Pół miliona włosów na głowie dzięki HairWorks 1.1. NVIDIA przekroczy dolinę niesamowitości?

Pół miliona włosów na głowie dzięki HairWorks 1.1. NVIDIA przekroczy dolinę niesamowitości?

Pół miliona włosów na głowie dzięki HairWorks 1.1. NVIDIA przekroczy dolinę niesamowitości?
10.07.2015 15:34, aktualizacja: 13.01.2016 13:02

W tym tygodniu NVIDIA pochwaliła się rekordowymi możliwościamimechanizmu HairWorks w wersji 1.1. Zaprezentowana na przygotowanymprzez Tarkana Sarima modelu fryzura jest lepsza niż to, co możliwew rzeczywistości – ludzie (nawet członkowie PC Master Race) poprostu nie mają aż tylu włosów! Dalszy rozwój technologiiwizualnych Nvidii każe jednak zapytać, kiedy PC przestanie byćjednolitą platformą, i kiedy zobaczymy gry na Windows, które wpraktyce będą grywalne tylko na kartach zielonych.

O NVIDIA HairWorks zrobiło się głośno wśród graczy przyokazji premiery Wiedźmina 3. Oferowany twórcom gier w ramachpakietu GameWorks moduł VisualFX zawiera kilka mechanizmów, którepozwalają na renderowanie niezwykle realistycznych efektówwizualnych. Wspomniany HairWorks odpowiada za włosy, sierść ifutra, a jego kod jest do granic możliwości zoptymalizowany podnowe procesory graficzne Nvidii. Efekt jest łatwy do przewidzenia –włączenie HairWorks na kartach od AMD kończyło się fatalnymspadkiem wydajności, a szans na optymalizację jest niewiele, gdyżrozwiązanie to jest własnościowe, a jego kod udostępniany tylkozainteresowanym deweloperom na restrykcyjnych licencjach.

Ta prezentacja możliwości HairWorks pojawiła się w ciekawymmomencie, wkrótce po tym, jak zapowiedziano, że silnik Dawn Engine(wykorzystywany w wyczekiwanym przez graczy Deus Ex: Mankind Divided)będzie rysował włosy za pomocą stworzonego przez AMD otwartegomechanizmu TressFX 3.0. Wybór ten nie był zaskakujący, biorąc poduwagę to, że nowy Deus Ex jest pisany też z myślą o konsolach 8generacji, działających przecież na bazie Radeonów – ale czydla zainteresowanych wizualnymi ekscesami graczy PC był wyboremnajlepszym?

The Witcher 3: Wild Hunt NVIDIA GameWorks Video

Na klipie możemy więc zobaczyć fryzurę modela, na którąskłada się około 500 tys. pojedynczych włosów, poruszającychsię niezależnie pod wpływem zewnętrznych sił. To ogromny skok –dotychczasowe prezentacje przedstawiały fryzury składające się zokoło 20 tys. włosów. Co warte podkreślenia, do renderowaniafryzury wykorzystano kartę GTX 980, nie będącą przecieżnajsilniejszą czy najdroższą spośród kart Nvidii.

Pół miliona włosów na ludzkiej głowie nie ma może większegosensu, ale sama liczba nie jest niedorzeczna. Trzeba bowiem pamiętaćo futrzastych zwierzętach. Demonstracja tygrysa z Far Cry 4 dobrzepokazuje o co chodzi. To właśnie takie detale pozwalająprzekroczyć *dolinę niesamowitości *izapewnić złudzenie realizmu. Czy jednak ten realizm, przynajmniej wnajpopularniejszych grach, nie będzie ograniczony jedynie doposiadaczy układów GeForce? Jednego można być pewnym – teraz,gdy NVIDIA posiada także własną stacjonarną konsolę SHIELD naprocesorze Tegra X1 (z rdzeniami graficznymi Maxwell), coraz większybiznesowo sens zaczyna mieć tworzenie gier, które uruchomione nasprzęcie konkurencji będą wyglądały znacznie gorzej, o ile wogóle dadzą się uruchomić.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (38)