepiej było wybrać Linuksa. Chodzi mi o to, że to bardzo poważne zadanie, i może powierzenie go systemowi Windows, nie jest najlepszym wyjściem... Oczywiście został on z pewnością zmodyfikowany pod ten cel, jednak co wtedy, jeżeli Windows jak Windows, dostanie czasem jakiś odpał, i zawiesi się lub w skrajności BSOD ? Okręt nuklearny to już nie zabawka ani nie komputer użytkownika, gdzie mogą eksperymentować sobie...

p.s : Ciekawe, czemu nie zaproponowali Visty ]:->

Avatar
Lonnger (niezalogowany) | 17.12.2008 16:26#8

I dobrze:) Windows powinien zawierać różne edycje/wydania zależne od potrzeb odbiorców:)

Linuksy już tak mają... ale nadal nie mogę znaleźć dystrybucji dla mnie:(

Jest to bardzo dobry kierunek, ale zmiana edycji powinna być tańsza i łatwiejsza...

Avatar
7po (niezalogowany) | 17.12.2008 16:27#9

To się wojna zacznie szybko hehehe :)

Avatar
sUDNIh (niezalogowany) | 17.12.2008 16:28#10

blue screen in deeeeeeep blue sea ....
haha, lol
boink!

Avatar
Monczkin (niezalogowany) | 17.12.2008 16:29#11

Mam nadzieję, że nie będzie tego na okrętach z głowicami atomowymi :-P Nie daj Boże, critical error i system uzna, że to atak i odpali rakiety :)

Avatar
Cykuzio (niezalogowany) | 17.12.2008 16:30#12

"-Wystrzelić torpedę!
-Kapitanie, mamy BSOD"
zapewne większość komentarzy będzie tego typu ;)

Avatar
AK47 (niezalogowany) | 17.12.2008 16:30#13

Ciekawe czy podczas ćwiczeń bojowych zdarzają zwiechy Windy...:P

Avatar
Angie (niezalogowany) | 17.12.2008 16:31#14

A dlaczego nie jest to nowoczesny system Windows Vista ?

Avatar
Maxik (niezalogowany) | 17.12.2008 16:32#15

Oj, nie wróżę im niczego dobrego.

Avatar
mavelle (niezalogowany) | 17.12.2008 16:32#16

Dlaczego nie dzałają pod Vistą ?.

Trafiony - zatopiony :)

Avatar
becquerel3 (niezalogowany) | 17.12.2008 16:33#17

Tam się będą pręty paliły a na LCDkach "wyślij raport do firmy Microsoft" ;P

Avatar
Vania Goomofiltz (niezalogowany) | 17.12.2008 16:34#18

Na Kursku byl Linux... dalszy komentarz zbedny

Avatar
Axel (niezalogowany) | 17.12.2008 16:35#19

Ciekawe czy to sie sprawdza? Tylko czemu nie jakaś wersja serwerowa, ktora na pewno dziala stabilniej...

Avatar
... (niezalogowany) | 17.12.2008 16:36#20

Śmieją się śmieją a 3/4 pisze z Windowsa. Pewnie "w pracy" siedzą...

Avatar
Apple Fan (niezalogowany) | 17.12.2008 16:38#21

Szkoda ze nie maja Mac OS X :( Moze dlatego ze nazwy nie maja trendy zamiast wystrzliwac iTorpedo i plywac na iSubmarine to maja Type-45.

Avatar
cnl (niezalogowany) | 17.12.2008 16:41#22

a wycofuja sie z pola bitwy przez ALT+CTRL+DEL :)

Avatar
Mariusz (niezalogowany) | 17.12.2008 16:42#23

******... Mega "profesjonalne" podejście... Nie ma to jak windows na sprzęcie, który odpowiada za ważne decyzje...

Avatar
Precel (niezalogowany) | 17.12.2008 16:42#24

O tak, linux sie wcale nie zwiesza... System doskonaly, tylko windows ciagle sypie BSOD... Kiedy wam ostatnio Blue Screen wyskoczyl? Mi jakies 2 lata temu, kiedy mialem uszkodzone pamieci RAM.

Avatar
Energizer (niezalogowany) | 17.12.2008 16:43#25

To widzę, że slaba ta armia - jeden dobry wirus i nie ma floty :D

Avatar
Tomy78 (niezalogowany) | 17.12.2008 16:45#26

od 1.5 roku XP mi sie nie zwiesil, moze pojedyncza aplikacja od czasu do czasu co nie jest wiekszym problem. Juz nawet prawie zapomnialem jak wygladal 'blue screen' z 98.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 17.12.2008 16:45#27

Jak sa sterowniki walnięte to nie dziwić sie ze bsod... lub jakas aplikacja sobie zacznie robic to czego nie powinna... w windowsie bsod a w linuksie kernel panic wielkie heca...

Avatar
glasser (niezalogowany) | 17.12.2008 16:46#28

Żałosne komentarze, które świadczą tylko o piszącym :)

Avatar
DIM (niezalogowany) | 17.12.2008 16:49#29

Miejmy nadzieję, że XP okaże się bardziej stabilny od NT, który "zawiesił" krązownik USS Yorktown (http://www.wired.com/science/discoveries/news/1998/07/13987).
Ciekawe czy ta wersja Windows jest odporna na atak przez niezałataną lukę w IE, czy też można sobie wpuścić trojana przez stronę www i zdalnie posterować łajbą (no dobra to było troszkę niesprawiedliwe i złośliwe, ale MS mógłby w końcu wydać tą łatę, bo już nawet w takich "fachowych" programach jak dzieńdobry tvn o tym słychać)

Avatar
Terminus (niezalogowany) | 17.12.2008 16:50#30

W czasie wojny o Falklandy programiści zaokrętowani na brytyjskich okrętach, w trakcie działań wojennych przeprogramowali wyrzutnie rakiet plot zwiększając ich szybkostrzelność. Ciekawe jak to będzie z Win Xp?

Avatar
Ojciec Fernando (niezalogowany) | 17.12.2008 16:51#31

Zwykły XP praktycznie się nie zawiesza, więc nei wiem z jakiego powodu robicie wielkie halo i żarty... byle się uczepić i nic poza tym.

Avatar
szokman (niezalogowany) | 17.12.2008 16:52#32

Daleko nie popłyną.

Avatar
szokman (niezalogowany) | 17.12.2008 16:52#33

Daleko nie popłyną.

Avatar
Adrian (niezalogowany) | 17.12.2008 16:55#34

Ciekawe co by było gdyby jakiś robal/wir się zaczął panoszyć po tych systemach...

Mogli już na jakiś inny system się przesiąść (który jest bezpieczniejszy / mniej złośliwego oprogramowania jest na niego).

Nie pisze, że Windows jest zły. Dla przeciętnego użytkownika jest prawie idealny, ale nie dla marynarki...

Pozdrawiam
Adrian

Avatar
Haxor (niezalogowany) | 17.12.2008 16:55#35

No to już wiem skąd będą wystrzelone rakiety w naszo-amerykańskie wyrzutnie rakiet… Rosjanie zhackują komputery na brytyjskich okrętach podwodnych i nas zbombardują :P W końcu mają tam niezłych specjalistów od zabezpieczeń, więc XPek to dla nich żadna przeszkoda :D

Avatar
che (niezalogowany) | 17.12.2008 16:59#36

w sklepie na osiedlu jest bankomat, i ten bankomat też działa pod kontrolą win-xp widziałem jak się kiedyś resetował :) ..i nie ma się co dziwić...

Avatar
Henry (niezalogowany) | 17.12.2008 16:59#37

chryste niebiesciutki ... kluczowa infrastruktura pod kontrola tej zabawki ... ? to wprost niewyobrazalne ... i przerazajace.

Avatar
master of destruction (niezalogowany) | 17.12.2008 16:59#38

Nie działa pod kontrolą Visty, bo wojsko potrzebuje wieloletnich testów systemu operacyjnego nim wdroży coś do użycia :)

Dlatego też łubudubofani nie będzie nigdy żadnego krenel panic, który zmienia swoje wydania w odstępach półrocznych.

Avatar
??? (niezalogowany) | 17.12.2008 17:02#39

No fajnie a to podobno ruscy mają zacząć 3 wojne przez alkoholizm...

a tutaj zaczyna się sceneriusz z terminatora i bunt maszyn a raczej blue screen

Avatar
Sannindan (niezalogowany) | 17.12.2008 17:05#40

Coś wy durnoty piszecie (piszę o komentatorach).

Skoro działało, to wcześniej na Windows 2000, to najwyraźniej spełniło oczekiwania i chcą przejść na coś nowocześniejszego.
Po drugie to było wdrażane przez dłuższy czas i jest to zmodyfikowana wersja (czyt. okrojona również) na potrzeby tylko danego sprzętu.

Czy widzieliście kiedyś aby zawiesiła wam się konsola Xbox, gdzie pierwsza jego wersja pracuje pod jądrem Win200 a druga WinXP.


Pozdrawiam.
PS.
Przestańcie już wreszcie "psioczyć" na MS. Zrobiło się już to dawno nudne.

Avatar
rifi90 (niezalogowany) | 17.12.2008 17:05#41

"Królewska Marynarka Wojenna zakończyła wdrażanie projektu Windows for Submarines (...) działa pod kontrolą systemu Windows XP".

Pozostaje tylko pytanie, skoro niedawno zakończono wdrażanie projektu, to czemu nie działa on pod kontrolą Windows Serwer 2008?

Avatar
Lech (niezalogowany) | 17.12.2008 17:05#42

i znowu kolejna dystrybucja windowsa nic nie wnosząca....

Avatar
??? (niezalogowany) | 17.12.2008 17:08#43

Chociaż z linuksem też nie ciekawie heh:

odpalić rakiete!!!
już, już kapitanie:

/okret/user/ apt - get install rakieta tomahawk
syntax error
/okret/user/fire we wroga !!!!!!!
syntax error
/okret/user/apt - get install heeeeelpppppp!!!!!!

i co odpaliłeś
tak tak jeszcze 300 linijek w cmd i już kapitanie (jak dobrze pójdzie)

x server down, do not panic...


aaaaaaa toniemy!!!!!

Avatar
ojej (niezalogowany) | 17.12.2008 17:10#44

no to wojna gwarantowana ;)

Avatar
ciekawy (niezalogowany) | 17.12.2008 17:10#45

Oj to chyba nie za dobry wybór distro. Jeszcze zhakują system okrętu i co wtedy? :D
Czasami jak się zwiesi to możne autodestrukcje uruchomić. I do tego te raporty... i gdzie tu tajność? Nie wspomnę już o Blue Window wtedy to już będzie awaryjne opuszczenie okrętu.
Mogli od razu przetestować Windows Seven.

Avatar
osu (niezalogowany) | 17.12.2008 17:12#46

wspolczuje im bo windows zawsze sie sypie w najmniej oczekiwanych momentach :) lol

Avatar
matix001 (niezalogowany) | 17.12.2008 17:12#47

Ale przecież wcześniej mieli coś w stylu windowsa 2000 :P

Avatar
Joseph (niezalogowany) | 17.12.2008 17:15#48

Tylko dziwne, że do takich zadań wersja kliencka. O ile w ogóle to nie powinien być system typu real-time.

Avatar
Mayron (niezalogowany) | 17.12.2008 17:16#49

Oj, zachowujecie się gorzej niż dzieci... Naprawdę jeżeli Windows miałby się nie nadawać to by wybrali Linuksa albo MACa ale najwidoczniej Windows wygrał bo jest najlepszy i tyle... A wy się zastanówcie albo pomyślcie chociaż troszkę czasami.

Avatar
Templariusz (niezalogowany) | 17.12.2008 17:20#50

O_o jestem wstrzasniety... i szczerze powiedziawszy nawet gdyby to byl "zwykly" linuks takze bylbym :nieco" skonfudowany...
Ja od zawsze myslalem, ze takimi powaznymi rzeczami jak reaktory atomowe itp zajmuja sie wyspecjalizowane systemy czasu rzeczywistego, a tu okrety o napedzie nuklearnym dzialaja na win XP :/ porazka...

Avatar
Grzesiek ;) (niezalogowany) | 17.12.2008 17:32#51

@Lonnger

nie umiesz naleźć dystrybucję Linuksa dla siebie? też tak miałem :)
po kilku miesiącach testowania dziesiątków dystrybucji LInuksa wybór padł na Sidux, Dreamlinux oraz na Sabayon :)
polecam przetestować te dystrybucje ;)
obecnie jestem na Siduxie :)
pozdrawiam :)

Avatar
Meteor (niezalogowany) | 17.12.2008 17:37#52

I już linuxiarze zaczynają pisać głupoty że się coś popsuje blue screeny itp . Wybrali Windowsa bo poprzednia wersja się sprawdziła wiec po co przechodzić na inny system skoro wszystko działa i mamy większość procedur i sprzętu skonfigurowanego z certyfikatami wywiadu itp instytucji wojskowych a załogo przeszkolona i obeznana z systemem.


Szkoda tylko że nie zakupiono ściśle wyspecjalizowanych systemów IBMa .

Avatar
michal (niezalogowany) | 17.12.2008 17:43#53

Zapomnieliście że emotka ";-)" jest opatentowana? :D

Avatar
xxx (niezalogowany) | 17.12.2008 17:43#54

Nie wiem o co tyle krzyku. System o ktorym mowa jest to co prawda XP ale jest to system, na ktorym nie instaluje sie takiego badziewia jak Wy to robicie na swoich komputerach. Za wiekszosc problemow (prawie wszystkie) odpowiadaja firmy 3cie i ich kiepskie oprogramowanie, szczegolnie sterowniki. Wiec jesli ten XP jest "zamkniety" i nie ma na nim badziewia to bedzie dzialac stabilnie bez wiekszych problemow.

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 17.12.2008 17:46#55

Jak zwykle nastolatki z DP wiedza najlepiej :D.

Avatar
Darkiii (niezalogowany) | 17.12.2008 17:49#56

Akurat pewnie żeby odpalić głowice trzeba jakieś klucze itd. Hmm a windows na okręcie... niech będzie byle nie miał dostepu do internetu :P A z tego co widziałem na jednych ćwiczenaich w jednostce to sztabowcy korzystali z Windowsów :]

Avatar
adam (niezalogowany) | 17.12.2008 17:50#57

No to popłyneli ;-))

Avatar
oli (niezalogowany) | 17.12.2008 17:56#58

U ruskich nie martwią się takimi rzeczami jak system do odpalania rakiet czy sterowania tam jest po prostu: misza weź wicie i pierdyknijcie młotem w spłonkę jak powiem :)))

Ciekawe kiedy na torrencie będzie Windows XP SUBMARINE Edition PL SP3

Avatar
Lesly (niezalogowany) | 17.12.2008 17:57#59

He he, bo nie wiecie o co chodzi. O pasjansa - żeby sobie biedaki mogli pograć z mudów :-)

Avatar
Dżojstik (niezalogowany) | 17.12.2008 17:57#60

@Grzesiek ;)
Ja testowałem Ubuntu, Mandrive i Gentoo i najbardziej do gustu mi Mandriva przypadła.
Używam windowsa bo dali mi go do kompa a pozatym większość programów do których się przyzwyczaiłem są na Winde.

Avatar
Lizard (niezalogowany) | 17.12.2008 18:00#61

Ciekawe czym się różni ta wersja od zwykłej. Ma niebieską tapetę ? (coś ala wersja Red) ??

Avatar
henk (niezalogowany) | 17.12.2008 18:07#62

prawda jest taka, ze wiekszosc bankomatów chodzi pod windowsem i nie boicie się o swoje pieniądze... coś musi obsługiwać te komputery na łodziach...

Avatar
master (niezalogowany) | 17.12.2008 18:07#63

Windows XP YELLOW SUBMARINE to by była fajna nazwa systemu na laptopie odpornym na wodę ;)
mógłbym spokojnie podczas kąpieli w wannie
surfować po internecie bez obaw o zamoczenie, może mógłbym nawet zanurzać się na dno wanny
i stamtąd wysyłać maile;) no i oczywiście w międzyczasie słuchać Beatlesów;)

Avatar
:P (niezalogowany) | 17.12.2008 18:12#64

Chociaż tam mają dobre chłodzenie wodne:)
"Na Kursku byl Linux... " dobre ahahhaah

Avatar
yurasu (niezalogowany) | 17.12.2008 18:15#65

I co oni będą na ty windowsie robili? Grali w statki?

Avatar
DarekS (niezalogowany) | 17.12.2008 18:28#66

Przynajmniej okręty będą bezpieczne dzięki centrum zabezpieczeń ;)

A tak na poważnie to wątpię, żeby na okręcie hulała wersja biurkowa systemu. Na maszynach do obróbki CNC też widziałem Windowsy, ale to zupełnie inna bajka niż system którego używam chociażby w domu. Na okręcie będzie tak samo i jeszcze bardziej. Moim zdaniem to będzie bardziej "system oparty o XP" niż sam XP.

Avatar
Bill giles (niezalogowany) | 17.12.2008 18:36#67

HEHE łódź podwodna zawieszona w głębinach oceanu. Windows XP dla twardzieli.

Avatar
Zyga (niezalogowany) | 17.12.2008 18:39#68

Sami specjaliści, jak zwykle :) Powinniście wiedzieć (dotyczy to również autora artykułu), że za działanie każdej złożonej i odpowiedzialnej instalacji (w tym okrętu podwodnego) odpowiadają systemy sterowania składające się z rozproszonych sterowników programowalnych (PLC), działających w logice '2 z 3' albo nawet '3 z 5', a nie komputery z Windowsem; one służą wyłącznie do jako Human Machine Interface (HMI) i są co najmniej zredundowane, a czasami potrojone - żeby zapewnić wymaganą niezawodność.

Avatar
linuksowy beton (niezalogowany) | 17.12.2008 18:41#69

oj ludzie, ludzie... ledwo powiedzieli, ze marynarka krolewska ma na pokladzie swoich podwodnych okretow xp'ki i juz jest wojna windows-linux. po prostu nie wiecie o istnieniu innych systemow mam rozumiec. moim zdaniem czy bylby to linux, czy windows, to i w jednym i drugim przypadku jest to bledne podejscie (na wyspach chyba maja podobne myslenie do tutaj komentujacych - 2 systemy i dosc, choc ci od linuksa sa blizej). Czy slyszeliscie o systemach czasu rzeczywistego, ktore sa instalowane w urzadzeniach jak roboty przemyslowe, czy nawigacjach lub innych urzadzeniach, gdzie liczy sie "reflex"? ostatnio na lamach DP moglismy poznac jeden z nich: QNX. chodzi o to, ze gdy podamy komende odpal torpede, czy full reverse, to system nie bedzie zajety indeksowaniem plikow, czy wzbudzaniem sie ze stanu wstrzymania, albo szukaniem aktualizacji w tle, a na zadanie potrzebne w danym momencie zostaje 5% procka i 30% wolnych zasobow pamieci... zycze im powodzenia i oby nie rezygnowali ze sterowania recznego...

Avatar
dr boczek (niezalogowany) | 17.12.2008 18:53#70

no to im wspolczuje, mam nadzieje ze wyrzutnie sa pod freebsd

Avatar
dav4 (niezalogowany) | 17.12.2008 18:56#71

Dobre ;D hehe są wersje XP przeznaczone do użytku publicznego. Gdzieś widziałem zdjęcia ulic gdzie na bibordach były bluescreeny xD A co dopiero na łodzi podwodnej... masakra xD

Avatar
Seawolf (niezalogowany) | 17.12.2008 18:57#72

No kto by przypuszczał... :) Nawet moje ukochane (:p) okręty podwodne na Windowsie... :) Jedak jakiś czas temu był tu news o tym, że pewne samoloty przeznaczone do zwalczania okrętów podwodnych mają komputery "chodzące" na Linuksie... :p Wojna OSowa na moim ulubionym gruncie? :p

Avatar
Markintosz (niezalogowany) | 17.12.2008 19:20#73

@DarekS
"Wcześniej maszyny działały pod kontrolą systemu bazującego na Windows w wersji 2000, nowa wersja systemu bazuje na Windows XP."
Pisze wyraźnie iż system działa w oparciu o...

Avatar
Hipis (niezalogowany) | 17.12.2008 19:23#74

Jeśli free love opanuje świat...to okręty podwodne będą służyły wyłącznie w celach rozrywkowych...i oczywiście będą działały na free kernel.

Avatar
??? (niezalogowany) | 17.12.2008 19:25#75

ciekawe, co się stanie, gdy wywali im BSOD'a :)

Avatar
Tom (niezalogowany) | 17.12.2008 19:26#76

Pod Linuksem, gdyby zwęszyła atak wyskoczył by monit: "kernel panic", w przypadku ataku atomowego to by był dopiero restart środowiska.

Avatar
Music (niezalogowany) | 17.12.2008 19:26#77

I co oni będą na ty windowsie robili? Grali w statki?

w Sapera ;)

Avatar
anonim (niezalogowany) | 17.12.2008 19:27#78

Nie sądzę żeby linux nadawał się do tego bardzej, myslalem raczej o Solarisie :P

Avatar
Lonnger (niezalogowany) | 17.12.2008 19:27#79

@Grzesiek
Dzięki, zobaczę sobie to...

@Dżojstik
Testowałem te 3 dystrybucje i żadna mi do gustu niestety nie przypadła... ile ludzi tyle zdań...

Avatar
VebVe (niezalogowany) | 17.12.2008 20:03#80

Pfff lepiej na Viście niż na jakimś *linuxie... Ale dzieci pingwina nie rozumieją że to są bardziej zaawansowane systemy i że linux jest miliard lat wstecz... Przecież nie dadzą do okrętu czystego XPka... Blue Screeny? w takim systemie nie ma prawa takie czegoś być :)

Avatar
Mariusz (niezalogowany) | 17.12.2008 20:06#81

Terminale systemu pracują pod kontrolą XP, a system sterujący musi być system czasu rzeczywistego, a nie XP

Avatar
XxX (niezalogowany) | 17.12.2008 20:06#82

Wy za przeproszeniem ***! przecież do takiego zadania na pewno stworzony jest doskonalszy Windows a Wy tylko co by było, BSoD itd... Pomyślcie zanim coś napiszecie bo aż żal ściska jak się te komentarze czyta... Się tak naśmiewacie z tego XP a jak przychodzi temat Visty to wtedy - XP jest lepszy, nie wyskakują BSoD jak na Viście itd...
Panowie brak mi na was słów...

Avatar
shpaq (niezalogowany) | 17.12.2008 20:07#83

@Zyga

Racja.

Dla mnie zaskakujące jest jednak wybranie systemu, który po prostu jest niemodyfikowalny. Podejrzewam, że takie instytucje jak brytyjska armia mogą mieć wgląd do kodu źródłowego, ale nie jest to pewne.

W takim wypadku zmiana czegokolwiek, czego nie przewidzieli programiści graniczy z cudem. A wiadomo, że nie da się przewidzieć wszystkich możliwych sytuacji w jakich może znaleźć się okręt podwodny.

Cóż, oby im służył długo i szczęśliwie - a przynajmniej dopóki MS będzie toto wspierał. ;]

Avatar
xenu (niezalogowany) | 17.12.2008 20:38#84

@anonim
Solek jako embedded OS? Wolne żarty, jest ZDECYDOWANIE zbyt ciężki :)

Avatar
Paweł (niezalogowany) | 17.12.2008 20:58#85

już spodziewam się informacji:"Windows XP Bunt Maszyn, system uzyskał samo świadomość i uznał za zagrożenie programistów z Redmond", "Redmond zrównanie z ziemią"

Avatar
josef (niezalogowany) | 17.12.2008 21:01#86

Tak wspominacie o kernel panic... przecież to nie jest błąd, który wyskoczyć może sobie byle kiedy jak np. BSOD lub inny błąd systemowy.

@VebVe - jak to czytam, to się zastanawiam kto jest dzieckiem jakiego systemu :/ Dla zapatrzonego w parę efektów Visty kogoś, zawsze będzie Linux te "miliardy lat w tył". Te wypowiedzi mnie najbardziej denerwują, bo założę się, że osoba ta nie widziała na oczy tego systemu, ale "fachowiec" jak znalazł. Gdyby nie miały by prawa, to dlaczego Blue Screen istnieje od Win 95 aż do teraz - Vista ? W takich sytuacjach żałuję, iż nie miałem aparatu, gdy znajomemu wyskoczyło na Vista od razu sto błędów, zakończonych Blue Screen of Death, który zakończył się restartem maszyny. Powód ? Brak - chyba Viście się nudziło. Powiem szczerze - nie znam osoby troszkę bardziej profesjonalnie używającej komputera, która w 100% była by z Visty zadowolona - bo zwykły gracz i "pisacz" w Office, czemu nie miał by być zadowolony (no może gracze troszkę mniej, bo gry pod Vistą automatycznie mają troszkę większe wymagania). Oby te Windowsy służyły im wieki bez problemu - tego im życzę, i lepiej , że wpakowali tam XP, niż mieli by Vistę - kto wie, co wtedy by się działo :)

p.s : wiem, że bankomaty chodzą pod Windowsem - nie aż tak dawno temu, przez pół dnia w mojej miejscowości zamiast sprawnego bankomatu, był właśnie BSOD :-P

p.s 2 : apeluję jeszcze raz do Visciarzy, ponieważ oni są najbardziej zawistni - jakby Linux był tak miliard w tył, to dlaczego dobreprogramy.pl oraz np. nasza-klasa, mają serwery pod Linuksem ? Najpierw poznajcie system, a nie powtarzajcie utartą regułkę o tym jaki kiepski jest. Temat rzeka.

Avatar
MystiQ (niezalogowany) | 17.12.2008 21:07#87

LOL ***. Systemy bezpieczenstwa kraju powinny miec i w duzej mierze maja systemy dedykowane tylko w okreslonym jednym celu. Kto wpadl na pomysl takej bzdury? Gdyby to byl 1 kwietnia ale widze ze nie zartujecie. I co zabezpieczaja te XP`ki avastem? Nie no w glowie mi sie to nie miesci, okna maja tyle dziur i co taki haker wlamuje sie i nie mowie juz o wystrzeleniu rakiety ale np wylacza prad lub zmienia dane nawigacyjne? BZDURAAA!

Avatar
;] (niezalogowany) | 17.12.2008 21:21#88

No to GB nie wygra III wojny swiatowej ;) R.I.P. :]

Avatar
prawda_prawdziwa (niezalogowany) | 17.12.2008 21:33#89

Nie wiem czemu większość powtarza w kółko ten stereotyp o BSOD pod Windows XP, jak mam ten system już ok 5 lat nie miałem ani jednego BSOD. Ostatni BSOD jaki widziałem miałem na Windows ME, a XP to chyba najbardziej udany system MS i za to należą się pochwały. Mam nadzieję, że Windows 7 będzie tak samo udany jak XP.

Avatar
Tabris (niezalogowany) | 17.12.2008 21:37#90

Visty nie zaproponowali, bo na testach wyszło że zwiększa pobór mocy i po tygodniu trzeba zmieniać pręty paliwowe w reaktorze :P

A tak serio, nie nam oceniać, czy wybór jest dobry czy nie. Wybrali taki system, jaki chcieli i jaki spełniał ich wymogi.

Avatar
Seawolf (niezalogowany) | 17.12.2008 21:58#91

Panie Josef... to linuksiarze są najbardziej zawistni... śmieszą mnie podobne "ataki" w kierunku użytkowników Windowsa.... przyganiał kociał garnkowi...
Ja nie jestem zapatrzony w parę efektów Visty... bardzo dobrze poznałem ten system... podobnie jak i Linuksa... i dokonałem ŚWIADOMEGO wyboru lepszego dla mnie OSa... śmieszą mnie takie komentarze, jak ten Twój, w którym wypominasz coś takiego użytkownikom Visty... przypatrz się uważnie swoim braciom w Pingwinie... ich nasiąkniętym fanatyzmem komentarzom...

Avatar
revel (niezalogowany) | 17.12.2008 22:08#92

Ostatnio oderwala sie od Arktyki wielka potezna gora lodowa. Podobno jakis bosman, na HMS Prince George, wgral Nero i uzyl pirackiego kodu do aktywacji... Kompuer zapytal "Burn" - OK/Cancel? Bosman dal OK i procedury odpalenia rakiet juz nie dalo sie zatrzymac...

Avatar
edek (niezalogowany) | 17.12.2008 22:25#93

XP for bankomat w Euronet.

Maszyna nie chciała oddać karty.
Grzecznie zadzwoniłem pod numer naklejony na bankomat.
Pani z centrali powiedziała, że zrobią restart nankomatu.
Na ekranie pojawiła się tapeta Windows XP.
Miałem poczekać 10 minut.
Poczekałem. Karty już więcej nie ujrzałem :-(

Mam nadzieję, że królowa Elżbieta zobaczy w porcie wszystkie swoje okręty ;-)

Avatar
anonim (niezalogowany) | 17.12.2008 22:27#94

Vania Goomofiltz | IPHASH : PJ-8P-N4-PJ | 17.12.2008, 15:34
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.2; Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1) ; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022; MAXTHON 2.0)
Na Kursku byl Linux... dalszy komentarz zbedny

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Poczytaj:

http://7thguard.net/news.php?id=1268

Avatar
elektronik (niezalogowany) | 17.12.2008 22:44#95

Jeżeli system sterowania jest zaprojektowany zgodnie z regułami bezpieczeństwa, to nie powinien w ogóle polegać na jakimkolwiek systemie operacyjnym. Nawet w zwykłej pralce czy lodówce, gdzie też jest software (mikrosterowniki) zabezpieczenia załączają się jako pierwsze, a dopiero później jest wysyłana informacja do "centrum sterowania". Czyli w zasadzie powinno być obojętne, czy mają jakąś wersję linuksa, czy windowsa, solarisa czy MAC OS albo BSD, byleby system operacyjny zbyt często nie zawieszał. Z drugiej strony nie można bagatelizować możliwości włamania się do takich maszyn poprzez sieć (na przykład przez Chiny lub Rosję czy Koreę Północną), ale to też sprawa, którą należy rozwiązać sprzętowo. W każdym razie, jeżeli tak zwane urządzenia wykonawcze są dobrze zrobione i zaprojektowane, to ani kernel panic, ani BSOD nie powinien spowodować wystrzelenia torpedy lub rakiety.

Avatar
Domker_ (niezalogowany) | 17.12.2008 22:49#96

xD, aż strach się bać :)

Avatar
michalzxc (niezalogowany) | 17.12.2008 23:10#97

Ciekawe czy marynarze mają stały dostęp do internetu:P

Avatar
anonim (niezalogowany) | 17.12.2008 23:22#98

@seawolf:
Josef tylko odniósl się to jakże "blyskotliwej" wypowiedzi: VebVe | IPHASH : YZ-G8-QT-LZ | 17.12.2008, 19:03

No wlaśnie, to Ty przypatrz się uważnie jak to ująleś - swoim braciom - na windows'ie...i ich kiepskich merytorycznie komentarzy...vide:

Mayron | IPHASH : XN-YA-YX-3T | 17.12.2008, 11:53
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.0.5)
"Widzisz, w Viscie jest zdecydowanie lepiej niż w Linuksach, na przykład Ubuntu.
Vista wyszła 2 lata temu a ile jest do niej aktualizacji, 200mb? 300mb już może a w Ubuntu po miesiącu od wydania aktualizacje przewyższają wagę całego systemu i instalują się i ściągają godzinami..."

Kilku użytkowników odnioslo się do tej przytoczonej powyżej kiepskiej "wisieńki na torcie"...

Widzisz tylko jedną stronę panie seawolf...

Avatar
Sannindan (niezalogowany) | 17.12.2008 23:24#99

@josef
Nie wiem czy dobrze piszę ale jak się nie mylę, to dobreprogramy.pl jest na Windows Server!
A tu masz trochę:
http://toolbar.netcraft.com/site_report?url=http://www.dobreprogramy.pl

I nie opowiadaj mi tu bzdur bo siejesz FUD'a jak każdy inny (praktycznie większość) linuksiarzy (zauważ, że nie napisałęm użytkowników GNU/Linux)

Pozdrawiam.
PS.
Proszę o ew. sprostowanie mojego "myślę", przez redakcję jeśli jednak się mylę.

Avatar
Urke (niezalogowany) | 17.12.2008 23:27#100

A co wy na to,na wahadłowcu kosmicznym Columbia był OS o nazwie windows 95

Avatar
anonim (niezalogowany) | 17.12.2008 23:28#101

@josef
A nasza-klasa.pl stoi na GNU/Linux tylko i wyłącznie dlatego (także), że zrobili ją studenci (czy jakoś tak) i aby rozkręcić to wybrali tanią alternatywę a tu jak wiadomo tylko GNU/Linux.

Większe i poważniejsze firmy wybierają jednak Windows Server!

Pamiętaj że tylko w klastrach i większych maszynach typu mainframe przeważają systemy Unikso podobne, chociaż ostatnio wkroczył na rynek Windows Cluster Server i jest na 10(sic!) miejscu!

Pozdrawiam.

Avatar
Sannindan (niezalogowany) | 17.12.2008 23:31#102

@josef
Zaponiałęm jeszcze dopisać, że na rynku hostingu www to Unikso-podobne systemy i Windows Server idą łeb w łeb.
I nie patrz proszę że Apache (który notabene jest tylko kilka procent wyżej niż IIS) jest tylko na GNU/Linux ale także na Windows, gdzie jest także stosowany zamiast IIS


Pozdrawiam.

Avatar
Kpc21 (niezalogowany) | 17.12.2008 23:34#103

Coś kartożerny ten bankomat :)

Nie próbowałeś jeszcze raz dzwonic pod numer podany na bankomacie ?

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 17.12.2008 23:39#104

Tak czeka nas koniec świata,komputer w "Odyseji Kosmicznej" się zbuntował,bo tak naprawdę zaczeli instalować mu Windows :-)

Avatar
:) (niezalogowany) | 17.12.2008 23:40#105

Czy płaciliście za użycie w temacie znaku - ;)? hehe:P

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 17.12.2008 23:45#106

System czasu rzeczywistego,to taki system,który ma poradzić sobie z realizacją zadania,bądz szeregu zadań w wyznaczonym czasie t

Avatar
josef (niezalogowany) | 17.12.2008 23:52#107

@Seawolf - oboje mamy rację. Ty, o poziomie komentarzy użytkowników Linux. Ja, że Ci o Windows najeżdżają na Linuksa. Prawda przynajmniej według mnie jest taka. "Windołsiarze" cały czas wychwalają swój system, a każdy inny mieszają z błotem. Dodatkowo jak było wspomniane, cały czas twierdzą, że Linux jest lata do tyłu. W pewnym momencie cierpliwość się kończy, i tak jak np. ja, wyraża swoją opinię. Nie moja wina, że taki "windziarz", ściągnie Ubuntu w jakieś starej wersji, niż najnowszej, i narzeka potem jaki Linux straszny (autentyczne przypadki - nie wiem, czemu ludzie ściągają i instalują np. Ubuntu 6.10, a nie 8.04 lub 8.10). Dodatkowo z perspektywy Windows, przeraża wszystko, co wymaga czegoś więcej, niż kliknięcia Next. Propagowana jest opinia, jaki to ten system jest beznadziejny. NIE jest tak. Nie dziwne, iż "linuksiarze" piszą potem broniące ich systemu komentarze. Spotyka się to z krytyką użytkowników Windows "Jak oni mogą twierdzić, iż jest coś lepszego niż Windows - zaraz mu odpiszę i zjadę". I nakręca się wtedy spirala nienawiści. "Łindołsiarze" wyzywają GNU/Linux od pomyłki, a użytkownik Linux broni. Mimo, iż to TYLKO system operacyjny, kłótnia między użytkownikami systemów, to tak naprawdę całkiem ciekawe zjawisko społeczne i psychologiczne. Linux to NIE JEST zły system. Nie moja wina, iż ściągnie ktoś jakieś skomplikowane distro z przed paru lat, albo użytkownik Windows startuje od razu do Gentoo, i wyzywa potem na Linuxa, że jest do tyłu, albo jaki skomplikowany. Niektórzy tego systemu na oczy nie widzieli a się wypowiadają. Nie mam nic do Windows - sam używałem go wiele lat. Denerwuje mnie tylko, iż najeżdża się na Linuksa z powodami, które często są ściągnięte z kosmosu.

Avatar
slawex1983 (niezalogowany) | 18.12.2008 0:05#108

josef@ DP działają pod Windowsem (przewiń stronę na sam dół). Masz rację - Viściarze są zawistni. No ale tak to jest jak ktoś wyda kilkaset zł na os - każdy chwali swoje. Mnie jednak ten system "***" lecz nie mam żadnej dobrej dla mnie alternatywy. Komputer mocny (4 rdzenie, 4 GB RAM) , a chodzi gorzej niż XP na Athlonie 2400+ 512 MB RAM. Zdążyłem się przyzwyczaić lecz chętnie wróciłbym do XP, gdyby nie to, że wydałem na viste pieniądze.

Avatar
autor (niezalogowany) | 18.12.2008 0:40#109

Bill coraz blizej do panowania nad swiatem, muahhah!

Avatar
Przechodzien (niezalogowany) | 18.12.2008 0:59#110

Nie raz i nie dwa na bankomatach mozna zobaczyc bardzo ladny kwiatek typu :
Windows CE - blue screen and restart

Ale nikomu sie krzywda nie dzieje, kasy bankomat nie wydaje mozna isc do innego.

Debilizm i samouwielbienie jest porazajace.

A mogli wybrac jakis system, uzywany np. przez NASA w sondach bezzalogowych ...

... CZEMU NIE WYBRALI ? TO PROSTE TAKI SYSTEM JEST TESTOWANY PRZED WYSLANIEM.
Service Packa do leacej sondy raczej trudno zaaplikowac, szczegolnie jak sygnal jest opozniony np. 40 minut :)

Sprawdzily sie filmy typu SPACE1999. Ledzie byli na ksiezycu i lataja promami. Kazdy ma teraz mobilny telefon z kolorowym wyswietlaczem.
Oby sie nie sprawdzil film typu Terminator.

Avatar
cephei (niezalogowany) | 18.12.2008 1:09#111

@josef
dobreprogramy i inni maja tez serwery na windowsie..czyli to przemawia za tym że jest to dobry system?

Avatar
MaRa (niezalogowany) | 18.12.2008 1:15#112

Coś tu się nie zgadza. Niby czemu wdrażają Windowsa, którego już nie powinno być w sprzedaży. Powinni zastosować Vistę, najlepiej w wersji ultimate.

Avatar
Jimbo (niezalogowany) | 18.12.2008 1:47#113

Wy nie rozumiecie, że coś takiego jak broń nie może być pod całkowitą kontrolą komputera. Są oprócz programowych także zabezpieczenia mechaniczne. Zbyt duża integracja może być niebezpieczna, nie sądzę by brytyjczycy byli tak głupi, aby pozostawiać pod kontrolą komputera cały sprzęt. na przykład system wyrzutni. Bardziej prawdopodobne jest, że komputer odpowiada na przykład za analizę pomiarów (np. temperatury) i kontroluje chłodzenie. Ale to też może być niebezpieczne dla załogi i całego okrętu. Jak się okazuje, nie ma systemu bez wad w tym świecie.

Avatar
byblackbelieve (niezalogowany) | 18.12.2008 4:22#114

okna na okrecie podwodnym, przeciez bedzie sie woda wlewac do srodka :P

Avatar
berge (niezalogowany) | 18.12.2008 10:26#115

Chyba lepiej XP w tego typu obiektach, niż 3.x tak jak w bankomatach :)

Avatar
Galileus (niezalogowany) | 18.12.2008 10:57#116

Inteligencja komentujących poraża. Jak się okazuje w pojedynkę i zupełnie bez znajomości chociażby ogólników technicznych są w stanie ocenić skuteczność systemów state-of-the-art, by nie powiedzieć bleeding edge (jak to jest z F16). Jakby tego było mało, znają się dużo lepiej na kwestiach technicznych i ściśle tajnych rozwiązaniach technicznych niż sztab inżynierów który zajmował się nimi przez kilka(naście) lat. No ale czego innego się spodziewać, skoro wspomniana grupa inżynierów to rzekomo banda debili...

Nie pomyśleliście może, że oni TEŻ pomyśleli o problemach, które wymieniacie? Nie wspominając o kilku tysiącach sytuacji, których nawet byście nie zrozumieli? Nie wiem, śmiać się czy płakać. "Bo mogli zainstalować linuksa". Mogli też zasilać generator na korbkę, skoro tak nie zrobili, najwidoczniej mieli po temu powody.

Oczywiście pozostaje jeszcze problem włamania się do systemu i przejęcia kontroli nad okrętem. Rzeczywiście, może to być niebezpieczne. Ostatecznie, kiedy już taki haker włamie się na okręt, wyrżnie załogę, opanuje mostek i zyska wystarczający dostęp do sprzętu, może wyłączyć zasilanie w tosterze, a to wyraźnie zmniejszy skuteczność bojową okrętu...

Avatar
windows 2012 (niezalogowany) | 18.12.2008 11:32#117

o zgrozo, to pozostaje nam sie tylko modlic ;)

Avatar
Marcin (niezalogowany) | 18.12.2008 12:04#118

@josef - DP stoi na Windows Server 2008 jakbyś nie wiedział...

Avatar
david (niezalogowany) | 18.12.2008 12:14#119

a Rosyjska pod linux-em własnego rozwiązania

Avatar
osu (niezalogowany) | 18.12.2008 12:27#120

Ja popieram paru przedmowcow bo madrze prawia ze takie maszyny powinny miec systemy dedykowane a nie zadne linuksy windowsy czy inne takie.

Swoja droga to strach, pomyslcie co sie stanie jak cos nawali w takiej windzie i wypali z takiej lodzi podwodnej kilkanascie rakiet atomowych (z przymruzeniem oka :P ).

Avatar
sokoleoko (niezalogowany) | 18.12.2008 12:36#121

Koledzy Brytyjska armia i wywiad są nailepsze na świecie więc jeżeli mają XP znaczy że system lepszy od linuxa i koniec. Bo gdyby to byki szkocji to fakt nie ufałbym im jak bo to zdradliwy naród.

Avatar
osu (niezalogowany) | 18.12.2008 12:53#122

sokoleoko za duzo bonda zes sie naczytal (naogladal). Najlepsza armia to nasza polska jest my potrafimy walczyc bez broni, patrz wojny swiatowe gdzie urzywano recznie robionych pistoletow i innych wynalazkow z ery kamienia lupanego i o dziwno jakos udawalo sie gnoic wieksza czesc wroga. A zabierz takim brytom :P bron to beda krzyczec i w poplochu uciekac

Avatar
josef (niezalogowany) | 18.12.2008 14:21#123

Zjechałem na dół strony DP. Co zobaczyłem ? "Network Powered by Vyatta - Open Source Networking", a obok "W OPARCIU o rozwiązania Windows Server System. :-) Czytanie ze zrozumieniem się kłania ? :-) Teraz już idę, i przypominam, iż moje komentarze nie mają nikogo obrazić - są tylko moją subiektywną opinią, i niczym więcej. Wszędzie byście chcieli widzieć Windows (tak jak i my Linuksa) ;-)

Avatar
anonim (niezalogowany) | 18.12.2008 14:29#124

@linuksowy beton | IPHASH : Y9-TG-OY-20
Windows jak i Linux (choć tu są podobno wielkie problemy z tym) mają wersję rea-ltime.

Avatar
Nikopol (niezalogowany) | 18.12.2008 14:36#125

Ja tam bym kazał napisać coś od nowa grupie jakichś wybitnych speców ;)
Będą jaja jak ktoś opanuje zdalnie atomowy okręt podwodny :P

Avatar
berge (niezalogowany) | 18.12.2008 15:57#126

Skoro Linux jest taki bezpieczny i świetny do serwerów, to dlaczego na świecie tylu hakerów z sukcesami? Teoretycznie cały internet powinien stać na Windowsach, skoro "nie ma stronki, której nie można przejąć".

Avatar
sokoleoko (niezalogowany) | 18.12.2008 16:14#127

masz racje nailepsza polska armia - z szablą na czołg - i 1 pistolet bez amunicji na 1000 żołnierzy

Avatar
silverweb (niezalogowany) | 18.12.2008 16:35#128

Powiedzcie mi, po kiego wafla pingwinowce i macowce wchodzą na portal ewidentnie o oprogramowaniu dla Windows? Po co piszą komentarze? Ja nie powiem, że nie korzystam z Linuxa, bo obsługuję Debiana i komplet usług u klienta, ale nie wchodzę na strony linuxa po to, żeby komentować w szyderczy sposób i się naśmiewać (a miałbym z czego...).

I nie kumam dlaczego większość ludzi smaruje na MS i Windows, a jednak siedzą właśnie na Windowsie...? Jak tak nienawidzisz Windows i MS, to przerzuć się na jakąś dystrybucję Linuxa (w takim gąszczu na pewno coś sobie wybierzesz) i tam sobie działaj, a tu nie wchodź i nie zaniżaj merytoryki komentarzy pod artykułem...

Co za ludzie... A co Wy w życiu osiągnęliście i na ile jest to innowacyjne, wykorzystywane przez miliardy ludzi i na ile jest sprawdzone (w skali miliardów użytkowników), żeby powiedzieć, że jest idealne?
Nasuwa się przysłowie o belce w oku...

Śmiesznych Świąt.

Avatar
none (niezalogowany) | 18.12.2008 16:37#129

wiedziałem ze bede miał ubaw czytając komentarze do tego artykułu wielkie dzieki :D

Avatar
josef (niezalogowany) | 18.12.2008 16:40#130

@berge - nie ma systemu w 100% bezpiecznego, Różnica polega na tym, iż by włamać się do Linuksa, trzeba się troszkę więcej napocić. Można się do niego włamać - pewnie, tylko że jest troszkę trudniej niż do Windows. Także Linux, Windows, MacOs X czy BSD - zdolny haker włamie się wszędzie, jednak z jednym systemem poradzi sobie lepiej, z innym trochę gorzej.

Avatar
vader (niezalogowany) | 18.12.2008 17:10#131

Im chodzi o to,że pod XP jest najwiecej gier...

Avatar
Maik (niezalogowany) | 18.12.2008 17:35#132

Będziemy wiedzieli kto będzie miał Blue Screen Of Death! Ale se myszle że dopracują tego! Więc sie nie warto śmiać!

Avatar
josef (niezalogowany) | 18.12.2008 17:56#133

@silverweb - gdybyś nie zauważył jeszcze - newsy ze świata Open Source i Linuksa (czasem nawet o MacOS X, ostatnio nawet o BSD), są tu tak samo częste, jak o Windows. Nie jest to w takim razie vortal stricte o Windows. Wydawało mi się jeszcze, że Polska to wolny kraj, i mogę wejść na stronę, jaką chcę.

Avatar
XxX (niezalogowany) | 18.12.2008 20:06#134

To dlaczego nie używacie Linuxów itp itd skoro tak jęczycie na Windowsa?

Avatar
Ada (niezalogowany) | 18.12.2008 20:43#135

Aż dziwne, że nikt nie podał linków do żadnych historii mówiących jak kończą sie tego typu pomysły.

No nic w takim razie ja dam coś ciekawego do czytania:

http://www.pckurier.pl/inetools/wimmer/pcq9818.html

Avatar
anonim (niezalogowany) | 18.12.2008 20:43#136

@josef | IPHASH : TP-Y3-VW-LF
Masz rację, ale częściowo. Windowsa też można tak skonfigurować że będzie trudno się do niego włamać. Inna sprawa że większość osób nie jest tego świadoma i nie korzysta z tego, a wszelkie rozwiązania MS mające na celu to poprawić są szeroko krytykowane "bo nie działa 10% programów" (w domyśle można trafić na jakiś stary źle napisany/zawirusowany/scrackowany -crack z "dodatkami" ;) - program dla DOS/win9x nie chce się uruchomić).

Avatar
berge (niezalogowany) | 19.12.2008 0:32#137

@josef
@Tak wspominacie o kernel panic... przecież to nie jest błąd, który wyskoczyć może sobie byle kiedy jak np. BSOD lub inny błąd systemowy.@

To w takim razie co jest w Windowsie odpowiednikiem kernel panica?
Poza tym, BSOD w XP to "chyba" jednak coś innego niż w 9x/ME.

Avatar
Sannindan (niezalogowany) | 19.12.2008 0:37#138

@josef
Gubisz się w zeznaniach.
Najpierw piszesz że dobreprogramy stoją na GNU/Linux i kiedy ci napisali że jednak na Windows Server, to zaraz wychodzisz z Vyatta, że to na tym stoi - a tu się właśnie kolego mylisz!

Vyatta to tylko program(system) do tworzenia routerów a nie do stawiania serwerów!

Także zastanów się co piszesz i nie siej więcej FUDów, ze to GNU/Linux najlepszy. Już ci podałem linki z netcrafta wcześniej na czym stoi dobreprogramy.pl i tego chcąc nie chcąc nie zmienisz, że ten portal stoi na Windows Server.

I jeszcze przeczytaj te logo na dole strony:
"Network powered by Vyatta".
Jak nie wiesz co to znaczy to ci przetłumaczę:
"Sieć oparta o Vyatta".



Pozdrawiam.
PS.
Jak ja nie lubię tych (żeby nie rzec - nienawidzę) pseudo użytkowników GNU/Linux, którzy siedzą na nim tylko i wyłącznie dlatego, bo teraz taka moda i myślę, że oni są najlepsi i najlepiej wszystko wiedzą.
A do tego jeszcze próbują wmówić każdemu, ze ich system jest naj... i żeby każdy na niego przeszedł bo jak tego nie zrobi to jest ...(i tu obraźliwe słowa)... .
To ci użytkownicy zawsze najbardziej się udzielają kiedy chodzi o MS.

Avatar
Sannindan (niezalogowany) | 19.12.2008 0:41#139

@Ada

Takie rzeczy się zdarzają tylko i wyłącznie przez złe zrozumienie działania systemów real-time. A do tego jeszcze złą konfiguracja, gdzie powinny być tak zwane systemy backupowe w systemie 3-1 (jeśli nie wiesz o co chodzi to mało wiesz na ten temat).



Pozdrawiam.

PS.
Szkoda. Myślałem, że jednak ludzie potrafią się zmienić i się wysilić i poczytać trochę o temacie na który się pisze, ale niestety.

Avatar
(Deep) Blue Sea of Death... :- (niezalogowany) | 19.12.2008 1:23#140

A tak poważnie - toż to pewnie są końcówki klienckie w LAN dla załogi do ułatwiania jej życia w dość przykrych warunkach bytowych współczesnych okrętów podwodnych z napędem atomowym mogących siedzieć pod wodą grubo ponad miesiąc. Po prostu nie chce mi się wierzyć w powierzenie nadzoru krytycznych systemów okrętu (uzbrojenie, nawigacja, napęd) komercyjnemu systemowi desktopowemu i to innego, nawet sojuszniczego kraju (przypomina mi się stary żart z F16 odpalającym rakiety w kierunku siedziby MS - "Hej, kto robi nasze oprogramowanie naprowadzające?"). Do tego AFAIK używa się "trochę" innych systemów niż klienckie XP, raczej pisanych na miarę systemów czasu rzeczywistego. Najlepsze co zasila powszechnie desktopowy system MS to bankomaty, które zresztą też czasami witają mnie pięknym BSODem NT4 - po porostu firma robiąca system dla banku umiała pisać tylko pod API win32.
A co do szalonej konceplcji WinXP sterującej rakietami z głowicami nuklearnymi - to ja już wolę Terminatora czy Jerycho ;) Wystarczy że od kiedy używam smartfona z Windows Mobile najbardziej brakuje mi w nim przycisku "reset" - już mnie męczy co trochę zdejmowanie pokrywy i wyjmowanie baterii bo wiesza się na twardo albo "tak będę wisiał". A to jest tylko prosty telefon, co więc mówić o okręcie podwodnym.

Avatar
godzu79 (niezalogowany) | 19.12.2008 9:52#141

Czytając komentarze przedmówców, przed moimi oczyma roztacza się widok trzeciej wojny światowej rodem z filmu Terminator 3. Wszystkim wydaje się, że za proces podjęcia decyzji o rozpoczęciu ataku bądź decyzji o reakcji na atak podejmuje maszyna. Panowie i panie to nie matrix. Windows nie odpali żadnej rakiety bez autoryzacji osób to tego uprawnionych.

Avatar
josef (niezalogowany) | 19.12.2008 12:56#142

@Sannindan - :-)

Oboje nie do końca się mylimy, bo Vyatta jest Linuksem :-) Akurat, to na czym stoi DP mnie nie powinno szczególnie interesować, tylko powinno osoby tym się zajmujące. Jak dla mnie - mogą one nawet stać na DOS-ie, jeżeli spełniał by ich wymagania. Jeżeli mówiłem nie prawdę - dzięki za poprawienie mnie. Ja również, gdy ktoś wciska kit na temat Pingwina, staram się go poprawiać. Nie staram się też siać żadnych FUDów.
Linuksa używam od 1999 roku, także nie jestem kimś, który dla mody używa Linuksa. I windowsowcy i linuksowcy chcą przedstawić w dobrym świetle swój system. Problem w tym, że użytkownicy Windows wkurzają się, jeżeli coś może być równie dobre jak ich system. Jeżeli coś może być lepsze od Okien, zaraz polecą powody, że jest np. Linux sto lat w tył, i jak może być lepszy, jak nie działają niby gry. Ale też Linuksowcy się wkurzają, gdy gada się o ich systemie nieprawdę - a to 90% przypadków.

Avatar
szuwaks (niezalogowany) | 19.12.2008 16:31#143

@Sannindan:
"Jak ja nie lubię tych (żeby nie rzec - nienawidzę) pseudo użytkowników GNU/Linux, którzy siedzą na nim tylko i wyłącznie dlatego, bo teraz taka moda i myślę, że oni są najlepsi i najlepiej wszystko wiedzą."

Naprawdę tak bardzo się tym przejmujesz?
Nie masz innych problemów w życiu niż nienawiść do pisanych komentarzy i ich autorów...
Nie ma się co przejmować.

Moda? Najlepsi?
A nie przyszło Ci na myśl, że wzrost liczby użytkowników linuksa jest wprost proporcjonalny do jego coraz bardziej intuicyjnej obsługi (w niektórych dystrybucjach notabene prostszej od windows'ów).
Ludzie decydujący się na linuksa wybierają to co im bardziej odpowiada, co zaspokoi ich potrzeby. Nie sądzę, by kierowali się jakąś modą.

A tu przykład jakich tutaj wiele z "głębokim" merytorycznie komentarzem użytkownika windows'a w newsie traktującym o linuksie:

porażka | IPHASH : JG-05-6L-RD | 18.12.2008, 12:19
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.0.5) Gecko/2008120122 Firefox/3.0.5
ten system po zainstalowaniu wymaga... odinstalowania, czem prędzej!

źródło:
http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=15&n=10465&openSUSE+11.1+juz+jest!#komentarz


Sannindan, widzisz tylko jedną stronę owego medalu...

Jak widzisz - nie wywyższam się, ani cię nie oplułem. Za to pozdrawiam serdecznie, życząc Radosnych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku!

@josef:
"Problem w tym, że użytkownicy Windows wkurzają się, jeżeli coś może być równie dobre jak ich system. Jeżeli coś może być lepsze od Okien, zaraz polecą powody, że jest np. Linux sto lat w tył, i jak może być lepszy, jak nie działają niby gry. Ale też Linuksowcy się wkurzają, gdy gada się o ich systemie nieprawdę"

Zgadzam się z Tobą. Bardzo często niestety zachodzi ta prawidłowość...

Avatar
Sannindan (niezalogowany) | 19.12.2008 18:04#144

@szuwaks
Ja nie mam nic przeciwko GNU/Linux. Sam używam Ubuntu (innych nie mam czasu konfigurować, a siedzę już od RedHata 2 :) ).

I nie widzę tylko jednej strony medalu, bo dzięki GNU/Linux dowiedziałem się o rzeczach, gdzie przy Windows tego bym nie zrobił.
I tak dzięki niemu w Windows mam to co ma GNU/Linux (tzn niektóre rzeczy które są bardzo przydatne)

Obie strony frontu mogą z siebie dużo czerpać.

Pozdrawiam.

Avatar
cubix (niezalogowany) | 19.12.2008 23:23#145

hahah
co ma wisieć nie utonie :D

Avatar
janek2012 (niezalogowany) | 20.12.2008 2:16#146

shoot /torpeda /x=30 /y=50 /z=1
.an error has occurred - you have not persmissions, have a nice day
shoot /torpeda /x=30 /y=50 /z=1 /admin
.do you really want to shoot? y/n
y
.no ammo, wanna back to base? y/n
y
.error - no fuel, do you want to continue? y/n
y
.an error has occured, you have not persmissions .
y /admin
.Fire in the hole
help
.polecenie "/help" nie jest rozpoznawane przez system Windows.
kill /enemies -a
.y/n
y /admin
.Fire in the hole.
You killed your boss. Mision Failed.

Mniej więcej tak to będzie ;)

Avatar
anonim (niezalogowany) | 20.12.2008 9:22#147

Nie pozostaje nic innego jak zaśpiewać

Row, row, row your boat
Gently down the stream.
Merrily, merrily, merrily, merrily,
Life is but a dream.

albo "god save the queen"

Avatar
TroPtyN (niezalogowany) | 20.12.2008 23:13#148

Obie rodziny systemów - Linux i Windows - są robione wyłącznie dla afgańskiej biedoty. Bawmy się więc nimi dalej, przecież to tylko zabawki.

Avatar
mateusz8466 (niezalogowany) | 24.12.2008 15:26#149

Super ! A reaktory nuklearne będą pod kontrolą Visty ;-> I będzie komunikat UAC. Czy na pewno chcesz wystrzelić rakietę ? I opcje Wystrzel lub Zgaś. Albo reaktor przestał działać i opcje: Wyłącz, Uruchom Ponownie, Poczekaj aż zacznie działać :)

Avatar
Przemo (niezalogowany) | 26.12.2008 16:59#150

Od nowego roku kopie schron w ogródku, kto się przyłączy :P

Avatar
lokslosk (niezalogowany) | 28.12.2008 18:07#151

Microsoft król komputerów ;)

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Recenzja MSI WindTop AE2410

Powiew świeżości?
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av