r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Polacy w sieci

Strona główna Aktualności

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SMG/KRC Poland Media, 22,3% Polaków w wieku od 15 do 75 lat korzysta z Internetu. Najpopularniejszym miejscami na łączenie się z Globalną Pajęczyna są: dom - 51,9% wszystkich połączeń, praca - 24,3%, kawiarenki internetowe - 15,9%, u znajomych - 14,7%, szkoła lub uczelnia - 5,3% (wg CEBOSu - "ponad jedna trzecia dorosłych respondentów ma w domu komputer, jedna czwarta korzysta z Internetu, jedna piąta może to robić w domu"). Badania obejmowały również ranking najczęściej odwiedzanych stron www - w tej kategorii zwycięzcą okazał się portal internetowy Onet.pl - stronę tą wciągu ostatniego miesiąca odwiedziło 75% ankietowanych, kolejne miejsca zajęły: Wirtualna Polska - 65%, Interia - 43,8%, Gadu-Gadu - 30,4% (tak wysoka pozycja strony pokazuje, jak bardzo popularny jest sam komunikator, mimo obecność na rynku innych programów korzystających z protokołu Gadu-Gadu), Google - 27,6% i Allegro - 17%. O ile popularność rodzimych portali powinna cieszyć, to sama liczba "podłączonych" do Internetu, jak również jakość samych łącz (a także ich koszt) nie jest powodem do dumy - oczywiście za ten stan rzeczy należy się ukłon w stronę naszego rodzimego Giganta, który nie tylko (wg niezależnych dostawców Internetu) sztucznie zawyża opłaty za dzierżawę łącz, ale także, jak sugeruje Puls Biznesu, może przyczynić się do emigracji niektórych polskich portali za granicę, gdzie jakość i prędkość łącz jest lepsza, za cenę niższą niż w Polsce.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy

Komentarze

Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.